Selene schreef:Geeft niet!Tamaskan schreef:ehm eeeeh heb je hier nog voor gezetn en heb je liever mijnn mail enz. Misschien wil je even precies weten wat voor foto's we graag willen enz......Selene schreef:Moet ik dan even voor gaan zitten vd week maar dat wil ik best doenTamaskan schreef:Het heeft natuurlijk met meerdere factoren te maken waarom we een hond zouden willen
Hoe de baasjes daarin staat is verschillend maar is idd ook zoals Nana zegt dat een hoop komt door RV's die daar weer achter staan
ja gelukkig heb je steeds meer mensen die daar bout aan hebben maar ook nog onder die groep heb je mensen die op dat pure bullshit blijven zitten
maar ook daarnaast zijn er ook wel rv's die open staan voor inkwuizingen hoor niet elke rv is hetzelfde
En daarbij moet je natuurlijk ook tegen de gewillige mensen oplopen of tegen komen die idd ook een hond heeft die de kwaliteiten heeft die we zoeken......
Nu zegt bv selene dat zij het zoiets misschien wel zou willen doen. Nou dan zeg ik meteen : zou je foto's van verschillende standen op willen sturen, een goede karakter omschrijving erbij en de gezondheidstesten die hij heeft gehad en zoveel mogelijk achtergrond info van zijn lijn of dit nu puur of mix is en dan ook voornamelijk ziektes die erin voorkomen zoals dat bv zijn opa in een ander nest epelpsie, addison, pra, etc heeft voortgebracht. Zou het nml super vinden als je dit wil doen zodat wij kunnen kijken of hij idd een kandidaat kan zijn
solly hou je even warm![]()
Ik moet even betere foto's maken van hem anders heb je er weinig aan denk ik, maar het komt!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
misschien een nestje Tamaskans
Moderator: moderatorteam
- Tamaskan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): wolfhonden
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: misschien een nestje Tamaskans
-
nanoekie
- Actief
- Contacteer:
Bachata schreef:Ok ff dichter bij huis dan![]()
Denk dat je wel weet,wie dit is?
Wilma, ik begrijp je helemaal...
Maar toch, hoe geloofwaardig is een Tamaskan en de uitspraken van mensen die eerst honden onder een andere naam gebruiken en dan later toch aangeven: ja, nu het is uitgekomen willen we toegeven dat het een twh was, nu iedereen het er al over heeft wil ik openlijk toegeven dat Bobbi ingezet is voor een tamaskan nest maar we voor het gemak een andere naam op de stamboom hebben gezet.
hoe betrouwbaar en geloofwaardig is een RV en opzet van bloedverversing als de eerste de beste beschikbare hond genomen word, jammer dan dat we dm verder het ras binnenbrengen en we gaan vooral niet met bv wolfdog.org of een twh rasvereniging praten omdat we al een ziel hebben gevonden die met ons in zee gaat.
Hoe geloofwaardig zijn uitspraken als in het verleden is gezegd: wij willen geen wolf, geen twh en geen Saar in ons ras, totdat het tegendeel bewezen is en we er openlijk mee verder gaan....
ooit was in Duitsland de rasvereniging voor de twh en swh samen, dat is toen veranderd omdat de rassen zo verschillend waren en beide groepen bang waren voor negatieve "press" tov het andere ras.
Met elke saarkruising / twh kruising of hippe wolfshond die ergens wordt aangeboden bekruipt mij datzelfde gevoel... in hoeverre beinvloed dit de visie en regelgeving mbt mijn ras.
Laatst is regelgeving en beperking van het houden van de SWH (alleen aan de riem en met muilkorf) in slowakije tegengehouden, door weinig kennis was de hond op 1 hoop gegooid met "wolfhonden".
In Noorwegen zijn TWH en hybrides niet toegestaan, gelukkig de Saar wel...
Dat in ogenschouw nemende ben ik zeker niet blij met een zo naar het schijnt willekeurig fokproject, wat qua uiterlijk wolfachtige honden wil fokken en daarbij ook nog eens de saar en de twh gebruikt..
Maar geloof me, niemand die tamaskans fokt heeft daar een boodschap aan, verwacht ik ook niet, zeker niet na het lezen van dit topic.
Groetjes Nanouk

- Tamaskan
- Zeer actief
- Contacteer:
Lieve schat je vergeet hierin dat ik dit zelf naar buiten heb gebracht wat jaartjes geledennanoekie schreef:
nu iedereen het er al over heeft wil ik openlijk toegeven dat Bobbi ingezet is voor een tamaskan nest maar we voor het gemak een andere naam op de stamboom hebben gezet.
.
Verder kan je dus niet lezen dat in het verleden wel degelijk wolfdog.org is benaderd maar die staan dus negatief tegen het idee net als jullie en natuurlijk ieder zijn mening.
Weet ook dat ik dus geen lid ben van diezelfde TDR die ik nu zeg maar verdedig. De TDR die er nu is zijn die mensen die totaal geen inzet en inspring in dit hele verleden hadden, hier natuurlijk wel op onderzoek zijn uitgegaan door alles wat al gezegd werd maar wijze mensen willen echte bewijzen en geen woordjes dus deze mensen hebben naar ECHTE bewijzen gezocht oftewel via DNA. Toen de bewijzen er lagen waren deze mensen geschokt en hoe dat allemaal verder is gelopen kan je lezen op het forum maar daar heb jij geen boodschap aan gezien je hun toch al veroordeeld heb op het feit dat zij net als jij niet zomaar een ras laten vallen en proberen de puin te ruimen van een ander ondanks het gesjoemel van de mensen die eruit zijn worden juist hun honden veroordeeld op de acties van de mensen die dus geen lid meer zijn van die TDR.
Daarbij komt dat idd voor bloedverversing ben je dan op zoals jij het noemt willekeurige honden aangewezen. Maar dat wil niet zeggen dat zij niet door een bepaalde keuring moeten en dat wij bepaalde info willen hebben. Wil niet zeggen dat als iemand dit bereid is te doen dat zo'n hond ook gebruikt word.
Laten we zo zijn over Bobbi's lijn wisten we in 2009 niet wat we nu wisten en is pas op DM getest na die lezing bij de ALVS want daarvoor had ik ook geen clue( en toen waren de puppen er al want Avakje was zelfs mee)
Als wij toen wisten wat we nu weten had hij niet gebruikt geweest hoor....
- Tamaskan
- Zeer actief
- Contacteer:
In princiepe is het ook helemaal niet dat we wilma of een ander niet begrijpen maar ligt nu dus wat men via de testen weet gewoon open.
Iets wat de betrokkenen al wisten jaren terug en juist met die reden uit de toenmalige TDR waren gegaan.
De betrokkenen toen der tijd zijn toen gewoon allemaal in eerste instantie gevallen voor de woorden van Lynn en juist met diezelfde reden vertrokken( om de Blu's dus) en hun betrokkenheid hebben ze toen ZELF allemaal opengelegd. Tja dat Kim daar toen verder gebruik van heeft gemaakt en later ook weer Kevin gebeurd overal.
Juist ook die betrokkenen hebben met de mensen van de huidige TDR samengewerkd voor die DNA testen via het us Davis lab in amerika.
Kwa geschiedenis kan ik jullie heel goed begrijpen, begrijp mij dar niet verkeerd in maar geef ook een groep de kans dat als ze juist met die hele puinhoop bezig zijn en alles open en bloot te doen ook daarvoor de kans zonder hun te veroordelen op zaken waar zij niets mee hebben te maken maar alleen de puinhoop van opruimen. Als ik heel eerlijk ben hoop ik dat die kans bij een ander ras ook kan komen maar dit niet als dusdanig kan gezien het een erkend ras is en je dan dus andere veroordelingen van mensen gaat krijgen dat degeen bv moedwillig het ras kaopt wil hebben tec etc. Maar ik weet zeker als daar de puinhoop met dat soort bewijs boven komt wij allemaal ook achter het ras blijven staan toch? Althans ik wel en hoop al die andere ook Dat is ook de hoofdreden waarom ik ondanks ik geen TDR lid ben ik NU( zonder de Blu's) achter ze sta
Iets wat de betrokkenen al wisten jaren terug en juist met die reden uit de toenmalige TDR waren gegaan.
De betrokkenen toen der tijd zijn toen gewoon allemaal in eerste instantie gevallen voor de woorden van Lynn en juist met diezelfde reden vertrokken( om de Blu's dus) en hun betrokkenheid hebben ze toen ZELF allemaal opengelegd. Tja dat Kim daar toen verder gebruik van heeft gemaakt en later ook weer Kevin gebeurd overal.
Juist ook die betrokkenen hebben met de mensen van de huidige TDR samengewerkd voor die DNA testen via het us Davis lab in amerika.
Kwa geschiedenis kan ik jullie heel goed begrijpen, begrijp mij dar niet verkeerd in maar geef ook een groep de kans dat als ze juist met die hele puinhoop bezig zijn en alles open en bloot te doen ook daarvoor de kans zonder hun te veroordelen op zaken waar zij niets mee hebben te maken maar alleen de puinhoop van opruimen. Als ik heel eerlijk ben hoop ik dat die kans bij een ander ras ook kan komen maar dit niet als dusdanig kan gezien het een erkend ras is en je dan dus andere veroordelingen van mensen gaat krijgen dat degeen bv moedwillig het ras kaopt wil hebben tec etc. Maar ik weet zeker als daar de puinhoop met dat soort bewijs boven komt wij allemaal ook achter het ras blijven staan toch? Althans ik wel en hoop al die andere ook Dat is ook de hoofdreden waarom ik ondanks ik geen TDR lid ben ik NU( zonder de Blu's) achter ze sta