Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanschaf:Volwassen hond versus pup

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

jelle schreef:Een eigenaar met hart voor de hond hoeft nog geen makkelijke hond te hebben, en niet alle makkelijke honden wonen bij mensen met hart voor honden.

Onze Nora is een heel makkelijk, net opgevoede hond die naar het asiel gebracht is omdat haar baasje ziek werd. Ook van de honden die normaal bij ons in het asiel als afstandsdier worden aangeboden zijn echt maar een deel "probleemgevallen". Sommgie honden hebben helemaal geen problemen, andere honden hebben een "probleem" dat helemaal geen probleem hoeft te zijn als je je hond een beetje begrijpt.
Ook bij de zwerfdieren zijn het zeker niet allemaal probleemgevallen.

Ik denk dat inderdaad best veel mensen nog het asiel als heel redelijke oplossing zien, zeker als die op korte termijn gezocht wordt. En ik denk ook dat de snelheid waarmee de hond herplaatst wordt hoger zal zijn in het asiel dan als je het zelf doet.
Ook waar! In dit licht moet je (ik bedoel vooral mezelf :wink: ) asiels natuurlijk ook niet meteen uitsluiten. Het is en blijft toch gewoon een kwestie van een beetje zoeken naar een herplaatser die bij je past. In ons geval weet ik wel waar ik wel en niet voor moet (en kan) gaan; ik moet haar alleen nog even tegenkomen... Ik houd mijn oren en ogen de komende tijd gewoon goed open.

Groet,
Rami
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Marie-Josée schreef:Je ziet dat vaak ook bij buitenlandse opvangertjes, aanvankelijk lijken ze allemaal even makkelijk, lief , sociaal en timide. Mar ze heben gewoon geleerd zich aan te passen aan de harde wereld van het zwerven.Eenmaal in huis kunnen sommige honden zich dan alsnog heel anders gaan ontwikkelen en dat komt vaak ook pas na maanden te voorschijn.
Een leven in huis is voor een hond eigenlijk al best luxe, een beetje verwend worden misschien omdat je zo'n zielig hondje was kan daar dan nog een schepje opdoen waardoor zo'n hondje zich te zeker gaat voelen.
Of misschien toch liever het zwervende bestaan had verkozen, wie zegt het?
Maar ik denk dat we mogen stellen we vaak een gevoelsmatige keuze maken en dat daar altijd wel iets bij fout kan gaan. We zijn maar mensen en hebben te maken met andere levende wezens die we niet altijd begrijpen.Het is een heel teer en kwetsbaar evenwicht.
Ik hoor dat bijna nooit, laat staan vaak. Ik ken bange buitenlandse honden die door hun verleden trauma's hebben, maar dat is veelal van te voren gewoon bekend. Ik ken eigenlijk geen buitenlandse hondjes die niet in huis hebben kunnen aarden. Die honden zijn er, maar worden door normale zichzelf serieusnemende mensen niet meegenomen naar Nederland.
Dat honden door een verkeerde omgang met de baas zich ranghoger of wat dan ook gaat voelen heeft niets te maken met de herkomst van een hond. Dat gebeurt bij pups die opgroeien en bij herplaatsers of buitenlanders. Dat heeft gewoon te maken met het wezen hond. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb bij een pup gewoon de meeste zekerheid dat ze uberhaubt bij me kan blijven wonen.. alle individuele dingen heb ik dan nog niet eens gehad..

als ik ooit een volwassen hond zou nemen dan wil ik een vanghek van 16 meter achter me hebben anders durf ik het niet ivm sam en lola
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”