Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

We zijn weer compleet!

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: We zijn weer compleet!

Ongelezen bericht door M@scha »

wow! het werkt volgens mij :80:

net weer een wandeling gehad en daarna in de tuin gespeeld en hij werd steeds happeriger en drukker. niet per sé piranha, maar wel hyper.

ik heb gisteren ossestaart opgezet voor bouillon en moest toch aan de slag met groenten en gehaktballetjes etc om de soep af te maken dus dacht, eens kijken of mijn hyperpupje even wil slapen in de bench, want in huis was het liggen, jump naar kip, liggen, jump naar gitaar :hmmm: etc.

ik had een concert verwacht, maar hoor niks op één diepe zucht na en nu een slapend pupje! :80: :cheer: :cheer: :cheer:

het feit dat hij zo snel in slaap valt zegt toch wel wat denk ik.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Yep. Hij is saai. Nou, jammer voor je.
AfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief

bram en thijs schreef:Yep. Hij is saai. Nou, jammer voor je.
ja, echt kut...

maar er is hoop! mijn zwager en schoonzus waren hier net en vertelden dat hun lab-pup nu hij 18 weken is in het bos steeds wegloopt als hij andere mensen ziet. dus misschien komt het nog goed! :engel:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Je begint de knopjes te vinden :D
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

alm@ schreef:Je begint de knopjes te vinden :D
Zo voelt het inderdaad! :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Yihaaa! Geen piranha pupje vandaag!
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Neuh. Dit idee dat het klopt wat we doen bevalt erg goed.

Van mij mag hij snel een paar maanden zijn. Dan ken je elkaar en weet je waar alle knoppen zitten zoals alma het noemde. Schattig hoor een pupje maar wel intensief
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Had ik al gezegd dat Willem elke keer braaf bij de keukendeur gaat zitten als hij moet? Zo knap voor zo'n kabouter die pas 5 dagen bij ons is!
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik ga dit topic niet meer volgen. Je krijgt het voor mekaar dat ik ook zin in een pup krijg en 1 ik ben geen puppenmens, 2 als ik al ooit nog een pup neem, dan toch echt pas als de tweebenige pups een stuk groter zijn en 3 het zit vol, 3 honden is genoeg.
:engel: :wink:
M@scha
Zeer actief

Mogguh..

Afbeelding

Afbeelding

:Q:
Afbeelding
Afbeelding
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Gefeliciteerd met Willem, wat een leukerd! :cheer:
alm@
moderator

Mogge Willempie :I: lekker geslapen?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Best wel goed. De start was lastig maar daarna 4 uur geslapen. Toen gepoept en geplast en toen wij om 5 uur op moesten vond meneer het te vroeg. Nadat Pascal weg was heb ik hem in e Bench gedaan en ben gaan douchen en hij was Super braaf! Pas om 8:15 zijn we gaan wandelen omdat hij nog zo heerlijk sliep :I:
Afbeelding
alm@
moderator

Dat klinkt goed! 5 uur vind ik ook veel te vroeg :mrgreen: 0 problemen met de bench in elk geval.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Hier gaat de Bench goed als ik in de buurt blijf tot hij ligt. Meestal een paar minuten. Ik blijf dan op de bank liggen en ga daarna naar bed.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Vandaag is Willem een week bij ons en hij hoort er helemaal bij! De onrust in het begin waarin we steeds keken wat hij ging doen en de onzekerheid over waar alle knopjes zitten heeft binnen een week plaats gemaakt voor een heerlijke hond waar we ook echt van kunnen genieten. Ongelukjes gebeuren al dagen niet meer. Hij gaat bij de deur zitten als hij wat moet tussen de wandelingen. Eventjes alleen blijven gaat erg goed en afgelopen nacht is hij voor het eerst maar één keer gekomen!

Wandelen is leuk! Loopt los waar het kan en gaat netjes uit zichzelf zitten bij stoepranden. Als er mensen langs komen moet hij even zitten want dat is nog wel héél leuk. Bij honden heeft hij dat minder al is even snuffelen best leuk.

In de auto is nog lastig. We gaan elke dag even met de auto al is het maar 500 meter. Het begint te komen. Van 100% van de tijd keffen is hij nu soms even stil.

Zaterdag voor het eerst naar het welpenclubje!

Ik zelf moet nog wennen aan het loslaten. Ik dwing mijzelf ertoe maar vind het heel moeilijk ondanks dat hij erg dichtbij blijft en het hier komen er al heel goed in zit. Als ik mij durf te verstoppen weet hij zich geen raad bij mij te komen en toch blijf ik schrikken dat hij weg is terwijl hij dan gewoon strak achter mij loopt. Maar ook dat komt wel goed. Voorlopig zoek ik vooral overzichtelijke plekken met weinig afleiding op :-)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jij kunt nu nog veel harder rennen dan hij als t nodig is ;)
Dan haal je hem zo weer in... eventjes doorzetten dan heb je er een hondenleven plezier van!
Knap ventje dat ie t al zo goed doet!!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief

malinois schreef:Jij kunt nu nog veel harder rennen dan hij als t nodig is ;)
Dan haal je hem zo weer in... eventjes doorzetten dan heb je er een hondenleven plezier van!
Knap ventje dat ie t al zo goed doet!!
Het is niet zo zeer dat ik bang ben dat ik hem kwijt raak. Het is meer dat het hier komen nog niet 100% meteen is zeker als er mensen lopen en ik bang ben dat hij voordat hij terug komt naar mij even gezellig gaat buurten bij een hond als onze Sam en hij dan dood gebeten wordt. Ja ik weet het, maar dat speelt in mijn hoofd. Ik loop daarom op plekken waar ik van verre mensen aan kan zien komen en roep Willem dan op tijd bij me.

Zodat hij leert dat hij bij mij moet komen als er iets aankomt, maar ook om bovenstaand waandenkbeeld tegen te gaan... :oeps:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Daarnaast is het natuurlijk zo dat ik 13 jaar lang er alles aan gedaan heb om de honden niet los te laten en alles te wantrouwen dus ik kan nu haast niet geloven dat ik echt zo'n volgzaam pupje heb haha.

Maar het is pas een week. Komt goed!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Is ook lastig hoor heb ook een sociale hond maar zal nooit zomaar hem losgooien. Ook als pup moest ik me daar wel overheen zetten maar ben eerst eens gaan kijken wat er liep en wat ik vertrouw en wat niet. En Sammetjes ik weet t de vooroordelen kwam hij niet bij los. Wel bij een aantal dames die hem erg goed terecht konden wijzen als t nodig was op een erg mooie manier. En dat gaat steeds makkelijker. Anders geef je hem geen eten voor je uit gaat en neem je wat mee voor onderweg laat hem weten dat jij t hebt en dan vrijgeven heel kort roepen en weer wat eten...
Overigens blijf ik hem ook bij me roepen nu nog. En als de ander zegt dat t goed is en ik denk ook dat t gaat krijgt ie vrij
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief

Ik doe de wandelingen inderdaad steeds voor het eten en dan heb ik kaas bij me. Daar wordt hij blij van!

In het donker laat ik hem niet los
Afbeelding
alm@
moderator

Lastig die omschakeling. Klinkt verder als een heerlijk pupje :D
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Fijn dat het piranha-moment weg is. :ok:

Ik heb het met Hugo op dezelfde manier opgelost. Als meneer zijn rust niet meer kon vinden, een paar brokjes in de bench en het deurtje dicht.
Op het begin was dat dan 5 minuutjes luidkeels commentaar, om dan om te vallen in een diepe slaap.

Nu is hij 7 maand, en als ik een brokje pak hoef ik niets te zeggen. Meneer sprint de bench in om daar met een wijde kwispel z'n brokje op te wachten :mrgreen:

Het klinkt allemaal erg goed, Mascha! :D
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

herkenbaar hoor Mas.
Cas kon niet met andere honden, hij was zelf vaak een etterbak en al liepen ze op 200 meter afstand, als hij het zag ging er er heen om even een punt te maken. Maar ook andersom dat als hij aan de lijn zat en een andere hond hem wel had gezien maar hij die ander niet, is hij regelmatig aangevallen.
Doodsbang was ik met Sara. Ik stond met knikkende knieeen toen er 2 jack russels waar Jessie een week eerder nog ruzie mee had, bij haar kwamen snuffelen. en ik heb pas sinds een week of 3 geen rugzak meer bij me waar ik haar gelijk in prop zodra ik een vreemde (grote) hond spot. Was een enorme drempel.
Nu mag ze van mij met 80% van de honden kennis maken die we tegen komen, en loopt ze vrijwel altijd los. Ik word er steeds relaxter mee.
Alleen zijn is voor mij ook nog een ding omdat Cas dat echt niet kon. Maar Saar kan het gewoon wel.
Ik ben er wat later mee begonnen maar wel op het juiste moment denk ik want alles verloopt vlekkeloos. Gewoon los in huis.
Ik heb wel een webcam aan waarbij ik op mijn telefoon kan spieken. Maar dat is gewoon voor mezelf eigenlijk.
Zo was ze vorige week 3 uur alleen, dan eet ze eerst haar pensstaaf op, loopt een rondje door het huis, gaat (sinds kort) even een paar keer tegen de deur aan staan om daarna op een vaste plek, in de hoek van de deur, te gaan slapen. na 2 uur was ze weer wakker, probeerde jessie uit haar mand te blaffen. Dat hield zolang aan dat zelfs de bovenbuurvrouw me een bericht stuurde of ik wel thuis was.
Na een minuut of 10 hield ze daarmee op en ging weer slapen. Zonder webcam was ik na zo'n berichtje van de buurvrouw in paniek geweest van shit, ze kan het toch niet. Maar door de webcam zag ik dat het niks met het alleen zijn te maken had. Ze verveelde zich gewoon en omdat ze een vervelende puber is, probeerde ze gewoon Jess te pesten.

Dingen waar je zolang mee geleefd hebt wat gewoon rottig was, dat gaat gewoon niet zo snel uit je systeem. Dat kost allemaal tijd. Maar dat is toch ook niet erg? Zolang ze maar de kans krijgen om zichzelf te bewijzen dat ze het wel kunnen.
M@scha
Zeer actief

Thomas schreef:Fijn dat het piranha-moment weg is. :ok:

Ik heb het met Hugo op dezelfde manier opgelost. Als meneer zijn rust niet meer kon vinden, een paar brokjes in de bench en het deurtje dicht.
Op het begin was dat dan 5 minuutjes luidkeels commentaar, om dan om te vallen in een diepe slaap.

Nu is hij 7 maand, en als ik een brokje pak hoef ik niets te zeggen. Meneer sprint de bench in om daar met een wijde kwispel z'n brokje op te wachten :mrgreen:

Het klinkt allemaal erg goed, Mascha! :D
Dat gillen doet hij alleen als ik hem in de avond als we naar bed gaan in de Bench doe en dan meteen naar boven ga. Nu blijf ik zonder iets te zeggen een minuut of 10 in de kamer en gaat het perfect.

Dat naar de Bench sprinten herken ik wel als hij eten krijgt :mrgreen:

Als hij gaat bijten reageert hij heel goed als we zachtjes zeggen. Dan stopt hij met bijten en gaat likken. Heel even hihi
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Bedankt voor je verhaal Suzanne! Dat geeft de broeder moed!
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Psssst! het kind slaapt al 2 nachten door!

én ik heb gisteren een telefoontje in de auto kunnen plegen zonder concert van willem er doorheen
Afbeelding
EllaBellaah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door EllaBellaah »

Wat een keurige pup heb jij zeg! Dat is toch genieten zo'n puppenkind
Groetjes Ella & Cooper :D
M@scha
Zeer actief

EllaBellaah schreef:Wat een keurige pup heb jij zeg! Dat is toch genieten zo'n puppenkind

jep. echt héérlijk!!
Afbeelding
Tamara1985
Actief

Ongelezen bericht door Tamara1985 »

wat een heerlijke verhalen van willempie.

het is echt genieten volgens mij :).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”