Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puppy en een nieuw huis/ Meet Ferry

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Re: puppy/nieuw huis -IN shock pg 3!!!/MAIL terug gehad!!!pg

Ongelezen bericht door Mit »

Mijn Chihuahua's waren met een maand of 5 echt niet veel kleiner dan nu. Ze zijn qua hoogte gewoon sneller uitgegroeid. Dus Ferry zal echt niet enorm gaan worden ineens. Geloof dat de babies er een kilo bij hebben gekregen sinds 5/6 maanden, ze zijn nu ruim een jaar.
Dus ik zou me daar niet druk om maken. En tja, als je zeker had willen weten wat erin zat had je hem denk ik ergens anders moeten halen. Nu moet je het verhaal gewoon geloven.
Ik geloof niet dat er Beagle in zit trouwens, zie ik gewoon niet zo. Dus je hebt een leuke kruising en that's it.
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

nathalie71 schreef:
twinkeltje schreef:O het was dus nog geplant ook
:LOL: :LOL: :LOL: Scherp!! Inderdaad niks per ongeluk.
Maar alle foto`s die ik liet zien is ook niks per ongeluks aan.

Het klopt gewoon niet.

En er staat dat ze 100% zeker weet dat Maltezer mama is
en ,op 99%, zeker de wawa is de papa.
Nou als er een maltezer van hun op had gezeten had je dus Maltezers en een andere reu is er niet.

hmm... en ik heb daar nu een pup van van 4 mnd en 2 weken,van 4 kg,24 cm hoog,30 cm lang?
:denken:
Heb even op sjon zijn groeikaart gekeken. Hij was op die leeftijd 5,2 kg. Vanaf 5 1/2 maand weegt hij rond de 6,5 kg. Hoogte en lengte heb ik nooit gemeten.

Dan zal jouw hondje toch niet zwaarder/groter worden dan Sjon?
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Nou, ik snap iig heel goed dat je voor hem gevallen bent want het is een schatje om te zien! Ik had daar ook meteen verliefd op kunnen worden. En als de beestjes schoon en goed verzorgd waren dan is dat in mijn ogen het belangrijkste hoor dus niet te lang over blijven piekeren. Jij hebt er een leuk vriendje bij, daar gaat het om!
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

SuzieC1970 schreef:Nou, ik snap iig heel goed dat je voor hem gevallen bent want het is een schatje om te zien! Ik had daar ook meteen verliefd op kunnen worden. En als de beestjes schoon en goed verzorgd waren dan is dat in mijn ogen het belangrijkste hoor dus niet te lang over blijven piekeren. Jij hebt er een leuk vriendje bij, daar gaat het om!

Precies... :ok:

We zien wel wat het wordt haha.

Ben er al druk mee aan het 'trainen' Hij blaft naar andere honden,katten,vogels.... stukje onzekerheid,dat is eng ofzo.Er komen dan allerlei geluiden uit.Zelfs een blaf die lijkt alsof hij wordt vermoord :schrik: Maar het gaat goed hoor.Ik kom hier natuurlijk mensen tegen die ik ken.

We blijven stil staan praten,ik corrigeer zijn geblaf en na een paar minuten is het over als hij eenmaal ziet dat de hond oke is.
In huis blaft hij al niet meer,hij reageerde op Vlinder als de bel ging...OOK zo schel!!En in allerlei tonen...Dat kun je niet hebben!Meteen aan gepakt :E: Hij zegt nu niks meer :D (stiekem heeeeeel trots :mrgreen: )
nathalie71

Renee1966 schreef:
nathalie71 schreef:
twinkeltje schreef:O het was dus nog geplant ook
:LOL: :LOL: :LOL: Scherp!! Inderdaad niks per ongeluk.
Maar alle foto`s die ik liet zien is ook niks per ongeluks aan.

Het klopt gewoon niet.

En er staat dat ze 100% zeker weet dat Maltezer mama is
en ,op 99%, zeker de wawa is de papa.
Nou als er een maltezer van hun op had gezeten had je dus Maltezers en een andere reu is er niet.

hmm... en ik heb daar nu een pup van van 4 mnd en 2 weken,van 4 kg,24 cm hoog,30 cm lang?
:denken:
Heb even op sjon zijn groeikaart gekeken. Hij was op die leeftijd 5,2 kg. Vanaf 5 1/2 maand weegt hij rond de 6,5 kg. Hoogte en lengte heb ik nooit gemeten.

Dan zal jouw hondje toch niet zwaarder/groter worden dan Sjon?
Bedankt voor het na kijken! Zou kunnen hoor ik weet het niet.

Ik heb een nieuw topic gemaakt met foto`s.
Ben ook nog 2 filmpjes aan het uploaden,die komen er straks aan.
Kan een ieder voor zich uit maken wat die er in ziet :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Jouw hondje is met 5 maanden echt geen kruising beagle van 4 kilo. Dat kan helemaal niet. Kleine hondjes groeien niet lang door en je hondje zal een kilo of 6 maximaal geen wegen. Dus een kruising chi-maltezer met wat bastaardkracht en veel moedermelk. Maak je geen zorgen, een beagle kruising van 4 kilo is hartstikke ongezond. Die zou veel te klein zijn. Daarnaast kloppen de kleuren ook gewoon want een maltezer geeft vaker deze kleur boomers. Je hebt gewoon een leuke boomer waar zeker geen beagle inzit gezien de leeftijd en het gewicht. Ik vreet een bezem als die beagle de moeder is want het is ook nog eens een enorme beagle die niet zuiver is. Hoe kan die dan zo wurmpupjes geven? Zie de foto al drinkend bij de maltezer. Beaglemiksen waren dan de helft groter geweest op die leeftijd. Minstens.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou die fokster wat meer krediet geven. Waarom zou ze liegen? Je ziet de foto's en die spreken voor zich. Die pups passen prima bij die maltezer. :ok:
Afbeelding
nathalie71

laeken schreef:Ik zou die fokster wat meer krediet geven. Waarom zou ze liegen? Je ziet de foto's en die spreken voor zich. Die pups passen prima bij die maltezer. :ok:
Ja misschien heb je wel gelijk hoor.

Dydo had trouwens ook een lange rug en was een grote Maltezer van gemiddeld een kilo of 6/7 ook een reu.Terwijl ik hier 3 Maltezers ken die een stukje kleiner zijn.

Dydo .
Afbeelding
nathalie71

laeken schreef:Jouw hondje is met 5 maanden echt geen kruising beagle van 4 kilo. Dat kan helemaal niet. Kleine hondjes groeien niet lang door en je hondje zal een kilo of 6 maximaal geen wegen. Dus een kruising chi-maltezer met wat bastaardkracht en veel moedermelk. Maak je geen zorgen, een beagle kruising van 4 kilo is hartstikke ongezond. Die zou veel te klein zijn. Daarnaast kloppen de kleuren ook gewoon want een maltezer geeft vaker deze kleur boomers. Je hebt gewoon een leuke boomer waar zeker geen beagle inzit gezien de leeftijd en het gewicht. Ik vreet een bezem als die beagle de moeder is want het is ook nog eens een enorme beagle die niet zuiver is. Hoe kan die dan zo wurmpupjes geven? Zie de foto al drinkend bij de maltezer. Beaglemiksen waren dan de helft groter geweest op die leeftijd. Minstens.

Dat klinkt allemaal wel aannemelijk. :ok: Dank je.
Kijk een Beagle is leuk,maar natuurlijk ging ik voor de Maltezer/Chihuahua.
Dan heb ik denk ik wel een wat prettiger kruising.

Het is goed zo.Het is een Maltezer/Chihuahua zoals de fokster zegt.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ik zou niet eens zo zeer aan de kruising twijfelen, maar meer aan de oprechtheid van mevrouw.
Want ongeacht of het nu een chi/maltezer is of niet, ze heeft je wel gewoon een oor aan genaaid door een mooi doch leugenachtig verhaal op te hangen.

1 van de redenen waarom ik nooit bij zo'n particulier een hond/pup zou kopen.

Ik wens je wel veel plezier met het humpie, en voor de volgende keer toch naar dat onderbuikgevoel luisteren!
nathalie71

JBK schreef:Ik zou niet eens zo zeer aan de kruising twijfelen, maar meer aan de oprechtheid van mevrouw.
Want ongeacht of het nu een chi/maltezer is of niet, ze heeft je wel gewoon een oor aan genaaid door een mooi doch leugenachtig verhaal op te hangen.

1 van de redenen waarom ik nooit bij zo'n particulier een hond/pup zou kopen.

Ik wens je wel veel plezier met het humpie, en voor de volgende keer toch naar dat onderbuikgevoel luisteren!

Precies dat is het.

En ja ik ga beter luisteren.
Gelukkig loopt het goed af voor Ferry.
Hij gaat niks te kort komen :D
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik trim een kruising tussen een Maltezer en een Chihuahua en ik zie veel overeenkomsten tussen beide hondjes. Alleen is het hondje wat ik trim ruwharig. Verder komt zelfs de vorm van de oortjes overeen. Veel plezier met Ferry.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
nathalie71

Saschesfloor schreef:Ik trim een kruising tussen een Maltezer en een Chihuahua en ik zie veel overeenkomsten tussen beide hondjes. Alleen is het hondje wat ik trim ruwharig. Verder komt zelfs de vorm van de oortjes overeen. Veel plezier met Ferry.
Ferry`s haren voelen ook een beetje stug aan. Zeg maar zoals van een Duitse Staander korthaar.Glad maar hard.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

nathalie71 schreef:
Saschesfloor schreef:Ik trim een kruising tussen een Maltezer en een Chihuahua en ik zie veel overeenkomsten tussen beide hondjes. Alleen is het hondje wat ik trim ruwharig. Verder komt zelfs de vorm van de oortjes overeen. Veel plezier met Ferry.
Ferry`s haren voelen ook een beetje stug aan. Zeg maar zoals van een Duitse Staander korthaar.Glad maar hard.
Misschien heeft die wel op de maltezer gezeten dan :idea: :engel: .
nathalie71

Zamunda schreef:
nathalie71 schreef:
Hahaha... Jij wilt er helemaal een mooie soap van maken :80:

:LOL:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Anders zo'n test laten uitvoeren? Lees ik wel eens hier over op het forum. Als je het écht zeker wilt weten.
En nu lekker genieten!
S@nne123

Ongelezen bericht door S@nne123 »

nathalie71 schreef:
laeken schreef:Ik zou die fokster wat meer krediet geven. Waarom zou ze liegen? Je ziet de foto's en die spreken voor zich. Die pups passen prima bij die maltezer. :ok:
Ja misschien heb je wel gelijk hoor.

Dydo had trouwens ook een lange rug en was een grote Maltezer van gemiddeld een kilo of 6/7 ook een reu.Terwijl ik hier 3 Maltezers ken die een stukje kleiner zijn.

Dydo .
Afbeelding
Maar was Dydo en de 3 buurt Maltezers raszuiver?Anders kun je er nog niks van zeggen.Met kleine rassen word echt zoveel gekruist daar kan van alles doorheen zitten.Maar vaak als het wit is dan word het al een Maltezer genoemd.
S@nne123

Ongelezen bericht door S@nne123 »

Zamunda schreef:
nathalie71 schreef:
:LOL: :LOL: :LOL:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik vind het een leuk mannetje hoor :ok: maar laat hem in alsjeblieft niet castreren met 6 maanden. Hij heeft z'n hormoontjes nodig om goed uit te kunnen groeien en zo vroeg gecastreerde reutjes blijven altijd van die kleutertjes.
Afbeelding
nathalie71

alm@ schreef:Ik vind het een leuk mannetje hoor :ok: maar laat hem in alsjeblieft niet castreren met 6 maanden. Hij heeft z'n hormoontjes nodig om goed uit te kunnen groeien en zo vroeg gecastreerde reutjes blijven altijd van die kleutertjes.
Oke! Ik wacht er nog mee,in tussen even andere oplossing zoeken voor 1 x
nathalie71

... e=youtu.be
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

nathalie71 schreef:
alm@ schreef:Ik vind het een leuk mannetje hoor :ok: maar laat hem in alsjeblieft niet castreren met 6 maanden. Hij heeft z'n hormoontjes nodig om goed uit te kunnen groeien en zo vroeg gecastreerde reutjes blijven altijd van die kleutertjes.
Oh gelukkig... ik had ook zoiets willen zeggen maar het is al overgekomen dus
:ok:
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

nathalie71 schreef: ... e=youtu.be
Hij is echt leuk... en voelt zich ook al behoorlijk thuis zo te zien.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

nathalie71 schreef:
Super :ok: ik zou het echt zonde vinden als je een verkl**t hondje krijgt door een té vroege castratie. Ik zou het persoonlijk helemaal niet doen maar in jouw geval kan ik het me wel voorstellen :wink:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Je kunt ook zijn zaadleiders laten afbinden. Dan kan hij gewoon zijn ballen houden :wink:
nathalie71

Valerie schreef:Je kunt ook zijn zaadleiders laten afbinden. Dan kan hij gewoon zijn ballen houden :wink:

Oja??? Dat heb ik nog niet eerder gehoord bij een hond.

Ervaring verhalen??

Ik kreeg nog een mail; Gaat over de grote Beagle o.a.

Met Lara vond ik het eerst ook wat vreemd; het is een hond die veel goed vindt, en de kleintjes gingen zuigen, na verloop kwam er vanzelf ook melk. Heb ik zelfs nog aan de dierenarts gevraagd, maar dat was niet ongewoon.

Dus,dat zou de foto`s verklaren met alle pups.
Het zal allemaal wel kloppen.

Ze houdt ook gewoon contact en is geïnteresseerd.
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Indien hij echt kruising Maltezer Chihuahua is,
Maak ik mij meer zorgen voor de knieschijfjes en had ik daar toch iets meer zekerheid over willen hebben.

Twee rassen waarbij het toch zeerbelangrijk is om dit te controleren vooraleer te fokken.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
nathalie71

kreeg er nog eentje van mama.
Heb nog gevraagd of ze wat meer foto`s had.
Als ze tijd heeft krijg ik die nog.

Afbeelding

ook lange dunne nek.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

nathalie71 schreef: Ze houdt ook gewoon contact en is geïnteresseerd.
maar correct enten zat er niet in?
Afbeelding
nathalie71

Sas schreef:
nathalie71 schreef: Ze houdt ook gewoon contact en is geïnteresseerd.
maar correct enten zat er niet in?
:19:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”