Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uma is thuis!!!!!!!!!!!!!!!!
Moderator: moderatorteam
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Uma vermist Asterstraat in Den Haag
Ik kan zelf niks doen maar heb wel een vriendin op de hoogte gesteld.
Zij woont direct om de hoek van t zoekgebied.
Ze vertelde me wel dat iedereen die ze sprak het er wel over had dus je flyeren helpt goed! En de mensen zijn er ook (on)bewust mee bezig.
Ik hoop voor jullie dat je haar snel vindt!!
Zij woont direct om de hoek van t zoekgebied.
Ze vertelde me wel dat iedereen die ze sprak het er wel over had dus je flyeren helpt goed! En de mensen zijn er ook (on)bewust mee bezig.
Ik hoop voor jullie dat je haar snel vindt!!
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Wat een drama:( hopelijk is ze snel weer terug.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Nicaaa!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Hey Nikki, niet de moed opgeven hoor!
Uma is een zelfstandige slimme hond, natuurlijk hoort ze bij jullie in huis te zijn maar ze kan zichzelf redden als het moet.
Misschien kun je proberen een plan te maken.
Geef aan op een kaart waar jullie geweest zijn. Er zijn verschillende mensen die hulp aangeboden hebben, vraag hen om ook in de wijde omgeving te flyeren, ik zag op facebook de tip om een speurhond in te schakelen, ga daar ook achteraan.
Als er vanavond nog hulp nodig is en Diana rijdt die kant op kom ik ook mee. En als er meerdere mensen gaan zoeken is het misschien handig om kaartje/beschrijving van het gebied te hebben zodat niet iedereen op 1 plek zoekt.
Ze komt écht terug, dat moet.
Uma is een zelfstandige slimme hond, natuurlijk hoort ze bij jullie in huis te zijn maar ze kan zichzelf redden als het moet.
Misschien kun je proberen een plan te maken.
Geef aan op een kaart waar jullie geweest zijn. Er zijn verschillende mensen die hulp aangeboden hebben, vraag hen om ook in de wijde omgeving te flyeren, ik zag op facebook de tip om een speurhond in te schakelen, ga daar ook achteraan.
Als er vanavond nog hulp nodig is en Diana rijdt die kant op kom ik ook mee. En als er meerdere mensen gaan zoeken is het misschien handig om kaartje/beschrijving van het gebied te hebben zodat niet iedereen op 1 plek zoekt.
Ze komt écht terug, dat moet.

http://zwerfdierinnood.nl/
https://www.facebook.com/straydogschaamenglish/?fref=ts
A little help goes a long way
-
Manu
We gaan flyeren in aanliggende plaatsen. Haagse Beek zal ik ook meenemen, goede tip! Ik ben nog niet heel bekend in die omgeving, dus elke tip is hartstikke welkom.
De flyers werken inderdaad heel goed, ik zie veel mensen even stoppen en kijken en ik word tijdens wandelingen van mensen wel eens gebeld dat ze een extra oogje in het zeil houden. De hulp die we krijgen is echt geweldig, wat ben ik daar blij mee en ik ben zo verrast dat zoveel mensen meeleven en hulp aanbieden.
De flyers hangen in de lokale winkels, hopelijk komt daar ook respons op.. Of mensen die toch eventjes extra opletten tijdens hun wandeling of hardlooprondje.
Ik vermoed dat ze zich overdag niet veel gaat laten zien. Dan zijn er meer mensen in het duin.
Vanochtend heb ik weer gemarkeerd, van de duinen naar huis. Hopelijk kan ze ons vinden. Ik heb ook mijn halve garderobe verspreid.
Vanavond rond 19:00 uur willen we een grote zoekactie op touw zetten.
Mensen op de fiets of wandelend die in groepjes van max 3 (en zoveel mogelijk mét hond) rond gaan lopen in de duinen. Óveral.
Ik heb de boswachter nog niet kunnen bereiken maar hopelijk wil die vanavond ook meezoeken en mogen we buiten de hekjes om komen.
Speurhonden heb ik al geprobeerd. Gisteravond pakte de hond het spoor niet op en de anderen die ik gesproken heb beginnen niet aan de duinen
Teveel verleidingssporen en te zwaar terrein + dat het gebied zo groot is en ze nergens meer gezien is voor lange tijd. We kunnen geen startspoor geven. Helemaal k-u-t dus.
Vangkooien ga ik toestemming voor vragen bij de gemeente en kijken of ik dat via Waar is onze Angel kan regelen. Maar weer.. dan moet ze ergens gezien zijn.
Ik kreeg verder nog de tip om een auto op de parkeerplaats te zetten met de deur open en wat voer en haar eigen mandje erin te zetten.
We zijn nu aan het kijken of het mogelijk is een auto van de sloop o.i.d. te regelen en die te plaatsen.
Vandaag moet ze echt gezien worden.
Iedereen die mee wil zoeken, hééél graag. Mijn telefoonnummer is 06-51723593.
Graag een appje of sms, dan verzamel ik de nummers en namen en ontvangt iedereen meer info.
Ook degenen die vanavond niet kunnen maar wel willen zoeken, overdag mag ook, heel graag zelfs! Ik zal een kaartje maken van het gebied met de plaatsen waar we nu gezocht hebben. Dat is een goede.
Kom op, het moet echt gaan lukken haar te vinden
De flyers werken inderdaad heel goed, ik zie veel mensen even stoppen en kijken en ik word tijdens wandelingen van mensen wel eens gebeld dat ze een extra oogje in het zeil houden. De hulp die we krijgen is echt geweldig, wat ben ik daar blij mee en ik ben zo verrast dat zoveel mensen meeleven en hulp aanbieden.
De flyers hangen in de lokale winkels, hopelijk komt daar ook respons op.. Of mensen die toch eventjes extra opletten tijdens hun wandeling of hardlooprondje.
Ik vermoed dat ze zich overdag niet veel gaat laten zien. Dan zijn er meer mensen in het duin.
Vanochtend heb ik weer gemarkeerd, van de duinen naar huis. Hopelijk kan ze ons vinden. Ik heb ook mijn halve garderobe verspreid.
Vanavond rond 19:00 uur willen we een grote zoekactie op touw zetten.
Mensen op de fiets of wandelend die in groepjes van max 3 (en zoveel mogelijk mét hond) rond gaan lopen in de duinen. Óveral.
Ik heb de boswachter nog niet kunnen bereiken maar hopelijk wil die vanavond ook meezoeken en mogen we buiten de hekjes om komen.
Speurhonden heb ik al geprobeerd. Gisteravond pakte de hond het spoor niet op en de anderen die ik gesproken heb beginnen niet aan de duinen
Teveel verleidingssporen en te zwaar terrein + dat het gebied zo groot is en ze nergens meer gezien is voor lange tijd. We kunnen geen startspoor geven. Helemaal k-u-t dus.
Vangkooien ga ik toestemming voor vragen bij de gemeente en kijken of ik dat via Waar is onze Angel kan regelen. Maar weer.. dan moet ze ergens gezien zijn.
Ik kreeg verder nog de tip om een auto op de parkeerplaats te zetten met de deur open en wat voer en haar eigen mandje erin te zetten.
We zijn nu aan het kijken of het mogelijk is een auto van de sloop o.i.d. te regelen en die te plaatsen.
Vandaag moet ze echt gezien worden.
Iedereen die mee wil zoeken, hééél graag. Mijn telefoonnummer is 06-51723593.
Graag een appje of sms, dan verzamel ik de nummers en namen en ontvangt iedereen meer info.
Ook degenen die vanavond niet kunnen maar wel willen zoeken, overdag mag ook, heel graag zelfs! Ik zal een kaartje maken van het gebied met de plaatsen waar we nu gezocht hebben. Dat is een goede.
Kom op, het moet echt gaan lukken haar te vinden
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik schrik er een beetje van dat de hoop zo snel wordt opgegeven, sorry
Hoe dan ook: als ze haar tuig nog om had is de kans groot dat ze ergens vast zit aan haar tuig en daarom niet gezien wordt en ook niet thuis komt. Met wat voor speurhonden is er gezocht? Zijn er geen betere honden te vinden? Laten jullie jullie honden loslopen? Dan pikken ze vaak meer op dan aan de (lange) lijn.
Beau is ooit na angst ook weg geweest (dat waren maar vier uur), maar die werd ook nergens gezien. Uiteindelijk dook hij op totdat het voor hem rustig genoeg was.
Hoe dan ook: als ze haar tuig nog om had is de kans groot dat ze ergens vast zit aan haar tuig en daarom niet gezien wordt en ook niet thuis komt. Met wat voor speurhonden is er gezocht? Zijn er geen betere honden te vinden? Laten jullie jullie honden loslopen? Dan pikken ze vaak meer op dan aan de (lange) lijn.
Beau is ooit na angst ook weg geweest (dat waren maar vier uur), maar die werd ook nergens gezien. Uiteindelijk dook hij op totdat het voor hem rustig genoeg was.

-
Safari
Kan Manu geluid maken op commando? Wie weet help het als ze vertrouwde geluiden hoort.
-
Manu
Opgegeven? Ik liep vanochtend om 6 uur weer in de duinen. De moed zakt me in de schoenen omdat mijn zeer bange hond al 32 uur niet meer gezien is.Hilde schreef:Ik schrik er een beetje van dat de hoop zo snel wordt opgegeven, sorry![]()
Ik ben nog druk rond aan het bellen. Maak jij je maar geen zorgen.
Alle opties staan nog open en wordt (zeer) hard aan gewerkt.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Heb je ook dierenartsen en asiels ingelicht? Als iemand haar gevangen heeft is er een grote kans dat ze naar het asiel wordt gebracht. Dat is tenminste wat ik had gedaan als ik een hond vond.
-
Manu
Ja gelukkig wel. Hebben we ook gedaan en blijven we doen. Op onze vaste wandelroute in de duinen. Ik hoop echt dat ze gauw op gaat duiken. Gelukkig markeert Manu veel en hoop ik dat ze zijn geuren op komt zoeken. Ze zijn zo verzot op elkaarSafari schreef:Kan Manu geluid maken op commando? Wie weet help het als ze vertrouwde geluiden hoort.
-
Manu
Nog niet alle dierenartsen, asiels zijn wel op de hoogte_Leonie schreef:Heb je ook dierenartsen en asiels ingelicht? Als iemand haar gevangen heeft is er een grote kans dat ze naar het asiel wordt gebracht. Dat is tenminste wat ik had gedaan als ik een hond vond.
En Agnes belt ook al druk rond
-
Ted en Harry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
- Aantal honden: 2
Ik ben niet heel bekend met de regio maar lopen er veel hondenuitlaatservices? Die zoeken nog wel eens rustigere gebieden op, misschien een idee om die ook in te lichten. (Heb je misschien al lang aan gedacht hoor)

-
Angelique.
Wij zijn er vanavond met Zazu & Sissy, vooral Zazu kunnen we goed de duinen in sturen, we gaan haar gewoon vinden !! moet !
Adres heb ik al van Agnes en mijn nummer had je al als het goed is.
Geef de moed niet op Nikki, we gaan haar vinden !
-
Manu
Echt waar? Kom je helemaal deze kant op?Angelique. schreef:Wij zijn er vanavond met Zazu & Sissy, vooral Zazu kunnen we goed de duinen in sturen, we gaan haar gewoon vinden !! moet !
Ik sta versteld van alle hulp, geweldig!
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Nou ja, heel begrijpelijk dat de moed je in de schoenen zakt in zo'n zenuwslopende situatie, zeker als het langer duurt. Natuurlijk blijf je doorgaan met zoeken, maar ik kan me goed voorstellen dat je heen en weer geslingerd wordt tussen hoop en wanhoop.Hilde schreef:Ik schrik er een beetje van dat de hoop zo snel wordt opgegeven, sorry![]()
Wij zijn er in ieder geval bij vanavond om 19:00 uur.
-
Angelique.
Yep....denk zelfs dat we wat eerder al komen (file enzo) maar dat moet de baas maar bepalen heb geen verstand van file's en waar en hoe laat ze zijnManu schreef:Echt waar? Kom je helemaal deze kant op?Angelique. schreef:Wij zijn er vanavond met Zazu & Sissy, vooral Zazu kunnen we goed de duinen in sturen, we gaan haar gewoon vinden !! moet !
Geef de moed niet op Nikki, we gaan haar vinden !![]()
![]()
![]()
![]()
Ik sta versteld van alle hulp, geweldig!
We gaan haar gewoon vinden !
Denk dat je nog wel ff moet oproepen dat iedereen een frikandel ofzo meeneemt (anders kan ik ook wel een doos frikandellen ofzo meenemen) en een riem....je weet nooit of je het nodig hebt...stel ze maakt contact met je hond en je kan haar rustig pakken.......direct ook bij vermelden dat ze haar niet moeten gaan opjagen !!
- Abbey en Ozzie
- Actief
.Wij zijn iets later in de duinen, want ik ben eerst nog bij mijn ouders. Dus wij beginnen rond 20.30. Wij nemen Ozzie mee want ondanks dat zij een poeperd is lokt ze veel honden met haar onderdanige schuddebillen gedrag. ik pb je wel mijn nummer
-
Sammy1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
Hier voornamelijk een mee lezer, maar nu toch een reactie.
Ik hoop natuurlijk met heel mijn hart dat het niet nodig is, maar mocht lieve Uma nog niet terug zijn dan ga ik morgen ook zoeken (vandaag gaat helaas niet lukken).
Mijn vrienden en familie in Den Haag zijn op de hoogte en ook mijn collega's van de HUS weten er van.
Ze moet gewoon terug komen!!
Ik hoop natuurlijk met heel mijn hart dat het niet nodig is, maar mocht lieve Uma nog niet terug zijn dan ga ik morgen ook zoeken (vandaag gaat helaas niet lukken).
Mijn vrienden en familie in Den Haag zijn op de hoogte en ook mijn collega's van de HUS weten er van.
Ze moet gewoon terug komen!!
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
ik heb vrienden bij de dierenambulance in den haag. Ik wil ze best voor je stalken hoor.
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Super dat er vanavond al mensen komen om te helpen. Ik heb zelf gekeken of ik mijn dienst kon verzetten zodat ik ook kan komen maar dat gaat niet lukken, helaas. Anders was ik ook met Diana mee gereden of achter haar aan.
Hou vol meis, ze moet gewoon gevonden worden!
Hou vol meis, ze moet gewoon gevonden worden!
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik hou het asiel in rijswijk in de gaten voor je. ik bel ze wel op om te vragen of ze contact met me op willen nemen als er wat binnen komt.
ellen
ellen
-
Aniway
Ik las ergens dat er ook van die gaten/bunkers in de duinen daar waren?
Misschien dat ze daar in zit of in gevallen is en er niet uit kan komen?
Of dat ze zich verstopt bij de waterleidingen daar ( las ik ook ergens in dit topic), dat ze daar misschien ergens vast zit?
Behalve de geur van jullie, heb je de geur van Manu ook overal verspreid?
Denk het wel hoor, maar schoot me even te binnen.
En misschien de media/televisie ( SBS6) ofzo inschakelen?
Geen idee of SBS6 zo iets doet, maar je kan het altijd proberen.
Ik hoop dat ze heel snel word gevonden.
Als ik dichterbij gewoond had was ik zo komen helpen met zoeken, maar de afstand is helaas veel te groot en ik heb ook geen auto/rijbewijs om jullie kant op te kunnen komen.
Nogmaals heel veel sterkte en ik hoop dat ze snel gevonden gaat worden.
Ook veel succes vandaag met de zoektocht.
Misschien dat ze daar in zit of in gevallen is en er niet uit kan komen?
Of dat ze zich verstopt bij de waterleidingen daar ( las ik ook ergens in dit topic), dat ze daar misschien ergens vast zit?
Behalve de geur van jullie, heb je de geur van Manu ook overal verspreid?
Denk het wel hoor, maar schoot me even te binnen.
En misschien de media/televisie ( SBS6) ofzo inschakelen?
Geen idee of SBS6 zo iets doet, maar je kan het altijd proberen.
Ik hoop dat ze heel snel word gevonden.
Als ik dichterbij gewoond had was ik zo komen helpen met zoeken, maar de afstand is helaas veel te groot en ik heb ook geen auto/rijbewijs om jullie kant op te kunnen komen.
Nogmaals heel veel sterkte en ik hoop dat ze snel gevonden gaat worden.
Ook veel succes vandaag met de zoektocht.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Op mijn Facebook staat de status van de zoekactie. Ik heb hem openbaar gezet, zodat iedereen hem kan lezen en delen. Agnes Ouwehand, dan kom je bij mijn facebook.
- Sulluna
- Zeer actief
jammer dat dit soort opmerkingen altijd weer nodig zijn. Houd dat op dit moment even voor jezelf, Nikki is al genoeg van streek. We hebben al zó veel gedaan en nog geen 1 zichtmelding.. Logisch toch, dat je gefrustreerd raakt! Gister zelfs met een speurhond een tocht laten doen. We hebben in 1 dag al zó veel gedaan, opgeven hebben we nog geen seconde gedaan.Hilde schreef:Ik schrik er een beetje van dat de hoop zo snel wordt opgegeven, sorry![]()
.
Sorry, moet er toch even op reageren, want je geeft iemand echt zo'n harde steek na met zo'n opmerking.. Terwijl iemand al super kwetsbaar is op een moment als dit. Echt overbodig.
-
Ted en Harry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
Ik hoop dat ik 19:00 ga halen, zo niet vis ik wel even in de whatsappgroep wat er gebeurt. Is Uma specifiek met frikandelletjes of iets te porren?

- Sulluna
- Zeer actief
Die zijn op de hoogte en er is ook een groepsapp via AngelMizzsylver schreef:Zet dat ook bij Waar is onze angel, ook op de provinciale WioaSulluna schreef:Op mijn Facebook staat de status van de zoekactie. Ik heb hem openbaar gezet, zodat iedereen hem kan lezen en delen. Agnes Ouwehand, dan kom je bij mijn facebook.
- Anke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Ik woon in Zuid Limburg dus kan niet meer doen dan duimen voor jullie dat je haar snel weer thuis op de bank/in bed hebt! Hou vol, ze hoort bij jullie en Manu dus jullie gaan haar echt vinden. Respect voor wat jullie allemaal ondernemen, ik kan me voorstellen dat het ontzettend zwaar is.
Wat hier altijd goed hielp als ze even de benen namen, is de andere hond laten blaffen. Hopelijk reageert Uma ook op Manu. Succes!
Wat hier altijd goed hielp als ze even de benen namen, is de andere hond laten blaffen. Hopelijk reageert Uma ook op Manu. Succes!
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Even een link om het delen makkelijk te maken: https://www.facebook.com/agnes.grem
Ben er vanavond bij.
Ben er vanavond bij.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- runninggirl
- Zeer actief
Vanuit Groningen wordt ook heel hard geduimd...!
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Ik kom ook steeds hier kijken of er goed nieuws is...nog niet dus. Heel veel succes met zoeken allemaal. In zuid limburg wordt ook keihard geduimd.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
-
JBK
Dat is niet de hoop opgeven, dat is wanhopen.Hilde schreef:Ik schrik er een beetje van dat de hoop zo snel wordt opgegeven, sorry![]()
Ik zie dat er van alles wordt georganiseerd, dus van hoop opgeven is geen sprake
Nikki, heel veel sterkte. Ik kan vanavond niet helpen zoeken, hoewel ik ook niet de honden hebben die daar iets mee kunnen.
Ik ga kei en keihard duimen dat ze heel snel weer bij jullie is!