Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door Gollum »

Het is zo leuk om 3 honden te horen snurken :LOL:
Julio wil alleen nog niet echt eten, ik probeer het nog wel een keer na de laatste wandeling. En anders morgenochtend maar want laten staan met de twee vreetschuren van mij is niet echt een optie :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Gollum schreef:Het is zo leuk om 3 honden te horen snurken :LOL:
Julio wil alleen nog niet echt eten, ik probeer het nog wel een keer na de laatste wandeling. En anders morgenochtend maar want laten staan met de twee vreetschuren van mij is niet echt een optie :mrgreen:
Zal wel een nawerking zijn van de drukke dag vandaag. Dat komt vanzelf wel goed.

Fijn dat hij al zo goed op zijn gemak is en lekker ligt te snurken!
Gollum
Zeer actief

DeDiana schreef:
Gollum schreef:Het is zo leuk om 3 honden te horen snurken :LOL:
Zal wel een nawerking zijn van de drukke dag vandaag. Dat komt vanzelf wel goed.

Fijn dat hij al zo goed op zijn gemak is en lekker ligt te snurken!
Ja heerlijk! Het scheelt ook dat het doodstil is hier en de dames ook op 1 oor liggen. Als ik opsta om naar de wc te gaan ofzo loopt hij wel achter me aan maar dat is wel logisch. Ben benieuwd wat hij vannacht doet, we hebben een open trap naar boven en ik las al dat hij daar wat moeite mee heeft. Maar met een beetje mazzel blijft hij gewoon beneden liggen bij Gol.

Ik heb net nog even met ze gewandeld en bij terugkomst ging Mika zaniken om de kluif die er lag terwijl Julio er niet eens naar keek. Hop, meer kluiven gepakt en iedereen op zijn plaats. En nu liggen er drie hondjes vredig te kluiven :I:
Ik zal ze straks wel weer allemaal opruimen voor het slapen, Mika was in het begin bij Gol ook een beetje een bezitterige trut :lol1:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ptje schreef:Aaach lieve Cosy, kan dat zijn dat ik dat al op facebook gelezen heb?
Wel fijn dat ze nu een finn huisje heeft gevonden.

Ja, op facebook stond het idd al!
Tamara/Bayko schreef:Fijn voor Cosy :cheer: Maar goed ook. Als ze nog heel veel langer bij je had gezeten (een paar jaar ofzo :wink: ) was ik haar komen dognappen :mann:
Haha, een paar jaar, dan had ik haar al lang op straat gezet. :LOL:

Leuk Gollum, dat Julio nu bij jou zit! Hij doet het ook al prima, zo te lezen. Fijn! :ok:
Achi
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Achi »

Pacha is geadopteerd!
Vanochtend nog een heerlijke laatste wandeling gemaakt met het drietal.

Afbeelding

Afbeelding

Een afscheid met een lach en een traan.
Wij hebben de afgelopen weken zo genoten van deze speciale hond en nu gaat hij ongetwijfeld een mooi leven tegemoet bij zijn lieve nieuwe baasjes.
Afbeelding
Achi
Actief

Ongelezen bericht door Achi »

Gollum veel plezier met de opvang van Julio :cheer:
Zo te lezen gaat dat allemaal prima.
Hij is in het echt nog veel mooier dan op de foto's hè?
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Zo weer een onder de panne Pacha :D
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Gollum schreef:Ben benieuwd wat hij vannacht doet, we hebben een open trap naar boven en ik las al dat hij daar wat moeite mee heeft. Maar met een beetje mazzel blijft hij gewoon beneden liggen bij Gol.
Ik gok zomaar dat hij, als de andere honden beneden bleven, ook beneden is gebleven ;) Maar als iedereen naar boven is, wil hij er toch ook graag bij, dan sjort hij zichzelf de trap op. Alleen trap af vond hij hier dood eng. Fijn dat het zo goed gaat met het manneke :ok:
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Volgensmij heb ik het gemist, maar waarom is Julio nu bij een ander ? :F:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Gollum
Zeer actief

Lemuria schreef:
Gollum schreef:Ben benieuwd wat hij vannacht doet, we hebben een open trap naar boven en ik las al dat hij daar wat moeite mee heeft. Maar met een beetje mazzel blijft hij gewoon beneden liggen bij Gol.
Ik gok zomaar dat hij, als de andere honden beneden bleven, ook beneden is gebleven ;) Maar als iedereen naar boven is, wil hij er toch ook graag bij, dan sjort hij zichzelf de trap op. Alleen trap af vond hij hier dood eng. Fijn dat het zo goed gaat met het manneke :ok:
Hij is inderdaad beneden gebleven, hij doet af en toe wel een poging om een paar treden op te gaan maar bedenkt zich dan. Ik moedig hem ook maar niet aan.
Hij deed net al een stuk rustiger tussen de konijnen! En hij luistert beter naar Goelio dan naar Juul :F:

filmpje:
https://www.facebook.com/nienke.nieuw1/ ... 705786710/
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Gollum schreef:
Lemuria schreef:
Hij is inderdaad beneden gebleven, hij doet af en toe wel een poging om een paar treden op te gaan maar bedenkt zich dan. Ik moedig hem ook maar niet aan.
Hij deed net al een stuk rustiger tussen de konijnen! En hij luistert beter naar Goelio dan naar Juul :F:

filmpje:
Ja aan Juul heptie maling :pffff: Hij wenst wel met z'n volledige naam aangesproken te worden: "Ghoeliooooooooonyyyy" :smile2: Spaanse trots he.

Heb jij een open trap, als in, treden waar je tussendoor kan kijken? Ik heb gewoon een dichte en daar durft hij prima op te lopen in ieder geval ;)
Gollum
Zeer actief

Lemuria schreef:
Gollum schreef:
Lemuria schreef:

filmpje:
Ja aan Juul heptie maling :pffff: Hij wenst wel met z'n volledige naam aangesproken te worden: "Ghoeliooooooooonyyyy" :smile2: Spaanse trots he.

Heb jij een open trap, als in, treden waar je tussendoor kan kijken? Ik heb gewoon een dichte en daar durft hij prima op te lopen in ieder geval ;)
Ja ik heb een open trap met een enge draai erin.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik snap nu waarom je Mika wel eens schreeuwkip hebt genoemd :hmmm: :LOL:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Paisley schreef:Ik snap nu waarom je Mika wel eens schreeuwkip hebt genoemd :hmmm: :LOL:
hahaha! Ja wel he! :LOL:
Mika hoort zichzelf erg graag ofzo, die blaft soms gewoon om het blaffen. Whawhawha ik ben blij! Ik ben boos! Ik zie iemand! Ik zie niks maar moet toch even blaffen voor het idee! :mrgreen:
Maar we hebben geen inbrekers meer gehad sinds zij er is :mann:
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Sanner schreef:Kleine dondersteen die Ziggy! Maar idd super knap dat hij dat koekje kwam brengen. :80:

Ik had het hier nog niet neer gezet maar Cosy heeft ook een huisje gevonden! Ze moet nog even wachten want haar nieuwe baasjes gaan eerst op vakantie. Eind juni gaat ze verhuizen! :D
En zo'n kattenkiller is ze echt niet. Ik vond net twee kittens en ze was er heel lief tegen, wel wat te opdringerig maar niet gemeen! Knap hondje!
Ze gaat bij mijn zus wonen, vind het erg leuk dat ik haar van dichtbij kan volgen ^^
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
ramboschat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaans kruising

Ongelezen bericht door ramboschat »

Jaaaaa cosy komt bij ons wonen♡ we hebben er heel veel zin in:)

Stiekem zijn we nog aan het denken voor een andere naam. Maar we komen er nog niet helemaal uit.
we hebben nu al zulke leuke spulletjes gekocht hier^^
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Cosy krijgt n super plekje, en we mogen haar volgen :cheer:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Jaaaaa cosy komt bij ons wonen♡ we hebben er heel veel zin in:)

Stiekem zijn we nog aan het denken voor een andere naam. Maar we komen er nog niet helemaal uit.
Haha, wat goed van Sanne dat ze als voorwaarde heeft gesteld dat er updates moeten blijven komen van Cosy :mrgreen: Ze was/ is toch echt wel mijn favorietje van alle buitenlanders die er tot nu toe zijn geplaatst dus heel veel foto's en verhaaltjes graag!

O ja, en natuurlijk welkom op het Hondenforum :wink:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Sanner
Zeer actief

Eefsel schreef:
Sanner schreef:Kleine dondersteen die Ziggy! Maar idd super knap dat hij dat koekje kwam brengen. :80:

Ik had het hier nog niet neer gezet maar Cosy heeft ook een huisje gevonden! Ze moet nog even wachten want haar nieuwe baasjes gaan eerst op vakantie. Eind juni gaat ze verhuizen! :D
En zo'n kattenkiller is ze echt niet. Ik vond net twee kittens en ze was er heel lief tegen, wel wat te opdringerig maar niet gemeen! Knap hondje!
Ze gaat bij mijn zus wonen, vind het erg leuk dat ik haar van dichtbij kan volgen ^^
Jaaa, super leuk! Maak straks maar lekker veel foto's van d'r! :D
ramboschat schreef:Jaaaaa cosy komt bij ons wonen♡ we hebben er heel veel zin in:)

Hee wat goed, jullie hebben je hier ook echt aangemeld! :E: :D Ben benieuwd wat haar naam gaat worden!
ramboschat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaans kruising

Ongelezen bericht door ramboschat »

Ja we moeten netjes luisteren he.
Haar naam word hoogstwaarschijnlijk Abby^^
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Eefsel schreef:

ramboschat schreef:Jaaaaa cosy komt bij ons wonen♡ we hebben er heel veel zin in:)

Oh wat leuk zus van Eefsel. Moet je volgende keer ook maar mee op het HF etentje :cheer:
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

jij wilt gewoon Cosy/Abby inpikken he Safari :hmmm: Joep was de vorige keer zeker iets te groot om stiekem achterover te drukken..

Maar wat gaat het al lekker Gollum! Zeker gezien alle veranderingen enzo. Vriendlief "moet" maar gewoon meewillen hoor. Juliony heeft m natuurlijk ook nodig :mann:

En wat leuk zus-van-Eef dat jullie hier nu ook zijn! (is verder totaal niet nieuwsgierig hoe de nickname tot stand is gekomen :mrgreen: )

Ik bedenk me ineens dat ik hier nooit een update geef van Santos :oohja: maar het gaat hier super! Het is zo'n makkelijk, lief en knap mannetje :I:
Hij is intussen redelijk gewend aan aanrakingen, hoewel het nog wel in eerste instantie wat rustig moet. Als je hem "hebt" mag je ook gewoon lekker stevig aaien hoor :mrgreen: En hij loopt nu ook los op overzichtelijke stukken wat dus betekent dat hij beseft dat ik besta. Of in elk geval dat hij beseft dat ik besta om het balletje te gooien :LOL:
Net met telefoon geschoten tijdens uitlaten. Eerste prikker :8):
Afbeelding

En dan even een balletje gooien. Doe t geluid maar uit want ik brabbel een beetje :schrik: honden maakt het niet uit tenslotte :mann: (ff klikken op het plaatje, dan wordt het vanzelf een filmpje ;) )
Afbeelding
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Leuk dat jullie er ook zijn nu :ok: Abby is ook wel een passende naam voor Cosette :D

Kijk het kereltje kwispelen dan :I:
Sanner
Zeer actief

Ja! Abby klinkt leuk! Past wel bij d'r. :)

Wat een leuk, actief, blij hondje die Santos!
DeDiana
Zeer actief

Ik vind Abby ook leuk en passend!

En wat is Santos toch een vrolijk hondje hè, helemaal in zijn sas met zijn balletje :I:
DeDiana
Zeer actief

Hier gaat het ook nog steeds erg goed met het drietal :D
Amoz is ontspannen, is heel aanhankelijk, lief tegen de dames en gewoon een heerlijke hond. Hij moet nog wat ontdooien met vreemde mensen. Soms gaat dat wel aardig en soms is hij nog wat wantrouwend. Hij zal wel nooit een allemansvriend worden, maar zolang mensen niks van hem willen is hij wel op zijn gemak.
En Amy, tja, dat is gewoon een heerlijk guppie, altijd vrolijk en lief en supermakkelijk.

Vandaag had Amy een muisje gevonden tijdens de wandeling: https://www.youtube.com/watch?v=n2pbKnC ... e=youtu.be
Wat een braaf hondje is het toch :I:

En nog even spelen met 'kleine Mila', een vriendinnetje van 'grote Mila': https://www.youtube.com/watch?v=oEMeFk1 ... e=youtu.be
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Spelen ze ook veel samen River?
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Wat leuk om jou zo te horen op dat eerste filmpje Diana. Zo loop ik ook het liefst met Lola, gezellig babbelend en dan heb je zo'n heerlijk blij hondje.

Leuke updates allemaal. Dit is toch wel het vrolijkste topic op het Hf he :D
DeDiana
Zeer actief

-Lilo- schreef:Wat leuk om jou zo te horen op dat eerste filmpje Diana. Zo loop ik ook het liefst met Lola, gezellig babbelend en dan heb je zo'n heerlijk blij hondje.
O, ik ben echt verschrikkelijk wat dat betreft, ik loop echt voortdurend zo tegen ze te babbelen :mann:
Mijn buurvrouw legde eens ooit aan mijn buurman uit wie ik was: 'die vrouw die altijd in de tuin tegen haar honden praat' :oeps:
Maar volgens mij vinden ze dat gebabbel best gezellig. :lol1:
Gollum
Zeer actief

DeDiana schreef:
-Lilo- schreef:Wat leuk om jou zo te horen op dat eerste filmpje Diana. Zo loop ik ook het liefst met Lola, gezellig babbelend en dan heb je zo'n heerlijk blij hondje.
O, ik ben echt verschrikkelijk wat dat betreft, ik loop echt voortdurend zo tegen ze te babbelen :mann:
Mijn buurvrouw legde eens ooit aan mijn buurman uit wie ik was: 'die vrouw die altijd in de tuin tegen haar honden praat' :oeps:
Maar volgens mij vinden ze dat gebabbel best gezellig. :lol1:
En ze leren ook veel door dat gebabbel hoor!
Ik vind het ook bizar hoe snel Julio leert. Mijn dames zijn mijn geklets natuurlijk gewend en weten precies wat ik ermee bedoel en Julio doet ze gewoon na. Soms na wat aansporing; nee we gaan echt niet op tafel staan als de mensen eten :mann: :mrgreen: En dan gaat hij rustig in een mand liggen. Super!

Hij is ook al een stuk rustiger bij de konijnen buiten, al kijkt hij nog zijn ogen (en neus) uit natuurlijk. Hij is ook heel vriendelijk en kalm naar kinderen heb ik gemerkt. Vanmiddag stond hij te kroelen bij een jongetje van een jaar of 8. Volgens mij had dat joch hem wel mee willen nemen :mrgreen:
Het is echt een leuke pientere hond.

Ik dacht vanavond wat brokken te mengen met smuldier om hem te laten wennen voor het geval de nieuwe bazen hem brokken willen geven. Ik had alles goed door elkaar geprakt maar toch wist hij het vlees tussen de brokken vandaan te peuteren en de brokken heeft hij laten liggen :F:

Zit ik dan met een enorme zak brokken :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”