Mastho schreef:Vindt je het trouwens raar dat ouders hun kinderen wegtrekken voor een gecoupeerde pit? Ik niet hoor, die eigenaar is in ieder geval zo ver gegaan zijn pup te verminken om hem stoer te maken, dat zegt genoeg over de eigenaar. Alleen voor die eigenaar loop ik dus al een blokje om. Aangezien het zijn hond is en de hond duidelijk stoer moet zijn kan je mij niet vertellen dat die eigenaar er een vreselijk lieve gezinshond van heeft gemaakt, die hoeven nl niet op zijn bruutst de straat op, dan draait het niet om de zo vals mogelijk kop die je krijgt als je de oren eraf laat snijden.
Je wordt gezien als een aso met een gevaarlijke hond, zo is het nu eenmaal. Eigen keuze eigen probleem
Zoals ik al zei, mijn honden mogen hoe dan ook geen contact maken met zo'n hond. Dat is ook beter want de eigenaren van een gecoupeerde pit willen dat meestal ook niet hebben

Ik spuug op mensen met vooroordelen
DON'T JUDGE A BOOK BY IT'S COVER
Ik weet dat ik vooroordeel, maar ik probeer juist de kant van de mensen te belichten die hier niet komen. Mensen die niks van honden weten en jou met je gecoupeerde rednose zien lopen.
Je weet zelf ook wel dat die mensen doodsbang voor je hond zullen zijn, juist die oren maken het net een tikje erger.
En ik heb ook nog een andere vraag. Denk je zelf dat het verstandig is je hondje vrij en onbeperkt te laten spelen met reuen? Ik bedoel hiermee dat als je hond 2 jaar is en niet gecastreerd en je ziet een groep honden spelen, zeg een herder en een labje en nog wat honden. Zou jij je hond zo losgooien en mee laten spelen dan?
Mijn honden mogen gewoon niet met staffies en pitbulls spelen van hun eigen geslacht omdat ik weet dat als er een klein accefietje ontstaat tussen de honden de gevolgen gewoon groter zijn bij een pitbull of welk ander enorm gespierd hondenras ook met een fokgeschiedenis op hond-hond/dier agressie.
Dat wil niet zeggen dat ik zelf geen pitje zou willen hebben, ik zou hem alleen niet laten spelen met reuen maar alleen met teven. Voor het geval er een reu komt vechten met mijn dan aangelijnde pit zou ik ook een breakstick bij me hebben.
Vindt jij dit vooroordelen of kan je je hier in vinden? Ik denk nl dat je je vergist in mijn motivatie achter alles wat ik schrijf.