Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vintho, mijn Rednose Pitbull & Fulltime beste vriend !

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mastho
Actief

Ongelezen bericht door Mastho »

Wil de hond schreef:Jij denkt toch niet dat een hond met gecoupeerde oren niet gepakt wordt op zijn oor? Wordt zo´n hond gepakt dan wordt hij juist veel eerder gepakt ín zijn oor, daar waar het extra gevoelig is, de binnenkant. Juist hierom lieten de old-time hondenvechters hun honden niet couperen. Dat zij hierin gelijk hadden bewijzen de fotos van al de grote voorouders van ook jouw hondje. Op die fotos kun je vrijwel altijd komplete, intakte en niet aan flarden hangende mooie oren zien. Let er maar eens op.
Nu moet je me maar eens effe een tekeningetje maken hoe een hond in het oor van een andere hond gaat bijten zonder ook da binnenkant van dat oor te raken...
Einstein was ziek in zen kop, maar hij wist wél wat logica was
Pitbullwet? Pitbullwet my *** !§@&çà)!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mastho schreef:
marian* schreef:
Mastho schreef: ik vind bijvoorbeeld een Dobermann niet gecoupeerd ook totaal niet mooi (ik vind dat hij daardoor zen elegantie inruilt voor de look van een jachthond)
En wat is er mis met een jachtondenlook(vroeg de eigenares van 2 stuks)? :pffff: :mrgreen:
Helemaal niets!!!! :smile1:
Is gewoon zo dat smaken verschillen...
Ik respecteer jouw smaak en daar leg ik me dan ook volledig mee neer :wink:
Ik respekteer jouw smaak ook :mrgreen:
Vind alleen gecoupeerde oren en staarten niet mooi,that's all.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mooie hond hoor! (daar ging het topic toch over????)

Enne......mijn boxer heeft nog nooit fantoompijn vertoond aan haar gecoupeerde staart :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Mastho schreef:
Wil de hond schreef:Jij denkt toch niet dat een hond met gecoupeerde oren niet gepakt wordt op zijn oor? Wordt zo´n hond gepakt dan wordt hij juist veel eerder gepakt ín zijn oor, daar waar het extra gevoelig is, de binnenkant. Juist hierom lieten de old-time hondenvechters hun honden niet couperen. Dat zij hierin gelijk hadden bewijzen de fotos van al de grote voorouders van ook jouw hondje. Op die fotos kun je vrijwel altijd komplete, intakte en niet aan flarden hangende mooie oren zien. Let er maar eens op.
Nu moet je me maar eens effe een tekeningetje maken hoe een hond in het oor van een andere hond gaat bijten zonder ook da binnenkant van dat oor te raken...
Zo moeilijk is dat niet hoor.

Hoe minder oor er zit, hoe dieper er op ingebeten wordt door een hond die dat oor wil pakken. Als het beschermende flapje weg is komen de tanden dan automatisch veel eerder en dieper in de gehoorgang terecht.

Om zoiets te begrijpen hoef je Einstein niet te zijn, je moet alleen maar weten waar je over praat mbt. vechtende Pit Bulls.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Inge schreef:Mooie hond hoor! (daar ging het topic toch over????)

Enne......mijn boxer heeft nog nooit fantoompijn vertoond aan haar gecoupeerde staart :wink:

Hoe herken je het bijbehorende gedrag van je hondje als deze fantoompijn heeft?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mastho schreef:
Vindt je het trouwens raar dat ouders hun kinderen wegtrekken voor een gecoupeerde pit? Ik niet hoor, die eigenaar is in ieder geval zo ver gegaan zijn pup te verminken om hem stoer te maken, dat zegt genoeg over de eigenaar. Alleen voor die eigenaar loop ik dus al een blokje om. Aangezien het zijn hond is en de hond duidelijk stoer moet zijn kan je mij niet vertellen dat die eigenaar er een vreselijk lieve gezinshond van heeft gemaakt, die hoeven nl niet op zijn bruutst de straat op, dan draait het niet om de zo vals mogelijk kop die je krijgt als je de oren eraf laat snijden.

Je wordt gezien als een aso met een gevaarlijke hond, zo is het nu eenmaal. Eigen keuze eigen probleem :roll:
Zoals ik al zei, mijn honden mogen hoe dan ook geen contact maken met zo'n hond. Dat is ook beter want de eigenaren van een gecoupeerde pit willen dat meestal ook niet hebben :ok:
Ik spuug op mensen met vooroordelen
DON'T JUDGE A BOOK BY IT'S COVER :boos:
Ik weet dat ik vooroordeel, maar ik probeer juist de kant van de mensen te belichten die hier niet komen. Mensen die niks van honden weten en jou met je gecoupeerde rednose zien lopen.
Je weet zelf ook wel dat die mensen doodsbang voor je hond zullen zijn, juist die oren maken het net een tikje erger.

En ik heb ook nog een andere vraag. Denk je zelf dat het verstandig is je hondje vrij en onbeperkt te laten spelen met reuen? Ik bedoel hiermee dat als je hond 2 jaar is en niet gecastreerd en je ziet een groep honden spelen, zeg een herder en een labje en nog wat honden. Zou jij je hond zo losgooien en mee laten spelen dan?

Mijn honden mogen gewoon niet met staffies en pitbulls spelen van hun eigen geslacht omdat ik weet dat als er een klein accefietje ontstaat tussen de honden de gevolgen gewoon groter zijn bij een pitbull of welk ander enorm gespierd hondenras ook met een fokgeschiedenis op hond-hond/dier agressie.

Dat wil niet zeggen dat ik zelf geen pitje zou willen hebben, ik zou hem alleen niet laten spelen met reuen maar alleen met teven. Voor het geval er een reu komt vechten met mijn dan aangelijnde pit zou ik ook een breakstick bij me hebben.

Vindt jij dit vooroordelen of kan je je hier in vinden? Ik denk nl dat je je vergist in mijn motivatie achter alles wat ik schrijf.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Mastho schreef:
Zo moeilijk is dat niet hoor.

Hoe minder oor er zit, hoe dieper er op ingebeten wordt door een hond die dat oor wil pakken. Als het beschermende flapje weg is komen de tanden dan automatisch veel eerder en dieper in de gehoorgang terecht.

Om zoiets te begrijpen hoef je Einstein niet te zijn, je moet alleen maar weten waar je over praat mbt. vechtende Pit Bulls.

Je hebt je nogal verdiept in hondengevechten en hoe ze bijten.
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Is dat niet net zoals bij mensen van wie een arm of een been geamputeerd is? De arm of het been zit er niet meer, maar ze voelen er nog wel pijn in. De zenuwen denken nog steeds dat daar iets hoort te zitten. Het lijkt me ook wel heel verwarrend voor een lichaam om te begrijpen dat een deel ontbreekt.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Sodemieters dit is nog eens een lopend voorsteltopic :mrgreen:
Zal ik ook nog ff voor de 2e keer zeggen dat ik je hond erruggg mooi vind :ok:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
laeken
Zeer actief

cloris schreef:Sodemieters dit is nog eens een lopend voorsteltopic :mrgreen:
Ik vind hem ook fantastisch, daar gaat het mij niet om. Zou hem ook zo willen hebben, maargoed, helaas Nederland :wink:
Afbeelding
Mastho
Actief

Angel-eyes schreef:
Wil de hond schreef:Hoe minder oor er zit, hoe dieper er op ingebeten wordt door een hond die dat oor wil pakken. Als het beschermende flapje weg is komen de tanden dan automatisch veel eerder en dieper in de gehoorgang terecht.

Je hebt je nogal verdiept in hondengevechten en hoe ze bijten.

LOL @ Angel-eyes :mrgreen:

Dus als vechtende honden geen staart zouden hebben... aiai...dokter kan een nieuwe ringspier plaatsen :smile:

(nu gaan ze zeiken, vechtende honden bijten niet in staart :blah:)

cloris schreef:Sodemieters dit is nog eens een lopend voorsteltopic :mrgreen:
Héhé dankje
:wink:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Nou, wat een niveau weer. :19: Het couperen van ledermaten is niet voor niets verboden. Het is onnodig en weinig respectvol naar het dier toe.
Je mag het mooi vinden, dat staat ieder vrij.
Ik snap nooit zo goed waar de drang vandaan komt om er onderwerpen bij te halen die helemaall niet ter zake doen. Er worden andere misbaksels gefokt..en? Omdat ze in timboektoe mensen eten moeten wij niet zeiken als we in elkaar geslagen worden?
Het kan altijd erger, als dat de norm is wordt iedere discussie er eén van loze argumenten. Maar goed, ik snap het wel. Ik kan ook geen zinnige argumenten bedenken waarmee ik couperen zou kunnen goedpraten. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Mastho schreef:Dus als vechtende honden geen staart zouden hebben... aiai...dokter kan een nieuwe ringspier plaatsen :smile:

Je zeikt nu zelf, want inderdaad, vechtende Pit Bulls interesseren zich niet zo voor de staart.

Maar goed, als je graag lollig gaat lopen doen ga je je gang maar, lolbroeken zat hier op het forum, maar ik haak af. Ik dacht dat je serieus was, maar dat valt reuze mee blijkt wel.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik vindt het ook een knapperd :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Mastho
Actief

Wil de hond schreef:
Mastho schreef:Dus als vechtende honden geen staart zouden hebben... aiai...dokter kan een nieuwe ringspier plaatsen :smile:

Je zeikt nu zelf, want inderdaad, vechtende Pit Bulls interesseren zich niet zo voor de staart.

Maar goed, als je graag lollig gaat lopen doen ga je je gang maar, lolbroeken zat hier op het forum, maar ik haak af. Ik dacht dat je serieus was, maar dat valt reuze mee blijkt wel.
Je hoeft niet af te haken, je speelt het spelletje unfair en geeft me geen kans, ben gewoon niet het type dat zich op de rug gooit
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Merkwaardig hoe mensen pretenderen een hondenliefhebber te zijn om vervolgens de stukken eraf te snijden die hen niet aanstaan.
AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief

Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar het antwoord van de mensen die zeggen dat ik vooroordeel omdat ik mijn honden niet met pitbulls zou laten spelen.

Er zijn hier een aantal mensen die pitbulls gehad hebben en ik vraag me of of die mensen het dan wel een goed idee vinden als mijn ongecastreerde reu kwam "spelen" met hun ongecastreerde pitbull? Of mijn teef kwam snuffelen aan hun teef?

De mensen die ik ken met pitjes en staffies zijn nl heel blij als iemand kan voorkomen dat er een hond komt rommelen bij hun hond. :19:
Ik snap dus ook niet goed waarom ik dan zo gestoord en bevooroordeeld ben als ik zeg mijn hond hoe dan ook bij dat soort rassen uit de buurt te houden :idea:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

MARC_S schreef:Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar het antwoord van de mensen die zeggen dat ik vooroordeel omdat ik mijn honden niet met pitbulls zou laten spelen.

Er zijn hier een aantal mensen die pitbulls gehad hebben en ik vraag me of of die mensen het dan wel een goed idee vinden als mijn ongecastreerde reu kwam "spelen" met hun ongecastreerde pitbull? Of mijn teef kwam snuffelen aan hun teef?

De mensen die ik ken met pitjes en staffies zijn nl heel blij als iemand kan voorkomen dat er een hond komt rommelen bij hun hond. :19:
Ik snap dus ook niet goed waarom ik dan zo gestoord en bevooroordeeld ben als ik zeg mijn hond hoe dan ook bij dat soort rassen uit de buurt te houden :idea:
volgens mij is dit weer een hele andere discussie Marc :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Rob*
Zeer actief

monky555 schreef:ik vindt het ook een knapperd :mrgreen:

Hij is mooi he!!!
Alleen jammer van die....... :sst: ....

te kleine fotootjes :mrgreen:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

MARC_S schreef:Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar het antwoord van de mensen die zeggen dat ik vooroordeel omdat ik mijn honden niet met pitbulls zou laten spelen.

Nou Marc, je bent niet de enigste. Ik laat mijn honden ook niet spelen met pitjes. Jammer als je bevooroordeeld bent dan, ik doe het ook niet.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Mastho schreef:Je hoeft niet af te haken, je speelt het spelletje unfair en geeft me geen kans, ben gewoon niet het type dat zich op de rug gooit
Reageer dan nog eens, gewoon, op dat wat ik schreef over vechtende honden en afgehakte oren e.d.
Rob*
Zeer actief

Denk dat bijna elke ongecastreerde reu met een ander ongecastreerde reu problemen gaat geven, en of een pitbull nu bijt of een rotweiler of labrador, ze veroorzaken allemaal evenwel schade aan een andere hond.
Mastho
Actief

cloris schreef:volgens mij is dit weer een hele andere discussie Marc :wink:
Tijd voor een nieuwe topic :mrgreen:

Wel Marc om effe wél te antwoorden op je vraag, wat mij betreft zit het gewoon in het feit hoe dominant je hond is, en daar stopt het, als Vintho de door jouw genoemde leeftijd bereikt heeft ga ik hem sowieso eerst laten snuffelen en analyseren hoe hij zen gedrag uit tov een bepaalde andere hond

maar, voor de zoveelste keer, zou ik met elke hond doen

ik vraag nu ook aan elke hond die komt snuffelen aan hem aan zen baasje of de betreffende hond al zou gebeten hebben in het verleden, zoja ben ik meteen weg, als ze Vintho 1x bijten als puppy dan gaat ie hoogswaarschijnlijk andere honden niet meer vertrouwen en van zich afbijten en dat kan zo evolueren tot een agressieve hond, WAT IK DUS NIET WIL, en hier gaan we weer --------------voor de zoveelste keer, zou ik met elke hond doen
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Ik snap dus ook niet goed waarom ik dan zo gestoord en bevooroordeeld ben als ik zeg mijn hond hoe dan ook bij dat soort rassen uit de buurt te houden :idea:
Mensen die dit raar vinden van jou weten niet waar ze het over hebben. Zulke mensen horen er helaas ook bij.
Mastho
Actief

Angel-eyes schreef:Denk dat bijna elke ongecastreerde reu met een ander ongecastreerde reu problemen gaat geven, en of een pitbull nu bijt of een rotweiler of labrador, ze veroorzaken allemaal evenwel schade aan een andere hond.
Voila, dat vult men uitleg perfect aan
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Angel-eyes schreef:

Denk dat bijna elke ongecastreerde reu met een ander ongecastreerde reu problemen gaat geven, en of een pitbull nu bijt of een rotweiler of labrador, ze veroorzaken allemaal evenwel schade aan een andere hond.

Ik ben het niet met je eens, ik heb twee labradors en ik weet zeker dat als onze honden vechten met een pit, dat de pit meer schade aanricht dan een labrador. Hij is erg fel hoor onze labrador, maar een pit heeft veel meer kracht in zijn bek (kaken).
Laatst gewijzigd door Jacky op 30 apr 2005 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Angel-eyes schreef:Denk dat bijna elke ongecastreerde reu met een ander ongecastreerde reu problemen gaat geven, en of een pitbull nu bijt of een rotweiler of labrador, ze veroorzaken allemaal evenwel schade aan een andere hond.
Mee eens, alleen met dien verstande dat ik Nelson dus echt bij me haal bij bepaalde rassen en bij andere rassen niet. Voor een Labreu lijn ik Nels echt niet aan.
De ene hond is nou eenmaal sterker en richt meer schade aan dan de ander als het misgaat en daar hou ik rekening mee.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Ik heb 2 reuen en die gooi ik zoiezo niet zomaar met andere reuen los. Maakt me niet uit wat voor ras en groot of klein. Ik snap je standpunt heel goed hoor,zeg ook niet dat je bevooroordeeld bent,want je hebt gewoon gelijk,maar dat geld hier voor alle reuen,of ze moeten ze kennen,dan is t een ander verhaal :wink:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Mastho
Actief

Wil de hond schreef:
Mastho schreef:Je hoeft niet af te haken, je speelt het spelletje unfair en geeft me geen kans, ben gewoon niet het type dat zich op de rug gooit
Reageer dan nog eens, gewoon, op dat wat ik schreef over vechtende honden en afgehakte oren e.d.
Ok, geschiedenis;
eerst over staarten, hoewel het niets met m'n hond te maken heeft
Waarom werden/worden staarten gecoupeerd?
Vroeger:
- De oude Romeinen dachten dat het couperen van de staart hondsdolheid zou voorkomen.
- Vecht- en waakhonden gebaat waren bij zo min mogelijk 'uitsteeksels' waar een tegenstander eventueel grip op zou kunnen krijgen.
- Er in vroeger tijden geen belasting hoefde te worden betaald voor werkhonden met een gecoupeerde staart (je kon een werkhond aan zijn gecoupeerde staart herkennen).
- Terriers tijdens hun jacht op bijvoorbeeld konijnen beter konden manoeuvreren in kleine ondergrondse ruimtes zonder staart.
- Rond een gecoupeerde staart minder vuil en ontlasting (met enge madeninfecties tot gevolg) blijft hangen, wat vooral praktisch was bij herdershonden die lang alleen bij de kudde bleven, weinig contact hadden met mensen en dus nauwelijks tot geen vachtverzorging kregen.

Nu:
- Een gecoupeerde staart beschadigingen (bijvoorbeeld bij jachthonden tijdens het werk in stekelig struikgewas) kan voorkomen. Staarten beschadigen snel en beschadigde staarten helen slecht, omdat de wond door het kwispelen steeds weer wordt opengeslagen.
- Een gecoupeerde staart tot de typische kenmerken van een ras kan behoren.
- Sommige mensen sommige honden zonder staart mooier vinden dan met staart.
Dit heb ik copy/paste van een site

Voor oren heb ik niet zo'n mooie uitleg, ik blijf bij die uitleg die ik gegeven heb omtrend dat vechten,

ik heb ook al regelmatig horen vallen dat gecoupeerde oren minder oorontstekingen zouden teweegbrengen, wat het verhaal hierachter is kan ik je jammer genoeg niet uitleggen
Laatst gewijzigd door Mastho op 30 apr 2005 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob*
Zeer actief

Eline* schreef:
Mee eens, alleen met dien verstande dat ik Nelson dus echt bij me haal bij bepaalde rassen en bij andere rassen niet. Voor een Labreu lijn ik Nels echt niet aan.
De ene hond is nou eenmaal sterker en richt meer schade aan dan de ander als het misgaat en daar hou ik rekening mee.

Maar ze richten net zo schade aan, of dat nu klein of groot is, de fysieke zowel de mentale schade vermijdt ik liever.
Als een andere reu van een zogezegt minder fel ras op je komt afgelopen laat jij dan je ongecastreerde reu ermee spelen?
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”