Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puppy en een nieuw huis/ Meet Ferry

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Een puppy er bij en een nieuw huis -IN shock pg 3!!!

Ongelezen bericht door dagmar88 »

nathalie71 schreef: Nou ja ik vind 4+ maanden een beetje te jong.
Ik begrijp dat je het niet eerder moet doen dan met 6mnd
Het beste is hem eerst geestelijk en lichamelijk uit laten groeien.
Ik zou er in ieder geval rekening mee houden dat je dames eerder loops kunnen worden dan normaal.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: puppy/nieuw huis -IN shock pg 3!!!/MAIL terug gehad!!!pg

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik zou ook zeggen weer wat geleerd en geniet fijn van de pup komt vast goed, kan jou het merk nog bommen of uiterlijk je bent al verlieft
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

En daar bij...wat zou jij doen als je 2 uur aan de telefoon hebt gezeten in tototaal....hebt gemaild...Er bent geweest en er is je veel verteld en vervolgens zie je allemaal foto`s op haar fb (die ze me zelf geeft) en vraag ik me af dat dat wat we hebben besproken dan echt ALLEMAAL gelogen is?Voor mij komt dat super hard aan,ook omdat ik mensen vaak niet zo goed vertrouw en nu dacht dat het verder wel goed zat,en dat voelt als falen...dat ik dat niet heb gezien.En het wel een hele rare wending kreeg.Voor mijn vertrouwen naar anderen toe is dit niet zo bevorderlijk.

Ik was op zoek naar de waarheid.Maar die ligt ergens in het midden.

En goed,ben blij dat ze wat terug heeft gestuurd.

Nu laat ik dat deel maar gaan,en ik ontdek van zelf wel of mijn gedachte juist is.

En ik ga zeker genieten van mijn hondjes!!
nathalie71

En daar bij...wat zou jij doen als je 2 uur aan de telefoon hebt gezeten in tototaal....hebt gemaild...Er bent geweest en er is je veel verteld en vervolgens zie je allemaal foto`s op haar fb (die ze me zelf geeft) en vraag ik me af dat dat wat we hebben besproken dan echt ALLEMAAL gelogen is?Voor mij komt dat super hard aan,ook omdat ik mensen vaak niet zo goed vertrouw en nu dacht dat het verder wel goed zat,en dat voelt als falen...dat ik dat niet heb gezien.En het wel een hele rare wending kreeg.Voor mijn vertrouwen naar anderen toe is dit niet zo bevorderlijk.

Ik was op zoek naar de waarheid.Maar die ligt ergens in het midden.

En goed,ben blij dat ze wat terug heeft gestuurd.

Nu laat ik dat deel maar gaan,en ik ontdek van zelf wel of mijn gedachte juist is.

En ik ga zeker genieten van mijn hondjes!!
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

@Nathalie wat Hilde zegt.
Dat mens liegt dat ze barst verspil je tijd er nou niet aan je hebt het druk genoeg.
Je bent belazerd maar je hebt een leuke pup.

Het hondje zal vast pittig worden maar een wawa kruising kan ook pittig zijn.
Alleen nu zal die waarschijnlijk iets sterker zijn.
Maar ga gewoon genieten van de puppen tijd want het gaat veel te snel voorbij.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
nathalie71

toots schreef:@Nathalie wat Hilde zegt.
Dat mens liegt dat ze barst verspil je tijd er nou niet aan je hebt het druk genoeg.
Je bent belazerd maar je hebt een leuke pup.

Het hondje zal vast pittig worden maar een wawa kruising kan ook pittig zijn.
Alleen nu zal die waarschijnlijk iets sterker zijn.
Maar ga gewoon genieten van de puppen tijd want het gaat veel te snel voorbij.
:E: :E: :J: Je hebt gelijk
nathalie71

Ik kreeg nog een berichtje:

We zullen zien, speling van de natuur kan altijd, maar gezien de maat van zijn ouders: ik denk dat het hierbij blijft. Ik zou in ieder geval nog even wachten met dure aankopen van grotere fietskar en dergelijke...

gr, ******
S@nne123

Ongelezen bericht door S@nne123 »

nathalie71 schreef:Ik kreeg nog een berichtje:

We zullen zien, speling van de natuur kan altijd, maar gezien de maat van zijn ouders: ik denk dat het hierbij blijft. Ik zou in ieder geval nog even wachten met dure aankopen van grotere fietskar en dergelijke...

gr, ******
Kan die niet al ouder zijn?Want hij wisselt en mijn pup wisselde pas met een maand of 5 en half.En ze blijft zo volhouden wbt de ouderhonden.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

S@nne123 schreef:

gr, ******
Kan die niet al ouder zijn?Want hij wisselt en mijn pup wisselde pas met een maand of 5 en half.En ze blijft zo volhouden wbt de ouderhonden.
pas met 5 maanden gaan wisselen dat is wel erg laat hoor, hier op deze site zie je een richtlijn hoe pups wisselen;
http://www.dierendokters.com/pups-puppies/gebit
Afbeelding
S@nne123

Ongelezen bericht door S@nne123 »

Lizzie. schreef:
S@nne123 schreef:

gr, ******
pas met 5 maanden gaan wisselen dat is wel erg laat hoor, hier op deze site zie je een richtlijn hoe pups wisselen;
http://www.dierendokters.com/pups-puppies/gebit
Dit is mijn eerste pup ik weet het dus niet wat normaal is of niet. :19:
nathalie71

Tara:
Met alle respect hoor Nathalie, maar ik vind het echt onbegrijpelijk hoe je dit hebt kunnen doen.
Een beetje je verstand gebruiken bij waar je een hond vandaan haalt is wel aan te raden hoor.
het begin nog maar een keer,want ik ben JUIST iemand die alles na vraagt,eerst contact heeft,gaat vissen...etc.
:Ik zie een advertentie

,Lieve Maltezer x Chihuahua pup
Het verhaal was iets van:Ik zoek nog een heel goed huis voor de laatste reu uit het nest.Hij is nu bijna 5 maanden oud en wacht nog op een lief baasje.(zo iets was het)
Stond een prijs bij van 250 euro,en hele lieve foto`s.
papa en mama aan wezig

Dus ik denk ik stuur even een mailtje en vraag meteen hoe het kan dat hij al 5 maanden is.

Vanaf dat moment kreeg leuke en goede mailtjes terug.
We mailden wat heen en weer.
Daarin vertelde ze ook dat het een ongelukje was.
Dat ze hondjes op ving en een andere had gered van de dood enz.

Ze stuurde wat foto`s van de pup en van mama.

We gingen met elkaar bellen,ze was erg aardig en zachtaardig.
Ik geloofde wat ze zei,terwijl ik altijd behoorlijk wantrouwend ben.

Goed dan moeten we maar even een afspraak maken om te komen kijken.

Toen we daar kwamen zag het er netjes uit,gewoon een hoekwoning,met een keurig nette tuin,met hele goed uitziende Maltezers.Een veel te dikke beagle maar daarover vertelde ze dus dat ze die mee had genomen uit Hongarije,toen ze daar bij familie was vond ze haar zo zielig dat ze haar heeft mee genomen en een beter leven te geven.
De honden waren allemaal even vriendelijk,sociaal en schoon.ook Ferry zag er goed uit.Ik vond hem alleen wat angstig.Ze wees de moeder aan.Vader was net gecastreerd die zat boven.Die haalde ze later even op,maar dat was nog al een fel beestje.Echt wawa...

Ze had nog een jong kind,en haar oudere nichtje was er.Kind moest huilen toen ging het nichtje naar de woonkamer.Wij bleven in de tuin en bijkeuken.Alles keurig en schoon.
Gewoon een vrouw die 5 honden had en een oeps nestje.

Ik kreeg het paspoortje,kaart van de NDG met chipnummer,en een ontworm tabletje en een lapje stof voor de geur van thuis.

Ze was nog steeds een lieve vrouw.

Ik besloot dus pas na een hoop mails,een paar telefoontjes en live naar Apeldoorn te zijn geweest om Ferry te nemen.In de mail hadden we al afgesproken dat ik hem voor 200 op mocht halen.

DUSSSSSSSSSSSSSSS...

Nee,ik dacht JUIST dat ik alles zoooo goed had bekeken.

Toen we weg gingen kreeg ik haar facebook naam,ik moest maar eens kijken,want daar stonden ook nog wat filmpjes op van de stichtingen waar ze lid van was,en wat foto@s van honden in Hongarije.

Goh,leuk dacht ik......

Duss. NEE Tara.... Ik had nooit gedacht dat ik besodemietert werd!
nathalie71

Wanneer gaat mijn pup wisselen?

Voor de wisseling kunt u globaal het volgende schema aanhouden
Snijtanden: 3-5 maanden leeftijd
Hoektanden: 4-6 maanden leeftijd
Kiezen: 4-5 maanden leeftijd

dat klopt dus wel,hij is met die kleine tandjes bezig
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Wat een leuk hondje om te zien. Volgens mij heb je toch wel echt een maltezer x chi mix hoor en is die beagle niet de moeder. Waarom wil je haar niet geloven?
Perry en Noah

Afbeelding
nathalie71

Tara schreef:
nathalie71 schreef:Tara:
Met alle respect hoor Nathalie, maar ik vind het echt onbegrijpelijk hoe je dit hebt kunnen doen.
Een beetje je verstand gebruiken bij waar je een hond vandaan haalt is wel aan te raden hoor.
het begin nog maar een keer,want ik ben JUIST iemand die alles na vraagt,eerst contact heeft,gaat vissen...etc.
:Ik zie een advertentie

*KNIP*

Duss. NEE Tara.... Ik had nooit gedacht dat ik besodemietert werd!
Nee, maar je gaf toch ook al aan dat je een beetje een raar gevoel bij de hele situatie had? Waarom heb je daar niet naar geluisterd.
Ik begrijp dat gewoon niet zo goed.
Omdat ik nog even bleef observeren,en er over na dacht.Toen alle positieve diegen er naast,en ik dacht Ach zal wel niks zijn.Het is gewoon lief dat ze de hond heeft gered... Vond het wel wat raar dat Ferry wat bangig was.....
Ik keek nog eens goed rond,zei tegen mijn buur meisje,nou ja ze zien er goed en verzorgd uit.Ferry is een mooie schone pup.... Zit vast wel goed.

En ja misschien moet ik beter naar mijn gevoel luisteren.... maar ik wil ook niet TE wantrouwig zijn.

Maar goed.Ik denk dat het wel genoeg is.

Ik ben nu heel moe van het piekeren en en het rot gevoel wat ik er bij heb gekregen.

Morgen een nieuwe dag en dan gaan we lekker genieten.
Maak ik een nieuw topic en ga ik jullie vol spammen met foto`s :pffff:

:ok:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik zie trouwens op de foto's allemaal Maltezers met lange rug. Dat kan hij vast wel van een Maltezer hebben hoor, ipv een Beagle. :ok:
Nou ja, de tijd leert wel of er Beagle in zit of niet. Geloof dat je er verder een leuke pup aan hebt dus geniet ervan!
nathalie71

duitse herder schreef:Wat een leuk hondje om te zien. Volgens mij heb je toch wel echt een maltezer x chi mix hoor en is die beagle niet de moeder. Waarom wil je haar niet geloven?
Omdat ik denk dat Ferry veel groter wordt dan papa en mama.Hij is nu al 4 kg en 24 cm hoog en 30 cm lang. Ook toen anderen hier zich afvroegen of hij niet te groot was voor die combinatie.
Hij moet nog 7 maanden groeien en dan nog in de breedte.

Dus vind ik het moeilijk te geloven.

Wie weet heeft ze wèl gelijk.... :19:

We zien wel hoe hij uitgroeit.

Ze heeft in ieder geval wel gelogen over dat ze een keertje per ongeluk een nestje had want de facebook staat vol met nestjes .
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

nathalie71 schreef:
Omdat ik denk dat Ferry veel groter wordt dan papa en mama.Hij is nu al 4 kg en 24 cm hoog en 30 cm lang. .
Mijn zuiver ras Havanezer is ook twee maal zo groot als zijn moeder.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Tara schreef:Nee, maar je gaf toch ook al aan dat je een beetje een raar gevoel bij de hele situatie had? Waarom heb je daar niet naar geluisterd.
Ben ik het helemaal mee eens Tara,dat soort prutsers moet je niet belonen door er een hondje te kopen die moet je voorbij lopen want enkel kopers houden dit soort praktijken in stand.
Deze dame heeft helemaal het welzijn van haar puppen niet voor ogen maar haar eigen portemonnee.
En nu loopt het toevallig goed af en houd Nathalie het hondje, maar veel vaker loopt het slecht af en gaat zo'n hondje er weer uit als het niet mixje blijkt te zijn wat er gedacht werd of gaat van hand tot hand tot het in het asiel terecht komt.
Van iemand die al jaren op dit forum mag je best wat meer verwachten vind ik , zeker als de alarmbellen rinkelen bij de kennismaking.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

duitse herder schreef:Wat een leuk hondje om te zien. Volgens mij heb je toch wel echt een maltezer x chi mix hoor en is die beagle niet de moeder. Waarom wil je haar niet geloven?
Volgens mij kan dat niet want dan had Ferry ook een baard moeten hebben.
Afbeelding
nathalie71

Tineke schreef:
Tara schreef:Nee, maar je gaf toch ook al aan dat je een beetje een raar gevoel bij de hele situatie had? Waarom heb je daar niet naar geluisterd.
Ben ik het helemaal mee eens Tara,dat soort prutsers moet je niet belonen door er een hondje te kopen die moet je voorbij lopen want enkel kopers houden dit soort praktijken in stand.
Deze dame heeft helemaal het welzijn van haar puppen niet voor ogen maar haar eigen portemonnee.
En nu loopt het toevallig goed af en houd Nathalie het hondje, maar veel vaker loopt het slecht af en gaat zo'n hondje er weer uit als het niet mixje blijkt te zijn wat er gedacht werd of gaat van hand tot hand tot het in het asiel terecht komt.
Van iemand die al jaren op dit forum mag je best wat meer verwachten vind ik , zeker als de alarmbellen rinkelen bij de kennismaking.

Ja,jullie hebben ook helemaal gelijk uiteindelijk.
Ze zeggen altijd bij twijfel,ook al is deze maar klein,niet doen.

Ik heb het eerder echt niet in gezien.
Misschien op het moment zelf dat ik dan toch weg moest gaan.
Maar ik vond het hondje al heel leuk,mijn buurmeisje ging helemaal met mij mee naar Apeldoorn,mijn dochter kwam vroeger thuis.Alles geregeld.Sta je daar... en zoals ik al eerder zei,ik dacht dat ze het wel goed bedoelde.Als de dieren er slecht uit hadden gezien en het huis en de tuin en die mensen waren heel erg raar,dan was ik weg gegaan hoe moeilijk of ik dat ook zou vinden voor de dieren.

Gelukkig is het een hele leuke hond.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Marie-Josée schreef:
nathalie71 schreef:
Omdat ik denk dat Ferry veel groter wordt dan papa en mama.Hij is nu al 4 kg en 24 cm hoog en 30 cm lang. .
Mijn zuiver ras Havanezer is ook twee maal zo groot als zijn moeder.
Bovendien, als de ouders niet raszuiver zijn, kunnen (sommige van) de voorouders ook flink groter zijn dan de ouders en kan pup dus prima groter uitvallen dan beide ouders.
Groetjes, Marjan
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Pemba schreef:
Behalve als de Maltezer non-bearded draagt, dacht ik Marjoleine te zien schrijven. :)
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hilde schreef:
Pemba schreef:
Behalve als de Maltezer non-bearded draagt, dacht ik Marjoleine te zien schrijven. :)
Klopt, dat kan.

Die maat zegt niks en bovendien, die hond is vier maanden! Die groeit geen zeven maanden door hoor.
Kleine hondjes zijn veel eerder op hun formaat dan grote, dus hij zal met zes maanden ongeveer het formaat hebben dat hij houdt.
En bovendien kan een kleine teef grote pups geven en andersom.
In één nest zelfs. Fien heeft een broer die letterlijk tweemaal haar gewicht is.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

In het nest waar mijn eerste Zuidrus uit kwam en waarvan de ouders beide bearded waren, zaten 3 pups met een gladde snuit en benen.
Groetjes, Marjan
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nawosh schreef:In het nest waar mijn eerste Zuidrus uit kwam en waarvan de ouders beide bearded waren, zaten 3 pups met een gladde snuit en benen.
Ja, dat kan, dat zei ik al.
Ik zei ook dat de kans niet zo groot is omdat zulke hondjes weliswaar bastaardjes zijn maar meestal wel gekruist met ook baardjes. Gewoon omdat dat beter verkoopt. ;)
Maar dat hoeft dus niet per se, en als de Maltezer de moeder is draagt ze dus blijkbaar non-bearded.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Wat een schattig hondje :I:
Hoewel ik me voor kan stellen dat je er van baalt dat je niet zeker weet of hij wel de kruising is die je dacht te kopen, maakt het nu toch niet meer uit. Je vind het een lieverdje en je bent blij met hem en dat is toch het belangrijkste.
Veel plezier met je nieuwe hondje :ok:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dat kan wel die maltezers hebben inderdaad een lang lief zit waarschijnlijk ook meer in ben benieuwt
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

laat je niet gek maken uit welke ouders je pup komt. je hebt hem, je vind hem leuk en je brengt hem toch niet terug. jou een biet hoe een ander er over denkt. geniet van hem.
ellen
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ach, het is wel leuk om er een beetje over te filosoferen, zonder dat dat iets aan je liefde voor Ferry afdoet :ok: . Ik vind het iig wel leuk om te volgen haha, eerst dacht ik ook echt de beagle, maar nu neig ik weer naar het maltezertje. Ben benieuwd of je over een paar maanden wat duidelijker ziet of die beagle erin zit.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Naarmate ik meer foto's zie denk ik dat de Chi er ook echt wel in kan zitten.
Al met al gewoon een leuk hondje.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”