Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jachthondpup aangelijnd of los?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Geweldig die verhalen :smile:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Nu hier toch zoveel jachthondenliefhebbers zitten, even een vraagje.
Duitse staande draadhaar; zijn dat leuke gezinshonden die met voldoende beweging en gg cursus tevreden kunnen zijn. Of zijn jullie van mening dat dat puur en alleen een hond geschikt voor "jagers" is?.
Is het het wat meer dominatere type jachthond?, kortom ik wil graag wat info over dit ras bij voorkeur van eigenaren cq liefhebbers......
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Benji&Brenda schreef:Geweldig die verhalen :smile:
:smile: :smile:
Hartstikke leuk :ok:
Ik kan helemaal niet achter mijn computer weg :mrgreen:
Er is al zo veel verteld dat ik amper nog kan reageren, maar ik zit voortdurend te lachen :smile:
Vooral omdat het ook zo herkenbaar is :mrgreen:
Misschien hebben we toch niet zulke "bijzondere"hondjes :smile:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

niet typisch jachthond maar wel typisch Siena: Ze is dol op alle andere honden en is in het bos dan ook niet weg te slaan bij haar nieuw gemaakte vriendjes. Als de andere eigenaar vervolgens doorloopt, liep ze voorheen keurig mee (met de andere hond dus) en dan konden we roepen tot we een ons wogen maar, vergeet het maar. Je kent het wel. Dan ging ik haar maar weer ophalen, inderdaad onder het motto: ze is nog jong he.. :blah: maar genant was het vaak wel.

Ze wordt nu gelukkig wat ouder en luistert al stukken beter. Ook lijkt het er een beetje op dat ze andere honden wat minder spannend vind, ze is er nu ook wel eens uit zichzelf klaar mee zeg maar. En zo waar: laatst in het bos was ze leuk aan het spelen met een andere hond. Wij liepen op een gegeven moment door dus ik riep haar en verdomd!!! ze ging mee!!! :cheer: Die andere hond overigens ook hahahaha. Precies zo`n situatie dus wat wij altijd hadden had die man dus. Die was vol van bewondering terwijl wij deden alsof het de normaalste zaak van de wereld was dat ze zo keurig naar ons toekwam. Stiekum hebben we (toen hij uit het zicht was) Siena vervolgens helemaal de hemel in gejubeld en volgestopt met koekjes. :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

chaos schreef:Nu hier toch zoveel jachthondenliefhebbers zitten, even een vraagje.
Duitse staande draadhaar; zijn dat leuke gezinshonden die met voldoende beweging en gg cursus tevreden kunnen zijn. Of zijn jullie van mening dat dat puur en alleen een hond geschikt voor "jagers" is?.
Is het het wat meer dominatere type jachthond?, kortom ik wil graag wat info over dit ras bij voorkeur van eigenaren cq liefhebbers......
Er zijn heus wel honden die "gewoon" als huishond worden gehouden.
Bij de Draadharen zijn al veel lijnen te vinden waarvan de honden een vriendelijk karakter hebben en op zich prima in een gezin mee kunnen.
Waar je toch altijd rekening mee moet houden is het jachtinstinct.
Het gaat bij dit soort honden (jachthonden in het algemeen, dus niet alleen de Staande Jachthonden) toch nog steeds om een aangeboren gedrag. Ze zijn daar voor de fok op geselecteerd.
Ze zijn gefokt om goed voor de jager te kunnen werken.
Ook de honden die niet meer worden gebruikt en waar wel mee gefokt wordt hebben de oorspronkelijke eigenschappen doorgaans nog wel.
Veel beweging is maar één onderdeel van wat hij nodig heeft.
Hij moet zich ook geestelijk kunnen inzetten. Daar worden ze vaak nog vermoeider van, dan van alleen maar hard rennen :wink:
Dominant is meer "hondgebonden"dan "rasgebonden", maar je moet wel rekening houden met een zekere mate van eigenzinnigheid.
Ze werken ook vóór het schot. Dat doen ze wel (als het goed is) in samenwerking met de baas, maar ze hebben daardoor wel de neiging tot een zekere "zelfstandigheid".
Ze hebben een strakke, maar vriendelijke hand nodig.
Als je teveel toelaat gaan ze hun eigen gang.
Iedereen die een dergelijke hond wil hebben zou ik aanraden om naast de gehoorzaamheidstraining ook met hem te werken bijvoorbeeld in de vorm van apporteertraining.

Zoals Marijke ("Moon") al eens heeft opgemerkt. Het zijn geen honden waarbij je achterover kan gaan leunen als je een paar gehoorzaamheidscursussen met hem hebt gelopen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Sas schreef:niet typisch jachthond maar wel typisch Siena: Ze is dol op alle andere honden en is in het bos dan ook niet weg te slaan bij haar nieuw gemaakte vriendjes. Als de andere eigenaar vervolgens doorloopt, liep ze voorheen keurig mee (met de andere hond dus) en dan konden we roepen tot we een ons wogen maar, vergeet het maar. Je kent het wel. Dan ging ik haar maar weer ophalen, inderdaad onder het motto: ze is nog jong he.. :blah: maar genant was het vaak wel.

Ze wordt nu gelukkig wat ouder en luistert al stukken beter. Ook lijkt het er een beetje op dat ze andere honden wat minder spannend vind, ze is er nu ook wel eens uit zichzelf klaar mee zeg maar. En zo waar: laatst in het bos was ze leuk aan het spelen met een andere hond. Wij liepen op een gegeven moment door dus ik riep haar en verdomd!!! ze ging mee!!! :cheer: Die andere hond overigens ook hahahaha. Precies zo`n situatie dus wat wij altijd hadden had die man dus. Die was vol van bewondering terwijl wij deden alsof het de normaalste zaak van de wereld was dat ze zo keurig naar ons toekwam. Stiekum hebben we (toen hij uit het zicht was) Siena vervolgens helemaal de hemel in gejubeld en volgestopt met koekjes. :smile: :smile: :smile:
Britt was als pup ook zo erg. Mevrouw liep echt met iedereen mee, en dan hoeften het niet eens honden te zijn. Meewandelen met andere mensen (die haar negeerden alsof ze niet bestond maar dat maakt niet uit, het is alsnog leuk :pffff: ) is toch veel leuker dan met je eigen baasjes (die oh zo leuk probeerden te doen)?
Nu heeft ze totaal geen behoefte meer om met andere honden te spelen.
Alleen durf ik haar niet meer los te laten ivm weglopen, behalve in een omheind bos. Maar ik ben nu weer begonnen met het loslaten aan een lange lijn. Er sleept nu 10 meter achter haar aan (mocht ze gaan dan heb ik haar alsnog zo weer te pakken) en zodra we het vertrouwen hebben wordt het 5 meter etc.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

ranetje schreef:Zoals Marijke ("Moon") al eens heeft opgemerkt. Het zijn geen honden waarbij je achterover kan gaan leunen als je een paar gehoorzaamheidscursussen met hem hebt gelopen :wink:
Plús dat een gewone gehoorzaamheidscursus voor een jachthond soms te weinig is.Die heeft na een paar keer die "kunstjes"daar wel bekeken en heeft dan zoiets van "Goh,is er hier nog iets anders te doen of moet ik zelf iets verzinnen?" en doet dat laatste dan ook vaak :mrgreen:
Hier spreekt een Drenteneigenares...
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

marian* schreef:
ranetje schreef:Zoals Marijke ("Moon") al eens heeft opgemerkt. Het zijn geen honden waarbij je achterover kan gaan leunen als je een paar gehoorzaamheidscursussen met hem hebt gelopen :wink:
Plús dat een gewone gehoorzaamheidscursus voor een jachthond soms te weinig is.Die heeft na een paar keer die "kunstjes"daar wel bekeken en heeft dan zoiets van "Goh,is er hier nog iets anders te doen of moet ik zelf iets verzinnen?" en doet dat laatste dan ook vaak :mrgreen:
Hier spreekt een Drenteneigenares...
Zelfs hálve drenten zijn erg snel uitgekeken op saaie spelletjes :wink: :mrgreen:
Halve Duitse Staande's ook trouwens :smile:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Heb zelf geen ervaring met andere rassen dan teckels, dus durf niet te zeggen hoe dat bij andere rassen zit, maar ik moet inderdaad ook opletten dat ik het afwisselend houdt, anders vertikt ze het :wink:

Ik sta dus ook altijd open mochten mensen ideeën hebben voor nieuwe oefeningen of afwisseling in standaard oefeningen :mrgreen:
Afbeelding
chaos
Zeer actief

Ik ben zelf niet van de alleen maar beweging, met mijn herder doe ik gg, vdh, flyball, behendigheid en Rally-O. Maar het jachtgebeuren is niet zo mijn ding en ik weet bij mij in de buurt geen vereniging waar ik met het apporteren aan de slag zou kunnen. Ik ben alleen erg verliefd op in het bijzonder het uiterlijk van de duitse staander draadhaar met name door een fokker die teckels fokt en duitse draadhaar. In het echt heb ik ze nog maar zelden gezien en vroeg me dat soort zaken gewoon af.

Maar in ieder geval bedankt voor de antwoorden. :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

chaos schreef:Ik ben zelf niet van de alleen maar beweging, met mijn herder doe ik gg, vdh, flyball, behendigheid en Rally-O. Maar het jachtgebeuren is niet zo mijn ding en ik weet bij mij in de buurt geen vereniging waar ik met het apporteren aan de slag zou kunnen. Ik ben alleen erg verliefd op in het bijzonder het uiterlijk van de duitse staander draadhaar met name door een fokker die teckels fokt en duitse draadhaar. In het echt heb ik ze nog maar zelden gezien en vroeg me dat soort zaken gewoon af.

Maar in ieder geval bedankt voor de antwoorden. :ok:
Hondenschool Stadspark geeft apporteertrainingen, speuren e.d.
Ik ken die school niet, maar zag het staan.
Misschien iets als je in die richting denkt?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:Heb zelf geen ervaring met andere rassen dan teckels, dus durf niet te zeggen hoe dat bij andere rassen zit, maar ik moet inderdaad ook opletten dat ik het afwisselend houdt, anders vertikt ze het :wink:

Ik sta dus ook altijd open mochten mensen ideeën hebben voor nieuwe oefeningen of afwisseling in standaard oefeningen :mrgreen:
Misschien kunnen we wel wat bedenken met zijn allen.
Vertel jij wat je doet tijdens de training, kunnen wij misschien variaties bedenken :ok:
En misschien zijn jouw trainingen weer variaties voor ons :wink:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Benji&Brenda schreef:Heb zelf geen ervaring met andere rassen dan teckels, dus durf niet te zeggen hoe dat bij andere rassen zit, maar ik moet inderdaad ook opletten dat ik het afwisselend houdt, anders vertikt ze het :wink:

Misschien kunnen we wel wat bedenken met zijn allen.
Vertel jij wat je doet tijdens de training, kunnen wij misschien variaties bedenken :ok:
En misschien zijn jouw trainingen weer variaties voor ons :wink:
Uhhh tjah, wordt wel een lijst dan hoor :mrgreen:
Gaat dus om gehoorzaamheid he...

Voet en naast wissel ik af, kan daar verder weinig spannends aan verzinnen, maar dat doet ze altijd wel eigenlijk.

Het vooruit sturen wissel ik af door haar soms af te laten liggen bij de riem, dan te roepen en weer weg te sturen (zoals officieel moet dus), verder laat ik haar volgen en stuur haar dan vanaf ergens naar de riem, soms doe ik een renspelletje met haar (wegrennen met haar) om dan om te draaien en haar vooruit te sturen (met soms nog wat leuks/lekkers bij de riem om het spannend te houden).

Bij het volgen doe ik: normaal lopen, langzaam, snel, huppelen, en verder linksaf, rechtsaf, linksomkeert, rechtsomkeert, duitse draai (dan draai ik me om naar links en moet de hond rechtsom achter je langs om weer links te lopen), een heel rondje naar links of rechts, slalommen, zit en af tijdens het volgen en dan dus doorlopen (soms in een vierkant doorlopen en haar weer meenemen, soms dan nog een keer laten blijven, soms rechtuit lopen, omdraaien en weer naast haar draaien), een stap zijwaarts tijdens het volgen, achteruit volgen ben ik ook mee begonnen (2 pasjes :mrgreen: ), ineens achteruit lopen en voor me roepen, tijdens het volgen langs een paal gaan waar ik haar dan omheen stuur (linksom/rechtsom), snelle tempowisselingen doen het ook goed om de aandacht goed te krijgen (dus 3 passen dribbelen, 3 passen superlangzaam, 3 passen dribbelen etc.), soms loop ik het vierkant (moet je eigenlijk 4 mensen hebben die ik een vierkant staan of 4 palen en dan kun je dat figuur lopen maar ik loop het ook wel denkbeeldig). Verder de hond voor je laten zitten en dan op hem/haar inlopen en verder volgen.

Het apporteren wissel ik af door haar de ene keer naast me te laten zitten bij het weggooien van het apport en dan blijf tot ik zeg dat ze mag (vind ze moeilijk :wink: ), de andere keer mag ze er gelijk achteraan, en ik oefen het ook zoals het moet op het examen, dus Britt zit, ik loop weg, leg het apport neer, loop verder weg en dan op mijn commando het apport halen (varierend in afstand).

De blijfoefeningen (zit en af) varieer ik door het officieel te doen, dus blijf en op afstand stilstaan wachten, tijd uitzitten en weer terug. Verder ga ik bij het teruggaan nog weleens op een meter afstand staan, door mijn hurken en weer terug. Soms loop ik verder door naar achteren ipv direct naast haar te draaien. Een andere keer laat ik haar blijven terwijl ik een rondje om haar heen ga. Soms stap ik over haar heen, soms leg ik op afstand wat neer (speeltje) waar ze dan als de tijd voorbij is naartoe mag rennen als beloning.

Ik doe wat appel op afstand, dus zit af en sta. Verder moet ik het sta goed oefenen omdat ze op het veld direct weer gaat zitten ipv te blijven staan, dus dat probeer ik uit te bouwen door weglopen van haar, terugkomen en betasten, maar ook weglopen en een stukje langs haar heen lopen, of stilstaan of een rondje om haar heen lopen.

Verder doe ik allerlei oefeningen tussendoor zoals high five, over mijn been springen, rondjes draaien (linksom/rechtsom), 8tje tussen mijn benen door, zigzaggen tussen mijn benen door terwijl ik vooruit of achteruit loop, achterwaarts laten lopen van mij af, tussen mijn benen in laten staan en vooruit of achteruit lopen, rollen, spaanse pas en kruipen.

Dat was het wel zo'n beetje denk ik.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

:eek: :roll: :roll:
Wat voor variaties wou je nog meer! :smile:
Wat is Spaanse pas?

Dit verhaal moet ik verder nog ff verwerken hoor! :mrgreen: :wink:
Misschien komt een van ons nog op een variatie.
Afbeelding
chaos
Zeer actief

We hebben het hier wel over een teckel toch :denken:
Zou toch denken dat het een verkleede Border collie was.. :mrgreen:

Ik kom zou gauw ook niet op variaties misschien het VDH programma..? :mrgreen:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef::eek: :roll: :roll:
Wat voor variaties wou je nog meer! :smile:
Wat is Spaanse pas?

Dit verhaal moet ik verder nog ff verwerken hoor! :mrgreen: :wink:
Misschien komt een van ons nog op een variatie.
Ja maar........
Ze houdt van nieuwe dingen :19:

Spaanse pas is iets wat ze paarden weleens leren, dat ze met hun voorbenen gestrekt lopen.
Ze kan het alleen als ik mijn handen in de buurt houdt:
Afbeelding
Inge O schreef: ik zat ook al te denken : 'is dat alles, brenda :denken: :80: ?' - maar ik dacht, kom, laat ik nu eens niét pesterig doen :smile: :mrgreen: .
Ja lach maar, ze houdt nou eenmaal van afwisseling :pffff:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

chaos schreef:We hebben het hier wel over een teckel toch :denken:
Zou toch denken dat het een verkleede Border collie was.. :mrgreen:

Ik kom zou gauw ook niet op variaties misschien het VDH programma..? :mrgreen:
Het is een teckel ja, maar ze is under cover, verraad haar nou niet :mrgreen:

Wat is VDH?

Ik was nog de verstopspelletjes vergeten.
Dus koekjes door het huis of in de tuin verstoppen, of speeltje verstoppen, maar ook balletje balletje (koekje onder bloempotje leggen) alleen heeft ze het koekje dan altijd binnen 2 seconde gevonden en gaat vervolgens die potjes maar apporteren :19:
Afbeelding
chaos
Zeer actief

Heel knap hoor :ok:

Echt waanzinnig wat jouw Britt allemaal kan en wil........
Afbeelding
chaos
Zeer actief

verdedigingshond...programma voor duitse herders...was als grapje bedoeld. Je doet al zoveel met d'r kan dat er ook nog wel bij.
Leuk hoor en het valt me op dat ze op filmpjes ook erg veel vrolijkheid uitstraalt, ze heeft er echt schik in he?.

En ik was vanochtend al trots op mijn teckel toen die meerder malen een rondje los om het hoornse meer met mij kon wandelen, zonder er vandoor te gaan en me steeds even op te zoeken en geen ruzie te maken met andere honden (niet dat hij ooit ruzie maakt, in vergelijking met mijn herder... :hzz: )
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:hahaha, die spaanse pas, britt weer natuurlijk :smile: :ok: .
:mrgreen:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

chaos schreef:verdedigingshond...programma voor duitse herders...was als grapje bedoeld. Je doet al zoveel met d'r kan dat er ook nog wel bij.
Leuk hoor en het valt me op dat ze op filmpjes ook erg veel vrolijkheid uitstraalt, ze heeft er echt schik in he?.

En ik was vanochtend al trots op mijn teckel toen die meerder malen een rondje los om het hoornse meer met mij kon wandelen, zonder er vandoor te gaan en me steeds even op te zoeken en geen ruzie te maken met andere honden (niet dat hij ooit ruzie maakt, in vergelijking met mijn herder... :hzz: )
Ja hoor ze heeft er echt lol in.
Volgens mij is het enige moment dat Britt geen lol heeft het moment dat er niemand met haar bezig is, niet gespeeld of gedold wordt en ze nog niet moe is :mrgreen:

Maaruh... los meewandelen is een ander verhaal hoor :mrgreen: :N:
Afbeelding
chaos
Zeer actief

haha, eigenaardige hondjes teckels......alles kunnen tot en met de spaanse pas aan toe en dan problemen met los.....? En die van mij wil echt niets leren...als het ook maar lijkt op een spelletje gaat ie al onder de bank zitten mokken. Dit soort zaken zou die best kunnen leren denk ik want ik heb allang geschoten dat teckels Heeeeeeel slim zijn..maar hij voelt zich daar te goed voor. :pffff:
Laatst gewijzigd door chaos op 24 dec 2006 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Benji&Brenda schreef:Ja hoor ze heeft er echt lol in.
Volgens mij is het enige moment dat Britt geen lol heeft het moment dat er niemand met haar bezig is, niet gespeeld of gedold wordt en ze nog niet moe is :mrgreen:
Maaruh... los meewandelen is een ander verhaal hoor :mrgreen: :N:
:smile: Geweldig, zo kun je mooi zien dat ook het willen samenwerken met de baas er net zo goed in zit als al die talenten waar we soms wat meer moeite mee hebben :mrgreen: :ok:
Ik ga die variaties van Britt eens even goed doorlezen,.....tot morgen :wink:

Felix doet dat gekke loopje als hij volgt in draf trouwens, 't is dan net een dressuurpaard,......alhoewel, lijkt meer John Cleese eigenlijk :wink:
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

chaos schreef:haha, eigenaardige hondjes teckels......alles kunnen tot en met de spaanse pas aan toe en dan problemen met los.....? En die van mij wil echt niets leren...als het ook maar lijkt op een spelletje gaat ie al onder de bank zitten mokken. Dit soort zaken zou die best kunnen leren denk ik want ik heb allang geschoten dat teckel Heeeeeeel slim zijn..maar hij voelt zich daar te goed voor. :pffff:
Teckels zijn inderdaad héél slim maar weten daar dan ook goed gebruik van te maken.
Maar zelfs Bram die ik nog geen jaar geleden uit het asiel heb gehaald en die al 8 jaar is en niks kon heb ik al allerlei dingen kunnen leren.
Mijn vorige teckel (broertje van Bram) was niet zoals Britt maar kon toch ook aardig wat dingen hoor (zwaaien, high five, buigen, rondjes draaien, en natuurlijk dingen als zit, af, blijf etc.) dus het is wel mogelijk.

Is die van jouw niet te porren rond etenstijd of voor iets bijzonder lekkers ofzo?
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Inge O schreef:
Jaap* schreef: Felix doet dat gekke loopje als hij volgt in draf trouwens, 't is dan net een dressuurpaard,......alhoewel, lijkt meer John Cleese eigenlijk :wink:
werkt felix ook in 'the ministery of silly walks' :smile: ?
:smile: :smile: :smile: (leuk was dat hé?)
Nee, dat niet,....maar het is wel een halve duitser,.... :mrgreen: :idea:
chaos
Zeer actief

Nee hoor...hij hoeft van mij niets maar dan ook helemaal niets. Hij kent commando plaats en kan redelijk los, is sociaal met mens en dier en volgens mij gelukkig. Daarom heb ik juist voor de teckel gekozen sportief maar niet zoveel will to please zeg maar. :mrgreen:
Ik heb al een work a holic over de vloer (mijn herder Chaos) en 1 is voor mij meer dan genoeg.. :wink:

Maar ik heb bewondering voor wat jij uit je teckels weet te halen..menig teckel/ honden bezitter komt niet zover .
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Contacteer:

chaos schreef:Nee hoor...hij hoeft van mij niets maar dan ook helemaal niets. Hij kent commando plaats en kan redelijk los, is sociaal met mens en dier en volgens mij gelukkig. Daarom heb ik juist voor de teckel gekozen sportief maar niet zoveel will to please zeg maar. :mrgreen:
Ik heb al een work a holic over de vloer (mijn herder Chaos) en 1 is voor mij meer dan genoeg.. :wink:

Maar ik heb bewondering voor wat jij uit je teckels weet te halen..menig teckel/ honden bezitter komt niet zover .
Ah okay, want ik denk dat die van jouw het ook wel zou kunnen hoor :wink:
Maar die van mij genieten er echt :ok:
En baasje houdt van trainen maar dat valt niet op toch?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

chaos schreef:Nee hoor...hij hoeft van mij niets maar dan ook helemaal niets. Hij kent commando plaats en kan redelijk los, is sociaal met mens en dier en volgens mij gelukkig. Daarom heb ik juist voor de teckel gekozen sportief maar niet zoveel will to please zeg maar. :mrgreen:

Dat is zeker waar, maar niet iedereen is zo actief met zijn honden bezig. :wink:
Op het ogenblik is één werkende hond voor mij ook wel genoeg. :smile:

Brenda :ok: leuk dat filmpje, ik snap nu wat je bedoelt. Ze vindt het hartstikke leuk hé?
Het valt helemáál niet op hoor dat jij zo graag traint :smile:

Ik moet nog maar eens hard gaan piekeren, maar ik weet niet zomaar nog een "variatie" :mrgreen:
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Jeetje, Britt laat iedere hond ver achter zich volgens mij :mrgreen: . Variatie's :denken:.... :denken: ..... :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
chaos
Zeer actief

Ik had niet gedacht dat jij van trainen hield...dacht dat doet ze met veel tegenzin om die ellendige teckel maar bezig te houden zodat ze niet vernielzuchtig gaat worden... of de schapen van de buren gaat opdrijven aangezien zij eigenlijk een border collie is.....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”