Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dekreu

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Dekreu

Ongelezen bericht door Marjoleine »

malinois schreef:En toch is t wel zo... waar zie je vaak problemen bij honden die op een school zitten waar loopse teven verboden zijn. Hier is er altijd wel een teef loops op de club (trainen nl meerdere verenigingen) dus ideaal... ze hebben maar te luisteren. Ook herders zijn niet luisterend en zonder hormonen geboren hoor...
En zijn gecastreerde reuen dan ook verboden?

Ik moet ontzettend oppassen met Orpa bij training omdat die gecastreerde reuen grijpt. Die zijn hier namelijk gewoon toegestaan, al mogen loopse teven dan niet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

blacky schreef:
crutz schreef:
Linsey schreef:Ik heb hier een reu die met hormonen, achter alles gaat wat op een teef lijkt voor hem, inclusief gecastreerde reuen.
Die drift bij hem is zo sterk dat trainen er compleet niet inzit, op welke manier dan ook. Vanaf moment dat de hormonen wegvallen, is dat verleden tijd en is hij heel gehoorzaam, vanaf moment dat ze terug komen is hij net weer als voordien, ook al heeft hij meer dan een jaar gehoorzaam geweest. Castratie kan soms een oplossing bieden en in zo'n geval vind ik castraie wel gepast (wel als hond volwassen is).
Onzin. Juist met zo'n reu zou ik het opzoeken. Niet die ene keer per jaar dat hij een loopse teef tegenkomt, maar dagelijks/wekelijks opzoeken. Op de clubs waar ik train geregeld gevraagd loopse teven extra mee te nemen, eens mee door het zoekveld te lopen etc. Juist om het op te zoeken.
Ach houd toch je mond wat weet jij daar nou van. Ik weet het jij hebt honden zat gehad en hebt ze nog. Maar voldoen ze niet aan jou ijzen dan verkoop je ze weer door. Linsey traint met haar honden behendigheid en niet maar 1 keer in de week. Ook zij heeft veel ervaring met honden. Als zij dit verteld is het echt geen onzin.
wauw, wat een antwoord zeg.

Als ik een probleem heb met mijn hond, dan train ik daar op.
Had ik dus problemen met loopse teven icm mijn hond, dan ging ik daar op gaan trainen.

maar die heb ik niet, want loops of niet, hier wordt gewoon getraind.
Maar verder reikt mijn kennis ook niet.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marjoleine schreef:
malinois schreef:En toch is t wel zo... waar zie je vaak problemen bij honden die op een school zitten waar loopse teven verboden zijn. Hier is er altijd wel een teef loops op de club (trainen nl meerdere verenigingen) dus ideaal... ze hebben maar te luisteren. Ook herders zijn niet luisterend en zonder hormonen geboren hoor...

Ik moet ontzettend oppassen met Orpa bij training omdat die gecastreerde reuen grijpt. Die zijn hier namelijk gewoon toegestaan, al mogen loopse teven dan niet.
Nee maar ik neem aan dat je wel snapt wat ik bedoel. Als je ergens op gehoorzaamheid onder begeleiding kunt trainen is t wel op een hondeschool. Op straat struikel je bijna over de loopse teven maar ja als je reu daarop reageert kun je er nooit op trainen want daar waar ze dan zouden moeten zijn mogen ze niet komen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

maart schreef:
blacky schreef:
crutz schreef:
Linsey schreef:Ik heb hier een reu die met hormonen, achter alles gaat wat op een teef lijkt voor hem, inclusief gecastreerde reuen.
Die drift bij hem is zo sterk dat trainen er compleet niet inzit, op welke manier dan ook. Vanaf moment dat de hormonen wegvallen, is dat verleden tijd en is hij heel gehoorzaam, vanaf moment dat ze terug komen is hij net weer als voordien, ook al heeft hij meer dan een jaar gehoorzaam geweest. Castratie kan soms een oplossing bieden en in zo'n geval vind ik castraie wel gepast (wel als hond volwassen is).
Onzin. Juist met zo'n reu zou ik het opzoeken. Niet die ene keer per jaar dat hij een loopse teef tegenkomt, maar dagelijks/wekelijks opzoeken. Op de clubs waar ik train geregeld gevraagd loopse teven extra mee te nemen, eens mee door het zoekveld te lopen etc. Juist om het op te zoeken.
Ach houd toch je mond wat weet jij daar nou van. Ik weet het jij hebt honden zat gehad en hebt ze nog. Maar voldoen ze niet aan jou ijzen dan verkoop je ze weer door. Linsey traint met haar honden behendigheid en niet maar 1 keer in de week. Ook zij heeft veel ervaring met honden. Als zij dit verteld is het echt geen onzin.

Had ik dus problemen met loopse teven icm mijn hond, dan ging ik daar op gaan trainen.

Volgens mij had ik het niet tegen jou. Misschien voel je jezelf aangesproken mag best hoor. Ik heb mijn hormoon bom ook laten castreren na heel veel trainen en werken. Ik heb hier voor gekozen en niet voor het weg doen c.q. herplaatsen. Ik heb er ook voor gekozen er geen TT aan te hangen maar om zijn o, zo edele ballen te verwijderen.

Ik weet dat ik hierdoor in de ogen van sommige mensen hier op het forum een niet zo beste honden baas bent. Nou het zei zo. Wij zijn heel erg blij met hoe het uitgepakt is.
Afbeelding
gevni havanezers
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Volgens mij heb jij geen idee wat een forum inhoud? Dat mensen dus gewoon reageren als ze dat nodig vinden ongeacht of jij t tegen ze hebt!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Dekreu

Ongelezen bericht door crutz »

blacky schreef:
maart schreef:
blacky schreef:
crutz schreef: Onzin. Juist met zo'n reu zou ik het opzoeken. Niet die ene keer per jaar dat hij een loopse teef tegenkomt, maar dagelijks/wekelijks opzoeken. Op de clubs waar ik train geregeld gevraagd loopse teven extra mee te nemen, eens mee door het zoekveld te lopen etc. Juist om het op te zoeken.

Volgens mij had ik het niet tegen jou. Misschien voel je jezelf aangesproken mag best hoor. Ik heb mijn hormoon bom ook laten castreren na heel veel trainen en werken. Ik heb hier voor gekozen en niet voor het weg doen c.q. herplaatsen. Ik heb er ook voor gekozen er geen TT aan te hangen maar om zijn o, zo edele ballen te verwijderen.

Ik weet dat ik hierdoor in de ogen van sommige mensen hier op het forum een niet zo beste honden baas bent. Nou het zei zo. Wij zijn heel erg blij met hoe het uitgepakt is.

Nee je had het tegen mij, maar op een forum leest niet alleen diegene op wie je reageert.

Maar op loopse teven reageren is geen reden voor herplaatsing of verkoop hoor. Ook geen reden voor gebruik van een TT en ze moeten ook nog wel willen dekken indien gewenst. Dus vooral dan een kwestie van veel mee in contact zodat het "normaal" wordt.

Meegemaakt (niet eigen reu) dat een teef die gedekt moest worden voor de training naar het terrein kwam. Gedekt werd en tijdens de training langs de kant aan de ketting lag zonder problemen voor de betreffende reu of andere reuen en ze was toch echt dekrijp op dat moment.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

ja maar had jij ook een hormoon bom die het niet kon schelen of je teef nu wel of niet loops is? Of het nu wel of geen reu was? Mijn hond probeerde op alles te rijden wat 4 poten had. Hij deed het niet bij mensen of dingen. Te trainen viel er echt niet meer met hem omdat het hem niet uitmaakte of de hond in kwestie nu loops was of niet. Zelfs volle reuen moesten er aan geloven als hij de kans kreeg en geloof me er zijn reuen waar de ballen er nog onder hangen die dit nog toestaan ook.

Het ergste vond ik nog wel dat hij dus niet meer samen kon met ons teefje. Niet omdat hij met haar vocht maar vanwege zijn drang. Het draaide wel uit op vechten overigens van de kant van Laika.

Als je nog nooit zo'n reu hebt mee gemaakt weet je niet wat het is. Ze zijn niet te benaderen, hun kop is dan keihard.
Hier is hij niet de eerste reu, echt niet maar wel de eerste die dit gedrag vertoonde.
Afbeelding
gevni havanezers
crutz
Zeer actief
Contacteer:

blacky schreef:ja maar had jij ook een hormoon bom die het niet kon schelen of je teef nu wel of niet loops is? Of het nu wel of geen reu was? Mijn hond probeerde op alles te rijden wat 4 poten had. Hij deed het niet bij mensen of dingen. Te trainen viel er echt niet meer met hem omdat het hem niet uitmaakte of de hond in kwestie nu loops was of niet. Zelfs volle reuen moesten er aan geloven als hij de kans kreeg en geloof me er zijn reuen waar de ballen er nog onder hangen die dit nog toestaan ook.

Het ergste vond ik nog wel dat hij dus niet meer samen kon met ons teefje. Niet omdat hij met haar vocht maar vanwege zijn drang. Het draaide wel uit op vechten overigens van de kant van Laika.

Als je nog nooit zo'n reu hebt mee gemaakt weet je niet wat het is. Ze zijn niet te benaderen, hun kop is dan keihard.
Hier is hij niet de eerste reu, echt niet maar wel de eerste die dit gedrag vertoonde.
M'n huidige sportreu was inderdaad zo ;) probeerde alles, loops, niet loops, zelfs een 6 weken drachtige teef, te dekken. At totaal niet, stond lelijk mager en slecht in z'n vacht er van. Kan nu (2,5 jaar inmiddels) gewoon met teven, zelfs net loopse teven, moet alleen met het hoogtepunt scheiden.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

crutz schreef:
blacky schreef:ja maar had jij ook een hormoon bom die het niet kon schelen of je teef nu wel of niet loops is? Of het nu wel of geen reu was? Mijn hond probeerde op alles te rijden wat 4 poten had. Hij deed het niet bij mensen of dingen. Te trainen viel er echt niet meer met hem omdat het hem niet uitmaakte of de hond in kwestie nu loops was of niet. Zelfs volle reuen moesten er aan geloven als hij de kans kreeg en geloof me er zijn reuen waar de ballen er nog onder hangen die dit nog toestaan ook.

M'n huidige sportreu was inderdaad zo ;) probeerde alles, loops, niet loops, zelfs een 6 weken drachtige teef, te dekken. At totaal niet, stond lelijk mager en slecht in z'n vacht er van. Kan nu (2,5 jaar inmiddels) gewoon met teven, zelfs net loopse teven, moet alleen met het hoogtepunt scheiden.

Hoe heb je dat gedaan dan?
Hoe train je daar op?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

flamme schreef:
crutz schreef:

Hoe heb je dat gedaan dan?
Hoe train je daar op?
Continue in contact er mee.
geluk dat ik zelf de dames kort achter elkaar loops had en dus haast dagelijks kon trainen, maar misschien loopse honden uit de buurt die je geregeld tegen komt vragen.
Aandacht vragen in korte interval en dat uitbouwen.

Voorbeeld met zoeken deed ik eerst met de loopse teef zoeken (zoekveld KNPV is 14-14m) makkelijk weggelegd en daarna met m'n geobsedeerde reu, hij weet wat zoeken is, grotere voorwerpen en makkelijk weggelegd zodat het snel succesvol is ;) daar vandaan uitwerken.

Daarnaast een paar keer met een loopse teef niet op haar hoogtepunt die erg bitcherig is samen laten. Teven waarvan ik weet dat ze flink optreden zonder te vechten.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Marjoleine schreef:
ik train op 1 bepaalde hs waar ook Linsey traint en nee gecastreerde reuen zijn niet verboden (ik denk dat zeker de helft gecastreerd is)

ik blijf het raar vinden dat op een hs loopse teven niet zijn toegelaten, moesten mijn teven niet zo uitgesproken loops zijn (je kunt daar echt niet naast kijken, tenzij bij Kita die heeft zoveel haar dat je dat niet ziet) had ik daar gewoon mee blijven gaan.

Als je bv naar een show gaat, lopen daar ook loopse teven rond, een tijdje terug had ik show met Kita en er was 1 reu (ook groenendaeler) die wat bitchig was, ook naar teven en na een paar uur kwamen we te weten waarom, wij wilde naar buiten om de honden te laten plassen en zagen toen dat die reu gekoppeld stond met een teefje, achteraf lag het teefje ook langst de kant van een drukke gang (gang naar de uitgang) in een bench een paar meter van ons vandaan.
Afbeelding
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Mijn honden zijn gewoon huishonden, leven gewoon met mij mee in de woonkamer.
Sommigen slapen in een bench, anderen niet.
Maar, wanneer één van de teven loops is, dan is het afwisselend in de bench.
Heb recentelijk één van mijn reuen laten castreren omdat hij niet meer ingezet wordt voor fok en het nu niet meer nodig is om hem vast te zetten wanneer er een loopse teef is.
Hij is gelukkig, ik ook. Nog geen seconde spijt van gehad.
Nog altijd even lief, aanhankelijk, vrolijk, en fit.
(Wel vachtwijziging)

Ben zekers niet voor castratie wanneer er geen redenen is,
maar soms lijkt het hier op het forum wel alsof je een moordenaar bent wanneer je besluit je hond te laten castreren.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

crutz schreef:
Hij reageert niet alleen op loopse teven, maar op alle teven en gecastreerde reuen, dus op trainingen ziet hij genoeg van alles waar hij op kan reageren. Was niets aan te doen, heb vanalles geprobeerd, ik heb niet zomaar direct een implantaat erin gestopt. :wink: Is verder niet mijn eerste reu, de andere hebben/hadden dat probleem niet of er viel op te trainen.
Laatst gewijzigd door Linsey op 09 aug 2014 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Inger1993
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en een Shiba Inu x Keeshond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inger1993 »

Ondertussen veel reacties gelezen op het internationaal forum reddit....
Buitenlanders kijken zo anders tegen castratie aan, het is soms zelfs verplicht behalve als je een fokkersvergunning hebt.
Vind ik persoonlijk erg ver gaan.

Ik wordt er niet wijzer van, al die meningen en artikelen.
Denk dat het belangrijkste is om naar je eigen hond te kijken.
Abi is niet zoals Blacky die zich liet leiden door zijn hormonen, Abi is goed onder controle te houden en het sproeien deed hij pas sinds kort en is alweer afgeleerd.
De ontsteking zijn bij onze beide hondjes erg heftig en het lijkt blijvend, al 3 maanden continue ook nu we met kamille thee spoelen.
Maar ik heb er geen problemen mee dat voor lief te nemen.

Het is te zien dat hij leert, mentaal groeit en nog ontwikkelt.
Zijn karakter is bijna ideaal te noemen en ik vraag me oprecht af wat voor invloed castratie daarop heeft, je weet het gewoon niet zeker.

Ik ben niet anti castratie..... maar ik wil voor mijn honden tijd nemen om te beslissing omdat die tijd er simpelweg is.
Dit is voor de meedenkers hoe het er de komende tijd bij ons thuis uit ziet!
maart
Zeer actief

blacky schreef: Volgens mij had ik het niet tegen jou. Misschien voel je jezelf aangesproken mag best hoor. Ik heb mijn hormoon bom ook laten castreren na heel veel trainen en werken. Ik heb hier voor gekozen en niet voor het weg doen c.q. herplaatsen. Ik heb er ook voor gekozen er geen TT aan te hangen maar om zijn o, zo edele ballen te verwijderen.

Nee, je had het niet tegen mij, maar ik voelde me even zo vrij om te reageren op jouw post, dat is nl. een forum.
Wil je iets privé kwijt, dan stuur je een persoonlijk bericht :ok:

Wat de TT ter zake doet, geen idee, ik train zonder.
En verder heeft mijn reu meer dan genoeg dekervaring, pijpt hij tussendoor zichzelf en wil hij na een dek gewoon meteen weer er op. niets mis met zijn hormonen denk ik zomaar.
en och, hij heeft ook Kjerro (intacte reu) een tijdje geleden ontmaagd :schrik:

Dat jij je denkt te moeten verdedigen door in het ronde te schoppen omdat je je hond gecastreerd hebt, omdat anderen (ik kan me niet herinneren dat ik daar toe behoor immers) jouw een slechte hondenbaas vinden, kan ik niets aan doen. Maar je hoeft anderen daarvoor niet te kleineren lijkt me.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Hier gaat op training ook gewoon de loopse teef mee. Ze moeten leren werken in elke situatie. Iedereen houd rekening met zijn reu en houd het goed in het oog. Denk dat de meeste hs loopse teven weigeren omdat de gemiddelde cursist niet echt oplettend is en omdat ze willen voorkomen hun klanten te verliezen omdat hun reu niet wil doen wat er opgedragen wordt.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik vind het eerlijk gezegd ook best lastig hoor, met een reu naar cursus waar ook loopse teven zijn. Die van mij heeft dan echt alleen maar oog voor 1 ding.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Leonie. schreef:Ik vind het eerlijk gezegd ook best lastig hoor, met een reu naar cursus waar ook loopse teven zijn. Die van mij heeft dan echt alleen maar oog voor 1 ding.
Maar daar ben je er toch voor? Om te leren gehoorzamen?
Afbeelding
maart
Zeer actief

Leonie. schreef:Ik vind het eerlijk gezegd ook best lastig hoor, met een reu naar cursus waar ook loopse teven zijn. Die van mij heeft dan echt alleen maar oog voor 1 ding.
maar dat is natuurlijk niet de schuld van die loopse teef :wink:
als ik trainde met mijn loopse teef, had ik geen problemen met haar, dus waarom zou ik moeten thuisblijven? :hmmm:

Mijn hond mocht op het WK gezellig afliggen waar de avond ervoor 3 (of 4) loopse teven gelegen hadden. Dat kom je tegen :U:

Ik vind het een beetje een makkelijk excuus en vind het helemaal zonde dat ze op zoveel clubs verboden worden (maar goed, dan zou mijn teef gewoon nooit loops zijn moest ik op een zo een club terecht komen :engel: )
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

malinois schreef:
Maar daar ben je er toch voor? Om te leren gehoorzamen?
Bij mijn hondenschool zijn loopse teven ook gewoon welkom. Alleen op de hoogtijdagen ga ik niet.
Ik krijg juist van de reueneigenaren te horen dat ze het handig vinden als oefening.
Op wedstrijden (behendigheid) kunnen immers ook loopse teven meedoen.
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

En heel soms, in zeldzame gevallen, lukt dat niet, dat leren gehoorzamen. Ik ben zeker niet iemand die zomaar opgeeft en meteen de makkelijkste oplossing kiest, maar Dino dat is echt wel een extreem geval. En dan waren er niet eens loopse teven aanwezig op training, gewoon teven en gecastreerde reuen. Ik heb echt van alles geprobeerd, hij ruikt teven (teef in het algemeen dus) en gecastreerde reuen al van heel ver en er gaat een knopje om. En hij is compleet niet bereikbaar dan, voor niets. Ook niemand die mij kon helpen, want geen enkele methode had effect op hem.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Inger1993 schreef:Ondertussen veel reacties gelezen op het internationaal forum reddit....
Buitenlanders kijken zo anders tegen castratie aan, het is soms zelfs verplicht behalve als je een fokkersvergunning hebt.
Vind ik persoonlijk erg ver gaan.

Ik wordt er niet wijzer van, al die meningen en artikelen.
Denk dat het belangrijkste is om naar je eigen hond te kijken.
Abi is niet zoals Blacky die zich liet leiden door zijn hormonen, Abi is goed onder controle te houden en het sproeien deed hij pas sinds kort en is alweer afgeleerd.
De ontsteking zijn bij onze beide hondjes erg heftig en het lijkt blijvend, al 3 maanden continue ook nu we met kamille thee spoelen.
Maar ik heb er geen problemen mee dat voor lief te nemen.

Het is te zien dat hij leert, mentaal groeit en nog ontwikkelt.
Zijn karakter is bijna ideaal te noemen en ik vraag me oprecht af wat voor invloed castratie daarop heeft, je weet het gewoon niet zeker.

Ik ben niet anti castratie..... maar ik wil voor mijn honden tijd nemen om te beslissing omdat die tijd er simpelweg is.
Dit is voor de meedenkers hoe het er de komende tijd bij ons thuis uit ziet!
Waar heb je een fokkersvergunning nodig?

De enige die het verplicht willen stellen zijn de oorspronkelijke starters van de labradoedel.
Dan worden de pups gecastreerd en wel afgegeven.
Alleen de pup(s) waarmee verder gefokt zal worden, dus bij degenen met een zogenaamde "fokkersvergunning" blijft heel.
Waanzinnig!
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

En denk ook dat ze doelt op Amerika, daar is de situatie wat honden betreft heel anders natuurlijk.
Afbeelding
Inger1993
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en een Shiba Inu x Keeshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inger1993 »

Inderdaad in sommige staten van Amerika...
Maar ook in landen waar veel zwerfhonden zijn wordt het dringend aangeraden, anders krijgen ze een torenhoge hondenbelasting.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Inger1993 schreef:Inderdaad in sommige staten van Amerika...
Maar ook in landen waar veel zwerfhonden zijn wordt het dringend aangeraden, anders krijgen ze een torenhoge hondenbelasting.
welke landen zijn dat dan zoal?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

Ook in Australie, pups die als huishonden geplaatst worden, gaan onder contract weg dat ze gecastreerd worden. Bij leeuwhondjes toch, zal bij andere rassen ook wel zijn. In de VS net hetzelfde.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Sommige reuen zijn gewoon niet te handelen als er loopse teven in de buurt zijn . Dat het sommige wel lukt wil niet zeggen dat het bij iedere reu zo werkt.
Totaal onbereikbaar door hormonen en gedeelte karakter. Kun je gewoon niets aan doen dan uitzingen . Dan beter de ballen kwijt dan een reu die bij het kleinste snufje loopsheid al in een onbereikbare modus schiet.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:ik vind het ook nogal wat dat er nu zo gedaan wordt dat als je een extreem baas- en werkgericht ras nog bij de zaak kan houden onder dat soort extreme omstandigheden het dan maar met alle rassen/honden zou moeten kunnen. dat kan het natuurlijk niet altijd en bij de echt moeilijke gevallen zou het die 'überbaasjes' net zo min lukken.

Het zou vast een hoop schelen als loopse teven gewoon geaccepteerd werden op hondenscholen ;) ipv zoals nu dat je je maar weken moet verschuilen met je loopse teef.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben alles behalve een uberbaas maar op t veld is t luisteren, punt. Al danst er een kudde olifanten de tango voor ze. En met geen enkele reu hier ooit problemen gehad dobers niet en mechelaars niet. Wat niet wil zeggen dat dit automatisch gegaan is... heeft behoorlijk wat zweetdruppeltjes gekost want ik wil ook nog dat mn reuen event gewoon willen dekken als t nodig is.
Thuis vind ik t wel best zolang ik er geen last van heb. Dan kwijlen en klapperen ze maar met wandelen...
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Inger1993 schreef:Inderdaad in sommige staten van Amerika...
Maar daar is een zwerfhondenprobleem. Hier niet.
Je moet dat bepaald niet vergelijken hoor. Daar worden honden ook totaal anders gehouden dan hier, je moet mensen daar uitleggen dat het een hond is, dat hij opgevoed moet, dat ze ermee moeten wandelen vooral.
En met name dat laatste is hier toch echt normaal. Wie niet wandelt met de hond wordt hier echt voor gek versleten en in elk geval niet gezien als een goede hondenhouder.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”