De discussie was, achteraf gezien, inderdaad een beetje tweeledigRami schreef:Nou, als je het hele topic goed doorleest gaat het volgens mij niet om mensen die fulltime werken an sich, maar over het feit dat een hond 8 uur lang in een bench zit.
Tenminste, dat is iig mijn 'kritiek'.![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
fulltime werken en een hond...
Moderator: moderatorteam
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
-
Addy
Het ging mij uitsluitend om 8 uur bench, ik denk zeker dat er honden zijn die een hele dag thuis kunnen blijven maar ik zou dan altijd een regeling treffen voor tussendoor wandelenZoek stok! schreef:Maar dat bedoel ik dus precies: de ene fulltimer is de andere fulltimer niet. Ik werk 38 uur per week, maar voel me toch echt niet verwand aan een andere fulltimer die z'n hond acht uur op een dag in een bench stopt. Het feit dat iemand fulltime of parttime werkt, zegt mij niks over hoe de hond het heeft. Een parttimer of thuisblijver is niet per definitie goed voor z'n hond en een fulltimer niet per definitie slecht. Daarom vind ik het vreemd als mensen zulke algemene uitspraken doen. Zeker omdat zaken ook nog kunnen veranderen.Rami schreef:Maar dat vind ik toch wat anders dan de uitgangspositie: (beide) fulltime werken en dan toch een hond willen maar niet zorgen voor opvang/oppas en je hond 8 uur per dag in een bench zetten.Zoek stok! schreef:Ik vind het allemaal mooi gezegd hoor 'ik verkoop geen pups aan mensen die fulltime werken', maar situaties zijn tegenwoordig allemaal zo tijdelijk. Je kunt nu wel alles netjes voor elkaar hebben met parttime werken, maar volgend jaar kun je wel gescheiden zijn en moet je wel fulltime gaan werken. En dan? Moet de hond dan terug naar de fokker? 'Vroegah' was het leven wellicht wat zekerder, maar dat is niet meer zo.
Tuurlijk kunnen situaties veranderen. Maar dat is niet iets waar je (ik) vanuit gaat. Mocht het zo zijn dat ik weer fulltime (en niet in mijn eigen bedrijf) zou moeten gaan werken, heb ik ook een probleem. Maar ik zal dat probleem dan wel zo goed mogelijk proberen op te lossen. (En dat houdt dus niet in dat ik mijn honden dan 8 uur lang in een kooi stop, dat mag duidelijk zijn!).
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik weet niet of mijn reactie zo overgekomen is, maar iig niet zo bedoeld hoorTamara en Bowie schreef:Yuka schreef: Overgens zou ik het wel zeer opprijs stellen als de gene die mijn fokker een mail heeft gestuurd mijn een PB zou willen sturen???
Waarom niet gewoon eerst aan mijn vragen hoe het precies zit, inplaats van meteen zo hoog van de toren af te blazen???![]()
Walgelijk als dat echt door iemand is gedaan van het forum! Ik hoop dat je via jouw fokker kunt nagaan wie dit in op zijn geweten heeft.
Trieste figuren heb je toch![]()
Verder ga ik helemaal mee met Linda (Zoek stok!). Ik ga mezelf ook absoluut niet verdedigen omdat ik toevallig fulltime werk. Ik weet hoe mijn situatie in elkaar steekt en voor mijn hond en verder vind ik dat prima!
Persoonlijk (!) zou ik het dus niet meer doen als ik fulltime zou werken en áls de situatie wel zo zou zijn, dan zou ik andere regelingen treffen (zoals een uitlaatservice of wat dan ook).
Ik heb dus helemaal niets tegen mensen die fulltime werken en een hond hebben, laat staan dat ze zich moeten verdedigen
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
SnowWhite
- Actief
Nou daar ben ik ook nog steeds erg nieuwschierig naar, want heb nog geen PB gehad.
Wat ik erg spijtig vind.
Ik weet wel zijn e-mail adres + naam, maar die ga ik hier niet plaatsen, want zo fatsoenlijk ben ik wel.
Overgens kan ik niets op die naam op google, nog op het forum vinden.
Dus zal vast wel verzonnen zijn.
Wat ik erg spijtig vind.
Ik weet wel zijn e-mail adres + naam, maar die ga ik hier niet plaatsen, want zo fatsoenlijk ben ik wel.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Toevallig zit 1 van mijn honden ook in een "kooi" elke dag 4 uren lang... en voor straf de 2 andere honden niet... die mogen lekker op de bankjohan1969 schreef:Zoals gezegd, niemand is verplicht om een hond te houden.
Als je hond elke dag (of een paar dagen per week) in een kooi moet zitten, koop je beter een goudhamster of zo.
Ik stop mijn hond liever 4 uur in de kooi als ik er niet ben dan dat ik thuis kom en ze heeft gaten in dr lijf.... heel naar van mij ja.
Dat er een discussie is over dat mensen honden 8 uur inde bench doen elke dag ok.... maar om nu maar elke hondeneigenaar die zijn of haar hond in een bench doet voor welke reden dan ook maar meteen verkapt voor slechte eigenaar uittemaken gaat mij een beetje ver.
Oja... ze slaapt er snachts ook in
Jacqueline
-
Baily
Net zo goed als jij een bench wel een goede oplossing vind, gruwel ik van zo'n ding. Maar dat mag ik. Ik vind het inderdaad een slechte zaak als een hond 12 uur per dag in zo'n kooi zit. Gaten in je hond is ook niet de bedoeling, maar 12 uur in een bench vind ik geen goede oplossing daarvoor in ieder geval. Je kunt altijd je honden scheiden in huis, alleen niet als je een 1 kamerwoning hebt misschien, maar verder kun je iedere hond in een andere ruimte houden als je er niet bent. En ik was het trouwens ook niet die de fokker heeft gewaarschuwd. Ik vind het ook een beetje vreemde actie.jacq1970 schreef:Toevallig zit 1 van mijn honden ook in een "kooi" elke dag 4 uren lang... en voor straf de 2 andere honden niet... die mogen lekker op de bankjohan1969 schreef:Zoals gezegd, niemand is verplicht om een hond te houden.
Als je hond elke dag (of een paar dagen per week) in een kooi moet zitten, koop je beter een goudhamster of zo.![]()
Ik stop mijn hond liever 4 uur in de kooi als ik er niet ben dan dat ik thuis kom en ze heeft gaten in dr lijf.... heel naar van mij ja.
Dat er een discussie is over dat mensen honden 8 uur inde bench doen elke dag ok.... maar om nu maar elke hondeneigenaar die zijn of haar hond in een bench doet voor welke reden dan ook maar meteen verkapt voor slechte eigenaar uittemaken gaat mij een beetje ver.
Oja... ze slaapt er snachts ook in![]()
Jacqueline
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik zou het wel netjes vinden als diegene die het mailtje gestuurd heeft dat in dit topic eerlijk zou vertellen. Als je het met de beste bedoelingen hebt gedaan, heb je ook niks om je voor te schamen lijkt mij.Nanna schreef:Dat vind ik ook wat raar en totally uncalled for.alm@ schreef:Voor mij ook niet, ik vind het heel raar.Rami schreef:Aha, dat wist niet. Wat mij betreft nog steeds geen reden om de fokker in te lichten.alm@ schreef: Zij hebben de hond op fokkersvoorwaarden. M.a.w. de hond is officieël van de fokker totdat zij een aantal nestjes heeft gehad (zo heb ik het begrepen uit een ander topic).
Ik vind het wel raar de fokker een mail te sturen zonder eerst Yuka in dit topic om opheldering te vragen.
Zou, sensatiebelust, best willen weten wie dat was

-
Poppetje
- Zeer actief
Ik werk/studeer ook fulltime, maar zorg dat ik Poppetje altijd kwijt kan. Vaak breng ik haar sochtends naar mijn moeder en haalt mij vriend haar weer smiddags op als mijn moeder moet werken.
Bench heb ik ook voor haar. Ze zit er tegenwoordig niet vaak meer in omdat ze nu dus hele korte tijden alleen zit, maar anders is zo`n bench echt een uitkomst. Ze voelt zich daar prettig en blaf/piept dus ook niet als ik weg ga.
Maaaar een hond 12u in een bench stoppen of zelfs 8u...dat is niet echt de manier om een hond te houden denk ik.
Bench heb ik ook voor haar. Ze zit er tegenwoordig niet vaak meer in omdat ze nu dus hele korte tijden alleen zit, maar anders is zo`n bench echt een uitkomst. Ze voelt zich daar prettig en blaf/piept dus ook niet als ik weg ga.
Maaaar een hond 12u in een bench stoppen of zelfs 8u...dat is niet echt de manier om een hond te houden denk ik.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn beneden verdieping is 1 ruimte dus ik heb niet de mogelijkheid omze tescheiden anders had ik dat wel gedaan.....Baily schreef:Net zo goed als jij een bench wel een goede oplossing vind, gruwel ik van zo'n ding. Maar dat mag ik. Ik vind het inderdaad een slechte zaak als een hond 12 uur per dag in zo'n kooi zit. Gaten in je hond is ook niet de bedoeling, maar 12 uur in een bench vind ik geen goede oplossing daarvoor in ieder geval. Je kunt altijd je honden scheiden in huis, alleen niet als je een 1 kamerwoning hebt misschien, maar verder kun je iedere hond in een andere ruimte houden als je er niet bent. En ik was het trouwens ook niet die de fokker heeft gewaarschuwd. Ik vind het ook een beetje vreemde actie.jacq1970 schreef:Toevallig zit 1 van mijn honden ook in een "kooi" elke dag 4 uren lang... en voor straf de 2 andere honden niet... die mogen lekker op de bankjohan1969 schreef:Zoals gezegd, niemand is verplicht om een hond te houden.
Als je hond elke dag (of een paar dagen per week) in een kooi moet zitten, koop je beter een goudhamster of zo.![]()
Jacqueline
Ik snap best dat er problemen zijn over het gebruik van een bench maar in het geval van Bowie is het nu de juiste...als ze straks ouder is en ik de beo, weer vertrouw dan mag ze gewoon los met de andere honden hoor want ik vind het geen oplossing voor tot in den treure maar ik snap wel dat voor sommige mensen het wel ene oplossing is.
Zolang de hond er geen probleem mee heeft en het inderdaad voor een paar uurtjes is en de bench ruim zat is vind ik het geen probleem.
Jacqueline
-
Baily
Het is ook niet mijn bedoeling om anderen voor te schrijven hoe het zou moeten, zelf doe ik het ook niet perfect. Verre van dat.jacq1970 schreef:Mijn beneden verdieping is 1 ruimte dus ik heb niet de mogelijkheid omze tescheiden anders had ik dat wel gedaan.....Baily schreef:Net zo goed als jij een bench wel een goede oplossing vind, gruwel ik van zo'n ding. Maar dat mag ik. Ik vind het inderdaad een slechte zaak als een hond 12 uur per dag in zo'n kooi zit. Gaten in je hond is ook niet de bedoeling, maar 12 uur in een bench vind ik geen goede oplossing daarvoor in ieder geval. Je kunt altijd je honden scheiden in huis, alleen niet als je een 1 kamerwoning hebt misschien, maar verder kun je iedere hond in een andere ruimte houden als je er niet bent. En ik was het trouwens ook niet die de fokker heeft gewaarschuwd. Ik vind het ook een beetje vreemde actie.jacq1970 schreef:Toevallig zit 1 van mijn honden ook in een "kooi" elke dag 4 uren lang... en voor straf de 2 andere honden niet... die mogen lekker op de bankjohan1969 schreef:Zoals gezegd, niemand is verplicht om een hond te houden.
Jacqueline
Ik snap best dat er problemen zijn over het gebruik van een bench maar in het geval van Bowie is het nu de juiste...als ze straks ouder is en ik de beo, weer vertrouw dan mag ze gewoon los met de andere honden hoor want ik vind het geen oplossing voor tot in den treure maar ik snap wel dat voor sommige mensen het wel ene oplossing is.
Zolang de hond er geen probleem mee heeft en het inderdaad voor een paar uurtjes is en de bench ruim zat is vind ik het geen probleem.
Jacqueline
-
Marion.
Kwestie van gewenning. Ik begin dus 's morgens later (om half 10) en ben dus op zijn vroegst om 7 uur 's avonds thuis. Dan is het krantje lezen, bedenken wat we gaan eten, en om een uur of 8 begint Pieter pas met koken. We eten dus om half 9 ofzo.Jokie schreef:effe nieuwsgierigheid, de mensen die na het wek meteen een ur met de hond/en lopen hebben die dan geen honger (de baasjes dan he) want als je zeg maar daarna nog eten gaat koken dan eet je pas rond een uur of 8 ?
Als ik dat zo zou hebben dan heb ik geen zin meer om nog te koken
Ik moet er niet aan denken dat ik gelijk aan tafel moet na mijn terugreis
- Bianc@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua
Hoef je ook niet te doen.Tamara en Bowie schreef:
Verder ga ik helemaal mee met Linda (Zoek stok!). Ik ga mezelf ook absoluut niet verdedigen omdat ik toevallig fulltime werk. Ik weet hoe mijn situatie in elkaar steekt en voor mijn hond en verder vind ik dat prima!
Het is voor mij ook niet zo dat ik fulltime werken en een hond hebben maar zomaar slecht vind. Wel vind ik het nu fijner om thuis te kunnen zijn voor de honden. Ik zou er niet aan moeten denken de honden elke dag 8 uur of langer alleen te moeten laten dat schreef ik wel, en dat is ook zo. Maar mocht ik er bijv alleen voor komen te staan dan moet er wel brood op de plank komen natuurlijk.
Overigens snap ik ook niet waarom iemand zich geroepen voelt een fokker te mailen hierover..
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox

-
reem
- Actief
Belang van het dier staat voorop maar waar leg je de grens dan?Dit is een forum.Ik kan wel Balkenende zijn.Je denkt vrij uit te kunnen schrijven en soms laat je je provoceren en schrijf je zwart-witter op dan het in werkelijkheid is.johan1969 schreef:Als dat gebeurd is, vind ik dat niet walgelijk, t belang van het dier gaat voor op de 'netetiquette'.
Ik vind privacy een groot goed.Als iemand aangeeft hulp te kunnen gebruiken kan je dit overleggen met iemand.
Weet je heel veel mensen zijn er hier van overtuigd dat ze beter voor hun honden zijn dan veel buurtgenoten.Hun hond is wel op gewicht,ze sporten en lopen wel heel ver.Realiteit is dat veel honden het prima doen en dat het moeilijk is in te schatten hoe andere mensen met hun honden omgaan.
nooit meer zonder een Aussie
-
reem
- Actief
Heb ik ook.Op mijn werk wanneer er veel kinderfeestjes zijn gaat ie in de bus en ja 2 x gebeurd dat ie daar 5 uur in zat.Toch is dat minder schadelijk dan een opvang.In zijn geval dan.Ff de mailbox van mn fokster checkenValerie schreef:bedenk dat niet elke hond het gezelschap van allemaal vreemde honden en mensen op prijs stelt
mijn hond is zeker een gezelschapsdier maar doe ik absoluut geen plezier met een uitlaatservice oid
en aan zomaar een buurvrouw meegeven? nee daar voor wil ik te graag dat mn hond onbeschadigd blijft, ik vertrouw geen mensen zo snel
gelukkig zit ze maar 1 dag redelijk lang alleen (gewoon los) en de rest van de dagen nauwelijks
maar mocht daar verandering in komen kan ik geen daycare of service inschakelen
nooit meer zonder een Aussie
-
Addy
Jeetje best wel eng[/quote]reem schreef:Overgens zou ik het wel zeer opprijs stellen als de gene die mijn fokker een mail heeft gestuurd mijn een PB zou willen sturen???
Waarom niet gewoon eerst aan mijn vragen hoe het precies zit, inplaats van meteen zo hoog van de toren af te blazen???![]()
Ik was het niet want dan had ik het je zelf wel meegedeeld dat ik dat zou gaan doen
-
Sita
- Zeer actief
Is inderdaad een kwestie van gewenning. Ik moet er weer niet aan denken om rond 6 uur te eten. Heb ik aan het eind van de avond weer hongerMarion. schreef:Kwestie van gewenning. Ik begin dus 's morgens later (om half 10) en ben dus op zijn vroegst om 7 uur 's avonds thuis. Dan is het krantje lezen, bedenken wat we gaan eten, en om een uur of 8 begint Pieter pas met koken. We eten dus om half 9 ofzo.Jokie schreef:effe nieuwsgierigheid, de mensen die na het wek meteen een ur met de hond/en lopen hebben die dan geen honger (de baasjes dan he) want als je zeg maar daarna nog eten gaat koken dan eet je pas rond een uur of 8 ?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
de naam kan verzonnen zijn maar het mail adres niet wand dan klik je op beandwoord de zender dan heb je de juiste mail adresYuka schreef:Nou daar ben ik ook nog steeds erg nieuwschierig naar, want heb nog geen PB gehad.
Wat ik erg spijtig vind.
-
Gos
- Zeer actief
Rond een uur of 8 is toch prima? Als ik uit m'n werk kom, vind ik het juist heerlijk om er eerst lekker op uit te gaan, daar knap ik juist van op. Als ik erge trek heb, dan neem ik wel een appeltje mee voor onderwegMarion. schreef:Kwestie van gewenning. Ik begin dus 's morgens later (om half 10) en ben dus op zijn vroegst om 7 uur 's avonds thuis. Dan is het krantje lezen, bedenken wat we gaan eten, en om een uur of 8 begint Pieter pas met koken. We eten dus om half 9 ofzo.Jokie schreef:effe nieuwsgierigheid, de mensen die na het wek meteen een ur met de hond/en lopen hebben die dan geen honger (de baasjes dan he) want als je zeg maar daarna nog eten gaat koken dan eet je pas rond een uur of 8 ?
- langehond1
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
wij werken ook fulltime maar alleen ik werk kantooruren. pascal werkt in de bouw dus achterlijk vroeg weg en lekker op tijd weer terug.
ik be 's ochtends het laatste weg dus dan loop ik met ze (doel is allebei apart een half uur minimaal) en als pascal thuiskomt zijn eerst de hondjes aan de beurt. en als ik thuiskom is hij vaak al aan het koken en liggen de monsters lekker op de bank
ik be 's ochtends het laatste weg dus dan loop ik met ze (doel is allebei apart een half uur minimaal) en als pascal thuiskomt zijn eerst de hondjes aan de beurt. en als ik thuiskom is hij vaak al aan het koken en liggen de monsters lekker op de bank

-
SnowWhite
- Actief
Hier sluit ik me bij aanGos schreef:Rond een uur of 8 is toch prima? Als ik uit m'n werk kom, vind ik het juist heerlijk om er eerst lekker op uit te gaan, daar knap ik juist van op. Als ik erge trek heb, dan neem ik wel een appeltje mee voor onderwegMarion. schreef:Kwestie van gewenning. Ik begin dus 's morgens later (om half 10) en ben dus op zijn vroegst om 7 uur 's avonds thuis. Dan is het krantje lezen, bedenken wat we gaan eten, en om een uur of 8 begint Pieter pas met koken. We eten dus om half 9 ofzo.Jokie schreef:effe nieuwsgierigheid, de mensen die na het wek meteen een ur met de hond/en lopen hebben die dan geen honger (de baasjes dan he) want als je zeg maar daarna nog eten gaat koken dan eet je pas rond een uur of 8 ?
Ik moet er niet aan denken uit m'n auto te stappen en meteen te moeten gaan koken, eerst ff bijkomen hoor. Op dinsdag en donderdag eten we nog veel later, want dan gaat m'n man meteen door naar de training met 1 hond en begin ik pas om een uur of 9 met koken, als hij onderweg terug is.
Er is niets lekkerders dan heerlijk een stuk te wandelen met de hond na een werkdag.
Lekker die frisselucht en even je hoofdleeg maken.
Heerlijk......
-
Simone77
- geregistreerd lid
ik heb niet alles gelezen maar hoe denken jullie dan over mensen die niet full-time werken maar wel met hun hond 3x per dag naar het eind van de straat lopen en weer terug?
ik ben ervan overtuigt dat een hond dan beter de heledag alleen kan zijn en dat er 's avonds na het werk goed met hem getraint, gewandeld e.d. word dan dat hij 3x p/d naar het eind van de straat mag en weer terug!
ik ben ervan overtuigt dat een hond dan beter de heledag alleen kan zijn en dat er 's avonds na het werk goed met hem getraint, gewandeld e.d. word dan dat hij 3x p/d naar het eind van de straat mag en weer terug!
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat je het niet kunt uitwisselen. Een hond die de hele dag alleen is en 's avonds flink wordt uitgelaten heeft het niet beter dan een hond die de hele dag iemand om zich heen heeft maar slechts het randje van het grasveld ziet. Het is alle twee niet optimaal. En dan bedoel ik vooral een hond alleen.
En ik vraag me af hoeveel fulltimers daadwerkelijk 's avonds, elke avond weer, nog een uur gaat lopen met zijn/haar hond.
Nou weet ik wel dat de mensen dat hier wel doen, maar wij zijn ook niet normaal en al helemaal niet de gemiddelde hondenbezitter.
Want ik ken zat mensen die 's avonds lekker naar de sportschool gaan of naar een andere sport, want we willen allemaal fit zijn, maar de hond krijgt een klein rondje uit.
En een hond die 3 keer per dag een klein rondje uit gaat en verder niet is ook niet gelukkig, want als iemand de hele dag thuis is en dan nog niet de moeite neemt om de hond goed uit te laten, dan zie ik die persoon ook niet lekker in huis met de hond spelen en aandacht geven.
In beide situaties neigen de honden een aanvulling op het meubilair te zijn, het staat zo vrij en leuk, zo'n gezellige kwispel in de kamer.
En natuurlijk kan iemands situatie zodanig veranderen dat de verzorging van de hond niet meer zo optimaal is als je in de eerste instantie bedacht had. Ik denk ook niet dat een hond er nou heel erg zwaar aan tilt, in beiden situaties. Alhoewel alleen zijn een hond zwaarder valt dan niet zo ver uitgelaten worden, over het algemeen.
Maar we hadden het over optimaal en dat is het alle twee niet.
En ik vraag me af hoeveel fulltimers daadwerkelijk 's avonds, elke avond weer, nog een uur gaat lopen met zijn/haar hond.
Nou weet ik wel dat de mensen dat hier wel doen, maar wij zijn ook niet normaal en al helemaal niet de gemiddelde hondenbezitter.
Want ik ken zat mensen die 's avonds lekker naar de sportschool gaan of naar een andere sport, want we willen allemaal fit zijn, maar de hond krijgt een klein rondje uit.
En een hond die 3 keer per dag een klein rondje uit gaat en verder niet is ook niet gelukkig, want als iemand de hele dag thuis is en dan nog niet de moeite neemt om de hond goed uit te laten, dan zie ik die persoon ook niet lekker in huis met de hond spelen en aandacht geven.
In beide situaties neigen de honden een aanvulling op het meubilair te zijn, het staat zo vrij en leuk, zo'n gezellige kwispel in de kamer.
En natuurlijk kan iemands situatie zodanig veranderen dat de verzorging van de hond niet meer zo optimaal is als je in de eerste instantie bedacht had. Ik denk ook niet dat een hond er nou heel erg zwaar aan tilt, in beiden situaties. Alhoewel alleen zijn een hond zwaarder valt dan niet zo ver uitgelaten worden, over het algemeen.
Maar we hadden het over optimaal en dat is het alle twee niet.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- *Linda*
- Zeer actief
Tja, dat is natuurlijk geen vergelijking. Alsof de mensen die de hele dag thuis zitten niets met hun hond doenSimone77 schreef:ik heb niet alles gelezen maar hoe denken jullie dan over mensen die niet full-time werken maar wel met hun hond 3x per dag naar het eind van de straat lopen en weer terug?
-
yarrah
- Vaste gebruiker
Zowel mijn vriend als ik werken fulltime. Maar dat hoeft niet te betekenen dat mijn hond veel alleen is.
Onze dag ziet er als volgt uit:
6.30 sta ik op en maak een rondje (15 min) met de hond 7.30 ga ik naar mijn werk.
7.30 staat mijn vriend op maakt om 8.15 een rondje met de hond. En gaat om 8.45 naar zijn werk.
11.45 kom ik thuis en maak een wandeling van 30 min. tot 1.10 gaan we lekker spelen e.d. Om 1.15 ben ik weer op mijn werk.
Om 16.05 ben ik weer thuis en maak een wandeling van 30 tot 45 min om 17.45 komt mijn vriend weer thuis.
19.00 loopt mijn vriend een rondje
21.00 weer een rondje
23.00 even in de tuin
00.30 weer een klein rondje, maar dan wil ze maar moeilijk wakker worden
.
s'avonds is ze nooit alleen thuis er wordt veel gespeeld en geknuffeld.
Ik heb het gevoel dat we het best wel goed doen
. Straks als de dagen weer langer worden gaat ze regelmatig mee naar mijn paard. En gaan daar lekker wandelen in het bos. Nu gaat ze dinsdag en donderdag ook naar een bos, maar dat zal nog een maandje duren dan is het te donker.
Ook gaat ze regelmatig met me mee op de fiets.
vrolijke groetjes,
Onze dag ziet er als volgt uit:
6.30 sta ik op en maak een rondje (15 min) met de hond 7.30 ga ik naar mijn werk.
7.30 staat mijn vriend op maakt om 8.15 een rondje met de hond. En gaat om 8.45 naar zijn werk.
11.45 kom ik thuis en maak een wandeling van 30 min. tot 1.10 gaan we lekker spelen e.d. Om 1.15 ben ik weer op mijn werk.
Om 16.05 ben ik weer thuis en maak een wandeling van 30 tot 45 min om 17.45 komt mijn vriend weer thuis.
19.00 loopt mijn vriend een rondje
21.00 weer een rondje
23.00 even in de tuin
00.30 weer een klein rondje, maar dan wil ze maar moeilijk wakker worden
s'avonds is ze nooit alleen thuis er wordt veel gespeeld en geknuffeld.
Ik heb het gevoel dat we het best wel goed doen
Ook gaat ze regelmatig met me mee op de fiets.
vrolijke groetjes,
Laatst gewijzigd door yarrah op 24 jan 2008 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Neeltje
Ik denk dat die er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel zijn!*Linda* schreef:Tja, dat is natuurlijk geen vergelijking. Alsof de mensen die de hele dag thuis zitten niets met hun hond doenSimone77 schreef:ik heb niet alles gelezen maar hoe denken jullie dan over mensen die niet full-time werken maar wel met hun hond 3x per dag naar het eind van de straat lopen en weer terug?
ik ben ervan overtuigt dat een hond dan beter de heledag alleen kan zijn en dat er 's avonds na het werk goed met hem getraint, gewandeld e.d. word dan dat hij 3x p/d naar het eind van de straat mag en weer terug!Lijkt me logisch dat geen van beide gewenst is.
- Ilona&Kira
- Actief
- Contacteer:
Geloof het of niet die mensen bestaan echt.*Linda* schreef:Tja, dat is natuurlijk geen vergelijking. Alsof de mensen die de hele dag thuis zitten niets met hun hond doenSimone77 schreef:ik heb niet alles gelezen maar hoe denken jullie dan over mensen die niet full-time werken maar wel met hun hond 3x per dag naar het eind van de straat lopen en weer terug?
ik ben ervan overtuigt dat een hond dan beter de heledag alleen kan zijn en dat er 's avonds na het werk goed met hem getraint, gewandeld e.d. word dan dat hij 3x p/d naar het eind van de straat mag en weer terug!Lijkt me logisch dat geen van beide gewenst is.
Ik vind het wel zeker een vergelijking om te maken en ik heb liever dat mensen werken en daarna de tijd aan hun hond besteden, dan dat ze de hele dag thuis zitten en totaal niks doen met hun hond.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja helaas zie ik het hier ook...honden die alleen maar een rondje van een kwartiertje krijgen,
Hier in de buurt noemen ze mij al gek omdat ik dus wel langer loop met mijn honden en dan vaak alles nog apart wandel...dus ik ben zelf al snel 2 uur aan het lopen en Tyson en Samara dan ruim een uur en Bowie 45 minuten.... en dat 2x per dag en dan alles nog 2x een half uur... alleen de laatste ronde is maar 15 minuten.
Jacqueline
Hier in de buurt noemen ze mij al gek omdat ik dus wel langer loop met mijn honden en dan vaak alles nog apart wandel...dus ik ben zelf al snel 2 uur aan het lopen en Tyson en Samara dan ruim een uur en Bowie 45 minuten.... en dat 2x per dag en dan alles nog 2x een half uur... alleen de laatste ronde is maar 15 minuten.
Jacqueline
- *Linda*
- Zeer actief
En ik vind het geen vergelijking. Lijkt me duidelijk dat beide ongewenst is. Wat ik al zeiIlona&Kira schreef:Geloof het of niet die mensen bestaan echt.*Linda* schreef:Tja, dat is natuurlijk geen vergelijking. Alsof de mensen die de hele dag thuis zitten niets met hun hond doenSimone77 schreef:ik heb niet alles gelezen maar hoe denken jullie dan over mensen die niet full-time werken maar wel met hun hond 3x per dag naar het eind van de straat lopen en weer terug?
Wij hebben ook mensen hier in de straat met een klein hondje, zij is de hele dag thuis maar ik heb die mensen werkelijkwaar nog nooit met die hond zien lopen.
![]()
Ik vind het wel zeker een vergelijking om te maken en ik heb liever dat mensen werken en daarna de tijd aan hun hond besteden, dan dat ze de hele dag thuis zitten en totaal niks doen met hun hond.