Boris2011 schreef:
krabben van een kat en bijten van een hond vind ik niet te vergelijken. Een hond gebruikt zijn bek om in een prooi te bijten en te verscheuren en bijten van een hond komt daar meer bij in de buurt dan het krabben van een kat.
Het krabben van een kat wordt ook gebruikt om te grijpen en te verscheuren. Maar niet altijd.
Net zo min als dat bijten bij katten altijd wordt gebruikt om te verscheuren, en zo ook met honden. Het is dus wel degelijk met elkaar te vergelijken. Nooit gezien hoe een kat zijn prooi bespringt en met klauwen vastgrijpt? Wel met doden tot doel hoor!
Boris2011 schreef:
het schoppen van een paard, het pikken door een vogel, het bijten van een konijn vind ik minder erg dan een bijtende hond. Een hond zou in principe een mens kunnen aanvallen, bijten en verscheuren. Dit kan een konijn of een kat niet, dus ik vind die dingen van een andere categorie.
Onzin. Niet elke hond kan in principe een mens aanvallen en verscheuren. Ik denk zelfs dat maar weinig honden daar toe in staat zijn, althans in hun eentje. Misschien in een roedel of als je werkelijk een hele grote hond hebt. En dan bedoel ik wel groter dan een herder.
En wat schoppen van een paard betreft, dat kan ook uit agressie voortkomen en dat kan zware verwondingen met dood tot gevolg veroorzaken. Een paard is een groot en sterk dier, die heeft daarvoor wel de nodige kracht in huis. Maar dergelijke agressieve paarden gaan meestal naar de slacht.
Jij meet dus gewoon met twee maten.
Ik snap niet wie die kinderen geleerd heeft om zo hysterisch op een hond te reageren, en dan nog wel eentje die aangelijnd is. Ik hoop dat iemand ze alsnog gaat uitleggen hoe stom ze gedaan hebben en dat ze dat echt nooit meer moeten doen, omdat ze daar een hond dusdanig mee kunnen triggeren met dit verhaal tot gevolg.
Ik vind dat de eigenaar geen fout heeft gemaakt. De hond wás aangelijnd maar werd feitelijk uitgelokt.
Het verantwoordelijkheidsgevoel van de eigenaar weegt in mijn opinie zwaar mee. Als het nou ging om een achteloos persoon die zijn hond altijd losliet terwijl die andere mensen en honden lastig viel, was het een ander verhaal.
Verder vind ik dat ieder levend wezen het recht heeft om zichzelf op te komen. Maar eigenlijk zou dat niet moeten hoeven. Kinderen die honden treiteren zouden de rose spuit moeten krijgen. Met hun ouders erbij.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen