Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Raskenmerken en ontkenning

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Wiets
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Re: Raskenmerken en ontkenning

Ongelezen bericht door Wiets »

Wij hebben ons heel erg goed ingelezen en laten informeren door fokkers en de rasvereniging. In eerste instantie wordt er geadviseerd geen Ridgeback als eerste hond te nemen, dit was gelijk de reden om deze weg te bewandelen. Kennis maken met het ras en veel informeren dus.
Wij hebben besloten om voor een teefje te gaan (op advies van een fokker). En heel veel van wat ons is verteld, klopt ook wel. Toen Jody kwam als pup en in de latere periode heb ik weleens gedacht...oei, dat bedoeld men dus. Inmiddels is ze bijna 1,5 en ben ik ontzettend blij met haar en haar karakter.
Ze heeft veel beweging en uitdagingen nodig, als we dat bieden hebben we een fantastische hond! En ja, ze is idd eigenzinnig. Maar daarom past ze ook bij ons.
Ze is ontzettend sociaal, ik lees en hoor wel andere verhalen over dit ras dus daar blijven we alert op. En toch als mensen zouden zeggen, we nemen een Ridgeback. Prima, maar zorg dat je goed geïnformeerd bent voordat je zo'n keuze maakt. En dat geldt, wat mij betreft, altijd als je een hond wilt ongeacht welk ras. Eerlijk kijken naar wat je kunt en wilt bieden!
Groeten Wietske, Jody & Badu
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”