silvester schreef:lets have fun schreef:
Ja, dat ka ik natuurlijk ook niet zien vanaf een schermpje
Op zi h is het willen vermoorden van prooidieren geen aangeboren afwijking.
Het killen van prooidieren is idd normaal, doch, katten zijn van nature geen prooidieren voor honden.
(Een wolf en een echte wilde kat gaan elkaar liever uit de weg dan dat ze het op een gevecht aan laten komen).
Ook onzin, katten zijn wel natuurlijke prooien voor honden. Dat wij ze hebben gedomesticeerd, net als konijnen, betekent niet dat dan ineens het jachtinstinct knopje uit gaat. Wist je dat als je een konijn en een kat vilt en de kop eraf haalt, dat de meeste mensen het verschil niet kunnen zien? Zijn bijna hetzelfde van bouw en net zo snel en zijn gewoon om te eten, wat honden betreft. Ze maken echt geen onderscheid in klein, pluizig, rennend spul. Het is volgens mij ook de reden dat het vaker gebeurt dat een klein hondje wordt doodgeschud door een hond die verder geen agressie vertoonde.
Ze zien iets rennen en in een flits lijkt het net een konijn of kat. Honden hebben niet zulke hele goeie ogen, hun zicht is berekend op beweging, niet op op een afstand kunnen inzoomen op details. Ze zien veraf beter dan dichtbij. En jachtinstinct, is een instinkt he, dat wordt getriggerd als er wordt voldaan aan een paar dingen: het rent, het is klein, het heeft vacht die naar dier ruikt wat je waarschijnlijk kunt eten. That's it. Dus hoe het er dan in detail uitziet, maakt niet uit en zien ze bovendien niet eens. Ze werken met windhondenraces toch ook met een lap stof en wat konijnengeurstof. Daarom hou ik mijn honden ook liever weg bij kleine hondjes die achtervolgd willen worden, die heb je.