Stoeprand, de hond mag niet zo maar oversteken. Ook koppel je het woord zit er aan. De hond wacht wel braaf ( dus niet gevaarlijk) maar gaat niet zitten. Er komt geen verkeer aan.
Groep 1, zou waarschijnlijk de hond alsnog laten zitten.
Groep 2, haalt schouders op en vind het prima zo lang de hond netjes wacht.
Ligt eraan. Ligt aan de hond, ligt aan mijn humeur. Wachten in stand vind ik ook prima, al heb ik goede ervaringen als ze gaan zitten. Heb al 2 honden gehad die automatisch gaan zitten en of wachten door het wel consequent door te voeren. Maar dat waren wel de wat drukkere honden. Winnie hoefde ik het sowieso niet echt van te verwachten maar die liep toch ergens in mijn kielzog. Of dit nou stond, zit of lag zou mij echt een rotzorg geweest zijn. Zij veroorzaakte dus ook echt nooit problemen. Norah leert het nu ook half half. Die hoeft ook lang niet altijd te zitten van mij, maar die loopt ook meestal bij de weg aangelijnd. Als het al los is, dan brul ik 1 keer down, dat doen ze beter dan netjes wachten en zitten en vind ik dus ook makkelijk. Maakt mij dat toch meer 2 dan 1?
Hond heeft op een dag een adhd bui en luistert totáál niet met de training/cursus waar hij/zij normaal wel luistert.
Groep 1, gaat net zo lang door tot tenminste 1 oefening wél goed is uitgevoerd.
Groep 2, haalt schouders op en houdt het die dag wel voor gezien.
Hangt af van de hond, cursus en mijn humeur. Ik kan doorgaan tot het lukt, maar ik moet niet mijn geduld gaan verliezen en die kans is er, dus geef ik ook regelmatig gewoon op en gaan we gewoon ergens een balletje gooien. Maar meestal zie ik die adhd bui wel van te voren aankomen en hebben we dat al van te voren gedaan en is hondje gewoon braaf en al moe voordat we eraan beginnen haha
Er is een heel lekker bot gekocht voor de hond.
Groep 1, Geeft de hond een commando en geeft daarna het bot. Zegt tegen de hond "plaats" en de hond eet daar zijn bot.
Groep 2, geeft het bot en laat de hond eet op een plek naar keuze.
Ligt aan het bot. Zo'n enorm stinkend ding heb ik liever niet op mijn kleed, evenals een bot met nog vlees eraan, maar de meeste dingen mogen ze gewoon eten waar ze dat willen. Tenzij ik het bot geef omdat ze echt even uit de weg moeten zijn. Voor Norah is het overigens vaker op haar eigen plaats omdat ze bezitterig kan zijn en ik geen zin heb in gedoen, maar an sich maakt het mij niet uit waar ze het opeten.
Een groepswandeling met het hondenforum in een omheind losgooiveld/gebied. Allemaal onbekende honden en mensen. Hond luistert een stuk minder goed, dan hij/zij normaal doet. Zorgt niet voor vervelende situaties, maar gaat bijvoorbeeld wat verder vooruit dan anders etc.
Groep 1, Probeert er nog wat van te maken en geeft niet op.
Groep 2, Laat de hond zijn gang maar wat gaan.
Omheind? Ik heb het nog nooit gedaan, maar het zou mij niks kunnen schelen, zoals een hond als Winnie. Alle andere honden moet ik wel enigszin onder controle houden. Santos kan ik goede goed overigens ook best wel laten gaan. Kay in iets mindere mate ook. MEt Norah echt niet en met Bas kon dat ook niet. Als ze met elkaar aan dollen zijn, dan hoef ik er niet zo nodig tussen hoor.
De halsband wordt gepakt, na 2 dagen wat minder doen wordt er vandaag weer goed gewandeld. De hond barst van de energie en gedraagt zich wat druk met halsband omdoen.
Groep 1, wacht tot de hond rustiger is en laat de hond zitten en doet de halsband om.
Groep 2, doet de halsband om en negeert hier het drukke gedrag.
Hangt van de hond af en hoe druk druk is. Als ik die riem wel om kan krijgen, dan stuitert het er maar op los. Maar het moet dus wel mogelijk zijn. Meestal vraag ik of ze zelf even hun neus in de riem steken en hoe ze dat doen maakt mij niet uit. En zou zo'n hond steevast druk zijn, dan houden ze maar een halsband of tuig om. Doen we ook wel eens met Norah. En soms moet ze gewoon heel nodig plassen, dat kan hier makkelijk even in de tuin. Doen we dat en doe ik voor de schuttingdeur
Het is hier saai, maar ik heb op dit moment niet echt honden die ik maar kan laten gaan. Daar zijn situaties al snel gevaarlijk, met de snelheid en felheid waarmee zij door het leven huppelen. De schotse collies kon ik veel meer laten gaan, dat zijn gewone braverds waar ik wel op kan vertrouwen dat het goed komt. Volgens mij best wel verassend want sta toch hier wel bekend volgens mij als controlefreak haha
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Discussie perfectionistisch of juist niet?
Moderator: moderatorteam
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Discussie perfectionistisch of juist niet?
nee klopt maar voor een deelgyanty schreef:lang verhaal
bij het bot gaat het om het commando 'plaats'.
als dat eraan verbonden is zal groep 1 zorgen dat de hond dat bot op zijn plaats opeet, want dat is hem opgedragen en opdrachten voeren we uit!
of je die opdracht aan dat bot vastknoopt heeft weinig te maken met de groep waar je bij hoort.
de groepswandeling klopt ook niet.
ik ben een heel duidelijke groep 1, maar in zulke gevallen geef ik helemaal geen commando's, hoeven ze ook niet opgevolgd te worden.
ook een hond van een consequente baas heeft wel eens vrij
met je andere voorbeelden ben ik het wel eens, zo zou het hier tenminste wel gaan.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love