Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2 honden in beslag genomen na doodbijten kat
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: 2 honden in beslag genomen na doodbijten kat
Ik ga morgen mooi een bankje scoren en dat zet ik naast mijn portiek op de stoep. Heb ik toch mooi een voortuintje en zie maar dat je er langs komt zonder mijn tuin te verstoren 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Mooi verwoord, zo denk ik er ook over. En ik heb katten die ik buiten laat lopen.LongFields schreef:Ik kan me voorstellen dat jouw Chi weinig tot geen prooidrift of prooi-instinct zal hebben, maar er zijn zát grotere honden die dit wel hebben. Instinct en drift is tot op zekere hoogte prima in banen te leiden, maar kan in een fractie van een seconde ineens de overhand krijgen en nee, dit is niet in 100% van de gevallen te voorkomen, ook niet door een normaal prima verantwoordelijke hondenbaas.
Er wordt volgens mij nergens beweerd dat het normaal is dat een hond een kat molt, maar feit is dat ongelukken kunnen gebeuren. Heel akelig voor de eigenaar van de kat, maar net zo goed voor de eigenaar van de "daders".
Als je je kat onbeheerd buiten laat loop je als eigenaar risico's. Niet leuk, maar om dat te voorkomen heb je ook als eigenaar van de kat verantwoording. Jij vindt het blijkbaar normaal dat je na een dergelijk incident direct aangifte doet en hiermee de veroorzaker kunt zijn van de verplichte euthanasie van de honden, mochten ze niet door de test heenkomen. Ik zou dat als eigenaar van het gedode dier niet op mijn geweten willen hebben, en ervoor kiezen om er in redelijkheid uit te komen met de hondeneigenaar, zodat herhaling van dit voorval voorkomen kan worden en de schade vergoed wordt.
Maar als katteneigenaar zou ik met een volgende kat evengoed mijn maatregelen nemen voor de toekomst, en mijn kat niet meer onbeheerd buiten laten. Of anders het risico en de bijbehorende gebolgen accepteren.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Menen jullie dat nou ? Jullie houden nooit rekening met iets waar je hond op reageert en waarvan je weet dat je dat op je pad kan gaan tegen komen ? Dus die bekende kat die wel eens vaker daar onder dat bankje zit, dat veldje waar altijd die konijnen zitten, die hond die daar achter die schutting altijd uitflipt als jullie passeren en waar jouw hond op reageert ? Toevallig van jullie juist niet verwacht. Denk bij jullie juist aan aandacht voor je omgeving, je hond lezen etc.ranetje schreef:Heel lastig jaTara schreef:Precies.malinois schreef:
Het anticipeert zo rottig op dingen die je niet kunt zien.
Natuurlijk kun je niet alles op voorhand weten maar je weet in je eigen omgeving wel een beetje wie wat waar e.d.
- Maich
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Contacteer:
Nee Toots en ik zijn geen familie van elkaar.
Het gaat mij om het feit dat sommige hier die actie van die honden goedpraten.
Met reacties als ''postzegeltuintje'' of ''vier stoeptegels noem ik geen voortuin''.....
Het maakt niet uit wat je ervan vindt, of je het nou vier stoeptegels vindt, een postzegeltuintje vindt, of je vindt dat je dat geen voortuin kunt noemen, is niet relevant. Feit blijft dat het eigendom is van anderen ! En het is niet normaal dat 2 honden daar een kat te grazen nemen.
Mijn hond zou het ook doen en wij hebben hier voor elke woning ook van die voortuintjes, waar ook vaak katten in zitten. Dan is het wat mij betreft heel simpel, de hond krijgt geen centimeter ruimte. Ook al is het volgens sommige ''ongemakkelijk'' en loopt het niet prettig, het is wel de verantwoording die je als hondeneigenaar moet nemen.
Verder ben ik het wel met een groot deel van de mensen hier eens, de inbeslagname van de honden na dit alles slaat nergens op, is ook volstrekt onnodig. Lijkt me niet iets waar je als mensen onder elkaar niet uit zou kunnen komen. En die katten die overal en nergens als duveltjes uit doosjes vandaan springen is idd vervelend.. En zoals ik al eerder zei, mijn katten komen ook buiten, zijn trouwens wel het grootste deel van de dag binnen, maar mocht er buiten mijn terrein om iets mee gebeuren dan is dat heel verdrietig en spijtig, maar dat is een risico dat ik genomen heb. En dat is dan ook geheel voor mijn verantwoording. En als ik hoor ze ergens overlast veroorzaken doe ik er mijn best voor om te zorgen dat dat zo min mogelijk gebeurt. Een emmertje water of een goede schrikreactie doet vaak wonderen.
Het gaat mij om het feit dat sommige hier die actie van die honden goedpraten.
Met reacties als ''postzegeltuintje'' of ''vier stoeptegels noem ik geen voortuin''.....
Het maakt niet uit wat je ervan vindt, of je het nou vier stoeptegels vindt, een postzegeltuintje vindt, of je vindt dat je dat geen voortuin kunt noemen, is niet relevant. Feit blijft dat het eigendom is van anderen ! En het is niet normaal dat 2 honden daar een kat te grazen nemen.
Mijn hond zou het ook doen en wij hebben hier voor elke woning ook van die voortuintjes, waar ook vaak katten in zitten. Dan is het wat mij betreft heel simpel, de hond krijgt geen centimeter ruimte. Ook al is het volgens sommige ''ongemakkelijk'' en loopt het niet prettig, het is wel de verantwoording die je als hondeneigenaar moet nemen.
Verder ben ik het wel met een groot deel van de mensen hier eens, de inbeslagname van de honden na dit alles slaat nergens op, is ook volstrekt onnodig. Lijkt me niet iets waar je als mensen onder elkaar niet uit zou kunnen komen. En die katten die overal en nergens als duveltjes uit doosjes vandaan springen is idd vervelend.. En zoals ik al eerder zei, mijn katten komen ook buiten, zijn trouwens wel het grootste deel van de dag binnen, maar mocht er buiten mijn terrein om iets mee gebeuren dan is dat heel verdrietig en spijtig, maar dat is een risico dat ik genomen heb. En dat is dan ook geheel voor mijn verantwoording. En als ik hoor ze ergens overlast veroorzaken doe ik er mijn best voor om te zorgen dat dat zo min mogelijk gebeurt. Een emmertje water of een goede schrikreactie doet vaak wonderen.
A Man and his Dog
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Wie heeft het over toe eigenen?gonnie schreef:Volgens mij is de stoep bestemd om op te lopen ook met twee of drie of voor mijn part vier honden en als mensen dan de andere helft ingepikt hebben als zijnde hun tuintje ja dan kan het weleens voorkomen dat een hondenpoot het ingepikte stukje tuin binnenkomt en ja als er een kat zit dan zit je hond daar al snel aan het eind van zijn riem. Als ik de foto's bekijk van die straat waar het gebeurd is lijkt het mij dat die mensen gewoon een stukje tuin hebben gemaakt van de openbare stoep. Ze hebben gewoon een bankje neergezet en het tot hun tuintje gebombardeerd.toots schreef:Niet om door te drammen.Fotogravinnetje schreef:Heb je gezien hoe smal de stoep naast die 'tuintjes' is? En wat voor weg er naast zit? Dat is een drukke weg, met een smal fietspad en een smalle stoep. Het is gewoon onmogelijk om daar met 2 honden kort naast je te lopen zonder dat minimaal 1 hond (of de baas) ofwel op het fietspad ofwel in zo'n tuintje terecht komt. Dus moet minimaal 1 van de honden voor of achter de baas lopen, wat dus extra lijn betekent, dus kan de hond in die hele mini-voortuin komen. Puur omdat de stoep te smal is en de tuintjes geen behoorlijke begrenzing hebben.
Dus ja, het is volledig een ongelukkige samenloop van omstandigheden, waarbij aangifte en inbeslagname van de honden echt overdone is.
Maar wat je zegt is niet ok.
dat iemand twee honden heeft betekend niet dat die persoon daardoor gebruik mag maken van plekken die daar niet voor bestemd zijn. Als je niet veilig kunt lopen met twee dan ga je maar twee keer lopenIk ben wel een drammer, maar dat komt omdat ik gewoon vind dat het niet klopt.
Gebeurd vaker in dat soort straatjes. Alleen niet elke gemeente laat het toe.
Ik vind het erg voor die kat. Maar ik vind het overdreven dat die honden in beslag genomen zijn omdat ze bang zijn dat ze dan ook een kind kunnen grijpen.
Mijn honden zien echt het verschil wel tussen een kat of een kind.
en ze zien ook het verschil tussen een klein hondje en een kat.
Als dit niet in eigen voortuintjes was gebeurd hadden ze niks in beslag genomen dan had het namelijk zo geweest dat men de kat maar bij zich moest houden. En raad eens daar had ik het zelfs mee eens geweest.
Op moment als zo iets echt op eigen grond gebeurd heb je zelf meestal nog wel iets te vertellen.
Als hondeneigenaar vind ik dat je best eens naar gevolgen kunt kijken van de acties die we ondernemen. De katteneigenaar is niet slecht omdat hij of zij hier werk van heeft gemaakt. Je kunt dit verwachten als je met je katten killers zo door iemands tuintje banjerd. Ik weet niet of het zo slecht is dat deze honden momenteel ergens anders onder gebracht zijn. Ik geloof niet dat ze hierom de spuit krijgen iig.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ik heb de advertentie even aangeklikt bij funda.. ligging aan een drukke weg.
Ik vind het ontzettend zielig voor die arme kat en sneu voor de hondeneigenaar want die zal best geschrokken zijn maar voor de katteneigenaar kan ik nou geen enkele sympathie opbrengen.
Je laat de kat waar je schijnbaar zoveel om geeft toch niet buiten rondstruinen als je aan een drukke weg woont
Nounou wat was hij zuinig op zijn kat
Belachelijk dat de honden in beslag genomen zijn, het was een ongeluk en ik hoop dat het snel teruggedraaid wordt.
Ik vind het ontzettend zielig voor die arme kat en sneu voor de hondeneigenaar want die zal best geschrokken zijn maar voor de katteneigenaar kan ik nou geen enkele sympathie opbrengen.
Je laat de kat waar je schijnbaar zoveel om geeft toch niet buiten rondstruinen als je aan een drukke weg woont

Belachelijk dat de honden in beslag genomen zijn, het was een ongeluk en ik hoop dat het snel teruggedraaid wordt.
-
- Zeer actief
Pas wel een beetje op, dat een kat onder een auto of heg niet even uithaalt naar je nieuwsgierige hond.Cleva schreef:Ik heb wel kattenpakkers gehad en met ze in de stad gewoond.cornelia schreef: Jullie houden nooit rekening met iets waar je hond op reageert en waarvan je weet dat je dat op je pad kan gaan tegen komen ? Dus die bekende kat die wel eens vaker daar onder dat bankje zit
En nee, daar anticipeerde ik niet op. Dat kan niet.
Katten zitten onder auto's en onder heggen. Weet je hoe raar dat er uit ziet als je er van uitgaat dat er onder elke auto of heg een kat zit?
Zo kun je je honden hun behoefte niet laten doen.
Aangezien dezelfde kat wel doodleuk de vissen uit je vijver en je kuikens uit de ren jat ben ik niet van plan om mijn hond hangwurgend uit te laten voor het geval dat er ergens een kat zit.
Overigens ging de kat van de buurvrouw er aan omdat de kat 20 centimeter naast de voordeur zat te schuilen en mijn twee kort aangelijnde honden het arme ding direct te pakken hadden.
Er helpt geen lieve moeder aan.
-
- Zeer actief
Als mijn honden vroeger en die ik nu heb wat opmerken op straat en ze zijn aangelijnd, dan merk ik dat. Ik ging er niet vanuit dat er overal onraad was of dingen om rekening mee te houden. Maar kat in vizier of wat voor anders dan ook, dat was goed te merken aan mijn honden. Ik liep ook niet altijd op scherp en zo haalde Bluf nog wel eens ineens een egel ergens vandaan, terwijl ze aan de lijn was. Maar de reactie op een kat of een vos of konijn was bij mijn Bluf zichtbaar, en ik merk dat nu aan Jol en Aki ook als er iets afwijkends is. Als je een beetje je honden en hun reacties herkend dan merk je verschil als je buiten loopt in de schemering of in het donker.Cleva schreef:Ik heb wel kattenpakkers gehad en met ze in de stad gewoond.cornelia schreef: Jullie houden nooit rekening met iets waar je hond op reageert en waarvan je weet dat je dat op je pad kan gaan tegen komen ? Dus die bekende kat die wel eens vaker daar onder dat bankje zit
En nee, daar anticipeerde ik niet op. Dat kan niet.
Katten zitten onder auto's en onder heggen. Weet je hoe raar dat er uit ziet als je er van uitgaat dat er onder elke auto of heg een kat zit?
Zo kun je je honden hun behoefte niet laten doen.
Aangezien dezelfde kat wel doodleuk de vissen uit je vijver en je kuikens uit de ren jat ben ik niet van plan om mijn hond hangwurgend uit te laten voor het geval dat er ergens een kat zit.
Overigens ging de kat van de buurvrouw er aan omdat de kat 20 centimeter naast de voordeur zat te schuilen en mijn twee kort aangelijnde honden het arme ding direct te pakken hadden.
Er helpt geen lieve moeder aan.
Een kat bij je voordeur met honden killers, dat vind ik eigen schuld dikke bult voor de katteneigenaren.
Een kat die agressief is naar honden idem. Ook ik heb een hond gehad die met een kat in de bek stond. Beest viel aan tijdens passeren, en het was hap. Gelijk ook los want zowel hond als ik schrokken behoorlijk. En ze was niet eens een kattenkiller.
En hier waar ik nu woon viel een kat ook mijn honden aan met passeren. Ja sorry, als er dan een afweer reactie komt dan ben ik er ook niet op bedacht. Ik was de jonge hond aan het braven dat hij de kat zo netjes passeerde en ineens hing dat beest in zijn nek

Ik heb ze zelf katten, maar als bepaalde dingen ze niet zinnen, oprotten. Ze weten dat de buurhonden niet leuk zijn, dus niet in hun voortuin zitten. Klaar. Haar honden moeten overigens ook niet mijn kat slopen in mijn huis of in mijn tuin. Dat ga ik niet fijn vinden. het nogmaals van de zotten dat nu honden in beslag worden genomen omdat ze een kat happen/dood maken. Er is daar ook geen beleid in bij gemeenten. Bij de ene mogen loslopende honden 3x of meer andere honden dodelijk verwonden, mensen bijten etc.. en dan gebeurt er nog niets. En bij een andere gemeente worden aangelijnde honden in beslag genomen omdat ze een kat doodbijten die op een stoep zit.
Ik wil niets bagatelliseren maar het lijkt soms allemaal zo krom.
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat inderdaad. Er is hier een tussendoorweggetje tussen de huizen waar ik echt niet meer met de honden loop omdat daar een stikagressieve kat zit.cornelia schreef:Menen jullie dat nou ? Jullie houden nooit rekening met iets waar je hond op reageert en waarvan je weet dat je dat op je pad kan gaan tegen komen ? Dus die bekende kat die wel eens vaker daar onder dat bankje zit, dat veldje waar altijd die konijnen zitten, die hond die daar achter die schutting altijd uitflipt als jullie passeren en waar jouw hond op reageert ? Toevallig van jullie juist niet verwacht. Denk bij jullie juist aan aandacht voor je omgeving, je hond lezen etc.ranetje schreef:Heel lastig jaTara schreef:Precies.malinois schreef:
Het anticipeert zo rottig op dingen die je niet kunt zien.
Natuurlijk kun je niet alles op voorhand weten maar je weet in je eigen omgeving wel een beetje wie wat waar e.d.
Ik denk verder dat iedereen het er wel over eens is dat het hele gebeuren heel triest is en dat de inbeslagname wel erg overdreven is. Als je honden nooit eerder een kat hebben verwond is het wel heel zuur als het dan in een klap helemaal mis gaat en je ook nog eens je honden kwijt bent.
Ik word wel weer een beetje moe van al die beschuldigingen dat ik en vele anderen mijn katten gewoon maar achteloos op straat pleuren, en dat katten zoveel schade aanrichten aan de natuur en oh wat zijn het toch een kutbeesten en al die arme hondeneigenaren hebben het maar moeilijk want het is immers natuurlijk gedrag om katten aan flarden te scheuren.
Maar andersom heb je als katteneigenaar dus geen kattenlosloopgebieden, waar je kat veilig een ommetje kan maken. Met je kat aangelijnd over straat doet mijn dochter en dan dus alleen 's avonds heel laat, en nog vind ik dat eng, want er lopen gekken die hun kattenkillende hond los door de wijk laten lopen en een kat aan de lijn is heel wat kwetsbaarder dan een kat los.
Een leven voor eeuwig binnen of alleen in de tuin is voor sommige katten misschien genoeg, maar ik heb zo'n kat nog niet gehad.
En de schade aan de natuur omdat katten zoveel zouden killen.... ik vind dat zo'n non-argument. Ik ken mensen die in kat-arme wijken in de binnenstad wonen en die vergaan van de muizen en de ratten en de duiven zonder pootjes. Nee dat is fijn, daar willen we allemaal naartoe.

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Bijten hoord ook bij honden ,niets onnatuurlijks aan. Net als bijten schoppen en slaan bij mensen hoord en katten in je tuin schijten.iones schreef:katten moeten toch wel heel heilig zijn.
Want als een hond door honden doodgebeten wordt, gebeurt er helemaal niets. En terwijl dat nu juist onnatuurlijk is. Mijn hond heeft ook diverse katten doodgebeten. Het is haar natuurlijke aard.
Moeten we nu ook katten in beslag gaan nemen omdat die vogeltjes en jonge haasjes en konijntjes vangen?
Houd je kat dan binnen of op eigen terrein als je niet wil dat hij slachtoffer word van een ander. Doe je ook met je konijn,cavia, vogeltje ,paard of hond of met je peuter.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
ja hoortoots schreef: Je kunt dit verwachten als je met je katten killers zo door iemands tuintje banjerd. Ik weet niet of het zo slecht is dat deze honden momenteel ergens anders onder gebracht zijn. Ik geloof niet dat ze hierom de spuit krijgen iig.

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Als ik een hond zou hebben die daar toe in staat zou zijn zou ik er voor kiezen hem te muilkorven. Als ik door zo,n straatje loop. Er zijn plekken waar je je hond los kan gooien of waar je aangelijnd kunt wandelen zonder een gevaar te zijn voor katten die in hun tuintje liggen. Hoe moeilijk is dat te begrijpen?
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
toots schreef:Als ik een hond zou hebben die daar toe in staat zou zijn zou ik er voor kiezen hem te muilkorven. Als ik door zo,n straatje loop. Er zijn plekken waar je je hond los kan gooien of waar je aangelijnd kunt wandelen zonder een gevaar te zijn voor katten die in hun tuintje liggen. Hoe moeilijk is dat te begrijpen?

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Je weet toch hoe je hond op katten reägeerd.Heavy schreef:Denk je nu echt dat die man wist dat zijn hond(en) katten pakken? Hoe moest hij dat weten er was nog nooit wat met die honden gebeurd.toots schreef:Als ik een hond zou hebben die daar toe in staat zou zijn zou ik er voor kiezen hem te muilkorven. Als ik door zo,n straatje loop. Er zijn plekken waar je je hond los kan gooien of waar je aangelijnd kunt wandelen zonder een gevaar te zijn voor katten die in hun tuintje liggen. Hoe moeilijk is dat te begrijpen?
Net als dat jij aan geeft dat jou hond zo een kat onder dat bankje vandaan zou plukken. Ik ga er dan vanuit dat jij maatregelen neemt zodat dat niet kan gebeuren.
Want hoe klein zo'n tuintje ook is. Dat betekend niet dat alles afgedaan kan worden met het is maar een heel klein stukkie, de hals van mijn hond is langer dus dat is zo gebeurd. Natuurlijk is het zo gebeurd. Maar je weet toch wat je aan de lijn hebt. als een kat uit de bosjes springt of gewoon ineens midden op de stoep waar jij loopt met je hond en dan is het ook snel gebeurd maar ik vind dat iets anders. Dan loopt die kat gewoon buiten en is zonder toezicht de straat op gestuurd. Zonder toezicht op eigen bankje dat weten we niet mogelijk was hij in het zicht van de eigenaar. Hoe het ook zei de kat zat op zijn eigen stekkie. Het is niet nodig dat dit dan gebeurd. Ook niet dat het op openbaar terrein gebeurd maar dan vind ik dat de katteneigenaar daar ook minstens net zo verantwoordelijk voor is die laat zijn of haar kat naar buiten en zou moeten weten dat daar risico,s aan vast zitten. Hier vind ik het anders.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
En dat weet je vooraf? Ik weet niet of mn honden katten killen dus moet ik ze maar korven omdat een ander verrekt zn beesten bij zich te houden? Dacht ut nie.toots schreef:Als ik een hond zou hebben die daar toe in staat zou zijn zou ik er voor kiezen hem te muilkorven. Als ik door zo,n straatje loop. Er zijn plekken waar je je hond los kan gooien of waar je aangelijnd kunt wandelen zonder een gevaar te zijn voor katten die in hun tuintje liggen. Hoe moeilijk is dat te begrijpen?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
toots schreef:Als ik een hond zou hebben die daar toe in staat zou zijn zou ik er voor kiezen hem te muilkorven. Als ik door zo,n straatje loop. Er zijn plekken waar je je hond los kan gooien of waar je aangelijnd kunt wandelen zonder een gevaar te zijn voor katten die in hun tuintje liggen. Hoe moeilijk is dat te begrijpen?
Hoe moeilijk is het te begrijpen dat die honden dit voor de eerste keer deden en die man dit dus niet wist.
En hoe moeilijk is het te begrijpen dat het in dit geval niet zo moeilijk was om een kat uit de "eigen" tuin te plukken.
En ik hou mijn honden aan de lijn en alleen in het flat en in de lift houd ik ze super kort, als ik dat namelijk buiten doe en de mensen zien dat krijg ik de politie aan de deur omdat ik mijn honden ophang. Is gebeurd dus denk niet dat ik dit overdrijf.
Mijn honden gaan namelijk nogal uit hun dak als ze een kat zien en lopen dan op hun achterpoten en er zijn dus in ons flat mensen die de politie bellen als ze dat zien omdat ze denken dat ik mijn honden dan ophang.
Dus buiten houd ik mijn honden niet kort aan de lijn, de katten maken dan maar dat ze wegkomen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Volgens mij heb je werkelijk geen flauw idee hoe ver een hond kan gaan die katten haat. Zou zeggen, wil je Noah een keertje lenen?
Ik snap best hoe deze situatie is geweest, je loopt ontspannen en opeens ruiken je honden een kat. Op zo een smalle stoep en met zo een smalle voortuin is een kat zo te pakken, hoe lullig het ook is.
Zelf hou ik Noah heel kort bij tuinen, want die zou exact hetzelfde doen.
Toch blijft het van de zotte dat iedereen nog steeds zijn kat naar buiten laat. Leuk hoor, als je kat een dodelijk ongeluk veroorzaakt omdat hij opeens de weg over steekt en een automobilist moet je kat ontwijken.
Hopelijk komt er snel een aanpassing in de wet waarin katten ook niet meer zonder toezicht buiten mogen lopen. Tig jaar geleden konden honden ook zonder toezicht op straat lopen, maar de tijden zijn veranderd. Net als met katten, het is onveilig om deze maar los buiten te laten lopen.
Ik snap best hoe deze situatie is geweest, je loopt ontspannen en opeens ruiken je honden een kat. Op zo een smalle stoep en met zo een smalle voortuin is een kat zo te pakken, hoe lullig het ook is.
Zelf hou ik Noah heel kort bij tuinen, want die zou exact hetzelfde doen.
Toch blijft het van de zotte dat iedereen nog steeds zijn kat naar buiten laat. Leuk hoor, als je kat een dodelijk ongeluk veroorzaakt omdat hij opeens de weg over steekt en een automobilist moet je kat ontwijken.
Hopelijk komt er snel een aanpassing in de wet waarin katten ook niet meer zonder toezicht buiten mogen lopen. Tig jaar geleden konden honden ook zonder toezicht op straat lopen, maar de tijden zijn veranderd. Net als met katten, het is onveilig om deze maar los buiten te laten lopen.
-
- Zeer actief
toots schreef:Je weet toch hoe je hond op katten reägeerd.Heavy schreef:Denk je nu echt dat die man wist dat zijn hond(en) katten pakken? Hoe moest hij dat weten er was nog nooit wat met die honden gebeurd.toots schreef:Als ik een hond zou hebben die daar toe in staat zou zijn zou ik er voor kiezen hem te muilkorven. Als ik door zo,n straatje loop. Er zijn plekken waar je je hond los kan gooien of waar je aangelijnd kunt wandelen zonder een gevaar te zijn voor katten die in hun tuintje liggen. Hoe moeilijk is dat te begrijpen?
Net als dat jij aan geeft dat jou hond zo een kat onder dat bankje vandaan zou plukken. Ik ga er dan vanuit dat jij maatregelen neemt zodat dat niet kan gebeuren.
Want hoe klein zo'n tuintje ook is. Dat betekend niet dat alles afgedaan kan worden met het is maar een heel klein stukkie, de hals van mijn hond is langer dus dat is zo gebeurd. Natuurlijk is het zo gebeurd. Maar je weet toch wat je aan de lijn hebt. als een kat uit de bosjes springt of gewoon ineens midden op de stoep waar jij loopt met je hond en dan is het ook snel gebeurd maar ik vind dat iets anders. Dan loopt die kat gewoon buiten en is zonder toezicht de straat op gestuurd. Zonder toezicht op eigen bankje dat weten we niet mogelijk was hij in het zicht van de eigenaar. Hoe het ook zei de kat zat op zijn eigen stekkie. Het is niet nodig dat dit dan gebeurd. Ook niet dat het op openbaar terrein gebeurd maar dan vind ik dat de katteneigenaar daar ook minstens net zo verantwoordelijk voor is die laat zijn of haar kat naar buiten en zou moeten weten dat daar risico,s aan vast zitten. Hier vind ik het anders.
Nee, je weet niet of je hond een kat doodbijt totdat het gebeurd. Er zijn genoeg honden die helemaal geen hekel aan katten hebben.
Ik wist ook de eerste jaren niet dat mijn honden een hekel aan katten hadden totdat ik ineens een kat onderweg tegen kwam.
En nu weet ik het natuurlijk wel, er komen ook steeds meer katten bij ons in de buurt omdat er mensen zijn die ze voeren.
Vroeger werden er geen katten bij ons gevoerd dus toen kwam ik nooit katten tegen.
Je weet pas hoe je hond op een kat reageert als je er een tegen komt.
Groetjes Gonnie.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Precies! Dat heb ik Toots ook al proberen uit te leggen, en met mij nog meer mensen hier. Maar dat lijkt niet door te dringen bij haar...gonnie schreef: Je weet pas hoe je hond op een kat reageert als je er een tegen komt.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
En dan nog wat doet een kat...LongFields schreef:Precies! Dat heb ik Toots ook al proberen uit te leggen, en met mij nog meer mensen hier. Maar dat lijkt niet door te dringen bij haar...gonnie schreef: Je weet pas hoe je hond op een kat reageert als je er een tegen komt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
PreciesTara schreef:
Ja, totdat het een keer opduikt waar je het nog niet eerder hebt gezien. Waar je dat ook helemaal niet verwacht.
Wat denk je nou zelf? Dat ik met geknepen billen en angstvallig spiedend door de buurt ga lopen om maar ieder risico uit te sluiten?
Wat een kansloze missie zeg. Ik hou rekening met iedereen, ik hou de honden aangelijnd, ik ruim alles netjes op, ik hou er rekening mee dat ze niet leuk zijn met katten en daar zal de wereld het mee moeten doen.
En als je t niet bevalt hou je je kat maar binnen.

Manu schreef: Kom op zeg.
Dus ik zou nu nooit meer door een woonwijk kunnen lopen want er zou wel eens een kat kunnen zitten?
Of langs geparkeerde auto's lopen want er zou wel eens een kat kunnen zitten?
Of bosjes ontwijken want er zou wel eens een kat in kunnen zitten?
What. The. Fuck.
Dit bedoel ik dus met schijtirritant.
Dít vind ik nou schijtirritant.
Men gooit hun kat op straat. En dan wordt er gevonden dat de kat de hele wereld mag hebben en je met je honden dus maar ergens moet lopen waar geen katten zijn.
WAAR DAN?!

En dus is het idd gewoon dat ik die luxe heb

Nog ff en mensen die in woonwijken wonen (of ze niet kunnen omzeilen) mogen geen "roofdieren"

- dagmar88
- Zeer actief
Tara schreef: Ja, totdat het een keer opduikt waar je het nog niet eerder hebt gezien. Waar je dat ook helemaal niet verwacht.
Wat denk je nou zelf? Dat ik met geknepen billen en angstvallig spiedend door de buurt ga lopen om maar ieder risico uit te sluiten?
Wat een kansloze missie zeg. Ik hou rekening met iedereen, ik hou de honden aangelijnd, ik ruim alles netjes op, ik hou er rekening mee dat ze niet leuk zijn met katten en daar zal de wereld het mee moeten doen.

Ik zou geen leven hebben met Charlie als ik me zo zou gedragen

Manu schreef:Ik gooi de honden ook maar op straat vanavond denk ik.
En als je er last van hebt? Dan ga je toch ergens anders lopen? Boeie.

Wat bedoel je met "zo'n straatje"?toots schreef:Als ik een hond zou hebben die daar toe in staat zou zijn zou ik er voor kiezen hem te muilkorven. Als ik door zo,n straatje loop. Er zijn plekken waar je je hond los kan gooien of waar je aangelijnd kunt wandelen zonder een gevaar te zijn voor katten die in hun tuintje liggen. Hoe moeilijk is dat te begrijpen?
Zo smal? Of een straat waar katten zitten?
Heeft Toots wel eens een kat gepakt trouwens?
stouterd ! korven die handelmalinois schreef:En dat weet je vooraf? Ik weet niet of mn honden katten killen dus moet ik ze maar korven omdat een ander verrekt zn beesten bij zich te houden? Dacht ut nie.toots schreef:Als ik een hond zou hebben die daar toe in staat zou zijn zou ik er voor kiezen hem te muilkorven. Als ik door zo,n straatje loop. Er zijn plekken waar je je hond los kan gooien of waar je aangelijnd kunt wandelen zonder een gevaar te zijn voor katten die in hun tuintje liggen. Hoe moeilijk is dat te begrijpen?

*gaat 9 korven bestellen want ik weet ook niet of ze killen al denk ik van wel*
-
- Zeer actief
Ze doet Toots in een tas of houd hem met 1 hand boven haar hoofd omdat er een kat die geen muilkorf draagd kan lopen die Toots aanvalt.En op kattenvrij terrein mag hij plassie doen.Manu schreef:Wat bedoel je met "zo'n straatje"?toots schreef:Als ik een hond zou hebben die daar toe in staat zou zijn zou ik er voor kiezen hem te muilkorven. Als ik door zo,n straatje loop. Er zijn plekken waar je je hond los kan gooien of waar je aangelijnd kunt wandelen zonder een gevaar te zijn voor katten die in hun tuintje liggen. Hoe moeilijk is dat te begrijpen?
Zo smal? Of een straat waar katten zitten?
Heeft Toots wel eens een kat gepakt trouwens?

-
- Zeer actief
Zo is dat.malinois schreef:PreciesTara schreef:
Ja, totdat het een keer opduikt waar je het nog niet eerder hebt gezien. Waar je dat ook helemaal niet verwacht.
Ik zie me al lopen over straat, eerst angstvallig links en rechts kijken of er toevallig geen kat zit net buiten de portiek, dan moet ik onder minstens tachtig auto's gaan kijken of er geen kat onder zit daarna goed in de bosjes kijken. Dan doe ik over dat kwartiertje lopen naar het bos wel een paar uur.
Poosje terug zat er negen hoog een kat bij de lift, die kat bofte toevallig dat ik maar twee honden bij me had en niet alle drie. Ik probeerde nog terug te lopen wat ook een stukje lukte maar toen kwam die takkenkat tussen mijn meiden door lopen, nou toen had Jarah die kat mooi vast, ze had geluk dat ik Nikkie wel weg kon houden en ze vrij snel uit de bek van Jarah kon ontsnappen, had ik Tama ook bij me gehad dan was het einde verhaal voor die kat. Ik denk dat ze dan in stukken gescheurd was.
Maar ik weet nu wel dat als mijn honden een kat pakken ik geen moeite ga doen om de eigenaar te vinden, voordat mijn honden in beslag genomen worden.
Niet dat ik weet van wie die katten zijn die bij het flat naast ons zitten want die komen van heinde en verre.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
Juist je kat de straat oppleuren en iedereen behalve jezelf verantwoordelijk maken voor jouw kat.Lekker makkelijk.gonnie schreef:Zo is dat.malinois schreef:PreciesTara schreef:
Ik zie me al lopen over straat, eerst angstvallig links en rechts kijken of er toevallig geen kat zit net buiten de portiek, dan moet ik onder minstens tachtig auto's gaan kijken of er geen kat onder zit daarna goed in de bosjes kijken. Dan doe ik over dat kwartiertje lopen naar het bos wel een paar uur.
Poosje terug zat er negen hoog een kat bij de lift, die kat bofte toevallig dat ik maar twee honden bij me had en niet alle drie. Ik probeerde nog terug te lopen wat ook een stukje lukte maar toen kwam die takkenkat tussen mijn meiden door lopen, nou toen had Jarah die kat mooi vast, ze had geluk dat ik Nikkie wel weg kon houden en ze vrij snel uit de bek van Jarah kon ontsnappen, had ik Tama ook bij me gehad dan was het einde verhaal voor die kat. Ik denk dat ze dan in stukken gescheurd was.
Maar ik weet nu wel dat als mijn honden een kat pakken ik geen moeite ga doen om de eigenaar te vinden, voordat mijn honden in beslag genomen worden.
Niet dat ik weet van wie die katten zijn die bij het flat naast ons zitten want die komen van heinde en verre.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
:lol: zie je al lopen ...Angelique. schreef:
stouterd ! korven die handel![]()
*gaat 9 korven bestellen want ik weet ook niet of ze killen al denk ik van wel*