ik hoef de da niet te bellen dat geloof ik wel, maar of ik het gezond vind is een 2e...smoekie schreef:Feit is (hier) dat ik wat anders er gewoon niet inkrijg, ja misschien uiteindelijk als ik hem een week of langer geen eten zou geven, en daar pas ik voor zoals ik net heb uitgelegd, zo wil ik dat gewoon niet doen. Niet jouw manier dat weet ik, maar dat hoeft toch ook niet.malinois schreef:smoekie schreef:
Natuurlijk gaat een hond niet zomaar de pijp uit, maar daar komt het in het kort wel op neer. Ik heb nu het voorbeeld kunnen zien met die kleine van mijn moeder, nou zover wil ik toch echt niet gaan met mijn eigen hond hoor, echt niet. Er zijn er nou eenmaal bij (dat heb je zelf ook zeg je) die je niets anders meer voorgeschoteld krijgt, en of dat nou eigen schuld is of niet, dat zijn wel de feiten. Ik ga het in ieder geval niet op een dusdanige manier uit proberen dat hij bijv. een week lang niets te eten krijgt onder het mom dat die dan echt nog niet de pijp uit is, en het na 2 wkn (bij wijze van) echt wel zal gaan eten. Dat heb ik zojuist uit proberen te leggen waarom niet.
huh wat zijn feiten? Dat als mijn hond niet wil eten dat ie niet wat anders krijgt? nee inderdaad... of het moet 1 ding zijn wat hij niet lust (zoals Dusty met haar vers en Xantos met vis) Maar ik blijf niet aan de gang met 101 soorten brok of kvv... als ze het ooit goed gegeten hebben dan lusten ze het daarna ook...
Daarnaast blijf ik het onvoorstelbaar vinden dat een hond nog amper op zn poten kan staan als ie een paar dagen niet eet...
Wat ik al zei, hier eten de mannen vaak ruim een week (en dat zit idd. tegen de 10 a 11 dagen aan meestal) helemaal niets.. en toch zie ik er amper wat in terug qua conditie of uiterlijk.. en ik heb nogal schrale honden dus veel vet hebben ze sowieso niet.
Ik blijf ook niet aan de gang met 101 dingen, ik heb er genoeg geprobeerd, en uiteindelijk gestrand bij hetgeen ze nu krijgt, nu vandaag toch na dat gedoe van gisteren iets anders geprobeerd, ik heb haar andere voer weggehaald, en zie wel of het er morgen nog staat of niet. Staat het er niet,staat het er wel jammer dan, dan zet ik haar gewoon weer haar eigen eten voor.
Wbt die paar dagen waar jij het over hebt. Als je kijkt naar de grote van de hond (iets groter als een pup) zijn lichaamsgewicht (net 5 kl) terwijl hij zwaarder zou horen te wegen, en die hond krijgt 11 dgn (wat ik geen paar dagen noem) geen eten, ja dan is dat inderdaad onvoorstelbaar ja. Iemand van 100 kg kan veel meer hebben dan iemand die net krap 45 weegt en anorexia heeft. Denk dat je daar de hond van mijn moeder nog het beste mee kunt vergelijken. Die kun je nou eenmaal niet vergelijken met de honden die jij hebt.
Kwil je nog wel het telefoonnummer van de DA geven ook hoor, als je het zou willen navragen omdat je het zo onvoorstelbaar vindt. Misschien dat je dan eindelijk begrijpt dat de ene hond de andere hond niet is, en dat je dat dan ook niet met elkaar kunt vergelijken.
Mijn eigen hond zou het zeer waarschijnlijk ook wel langer volhouden voor die zo uitgemergeld zou zijn als die van mijn moeder was, maar zit ik daar op te wachten, nee, zit iemand anders daar op te wachten? Ik weet wel zeker van niet zo simpel is dat.
de grootte maakt toch niet uit ivm gewicht... mijn honden zijn heel licht voor hun ras, sommigen zullen het te licht vinden.. ik wil mn honden zo schraal mogelijk houden ivm de sport die ze doen en het effect wat een zwaar gewicht hiermee zou hebben op hun botten en andere gewrichten.
Een grotere hond die zelf al weinig weegt is dus imo daar gerust mee te vergelijken... ik blijf er bij dat een gezonde hond best een tijdje zonder eten kan... dus of die hond dan wel zo gezond is betwijfel ik.