Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond meer dood dan levend terug van Hotel/Pension.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Hond meer dood dan levend terug van Hotel/Pension.

Ongelezen bericht door malinois »

smoekie schreef:
malinois schreef:
smoekie schreef:
Natuurlijk gaat een hond niet zomaar de pijp uit, maar daar komt het in het kort wel op neer. Ik heb nu het voorbeeld kunnen zien met die kleine van mijn moeder, nou zover wil ik toch echt niet gaan met mijn eigen hond hoor, echt niet. Er zijn er nou eenmaal bij (dat heb je zelf ook zeg je) die je niets anders meer voorgeschoteld krijgt, en of dat nou eigen schuld is of niet, dat zijn wel de feiten. Ik ga het in ieder geval niet op een dusdanige manier uit proberen dat hij bijv. een week lang niets te eten krijgt onder het mom dat die dan echt nog niet de pijp uit is, en het na 2 wkn (bij wijze van) echt wel zal gaan eten. Dat heb ik zojuist uit proberen te leggen waarom niet.

huh wat zijn feiten? Dat als mijn hond niet wil eten dat ie niet wat anders krijgt? nee inderdaad... of het moet 1 ding zijn wat hij niet lust (zoals Dusty met haar vers en Xantos met vis) Maar ik blijf niet aan de gang met 101 soorten brok of kvv... als ze het ooit goed gegeten hebben dan lusten ze het daarna ook...

Daarnaast blijf ik het onvoorstelbaar vinden dat een hond nog amper op zn poten kan staan als ie een paar dagen niet eet...
Wat ik al zei, hier eten de mannen vaak ruim een week (en dat zit idd. tegen de 10 a 11 dagen aan meestal) helemaal niets.. en toch zie ik er amper wat in terug qua conditie of uiterlijk.. en ik heb nogal schrale honden dus veel vet hebben ze sowieso niet.
Feit is (hier) dat ik wat anders er gewoon niet inkrijg, ja misschien uiteindelijk als ik hem een week of langer geen eten zou geven, en daar pas ik voor zoals ik net heb uitgelegd, zo wil ik dat gewoon niet doen. Niet jouw manier dat weet ik, maar dat hoeft toch ook niet.

Ik blijf ook niet aan de gang met 101 dingen, ik heb er genoeg geprobeerd, en uiteindelijk gestrand bij hetgeen ze nu krijgt, nu vandaag toch na dat gedoe van gisteren iets anders geprobeerd, ik heb haar andere voer weggehaald, en zie wel of het er morgen nog staat of niet. Staat het er niet :E: ,staat het er wel jammer dan, dan zet ik haar gewoon weer haar eigen eten voor.

Wbt die paar dagen waar jij het over hebt. Als je kijkt naar de grote van de hond (iets groter als een pup) zijn lichaamsgewicht (net 5 kl) terwijl hij zwaarder zou horen te wegen, en die hond krijgt 11 dgn (wat ik geen paar dagen noem) geen eten, ja dan is dat inderdaad onvoorstelbaar ja. Iemand van 100 kg kan veel meer hebben dan iemand die net krap 45 weegt en anorexia heeft. Denk dat je daar de hond van mijn moeder nog het beste mee kunt vergelijken. Die kun je nou eenmaal niet vergelijken met de honden die jij hebt.

Kwil je nog wel het telefoonnummer van de DA geven ook hoor, als je het zou willen navragen omdat je het zo onvoorstelbaar vindt. Misschien dat je dan eindelijk begrijpt dat de ene hond de andere hond niet is, en dat je dat dan ook niet met elkaar kunt vergelijken.

Mijn eigen hond zou het zeer waarschijnlijk ook wel langer volhouden voor die zo uitgemergeld zou zijn als die van mijn moeder was, maar zit ik daar op te wachten, nee, zit iemand anders daar op te wachten? Ik weet wel zeker van niet zo simpel is dat.
ik hoef de da niet te bellen dat geloof ik wel, maar of ik het gezond vind is een 2e...
de grootte maakt toch niet uit ivm gewicht... mijn honden zijn heel licht voor hun ras, sommigen zullen het te licht vinden.. ik wil mn honden zo schraal mogelijk houden ivm de sport die ze doen en het effect wat een zwaar gewicht hiermee zou hebben op hun botten en andere gewrichten.
Een grotere hond die zelf al weinig weegt is dus imo daar gerust mee te vergelijken... ik blijf er bij dat een gezonde hond best een tijdje zonder eten kan... dus of die hond dan wel zo gezond is betwijfel ik.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

smoekie schreef:Nou ja, hoe je het ook went of keert, nagenoeg alle broksoorten die er maar te koop zijn in de supermarkt worden door jullie als ongezond en slecht en weet ik veel wat bestempeld. Prima dat mag. Je mag ook gewoon vertellen waarom een merk niet goed zou zijn e.d.
Dat willen mensen misschien ook wel, maar je reageert zelf redelijk afwijzend, dus dan wordt het een wat korzelige toestand :wink:

Er is gewoon heel veel meer op hondenvoergebied dan wat er bij de supermarkt te vinden is :wink: En deze opmerking van je:
Er zijn altijd wel alternatieven te vinden voor datgene wat je zelf of je hond naar binnen werkt. Is dat lekker? 9 van de 10x niet.

klopt ook echt niet hoor :wink: Ik durf te wedden dat er ook op dat gebied een wereld voor je open zou kunnen gaan :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
malinois schreef:de hoofdvoeding was Pedigree als ik het goed heb... dat is dezelfde troep dus dat kun je daar bij onder scharen. Er zijn maar weinig goede merken brokken... en ja ik voer ook brok hoor..

waarom vinden honden bovengenoemde brokken als enige vaak lekker omdat er zoveel kleur, geur en smaakstoffen aan toegevoed zijn dit itt de 'gezonde' brokken.

Nou ja, hoe je het ook went of keert, nagenoeg alle broksoorten die er maar te koop zijn in de supermarkt worden door jullie als ongezond en slecht en weet ik veel wat bestempeld. Prima dat mag. Je mag ook gewoon vertellen waarom een merk niet goed zou zijn e.d.

En ik kijk wat dat betreft naar veel meer dingen, tuurlijk zitten er meer kleur en smaakstoffen e.d. in, dat zit ook in ons eten, en ik ben gewoon niet iemand wat bij de boodschappen op de etiketten gaat kijken wat er allemaal inzitten, welke kleur-geur en smaakstoffen erin verwerkt zitten. Dat iemand anders dat wel doet, omdat diegene die "troep" niet naar binnen wil werken ook goed, ieder zijn eigen keuze daarin, en wat hondenvoer betreft geld voor mij precies hetzelfde.

Er zijn altijd wel alternatieven te vinden voor datgene wat je zelf of je hond naar binnen werkt. Is dat lekker? 9 van de 10x niet. Wil ik dat eten? Nee. Wil ik dat mijn hond geven? Ja als zij het lekker vind en zonder problemen eet, geen probleem, wordt het een probleem om er voor te zorgen dat ze het naar binnen krijgt, dan zeg ik ook voor de hond nee, en krijgt ze datgene wat lekker is maar wat minder gezond. :wink:
heb je ooit alternatieven geprobeerd dan? En dan moet je even naar een dierenwinkel ipv de supermarkt...

Cavom
Bevo
Barca
Prins geperst
etc.??????
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Frenk
Zeer actief

smoekie schreef:ja pedigree, maar ook dat wordt door jullie begreep ik later bestempeld als slechte voeding, tja waarschijnlijk is alles wat in de supermarkt te koop is (kvv uitgezonderd) volgens de standaarden van vele hier slecht, maar he prima de mijne doet het er nog steeds goed op :ok: en dat is toch het belangrijkste :F: :wink:
Ik weet niet hoe goed 'goed' is, maar het zou zomaar kunnen dat je verbaasd zou kunnen zijn over hoeveel beter 'goed' nog kan worden :wink:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

smoekie schreef:
malinois schreef:de hoofdvoeding was Pedigree als ik het goed heb... dat is dezelfde troep dus dat kun je daar bij onder scharen. Er zijn maar weinig goede merken brokken... en ja ik voer ook brok hoor..

waarom vinden honden bovengenoemde brokken als enige vaak lekker omdat er zoveel kleur, geur en smaakstoffen aan toegevoed zijn dit itt de 'gezonde' brokken.

Nou ja, hoe je het ook went of keert, nagenoeg alle broksoorten die er maar te koop zijn in de supermarkt worden door jullie als ongezond en slecht en weet ik veel wat bestempeld. Prima dat mag. Je mag ook gewoon vertellen waarom een merk niet goed zou zijn e.d.

En ik kijk wat dat betreft naar veel meer dingen, tuurlijk zitten er meer kleur en smaakstoffen e.d. in, dat zit ook in ons eten, en ik ben gewoon niet iemand wat bij de boodschappen op de etiketten gaat kijken wat er allemaal inzitten, welke kleur-geur en smaakstoffen erin verwerkt zitten. Dat iemand anders dat wel doet, omdat diegene die "troep" niet naar binnen wil werken ook goed, ieder zijn eigen keuze daarin, en wat hondenvoer betreft geld voor mij precies hetzelfde.

Er zijn altijd wel alternatieven te vinden voor datgene wat je zelf of je hond naar binnen werkt. Is dat lekker? 9 van de 10x niet. Wil ik dat eten? Nee. Wil ik dat mijn hond geven? Ja als zij het lekker vind en zonder problemen eet, geen probleem, wordt het een probleem om er voor te zorgen dat ze het naar binnen krijgt, dan zeg ik ook voor de hond nee, en krijgt ze datgene wat lekker is maar wat minder gezond. :wink:
Ga ik even een beetje flauw doen: ik wil elke avond patatjes met mayo. Vind ik het aller lekkerste wat er is. En als mijn moeder mij dat altijd maar had gegeven, had ik ook geen andere dingen meer gegeten, want ik krijg toch wel patatjes als ik maar door zeur. En nu eet ik ook een heleboel andere dingen, die gezonder voor mij zijn en ook eigenlijk wel heel erg lekker. En dan eet ik af en toe patatjes.

Dat is voor honden eigenlijk net zo als bij kinderen. (ik neem tenminste niet aan dat je je kind elke dag snackbarfood geeft) :F:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

malinois schreef:ik hoef de da niet te bellen dat geloof ik wel, maar of ik het gezond vind is een 2e...
de grootte maakt toch niet uit ivm gewicht... mijn honden zijn heel licht voor hun ras, sommigen zullen het te licht vinden.. ik wil mn honden zo schraal mogelijk houden ivm de sport die ze doen en het effect wat een zwaar gewicht hiermee zou hebben op hun botten en andere gewrichten.
Een grotere hond die zelf al weinig weegt is dus imo daar gerust mee te vergelijken... ik blijf er bij dat een gezonde hond best een tijdje zonder eten kan... dus of die hond dan wel zo gezond is betwijfel ik.
Nee dat snap ik wel dat jij de DA niet hoeft te bellen :smile: maar je snapt wat ik bedoelde.

Ja of het gezond is of niet? De hond mankeert in ieder geval “niks” maar wat ik al zei, het is dan ook geen “standaard” jack. Tis geen felle flikker zoals ze doorgaans zijn. Hij springt niet zoals ze doorgaans springen etc etc etc. Het is gewoon echt letterlijk en figuurlijk een sultie. Zoals ie eruit ziet, zoals ie loopt, zoals ie “springt” in die zin is die dus figuurlijk niet zo gezond als de andere 2 ( of andere jack doorgaans zij)

Maar dat heb je in mijn opening ook wel kunnen lezen, die andere redden zich wel, die andere kunnen wel een “stootje’ hebben, maar zij dus niet, en juist doordat het haar overkomen, zij die dat dus gewoonweg niet trekt, en dus echt (jullie vermoeden denk ik nog steeds dat ik daarmee overdreven heb, zoals doorgaans wel eens gebeurd om iets aan te geven) letterlijk en figuurlijk uitgemergeld was en zo verzwakt dat ze dus bijna niet meer op haar poten kon staan.

Had het 1 van de andere honden gebeurd zou ik ook boos zijn geweest, laat dat duidelijk zijn, maar toch heel anders dan nu het geval is, dat weet ik zeker.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:Dat willen mensen misschien ook wel, maar je reageert zelf redelijk afwijzend, dus dan wordt het een wat korzelige toestand :wink:
Misschien, maar als je kijkt op welke manier men is begonnen om aan te geven dat er ook wat anders zou zijn dan hetgeen ik de hond geef, ben je toch hoop ik wel met mee eens, dat dat nou ook niet bepaald de manier is om iemand proberen te wijzen dat er nog andere "gezondere"dingen zijn.

Je kan aan mijn reacties retour zo terug zien wie er op een normale nette manier reageerden en wie op sarcastische wijze terug werden beantwoord. Een beetje het “zo je doet, zo je ontmoet” gebeuren :wink:

Frenk schreef:Er is gewoon heel veel meer op hondenvoergebied dan wat er bij de supermarkt te vinden is :wink: En deze opmerking van je:
Er zijn altijd wel alternatieven te vinden voor datgene wat je zelf of je hond naar binnen werkt. Is dat lekker? 9 van de 10x niet.

klopt ook echt niet hoor :wink: Ik durf te wedden dat er ook op dat gebied een wereld voor je open zou kunnen gaan :wink:
Natuurlijk is er nog veel meer op hondenvoergebied dan wat er bij de supermarkt te vinden is, en ook daarvandaan heb ik meerdere soorten geprobeerd hoor. Kheb een tijd carocroc gegeven (lam/rijst) ging niet echt goed, hond stonk de hele dag door en sorry, gezond of niet, maarre ik wil niet in een huis zitten die bij wijze van spreke de hele dag door stinkt naar stinkbommen.

Eukanuba heet het geloof ik heeft ze gehad, maarre wat ik dan van haar terug “vond” was ook niet je van het, en ik kan niet zeggen dat ze dat nou zo goed at. Ze deed met 1 bakje 2-3 dgn (veel te weinig dus) dus daar ook weer vanaf gestapt, zo heb ik nog een ander merk geprobeerd kan ff niet op de naam komen moet altijd aan bacardi denken, en ook dat was geen succes. Toen bij de supermarkt ooit eens een probeer zakje gekregen van benefull(wat lul ik nou de hele tijd over pedigee :oohja: ) en dat ging dus hartstikke goed en daar is ze op gebleven, nu zal dat ongetwijfeld ook onder de noemers vallen van slecht en vergelijkbaar met bonzo en frolic, maar hoe dan ook ik heb meer dan genoeg geprobeert en hier zijn we dus op blijven hangen. En net als Mal aangeeft geen 101 dingen te gaan proberen (om andere reden misschien) ik ook niet.

Ja nu vandaag toch wat er te koop was aan kvv bij de AH wat meegenomen van Rodi (hadden een beperkt ass moet ik zeggen maar goed) en gegeven, en beide staan er nog, en zoals gezegd staan die er morgen nog, dan krijgt ze gewoon weer haar eigen voer terug.

Dus ja, ik heb wel degelijk andere merken geprobeerd, maar zoals je weet zijn er zo ontzettend veel merken dat je op een gegeven moment wel stopt hoor, en misschien vinden jullie dat ik tot het oneindige moet doorgaan, nou ja, daar stel ik jullie dan in teleur, het zij zo.

Dus ja, de hond stinkt niet meer, heeft goede geen lichtgevende ontlasting, is gezond etc etc
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

Nanna schreef:
Frenk schreef:
smoekie schreef:ja pedigree, maar ook dat wordt door jullie begreep ik later bestempeld als slechte voeding, tja waarschijnlijk is alles wat in de supermarkt te koop is (kvv uitgezonderd) volgens de standaarden van vele hier slecht, maar he prima de mijne doet het er nog steeds goed op :ok: en dat is toch het belangrijkste :F: :wink:
Ik weet niet hoe goed 'goed' is, maar het zou zomaar kunnen dat je verbaasd zou kunnen zijn over hoeveel beter 'goed' nog kan worden :wink:
Ik geloof dat jullie elkaar aardig gevonden hebben :mrgreen:

stttttttt verpest het nou niet voor me :engel:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
Frenk schreef:Dat willen mensen misschien ook wel, maar je reageert zelf redelijk afwijzend, dus dan wordt het een wat korzelige toestand :wink:
Misschien, maar als je kijkt op welke manier men is begonnen om aan te geven dat er ook wat anders zou zijn dan hetgeen ik de hond geef, ben je toch hoop ik wel met mee eens, dat dat nou ook niet bepaald de manier is om iemand proberen te wijzen dat er nog andere "gezondere"dingen zijn.

Je kan aan mijn reacties retour zo terug zien wie er op een normale nette manier reageerden en wie op sarcastische wijze terug werden beantwoord. Een beetje het “zo je doet, zo je ontmoet” gebeuren :wink:

Frenk schreef:Er is gewoon heel veel meer op hondenvoergebied dan wat er bij de supermarkt te vinden is :wink: En deze opmerking van je:

Natuurlijk is er nog veel meer op hondenvoergebied dan wat er bij de supermarkt te vinden is, en ook daarvandaan heb ik meerdere soorten geprobeerd hoor. Kheb een tijd carocroc gegeven (lam/rijst) ging niet echt goed, hond stonk de hele dag door en sorry, gezond of niet, maarre ik wil niet in een huis zitten die bij wijze van spreke de hele dag door stinkt naar stinkbommen.

Eukanuba heet het geloof ik heeft ze gehad, maarre wat ik dan van haar terug “vond” was ook niet je van het, en ik kan niet zeggen dat ze dat nou zo goed at. Ze deed met 1 bakje 2-3 dgn (veel te weinig dus) dus daar ook weer vanaf gestapt, zo heb ik nog een ander merk geprobeerd kan ff niet op de naam komen moet altijd aan bacardi denken, en ook dat was geen succes. Toen bij de supermarkt ooit eens een probeer zakje gekregen van benefull(wat lul ik nou de hele tijd over pedigee :oohja: ) en dat ging dus hartstikke goed en daar is ze op gebleven, nu zal dat ongetwijfeld ook onder de noemers vallen van slecht en vergelijkbaar met bonzo en frolic, maar hoe dan ook ik heb meer dan genoeg geprobeert en hier zijn we dus op blijven hangen. En net als Mal aangeeft geen 101 dingen te gaan proberen (om andere reden misschien) ik ook niet.

Ja nu vandaag toch wat er te koop was aan kvv bij de AH wat meegenomen van Rodi (hadden een beperkt ass moet ik zeggen maar goed) en gegeven, en beide staan er nog, en zoals gezegd staan die er morgen nog, dan krijgt ze gewoon weer haar eigen voer terug.

Dus ja, ik heb wel degelijk andere merken geprobeerd, maar zoals je weet zijn er zo ontzettend veel merken dat je op een gegeven moment wel stopt hoor, en misschien vinden jullie dat ik tot het oneindige moet doorgaan, nou ja, daar stel ik jullie dan in teleur, het zij zo.

Dus ja, de hond stinkt niet meer, heeft goede geen lichtgevende ontlasting, is gezond etc etc
het kan zijn dat je hond is gaan ontgiften met de caracroc en ja dat stinkt dan even.. .daar moet hij ook even doorheen...
al die zooi moet uit zn lichaam nl.
Hoe lang heb je het geprobeerd trouwens?
Eukanuba klinkt bekend, mijn hond bleef er erg mager van terwijl hij niet meer op kon... is ook geen goed voer imo trouwens.
Ik vind dat je als je morgen alweer opgeeft echt te snel opgeeft ik zou het zeker nog een dagje aankijken... een dagje niet eten is echt helemaal niets voor een hond. :wink:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Roelfien schreef: Ga ik even een beetje flauw doen: ik wil elke avond patatjes met mayo. Vind ik het aller lekkerste wat er is. En als mijn moeder mij dat altijd maar had gegeven, had ik ook geen andere dingen meer gegeten, want ik krijg toch wel patatjes als ik maar door zeur. En nu eet ik ook een heleboel andere dingen, die gezonder voor mij zijn en ook eigenlijk wel heel erg lekker. En dan eet ik af en toe patatjes.

Dat is voor honden eigenlijk net zo als bij kinderen. (ik neem tenminste niet aan dat je je kind elke dag snackbarfood geeft) :F:
Jij mag flauw doen hoor :zweep:

Ik zou elke avond wel shoarma willen en kunnen eten (denk ik) Daar mogen ze mij voor wakker maken, eet ik dat elke dag? Nee uiteraard niet, kheb geen zin om een of andere dikke vetklep te worden (no affence by the weg voor iemand zich aangesproken voelt omdat hij of zij maatje 52 heeft)

Ik denk dat het hier vooral in de genen zit (al heb ik de hond niet gebaard :smile: )
En dan kan ik hier wel over gaan uitweiden maarre dan zitten we binnen no time op 12 pagina’s nog voor er iemand tussendoor gereageerd heeft. :F:

I get the picture in ieder geval, en ja ik weet dat het nagenoeg hetzelfde werkt bij honden, maar psies wat ik net al aangaf, op een gegeven moment stop je als je iets hebt gevonden wat de hond wel goed eet, en dat dat volgens de normen van hier niet het beste is. Tja to bad :wink:
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Wat een gezeik zeg over :blah: wat wel en niet goed is. :U: :U:
Wat ze vreten,wat ze niet vreten,Als iedereen zo door gaat is het bijna weer vakantie. :smile: :smile:
Als ze het bij mij niet lekker vinden,dan vreten ze ook niet,en vreten ze niet,krijgen ze wat anders de volgende dag...
o jee...... Nu krijg ik iedereen over me heen haha
( grapje)
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
Frenk
Zeer actief

Nanna schreef:
Frenk schreef:
Ik geloof dat jullie elkaar aardig gevonden hebben :mrgreen:
Ach :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yvonne dl schreef:Wat een gezeik zeg over :blah: wat wel en niet goed is. :U: :U:
Wat ze vreten,wat ze niet vreten,Als iedereen zo door gaat is het bijna weer vakantie. :smile: :smile:
Als ze het bij mij niet lekker vinden,dan vreten ze ook niet,en vreten ze niet,krijgen ze wat anders de volgende dag...
( grapje)
nee hoor maar slim vind ik het niet... ik kreeg ook niets anders als ik mn eten niet op at vroeger en ik ben er echt niet slecht van geworden...
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

yvonne dl schreef:Wat een gezeik zeg over :blah: wat wel en niet goed is. :U: :U:
( grapje)
Als je het niet interessant vindt, waarom reageer je dan?
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:het kan zijn dat je hond is gaan ontgiften met de caracroc en ja dat stinkt dan even.. .daar moet hij ook even doorheen...
Eukanuba klinkt bekend, mijn hond bleef er erg mager van terwijl hij niet meer op kon... is ook geen goed voer imo trouwens.
Ik vind dat je als je morgen alweer opgeeft echt te snel opgeeft ik zou het zeker nog een dagje aankijken... een dagje niet eten is echt helemaal niets voor een hond. :wink:
Oh dat hebben we wel even geprobeerd hoor, maar het was gewoon niks, voor de hond misschien wel, maar voor haar omgeving zeer zeker niet. :smile:

Ja de 1 zegt Eukanuba wel goed, niet goed, maakt niet uit, ook dat was in ieder geval niets.

Misschien geef ik in jouw ogen te snel op, maar ik heb zoiets van als ze het lekker vind eet ze het gelijk op, zo niet dan later in de avond wel, vandaar dat ik het ook laat staan tot morgen. Maar morgen komt gewoon die andere bak er weer te staan voor haar, ik heb daar zoals ik je net al uitlegde gevoelsmatig gewoon iets tegen om de hond iets door de strot te duwen wat ze liever niet heeft of niet lekker vind.
smoekie
Zeer actief

yvonne dl schreef:Wat een gezeik zeg over :blah: wat wel en niet goed is. :U: :U: Wat ze vreten,wat ze niet vreten,Als iedereen zo door gaat is het bijna weer vakantie. :smile: :smile:
:zweep: kun je wel zeggen, ja, nog ff en ik kan weer op vakantie, dat terwijl ik nog geen goed pension gevonden heb :wink: :smile:
yvonne dl schreef:Als ze het bij mij niet lekker vinden,dan vreten ze ook niet,en vreten ze niet,krijgen ze wat anders de volgende dag o jee...... Nu krijg ik iedereen over me heen haha
( grapje)
:O: :80: :smile:
smoekie
Zeer actief

malinois schreef: nee hoor maar slim vind ik het niet... ik kreeg ook niets anders als ik mn eten niet op at vroeger en ik ben er echt niet slecht van geworden...
Slim, slim wat is slim :zweep:

Ik kreeg vroeger ook (eerst) niets anders, tot mijn moeder zag dat mijn adem om niet te eten langer was dan die van haar, toen at ik op een gegeven mometn 3x per dag broodje hagelslag, ze heeft het er nooit uit kunnen krijgen, zo eigenwijs als ik toen was, ben ik nu nog steeds, en waarschijnlijk heb ik dat over gegeven aan mijn kinderen, en heeft mijn hond daar toch ook iets van meegekregen :smile:

enne ik ben er net als jij ook niet slecht van geworden hoor :F:
Laatst gewijzigd door smoekie op 10 jul 2009 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
yvonne dl
Zeer actief

Frenk schreef:
( grapje)
Dat zeg ik toch niet dat ik het niet interesant vind?
Jij hebt ook niet echt iets te melden wat interesant is volgens mij. :slaap:
Luxaflex???
Wat is luxaflex :tongue: :smile:
Maar als ik er bij zet:Grapje......
Dat begrijp je wel toch???
Niet moeilijk hoor,, :U: :lekkerpuh:
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
malinois schreef:het kan zijn dat je hond is gaan ontgiften met de caracroc en ja dat stinkt dan even.. .daar moet hij ook even doorheen...
Oh dat hebben we wel even geprobeerd hoor, maar het was gewoon niks, voor de hond misschien wel, maar voor haar omgeving zeer zeker niet. :smile:

Ja de 1 zegt Eukanuba wel goed, niet goed, maakt niet uit, ook dat was in ieder geval niets.

Misschien geef ik in jouw ogen te snel op, maar ik heb zoiets van als ze het lekker vind eet ze het gelijk op, zo niet dan later in de avond wel, vandaar dat ik het ook laat staan tot morgen. Maar morgen komt gewoon die andere bak er weer te staan voor haar, ik heb daar zoals ik je net al uitlegde gevoelsmatig gewoon iets tegen om de hond iets door de strot te duwen wat ze liever niet heeft of niet lekker vind.
ik bedoel overstappen.. hoe lang probeer je dat uit? Hoe lang heb je caracroc gevoerd bijv?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yvonne dl schreef:
Frenk schreef:
( grapje)
Dat zeg ik toch niet dat ik het niet interesant vind?
Jij hebt ook niet echt iets te melden wat interesant is volgens mij. :slaap:
Luxaflex???
Maar als ik er bij zet:Grapje......
Dat begrijp je wel toch???
Niet moeilijk hoor,, :U: :lekkerpuh:
waar heb je het in vredesnaam over? Frenk zegt inhoudelijk veel meer in 1 post dan jij nu al doet in 3 posten....
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:ik bedoel overstappen.. hoe lang probeer je dat uit? Hoe lang heb je caracroc gevoerd bijv?
Pff dat weet ik niet meer hoor, heeft een paar weken geduurd en toen vond ik het welletjes. vond het al erg genoeg om 1x per dag in de lucht van mezelf en mijn man te zitten terwijl dit maar een paar minuten duurde :zweep: terwijl de hond nagenoeg de hele dag door liet merken dat ze er was, nou dan is de pret er gauw vanaf hoor, als de enige paar minuten dat je de hond niet ruikt, je eigen minuten zijn of die van je man :smile:
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:waar heb je het in vredesnaam over? Frenk zegt inhoudelijk veel meer in 1 post dan jij nu al doet in 3 posten....

:80: dames toch, maak nu geen ruzie hier in dit topic zeg :wink: :smile:
Frenk
Zeer actief

yvonne dl schreef:Luxaflex???
Ik had het niet over luxaflex, maar goed. Jij hebt blijkbaar je zinnen gezet op een gezellige avond :ok:
Afbeelding
yvonne dl
Zeer actief

Sorry,het ging inderdaad niet over luxaflex.
:oohja:
Maar ik heb toch wel een gezellige avond hoor. :ok:
Afbeelding

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

@Smoekie

Ik heb een kruising Jack die een ramp is qua eten. Alles wat ik haar nieuw voorschotel lust ze niet, behalve de ongezonde smaak-kleur-enz-stoffen zooi, die leuk zijn als beloningvoertjes en verder niet...

Nou kan zij niet heel goed tegen granen (ze is er niet allergisch voor, maar ze reageert er ook niet heel goed op), dus ik het moeten experimenteren met voer. En ja, iedere keer als ik iets nieuws probeer/moet proberen , omdat ze te jeukerig is, dan moeten we dus weer naar een 'nieuwe voersoort'. Kost me meestal een week, soms iets meer tijd. Waarin ze dus echt niets anders krijgt voorgeschoteld (behalve voertjes met trainen, maar ook dat houd ik beperkt). Dan gaat ze eens proberen. Ze neemt een paar hapjes, en moet er nog eens flink over na denken... En nu krijg ik nauwelijks de kans om het neer te zetten, als ik een kilo vlees in porties ga verdelen staat ze erbij te piepen, enz... Ze moet eraan wennen, ieder nieuw merk KVV opnieuw zelfs... En toen ik helemaal zelf heb samengesteld een poos was het in het begin echt rampzalig, want sja, dan heb je dus steeds andere diersoorten...

Maarre, mijn uk van 5 kilo heeft dat (makkelijk) overleefd en is nu dus niet meer te houden als ik haar KVV voorzet. En ook de brok (farmfood) die ze eerder vertikte te eten, gaat nu gewoon in een keer naar binnen. Kwestie van doorzetten, en hoeveel medelijden je ook hebt, niet opgeven... Jacks weten heel goed wat ze moeten doen om hun zin te krijgen (net als die kinderen die je op tv met opvoedpolitie ziet, die alleen maar patat willen eten, waarbij moeder uiteindelijk toch maar weer opgeeft, want ja, kind moet toch eten), en jij moet dus laten zien dat jij ervoor kan zorgen dat ze hun zin toch echt niet gaan krijgen...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik wil toch wel even zeggen dat ik er respect voor heb dat je het toch probeert, ondanks het feit dat jij niet inziet waarom het gezonder zou zijn dan wat ze nu eten.
De meeste mensen die absoluut niet geloven dat het voer wat ze geven ongezonder is, proberen het niet eens.

Wie weet dat je het ooit nog eens interessant gaat vinden om er meer over te leren en lezen.
En kan je het bij een volgende hond van pup af aan voeren.
Dat het bij de honden die je nu hebt niet meer lukt, kan ik me best voorstellen.
Zeker als ze hun leven lang hun zin hebben gekregen door toch dat voer te krijgen wat ze willen.
Dan wordt het gewoon ontzettend moeilijk, en ik denk ook niet dat het ooit gaat lukken als je de volgende dag gewoon weer hun normale voer voorzet.

Misschien vermenselijk je je honden iets teveel in je gevoel dat het 'zielig' is om ze honger laten 'lijden'
:zweep:
smoekie
Zeer actief

Jacksel schreef: Maarre, mijn uk van 5 kilo heeft dat (makkelijk) overleefd en is nu dus niet meer te houden als ik haar KVV voorzet. En ook de brok (farmfood) die ze eerder vertikte te eten, gaat nu gewoon in een keer naar binnen. Kwestie van doorzetten, en hoeveel medelijden je ook hebt, niet opgeven... Jacks weten heel goed wat ze moeten doen om hun zin te krijgen (net als die kinderen die je op tv met opvoedpolitie ziet, die alleen maar patat willen eten, waarbij moeder uiteindelijk toch maar weer opgeeft, want ja, kind moet toch eten), en jij moet dus laten zien dat jij ervoor kan zorgen dat ze hun zin toch echt niet gaan krijgen...

Vervelend dat jij zo'n gedoe hebt gehad met je hond ook wat betreft eten, en ja ik zal inderdaad wat dat betreft echt wel een watje zijn. Dat weet niet alleen de hond, dat weten de kinderen (en andere) ook :smile:

En ja ik moet dat wel laten zien en ervoor zorgen dat ze(zij) de zin niet krijgt, maar ja hoe dring ik tot mezelf door :smile: :smile:

nee alle gekheid, ik probeer dit, ik probeer vandeweek wat anders, maar weet je,een ander kan zeggen dat het geen goed voer is, en dat kvv-vers rauw vlees juist HET is voor een hond (of andere merken) ik heb er genoeg geprobeerd om tot hier te komen zeg maar waar zij het goed op doet, en waar wij geen "last" van hebben dat ik gewoon niet iets heb dat het beste alleen goed genoeg is als je snapt wat ik bedoel :wink:
gr.smoekie :D
Laatst gewijzigd door smoekie op 10 jul 2009 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

wou iets soortgelijks als mijn voorganger @jacksel schrijven.

mijn hond kan ook niet tegen graanproducten in Brokken.

hij krijgt Carnibest. dat is een Kvv. een diepvries vlees product waar alles inzit voor de hond. dan hoef je niet te Barfen. want ik ben dan zelf bang dat ik voedingsfouten ga maken. en mijn hond gaat vreselijk winden als hij steeds iets anders krijgt. :N:

ik heb nog geen 1 hond meegemaakt die niet dol is op Carnibest.

1 nadeel :het moet in de vriezer. :wink:

onze tweede hond krijgt het ook. en die smult ervan.

je kan het niet bij iedere dierenwinkel krijgen. in de supermarkt al helemaal niet.

het is ook niet het goedkoopste.

alhoewel ik me kan voorstellen dat als je hond goede darmen (spijsvertering) heeft, supermarkt voer ideaal is. er zullen gerust honden oud mee worden.
ik kan me voorstellen dat het niet gezond is. (veel onnodige toevoegingen). maar zou niet weten of het ook kwaad kan, bij honden die er geen last mee hebben.

mijn hond kan er iig niet tegen.
smoekie
Zeer actief

Paulala schreef:Ik wil toch wel even zeggen dat ik er respect voor heb dat je het toch probeert, ondanks het feit dat jij niet inziet waarom het gezonder zou zijn dan wat ze nu eten.
De meeste mensen die absoluut niet geloven dat het voer wat ze geven ongezonder is, proberen het niet eens.

Wie weet dat je het ooit nog eens interessant gaat vinden om er meer over te leren en lezen.
En kan je het bij een volgende hond van pup af aan voeren.
Dat het bij de honden die je nu hebt niet meer lukt, kan ik me best voorstellen.
Zeker als ze hun leven lang hun zin hebben gekregen door toch dat voer te krijgen wat ze willen.
Dan wordt het gewoon ontzettend moeilijk, en ik denk ook niet dat het ooit gaat lukken als je de volgende dag gewoon weer hun normale voer voorzet.

Misschien vermenselijk je je honden iets teveel in je gevoel dat het 'zielig' is om ze honger laten 'lijden'
:O: nou eh,tja, dankjewel :wink:

Het is niet zo dat ik per definitie niet geloof dat het voer dat ze nu krijgt ongezonder is dan wat ik haar vanmiddag gegeven heb (kvv) ik heb alleen een instelling anders dan de meeste hier in dit topic en dat is dat het bij mij niet zo is dat alleen het allerbeste goed genoeg is.

Voor mij is het goed genoeg als de hond het lekker vindt, het goed eet, het er goed op doet en gewoon gezond is. Dat zijn voor mij de voornaamste dingen. Je ziet gauw genoeg of iets echt niet goed is. Als je voer geeft wat niet goed voor ze is, behouden ze niet hun glanzende vacht, kunnen ze gaan verharen als de pest (wat ze nu wel doet trouwens , maar dat is jaargetijde en gaat gelukkig weer over :wink: )

Dus ja, ondanks dat ik gisteren zei dat ik het jullie nu echt niet meer zou laten weten al zou ik het veranderen, ach aard van het beestje he, zo ben ik ook wel weer :D

Ik vind het ook wel interessant om te lezen hoor, en niet alleen ik, mijn moeder ook, die is sinds eergisteren de stambomen en kennelpapieren naar boven gaan halen, en kijken of ze nog iets van de honden terug kon vinden of van moeders/vaders van honden die ze vroeger hebben gehad e.d. (tja vroeger was er nog geen internet he)

En mede door het gebeuren in het pension, en mede door het gedoe hier in dit topic (zij leest ook mee :wink: ) hebben ze vanmiddag toch maar weer eens een keer iets anders gehaald, in de hoop dat de kleine toch ook iets anders gaat (leren) eten zodat we niet alleen maar afhankelijk zijn van die bakjes cesar omdat je dit gewoon nooit meer wil meemaken.

En ik weet wel zeker dat ik mijn hond iets te veel vermenselijk in de zin van dat ik het inderdaad zielig vind om hem honger te laten lijden. Ik heb hetzelfde aan de hand met mijn dochter van 1,5 eet al 4 weken echt nagenoeg totaal niets (over de hele dag hooguit in de avond 6-7 hapjes warm eten) alles gegeven van fruit-brood-pap-tosti-patat etc etc etc als ze maar IETS at. Daar waar andere zeggen laat maar gaan ze eet echt wel als ze honger heb, KAN ik dat gewoon echt niet. Dan maar wat patatjes bakken, dan maar een paar hapjes van een donut, dan eet ze toch iets (snap je) en tja, dat werkt natuurlijk ook door bij de hond, die kan ik ook niet zo laten lopen terwijl ie zijn voer (kvv) geen blik waardig gunt en er nog niet aan snuffelt niks.

Kzie wel hoe en wat ik morgen doe. Misschien laat ik het staan, misschien ook niet, ben nu al in staat om zijn voer terug te zetten maar dat doe ik niet, kan me nog wel inhouden (ga zo toch naar boven) :smile: maar ja, kan maar zo zijn dat ik vannacht wakker wordt, het zielig vind en het dan alsnog verander, ik weet het niet, pas die dingen altijd ook bij mezelf af :wink:
smoekie
Zeer actief

@Emma

Of iets goedkoop is of duurder maakt me niks uit, als ik kijk wat die cesar bakjes kosten, en ik kijk wat zo’n bakje kvv kost, kan ik bij wijze van spreke 4x geven van de kvv tegenover 1 bakje cesar (om maar wat te noemen)

Ze heeft voer gehad die 16 euro de zak kostte (1,5kg) en ze heeft nu een zak die kost bijna 5 euro dus ja, dat verschil maakt me verder niet uit. Kheb er gelukkig geen 6 :smile:

De honden van mijn moeder zijn vroeger ook altijd oud geworden, en die kregen ook bonzo, en ja die kregen ook gekookte kippelevertjes die ze verdeelde en in de vriezer deed, haar honden kregen vroeger ook pens etc etc etc maar het was toch voornamelijk bonzo (toen nog aangemaakt met warm water) wat de honden kregen, en stuk voor stuk zijn ze allen heel oud geworden met echt 2 uitschieters erbij.

Als je hond gewend is aan kvv weet ik bijna wel zeker dat je die niet ineens op voer van appie kunt zetten, die zal ongetwijfeld last gaan krijgen, andersom zal het eerder zonder problemen gaan dat ben ik me ook wel bewust wat dat betreft.

Maar zij is er aan gewend, haar hele darmstelsel is het gewend, dus nee wat dat betreft ben ik er zeker niet van overtuig dat ik haar nu dan ook korter of slechter laat leven dan een hond die op kvv-barf of wat dan ook zit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”