Thanksveertje schreef:@Grover: Leuke foto's van jullie! Ik had me je heel anders voorgesteldOllie heeft er wel lol in zo te zien

Oll heeft het echt super naar z'n zin in de ring, met iedereen overigens

Moderator: moderatorteam
Thanksveertje schreef:@Grover: Leuke foto's van jullie! Ik had me je heel anders voorgesteldOllie heeft er wel lol in zo te zien
Volgens mij stonden wij naast jou toen we naar Mojo en Suzanne aan het kijken warenSabi85 schreef:Ze heeft wel aan mij gesnuffeldtycha schreef:En je bent niet eens even Trissje komen knuffelenSabi85 schreef:Ik heb een leuke dag gehad zondag. Ik heb bij de keuring van de Schotse Collie korthaar gekeken omdat ik wilde weten of ik ze in het echt net zo leuk zou vinden als op foto's, filmpjes en omschrijvingen. Nu weet ik zeker dat als er hier ooit een rashond komt, het een Schotste Collie korthaar wordt. Ik vind ze geweldig.
Verder heb ik nog wat rondgekeken bij de andere keuringen en wat demo's bezocht. Mojo deed het goed op de agility demo. Ik moest lachen om een Cairn terrier bij diezelfde demo die er niet zo'n zin in had en zijn eigen plan trok
. Natuurlijk heb ik ook even geshopt en wat lekkers gekocht voor Wilma.
Ik heb zoveel mooie honden gezien en dan wordt die chow chow gekozen als allermooiste?!![]()
Wij zijn daarna verkast naar de overkant (wilde Mojo niet afleiden met een loopse teefJudith schreef:Dan heb ik jullie beide zien staan. Ik heb Tycha zien staan met Triss bij de ingang van de ring
Aha, dat heb ik helemaal gemist dan, ik heb jullie voor het laatst bewust gezien toen jullie bij de ingang van de ring stonden met haar.tycha schreef:Wij zijn daarna verkast naar de overkant (wilde Mojo niet afleiden met een loopse teefJudith schreef:Dan heb ik jullie beide zien staan. Ik heb Tycha zien staan met Triss bij de ingang van de ring, en volgens mij stonden we toen naast Sabi85
Ja dat klopt!tycha schreef:Volgens mij stonden wij naast jou toen we naar Mojo en Suzanne aan het kijken warenSabi85 schreef:Ze heeft wel aan mij gesnuffeldtycha schreef:En je bent niet eens even Trissje komen knuffelenSabi85 schreef:Ik heb een leuke dag gehad zondag. Ik heb bij de keuring van de Schotse Collie korthaar gekeken omdat ik wilde weten of ik ze in het echt net zo leuk zou vinden als op foto's, filmpjes en omschrijvingen. Nu weet ik zeker dat als er hier ooit een rashond komt, het een Schotste Collie korthaar wordt. Ik vind ze geweldig.
Verder heb ik nog wat rondgekeken bij de andere keuringen en wat demo's bezocht. Mojo deed het goed op de agility demo. Ik moest lachen om een Cairn terrier bij diezelfde demo die er niet zo'n zin in had en zijn eigen plan trok
. Natuurlijk heb ik ook even geshopt en wat lekkers gekocht voor Wilma.
Ik heb zoveel mooie honden gezien en dan wordt die chow chow gekozen als allermooiste?!![]()
Sowieso is 'mooiste hond' van een groot aantal rassen puur persoonlijk en heeft niets met 'mooiste' in het algemeen te maken. Alleen leuk voor het baasje van de hond, en ook een beetje voor de keurmeester die zijn favoriet kan aanwijzen.Sabi85 schreef: Ik heb zoveel mooie honden gezien en dan wordt die chow chow gekozen als allermooiste?!
Maar in een tijd dat het hele rashondengebeuren al onder een vergrootglas ligt en we de mond vol hebben van niet meer fokken op extreme uiterlijke kenmerken, is het niet superslim om zo'n hond als BIS aan te wijzen.*Wolf* schreef:Sowieso is 'mooiste hond' van een groot aantal rassen puur persoonlijk en heeft niets met 'mooiste' in het algemeen te maken. Alleen leuk voor het baasje van de hond, en ook een beetje voor de keurmeester die zijn favoriet kan aanwijzen.Sabi85 schreef: Ik heb zoveel mooie honden gezien en dan wordt die chow chow gekozen als allermooiste?!
hij moet ook goed kunnen bijten toch? met een hele kleine boven kaak gaat dat hem niet worden denk ik.Heavy schreef:Gewoon nieuwsgierig hoor maar waarom wordt er gedacht dat een ipo hond wel een goede snuit moet hebben ? Ivm speuren?Marjoleine schreef:Dat is op heel veel shows tegenwoordig.LongFields schreef:Is daar een aparte eindkeuring voor op de Winner tegenwoordig?
Ik vind het echt erg leuk, je ziet IPO-honden en zweet-teckels, en veldwedstrijdhondjes allemaal naast elkaar.
Echt gaaf!![]()
Die boxer moet een IPO zijn, dus die snuit, daar kan weinig mee mis zijn.
Een hond met een serieus te korte snuit (ze suggereren dus dat hij BOS heeft) heeft ademtekort en kan niet behoorlijk bijten.Heavy schreef:Gewoon nieuwsgierig hoor maar waarom wordt er gedacht dat een ipo hond wel een goede snuit moet hebben ? Ivm speuren?
Dat heb ik niet betaald, hoorNanna schreef:Nou, daar zal het inschrijfgeld van 70 euro ook wel mee te maken hebben
En als het 2 dagen show is, betaal je voor de 2e show minder als je voor beide inschrijft.under the red sky schreef:Ik snap ook werkelijk niet waarom het in Nederland zo duur moet zijn. In Duitsland betaal je voor alle CACIB-shows 45 euro, mits je op tijd inschrijft.
En 10 welshjes.. Wat dan weer gebruikelijk weinig is.. Hebben jullie een goeie KM misschien?sbientje schreef:zaterdag in Gorinchem (kerstshow) 91 (!!) Labradors. Het lijkt wel weer aan te trekken
Bij de Belgische Herders stonden de deelnemers met een paar minuten per hond en een erg summier rapport weer buiten de ring. Voor een inschrijfgeld van boven de 50 euro en een parkeerkaart voor 17,50 voor een plek in de garsge mag je toch wel wat meer verwachten in mijn ogen.Nanna schreef:Nou, daar zal het inschrijfgeld van 70 euro ook wel mee te maken hebbenPodenji schreef:
De Winner is niet meer wat het geweest is, geen wonder dat het zo rustig was.
Gewoon 70 euro aftikken om je hond even te laten bepotelen![]()
En dan hebben we het parkeergeld niet eens meegerekend.
Misschien dat het aantrekt hoor, nu de economie weer op gang komt. Maar ergens vrees ik dat hondenshows hun langste tijd wel een beetje gehad hebben.
Ik heb op tijd ingeschreven, dat blijkt. 59,50.Nanna schreef:Ik heb het even opgesnord want een kennis van me heeft het wel degelijk betaald.Marjoleine schreef:Dat heb ik niet betaald, hoorNanna schreef:Nou, daar zal het inschrijfgeld van 70 euro ook wel mee te maken hebben![]()
Het was 69.50. Scheelt 50 cent
http://www.winnershow.nl/?page_id=509
Zou zo maar kunnentycha schreef:Ik denk jullie buiten op de uitlaatplaats gezien te hebben!
Twee dames met twee hondenHamilton schreef:Zou zo maar kunnentycha schreef:Ik denk jullie buiten op de uitlaatplaats gezien te hebben!2 dames en 1 hond, of 2 honden en 2 dames?
Ha,ha, dat waren de Engelse dames, zo zag ik ook een korthaar collie, maar het beeld wat ik van jou heb klopte niet met de dame die erbij liep, dus ook maar niet aangesproken ( collie was trouwens niet zo mooi zwart )tycha schreef:Twee dames met twee hondenHamilton schreef:Zou zo maar kunnentycha schreef:Ik denk jullie buiten op de uitlaatplaats gezien te hebben!2 dames en 1 hond, of 2 honden en 2 dames?
Ik dacht dat jij dat misschien kon zijn, maar dat weet je dan ook niet zeker
Haha, dan ben ik wel benieuwd wat voor beeld jij dan van mij hebtHamilton schreef:Ha,ha, dat waren de Engelse dames, zo zag ik ook een korthaar collie, maar het beeld wat ik van jou heb klopte niet met de dame die erbij liep, dus ook maar niet aangesproken ( collie was trouwens niet zo mooi zwart )tycha schreef:Twee dames met twee hondenHamilton schreef:Zou zo maar kunnentycha schreef:Ik denk jullie buiten op de uitlaatplaats gezien te hebben!2 dames en 1 hond, of 2 honden en 2 dames?
Ik dacht dat jij dat misschien kon zijn, maar dat weet je dan ook niet zeker
wat denk je dat het kost om een ( deel van ) hallencomplex als de RAI te huren?Nanna schreef:Nou, daar zal het inschrijfgeld van 70 euro ook wel mee te maken hebbenPodenji schreef:
De Winner is niet meer wat het geweest is, geen wonder dat het zo rustig was.
Gewoon 70 euro aftikken om je hond even te laten bepotelen![]()
En dan hebben we het parkeergeld niet eens meegerekend.
Misschien dat het aantrekt hoor, nu de economie weer op gang komt. Maar ergens vrees ik dat hondenshows hun langste tijd wel een beetje gehad hebben.
Dat doen ze al maar dat helpt niet erg.Podenji schreef:Misschien krijgt de show juist wat cachet terug als ze een ander complex huren wat voordeliger is en zodoende meer standhouders, exposanten en bezoekers trekken. Of laten ze er iets bij organiseren, zoals de VDH ook in Dortmund elke keer doet. Dat trekt ook bezoek, daar krijg je nog waar voor je geld.
wat doen ze dan?Marjoleine schreef:Dat doen ze al maar dat helpt niet erg.Podenji schreef:Misschien krijgt de show juist wat cachet terug als ze een ander complex huren wat voordeliger is en zodoende meer standhouders, exposanten en bezoekers trekken. Of laten ze er iets bij organiseren, zoals de VDH ook in Dortmund elke keer doet. Dat trekt ook bezoek, daar krijg je nog waar voor je geld.
Ik zou ook voor een andere locatie gaan hoor, maar ja, waar?
Ik wou werkelijk niets weten waar een evenement van deze grootte terecht kan.