Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sandra&co schreef:
Ik vind het vinden van een goede reu echt lastig.
Argh!
Een vriendin van me heeft een prachtige stamboom Jack Russel reu met een geweldig karakter (tests weet ik niet).
Zou daar graag een pupje van willen, zij reageerde: "Is goed, regel maar een teef".
Maar zij woont in Frankrijk
Of ik moet vragen of hij een half jaartje bij ons mag logeren
dagmar88 schreef:Misschien heeft hier wel iemand een geschikte reu?
Dat zei ik een tijd geleden ook. Maar dan zou er vast en zeker al een aanbod gekomen zijn. Volgens mij zijn fokkers en rashonden mensen toch terughoudend met het laten dekken van bastaardjes door hun rasdier. Als ik een rondom geteste Jack of parson had met een dikke stamboom en een kampioenstitel had ze die gerust mogen gebruiken.
Ik heb het idee dat ze niet op zoek is naar een Elco of Gait als dekreu. Ben volgens mij best duidelijk geweest dat ik niet negatief sta tegen een goed overwogen kruising met wat gezondheidsonderzoeken (bij kleine honden minimaal PL volgens meutstege-protocol en ECVO, bij grote honden minimaal HD en ECVO, bij rashonden (met of zonder boom) of kruising uit 2 rashonden (met of zonder boom) graag ook de voor die rassen geldende gezondheidsonderzoeken). Bij Elco is alles in orde, Gait moet z'n PL-onderzoek en ECVO nog krijgen, gaat in oktober gebeuren
Sandra&co schreef:
Ik vind het vinden van een goede reu echt lastig.
Argh!
Een vriendin van me heeft een prachtige stamboom Jack Russel reu met een geweldig karakter (tests weet ik niet).
Zou daar graag een pupje van willen, zij reageerde: "Is goed, regel maar een teef".
Maar zij woont in Frankrijk
Of ik moet vragen of hij een half jaartje bij ons mag logeren
Hoe ver is Frankrijk nou weekendje kennismaken en later weekje er tussenuit voor de dekking
Op papier lijkt me de combi Sofie Nox erg tof. Nox is volledig gerondgend, ellebogen, helpen, schouders, rug (geen patellas ). Maar in de praktijk met zijn 38kg dan weer zeer ongeschikt voor Sofie
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Dat zei ik een tijd geleden ook. Maar dan zou er vast en zeker al een aanbod gekomen zijn. Volgens mij zijn fokkers en rashonden mensen toch terughoudend met het laten dekken van bastaardjes door hun rasdier. Als ik een rondom geteste Jack of parson had met een dikke stamboom en een kampioenstitel had ze die gerust mogen gebruiken.
Of het is gewoon gemist. Ik weet er zo 1 2 3 ook geen.
Of het is gewoon gemist. Ik weet er zo 1 2 3 ook geen.
Daar zit wat in. Mijn bedoeling met die opmerking was eigenlijk ook mensen lokken
Oeh die ziet er leuk uit!
Hier in de buurt loopt ook een heel mooi reutje maar ik kan niet meer op de rasnaam komen
Het lijkt op een Jack Russel maar met een spitse snuit. Het is een ras. Nah ja, als ik hem weer tegenkom zal ik het vragen. Mijn dames adoreren hem
Ik kreeg een brainwave, het is een foxterriër!
Laatst gewijzigd door Gollum op 09 jul 2018 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Oeh die ziet er leuk uit!
Hier in de buurt loopt ook een heel mooi reutje maar ik kan niet meer op de rasnaam komen
Het lijkt op een Jack Russel maar met een spitse snuit. Het is een ras. Nah ja, als ik hem weer tegenkom zal ik het vragen. Mijn dames adoreren hem
Zijn zat fokkers die hun stamboom reu willen laten dekken maar daar hangt het zelfde prijskaartje aan als dat hij een teef van eigen ras dekt met stamboom.
Nee, een Chihuahua komt er ook niet op Het uitgangspunt is dat het een kruising moet zijn die ik zelf eventueel ook zou willen. Functioneel, baasgericht, werklust, niet kleinzerig en niet te ielig.
Sandra&co schreef:Nee, een Chihuahua komt er ook niet op Het uitgangspunt is dat het een kruising moet zijn die ik zelf eventueel ook zou willen. Functioneel, baasgericht, werklust, niet kleinzerig en niet te ielig.
En niet lellek
Haha, nee dat zou ik ook zeker niet doen. En Meneer Sam gaat ook nooit dekken, kleine lellekerd.
Sandra&co schreef:Nee, een Chihuahua komt er ook niet op Het uitgangspunt is dat het een kruising moet zijn die ik zelf eventueel ook zou willen. Functioneel, baasgericht, werklust, niet kleinzerig en niet te ielig.