Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gewoon graag klaar alstublieft.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Frenk schreef: Hoe zit dat dan met honden die regelmatig naar een opvang gaan? Of die uit logeren gaan omdat de baasjes naar het buitenland moeten?
Ik geloof prima dat de honden voor wie maar 1 baas bestaat (en daar dus heel erg aan hangen) het niet werkt om ze te verhuizen van de ene plek naar de andere, maar even zo goed zijn er een heleboel honden die het prima vinden. :19:
Ik kan Frenk morgen een week naar een vriendin brengen en over een maand een week naar mijn ouders en over weer een maand naar een van jullie en het zou ongetwijfeld prima gaan, mits hij daar verder goed behandeld wordt, uiteraard :wink:

In welke categorie JarJar thuishoort, dat weet ik natuurlijk niet, maar afgaande op de verhalen klinkt het niet alsof hij er erg onder te lijden had.
Ik schreef ook al dat ik niet zeker weet of een van mijn honden is zoals 'ie is omdat nog voor zijn eerste levensjaar zo veel keer heeft moeten verkassen. :wink:
Maar het is natuurlijk wel anders dan je hond tijdelijk naar een opvang of wat dan ook brengen. Zo'n hond komt steeds terug bij zijn baasje. Onze Bill ging steeds naar een ander huis, met andere mensen, een andere omgeving, andere regels, andere manieren van met hem omgaan. En dat op zo'n gevoelige leeftijd.
Ik kan me iig best voorstellen dat dat invloed heeft gehad op zijn gedrag. Dat zijn wantrouwigheid wat vreemde mensen betreft, zijn verlatingsangst, zijn hangen aan mij en als ik 'm zijn gang laat gaan ook nog eens (over)beschermend gedrag, daar iets mee te maken heeft. Overigens is het met de jaren wel minder geworden hoor maar het eerste jaar dat hij bij ons was hebben we wel regelmatig met onze handen in het haar gezeten.
Maar goed, Jarjar is natuurlijk gewoon terug gegaan naar zijn baasje dus in die zin is het idd geen vergelijk.
Ik haalde mijn ervaring er alleen maar bij omdat er ergens in dit topic geschreven werd dat honden zoveel keer herplaatst werden en er niets van hadden. En ja, dat kan natuurlijk ook. Iedere hond is anders. :wink:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Precies, het ligt toch gewoon aan de hond hoor.
Kimba kun je overal heensturen, het zal haar wel. Ze draait overal gewoon mee. Ookal hangt ze behoorlijk naar mij. Als ik weg ben is het prima.

Hera is dan weer een ander verhaal. Die zal het de eerste dagen echt wel moeilijk hebben en zenuwachtig zijn. Voor haar zou zoiets voor veel stress kunnen zorgen. Zij gaat dan ook nooit uit logeren of in pension ofzo.... natuurlijk ook vanwege haar karakter.

Woopy zal het helemaal wel aan zijn kont roesten bij wie hij zit.

En bij Bikkel weet ik het nog niet goed. Hij hangt nu al enorm aan mij en kan er slecht tegen als ik wegga e.d.
Ik denk dat hij ook behoorlijk zenuwachtig zal doen als ik hem ergens te logeren bracht.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Aimee schreef: Het is dan ook maar goed dat je geen kinderen hebt denk ik zo :N:
Wat een onzin! Moet ik nou zeggen "het was beter dat je geen hond had gehad?" :roll:
Eva-Joy schreef: uuhm dit vind ik toch wel wat sick overkomen.. natuurlijk gaan je kinderen voor..! je kind die het doodsbenauwd heeft en er eigenlijk geen andere optie is dan je hond weg te doen? maar jij zou overwegen dus je kind maar zo door te laten leven met tig puffers en alle gevolgen van dien? of het kind te herplaatsen :denken: god... hoop dan inderdaad dat je nooit kinderen neemt :roll:

enne artsen komen niet zomaar met een conclucie hoor.. ik heb bloedtesten gehad waaruit bleek dat ik allergien heb.. (ook voor huisstofmijt overigens) neem aan dat doktoren niet zomaar roepen,, ooh het zal de hond wel zijn.. doe maar weg :denken:
Waarom "natuurlijk"? Vind ik gewoon van niet.

En er zijn veel artsen die zomaar heel gemakkelijk iets zeggen hoor. wat betreft huisdieren en allergien.

En er zijn veel artsen die fouten maken op allerlei gebied of vergissingen begaan. Dat weet iedereen.

Overigens herplaatsing brengt wel stress met zich mee. Maar dat is ook als mensen op vakantie gaan en dieren in pension doen.
Het zal mij zwaar vallen als ik straks 8 dagen wegga en de honden achter moet laten. Bobbes gaat naar mijn moeder, en Sokkie en Peppie gaan naar een vriendin van mij die ook heel gek is op honden. Ze zullen het niet begrijpen en daar heb ik wel moeite mee.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

iones schreef:
Aimee schreef: Het is dan ook maar goed dat je geen kinderen hebt denk ik zo :N:
Wat een onzin! Moet ik nou zeggen "het was beter dat je geen hond had gehad?" :roll:
Eva-Joy schreef: uuhm dit vind ik toch wel wat sick overkomen.. natuurlijk gaan je kinderen voor..! je kind die het doodsbenauwd heeft en er eigenlijk geen andere optie is dan je hond weg te doen? maar jij zou overwegen dus je kind maar zo door te laten leven met tig puffers en alle gevolgen van dien? of het kind te herplaatsen :denken: god... hoop dan inderdaad dat je nooit kinderen neemt :roll:

enne artsen komen niet zomaar met een conclucie hoor.. ik heb bloedtesten gehad waaruit bleek dat ik allergien heb.. (ook voor huisstofmijt overigens) neem aan dat doktoren niet zomaar roepen,, ooh het zal de hond wel zijn.. doe maar weg :denken:

En er zijn veel artsen die zomaar heel gemakkelijk iets zeggen hoor. wat betreft huisdieren en allergien.

En er zijn veel artsen die fouten maken op allerlei gebied of vergissingen begaan. Dat weet iedereen.

Overigens herplaatsing brengt wel stress met zich mee. Maar dat is ook als mensen op vakantie gaan en dieren in pension doen.
Het zal mij zwaar vallen als ik straks 8 dagen wegga en de honden achter moet laten. Bobbes gaat naar mijn moeder, en Sokkie en Peppie gaan naar een vriendin van mij die ook heel gek is op honden. Ze zullen het niet begrijpen en daar heb ik wel moeite mee.
Ja kom nou zeg, ik doe nergens van die gekke beweringen. Niet weten of je kind voorgaat, sorry hoor maar begin dan gewoon niet aan kinderen, zoals je het zelf schreef leek je dat ook beslist niet van plan te zijn, dus dat komt mooi uit.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

even tussen haakjes het gebeurd wel dat soort dingen hoor
mijn dochter had zo gezegd zware allergie en ik zei welnee haar amandelen zijn te groot
maar nee de kinderarts wist het wel hij wilde me niet door sturen naar een kno arts
dus ik op eigen houtje naar de kno en die schok en binnen een paar dagen gingen haar amandelen eruit ze is nooit meer zo benauwt geweest
ik was blij dat ik niet aan de medicatie ben begonnen gelijk toen die ik van de kinderarts kreeg gewoon omdat ze soms te trots of weet ik wat zijn om een patiënt door te verwijzen
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Frenk schreef:
Rami schreef:
tineke schreef: Een herplaatsing ,weet ik uit eigen ervaring ,brengt wel degelijk stress voor een hond met zich mee.
Hij gaat namelijk niet logeren bij een bekend persoon maar wordt uit zijn vertrouwde omgeving weggehaald en krijgt te maken met hele andere mensen en regels.
Daar kan inderdaad de ene hond beter tegen dan de andere maar het kan wel degelijk een stresvolle ervaring voor hem zijn.
Ja, dat geloof ik ook. Zo waren wij Billy's vierde baasje. Hij was nog geen jaar, dus daar zaten waarschijnlijk ook een paar korte 'verblijven' bij.
En natuurlijk weet ik niet zeker of het met het gesol te maken heeft maar Bill is een hond met een gebruiksaanwijzing. Hangt enorm aan mij, kan slecht alleen blijven, moet niets van vreemden hebben, etc..
Nou ja, er zullen wel meer mensen met dit soort ervaringen zijn. Hoe je het ook went of keert: meerdere keren van baas wisselen komt een hond gewoon niet ten goede.
Hoe zit dat dan met honden die regelmatig naar een opvang gaan? Of die uit logeren gaan omdat de baasjes naar het buitenland moeten?
Ik geloof prima dat de honden voor wie maar 1 baas bestaat (en daar dus heel erg aan hangen) het niet werkt om ze te verhuizen van de ene plek naar de andere, maar even zo goed zijn er een heleboel honden die het prima vinden. :19:
Ik kan Frenk morgen een week naar een vriendin brengen en over een maand een week naar mijn ouders en over weer een maand naar een van jullie en het zou ongetwijfeld prima gaan, mits hij daar verder goed behandeld wordt, uiteraard :wink:

In welke categorie JarJar thuishoort, dat weet ik natuurlijk niet, maar afgaande op de verhalen klinkt het niet alsof hij er erg onder te lijden had.
Zoals ik al zei een hond kan daar last van hebben maar dat is natuurlijk niet per definitie zo :wink:

Mijn ''herplaatsers'' waren vaak molossers en die zullen daar ongetwijfeld wat gevoeliger voor zijn omdat die in de regel nogal baasgericht zijn.
Maar mijn ervarigen door de jaren heen met herplaatsers is dus wel zo dat er best honden zijn die er last van hebben.
Een herplaatser laat in de regel na een tijdje pas zijn ware aard zien en dat geeft toch wel aan dat ze zich nog niet zo op hun gemak voelen omdat direct te doen maar dat dat tijd nodig heeft.
Lizzie bijv. mijn laatste opvangertje durfde pas na een tijdje bij mij op de bank te komen zitten , de eerste tijd voelde zich niet zeker genoeg daarvoor maar na verloop van tijd wel.

Overigens ga ik ervan uit dat als je op zoek gaat naar een opvang of tijdelijk adres voor je hond je dat met zorg doet en zorgvuldig kijkt waar je hond het leuk en goed zal hebben.
Vaak zijn dat toch vaste adressen waar een hond zich min of meer ook thuis voelt.
Mijn eigen honden gaan nog zeer regelmatig naar mijn expartner toe wat ook voor hun een gewoon vertrouwd adres is.

Ik geloof ook niet dat Jar Jar er onder geleden heeft zeker niet omdat hij weer terug is op een ,voor hem ,vertrouwd adres.
Toch vind ik dat als er een kans inzit dat hij misschien toch niet kan lijven ,hij staat nog steeds op de herplaatssite,je wel je best moet doen om te zorgen dat hij op de juiste plek terecht komt ,definitief dan.
Want hoe open en vrij een hond ook is als je hem maar vaak genoeg verkast kan ook die veranderen in een hond die zich moeilijker hecht aan mensen en ook dat heb ik al weleens bij herplaatsers waar dat mee gebeurd was gezien.
Als je echt je hond om een dringende reden moet herplaatsen ,en dat vind ik als de gezondheid van een kind in gevaar kan komen zeker ,dan is het laatste wat je voor hem kan doen de juiste plek vinden.
Daar mag best wat aandacht aan worden geschonken en goed over na worden gedacht.
Kortom ik zou in dit geval toch aan een plan b gaan werken indien het nodig zou zijn om daarop terug te kunnen vallen ,wat uiteraard hopelijk overbodig zal zijn :wink:
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

iones schreef:

nou, als je echt zou moeten kiezen en je vind die keuze moeilijk, dan vind ik dat toch echt niet gezond!en kun je inderdaad beter niet aan kinderen beginnen.. een hond is en blijft een hond.. die kun je nu eenmaal NIET vergelijken met je kinderen die hopelijk een stuk belangrijker zijn dan je hond.... natuurlijk kijk je eerst verder of er andere oplossingen zijn dat hondje wegdoen,,, maar is die mogelijkheid er niet. dan is mijn keuze zo gemaakt, hoe jammer ik het ook zou vinden!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ppffhhhh om moe van te worden. Op elke slak wordt hier zout gelegd (en dat is dierenmishandeling;)

Ik heb een aantal jaren op honden van andere mensen gepast. Dit is zowel regelmatig goed gegaan al fout gegaan. Heb een aantal vaste oppashonden. Zo pas ik ook regelmatig op een beagle, waarvan het vrouwtje het erg moeilijk vond om hem achter te laten. Ze ging op gegeven moment ook niet mee, omdat ze het gewoon te moeilijk vond. Ook al gingen ze maar een weekend weg. Dus ja ook dan is er een emotioneel afscheid.
Bij alle honden die hier voor een korte of wat langere periode komen, wil ik dat ze hun eigen spullen meekrijgen, zodat ze zich tenminste thuis voelen. Dat is net zo iets als een nestlapje meenemen bij een pup. Ik vind dat heel normaal en heb ervaren dat honden daardoor minder last hebben van stress.

En ja hoor laten we onze honden vooral niet blootstellen aan stress, want oeh onze lieve hondje mag toch niet stressen?Wat een onzin. Een beetje stress is zelfs gezond. Goed voor hart en bloedvaten en aanmaak van hormonen! Hond moet zich natuurlijk wel snel herstellen. Als we nu alle stressfactoren voor onze honden gaan wegnomen. nou berg je dan maar want dan gaan er een helebole neurotisch honden op de wereld komen die niet meer tegen elke vorm van prikkels kunnen :N:

En mijn pup van 5 maand leert dus heel bewust ook bij andere mensen te kunnen blijven. Zo heb ik meerdere oppasadressen en hij vind dat meestal leuke uitstapjes hoor!

En dan nog even over allergie. Mijn zus is ook zwaar allergisch(en astmatisch en schildklierpatiente). Scoorde op alle dieren de maximale score (5 of 6 geloof ik?). Toch heeft zij ook vroeger in huis met allerlei dieren geleeft. We hadden konijnen (binnen), hamsters, muizen, en 2 honden. Nu heeft ze zelf thuis 4 katten en een langharige hond! Ze gebruikt er wel medicijnen bij, want in sommige periodes is het wat erger dan andere periodes, maar in principe is het bij haar in de loop der jaren wel beter geworden, omdat ze deze prikkels niet vermeden hebt. Wel is het belangrijk om bijvoorbeeld de slaapkamer goed antiallergeen te maken. (je hier dus ook niet omkleden, want dan neem je de hondenharen en schilvers namelijk in mee). En verder gewoon goede huishygiene. Dan kan allemaal een heel stuk helpen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

gyanty schreef:En mijn pup van 5 maand leert dus heel bewust ook bij andere mensen te kunnen blijven. Zo heb ik meerdere oppasadressen en hij vind dat meestal leuke uitstapjes hoor!
omdat jouw hond dat later nodig heeft waarschijnlijk... de mijne zal ik het nooit leren omdat het niet nodig is. Ik ga ze toch niet iets leren wat ze niet nodig hebben?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Er lijkt mij toch nog wel een ander verschil te zitten tussen 'oppassen' en 'herplaatsen' voor de hond en dat zijn de mensen an sich en hoe ze met de hond omgaan. Dat kan ( en zal nogal eens ) anders verlopen, omdat de gedachten erbij heel anders zijn.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Eva-Joy
Zeer actief

malinois schreef:
gyanty schreef:En mijn pup van 5 maand leert dus heel bewust ook bij andere mensen te kunnen blijven. Zo heb ik meerdere oppasadressen en hij vind dat meestal leuke uitstapjes hoor!
omdat jouw hond dat later nodig heeft waarschijnlijk... de mijne zal ik het nooit leren omdat het niet nodig is. Ik ga ze toch niet iets leren wat ze niet nodig hebben?
je weet maar nooit of het een keer nodig zal zijn toch? vind het alleen maar praktisch dit soort dingen aan te leren.. alhoewel...van 2 dagen weg gaan ze echt niet dood.. dus echt aanleren is een groot woord.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eva-Joy schreef:
malinois schreef:
je weet maar nooit of het een keer nodig zal zijn toch? vind het alleen maar praktisch dit soort dingen aan te leren.. alhoewel...van 2 dagen weg gaan ze echt niet dood.. dus echt aanleren is een groot woord.
dat zien we dan wel weer mocht het zover zijn :19: Ze leren er niets van als je het een keer doet en vervolgens nooit meer doet... dan moet het met enige regelmaat gebeuren en daar zie ik dus het nut niet van in, in zo'n geval.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Eva-Joy
Zeer actief

malinois schreef:
Eva-Joy schreef:
malinois schreef:
dat zien we dan wel weer mocht het zover zijn :19: Ze leren er niets van als je het een keer doet en vervolgens nooit meer doet... dan moet het met enige regelmaat gebeuren en daar zie ik dus het nut niet van in, in zo'n geval.
dat bedoelde ik ook eigenlijk :wink: echt aanleren is dan ook erg lastig, en om nou de eerste paar maanden elke week je hond een dag weg te doen.. zou ik ook niet zien zitten :wink: dan maar niet aanleren, als het zover is komt dat ook wel goed!
Sandy&Co
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sandy&Co »

ik ben echt met verbazing aan het lezen dat dit topic nog bestaat. Ik ben het met de meesten van jullie roerend eens, maar weet je ik ben een mens, en ik heb een fout gemaakt. Gelukkig leer ik van mijn fouten, zoals elk mens zou moeten doen. Misschien zou ik ook wel zo reageren alsik het las van een ander.
Mijn man en ik hebben besloten dat we voor het ras gaan wat we orgineel wilden hebben voordat IK verliefd werd op JarJar's mooie kop.
Er was dan ook gelijk een herplaatser teefje beschikbaar toen we dit besloten hadden, en we zijn nu beide "verliefd" op dit mooie kleine hondje met gebruiksaanwijzing.
Afbeelding
Sometimes I pretend to be normal, but it gets boring...So I got back to being me again
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Sandy&Co schreef:ik ben echt met verbazing aan het lezen dat dit topic nog bestaat. Ik ben het met de meesten van jullie roerend eens, maar weet je ik ben een mens, en ik heb een fout gemaakt. Gelukkig leer ik van mijn fouten, zoals elk mens zou moeten doen. Misschien zou ik ook wel zo reageren alsik het las van een ander.
Mijn man en ik hebben besloten dat we voor het ras gaan wat we orgineel wilden hebben voordat IK verliefd werd op JarJar's mooie kop.
Er was dan ook gelijk een herplaatser teefje beschikbaar toen we dit besloten hadden, en we zijn nu beide "verliefd" op dit mooie kleine hondje met gebruiksaanwijzing.
Oh? Heb je alweer een nieuw hondje? Wat voor klein hondje is het en heb je er foto's van?
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Sandy&Co schreef:Mijn man en ik hebben besloten dat we voor het ras gaan wat we orgineel wilden hebben voordat IK verliefd werd op JarJar's mooie kop.
Ik ben heel benieuwd of het voor je man nu zo anders zal zijn. Zelf vind ik kleine hondjes soms nog wel aanweziger dan formaat golden.

Verder wens ik jullie natuurlijk ontzettend veel plezier en ik ben hel benieuwd naar meer verhalen over jullie nieuwe aanwinst :ok:
Afbeelding
Sandy&Co
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sandy&Co »

Maryanne schreef:
Sandy&Co schreef:ik ben echt met verbazing aan het lezen dat dit topic nog bestaat. Ik ben het met de meesten van jullie roerend eens, maar weet je ik ben een mens, en ik heb een fout gemaakt. Gelukkig leer ik van mijn fouten, zoals elk mens zou moeten doen. Misschien zou ik ook wel zo reageren alsik het las van een ander.
Oh? Heb je alweer een nieuw hondje? Wat voor klein hondje is het en heb je er foto's van?
stond foto link
Laatst gewijzigd door Sandy&Co op 19 apr 2009 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sometimes I pretend to be normal, but it gets boring...So I got back to being me again
juliaa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door juliaa »

.
Laatst gewijzigd door juliaa op 18 jan 2010 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Ik snap er niets van.
JarJar zou nu toch blijven, of vergis ik me zo?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Ariane schreef:
Ik snap er niets van.
JarJar zou nu toch blijven, of vergis ik me zo?
JarJar blijft bij de oorsronkelijke eigenaresse ( die hem dus eerst bij Sandy en Co geplaatst had)
Sandy heeft alweer een nieuw speeltje :wink:
Lieke67
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lieke67 »

Ik vind dit eigenlijk wel heel erg, nu wordt dan toch nog duidelijk dat je wel hebt gesolt met Jarjar.
Sorry hoor, ik kan hier niet blij om zijn dat je nu alweer een nieuwe herplaatster hebt.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Lekker impulsief bezig zo! :roll:
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

:denken: dat is inderdaad wel snel, ik hoop voor het beestje dat het nu wel goed gaat.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nou dat is ook DE oplossing :roll:
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Afgezien van het feit dat nu nu alweer een nieuwe hebt (link vindt ik de reacties op de vorige 10 pagina's wel wat overdreven.

Het is misschien niet helemaal goed, maar ik zie het probleem niet zo, de hond is 2 dagen weggeweest bij zn oorsponkelijke baas. Ik denk zelfs dat die hond er minder problemen mee heeft dan de oude en nieuwe eigenaren. Je kunt beter een herplaatser na 2 dagen terug brengen dan dat je een kleine pup koopt die na een jaar toch wel groot lijkt en naar een asiel moet...

Als je nooit een hond gehad hebt is het toch niet makkelijk in te schatten vindt ik en wat op het eerste gezicht nog wel goed lijkt te gaan kun je je na een paar dagen toch wat beter voorstellen hoe het is.

Ik zou het zelf trouwens niet kunnen (terugbrengen), hoeveel te groot of te klein dan ook.
Lieke67
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lieke67 »

Nee ik snap ook niet dat je dat kunt, een hond weer terugbrengen...
Hoop dat het met Sanne nu wel goed gaat.
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Een hondje met een gebruiksaanwijzing ? dat vindt ik nogal wat helemaal omdat het jullie (eerste) hondje is. ik hoop dat je wel naar een hondenschool gaat voor begeleiding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

twinkeltje schreef:even tussen haakjes het gebeurd wel dat soort dingen hoor
mijn dochter had zo gezegd zware allergie en ik zei welnee haar amandelen zijn te groot
maar nee de kinderarts wist het wel hij wilde me niet door sturen naar een kno arts
dus ik op eigen houtje naar de kno en die schok en binnen een paar dagen gingen haar amandelen eruit ze is nooit meer zo benauwt geweest
ik was blij dat ik niet aan de medicatie ben begonnen gelijk toen die ik van de kinderarts kreeg gewoon omdat ze soms te trots of weet ik wat zijn om een patiënt door te verwijzen
Laat me raden. Het hypoliet? Lol
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

tsja wat zal ik zeggen.
Ik heb bewondering voor het feit dat je je echtgenoot zo verdedigt.

De golden vind ik ronduit zielig, jouw echtgenoot ook,.

De golden is hier in huis 'het kleine hondje'

Ik gun iedereen zijn of haar ras. En nu heb je een cavaliertje met problemen. Ben benieuwd.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Volgens de golden retrieversite is JarJar inmiddels ook weer herplaatst.

http://www.goldenretrieverherplaatsing. ... _reuen.htm

Ik denk dan dat die niet meer bij de eigenaar zit. Hopelijk heeft JarJar nu echt een goed huis gevonden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”