Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreemde hond aaien

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Freya
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie / 3 katten / kakariki, vlakparkieten, grasparkieten / Drentse kriel hoenders
Aantal honden: 1

Re: Vreemde hond aaien

Ongelezen bericht door Freya »

DeDiana schreef:
Freya schreef:Ik moet altijd zo in mezelf lachen, mijn hond is behoorlijk mensen schuw maar best aantrekkelijk om te zien dus als ik mensen door hun hurken zie zakken zeg ik bij voorbaat al, doe maar niet hij is een beetje bang. Maar iedereen denkt dat deze hond dat bij hen natuurlijk wél toelaat want zij zijn échte dog-lovers. Mooi niet dus :P
Is wel fijn dat hij niet op jan en alleman afstuift maar voel me soms ook schuldig als hij mijn schoonvader blijft afwijzen na ontelbare toenaderingen en koekjes
Ik heb nu Bleza te logeren, die ook niet per se geaaid hoeft te worden door vreemden (vooral vreemde mannen) en het valt me op hoeveel mensen haar inderdaad toch proberen te aaien, ook al zeg ik: 'Ze is bang voor vreemde mannen.' :roll: Als Bleza dan terugdeinst, gaan ze haar vaak nog proberen te lokken, maar dat werkt al helemaal averechts bij haar. Ze zoekt zelf veel eerder toenadering als mensen haar negeren.
ja stom he! De kunst is om juist niet te aaien, dan wordt je meteen helemaal afgesnuffeld door de hond maar het lijkt erop dat iedereen juist extra zijn best gaat doen en meteen gaat graaien
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Gaia schreef:God, wat heb ik hier een harde les van geleerd zeg.

Als pup wilde iedereen Gaia aaien. Ze was uitermate sociaal. Dit werd met ongeveer drie maanden al irritant toen ze in een tram naar andere mensen probeerde te gaan. Het 'aaaahhhh, wat schattig' werd toen nog voluit en alom geroepen.

Na vier maanden begon het gelazer. De eerste keer dat er twee dames die honden eng vonden in de lift van nog geen vierkante meter en een Duitse herder die saltos aan de riem maakte om bij ze te komen. Compleet onbereikbaar, niet meer af te leiden. :ugh: :hmmm:

Ook al nam het aantal vriendelijke aaiers, mede omdat ik dat niet meer leuk vond en iedereen the evil eye gaf, gestaag af, werd haar enthousiasme met de dag groter. Als iemand haar NU niet aaide, dan begon ze schooiend te blaffen. De slungelige Duitse Herder werd toch al wat imposanter en dit bracht de nodige situaties met zich mee.

Leuk? Nee. Het heeft zeker een jaar geduurd voordat ik haar eindelijk andere mensen kon laten negeren. Een jaar, iedere week naar een hele drukke plek en gewoon echt keihard er op trainen.
Had je maar een Mechelaar moeten nemen :engel:
Zodra de oortjes gingen staan was het over met de pret, niemand die haar nog aankeek.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Mijn eigen honden maken niet snel uit zichzelf contact met andere mensen. Daan vind maar een paar mensen op aarde leuk genoeg om ze enige aandacht te geven (tenzij er eten in het spel is maar dan krijgt het eten aandacht en niet de mens die het eten heeft). Dieber begroet alleen mensen die ze als jonge hond heeft leren kennen en leuk vind, dit doet ze dan wel meteen erg enthousiast. De honden van mijn vriend gaan wel snel knuffels halen bij andere mensen.

Een van mijn klanthonden wil niet aangeraakt worden door vreemde en vind het dan geen probleem om zijn tanden te gebruiken. Hij loopt nu standaard met muilkorf om buiten aangezien het voor de meeste mensen te moeilijk blijkt om te luisteren naar die hond niet aanraken. Met korf zijn mensen minder geneigd om hem te aaien en indien ze het doen kan hij geen schade maken (deze hond komt met een enorm verleden uit het asiel, meerdere bijtincidenten maar functioneert nu goed bij de huidige eigenaar.

Een tijdje terug leerde iemand op de hei een goed lesje. Ze wilde een van de honden aaien waarop ik meteen riep dat de hond niet aaibaar was. Mevrouw luisterde niet en gaf de hond met 2 handen een grote knuffel. Normaal is die hond heel goed aaibaar en houdt van knuffels krijgen van alles en iedereen maar ze had net uitgebreid in de zwijnestront gelegen dus mevrouw stond met 2 handen vol stront. Tja ik zei net dat ze niet aaibaar was.

Zelf negeer ik de meeste honden, alleen als ik ze ken krijgen ze aandacht.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik had gisteren een oepsgevalletje aan de hand.

Ik had de hondjes even laten lopen, en moest ook naar de apotheek, dus ze gingen mee. Ik liet ze in de auto, met de ramen los. Toen ik naar de auto liep, was daar een vrouw met twee kinderen. We raakten aan de praat, en liepen door naar de auto. Skadi zag me aankomen, en die springt op de passagiersstoel en steekt haar neus door het raampje naar buiten. Zonder er bij na te denken geef ik haar een kriebel en zeg 'hi meisje'.
Waarop het ene kind dat er bij liep zijn hand ook uitstak naar Skadi. Die hem vervolgens trakteerde op een woedend geblaf. Kind schrok zich dood :schrik:
Ik hoopte dat die moeder niet boos zou zijn. Dat was ze wel.
Ze keek haar kind streng aan, en zei "Je wéét toch dat je dat niet mag!".
"Ja, maar....die mevrouw deed het ook" mokte het kind.
"Ja, dat is de mama, dat is anders en dat weet je best".

Kijk. Zo kan het ook.

"Je kunt beter eerst vragen als je iemand met een hond ziet, deze houdt niet zo van vreemde mensen. Het is niet jouw schuld hoor." zei ik nog.
"Dat weet hij best, we hebben zelf ook een herder" zei die vrouw toen :mrgreen:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Miranda schreef:Ik had gisteren een oepsgevalletje aan de hand.

Ik had de hondjes even laten lopen, en moest ook naar de apotheek, dus ze gingen mee. Ik liet ze in de auto, met de ramen los. Toen ik naar de auto liep, was daar een vrouw met twee kinderen. We raakten aan de praat, en liepen door naar de auto. Skadi zag me aankomen, en die springt op de passagiersstoel en steekt haar neus door het raampje naar buiten. Zonder er bij na te denken geef ik haar een kriebel en zeg 'hi meisje'.
Waarop het ene kind dat er bij liep zijn hand ook uitstak naar Skadi. Die hem vervolgens trakteerde op een woedend geblaf. Kind schrok zich dood :schrik:
Ik hoopte dat die moeder niet boos zou zijn. Dat was ze wel.
Ze keek haar kind streng aan, en zei "Je wéét toch dat je dat niet mag!".
"Ja, maar....die mevrouw deed het ook" mokte het kind.
"Ja, dat is de mama, dat is anders en dat weet je best".

Kijk. Zo kan het ook.

"Je kunt beter eerst vragen als je iemand met een hond ziet, deze houdt niet zo van vreemde mensen. Het is niet jouw schuld hoor." zei ik nog.
ach , mijn berichten negeer je omdat het onzin is, vind jij zelf , maar dit lees ik dan weer .. :D :D
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Pakdebal schreef:ach , mijn berichten negeer je omdat het onzin is, vind jij zelf , maar dit lees ik dan weer .. :D :D
Zeg maar wat je te zeggen hebt, hoor.
Staat je beter dan suggestief geblaat.
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Tara schreef:
Miranda schreef: "Je kunt beter eerst vragen als je iemand met een hond ziet, deze houdt niet zo van vreemde mensen. Het is niet jouw schuld hoor." zei ik nog.
:LOL:

Wat fijn, dat er nog gewoon nuchtere mensen bestaan! :ok:
Ik moet zeggen dat er daarvan hier tamelijk veel in de buurt wonen. Ik vind het wel lekker, was in Utrecht wel anders.
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Tara schreef:Lekker, zo kun je er nog 'es een herder op na houden. Of twee. :mrgreen:
Uh-huh :lol1:
And few will ever climb
Pakdebal

Miranda schreef:
Pakdebal schreef:ach , mijn berichten negeer je omdat het onzin is, vind jij zelf , maar dit lees ik dan weer .. :D :D
ach, ik had nooit zulke problemen met mijn hond en de auto . verder laat ik het er maar bij .. :D
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
Miranda schreef:
ach, ik had nooit zulke problemen met mijn hond en de auto . verder laat ik het er maar bij .. :D
Nee jij had ook geen waakhond, de mijne zouden exact hetzelfde doen en dat mogen ze... MIJN auto. Daar heeft niemand wat te zoeken.
Mijn honden leven in mijn auto, in de vakantie wonen en slapen ze er... met trainen zitten ze er in, en trainen is niet 1 uurtje... dat zijn hele dagen.
Dan lijkt het me logisch dat een waakhond dit gaat zien als van hem, en daar moet iedereen ver van wegblijven. Aangezien ik er ook niet bij ben.
Laatst gewijzigd door malinois op 11 okt 2013 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pakdebal

malinois schreef:
Pakdebal schreef:
Miranda schreef:
Nee jij had ook geen waakhond, de mijne zouden exact hetzelfde doen en dat mogen ze... MIJN auto. Daar heeft niemand wat te zoeken.
maar aardig en gezellig is het niet , vooral niet voor een kind . :ugh:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

niet iedereen heeft een hond vanwege het aardig en gezellig zijn
jouw hond vond kinderen ook niet leuk, dus niet zeuren pdb
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pakdebal

renee-uk schreef:niet iedereen heeft een hond vanwege het aardig en gezellig zijn
ik vond alleen het bericht van Miranda wel leuk om te reageren, aangezien ze mijn berichten onzin vindt , verder laat ik het hier bij .
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
maar aardig en gezellig is het niet , vooral niet voor een kind . :ugh:
Dat hoeft toch ook niet? Ik heb een aanvulling eronder gezet. Het is toch mijn auto? Ik heb niks met gezelligheid voor wildvreemde mensen en kinderen te maken... Net zoals ze thuis territoriaal zijn en mogen zijn tot ik het zeg dat het goed is, mogen ze dat bij mijn auto ook.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:niet iedereen heeft een hond vanwege het aardig en gezellig zijn
ik vond alleen het bericht van Miranda wel leuk om te reageren, aangezien ze mijn berichten onzin vindt , verder laat ik het hier bij .
Ik vind het een heel eerlijk bericht en heel herkenbaar. Dat is normaal gedrag voor een waakhond, niks mis mee... zou het raarder vinden als ze zouden staan te kwispelen eigenlijk.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Pakdebal schreef:
ik vind jouw berichten 8 van de 10 keer ook onzin en ik besef ook heel goed dat je vaak alleen maar post om te provoceren.
je bent echt niet zo mysterieus als je denkt hoor ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pakdebal

malinois schreef:
Pakdebal schreef:
Ik vind het een heel eerlijk bericht en heel herkenbaar. Dat is normaal gedrag voor een waakhond, niks mis mee... zou het raarder vinden als ze zouden staan te kwispelen eigenlijk.
een witte herder is geen waakhond , dat schrijft ze nergens , anders was ze niet met het vreemde kind naderbij gekomen, toch ?

Miranda wist niet dat haar hond zo zou reageren
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 11 okt 2013 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

malinois schreef:
Pakdebal schreef:
ik denk dat ik hier zo ongeveer hetzelfde gehad zou hebben, ware het niet dat rita achterin zit zonder open ramen tot haar beschikking ;)
Afbeelding

Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Heee Pak de ban :cheer:
Kan je weer een herder bashen :LOL:
Sorry, ben je gezeik weer ff zat :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Pakdebal schreef: een witte herder is geen waakhond , dat schrijft ze nergens , anders was ze niet met het vreemde kind naderbij gekomen, toch ?

ja hoor, dat wist ze wel.
ze had er alleen geen erg in dat dat kind zo zou reageren ;)

en of een witte herder een waakhond is, ik had jou wel eens onaangekondigd bij me binnen willen zien komen toen ik nog witjes had :schrik:
Afbeelding

Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Pakdebal schreef:een witte herder is geen waakhond , dat schrijft ze nergens , anders was ze niet met het vreemde kind naderbij gekomen, toch ?

Een witte herder is wel degelijk een waakhond. En de mijne is heel waaks.
Verder weet ik uitstekend hoe mijn hond in zo'n geval reageert. Ze blaft aan. Want het is een waakhond.
En dat doet ze niet als iemand voorbijloopt. Maar wél als iemand de auto aanraakt. Volkomen terecht.

Ik liep niet met dat kind naar de auto. Ik liep met die moeder te praten, de kinderen waren achter ons. En tsja, als zo'n kind (dat beter weet) tóch een hond wil aaien, dan kan het gebeuren dat zo'n kind schrikt. Leert hij van. Vond zijn moeder ook.
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

renee-uk schreef: ze had er alleen geen erg in dat dat kind zo zou reageren ;)
Nee. En zijn moeder ook niet :LOL:
And few will ever climb
renee-uk
Zeer actief

Miranda schreef:
Nee. En zijn moeder ook niet :LOL:
maar dat was een prettige verrassing ;)
Afbeelding

Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Tara schreef:Mens, dat je het nog uitlegt! :roll:
Och, ik vind het niet erg om hondengedrag uit te leggen aan mensen die er geen ruk verstand van hebben :F:
And few will ever climb
Pakdebal

dat weet je best , als je ZELF het " goede" voorbeeld geeft om eerst jouw eigen
hond te aaien . :19:
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 11 okt 2013 20:23, 2 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

fix die quote even pak, ik zeg niet zulke dingen :neenee:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Tara schreef:
Pakdebal schreef:
Pakdebal schreef:Miranda wist niet dat haar hond zo zou reageren

dat weet je best , als je ZELF het " goede" voorbeeld geeft om eerst jouw eigen hond te aaien . :19:
Ja nou? Het is toch Miranda's hond? Ik ben er niet voor het vermaak van andermans kinderen, en mijn honden ook niet.
En ik ga al zéker niet iets achterwege laten omdat andermans kind zich misschien achtergesteld zou kunnen voelen.
De groeten.
fix jij die quote dan ook even tara, dat wat mij hier in de vingers gelegd wordt komt voor rekening van pdb hoor, niet van mij.
Afbeelding

Pakdebal

Miranda schreef: Och, ik vind het niet erg om hondengedrag uit te leggen aan mensen die er geen ruk verstand van hebben :F:
ik zie hier iets , wat mij niet bevalt.. jij gaat je eigen hond aaien onder het mom van " hij is te vertrouwen " , maar eigenlijk is hij dat niet .

dan geef je toch een verkeerd voorbeeld voor dat kind neer ?
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 11 okt 2013 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

Pakdebal schreef:
dat weet je best , als je ZELF het " goede" voorbeeld geeft om eerst jouw eigen
hond te aaien . :19:
dank!

en nee, dat heeft niks met voorbeeld te maken, als miran in het water springt hoeft iemand anders dat ook niet te doen bovendien is het haar hond en haar auto!
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Miranda schreef: Och, ik vind het niet erg om hondengedrag uit te leggen aan mensen die er geen ruk verstand van hebben :F:
ik zie hier iets , wat mij niet bevalt.. jij gaat je eigen hond aaien onder het mom van " hij is te vertrouwen " , maar eigenlijk is hij dat niet .

dan geef je toch een verkeerd voorbeeld voor dat kind neer ?
ze aaide haar hond omdat ze haar gedag zei, ze was niet ingehuurd als opvoedster van vreemde kinderen.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”