Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dosa

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Dosa

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zo'n ras is natuurlijk zoals zovele rassen ontstaan in een periode waar ze geheel anders tegen bepaalde zaken aankeken.
In een cultuur die ook nog eens heel anders en ver van ons afstaat.
Kijk eens hoe ons denken en onze emotie is veranderd ivt onze vorige generatie.
Geloof dat de cultuur daar een nog steeds een grotere rol speeld dan bij ons , wij hebben dat een beetje losgelaten en de grenzen iets meer open gezet met al hun invloeden.
Maar wij hebben ook de georganiseerde kynologie met misbaksels waar we nog steeds in geloven.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
shinobi
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door shinobi »

Mojuan schreef:
Lemuria schreef:
shinobi schreef: Dat heb ik ook al gezegd, maar daarbij heb ik ook gezegd dat er minder extreme exemplaren rondlopen.
...en daar heb ik 9 pagina's verder nog geen enkel bewijs van gezien, dat er ook minder extreme exemplaren rondlopen. Die kunnen joggen met hun baas.
Ja precies, daar wacht ik ook op.
En wat maakt een ras ineens geen gedrocht als er 'enkele exemplaren' van rondlopen die niet zo misfokt zijn?
Die enkele exemplaren (die niet eens te vinden zijn met een vergrootglas schijnbaar) zijn juist 'foutjes' want ze 'horen' eruit te zien als gedrochten. Trieste wereld :cry:
Daar hoef je niet op te wachten, dan zal je beter moeten kijken.
Je zou ook eens op google afbeeldingen dosa dog kunnen invullen dan zul je vast wel tegenkomen die niet zo extreem zijn.
shinobi
Zeer actief

Nanna schreef:
shinobi schreef: Je zou ook eens op google afbeeldingen dosa dog kunnen invullen dan zul je vast wel tegenkomen die niet zo extreem zijn.
Ik geloof je onmiddellijk. Het helazerige is echter dat die extremen het meest gewaardeerd worden. Je ziet het zelf nu al, met je nest Tosa's. Mensen willen allemaal 'zo'n breje'.
Dat klopt, voor zware Tosa's is meer belangstelling.
Hoe groter, zwaarder, hoe meer rimpels hoe beter.
Dat vinden ze mooi op shows.
Gelukkig is het dan wel zo dat het met de zware Tosa's niet zo gesteld is als met de Dosa's.
shinobi
Zeer actief

Nanna schreef:
shinobi schreef: Hoe groter, zwaarder, hoe meer rimpels hoe beter.
Dat vinden ze mooi op shows.
Gelukkig is het dan wel zo dat het met de zware Tosa's niet zo gesteld is als met de Dosa's.
Kwestie van tijd. Kijk maar naar de Mastino. Daar viel het eerst ook wel mee. En nu zijn het mismaakte drelmonsters.
Daar heb je helaas gelijk in, ik zie nu al dat er zelfs via de vereniging gefokt word met hd-d honden, dat belooft wat voor later.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

shinobi schreef:
Mojuan schreef:
Lemuria schreef:
shinobi schreef: Dat heb ik ook al gezegd, maar daarbij heb ik ook gezegd dat er minder extreme exemplaren rondlopen.
...en daar heb ik 9 pagina's verder nog geen enkel bewijs van gezien, dat er ook minder extreme exemplaren rondlopen. Die kunnen joggen met hun baas.
Ja precies, daar wacht ik ook op.
En wat maakt een ras ineens geen gedrocht als er 'enkele exemplaren' van rondlopen die niet zo misfokt zijn?
Die enkele exemplaren (die niet eens te vinden zijn met een vergrootglas schijnbaar) zijn juist 'foutjes' want ze 'horen' eruit te zien als gedrochten. Trieste wereld :cry:
Daar hoef je niet op te wachten, dan zal je beter moeten kijken.
Je zou ook eens op google afbeeldingen dosa dog kunnen invullen dan zul je vast wel tegenkomen die niet zo extreem zijn.
Ik heb gezocht, zeker een kwartier. Ben geen enkel niet-gedrocht tegengekomen :19:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

oh kut. Goede bekende van mij heeft een tosa pup.. ik kende het ras niet maar denk nu.. zij ook niet. Ze viel voor het uiterlijk, had altijd RR gehad en vond deze wel wat robuuster. Ze wonen de 1/2 van het jaar in Frankrijk, nu had ze laatst gelezen dat dit niet bepaald een gewenst ras is in Frankrijk... toen heeft ze maar wat research gedaan.

Fijn. ;-)
Afbeelding
shinobi
Zeer actief

Sas schreef:oh kut. Goede bekende van mij heeft een tosa pup.. ik kende het ras niet maar denk nu.. zij ook niet. Ze viel voor het uiterlijk, had altijd RR gehad en vond deze wel wat robuuster. Ze wonen de 1/2 van het jaar in Frankrijk, nu had ze laatst gelezen dat dit niet bepaald een gewenst ras is in Frankrijk... toen heeft ze maar wat research gedaan.

Fijn. ;-)
Ze had beter eerder research kunnen doen want de Tosa Inu is verboden in Frankrijk.
shinobi
Zeer actief

Is al weer veranderd zie ik

Bij de invoer van honden (American Staffordshire Terrier, Tosa, Rottweiler) mét erkende stamboom is er iets veranderd. In principe mag je met deze honden de grens over. Maar omdat er zulke strikte voorwaarden zijn gesteld is het in de praktijk onmogelijk om aan die voorwaarden te voldoen voor een vakantie. En, kun je dusniet met deze honden de grens over. 

Je moet onder andere een Franstalige cursus volgen om aan te tonen dat je je hond onder controle hebt en er moet een gedragstest worden gedaan bij een Franse instantie. Om die reden is het eigenlijk niet mogelijk om deze honden voor korte periode (bijvoorbeeld vakantie of op doorreis) mee te nemen naar Frankrijk.
Sas
Zeer actief

shinobi schreef:
Sas schreef:oh kut. Goede bekende van mij heeft een tosa pup.. ik kende het ras niet maar denk nu.. zij ook niet. Ze viel voor het uiterlijk, had altijd RR gehad en vond deze wel wat robuuster. Ze wonen de 1/2 van het jaar in Frankrijk, nu had ze laatst gelezen dat dit niet bepaald een gewenst ras is in Frankrijk... toen heeft ze maar wat research gedaan.

Fijn. ;-)
Ze had beter eerder research kunnen doen want de Tosa Inu is verboden in Frankrijk.
verboden zelfs? mmm... ik dacht "enkel' muilkorfplicht.
Afbeelding
Sas
Zeer actief

oh, zie nu je andere bericht, nee ze hebben een hotel in Frankrijk waar ze van november /april zijn. Dus dat zal veder niet zo`n probleem zijn.
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Om te janken maakt me zo pissig wat ze met honden doen zo over de top. Ik vind het fijn om te zien dat mijn honden kunnen rennen en adem halen etc.
meetjewrc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am staff
Pitbull
Fila brasileiro
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door meetjewrc »

Lemuria

Bizar dat dat hetzelfde ras is...is dat wel zeker? Zijn net uit de kluiten gegroeide bloedhonden :80:
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

zeker weten zal ik het niet, want ik ken het ras eigenlijk niet, maar ze vermelden het erbij....mischien kan Shinobi hierover meer vertellen?

Je zal van elk ras wel uiterste hebben, zo ook in de Fila, ik zie soms "show" type honden die me echt bang maken qua looks....heel veel vel en zo zwaar mogenlijk.
Kom je met een Fila aan die rib vertoond,goede conditie heeft en gewoon normaal in zijn vel zit, word je al weggekeken.
Daarom heb ik totaal niks met shows, uiterlijk deert mij niet, hond moet zijn oorspronkelijke functie kunnen verrichten.
Zijn lichaam moet kunnen doen wat het koppie wilt, lukt dat niet, is het IMO niet raswaardig en helaas zijn vele fokkers kennel blind en willen presteren op show om de knip te vullen met de door hun behaalde CH titels.....
shinobi
Zeer actief

Goed van je dat je dit hebt gevonden en heb geplaatst :ok: toont maar weer aan na pagina's Shinobi gebash en domme grapjes dat ik niet uit mijn nek zat te lullen
shinobi
Zeer actief

meetjewrc schreef:zeker weten zal ik het niet, want ik ken het ras eigenlijk niet, maar ze vermelden het erbij....mischien kan Shinobi hierover meer vertellen?

Je zal van elk ras wel uiterste hebben, zo ook in de Fila, ik zie soms "show" type honden die me echt bang maken qua looks....heel veel vel en zo zwaar mogenlijk.
Kom je met een Fila aan die rib vertoond,goede conditie heeft en gewoon normaal in zijn vel zit, word je al weggekeken.
Daarom heb ik totaal niks met shows, uiterlijk deert mij niet, hond moet zijn oorspronkelijke functie kunnen verrichten.
Zijn lichaam moet kunnen doen wat het koppie wilt, lukt dat niet, is het IMO niet raswaardig en helaas zijn vele fokkers kennel blind en willen presteren op show om de knip te vullen met de door hun behaalde CH titels.....
Het zijn Dosa's in de filmpjes.
En ik ben het helemaal met je eens.
Lemuria

shinobi schreef:
Goed van je dat je dit hebt gevonden en heb geplaatst :ok: toont maar weer aan na pagina's Shinobi gebash en domme grapjes dat ik niet uit mijn nek zat te lullen
Ja, er is geen vergelijk tussen jouw manier van posten en het aankomen met feiten zoals Meetjewrc nu deed :19: Ik (en anderen) heb je meermaals gevraagd om foto's/video's dat gezonde Dosa's bestaan, aangezien ik niets kon vinden. Jij kon ook niets vinden, anders had je het gegarandeerd hier gepost om je gelijk te halen. Dus...
shinobi
Zeer actief

Lemuria schreef:
shinobi schreef:
Ja, er is geen vergelijk tussen jouw manier van posten en het aankomen met feiten zoals Meetjewrc nu deed :19: Ik (en anderen) heb je meermaals gevraagd om foto's/video's dat gezonde Dosa's bestaan, aangezien ik niets kon vinden. Jij kon ook niets vinden, anders had je het gegarandeerd hier gepost om je gelijk te halen. Dus...
Volgens mij had ik een foto geplaatst? En volgens mij zou jij en ik ook niet meer op elkaar reageren?
Lemuria

Ja maar ik kan niet lijdzaam toezien hoe jij beweert niét uit je nek te lullen :19:
Lemuria

shinobi schreef: Afbeelding
Het gaat niet om de aanval het gaat erom dat de hond beter beschermd is en zich kan rollen in zijn eigen huid.
Dit gedrocht bedoelde jij te tonen als 'gezond'?
shinobi
Zeer actief

Lemuria schreef:Ja maar ik kan niet lijdzaam toezien hoe jij beweert niét uit je nek te lullen :19:
Vervelend voor je dat je lijd ik zal er vanacht in ieder geval geen minuut van wakker liggen.
Dat ik niet uit me nek lulde is wel duidelijk nu.
Fijne avond en hou je voortaan aan je afspraak het beviel me net zo goed.
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Lemuria schreef:
shinobi schreef: Afbeelding
Het gaat niet om de aanval het gaat erom dat de hond beter beschermd is en zich kan rollen in zijn eigen huid.
Dit gedrocht bedoelde jij te tonen als 'gezond'?
dat genoemde exemplaar, doet niet onder voor de huidig gefokte Mastino.
Ik heb extremere gezien van de Dosa dan bovenstaande hond.
Deze kan nog "normaal" kijken, zonder een kilo rimpel over zijn ogen te hebben rollen.
Lemuria

shinobi schreef:
Lemuria schreef:Ja maar ik kan niet lijdzaam toezien hoe jij beweert niét uit je nek te lullen :19:
Vervelend voor je dat je lijd ik zal er vanacht in ieder geval geen minuut van wakker liggen.
Ach mannetje toch. Ga je mij vertellen wat ik wel en niet mag :'-) Nou uh, tot nooit's dan maar.
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Afbeelding

of

Afbeelding

wereld van verschil :E:
Lemuria

meetjewrc schreef:
Deze kan nog "normaal" kijken, zonder een kilo rimpel over zijn ogen te hebben rollen.
Ja, hij kan kijken, maar dan nog vind ik dit too much ;) Die hangvellen rond z'n bek hebben geen enkel praktisch nut en hangen alleen maar in de weg. Net als mensen die een flinke liposuctie hebben gehad en vel over hebben. Het hangt, het kwabbelt, er gaan irritaties tussen zitten. Als die hond kon kiezen, zou hij een strakkere smoel hebben, dát kan ik je garanderen.
Lemuria

meetjewrc schreef: wereld van verschil :E:
Absoluut, dat ontken ik ook zeker niet ;)

Jeses wat blinkt dat beest :schrik: :ok:
shinobi
Zeer actief

Lemuria schreef:
shinobi schreef:
Ach mannetje toch. Ga je mij vertellen wat ik wel en niet mag :'-) Nou uh, tot nooit's dan maar.
Nee hoor meisje, dan zal ik het zo zeggen het zou je sieren als je je aan je afspraak houd.
Tot nooit :E:
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Lemuria schreef:
meetjewrc schreef:
Ja, hij kan kijken, maar dan nog vind ik dit too much ;) Die hangvellen rond z'n bek hebben geen enkel praktisch nut en hangen alleen maar in de weg. Net als mensen die een flinke liposuctie hebben gehad en vel over hebben. Het hangt, het kwabbelt, er gaan irritaties tussen zitten. Als die hond kon kiezen, zou hij een strakkere smoel hebben, dát kan ik je garanderen.
Ook ik vind het too much, maar dat vind ik van vele mastino's , Fila's, bloodhonden etc ook.
Zelf zou ik nooit een Dosa aanschaffen, maar er bestaan wel degelijk "minder extreme" honden, al moet je denk ik goed zoeken hoor!
Puur zoals bij elk ras gebeurd, dat fokkers zich blindstaren op "schoonheid" ipv functionaliteit.
Lemuria

meetjewrc schreef:
Ook ik vind het too much, maar dat vind ik van vele mastino's , Fila's, bloodhonden etc ook.
Zelf zou ik nooit een Dosa aanschaffen, maar er bestaan wel degelijk "minder extreme" honden, al moet je denk ik goed zoeken hoor!
Puur zoals bij elk ras gebeurd, dat fokkers zich blindstaren op "schoonheid" ipv functionaliteit.
Beauty is in the eye of the beholder.

Zo vind ik veel bloedhonden ook sneu:

Afbeelding

Deze kan nog net z'n ogen ver genoeg open krijgen om je aan te kijken met een "Wat doe je me áán :hmmm:"-blik

Net zozeer een gecreeerd gedrocht.
meetjewrc
Zeer actief
Pitbull
Fila brasileiro
Contacteer:

Lemuria schreef:
meetjewrc schreef:
Beauty is in the eye of the beholder.

Zo vind ik veel bloedhonden ook sneu:

Afbeelding

Deze kan nog net z'n ogen ver genoeg open krijgen om je aan te kijken met een "Wat doe je me áán :hmmm:"-blik

Net zozeer een gecreeerd gedrocht.
Helemaal waarheid, en de heden daagse Sharpei... heel erg triest allemaal :cry:

Afbeelding

of

Afbeelding
Laatst gewijzigd door meetjewrc op 08 dec 2014 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”