Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat in de tuin en dan?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Mama Sanneke schreef:
Zoie schreef:Zoë sloeg aan op de deurbel, geluiden uit de omgeving en ook wel op geluiden van de buren. Daar hebben ze vast wel last van gehad, maar ze hadden het maar te pikken. Waarom ? Omdat het de afdeling kleine ergenissen is.

Een katterdrol in je tuin is voor mij dezelfde categorie. Zolang er geen sprake is van een kattenplaag, is het gewoon een kleine ergenis, meer niet. Moet je gewoon mee leren dealen, klaar.
Toen Luka in de periode zat toen hij ook snachts blafte ben ik dat wel
gaan zeggen tegen de buren, en ook dat we ermee bezig waren.
:ok:
Natuurlijk. En natuurlijk probeerde ik de overlast zoveel mogelijk te beperken. En natuurlijk had ik ook begrip voor klachten gehad als ik Zoë maar ongecontroleerd haar gang had laten gaan, of uren alleen blaffend thuis had gelaten enz.
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Sodemieter zeg, wat kunnen we weinig van mekaar hebben zeg.
Moord en doodslag omdat er een kat door je tuin loopt... dit gaat mijn pet te boven, werkelijk waar.

Ik kan al bijzonder droevig worden van al verbodsbordjes voor honden, moeten die nu ook ingevoerd worden voor katten. Zijn we nou met z'n allen helemaal belazerd!

Wat is het volgende verbodsbord; duiven, merels, rolschaatsende kinderen, voetballende kinderen, rollators .... kunnen jij en/of je hond allemaal last van hebben.

Doe normaal zeg!

We moeten ons met z'n allen schamen dat we zo weinig van elkaar en andere diersoorten kunnen hebben.

Groet, Sieneke
Ben
Actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ben »

Suzanne schreef:En het is aan al die goed opgevoede honden niet duidelijk te maken dat er niet op katten gejaagd wordt?

Ze mogen dus gewoon als ongeleide projectielen de tuin instuiven omdat er wellicht een kat onder de struiken kan zitten.
Ze mogen dus hysterisch staan blaffen omdat er een kat op de schutting zit.
Ze mogen dus toegeven aan hun instincten en hun terrein verdedigen tegen die petuniaterroristen tot de dood er op volgt.

Mijn honden kunnen vrij weinig, maar weten wel dat het achternazitten van katten, konijnen, kinderen en overige bejaagbare objecten niet getolereerd wordt.
idd :ok:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Bas Rouge schreef:Sodemieter zeg, wat kunnen we weinig van mekaar hebben zeg.
Moord en doodslag omdat er een kat door je tuin loopt... dit gaat mijn pet te boven, werkelijk waar.

Ik kan al bijzonder droevig worden van al verbodsbordjes voor honden, moeten die nu ook ingevoerd worden voor katten. Zijn we nou met z'n allen helemaal belazerd!

Wat is het volgende verbodsbord; duiven, merels, rolschaatsende kinderen, voetballende kinderen, rollators .... kunnen jij en/of je hond allemaal last van hebben.

Doe normaal zeg!

We moeten ons met z'n allen schamen dat we zo weinig van elkaar en andere diersoorten kunnen hebben.

Groet, Sieneke
Gaat er gewoon om dat het best vervelend kan zijn als je honden te pas en te onpas door de ramen bijkans willen springen om een kat te pakken omdat er een katteneigenaar gewoon niet oplet, moeten ze ook niet zeuren als het een keertje fout afloopt, vreemde dieren worden nu eenmaal niet door elke honden geaccepteerd.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Bas Rouge schreef:Sodemieter zeg, wat kunnen we weinig van mekaar hebben zeg.
Moord en doodslag omdat er een kat door je tuin loopt... dit gaat mijn pet te boven, werkelijk waar. Hier gaat het meestal om een ergernis die door de jaren heen is opgebouwd,in combinatie met de houding van katteneigenaren tegenover dit soort dingen.
Ik kan al bijzonder droevig worden van al verbodsbordjes voor honden, moeten die nu ook ingevoerd worden voor katten. Zijn we nou met z'n allen helemaal belazerd! Nee,daar gaat het niet om.Het gaat wél om het verantwoordelijkheidsgevoel dat hondeneigenaren jegens iedereen moeten hebben maar dat blijkbaar niet meer geldt zodra er een kat in het geding is.
Doe normaal zeg! Ik doe normaalWe moeten ons met z'n allen schamen dat we zo weinig van elkaar en andere diersoorten kunnen hebben. Is goed.Dan zal ik mijn honden maar eens bij de katteneigenaar in de tuin laten rondhobbelen en hun gang laten gaan.Da's hun natuur...
Groet, Sieneke
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Angel-eyes schreef::cheer: :cheer: Sow, heb net de 3 Boxies in de tuin van de buurman laten schijten en zeiken, moet kunnen namelijk, want heeft met vrijheid, blijheid te maken, en alle lieve vogeltjes enzo, en weet je wat voel ik me fijn, ze schijten nu in elke tuin denk ik....ach ik zie ze straks wel op de verandazitten blaffen als ze willen vreten, alhoewel ik liever heb dat ze bij een ander wat vreten, misschien dat ze daar een konijn kunnen opvreten ofzo, of een katje.
Alleen die klote hondenbelasting van 450 euries is effe nu vervelend, want ze schijten overal in die tuinen, naja ik zeg gewoon dat het mijn honden niet zijn, doen de meeste katteneigenaars ook.
Als wij dan jou buren waren en met dezelfde instelling als jou dan had jij nu geen honden meer want dan hadden die van mij even met de jouwe gaan jongleren en ze met z'n vieren aan stukken gescheurd want ja dat is gewoon pech hebben he ze komen dan op mijn terrein en daar gelden mijn regels in dit geval het recht van de sterkste en dus helaas jij geen honden meer.

Wat een onzin allemaal zeg en wat kunnen we weer veel hebben als ''dierenliefhebbers''.
Wij hebben ook twee katten die ja hoe aso ook buiten lopen maar ze doen wel hun behoefte op hun eigen bak maar ze zullen misschien weleens per ongeluk door een verkeerde tuin lopen afschieten dan maar.
Onze tuin is heel goed afgezet,voor onze honden,daar zal niet zo snel een vreemde kat inkomen maar dan nog mochten mijn honden er hun tanden niet inzetten.
Kan inderdaad gebeuren hoor maar dan wel per ongeluk als iets wat niet voorkomen had kunnen worden maar niet als eigen schuld dikke bult.
Rob*
Zeer actief

tineke schreef:
Angel-eyes schreef::cheer: :cheer: Sow, heb net de 3 Boxies in de tuin van de buurman laten schijten en zeiken, moet kunnen namelijk, want heeft met vrijheid, blijheid te maken, en alle lieve vogeltjes enzo, en weet je wat voel ik me fijn, ze schijten nu in elke tuin denk ik....ach ik zie ze straks wel op de verandazitten blaffen als ze willen vreten, alhoewel ik liever heb dat ze bij een ander wat vreten, misschien dat ze daar een konijn kunnen opvreten ofzo, of een katje.
Alleen die klote hondenbelasting van 450 euries is effe nu vervelend, want ze schijten overal in die tuinen, naja ik zeg gewoon dat het mijn honden niet zijn, doen de meeste katteneigenaars ook.
Als wij dan jou buren waren en met dezelfde instelling als jou dan had jij nu geen honden meer want dan hadden die van mij even met de jouwe gaan jongleren en ze met z'n vieren aan stukken gescheurd want ja dat is gewoon pech hebben he ze komen dan op mijn terrein en daar gelden mijn regels in dit geval het recht van de sterkste en dus helaas jij geen honden meer.

Wat een onzin allemaal zeg en wat kunnen we weer veel hebben als ''dierenliefhebbers''.
Wij hebben ook twee katten die ja hoe aso ook buiten lopen maar ze doen wel hun behoefte op hun eigen bak maar ze zullen misschien weleens per ongeluk door een verkeerde tuin lopen afschieten dan maar.
Onze tuin is heel goed afgezet,voor onze honden,daar zal niet zo snel een vreemde kat inkomen maar dan nog mochten mijn honden er hun tanden niet inzetten.
Kan inderdaad gebeuren hoor maar dan wel per ongeluk als iets wat niet voorkomen had kunnen worden maar niet als eigen schuld dikke bult.
Ja qua lezen scoor jij heel hoog :roll:

Jongleren met een van me hondjes :smile: :smile:
Dat het knokken wordt is zeker, en wat de uitkomst is ...tsja, laat me daar maar niet over uit he?Zeker niet als je het recht van de sterkste noemt :ok:
ben jij het type wat heel stoer is met zijn gevaarlijke hondjes :smile: :smile: :smile:
Koop gewoon een stel batterijen en gebruik dat ding weer eens een keertje van je.
Rob*
Zeer actief

tineke schreef:
En volgens mijn let ik juist heel goed op mijn honden zodat ze niet in andermans tuin kunnen komen :cheer: , dat is het verschil van mij en een andere diereneigenaar die niks aan zijn tuin doet of dieren maar buiten pleurt. :slaap:
tineke

Angel-eyes schreef:
tineke schreef:

Dat het knokken wordt is zeker, en wat de uitkomst is ...tsja, laat me daar maar niet over uit he?Zeker niet als je het recht van de sterkste noemt :ok:
ben jij het type wat heel stoer is met zijn gevaarlijke hondjes :smile: :smile: :smile:
Koop gewoon een stel batterijen en gebruik dat ding weer eens een keertje van je.
Nee jij moet lezen dat zou onze reactie zijn als wij jou instelling hadden want jij hebt er weinig moeite mee als jou drie honden een kat verscheuren eigen schuld dikke bult toch.
Ik geef dit alleen als voorbeeld aan want mijn honden vechten nooit hoor maar dat zou er dus kunnen gebeuren als je denkt zo als jij,als je ooit wat topics over mijn honden zou hebben gelezen dan zou je weten dat wij altijd alles in het werk stellen om te zorgen dat ze nooit vechten.
Natuurlijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen dieren maar je kun toch wel ergens rekening mee houden ik heb een oude kat van 17 die zal per ongeluk de verkeerde tuin in lopen en dan bij zo'n anabolentype die dan direct zijn honden er achter aan laat gaan leuk he.
En over mijn batterijen hoef jij je geen zorgen te maken hoor mijn partner is van nature goed geschapen dus die heeft de honden niet als penisverlengers in tegenstelling tot andere die er niet een maar drie nodig hebben. :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

tineke schreef:
Angel-eyes schreef:
tineke schreef:

Nee jij moet lezen dat zou onze reactie zijn als wij jou instelling hadden want jij hebt er weinig moeite mee als jou drie honden een kat verscheuren eigen schuld dikke bult toch.
Ik geef dit alleen als voorbeeld aan want mijn honden vechten nooit hoor maar dat zou er dus kunnen gebeuren als je denkt zo als jij,als je ooit wat topics over mijn honden zou hebben gelezen dan zou je weten dat wij altijd alles in het werk stellen om te zorgen dat ze nooit vechten.
Natuurlijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen dieren maar je kun toch wel ergens rekening mee houden ik heb een oude kat van 17 die zal per ongeluk de verkeerde tuin in lopen en dan bij zo'n anabolentype die dan direct zijn honden er achter aan laat gaan leuk he.
En over mijn batterijen hoef jij je geen zorgen te maken hoor mijn partner is van nature goed geschapen dus die heeft de honden niet als penisverlengers in tegenstelling tot andere die er niet een maar drie nodig hebben. :mrgreen:
Dus weer goed lezen, is echt niet moeilijk hoor lezen. :mrgreen:

Wat heeft je partner nu weer met batterijen te maken :19:
Ken jij dan anabolentypes die zomaar hun hond bewust de tuin in laten gaan om een kat dood te bijten?Ik niet, moet je eens toch tegen diegene dat zeggen, neem je je stoere woefjes mee en dan zal die vast heel bang worden van je. :ok:
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

MARC_S schreef:
Niekie schreef:
MARC_S schreef:De eigenaar weet niks van al die overlast die mensen schijnbaar hebben en dan is hun kat verscheurd, dat is aso.
Hoezo, weet niks?? Als ik mijn hond door andermans tuinen laat banjeren en erin laat schijten dan kan ik toch weten dat mensen dat niet op prijs stellen?? Hoe lang woon je al op deze wereld??
Het is toch logisch dat niet iedereen daar op zit te wachten? Dat is aso.

Tuurlijk is het ook aso als je je hond moedwillig achter katten aan laat gaan, maar de verantwoordelijkheid voor wat er kan gebeuren wordt bij de hondeneigenaren gelegd, terwijl die toch echt volledig bij de eigenaren van de kat ligt.
Doe effe gezond. Als er daardoor katten uit mekaar getrokken zouden moeten worden kom je zelf niet van deze wereld. Klopt ook wel want jij ligt daar niet wakker van zoals je zelf zegt. :19: Kan jou het schelen toch?

Nu kan je wel heel boos worden op mij omdat ik niet zo hard ben van eigen schuld dikke bult stomme kat, had je baasje maar op je moeten letten :roll:
Doe zelf effe gezond en lees toch eens fatsoenlijk. En overdrijven is ook een kunst. Nogmaals; mijn hond trekt geen katten uit elkaar, dus kan hij met een gerust hart buiten. Ik neem die verantwoordelijkheid heus wel, maar ik vind het wel belachelijk dat ik hem MOET nemen, want hij hoort niet bij mij te liggen, maar bij de eigenaren van de kat.
En jawel; dat dier kan me wel schelen. Ik wil niet dat een dier pijn lijdt. Maar de eigenaren kunnen me niet schelen, ik vind het echt hun eigen schuld als er iets gebeurt.

En wat nou hard? Niet eigen schuld stomme kat, want die kan er niks aan doen. Maar wel eigen schuld stomme baas, had je maar beter op moeten letten.

En je geeft geen antwoord op mijn vraag; waarom mag een kat ongestoord in andermans tuinen rondhangen en een hond niet?? Wat is het verschil?
Ik zie het namelijk niet.
Honden mogen niks, helemaal niks. En van katten moeten dezelfde dingen blijkbaar wel allemaal kunnen, want dat is "de natuur". Bullshit is het.

Maar overdrijven is natuurlijk een vak apart. Je doet net of ik eens even gezellig alle katten in de buurt ga doodslaan. Alsof ik moedwillig mijn hond op ga jutten jegens een kat. Alsof ik hem lekker zou aanmoedigen als hij een kat zou verscheuren. Dat heb ik helemaal niet gezegd.
Maar er wordt hier heel belachelijk gedaan over het in de tuin laten van je eigen honden, je bent een of andere achterlijke idioot als je dan niet op loslopende katten let. DIE verantwoordelijkheid, daar gaat het om. Die ligt bij de katteneigenaar hoor. Eigen schuld als er iets gebeurt, dat is het risico....als ik mijn hond los door de woonwijk laat rennen kan het ook gebeuren dat hij onder een auto belandt. Heel erg, maar wel heel erg mijn eigen schuld! Kat dood? Ook heel erg, maar wel eigen schuld!
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
tineke

Angel-eyes schreef:
tineke schreef:
Angel-eyes schreef:
tineke schreef: Als wij dan jou buren waren en met dezelfde instelling als jou dan had jij nu geen honden meer want dan hadden die van mij even met de jouwe gaan jongleren en ze met z'n vieren aan stukken gescheurd want ja dat is gewoon pech hebben he ze komen dan op mijn terrein en daar gelden mijn regels in dit geval het recht van de sterkste en dus helaas jij geen honden meer.

Ken jij dan anabolentypes die zomaar hun hond bewust de tuin in laten gaan om een kat dood te bijten?Ik niet, moet je eens toch tegen diegene dat zeggen, neem je je stoere woefjes mee en dan zal die vast heel bang worden van je. :ok:
Nou weet ik het echt zeker jij bent Kelly maar dan incognito 77 had je gescoord toch?
Niekie
Zeer actief

Misschien kunnen we de discussie in elk geval nog enigszins on-topic houden. Dat persoonlijke gekat slaat nergens op :19:
Groetjes Anique

Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Niekie schreef:En je geeft geen antwoord op mijn vraag; waarom mag een kat ongestoord in andermans tuinen rondhangen en een hond niet?? Wat is het verschil?
Honden mogen niks, helemaal niks. En van katten moeten dezelfde dingen blijkbaar wel allemaal kunnen, want dat is "de natuur". Bullshit is het.
Omdat honden dat niet mogen mogen katten dat dus ook naar niet? Ik hoor hier ook wel eens mensen zeuren over kattenbelasting :denken: Alsof daar de hondenbelasting lager van wordt? Wat maakt het uit dat katten dat wel mogen en honden niet.

Jij zal stiekem precies begrijpen wat het verschil is tussen een kat in je tuin en een D-herder in je tuin dus ik ga het ook niet uitleggen als je het niet erg vindt.

Ik zeg niet dat het de natuur is, het is misschien wel cultuur. :idea:

Wat ik jammer vind is dat ik schijnbaar mensen enorm voor de schenen schop die mij asociaal en weet ik wat noemen omdat ik nu eenmaal van mening ben dat katten wel los mogen als de buurt niet klaagt. Klaagt de buurt wel dan zoek je een oplossing.

No problem, maargoed, het schijnt nu een BIG problem te zijn dat ik gewoon een andere mening heb als asociaal. :19:
Afbeelding
tineke

Van mij mogen katten ook niet zomaar ongestoord rondhangen in andermans tuinen en ik laat ze niet constant buiten lopen want ze gaan alleen buiten als wij thuis zijn dus niet hup de deur open en kat eruit en weer erin als we thuis zijn.

Als je een kat die regelmatig jou tuin bezoekt,bevuild kan je dit toch met de eigenaar bespreken en dat uitleggen en zeggen dat je dat vervelend vind.
Zou iemand met een serieuze klacht over een van mijn katten komen zou ik dat zeker serieus nemen.
Wat mij stoort is de houding van dat het niet uitmaakt wat er met de kat gebeurd als die op jou terrein komt omdat het dan zijn eigen schuld is,of dat beest daar wat aan heeft als hij doodgebeten is.
Kijk ongelukken kunnen gebeuren maar absoluut geen rekening houden met het feit dat er nu eenmaal katten zijn vind ik weer het andere uiterste.
Wie zegt trouwens dat de kat bij jou in de tuin een eigenaar heeft of niet weggelopen is per ongeluk.?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Niekie schreef:Maar er wordt hier heel belachelijk gedaan over het in de tuin laten van je eigen honden, je bent een of andere achterlijke idioot als je dan niet op loslopende katten let. DIE verantwoordelijkheid, daar gaat het om. Die ligt bij de katteneigenaar hoor. Eigen schuld als er iets gebeurt, dat is het risico....als ik mijn hond los door de woonwijk laat rennen kan het ook gebeuren dat hij onder een auto belandt. Heel erg, maar wel heel erg mijn eigen schuld! Kat dood? Ook heel erg, maar wel eigen schuld!
Weet je wat ik niet snap? Dat het om een schuldvraag draait en dat een kijkje in de tuin teveel gevraagd is om een bloedbad te voorkomen. Dat begrijp ik niet en dat is dan ook het enige dat ik niet begrijp.

Waarom laat je liever een kat mollen dan een kijkje in je tuin te nemen eer je hond los gaat? Ik kijk liever 1000 keer op een dag dan dat Wuilus de pers van de buren in 6 stukken scheurt, ook al is dat de schuld van de buren. Ik ben niet meer bezig met schuldvragen als het om het mollen van dieren gaat. Wat kan mij het schelen dat het de schuld van de eigenaar is als ik de stukken kattevlees uit de planten moet plukken????

Ik denk niet eens aan wie schuld is en baal alleen als een stekker dat ik niet opgelet heb op zo'n moment.

Ik ben gewoon heel anders dan jullie. Een kat is voor mij net zo waardevol als een hond. Alles maar dan ook alles om te voorkomen dat er een dood moet door mijn gebrek aan inzet, ook al is de eigenaar een luie junk die nooit op het dier past, dat speelt voor mij geen enkele rol als dat dier nu eenmaal buiten loopt :boos:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

MARC_S schreef:
Niekie schreef:En je geeft geen antwoord op mijn vraag; waarom mag een kat ongestoord in andermans tuinen rondhangen en een hond niet?? Wat is het verschil?
Omdat honden dat niet mogen mogen katten dat dus ook naar niet?Honden mogen dat niet omdat ze dan overlast veroorzaken.Katten veroorzaken ook overlast,maar dat mag wel blijkbaar.Leg me dat verschil eens uit :denken: Ik hoor hier ook wel eens mensen zeuren over kattenbelasting :denken: Alsof daar de hondenbelasting lager van wordt? Wat maakt het uit dat katten dat wel mogen en honden niet.Gelijke monniken gelijke kappen heet dat principe geloof ik.
Jij zal stiekem precies begrijpen wat het verschil is tussen een kat in je tuin en een D-herder in je tuin dus ik ga het ook niet uitleggen als je het niet erg vindt.

Ik zeg niet dat het de natuur is, het is misschien wel cultuur. :idea:

Wat ik jammer vind is dat ik schijnbaar mensen enorm voor de schenen schop die mij asociaal en weet ik wat noemen omdat ik nu eenmaal van mening ben dat katten wel los mogen als de buurt niet klaagt. Klaagt de buurt wel dan zoek je een oplossing.

No problem, maargoed, het schijnt nu een BIG problem te zijn dat ik gewoon een andere mening heb als asociaal. :19:
Het gaat mij meer om de houding van meerdere katteneigenaren die het blijkbaar doodnormaal vinden dat hun lieve beessies overlast veroorzaken bij anderen.Wat die overlast dan is maakt niet uit.Het is overlast.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Niekie
Zeer actief

Sorry Marc, dat woord asociaal heb ik niet zo persoonlijk naar jou bedoeld als hoe jij het nu opvat.
Ik vind het gedrag dat mensen het de normaalste zaak van de wereld vinden dat hun katten overal en nergens mogen rondstruinen wel degelijk asociaal. Maar daarmee vind ik jou of andere mensen als persoon nog niet volledig asociaal. Want ik zie ook wel in je postings hier in de twee jaar dat ik hier kom dat je een hartstikke sociaal iemand bent. Dat je hart op de juiste plek zit en dat je alles doet voor dieren.
En datzelfde geldt voor Miranda, Caroline en veel anderen. Maar de instelling op zich vind ik wel degelijk asociaal.

Maar nee, ik zie werkelijk niet het verschil tussen een hond en een kat wat dat betreft.
Het is echt niet zo dat ik geen rekening zou houden als ik zou weten dat mijn hond katten wat aan zou doen, maar dat de eigenaren het de normaalste zaak van de wereld vinden en de verantwoordelijkheid ook daadwerkelijk bij iemand anders leggen daar heb ik wel een probleem mee.
Groetjes Anique

Afbeelding
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Zoie schreef: Katten maken iha geen huisdieren dood, en dat is denk ik het cruciale verschil, althans voor mij.

En een kat in je tuin, niemand schrikt daarvan, maar een hond is toch wat anders.
Ben ik het niet mee eens,een paar jaar geleden had ik nog een volière met zo'n 100 vogels en geen goedkope(lijsters,nachtegalen,putters,goudvinken)deze heb ik weggedaan,omdat ik vaak 's ochtends de dode vogels kon rapen omdat er weereens katten hadden lopen klieren.Ook heb ik een koivijver waar ik de afgelopen 4 jaar 2 kohaku en 1 showa en een bekko uit heb kunnen vissen,omdat 1 of ander katje er zo graag zijn poot overheen haalde.(zou die echt gedacht hebben dat ie hem eruit kon vissen,7 pond :roll: )een heleboel schade dus en verzekeing betaalt niets.Nu heb ik een hond en das dus een kattenhater en sindsdien geen last meer van katten in mijn tuin :ok: en als hij er 1 grijpt :sst:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
tineke

maxcola schreef:
Het gaat mij meer om de houding van meerdere katteneigenaren die het blijkbaar doodnormaal vinden dat hun lieve beessies overlast veroorzaken bij anderen.Wat die overlast dan is maakt niet uit.Het is overlast.
Overlast word toch door heel veel dingen veroorzaakt er zullen zeker mensen zijn die vinden dat jij dat met je honden doet al houd je je aan alle regels die er zijn.
Dat is denk ik niet weg te denken in een maatschappij waar je zo dicht op elkaar zit.
Ieder mens heeft wel iets waar een ander zich aan ergert.
Mijn buurjongetje draait weleens keiharde muziek ,totaal mijn smaak niet,maar dat hoort toch gewoon bij de kleine ergenissen van het leven .
Rob*
Zeer actief

tineke schreef:
Angel-eyes schreef:
tineke schreef:
Angel-eyes schreef: Ja qua lezen scoor jij heel hoog :roll:

Nou weet ik het echt zeker jij bent Kelly maar dan incognito 77 had je gescoord toch?
:pffff: .....en ben damned proud erop!
Rob*
Zeer actief

Niekie schreef:Misschien kunnen we de discussie in elk geval nog enigszins on-topic houden. Dat persoonlijke gekat slaat nergens op :19:
Ging toch om katten??? :mrgreen:
Niekie
Zeer actief

MARC_S schreef:
Niekie schreef:Maar er wordt hier heel belachelijk gedaan over het in de tuin laten van je eigen honden, je bent een of andere achterlijke idioot als je dan niet op loslopende katten let. DIE verantwoordelijkheid, daar gaat het om. Die ligt bij de katteneigenaar hoor. Eigen schuld als er iets gebeurt, dat is het risico....als ik mijn hond los door de woonwijk laat rennen kan het ook gebeuren dat hij onder een auto belandt. Heel erg, maar wel heel erg mijn eigen schuld! Kat dood? Ook heel erg, maar wel eigen schuld!
Weet je wat ik niet snap? Dat het om een schuldvraag draait en dat een kijkje in de tuin teveel gevraagd is om een bloedbad te voorkomen. Dat begrijp ik niet en dat is dan ook het enige dat ik niet begrijp.

Waarom laat je liever een kat mollen dan een kijkje in je tuin te nemen eer je hond los gaat? Ik kijk liever 1000 keer op een dag dan dat Wuilus de pers van de buren in 6 stukken scheurt, ook al is dat de schuld van de buren. Ik ben niet meer bezig met schuldvragen als het om het mollen van dieren gaat. Wat kan mij het schelen dat het de schuld van de eigenaar is als ik de stukken kattevlees uit de planten moet plukken????

Ik denk niet eens aan wie schuld is en baal alleen als een stekker dat ik niet opgelet heb op zo'n moment.

Ik ben gewoon heel anders dan jullie. Een kat is voor mij net zo waardevol als een hond. Alles maar dan ook alles om te voorkomen dat er een dood moet door mijn gebrek aan inzet, ook al is de eigenaar een luie junk die nooit op het dier past, dat speelt voor mij geen enkele rol als dat dier nu eenmaal buiten loopt :boos:
Ja, dat is misschien ook een beetje ongelukkig uitgedrukt van mij. Niks meer en niks minder, maar dat zul je wel niet geloven.
Die opstandigheid kwam gelijk al voort uit de reacties van mensen die die verantwoordelijkheid dus daadwerkelijk afschuiven. Hun katten overal laten rondstruinen en het dan de normaalste zaak van de wereld vinden dat andere mensen wel hun verantwoordelijkheid nemen.
Die houding roept bij mij die reactie op.

Daarbij is het zo dat ik nog nooit een hond heb meegemaakt die daadwerkelijk katten grijpt. Doerak doet er niks mee, die wil met ze spelen...ik kan hem dus ook zo naar buiten doen, zonder rond te kijken (ik heb nu overigens geen tuin, maar hij is ook veel bij mijn ouders, en zij hebben een grote tuin mét veel katten). Als dat niet zo was geweest en hij was heel fel op katten dan zou ik echt wel even rondkijken en eventuele katten wegjagen. Ik zou wel voorkomen dat mijn hond een kat grijpt.
Groetjes Anique

Afbeelding
Rob*
Zeer actief

tineke schreef:
maxcola schreef:
Overlast word toch door heel veel dingen veroorzaakt er zullen zeker mensen zijn die vinden dat jij dat met je honden doet al houd je je aan alle regels die er zijn.
Dat is denk ik niet weg te denken in een maatschappij waar je zo dicht op elkaar zit.
Mijn buurjongetje draait weleens keiharde muziek ,totaal mijn smaak niet,maar dat hoort toch gewoon bij de kleine ergenissen van het leven .
Maar wat als dat jongetje in je tuin of woonkamer komt met zijn ghettoblastertje en effe keihard gaat staan hakkuh ofzo?
Als staat heel de dag de muziek loeihard bij de buren, stoort me niet, zolang het maar niet in mijn woonkamer of tuin is.
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

MARC_S schreef:
En het verschil is idd de drol van een hond zie, die van een kat niet. Veel meer verschil zie ik niet zo, maar dat zal wel heel erg dom zijn.

Bovendien vinden de buren het ook niet leuk als mijn kleine hondje door hun tuin loopt en die is echt niet veel groter dan een kat, jaagt niet op vogeltjes doet haar behoefte niet in een kuiltje om het vervolgens fijn onder te graven.

Maar juist naar deze hond wordt door een aantal k*tkatten (nu voelen alle katteneigenaren zich waarschijnlijk vreselijk beledigd, maar ik heb het hier niet over all katten) wel uitgehaald. Zij blaft nog niet eens naar die beesten. En dat is voor mij een reden om geen katten in mijn tuin te willen.
En op wie mag ik de doktersrekening verhalen?

Je zegt dat de kat rustig overal mag komen omdat er niemand over klaagt. Dat wil nog niet zeggen dat het geen probleem is. De meeste katten hebben geen bordje bij zich waar de naam en het adres van de eigenaar op staat. (Tenminste hier bij ons niet). Wordt moeilijk klagen dan nietwaar?? Maar het is de natuur van de kat om bij anderen in huis te zeiken.
Zelfs mijn buurman met zijn vier katten klaagt daarover. En dan gaat het over de kat van iemand anders. Van zijn katten heb ik ook weinig last, die komen weleens in mijn tuin, maar vertrekken zodra ik de deur open zet. Hij heeft ze ook geleerd dat ze bij hemzelf in de tuin moeten poepen.

Het gaat hier in deit topic ook helemaal niet om het moedwillig laten verscheuren van een kat. En al helemaal niet dat iemand daar bij gaat staan lachen of zo. Ik denk dat de meesten op dit forum helemaal geen kattenhaters zijn. Het ging erom dat een hond een kat per ongeluk te pakken krijgt. Wie is daar dan verantwoordelijk voor.
Onder hondenbezitters zitten ook een boel aso's, maar dat mag niet en aso's onder de kattenbezitters blijkbaar wel. Vreemd

Maar wellicht heeft iemand al het antwoord voor maxcola gevonden??
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
tineke

Angel-eyes schreef:
tineke schreef:
maxcola schreef:
Maar wat als dat jongetje in je tuin of woonkamer komt met zijn ghettoblastertje en effe keihard gaat staan hakkuh ofzo?
Als staat heel de dag de muziek loeihard bij de buren, stoort me niet, zolang het maar niet in mijn woonkamer of tuin is.
Dat gebeurd niet ik heb stoere honden weet je nog wel :mrgreen:
Mijn buurjongetje heeft dat in het begin wel gedaan ondanks ons verzoek niet in de tuin te komen,weliswaar wel zonder keiharde muziek.
Wij hebben alles nu zo afgeschermd dat dit onmogelijk is maar het zou me dus te ver gaan als hij het wel zou doen om hem dan maar te laten opvreten door mijn honden.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik heb honden en katten en voor allemaal gelden bepaalde regels.
Mijn honden gaan direct de weg op als wij gaan wandelen. Ik wil niet dat zij tegen gevels aanplassen want ik wil ook niet dat anderen dat doen.
Mocht er 1 last hebben of hoge nood dan word dat direct opgeruimd net als dat ik wil dat een ander die zijn hond voor mijn deur laat poepen het opruimd.
Mijn katten komen buiten, maar komen binnen om te poepen of plassen.
Buiten hebben zij een stukje waar zij kunnen plassen en poepen dat 1x per zoveel tijd leeggeschept word.
Ik kan me aardig irriteren aan katten die mijn net geplante plantjes omwoelen en uitgebreid gaan poepen en piesen in mijn perkje van 3 bij 1.
Die krijgen ook een straal uit de plantenspuit zodra ik het zie, net als dat mijn buren dat mogen doen als mijn katten iets uithalen dat zij niet fijn vinden.
1 van mijn katten lag steeds bij de buurman op bed die zijn raam niet open kon hebben omdat hij dan bezoek kreeg. Toen hij dat zei hebben we een rooster voor hem gemaakt zodat hij geen last meer heeft van mijn kat en zijn raam gewoon open kan.

Het is geven en nemen hoor en zolang men dat doet kan je een heel eind komen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rob*
Zeer actief

tineke schreef:
Angel-eyes schreef:
tineke schreef:
maxcola schreef:
Dat gebeurd niet ik heb stoere honden weet je nog wel :mrgreen:
Mijn buurjongetje heeft dat in het begin wel gedaan ondanks ons verzoek niet in de tuin te komen,weliswaar wel zonder keiharde muziek.
Wij hebben alles nu zo afgeschermd dat dit onmogelijk is maar het zou me dus te ver gaan als hij het wel zou doen om hem dan maar te laten opvreten door mijn honden.
En zo heb ik dus 2 hoge schuttingen gemaakt zodat de kat er ook niet zomaar in kan, en wanneer hij erover heen loopt kan hij dat redelijk veilig, en meer kan ik niet doen voor die katjes.
Bij een maat van me zat er eentje in zijn schuur, ja die doet de deur open en katje wordt doodgebeten, wat kun je daar nu aan doen als hondeneigenaar??
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Angel-eyes schreef:
tineke schreef:
maxcola schreef:
Het is wel vervelend als je meedanst in je tuinstoelen.
:mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

ook hier een katteneigenaar waarvan poessie ook buitenkomt. :N:

De buurman was daar niet blij mee en heeft een keer of 2 een emmer water gegooid (waar wij niks van zeiden) en poessie komt daar niet meer :ok: .
Poesje komt dus buiten en waar ze zit :19: , soms zie ik der wel eens zitten in het zonnetje in de zomer bij de buurvrouw die er geen problemen mee heeft en alleen zo kan poesje rustig liggen, want de hondjes jagen erachter aan om te spelen :roll: .
er liggen regelmatig dooie muisje voor de deur (kado-tje :N: ) maar dit zijn wilde beestje en een kattenbellteje helpt daar niet tegen.

Als ik de honden naar buiten laat kijk ik ook niet of er een kat in de tuin zit (er zijn geen andere katten in buurt) en mocht het wel zo zijn zie je toch dat de honden wegstuiven op iets en ga je polshoogte nemen? :wink:

Ook onze poes loopt risoco om aangereden te worden of gepakt te worden door een hond, gelukkig is ze doodsbang voor verkeer en komt ze niet zomaar op straat en het zelfde geld voor andere honden..
Mocht het gebeuren is het onze risico/fout.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”