Maar niet iedereen heeft die mogelijkheid. Tirsa is dus inderdaad totdat ze woonkamer proof was naar de badkamer gegaan als ik langer van huis was. Voor 'n uurtje ging ze in de bench. Vanaf 1 jaar zit ze gewoon in de huiskamer, maar bij m'n volgende pup ga ik echt weer gebruik maken van de bench in de woonkamer en voor langere tijd is er dan een nu kattenkamer, dan puppekamer waar ze ook 's nachts lekker kan slapen, totdat ze woonkamer veilig is.Moos schreef:Je kan ook bepaalde ruimtes scheiden door een traphekje in de deuropening. Zitten ze gescheiden en toch ook weer niet, net als met de bench.MARC_S schreef:
In jouw geval zou ik dus 100% voor de bench gaan en absoluut niet voor aparte kamers voor honden binnen de roedel. Daarmee creëer je verschillen tussen de honden die je juist zo gelijk mogelijk wil houden. Je teef de woonkamer geven en dan de andere hond een andere kamer kan maken dat je pup dus niet alleen wil zijn en dat als er spanningen onstaan je keer op keer weer je 2e hond moet introduceren bij je eerste hond in haar kamer. Zelf zou ik dus kiezen voor een grote maat bench en de pup daar vanaf dag 1 in wennen. Dan kan deze in dezelfde kamer alleen leren zijn en dat afkijken van hond 1 en je honden kunnen permanent in elkaars gezelschap zijn wat de verhoudingen in mijn ogen absoluut ten goede komt.
Uiteindelijk kun je die bench overal voor gebruiken, de auto (stel dat ze flippen en redirectie hebben), mee op show (stel dat je wil showen en even geen puf hebt om op te letten), met eten, stel dat er voernijd is en ga zo door. Zelfs snachts kunnen je honden dan samen zijn zonder stress van jouw kant.
Als de oudste hond los door het huis is lijkt me het voor een pup zwaar frustrerend als die in de bench zit en dus de oudste hond niet kan volgen maar wel weg ziet lopen en weer langs ziet komen bijvoorbeeld.
En als je ook eens, of regelmatig, langer dan 3 uur ofzo weg bent vind ik het ook erg sneu als de ene hond dan dus uren in de bench moet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
benche's
Moderator: moderatorteam
-
Neeltje
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Moos
- Zeer actief
En ik ben het dus niet eens met de methode om een paar weken vrij te hebben en dan een werkdag lang pup in de badkamer te doen. Sowieso een werkdag lang alleen te laten zo snel.Neeltje schreef:
Maar niet iedereen heeft die mogelijkheid. Tirsa is dus inderdaad totdat ze woonkamer proof was naar de badkamer gegaan als ik langer van huis was. Voor 'n uurtje ging ze in de bench. Vanaf 1 jaar zit ze gewoon in de huiskamer, maar bij m'n volgende pup ga ik echt weer gebruik maken van de bench in de woonkamer en voor langere tijd is er dan een nu kattenkamer, dan puppekamer waar ze ook 's nachts lekker kan slapen, totdat ze woonkamer veilig is.
Jij wel, maar daar gaan we nooit uitkomen

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Zou je dan voor een varikennel kunnen kiezen of zijn de spijlen in het deurtje ook al te groot?Nanna schreef:Ik vind een bench eigenlijk nog een heel ander nadeel hebben, maar dat komt meer omdat ik windhonden heb.
Die hebben lange smalle poten en die strekken ze in hun slaap graag uit.
Het zal niet de eerste keer zijn dat dan die poten door de tralies gaan...moet er niet aan dénken dat dan plotseling de bel gaat of zo....en dat je niet thuis bent.
Ik heb een Whippetpup zo al haast eens de poten zien breken.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Hahaha, lucht het een beetje op, Linda?Zoek stok! schreef:Whaaaaaaaaaaaaa kan iedereen ophouden met vertellen waarom de bench werkelijk de enig mogelijke manier was om een pup te houden???? Ik geloof het allemaal direct, echt waar. Het gaat hier niet om verantwoord benchgebruik, maar benchmisbruik.
Zo.
-
Addy
voorbeeldje van benchmisbruik hebben ? Dan dit even lezen
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=145413
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja dat "doet"mijn nekharen omhoog. :N:Addy schreef:voorbeeldje van benchmisbruik hebben ? Dan dit even lezen![]()
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Moos
- Zeer actief
Ja we krijgen er een 'mooie' illustratie bijAddy schreef:voorbeeldje van benchmisbruik hebben ? Dan dit even lezen![]()

-
_diva_
- Zeer actief
Ondanks dat ik wel een bench heb staan.
Deze was voor Diva ze sloopte alles wat los en vast was en dus gebruilten we hem als afscheiding voor in de keuken,zit geen deur dit was ideaal.
Vind ik het stukje in het topic wel erg overkomen een pupje wat je nog geen 24 uur hebt al wegstoppen en dan lachen omdat het jankt vind ik niet gek.
Dat vind ik eigenlijk een beetje dom om het heel bot te zeggen.
Diva is hier gekomen als herplaatser van 6 mnd todat ze 2,5 was heeft ze gesloopt van de 1 op de andre dag was dat over.
Toen hebben we Dylan aangeschaft een pupje van 8 weken hij heeft de eerste 3 weken af en toe in de bench gezeten totdat ik zeker wist dat het goed ging met Diva sindsdien gebruik ik dat ding nit mer hij slaapt er soms in en heel af en toe krijgt hij even zn verplichte rust met en kluifje thats it.
Voorlopig blijft hij nog even staan met het pubervooruitzicht je weet maar nooit maar ik hoop hem met een maand of 6 weg te halen......
Deze was voor Diva ze sloopte alles wat los en vast was en dus gebruilten we hem als afscheiding voor in de keuken,zit geen deur dit was ideaal.
Vind ik het stukje in het topic wel erg overkomen een pupje wat je nog geen 24 uur hebt al wegstoppen en dan lachen omdat het jankt vind ik niet gek.
Dat vind ik eigenlijk een beetje dom om het heel bot te zeggen.
Diva is hier gekomen als herplaatser van 6 mnd todat ze 2,5 was heeft ze gesloopt van de 1 op de andre dag was dat over.
Toen hebben we Dylan aangeschaft een pupje van 8 weken hij heeft de eerste 3 weken af en toe in de bench gezeten totdat ik zeker wist dat het goed ging met Diva sindsdien gebruik ik dat ding nit mer hij slaapt er soms in en heel af en toe krijgt hij even zn verplichte rust met en kluifje thats it.
Voorlopig blijft hij nog even staan met het pubervooruitzicht je weet maar nooit maar ik hoop hem met een maand of 6 weg te halen......
-
chrico
- Zeer actief
Dat is toch de hond tegen zichzelf in bescherming nemen, dan mag hetAddy schreef:voorbeeldje van benchmisbruik hebben ? Dan dit even lezen![]()
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
Addy
iets verder doorlezen Netty, ik viel over wat andersranetje schreef:Ik zal dat topic waar Addy naar verwijst nog eens verder lezen.
Maar dat wolfjankje was op het geluid van een telefoontje.
Zoals de hond van vrienden begon te huilen als iemand viool speelde (denk ik?)
Daar zou ik ook even om moeten grinnikken denk ik
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
inderdaad. daarom heb ik er voor gekozen om sam in de kamer te laten en lola heeft een kamer boven.Zoek stok! schreef:Wat als het gaat om uren per dag dat er gewerkt wordt? Dan zit de hond dus al die tijd in de bench?MARC_S schreef:
In jouw geval zou ik dus 100% voor de bench gaan en absoluut niet voor aparte kamers voor honden binnen de roedel.
alleen als het echt 35+ graden is dan is het boven (moet nog een rolluik komen wat weer een verbouwing nodig heeft om geplaatst te kunnen worden) echt te heet voor lola en die warme dagen zitten ze dan omstebeurt in de bench beneden bij elkaar.

- M@scha
- Zeer actief
het gaat hier wel degelijk om verantwoord benchgebruik omdat dit door anderen ook als benchmisbruik gezien wordt. of jij dat nu ook vindt of niet, dát is waar het over gaat als ik alles zo eens leesZoek stok! schreef:Whaaaaaaaaaaaaa kan iedereen ophouden met vertellen waarom de bench werkelijk de enig mogelijke manier was om een pup te houden???? Ik geloof het allemaal direct, echt waar. Het gaat hier niet om verantwoord benchgebruik, maar benchmisbruik.
Zo.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik had je expres niet gequoteAddy schreef:iets verder doorlezen Netty, ik viel over wat andersranetje schreef:Ik zal dat topic waar Addy naar verwijst nog eens verder lezen.
Daar zou ik ook even om moeten grinnikken denk ik
Ik heb al beloofd om verder te lezen hoor Addy
Dat het hondje in de bench werd gezet naderhand om rustig te worden (neem ik aan?) en dat er dan om gelachen wordt, vind ik inderdaad een stuk beroerder klinken.
Ben benieuwd of TS het ook zo bedoelde?
Maar daarvoor moet ik nog verder lezen denk ik.
Nu even niet
- starfleet
- Erelid
Ja verder lezen. Ik vond dit ook al erg hoor. Na lange tijd viel pup in slaap en gelachen dat we hebben. Ja, ja er komt een geluid uit zo'n klein pupje dat heeft de natuur zo geregeld zodat het kan overlevenranetje schreef:
Ik heb al beloofd om verder te lezen hoor Addy![]()
Dat het hondje in de bench werd gezet naderhand om rustig te worden (neem ik aan?) en dat er dan om gelachen wordt, vind ik inderdaad een stuk beroerder klinken.
Nu even niet
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 18 aug 2008 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Nou, de TS in het bewuste topic bedoelt het zeker zo beroerd als het klinkt...ranetje schreef:Ik had je expres niet gequoteAddy schreef:iets verder doorlezen Netty, ik viel over wat andersranetje schreef:Ik zal dat topic waar Addy naar verwijst nog eens verder lezen.
Daar zou ik ook even om moeten grinnikken denk ikomdat ik reageerde op een opmerking dat er werd gelachten om het wolfjankje (kan die reactie even niet meer terugvinden
)
Ik heb al beloofd om verder te lezen hoor Addy![]()
Nu even niet
-
Golden Stanley
Tja......laat me raden.....werkhondje he....dat behoeft een andere benadering...Addy schreef:voorbeeldje van benchmisbruik hebben ? Dan dit even lezen![]()
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
ik bedoelde het zeker wel als verantwoord bench gebruik, waar ik op doelde was, waarom zijn de tegenstanders zo fel TEGEN het gebruik van een bench, ook als die op een normale manier gebruikt wordt, zonder dat je je pup erin flikkert en maar laat gillen en janken, om vervolgens meteen het arme schaap 5-8 uur alleen te laten, dat is zeker niet mijn beeld van benchgebruikZoek stok! schreef:Whaaaaaaaaaaaaa kan iedereen ophouden met vertellen waarom de bench werkelijk de enig mogelijke manier was om een pup te houden???? Ik geloof het allemaal direct, echt waar. Het gaat hier niet om verantwoord benchgebruik, maar benchmisbruik.
Zo.
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
malinois schreef:Alle pups zitten als ze hier komen zo af en toe in de bench. 's nachts altijd, en overdag hun verplichte rustuurtjes...
Ik heb er nooit problemen mee gehad, met geen enkele hond... wat ze niet aanleren (slopen) hoef je ze ook niet af te leren...
Er lopen er nu altijd 2 los in de kamer, die ook vroeger in de bench hebben gelegen, en nog steeds gaan ze er inliggen als de deurtjes openstaan...
Kijk, hier kan ik me helemaal in vinden.
Soms heeft een pup verplichte rust nodig en slopen kunnen ze zo ook niet aanleren. Hoe geef je een pup dan verplichte rust zonder het gebruik van een bench?
Wat mij erg stoort is dat het lijkt dat alle tegenstanders van een bench er al van tevoren vanuit te gaan dat iemand die een bench heeft er ook misbruik van maakt dat hij/zij een bench in huis heeft.
Hoezo bevooroordeeld????

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
-
estelle
Krijgen we dat weer.Golden Stanley schreef:Tja......laat me raden.....werkhondje he....dat behoeft een andere benadering...Addy schreef:voorbeeldje van benchmisbruik hebben ? Dan dit even lezen![]()
- Moos
- Zeer actief
Nou toch echt niet elke hond heeft verplicht rust nodig hoor.Mireillevdw schreef:malinois schreef:Alle pups zitten als ze hier komen zo af en toe in de bench. 's nachts altijd, en overdag hun verplichte rustuurtjes...
Ik heb er nooit problemen mee gehad, met geen enkele hond... wat ze niet aanleren (slopen) hoef je ze ook niet af te leren...
Er lopen er nu altijd 2 los in de kamer, die ook vroeger in de bench hebben gelegen, en nog steeds gaan ze er inliggen als de deurtjes openstaan...
Kijk, hier kan ik me helemaal in vinden.![]()
Soms heeft een pup verplichte rust nodig en slopen kunnen ze zo ook niet aanleren. Hoe geef je een pup dan verplichte rust zonder het gebruik van een bench?
Wat mij erg stoort is dat het lijkt dat alle tegenstanders van een bench er al van tevoren vanuit te gaan dat iemand die een bench heeft er ook misbruik van maakt dat hij/zij een bench in huis heeft.
Hoezo bevooroordeeld????
Als we al gaan denken van "hoe kan je je hond rust geven zonder bench" voordat je uberhaupt weet hoe je pup is, nou ja, dat vind ik dus een mooie illustratie van hoe de bench bij de standaard puppenuitzet schijnt te horen

- M@scha
- Zeer actief
echt niet te geloven wat er allemaal verzonnen wordt om het gezeik over een bench goed te pratenestelle schreef:Krijgen we dat weer.Golden Stanley schreef:Tja......laat me raden.....werkhondje he....dat behoeft een andere benadering...Addy schreef:voorbeeldje van benchmisbruik hebben ? Dan dit even lezen![]()
wat een idiote gedachtengang joh om het nu weer op werkhondje te gooien

-
Golden Stanley
Wat jij of een ander vindt, boeit me niet. Wat in dat topic aan uitspraken plaatsvindt, kom je nog geregeld tegen binnen de africhting...........massam schreef:echt niet te geloven wat er allemaal verzonnen wordt om het gezeik over een bench goed te pratenestelle schreef:Krijgen we dat weer.Golden Stanley schreef:Tja......laat me raden.....werkhondje he....dat behoeft een andere benadering...Addy schreef:voorbeeldje van benchmisbruik hebben ? Dan dit even lezen![]()
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=145413(en ik heb het dus niet over estelle)
En schijnbaar is dat dan geoorloofd binnen dat wereldje.
Ja, shoot...............
-
chrico
- Zeer actief
-
C@rmen
En wanneer komt dan het moment dat je hond het slopen niet meer kan aanleren en dus los mag?Mireillevdw schreef:malinois schreef:Alle pups zitten als ze hier komen zo af en toe in de bench. 's nachts altijd, en overdag hun verplichte rustuurtjes...
Kijk, hier kan ik me helemaal in vinden.![]()
Hoezo bevooroordeeld????
-
Neeltje
Ik weet niet of je dat 'niet meer kan aanleren' moet noemen. Tirsa is hier in augustus gekomen en kan me herinneren dat ze vanaf kerst van het zelfde jaar in de woonkamer 'woont'. Maar dat zal weer per hond verschillend zijn.C@rmen schreef:
En wanneer komt dan het moment dat je hond het slopen niet meer kan aanleren en dus los mag?
-
Golden Stanley
Daar is inderdaad een reden voor, ja.....maar om een andere discussie niet aan te zwengelen, hou ik die maar voor me want dat past niet in dit topic. Vergeet de eerdere uitspraak van deze idioot dus maar.chrico schreef:Daar zal wel een rede voor zijn dat er zo gedacht wordmassam schreef:
-
C@rmen
Maar hoe probeer je dat dan uit? Als ik het goed begrijp moet hond in de bench zodat hij niet leer te slopen, maar vanaf welk moment is je hond dan ineens zo dom dat hij zich zelf niet meer kan leren te slopen? (ik druk het geloof ik een beetje ongelukkig uit maar hoop dat je snapt hoe ik het bedoel)Neeltje schreef:Ik weet niet of je dat 'niet meer kan aanleren' moet noemen. Tirsa is hier in augustus gekomen en kan me herinneren dat ze vanaf kerst van het zelfde jaar in de woonkamer 'woont'. Maar dat zal weer per hond verschillend zijn.C@rmen schreef:
En wanneer komt dan het moment dat je hond het slopen niet meer kan aanleren en dus los mag?
Janus heeft dus echt vreselijk gesloopt en dan heb ik het niet alleen over afstandbedieningen, schoenen, ed maar ook de bank, stoelen, kasten en het behang en kozijnen vond hij erg lekker. Maar dat gesloop begon toen hij een maand of 5 was en hield pas echt op toen hij 1,5 was. En zelfs nu hij 2,5 is sloopt hij zo af en toe nog een schoen die ik vergeten ben op te ruimen of de kussentjes die op de bank liggen (meubels gelukkig niet meer) Ik denk dat als meneer tot nu toe in de bench had gezeten hij alsnog nu nou beginnen met slopen, ookal is hij nu 2,5.