We gaan deze week bezig met de spin & twist en de crawl.
Dan nog even de puntjes op de i bij alles en dan hebben we 12 trucs binnen

Moderator: moderatorteam
DeDiana schreef:Het Uber Dude filmpje van Mila is ook af: http://youtu.be/TxuzrTx66a8
Mijn filmkwaliteiten laten nog wel wat te wensen over, maar ik heb toch geprobeerd er iets leuks van te maken
Moet nog even kijken hoe dat ook alweer zit...Eilfy schreef:Wat een leuk filmpje! Ga je hem insturen? Denk dat je een goede kans maakt
Ja, we hebben veel lol gehad! En het leuke hiervan is dat je gestructureerd met de trucjes bezig bent en steeds weer inspiratie hebt voor nieuwe trucs. Dus ik ga wel verder met oefenen voor Trick Dog Ninja.Hilde schreef:Wat leuk! Mila is een enthousiasteling
Haha ja... dat vindt ze heel moeilijk, dus ze probeert te doen alsof de koekjes er niet zijnMaartje schreef:Heel leuk filmpje. Die blik van Mila bij de oefening leave ik: ik kijk niet naar die koekjes!
Er staat een voorbeeldfilmpje op de site van In The Dog House. Anders had ik er inderdaad ook iets heel anders van gemaakt somsBelle schreef:Misschien ga ik het ook wel doen. Ik heb alleen even een vraag, staat er ergens hoe de trucjes eruit moeten zien? Ik zat namelijk net wat filmpjes te kijken en sommige trucjes had ik heel anders geinterpreteerd, bijv bij 'Paws Up, dacht ik dat er een of twee poten in de lucht moesten, en bij 'Peek-a-boo', had ik het idee dat ze hun hoofd ergens onder moesten doen (bijv. pootjes op de tafelrand en dan hoofd wegstoppen tussen de pootjes).
Of mag je zelf weten wat je bij de trucjes doet?
Ok, dank je! Dan ga ik dat eerst eens bekijken.DeDiana schreef:Er staat een voorbeeldfilmpje op de site van In The Dog House. Anders had ik er inderdaad ook iets heel anders van gemaakt somsBelle schreef:Misschien ga ik het ook wel doen. Ik heb alleen even een vraag, staat er ergens hoe de trucjes eruit moeten zien? Ik zat namelijk net wat filmpjes te kijken en sommige trucjes had ik heel anders geinterpreteerd, bijv bij 'Paws Up, dacht ik dat er een of twee poten in de lucht moesten, en bij 'Peek-a-boo', had ik het idee dat ze hun hoofd ergens onder moesten doen (bijv. pootjes op de tafelrand en dan hoofd wegstoppen tussen de pootjes).
Of mag je zelf weten wat je bij de trucjes doet?
In de bench of aan de riem ergens vast zetten. Of in een andere kamer.pinguin20 schreef:Ik had echt grootse plannen voor het weekend met oefenen en filmen, maar heb echt een k.tweekend gehad. Nu lopen hier 2 honden rond en moet ik eens gaan kijken of ik überhaupt met Kaylee kan oefenen zonder een klein rondspringend geval dat ook aandacht wil. Hoe doen jullie dat, wegsturen kan niet want ze kent geen commando's.
Ik moet nog even de eisen nakijken. Volgens mij heb ik met alle 3 netjes 12 trucjes erop staan. Ik geef wel meer handhulp dan ik zou willen (en dan nodig) zag ik op de filmpjes. Maar als dat toegestaan is, dan wil ik ze wel insturen.DeDiana schreef:Maartje schreef:En nu ook AbbyKnap gedaan!
Ga jij de filmpjes insturen voor een officieel diploma?
Hilde schreef:Volgens mij mag handhulp, maar mag je alleen niet uitlokken.
Ik denk dat dat oké is hoor, kijk maar naar het filmpje van Tallie dat in de OP staatDeDiana schreef:En wat betreft mijn filmpje: zou ik de muziek weg moeten halen, zodat je de commando's hoort? Nu hoor je ze slecht en je ziet mij ook niet altijd in beeld - zou dat oké zijn, of moeten de commando's echt goed hoorbaar zijn?
Ik heb ook zo'n rondspringend geval wat geen commando's kent. Dus wij trainen in de tuin en Truus zit binnen. Anders is het elke keer gedoe met belonen, want ook al kent Truus niks, ze snapt wel waar Abraham de mosterdsnoepjes haaltpinguin20 schreef:Ik had echt grootse plannen voor het weekend met oefenen en filmen, maar heb echt een k.tweekend gehad. Nu lopen hier 2 honden rond en moet ik eens gaan kijken of ik überhaupt met Kaylee kan oefenen zonder een klein rondspringend geval dat ook aandacht wil. Hoe doen jullie dat, wegsturen kan niet want ze kent geen commando's.
Hoe ik het heb geleerd is eerst een schoen (rubber laars) leren targetten, die ik dus niet zelf aan had. Toen de laars aangedaan en de hond hem laten targetten (terwijl ze voor me stond) en toen dus begonnen met tussen mijn benen laten staan en met behulp van handaanwijzingen de laars laten targetten vanuit die positie. Door de eerdere stappen hadden ze vrij direct door wat de bedoeling was. Daarna is het een kwestie van de stapjes uitbouwen. Het is sowieso handig om met grote schoenen te beginnen (stevig is voor jezelf met wat grotere honden sowieso fijnMaartje schreef:Kijkend naar de trucjes van het Ninja level, weet ik wel hoe ik de trucjes aangeleerd krijg. Maar ik heb bij dat tussen je benen staan en dam pootjes op mijn voeten en dan zo kunnen lopen geen inspiratie. Ik heb geen honden die zelf heel veel uitproberen voor een click. Hoe doen jullie dat?
Daar kan ik wat mee! Dat houd mij voorlopig wel even zoetMutt schreef:Hoe ik het heb geleerd is eerst een schoen (rubber laars) leren targetten, die ik dus niet zelf aan had. Toen de laars aangedaan en de hond hem laten targetten (terwijl ze voor me stond) en toen dus begonnen met tussen mijn benen laten staan en met behulp van handaanwijzingen de laars laten targetten vanuit die positie. Door de eerdere stappen hadden ze vrij direct door wat de bedoeling was. Daarna is het een kwestie van de stapjes uitbouwen. Het is sowieso handig om met grote schoenen te beginnen (stevig is voor jezelf met wat grotere honden sowieso fijnMaartje schreef:Kijkend naar de trucjes van het Ninja level, weet ik wel hoe ik de trucjes aangeleerd krijg. Maar ik heb bij dat tussen je benen staan en dam pootjes op mijn voeten en dan zo kunnen lopen geen inspiratie. Ik heb geen honden die zelf heel veel uitproberen voor een click. Hoe doen jullie dat?)
Daar ben ik niet zo ver in gekomen omdat het nog vrij lastig is om met een hond van 30 kilo op je voeten te lopen
Ja, heel herkenbaarsbientje schreef:Hebben jullie honden ook dat ze het de volgende dag ineens wel kunnen? Pom heeft dat heel vaak, dan probeer ik het haar aan te leren en dan lukt het maar half half, of met veel hulp, en de volgende dag kan ze het ineens..