Na een vermoeiende start, de kleine Beza, heeft gistermiddag alleen maar "gehuild" ze had krampjes in haar buik. In de avond kwam eindelijk de poep eruit en is ze een tevreden pup. Natuurlijk moest die kleine ook aankomen en weegt inmiddels 470 gram
Dus die gaat het halen!
De "dikke" Bela weegt inmiddels 690 gram, en de dames doen het super. Ze beginnen vanaf gisteravond echt goed krachtig te zuigen.
Met Cissy ging het minder goed, ze had zoveel melk (melkstuwing) dat ze letterlijk niet wist waar ze het zoeken moest van de pijn. Ze was onrustig, pieperig, lichte verhoging en ze wilde graven in de tuin. Vanmorgen vanaf 5.00 was het zo heftig dat ik radeloos was en dacht aan evt. eklampsie. Calcium gegeven maar geen verbetering dus om half zeven onze dierenarts uit haar bed gebeld
Gelukkig gaf ze aan dat ze door ons liever een keer te veel uit bed werd gehaald als een keer te weinig, en ze is ook erg gecharmeerd van Cissy).
Binnen een half uur waren we bij de dierenarts, ze heeft Cissy onderzocht en heeft onderhuids een infuus gehad met calcium oplossing en heeft haar tepels onderzocht. Ze waren heel gespannen, de melk liep eruit en thuis moesten we masseren, de pups aan de ergste tepels leggen en koelen. Als het nog te erg was, en dan voel je een verharding (mijn dierenarts zei het moet aanvoelen als een soepele deeg) dan moesten wie de er echt uit masseren. Ook kreeg ze een injectie tegen de pijn en we mochten weer naar huis.
(We hadden wel vers brood want de bakker was om 8 uur open).
Dus thuis alles gedaan wat ons gezegd was, en vanaf vanmiddag gaat het wat beter en kon ik ook even een dutje doen.
Nu ligt ze weer heerlijk ontspannen bij haar kinders en heb ik wat lieve foto's gemaakt!
Deze was van gisteren, de beide dames liggen op een kersenpitkussen, die lekker warm is.
En deze zin van net, pigment komt ook door, het zijn net de zware jongens van de Donald Duck