Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Australische Labradoodle

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Australische Labradoodle

Ongelezen bericht door LongFields »

Beetje jammer dat de TS nu in plaats van de gewoon normale vragen te beantwoorden flink om zich geen gaat lopen slaan...
Mijn vragen (volgens mij van pagina 5 of zo) waren helemaal niet zo raar volgens mij, maar worden niet beantwoord. :19:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

dagmar88 schreef:
malinois schreef:
dagmar88 schreef:
malinois schreef: Weet je, ik ga Malidoedels maken :idea: :cheer: :cheer: iemand interesse???

:neenee: Die zijn niet hypoallergeen en schijten geen zonnestralen.
Hoe weet jij dat??!! :pffff: Hartstikke hypo :S: en poepen goud... (als je ze wat bladgoud geeft!) :pffff:

Laten ze je dan ook lachen?

http://www.dp-labradoodles.com/onze-honden/

Bij de fokker van het hondje duidelijk wel.
Ik snap opeens waar de uitdrukking 'laughing all the way to the bank' vandaan komt :oeps:
Wat een boel honden :O:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

En waarschijnlijk op andere fora gaat lopen klagen over het gemene stelletje op het hf :mrgreen: deed ze al eerder na een doodle topic
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

LongFields schreef:Beetje jammer dat de TS nu in plaats van de gewoon normale vragen te beantwoorden flink om zich geen gaat lopen slaan...
maar dit ga je toch krijgen
door al dat geoordeel en gewijs hier
ik heb er ondertussen echt schijt aan gekregen wat een ander er hier van vindt
maar dat is ook wel anders geweest
Afbeelding
Julisca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Julisca »

Machie schreef:
Julisca schreef:Ik durf het als Doodle eigenaar bijna niet meer te vragen :D , maar heeft de plaatster van het bericht nou haar foto's verwijderd of ligt het aan mijn iPad??

Enne, er schreef iemand dat je wel gek moet zijn om een Doodle aan te schaffen........ Ik moet je helaas teleurstellen....dat ben ik niet :wink:
Maar waarom dan een doodle? Of nee, waarom een hond kopen die je moet castreren?
Wij zochten een hond die opgeleid kon worden als hulphond, dus niet ieder ras is daar geschikt voor. We hadden ook voor een koningspoedel kunnen kiezen natuurlijk maar dat kwam op de een of andere manier niet zo op ons pad. De Doodle wel. Onze zoon kreeg/krijgt begeleiding van stg saac en zij had destijds steeds een Doodle bij zich. Ze heeft ook andere honden maar deze was toen erg geschikt voor onze zoon. Toen we gingen bij een fokker bij ons in de buurt waren we verkocht. De doorslag was ook nog eens dat we hem niet hoefden te laten castreren.

En nogmaals, we hadden helemaal zelf de keuze wanneer we hem wilden laten castreren.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Machie schreef:
dagmar88 schreef:
malinois schreef:
dagmar88 schreef:
Hoe weet jij dat??!! :pffff: Hartstikke hypo :S: en poepen goud... (als je ze wat bladgoud geeft!) :pffff:

http://www.dp-labradoodles.com/onze-honden/

Bij de fokker van het hondje duidelijk wel.
Ik snap opeens waar de uitdrukking 'laughing all the way to the bank' vandaan komt :oeps:
Wat een boel honden :O:

En begonnen met fokken in 2005...
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

monicake schreef:En Natuurlijk weet een vast groepje het allemaal weer beter, hebben de ervaring van 200 jaar dierenarts 400 jaar jurist en niet te vergeten 600 jaar fokker zijn.
Gelukkig kan ik 2013 lekker beginnen met het afsluiten van dit forum. veel plezier met alle betweters en het wegjagen van sommige mensen. ik heb veel gezien en gelezen en vooral veel vooroordelen gelezen , vele keren heb ik mij ingehouden en ben ik rustig verder gegaan , maar sorry hoor van dit stelletje hypocrieten hoef ik niets meer te weten ( sommige uitgezonderd).
Veel plezier verder met het kleineren van mensen ,, en de grond in trappen van andere.
Respect verdien je niet door kwetsende opmerkingen te geven maar om mensen normaal te benaderen , je hoeft het niet met elkaar eens te zijn maar mensen in hun waarde laten is blijkbaar hier te moeilijk.
Een puntjes topic zal ik niet maken , daar heb ik zelf ook een hekel aan en ik heb niets verkeerds gezegd en mensen niet gekwetst, maar de foto's helaas die zullen jullie niet te zien krijgen.
Het ontspoort omdat er vanuit (even gegeneraliseerd) het doodle kamp nooit antwoorden komen op vragen over de contracten en het vroeg castreren. Als je goed leest komen er in het begin oprechte vragen zonder veroordelingen, het gedoe begint pas als er geen antwoorden komen, dan gaan mensen zelf dingen opzoeken waar ook geen uitleg over komt. Wat "jullie" doen wijkt behoorlijk af van de "gewone" fokkerswereld en daar komen vanzelf vragen op. Verder is de hoge vraagprijs ook iets waar vraagteken bij gezet kan worden. Waarom zou dat vreemd zijn en waarom niet gewoon antwoorden?

En een vast groepje? daar hoor ik alvast niet bij, zoek maar na :wink:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

frank-bobby schreef:
LongFields schreef:Beetje jammer dat de TS nu in plaats van de gewoon normale vragen te beantwoorden flink om zich geen gaat lopen slaan...
O, dat hoeft helemaal niet hoor. Gewoon de normale vragen beantwoorden en zo nog enigszins je geloofwaardigheid op peil houden, en de rest laten voor wat het is.

Maar stoer van je hoor, dat je schijt hebt aan wat een ander er hier van vindt. Wat doe je hier eigenlijk nog dan?
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

LongFields schreef:
frank-bobby schreef:
O, dat hoeft helemaal niet hoor. Gewoon de normale vragen beantwoorden en zo nog enigszins je geloofwaardigheid op peil houden, en de rest laten voor wat het is.

Maar stoer van je hoor, dat je schijt hebt aan wat een ander er hier van vindt. Wat doe je hier eigenlijk nog dan?
nou er zijn hier op het hf ook nog genoeg leuke topics en discussies
en rellen vindt ik zo nu en dan ook leuk
dus ik blijf voorlopiig nog wel ff :E:
Afbeelding
Julisca
Zeer actief

tekkel schreef:
Julisca schreef:
Enne, er schreef iemand dat je wel gek moet zijn om een Doodle aan te schaffen........ Ik moet je helaas teleurstellen....dat ben ik niet :wink:
Dawazzik :mrgreen:
Ik bedoelde meer dat ze gek zijn om met die voorwaarden (en ook wel de prijs, sorry :schrik: ) akkoord te gaan.

En ik vind natuurlijk iedereen gek die geen tekkel neemt :pffff:
Ik ga geloof ik steeds dezelfde reactie geven :D

Het gaat dus niet altijd zo, zoals velen denken. Wij hadden tot een half jaar geleden een niet gecastreerde reu. Hij is nu twee.

En een teckel.......ik hou ervan :wink:
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

LongFields schreef:
frank-bobby schreef:

nou er zijn hier op het hf ook nog genoeg leuke topics en discussies
en rellen vindt ik zo nu en dan ook leuk
dus ik blijf voorlopiig nog wel ff :E:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

frank-bobby schreef:
malinois schreef:
frank-bobby schreef:
malinois schreef: Dat is nu het risico van fokken, dat hoort erbij...
Dat moet je niet de pups aanrekenen wat je dus doet als je met die achterlijke voorwaarden gaat komen.
ik maak helemaal geen achterlijke voorwaarden
ik maak groepjes en de show fok kwalitieit en die blijven open en daar zoek ik de naar mijn mening goeie cattery,s voor uit en de rest wordt als liefhebber verkocht met verplicht laten helpen
verplichte castratie van dieren die op dat moment simpelweg niet meer van jou zijn vind ik achterlijke voorwaarden.
Je kunt mensen niet is verplichten op iets dat niet van jou meer is.
nou het is eigenlijk dan niet meer van mij maar tot de sterelisatie castratie gedaan is oficieel wel
want stamboom en eigendoms bewijs liggen dan nog hier :wink:
Maar diegene die ze verzorgt en daar bewijs van heeft is de eigenaar... niet diegene die de stamboom heeft...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Julisca
Zeer actief

malinois schreef:
Julisca schreef:Ik durf het als Doodle eigenaar bijna niet meer te vragen :D , maar heeft de plaatster van het bericht nou haar foto's verwijderd of ligt het aan mijn iPad??

Maar wil je willens en wetens aan zo'n eng groepje meewerken dan?
Niets is wat het altijd lijkt. Fokker waar wij Indy vandaan hebben zit niet (meer) bij dat enge clubje. Was het geloof ik ook niet helemaal eens met vanallesennogwat.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
malinois schreef:
dagmar88 schreef:
malinois schreef: Weet je, ik ga Malidoedels maken :idea: :cheer: :cheer: iemand interesse???

Pa kan het alvast :pffff:

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Julisca schreef:
tekkel schreef:
Julisca schreef:
Ik bedoelde meer dat ze gek zijn om met die voorwaarden (en ook wel de prijs, sorry :schrik: ) akkoord te gaan.

Het gaat dus niet altijd zo, zoals velen denken. Wij hadden tot een half jaar geleden een niet gecastreerde reu. Hij is nu twee.

Maar jij hebt dus geen doodle van dit enge clubje, anders had je al 10000 euro boete aan je broek hangen :wink:
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

malinois schreef:
frank-bobby schreef:
malinois schreef:
frank-bobby schreef: ik maak helemaal geen achterlijke voorwaarden
ik maak groepjes en de show fok kwalitieit en die blijven open en daar zoek ik de naar mijn mening goeie cattery,s voor uit en de rest wordt als liefhebber verkocht met verplicht laten helpen
verplichte castratie van dieren die op dat moment simpelweg niet meer van jou zijn vind ik achterlijke voorwaarden.
Je kunt mensen niet is verplichten op iets dat niet van jou meer is.
nou het is eigenlijk dan niet meer van mij maar tot de sterelisatie castratie gedaan is oficieel wel
want stamboom en eigendoms bewijs liggen dan nog hier :wink:
Maar diegene die ze verzorgt en daar bewijs van heeft is de eigenaar... niet diegene die de stamboom heeft...
nou en als ze er wel zomaar mee fokken zonder stamboom
zou ik dat heel erg vinden
maar staan iedergeval mijn lijnen nergens tussen vermeld want ze krijgen geen stamboom dan
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Julisca schreef:
malinois schreef:

Niets is wat het altijd lijkt. Fokker waar wij Indy vandaan hebben zit niet (meer) bij dat enge clubje. Was het geloof ik ook niet helemaal eens met vanallesennogwat.
Maar als ik TS begrijp en de waslijst met regeltjes mag zij dus niet meer met (onofficiele) stambomen fokken?
Afbeelding
Julisca
Zeer actief

malinois schreef:
Julisca schreef:
tekkel schreef:
Julisca schreef:

Maar jij hebt dus geen doodle van dit enge clubje, anders had je al 10000 euro boete aan je broek hangen :wink:
Inderdaad, geen Doodle van enge clubjes :roll:
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Julisca schreef:
Dus heel anders ;)
Men valt hier niet over de doodles, maar over die gekke regels waar geen duidelijke antwoorden op zijn :)
Julisca
Zeer actief

malinois schreef:
Julisca schreef:
malinois schreef:

Maar als ik TS begrijp en de waslijst met regeltjes mag zij dus niet meer met (onofficiele) stambomen fokken?
Onze fokker doet wel mee in het hele Doodle gebeuren, maar was het met het castratie beleid niet eens. Vandaar niet in het 'enge' :80: clubje. Verder doet ze wel helemaal mee.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
Julisca
Zeer actief

Machie schreef:
Julisca schreef:
Dus heel anders ;)
Men valt hier niet over de doodles, maar over die gekke regels waar geen duidelijke antwoorden op zijn :)
Ik weet ook wel dat men hier niet over de Doodle valt, een hond is een hond (hoewel.....een Doodle is wel een hele leuke :lol1: :lol1: )
En veel Doodle eigenaren hebben dezelfde vragen en er wordt ook wel met elkaar over gesproken. 'Hoe is dat bijv bij andere rassen gegaan voor ze een erkend ras waren??'

Ik weet er te weinig vanaf om jullie vragen te beantwoorden, helaas......
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

frank-bobby weet je dat jij in gebreke blijft als jij de stamboom van de door jou gefokte ragdolls achter houdt. als jou kittenkopers dit doorgeven aan de vereniging waar jij je stambomen van daan krijgt (als je die al krijgt want daar twijfel ik ter zeerste aan) kan je geroyeerd worden en krijg jezelf ook geen stambomen meer. in elk reglement van welke kattenvereniging staat dat de stamboom bij het dier hoort en behoort te zijn op het adres waar de kat zit.

wat betreft de doodles, ik vind het leuke honden maar dat castratiebeleid en alles wat ik er van hebt gelezen zeg ik nee tegen een doodle.
ellen
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

dagmar88 schreef: Ik snap opeens waar de uitdrukking 'laughing all the way to the bank' vandaan komt :oeps:
het is 'I cried all the way to the bank' (Liberace) :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

frank-bobby schreef:
Tara schreef:
frank-bobby schreef: maar hellaas heb je je wel te houden aan de regels van je vereniging
Nee hoor, dan heb je dus niet goed opgelet. :neenee:
frank-bobby schreef:moet er niet aan denken dat iemand zomaar ff met de door mijn gefokte katten gaat lopen klooien
dan maar te beschermend met mijn lijnen dat liever dan dat ik het zo goed mogelijk probeer te doen en dat het aan de anderen kant net zo hard weer verkloot wordt
Ja zeg, stel je voor!!! :roll:
ja indd ik laat niet iets wat ik aan het opbouwen ben verneuken door een ander
kost mij veel geld en tijd en energie
en vindt het ook heel leuk om te doen maar niet zodat een ander t weer verpest
dus ja indd ik kijk wel uit aan wie ik de fok geschikte kittens verkoop
lijkt mij ook niet meer dan normaal en mijn goed recht ook nog is

Dat is toch pure onzin ! Als jij een goed 'fokproduct' heb afgeleverd dan moet men daar ook mee verder kunnen zonder problemen. Is dat niet het geval dan ben je zelf al niet geslaagd in wat je gefokt hebt !

Ik heb ooit lang geleden perzen gefokt en bijna 20 jaar newfoundlanders en ik heb nog nooit van zijn lang zal ze leven iemand verboden om met een door hen gekochte en dus door hen betaalde pup of kitten verder te fokken.
Net zoiets als een nieuwe auto kopen en dan zeggen dat hij niet de weg op kan maar in de garage moet blijven staan :oohja:
Sandra
Afbeelding
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

Ik vind het ook maar rare praktijken.. eigenaren verplichten hun honden te laten castreren (en zo jong!) om broodfok tegen te gaan :scratch: Als mensen perse met hun doodle willen fokken doen ze dat toch wel lijkt me, contract zal ze dan niet tegen houden. En dan die prijzen :O:

Die stambomen die de doodles krijgen zijn natuurlijk helemaal niets waard, die van mijn Tamaskan ook niet want het ras is niet erkend. 'Gelukkig' doen ze bij de Tamaskan niet zo maf, geen enkele fokker verplicht tot castratie. De meeste fokkers stimuleren juist de pupkopers om hun honden intact te houden, zodat ze evenueel later bij geschiktheid kunnen worden ingezet voor de fok. Lijkt mij veel beter voor een ras, zeker voor een ras in ontwikkeling met een smalle genenpool.
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Oh, ik heb wél wat tegen de doedel hoor.
Het is een grote volkverlakkerij en een marketingbende. Die bastaarden kunnen niks anders dan dat legio niet-verharende rashonden ook kunnen. De ráshonden, met een fikse historie, worden tegen normale prijs, met een wereldwijd erkende stamboom én met hun voorplantingsorganen verkocht. Verder zien rashondenfokkers graag dusdanig betrokken pupkopers zodat zij ook een nestje willen fokken. Dat nest is namelijk van belang voor het verbreden en breed houden van de genenpool. De oorspronkelijke fokker doet zijn best en begeleid die pupkoper om dat nest op een goede manier ter wereld te krijgen en te plaatsen (en weer zoekend naar een pupkoper die een nestje wil fokken, natuurlijk)

Dus doe iets nuttigs en koop een rashond.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

dubbel
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 01 jan 2013 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Julisca
Zeer actief

Kan het ook alleen maar met je eens zijn.

Had trouwens nog niet eerder van een Tamaskan gehoord. Even op gegoogled. Mooi!! Ook nog maar een heel pril (nog niet erkend) ras, 2006. Erg mooi.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

monicake schreef:En Natuurlijk weet een vast groepje het allemaal weer beter, hebben de ervaring van 200 jaar dierenarts 400 jaar jurist en niet te vergeten 600 jaar fokker zijn.
Gelukkig kan ik 2013 lekker beginnen met het afsluiten van dit forum. veel plezier met alle betweters en het wegjagen van sommige mensen. ik heb veel gezien en gelezen en vooral veel vooroordelen gelezen , vele keren heb ik mij ingehouden en ben ik rustig verder gegaan , maar sorry hoor van dit stelletje hypocrieten hoef ik niets meer te weten ( sommige uitgezonderd).
Veel plezier verder met het kleineren van mensen ,, en de grond in trappen van andere.
Respect verdien je niet door kwetsende opmerkingen te geven maar om mensen normaal te benaderen , je hoeft het niet met elkaar eens te zijn maar mensen in hun waarde laten is blijkbaar hier te moeilijk.
Een puntjes topic zal ik niet maken , daar heb ik zelf ook een hekel aan en ik heb niets verkeerds gezegd en mensen niet gekwetst, maar de foto's helaas die zullen jullie niet te zien krijgen.

Het gaat er volgens mij niet om dat 'men' het hier beter weet maar het is toch te zot voor woorden dat je een pup koopt bij een ieder wie , dus niet per sé bij jou, en dat je daar niet de volledige zeggenschap over hebt en MOET castreren omdat dat door een clubje of fokker zo wordt bepaald ? Ik denk dat dat de meesten hier dwarszit. Dan is het systeem in Engeland bij stamboomhonden bijvoorbeeld beter daar krijgt een hond een 'aantekening' niet voor de fok totdat de fokker op latere leeftijd dit laat verwijderen bij de kennelclub omdat de hond goed is uitgegroeid.Of zoals hier in Frankrijk waar elke stamboomhond eerst moet worden aangekeurd volgens de rasstandaard alvorens hij/zij zijn officiële stamboom krijgt en je dus pas kunt fokken (om pups met stamboom te krijgen)
Op die manier kun je het dus vergeten om met een hond met een knikstaart of een gebitsfout of a-typisch verder te fokken !
Sandra
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

tekkel schreef:
dagmar88 schreef: Ik snap opeens waar de uitdrukking 'laughing all the way to the bank' vandaan komt :oeps:
het is 'I cried all the way to the bank' (Liberace) :wink:

Deze mensen niet hoor :mrgreen:

http://en.wiktionary.org/wiki/laugh_all ... o_the_bank
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”