Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gesplits uit profiel forum ledenwannabee Australian Labradoodle

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Bianca, wannabee Australian Labradoodle eigenaar

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

monicake schreef:Tjonge wat weet iedereen het hier goed , vandaar dat er ook andere "gewone doodles"bij dat forum zitten
Als je niet uit ervaring kan spreken hou dan je mond verder, en even over jetty, ach tja wat heb je aan een hond die niet geholpen is maar die weg moet ivm allergie bij een gezinslid.
Maar speculeer lekker door jullie zijn allemaal ervaringsdeskundigen. En castreren is bij de puppen van 8 weken niet meer standaard , dus ook daarbij is even je huiswerk doen.
Allemaal honden eigenaren die trots zijn op hun eigen "ras"waarom laten jullie niet ieder zelf uitmaken wat
-------------------------------------------------------------------------------
een ander wel en niet wil aan ras. oja dat is waar ook dat de ouderhonden mega veel getest worden daar
----------------------------------------------------------------------------------------------------
hoor ik jullie niet over, deze testen is niet omdat ze problemen hebben maar omdat de oorspronkelijke rassen
------------------------------------------------------------------------------------------------------
waar ze uit zijn ontstaan( jullie geweldige pure rassen) zoveel problemen hebben die iedereen niet wil
------------------------------------------------------------------------------------------------
terugzien in de ALD.
--------------------
Geschreven door een supertrotse Australian Labradoodle eigenaar die langzamerhand wel het niveau hier zeer laag vind.
Ik geloof dat het nog geen eens is waarom jij je eigen aangevallen voelt ,want de meeste hebben niets tegen bastaarden of doodles ,maar meer vanuit het gegeven dat er zo hoog over op gegeven word .
Plus dat er prijsje aan vast word geplakt die alles overstijgd voor een ras in OPBOUW zoals jullie fokkers zelf zeggen.
Je zin die ik heb onderstreept is een beetje dubbel vind je niet .?
Als jij het zulke slechte rassen vind waarom zijn het dan wel in ene goede rassen geweest in de opbouw en tot stand koming van jouw RAS .????
Lijkt mij dat je van iets slechts niet iets goed kan maken.??
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

monicake schreef:Er zullen bij alle rassen en kruizingen in de toekomst dingen tevoorschijn komen die nog niet bekend zijn of zichtbaar, en ja er zijn mensen die wel tegen een poedel kunnen met hun allergie maar jammer genoeg zijn er ook mensen die zelfs hier niet tegen kunnen en wel tegen een ALD.
Vraag niet hie het kan maar het is wel zo en er wordt hier echt uit ervaring gesproken, en dan een poedel ( of ander ras) nemen en je al die tijd beroerd voelen en je suf maken van medicijnen die slechts een deel van je klachten wegnemen , nee dat is het niet waard.
Daarbij komt ook dat een doodle een megalief karakter heeft, ik loop vaak met grote groepen honden mee en hoe kan je verklaren dat een groep van doodles ( rond de 100 honden) geen ruzie maken en dat er bij een gemengde groep honden er wel ruzie is , en gil dan niet dat het komt door castratie want die droom kan ik teniet doen. Het zijn namelijk de andere rassen die met elkaar vechten.
Tuurlijk lopen er doodles bij die een mega superlief karakter hebben , maar dat karakter is niet echt karakter wat ten volle ontplooid is want neem je op leeftijd van 8 weken hun hormoon huishouding weg die zorgt voor ontplooing dan houd je honden over die altijd puppyachtig blijven in hun gedrag .
En net als een hondje van voor de 5 maanden geen confrontaties aan gaan omdat zij nog geen volwaardige roedelgenoten zijn of daarna op zoek gaan.
Neem een moeilijk ras en je gaat die op leeftijd van 8 weken castreren dan heb je ook hele andere honden dan hun rasgenoten die niet gecastreert zijn.
De behoefte/instinkt om zich voort te planten neem je weg en daarmee ook de nodige drive in de aanloop daartoe neem je weg.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

monicake schreef:Tjonge wat weet iedereen het hier goed , vandaar dat er ook andere "gewone doodles"bij dat forum zitten
Als je niet uit ervaring kan spreken hou dan je mond verder, en even over jetty, ach tja wat heb je aan een hond die niet geholpen is maar die weg moet ivm allergie bij een gezinslid.
Maar speculeer lekker door jullie zijn allemaal ervaringsdeskundigen. En castreren is bij de puppen van 8 weken niet meer standaard , dus ook daarbij is even je huiswerk doen.
Allemaal honden eigenaren die trots zijn op hun eigen "ras"waarom laten jullie niet ieder zelf uitmaken wat een ander wel en niet wil aan ras. oja dat is waar ook dat de ouderhonden mega veel getest worden daar hoor ik jullie niet over, deze testen is niet omdat ze problemen hebben maar omdat de oorspronkelijke rassen waar ze uit zijn ontstaan( jullie geweldige pure rassen) zoveel problemen hebben die iedereen niet wil terugzien in de ALD.

Geschreven door een supertrotse Australian Labradoodle eigenaar die langzamerhand wel het niveau hier zeer laag vind.
Het ligt vast aan mij, maar ik kan hier echt geen touw aan vastknopen, wat een warrig en niet te begrijpen verhaal...
Kan iemand dit voor mij vertalen misschien?
monicake
Actief
Mijn ras(sen): Australische Labradoodle
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door monicake »

Duidelijk lezen, ik heb niet gezegd dat het slechte rassen zijn, ik schrijf dat er veel problemen in de gezondheid zijn terug te vinden. en ja dat scheelt per ras.
en juist om alles voor te zijn in zover dat mogelijk is ( tenslotte kan niemand vooruit kijken) worden de ALD zoveel getest
En wat betreft de prijs dat moet ieder voor zich weten , volgens mij las ik vrij recent een Pitbull uit Amerika voor 3500 euro en dat is in Nederland ook geen stamboom ras. en veel duurder dan zo'n Doodle.

Wat mij het meest steekt is de tegenstrijdigheid hier. Zodra je een kruizing fokt valt iedereen over het niet testen Nu is de doodle een kruizing en die is wel getest ( hoor je iets aan positieve dingen NEE)
Er wordt alleen geroepen over het castreren en over het geld. tja castratie is tegenwoordig verandert ( te lezen op de site van de ALAEU.Com) en het geld dat bepaald ieder toch zelf?
En ja ik weet ook dat het een samengestelde hond is , maar als je ivm allergie geen keuze hebt dan of geen hond of een ALD dan laat je ook iedereen vrij in die keuze.
Niemand wordt met een mes op zijn keel verplicht een ALD te nemen dat bepaald ieder zelf, net als de keuze van welk ander ras dan ook.
ook al is er slecht weer, ik heb 3 zonnetjes in huis
bouvierpoedel
Zeer actief

LongFields schreef:
Allemaal honden eigenaren die trots zijn op hun eigen "ras"waarom laten jullie niet ieder zelf uitmaken wat een ander wel en niet wil aan ras. oja dat is waar ook dat de ouderhonden mega veel getest worden daar hoor ik jullie niet over, deze testen is niet omdat ze problemen hebben maar omdat de oorspronkelijke rassen waar ze uit zijn ontstaan( jullie geweldige pure rassen) zoveel problemen hebben die iedereen niet wil terugzien in de ALD.

Het ligt vast aan mij, maar ik kan hier echt geen touw aan vastknopen, wat een warrig en niet te begrijpen verhaal...
Nee. :tongue:
Zal ze zelf moeten uitleggen want ik had het ook al aangehaald.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb een herderteefje wat op de leeftijd van 8 maanden gecastreerd is. Ze was met 50 cm. te klein gebleven voor de fok. Bij mij is ze nog een dikke 10 cm. gegroeid. Op 5-jarige leeftijd scheurde met tussenpoos van een halfjaar beide kruisbanden af waar ze aan geopereerd moest worden. Het zou mij helemaal niks verbazen als dat met de vroege castratie te maken heeft. Iets met langer doorgroeien van de botten enzo...
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

monicake schreef:Duidelijk lezen, ik heb niet gezegd dat het slechte rassen zijn, ik schrijf dat er veel problemen in de gezondheid zijn terug te vinden. en ja dat scheelt per ras.
en juist om alles voor te zijn in zover dat mogelijk is ( tenslotte kan niemand vooruit kijken) worden de ALD zoveel getest
En wat betreft de prijs dat moet ieder voor zich weten , volgens mij las ik vrij recent een Pitbull uit Amerika voor 3500 euro en dat is in Nederland ook geen stamboom ras. en veel duurder dan zo'n Doodle.

Wat mij het meest steekt is de tegenstrijdigheid hier. Zodra je een kruizing fokt valt iedereen over het niet testen Nu is de doodle een kruizing en die is wel getest ( hoor je iets aan positieve dingen NEE)
Er wordt alleen geroepen over het castreren en over het geld. tja castratie is tegenwoordig verandert ( te lezen op de site van de ALAEU.Com) en het geld dat bepaald ieder toch zelf?
En ja ik weet ook dat het een samengestelde hond is , maar als je ivm allergie geen keuze hebt dan of geen hond of een ALD dan laat je ook iedereen vrij in die keuze.
Niemand wordt met een mes op zijn keel verplicht een ALD te nemen dat bepaald ieder zelf, net als de keuze van welk ander ras dan ook.
Correct me if I'm wrong; maar TS melde toch zelf dat haar pup gecastreerd wordt aangeschaft? Welk bedrag iemand aan zijn of haar hond uitgeeft laat mij volkomen koud, en nogmaals, ik vind dat jullie een erg leuk ras hebben, maar ik kan niet anders dan commentaar hebben op deze castratiepraktijken. En volgens mij is het tegenwoordig bij jullie ras gebruikelijk eigenaren te verplichten een hond te laten castreren voor het eerste levensjaar. Nou heb ik niet zoveel commentaar op het castreren van een teef van een jaar, maar als jullie ook maar iets van lering willen trekken uit het feit dat er zoveel testen nodig zijn om rashonden redelijk te laten functioneren, laat dat dan alstjeblieft zijn dat je fokbasis in een ras niet smal mag zijn en dat mensen de vrijheid moeten hebben oom een minder 'perfect' hondje te laten dekken. Dekken laat je niet over aan een klein handjevol mensen, dat kan nooit goed gaan!
monicake
Actief

LongFields schreef:

Welk deel snap je niet?

deel 1 Iedereen met een doodle is welkom op het forum
deel 2 Jetty heeft meer honden die een allergische reactie geeft bij mensen dan je lief is.
deel 3 Castreren met 8 weken wordt niet meer standaard gedaan
deel 4 Laat ieder zelf uitmaken welk ras met bijbehorende eisen ze leuk vinden en willen aanschaffen
deel 5 Benoem niet alleen negatieve zaken maar ook positieve ( doodles fokdieren worden eerst goed getest)
deel 6 Ik ben trots op het feit dat we nu eindelijk 2 heerlijke knuffels hebben, die we anders door allergie niet hadden kunnen waarmaken.

zo beter?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

monicake schreef:
LongFields schreef:

Welk deel snap je niet?

deel 2 Jetty heeft meer honden die een allergische reactie geeft bij mensen dan je lief is.
deel 4 Laat ieder zelf uitmaken welk ras met bijbehorende eisen ze leuk vinden en willen aanschaffen
deel 5 Benoem niet alleen negatieve zaken maar ook positieve ( doodles fokdieren worden eerst goed getest)
deel 6 Ik ben trots op het feit dat we nu eindelijk 2 heerlijke knuffels hebben, die we anders door allergie niet hadden kunnen waarmaken.

zo beter?
Zo ben jij in ieder geval niet meer de enige die snapt wat je eigenlijk geschreven hebt. Vooral het stukje over Jetty van der Hulst is een stuk duidelijker nu. Hoewel enige onderbouwing ontbreekt en ik dat persoonlijk niet erg kies vind.
monicake
Actief

Doordat je ( net als bij alle andere Labradoodles buiten de Australian) een xsing hebt van labrador/poedel is meer als de helft van de honden uit deze nesten niet geschikt voor mensen met een ( zware) allergie , deze zullen daar ook op gaan reageren tijdens of vlak na de puppy tijd. deze hebben namelijk nog steeds de verharende factor in zich zitten van de lab, ook is het eiwitgehalte van deze dieren anders in speeksel en nagels dan bij de ALD en krijgen mensen bij een lik van de hond uitslag/ jeuk / bultjes / roodheid
En bedenk dat ongeveer 80 % van de mensen die en doodle hebben dit hebben gedaan ivm allergie binnen de familie.
Dus 80% aan honden eigenaren die anders geen hond hadden kunnen hebben zonder er ziek van te worden
even als uitleg bij deze dus geplaatst
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Waarom doen Labradoodle mensen altijd alsof het ras de enige is die minder snel allergie triggert ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

monicake schreef:Daarbij komt ook dat een doodle een megalief karakter heeft, ik loop vaak met grote groepen honden mee en hoe kan je verklaren dat een groep van doodles ( rond de 100 honden) geen ruzie maken en dat er bij een gemengde groep honden er wel ruzie is , en gil dan niet dat het komt door castratie want die droom kan ik teniet doen. Het zijn namelijk de andere rassen die met elkaar vechten.
Troost je, dat is niet voorbehouden aan Doodles hoor.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

yep, loopt hier een doodle en het is een soort van adhd, :piew: type, en mijn hond wordt al helemaal gek van dat typische gedag van dat ding.
En ik heb toch een uitermate stabiele reu.
Maar zelf is krijg het op mijn heupen van dat ding :roll: ehh die doodle :oeps:
monicake
Actief

sirene schreef:Waarom doen Labradoodle mensen altijd alsof het ras de enige is die minder snel allergie triggert ?
Als ik ook me even onder een labradoodle mens mag scheren , bij ons uit ervaring. en geloof me dat zijn er meer hoor maar als je zelf geen allergie hebt in zeer hoge/ zware vorm dan kan je, je meestal niet indenken hoe heftig dat is in een gezin
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

monicake schreef:
sirene schreef:Waarom doen Labradoodle mensen altijd alsof het ras de enige is die minder snel allergie triggert ?
Als ik ook me even onder een labradoodle mens mag scheren , bij ons uit ervaring. en geloof me dat zijn er meer hoor maar als je zelf geen allergie hebt in zeer hoge/ zware vorm dan kan je, je meestal niet indenken hoe heftig dat is in een gezin
:cry:

Wat heeft dat er mee te maken?
bouvierpoedel
Zeer actief

monicake schreef:Duidelijk lezen, ik heb niet gezegd dat het slechte rassen zijn, ik schrijf dat er veel problemen in de gezondheid zijn terug te vinden. en ja dat scheelt per ras.

Waarom moet je kritiek uiten als ze getest worden. :denken:
Ja heel veel mensen zijn tegen castreren op zo'n jonge leeftijd om datt je iets essentieels weghaald bij de hond en dat is zijn recht om uit te groeien in iets waar iedereen recht op heeft.
Jouw aanleg in mogen mensen toch ook zo maar niet weg nemen.??
Tuurlijk bepaald iedereen wat hij mag vragen voor zijn pups ,maar zoals ik al eerder heb gezegt vind ik het van rashonden ook en daarnaast is het volgens doodle fokkers nog een ras in aanleg en nog niet ten volle ontwikkeld en dan vind ik een prijs die doodle fokkers hanteren te hoog.
Vooral ook omdat er constant bij gehaald word omdat ze voor een goed doel allergie patienten en gehandicapten gefokt worden en in mijn beleving hoord een goed doel niet vastgeplakt te zijn aan een pupprijs van een 2000 euro.

.
.
.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Bianca

Ongelezen bericht door Machie »

Een poedel werkt ook tegen die allergie. Volgens mij vrijwel alle honden met een baard en doorgroeivacht.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

monicake schreef:
Waarom denk je dat ik haarloze honden heb ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Moskovietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Moskovitische Waakhond
Dwergteckel Ruwhaar
Berner Sennenhond
en een Sint Bernard-kleuter
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Moskovietje »

Yesssss, ik ben eruit !

Kaya is een Australian Doodle-ding !
zie hier mijn anti-allergische woefel :
Afbeelding
Afbeelding

Een dag niet gewandeld met de doggies, is een dag niet geleefd !
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

lijkt mij dat een voorsteltopic van 10 pagina's wel voldoende is toch?

iedereen heeft zijn zegje kunnen doen.

al men door wil gaan op de labradoodle of andere doedels hebben we daar een geweldig "Algemeen" of "hondenrassen" onderdeel voor.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

monicake schreef:
LongFields schreef:

Welk deel snap je niet?

geen idee, niet op het forum gekeken, geen behoefte aan
volgens mij is dat ook iets wat bij de "club"fokkers voorkomt als ik zie wat TS er over schrijft
Bianca0504 schreef:@lief ja er worden inderdaad garanties gegeven op de hond. Ik heb nu een paar keer gelezen/gehoord dat dit van toepassing was en de hond netjes herplaatst werd. En diegene een andere hond ofwel geld terug kreeg. Het fijne weet ik er niet van, ik heb alleen begrepen dat als je dit ras kiest om een speciale reden: bijvoorbeeld autisme of ander soortige hulphond, of zelfs allergie. En je hebt verschillende ALD's geknuffeld en blijkt na plaatsing toch allergisch te zijn voor deze specifieke hond.
Die garantie is ook al eens eerder hier op het forum uitgelegd :-)
dat juich ik alleen maar toe, want dat is idd mijn grootste bezwaar, maar met 1 jaar is een hond van dat type en formaat ook echt nog niet uitgegroeid, waarom een castratieverplichting, zoek het dan bv in een fokverbod ;-) maar hou de honden intact, die hormonen hebben ze ook nodig om te groeien, ontwikkelen, spiermassa te ontwikkelen etc...
tuurlijk, alleen vind dat je door de vroeg castratie dus wel degelijk de gezondheid van de hond niet ten goede komt....dat is het enige wat mij "dwars" zit (en volgens mij de meeste hier)
helemaal top, klaagt ook niemand over volgens mij

zo beter?
[/quote]
er zijn meer honden die goed gaan met een allergie...& als ik dus de ingepaste quote goed lees komt het ook bij de ALD voor dat er toch een allergische reactie is...
Laatst gewijzigd door crutz op 13 apr 2012 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Welkom hier.

enuhm zodra de pup er na al het lange wachten is . ben ook ik heel benieuwd naar fotos.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

massam schreef:lijkt mij dat een voorsteltopic van 10 pagina's wel voldoende is toch?

iedereen heeft zijn zegje kunnen doen.

al men door wil gaan op de labradoodle of andere doedels hebben we daar een geweldig "Algemeen" of "hondenrassen" onderdeel voor.
Misschien in overleg met de ts de discussie afsplitsen en verplaatsen?
Evt. moderatoropmerking plaatsen dat het topic hier een voorsteltopic is en de discussie op een andere plaats wordt gevoerd?
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ook bij de ALD kan een fokker niet 100% garanderen dat de honden geschikt zijn voor mensen met een allergie. Het blijft een kruising en dat alleen al zorgt dat het niet te garanderen is dat je pups krijgt die geen allergische reactie oproepen bij mensen met een allergie.

Daarnaast vind ik het op zijn zachtst gezegd dubieus dat fokkers beweren dat een pup met 8 weken castreren voordelen heeft want zo blijft het ras exclusief én zo blijft ht fokken voorbehouden aan de professionals. En dat terwijl die fokker zelf wel ruim 40 honden (uiteraard ongecastreerd!) heeft rondlopen. Pure broodfokkerij! En dan nog durven wijzen naar andere fokkers zoals bv Jetty v/d Hulst omdat zij honden fokt die niet allemaal geschikt zijn voor mensen met een allergie. Lighten up, een ALD is niets beter!

Mensen moeten zelf weten welk ras of kruising (dat is een ALD namelijk) zij kopen. Dat interesseert mij niet. Maar jezelf als bastaardfokker beter voordoen dan andere rashondenfokkers, terwijl je zelf een grote broodfokker bent, staat mij tegen. Wat mij ook tegen staat is dat de honden verplicht jong gecastreerd worden, zo gezond is dat namelijk niet. En wat mij als laatste tegen staat is dat er beloftes worden gedaan (hond kan bij mensen met een allergie) terwijl je die belofte bij een kruising niet kunt garanderen.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Hutsje schreef:
duitse herder schreef:
de purmerpeitjes schreef:Ik heb hier een aantal pagina's doorgelezen en Bianca, groot gelijk dat je hier stopt met reageren, op een gegeven moment gaat het ook nergens meer over alleen maar flauwe opmerkingen, de beste stuurlui staan weer aan wal hoor.
Precies wat een niveau weer. Er zijn mensen die betalen voor een engelse bulldog of een bassethound ook meer dan 1000 euro, terwijl die van ellende uit elkaar vallen! Grappig dat zij dan zo vallen over het bedrag van een ALD.
Enige wat ik niets vind van de ALD is vroege castratie, maar ts heeft al aangegeven op zoek te gaan naar een fokker die dat niet doet.
vertel? want 1 kosten basset hounds bij lange na niet meer dan 1000 euro en 2 vallen ze niet van ellende uit elkaar, sterker nog, gemiddeld worden ze 12 jaar. das toch best knap met losse onderdelen :roll: .
Leeftijd zegt mij niets, ken 2 honden van de vogeltjesmarkt die van ellende uit elkaar vallen (ED, HD etc) en die zijn van de week 12 jaar geworden. Maar gezond, nee absoluut niet. Of vind jij een Bassethound een gezonde hond? Met als die smetplekken, ontstoken ogen, kromme poten en zware oren die lekker smetten?
Perry en Noah

Afbeelding
huck
nieuw lid
Mijn ras(sen): Labradoodle

Ongelezen bericht door huck »

Hoi Bianca, toch even een steuntje in de rug van mijn kant. Ik heb met verbazing dit onderwerp gevolgd. En vooral de vele reacties op jou. Ook ik ben in het bezit van zon gevreesde(in mijn geval nog ongecastreerde ) Doodle. Zoals al uitgelegd een speciale mix ( niet alleen poedel en labrador)van honden die er voor zorgt dat 98 % van de mensen met een honden allergie wel een hond kunnen houden. Ik wil je even een steuntje geven. Wij (en vooral ik) zijn heel blij met onze hond. Net als alle andere bezitters van kruisingen. Want laten we wel wezen elke huishond is een kruising. Alleen de een heeft een rasstandaard de andere niet.(iets waar ik persoonlijk niet zo veel waarde aan hecht )Maar ieder zijn eigen mening. Ik heb veel geld neergeteld voor een hond waar ik tegen kan. En waar ik heel blij mee ben. Ik vind jammer voor je/ ons dat er zo gereageerd wordt op ons soort(geen ras) hond. Waarom kunnen mensen niet gewoon aardig doen en blij zijn voor je. Waarom moeten mensen zo flauw reageren op het geluk van iemand anders. Er zijn nog andere (rassen mixen geef het beestje een naam)honden waarbij je minder of geen last van je allergie kan hebben. Maar wij hebben voor de doodle gekozen. Zonder verdere onderbouwing anders dan dat lief zijn en er leuk uit zien. En ik heb ook nog eens geen allergische reactie. Wat ik zelf nog steeds bijzonder vind.Want geloof me ik was erg huiverig voor een reactie. Ik heb een hond en of het nou een "ras zuivere doodle" is of een hond zonder ras.Dat laat mij koud. Het belangrijkste voor mij is dat hij geen allergisch reacties veroorzaakt. En door te fokken op de manier die ze doen heb ik daar 98% garantie op( ja en voor de zijkerds onder ons is dat nog steeds geen 100%). Maar ik heb bij andere honden maar 2% kans dat het goed gaat.
Maar kijk eens hoe je het zelf zou vinden als je je voorsteld op een forum en ze beginnen zo kinderachteig op je te reageren. Dat is niet leuk. En Bianca. Knap dat je met zo veel geduld hebt gereageerd.

Ik ben benieuwd wat ze hier nou weer op kunnen vinden om af te kraken.Heb ik weer een avondje lol voor de boeg.

Groeten
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Gelukkig is de Duitse herder wel een gezond ras, dat scheelt! :wink:
lizzylevi
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): soft coated wheaten terrier

Ongelezen bericht door lizzylevi »

Als je niet uit ervaring kan spreken hou dan je mond verder, en even over jetty, ach tja wat heb je aan een hond die niet geholpen is maar die weg moet ivm allergie bij een gezinslid. Wil daar toch even op reageren: we zijn zowat een hele middag toen bij Jetty geweest en ze kon echt alles vertellen over de vacht van de doodle... ze gaf ook eerlijk toe welke generatie voor mijn vriendin het beste zou zijn.... De meningen zullen erover verdeeld zijn, maar *ze kon mij ook* ze stelden zelfs voor om een een paar dagen een doodle mee te nemen om er zo achter te komen ofdat mijn vriendin ergoed op zou reageren.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Huck, het gaaaat niet om de kruising of wat dan ook. Jij hebt een ongecastreerde, super :ok:
Maar waar iedereen hier moeite mee heeft is dat een pup van 8 weken zonder enige moeite wordt gecastreerd. Gewoon, omdat het kan. Dat is het probleem!
Dat jij 2000 euro voor een kruising betaalt moet je zelf weten. Ik heb een hondje waar jij met je allergie ook tegen kan. Moet ik die hond nu ook aanprijzen als fantastisch en super speciaal? (er lopen er trouwens een stuk minder van rond in nederland :mrgreen: ) Deze hond is niet gecastreerd en heb ik voor een zeer schappelijk prijsje gekocht. Maar ok, wat je wil betalen voor je hond moet jij, en iedereen, zelf weten.

Ik snap alleen niet dat alle doodle eigenaren zo makkelijk over die castratie heen stappen. En dan ook nog zeggen dat alleen hun hond goed gaat met een allergie. Dat is gewoon niet waar.
Machie
Zeer actief

Muk schreef:Gelukkig is de Duitse herder wel een gezond ras, dat scheelt! :wink:
Nee, ook een deel van de duitse herders is tever doorgefokt. Maar dat geldt imo voor nog veel meer rassen ;)
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”