Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Suzanne123 schreef:
Waar "jullie" niet snappen hoe ik erover denk en dat een doomscenario noemen, vind ik het omgekeerd onbegrijpelijk dat er zoveel risico genomen wordt. Ik kan op zo'n dag dan niet ontspannen zijn.
Suzanne
Als jij je er niet goed bij voelt, moet je niet komen. Ik denk alleen dat het een activiteit is met allemaal hondenmensen bij elkaar die heel goed weten van,hun eigen hond of het wel of niet vertrouwd is. Zie het voorbeeld van massam (dacht ik).
Maar even hoor: is het leven niet veel leuker als je niet constant bezih met wat er allemaal mis kan,gaan? Dan heb je toch geen leven meer? Dan kun je ook beter niet de straat op gaan, want stel dat... En je hond los laten lopen, want stel dat.... Brr... Dat lijkt me erg benauwend!
En daarbij weet ik dat mocht mijn hond loskomen hij maar 1 ding doen en dat is naar mij rennen.
En ik geef hem rustig aan 'onbekenden'. Erger nog, Moosje, had ik toen 1 of 2 keer gezien, heeft een workshop met hem gedaan
Maar dan kom je toch gewoon niet? Ik zou knettergek worden als ik moest leven met jou angsten
Machie schreef: Ik zou knettergek worden als ik moest leven met jou angsten
Ik ook inderdaad.
Als je mensen van het hondenforum, waar juist zo goed gepraat wordt over veiligheid van honden enz enz al niet meer durft te vertrouwen.. Hoe laat je je honden dan uit joh?
In 2 editie's hondenforum waar ik geweest ben is gewoon niks gebeurt. Niemand duikt op elkaars honden, iedereen is vriendelijk en gezellig. Ja, natuurlijk valt er wel eens ene snauw tussen al die honden. Maar als dat alles is...
Ik neem komend jaar Luca ook mee. Veel te leuk om niet te gaan
Lijk me wel leuk zo'n dagje
Jentle en Senna kunnen gezellig meedoen met de behendigheid,
voor Candy moet ik nog even kijken wat ze kan/mag met haar pootje.
Moet nog wel even afwachten ivm met onze vakantie,
en of mijn broer kan passen op de poezen,1 daarvan heeft suikerziekte,en die heeft op bepaalde tijden een shot insuline nodig.
Ik heb vorig jaar de hele dag Oscar mee op sleeptouw genomen. En Fien van Marjolein ook.
Dit jaar neem ik wel iets van een tentje mee, maar dan nog hoeven ze niet alleen te zitten, want mijn vriend en dochters van zus gaan ook weer mee.
En als ze dan even alleen zitten, tja.. Geen ramp hoor.
Ik vond het vorig jaar helemaal niet druk, maar ontspannen en ook tussen de honden geen gedoe.
Ik ga juist naar de Doedag omdat dit in mijn ogen de veiligste hondendag is die ik heb meegemaakt.
En nee ik laat mijn honden ook niet zonder toezicht, ik laat ze achter bij bekenden als ik even naar de wc moet of een workshop doe. Verder ben ik er gewoon bij. Verder huppel ik incl. hond overal even ontspannen tussendoor.
Mijn poppedoppe lieve hartbrekende cockerpup zat ineens in zijn puppyren(waar ook ineens een andere puppyren aan vast zat ) met allemaal wawa's, een leuk blond meisje, nog een grote hond (in wording), een loopse poedel enz
Gewoon levensgevaarlijk
Nog 1 vraagje, dan hou ik erover op; heeft de organisatie eraan gedacht een verzekering af te sluiten ten aanzien van aansprakelijkheid?
Gewoon, stel dat er toch wat fout gaat en er wettelijke aansprakelijk ontstaat?
*edit:
Aansprakelijkheidsverzekering
De aansprakelijkheidsverzekering regelt de aansprakelijkheid van de organisator want hij of zij kan aansprakelijk worden gesteld voor letselschade en schade aan eigendommen van vrijwilligers, bezoekers en medewerkers.
Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 25 feb 2012 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoezo dat dan? Iedereen is toch gewoon verantwoordelijk voor zijn eigen hond, en dus aansprakelijk mocht er wat gebeuren? (wat de drie voorgaande edities ook niet het geval is geweest)
Verder zijn er EHBO-ers aanwezig voor het geval dát.
Mens, wat doe je toch moeilijk zeg...
Denk je dat er bij behendigheids- of gehoorzaamheidswedstrijden of hondenshows een aparte aansprakelijkheidsverzekering wordt afgesloten door de organisatie? Ik kan het me niet voorstellen...
Zelf heb ik ook een keer een groot evenement met honden georganiseerd (Laeken Fun Day) en daar is ook geen verzekering aan te pas gekomen hoor. Je kan ook overdrijven natuurlijk.
Reny schreef:Ik vind de doe-dag absoluut niet veilig,
Mijn poppedoppe lieve hartbrekende cockerpup zat ineens in zijn puppyren(waar ook ineens een andere puppyren aan vast zat ) met allemaal wawa's, een leuk blond meisje, nog een grote hond (in wording), een loopse poedel enz
Gewoon levensgevaarlijk
Suzanne123 schreef:Nog 1 vraagje, dan hou ik erover op; heeft de organisatie eraan gedacht een verzekering af te sluiten ten aanzien van aansprakelijkheid?
Gewoon, stel dat er toch wat fout gaat en er wettelijke aansprakelijk ontstaat?
Suzanne
No offence hoor maar slik je hier iets voor en/of praat je weleens met een professional?
Je kunt wel overal iets in zien he? Als je het niks vindt kom je gewoon niet toch? En als je wel komt en de nood is hoog wil ik best je honden even bij me houden en zorgen dat ze geen gaatjes maken.
Kom op. Niet te moeilijk doen.
'Oooow Lars ik hou van je' 'hahaha jij bent geweldig'
Reny schreef:Ik vind de doe-dag absoluut niet veilig,
Gewoon levensgevaarlijk
Wie neemt dit jaar de hapjes mee??
Je vergeet Lijfje....
Same time, same place, same car,......
Maybe ( ), Same dog.......
Gezellig
Lijfje zat vast aan jouw been (waarschijnlijk door de strips met gedroogde.......)
En in de auto lag ze te maffen
LongFields schreef:Had je eigenlijk wel een extra verzekering afgesloten Reny, in verband met al die gevaren waar je je honden aan bloot hebt gesteld?
Heb jij dat wel gedaan?
Die enge heddur baby van jou zag ik overal rondlopen
Zonder jou
Nee, was ik vergeten. Ik had niet zo'n goede verzekeringsadviseur als Suzannemetdenummertjes.
Ze liep inderdaad overal rond. Zelfs met een kind! Het is toch ongehoord dat dát kan.....