We hebben de twee veldwedstrijden gehad die wij drie Bracco dames georganiseerd hebben.
De eerste wedstrijd vond plaats in Eexterveen alwaar daar de herfst was ingevallen. Regen en een
flinke wind. Op zich niet z'n probleem ware het niet dat fazanten niet in de bieten blijven met die
nattigheid. Vita was als laatste geloot en liep goed maar kwam niet onder wild

maar kreeg wel een tweede
loop. De tweede loop zat vrij snel na haar eerste loop zodat het batterijtje al snel op was

dus samen met
de keurmeester besloten er maar mee op te houden. Wel werd er een punt gemaakt eerder op de dag door een veldwerk-
vriendin met haar zwangere Bracco 1e plaats ZG en nog een EV voor iemand met haar heidewachtel. Het was ondanks
de natte omstandigheden heel gezellig.
Het volgende weekend een wedstrijd gelopen bij de Weimaraner ver. te Zoutkamp. Prima weer niet te heet en een lekker
briesje. De wind vanaf de rechterhoek van het veld. Vita maakte mooie slagen en opeens ging er een ree op uit het veld
die Vita mooi respecteerde op een paar sprongetjes na. Heb haar meteen stop stop gefloten en vervolgens in gefloten en
door jagen wat ze keurig deed

Ik heb dit op een filmpje staan ik zal kijken of ik het geplaatst krijg.
Vervolgens maakte ze een paar keer een slag langs de slootkant en je kon echt zien dat ze wat in de neus had.
Op een gegeven moment staat ze dus ik er zo snel mogelijk naar toe voor zover dat snel gaat in de bieten. Samen er paar passen aangetrokken en vervolgens sprongen er 4 fazanten. Ze bleef keurig steady op de zitfluit en schot. Dat was
dus goed voor een 1e plaats ZG. Het punt moet in de najaarswedstrijden wel binnengehaald worden met aan het
einde van de wedstrijd het apporteren van een fazant. Dit deed ze maar had niet de schoonheidsprijs
Afgelopen zaterdag was de tweede wedstrijd die door ons was georganiseerd en wel in het schone zeeuw vlaanderen.
Prachtige velden met veel fazanten en patrijs. Dit was een jeugdwedstrijd dus Vita mocht niet meedoen.
Het weer was heerlijk maar voor de honden moeilijk. Iets te warm, te droog en heel weinig wind. Door de meer dan prima
wildstand kwamen veel honden wel onder wild heel fijn voor jonge honden die daar toch door gemotiveerd worden om
te blijven gaan. Eindstand 1e plaats G voor de bracco van vrienden die ons zo geweldig hebben geholpen deze veld te vinden.
2e plaats een Bracco en halfbroertje van Vita en nog twee E.V. waaronder 1 Bracco.
Al met al geen slechte start voor de werkende Bracco.
Het filmpje met de ree die opgaat helaas staat het maken van het punt niet op film
Op het filmpje lijkt het of ik vlak bij de weg loop maar ik liep zeker nog 200 meter van de weg af het vertekend enorm.
Film is in Quicktime formaat.
http://www.anderehans.nl/foto/vita/MVI_0298-iPhone.mov
Fotoverslag veldwedstrijd georganiseerd door de vereniging "De Weimarse Staande Hond" op 12 september te Zoutkamp is te bekijken via onderstaande link:
http://www.anderehans.nl/20090912_Zoutkamp/index.html