Dat is dus een feit. Als je hond om zoiets in beslag wordt genomen....gonnie schreef:
Maar ik weet nu wel dat als mijn honden een kat pakken ik geen moeite ga doen om de eigenaar te vinden, voordat mijn honden in beslag genomen worden.
Niet dat ik weet van wie die katten zijn die bij het flat naast ons zitten want die komen van heinde en verre.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2 honden in beslag genomen na doodbijten kat
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: 2 honden in beslag genomen na doodbijten kat

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
malinois schreef:Dat is dus een feit. Als je hond om zoiets in beslag wordt genomen....gonnie schreef:
Maar ik weet nu wel dat als mijn honden een kat pakken ik geen moeite ga doen om de eigenaar te vinden, voordat mijn honden in beslag genomen worden.
Niet dat ik weet van wie die katten zijn die bij het flat naast ons zitten want die komen van heinde en verre.
Ik denk wel dat het bij ons in de gemeente niet snel gebeurd dat je hond in beslag wordt genomen.
Maar je kan niet weten.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Nanna schreef:Nou ja, als het beest niet dood maar wel gewond is en ik kan hem pakken, dan zorg ik wel dat ie bij een dierenarts komt. Maar dan heb ik hem toch écht 'zo gevonden'.gonnie schreef: Maar ik weet nu wel dat als mijn honden een kat pakken ik geen moeite ga doen om de eigenaar te vinden, voordat mijn honden in beslag genomen worden.
Precies.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zeg je dat je hem gered hebt van een mevrouw met 3 bruine Pinchers die erboven op zaten.Nanna schreef:Nou ja, als het beest niet dood maar wel gewond is en ik kan hem pakken, dan zorg ik wel dat ie bij een dierenarts komt. Maar dan heb ik hem toch écht 'zo gevonden'.gonnie schreef: Maar ik weet nu wel dat als mijn honden een kat pakken ik geen moeite ga doen om de eigenaar te vinden, voordat mijn honden in beslag genomen worden.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Volgens mij is er niemand die die actie goedpraat.Maich schreef:Nee Toots en ik zijn geen familie van elkaar.
Het gaat mij om het feit dat sommige hier die actie van die honden goedpraten.
Met reacties als ''postzegeltuintje'' of ''vier stoeptegels noem ik geen voortuin''.....
Het maakt niet uit wat je ervan vindt, of je het nou vier stoeptegels vindt, een postzegeltuintje vindt, of je vindt dat je dat geen voortuin kunt noemen, is niet relevant. Feit blijft dat het eigendom is van anderen ! En het is niet normaal dat 2 honden daar een kat te grazen nemen.
Mijn hond zou het ook doen en wij hebben hier voor elke woning ook van die voortuintjes, waar ook vaak katten in zitten. Dan is het wat mij betreft heel simpel, de hond krijgt geen centimeter ruimte. Ook al is het volgens sommige ''ongemakkelijk'' en loopt het niet prettig, het is wel de verantwoording die je als hondeneigenaar moet nemen.
Verder ben ik het wel met een groot deel van de mensen hier eens, de inbeslagname van de honden na dit alles slaat nergens op, is ook volstrekt onnodig. Lijkt me niet iets waar je als mensen onder elkaar niet uit zou kunnen komen. En die katten die overal en nergens als duveltjes uit doosjes vandaan springen is idd vervelend.. En zoals ik al eerder zei, mijn katten komen ook buiten, zijn trouwens wel het grootste deel van de dag binnen, maar mocht er buiten mijn terrein om iets mee gebeuren dan is dat heel verdrietig en spijtig, maar dat is een risico dat ik genomen heb. En dat is dan ook geheel voor mijn verantwoording. En als ik hoor ze ergens overlast veroorzaken doe ik er mijn best voor om te zorgen dat dat zo min mogelijk gebeurt. Een emmertje water of een goede schrikreactie doet vaak wonderen.
Er is kennis over honden en er is inzicht in wat er KAN gebeuren in een dergelijke situatie.
Iedereen hier zegt dat het heel akelig is.
Zowel voor de eigenaar van de kat als voor de baas van de hond.
Iedereen zegt dat zoiets tussen die twee bazen moet worden afgehandeld inclusief minstens betaling van de DA kosten.
Dus.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Juist en hoe kun je nu je verantwoordelijkheid nemen voor een kat die je de straat op pleurt en niet weet waar dat beest uithangd.ranetje schreef:Volgens mij is er niemand die die actie goedpraat.Maich schreef:Nee Toots en ik zijn geen familie van elkaar.
Het gaat mij om het feit dat sommige hier die actie van die honden goedpraten.
Met reacties als ''postzegeltuintje'' of ''vier stoeptegels noem ik geen voortuin''.....
Het maakt niet uit wat je ervan vindt, of je het nou vier stoeptegels vindt, een postzegeltuintje vindt, of je vindt dat je dat geen voortuin kunt noemen, is niet relevant. Feit blijft dat het eigendom is van anderen ! En het is niet normaal dat 2 honden daar een kat te grazen nemen.
Mijn hond zou het ook doen en wij hebben hier voor elke woning ook van die voortuintjes, waar ook vaak katten in zitten. Dan is het wat mij betreft heel simpel, de hond krijgt geen centimeter ruimte. Ook al is het volgens sommige ''ongemakkelijk'' en loopt het niet prettig, het is wel de verantwoording die je als hondeneigenaar moet nemen.
Verder ben ik het wel met een groot deel van de mensen hier eens, de inbeslagname van de honden na dit alles slaat nergens op, is ook volstrekt onnodig. Lijkt me niet iets waar je als mensen onder elkaar niet uit zou kunnen komen. En die katten die overal en nergens als duveltjes uit doosjes vandaan springen is idd vervelend.. En zoals ik al eerder zei, mijn katten komen ook buiten, zijn trouwens wel het grootste deel van de dag binnen, maar mocht er buiten mijn terrein om iets mee gebeuren dan is dat heel verdrietig en spijtig, maar dat is een risico dat ik genomen heb. En dat is dan ook geheel voor mijn verantwoording. En als ik hoor ze ergens overlast veroorzaken doe ik er mijn best voor om te zorgen dat dat zo min mogelijk gebeurt. Een emmertje water of een goede schrikreactie doet vaak wonderen.
Er is kennis over honden en er is inzicht in wat er KAN gebeuren in een dergelijke situatie.
Iedereen hier zegt dat het heel akelig is.
Zowel voor de eigenaar van de kat als voor de baas van de hond.
Iedereen zegt dat zoiets tussen die twee bazen moet worden afgehandeld inclusief minstens betaling van de DA kosten.
Dus.
Of je de hele dag met een emmertje water achter dat beest aanjakkert.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Zeg je dat je hem gered hebt van een mevrouw met 3 bruine Pinchers die erboven op zaten.Nanna schreef:Nou ja, als het beest niet dood maar wel gewond is en ik kan hem pakken, dan zorg ik wel dat ie bij een dierenarts komt. Maar dan heb ik hem toch écht 'zo gevonden'.gonnie schreef: Maar ik weet nu wel dat als mijn honden een kat pakken ik geen moeite ga doen om de eigenaar te vinden, voordat mijn honden in beslag genomen worden..
Hahahahahaha. Zou kunnen, we wonen alleen wel een stukje bij elkaar uit de buurt.
Groetjes Gonnie.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Een hele tijd geleden liep ik 's avonds het laatste rondje met Kiki en kwam dus ook langs het portiek van een van mijn buren.
Die heeft daar altijd spullen staan en dit keer waren dat een stapel stoeptegels en 2 Kliko's.
Ineens, voordat ik het wist, was er flink wat gedoe. Raad eens?
Tussen de kliko's en de stapel tegels zat een kat die Kiki natuurlijk eerder ontdekte dan ik en die kat probeerde uit alle macht weg te komen en Kiki wilde er achteraan wat ik geen goed idee vond zo laat op de avond.
Kortom: een verraste kat, een verraste hond en een verraste bazin die moeite had om haar helemaal niet kattenkillerige hond weer in het gareel te krijgen. Dat alles duurde denk ik nog geen minuut maar het was voldoende om Kiki nu nog steeds als ze de kans krijgt haar neus om dat portiek te steken om te zien of daar weer een kat zit.
Hoe had ik dat moeten voorkomen? Door aan de andere kant van de straat te gaan lopen? Daar staan altijd geparkeerde auto's waar ook vaak katten onder zitten
Deze kat had geluk omdat het Kiki was. Had ik daar met een van mijn vorige honden gelopen was het einde verhaal voor de kat geweest want Max was een regelrechte kattenhater.
Oh en ik vertik het om een muilkorf te kopen voor mijn hond. Verkeerde reden zeg maar.
Die heeft daar altijd spullen staan en dit keer waren dat een stapel stoeptegels en 2 Kliko's.
Ineens, voordat ik het wist, was er flink wat gedoe. Raad eens?
Tussen de kliko's en de stapel tegels zat een kat die Kiki natuurlijk eerder ontdekte dan ik en die kat probeerde uit alle macht weg te komen en Kiki wilde er achteraan wat ik geen goed idee vond zo laat op de avond.
Kortom: een verraste kat, een verraste hond en een verraste bazin die moeite had om haar helemaal niet kattenkillerige hond weer in het gareel te krijgen. Dat alles duurde denk ik nog geen minuut maar het was voldoende om Kiki nu nog steeds als ze de kans krijgt haar neus om dat portiek te steken om te zien of daar weer een kat zit.
Hoe had ik dat moeten voorkomen? Door aan de andere kant van de straat te gaan lopen? Daar staan altijd geparkeerde auto's waar ook vaak katten onder zitten

Deze kat had geluk omdat het Kiki was. Had ik daar met een van mijn vorige honden gelopen was het einde verhaal voor de kat geweest want Max was een regelrechte kattenhater.
Oh en ik vertik het om een muilkorf te kopen voor mijn hond. Verkeerde reden zeg maar.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Misschien geen spuitje maar wat ik wel weet is dat de eigenaar twee compleet geflipte honden terug krijgttoots schreef: Ik weet niet of het zo slecht is dat deze honden momenteel ergens anders onder gebracht zijn. Ik geloof niet dat ze hierom de spuit krijgen iig.

Ik weet wel dat mocht hier ooit hetzelfde geval plaatsvinden ik mijn hond zelf laat verdwijnen, mooi niet dat Akira afwachtend in een hok zit weg te kwijnen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ben je er ooit eens geweest bij een opslaghouder doordat je dit zegt? Gelukkig gaat het niet zoals jij schetst. Deze huskies zullen waarschijnlijk samen in kennel verblijven ipv alleen. Het is namelijk verplicht een dier te koppelen. Meestal kan het niet, aangezien de honden er zitten wegens bijtincidenten (voornamelijk staffs/pitjes destijds). De verzorgers zullen ze gewoon aandacht geven, mits ze te benaderen zijn. Bij een husky verwacht ik daar niet echt problemen mee. Natuurlijk is het geen kuuroord, maar zoals jij het beschrijft is het ook niet.Tiny schreef:Misschien geen spuitje maar wat ik wel weet is dat de eigenaar twee compleet geflipte honden terug krijgttoots schreef: Ik weet niet of het zo slecht is dat deze honden momenteel ergens anders onder gebracht zijn. Ik geloof niet dat ze hierom de spuit krijgen iig.Die honden zitten niet gezellig in een hok waar iedereen maar komt knuffelen, die honden worden getest op agressie in elke vorm. Dat houdt in dat niemand zomaar het hok binnen loopt voor een aai en een kroel voordat bewezen is dat ze niet mensagressief zijn.
Ik weet wel dat mocht hier ooit hetzelfde geval plaatsvinden ik mijn hond zelf laat verdwijnen, mooi niet dat Akira afwachtend in een hok zit weg te kwijnen.
-
- Zeer actief
Maakt me niet uit hoe het in zo opslag gaat.
Mijn honden moeten niks van vreemden hebben, tenminste twee van de drie niet. Die komen dan daardoor vast niet door de test heen en krijgen dan een spuitje. Mooi dus dat ik de eigenaar van een doodgebeten kat niet op ga zoeken.
Mijn honden moeten niks van vreemden hebben, tenminste twee van de drie niet. Die komen dan daardoor vast niet door de test heen en krijgen dan een spuitje. Mooi dus dat ik de eigenaar van een doodgebeten kat niet op ga zoeken.
Groetjes Gonnie.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dit dus...
Jammer maar helaas dat krijg je met zulke dingen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
In dier voege, dat een jachtgebruikshond - zonder commando - niet alles mag proberen te vangen wat voor de vang komt, heb je volkomen gelijk.cornelia schreef:Menen jullie dat nou ? Jullie houden nooit rekening met iets waar je hond op reageert en waarvan je weet dat je dat op je pad kan gaan tegen komen ? Dus die bekende kat die wel eens vaker daar onder dat bankje zit, dat veldje waar altijd die konijnen zitten, die hond die daar achter die schutting altijd uitflipt als jullie passeren en waar jouw hond op reageert ? Toevallig van jullie juist niet verwacht. Denk bij jullie juist aan aandacht voor je omgeving, je hond lezen etc.ranetje schreef:Heel lastig jaTara schreef:Precies.malinois schreef:
Het anticipeert zo rottig op dingen die je niet kunt zien.
Natuurlijk kun je niet alles op voorhand weten maar je weet in je eigen omgeving wel een beetje wie wat waar e.d.
Laatst gewijzigd door korthaar op 22 apr 2015 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Nee nooit gezien maar van horen zeggenduitse herder schreef:Ben je er ooit eens geweest bij een opslaghouder doordat je dit zegt? Gelukkig gaat het niet zoals jij schetst. Deze huskies zullen waarschijnlijk samen in kennel verblijven ipv alleen. Het is namelijk verplicht een dier te koppelen. Meestal kan het niet, aangezien de honden er zitten wegens bijtincidenten (voornamelijk staffs/pitjes destijds). De verzorgers zullen ze gewoon aandacht geven, mits ze te benaderen zijn. Bij een husky verwacht ik daar niet echt problemen mee. Natuurlijk is het geen kuuroord, maar zoals jij het beschrijft is het ook niet.Tiny schreef:Misschien geen spuitje maar wat ik wel weet is dat de eigenaar twee compleet geflipte honden terug krijgttoots schreef: Ik weet niet of het zo slecht is dat deze honden momenteel ergens anders onder gebracht zijn. Ik geloof niet dat ze hierom de spuit krijgen iig.Die honden zitten niet gezellig in een hok waar iedereen maar komt knuffelen, die honden worden getest op agressie in elke vorm. Dat houdt in dat niemand zomaar het hok binnen loopt voor een aai en een kroel voordat bewezen is dat ze niet mensagressief zijn.

In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ik merk dat iedereen elkaar altijd na praat als het over opslag houders gaat zonder ook zelf maar 1 stap binnen te hebben gezet.Tiny schreef: Nee nooit gezien maar van horen zeggenMaar wat is het verschil dan tussen jouw en mijn schets? Dat ze samen zitten en wel aandacht krijgen? Dan nog noem ik het hondsonwaardig, en zeker bij een Husky die moet gewoon zijn complete roedel om zich heen hebben, ze zitten de meeste tijd gewoon alleen of samen. Die honden zijn opeens alles kwijt, onbekende plek en geen baas meer in de buurt dan kan je toch wel voorstellen dat deze honden geflipt raken, of het nou Husky's of Staffs zijn.
Je schetst dat ze alleen zitten en iemand pas naar binnen mag gaan nadat ze getest zijn op mens agressie. En dat is dus helemaal niet waar. Destijds toen ik er werkte, waren er 2 waar ik niet de kennel in kon stappen. Die ene is uiteindelijk naar Martin Gaus gegaan en alsnog gaan hemelen. Bij alle andere honden kon ik de kennel instappen, werden op hun beurt geborsteld en ze kwamen elke dag een uurtje buiten op de uitlaatvelden. Ideaal is het zeker niet, maar dat is een pension met kennels eigenlijk ook niet. Er waren vaste uitlaters die met ze op de uitlaatvelden gingen spelen. Er was ook een hele oude husky, die is uiteindelijk ingeslapen met al het personeel en vrijwilligers erbij. Dit om aan te geven dat er degelijk een band was met de honden.
-
- Zeer actief
Nu weet ik dus echt hoe het eraan toegaat maar dan nog, mijn hond trekt dit niet, ook niet als ze geaaid, geborsteld of een uurtje mag rennen. Je kunt er een roze lintje aanhangen maar dat maakt het nog steeds niet ideaal. Het idee dat mijn hond wordt ingeslapen met vreemde mensen erbij versterkt mij nog meer in mijn idee om mijn hond zomaar te laten verdwijnen na een incident.duitse herder schreef:Ik merk dat iedereen elkaar altijd na praat als het over opslag houders gaat zonder ook zelf maar 1 stap binnen te hebben gezet.Tiny schreef: Nee nooit gezien maar van horen zeggenMaar wat is het verschil dan tussen jouw en mijn schets? Dat ze samen zitten en wel aandacht krijgen? Dan nog noem ik het hondsonwaardig, en zeker bij een Husky die moet gewoon zijn complete roedel om zich heen hebben, ze zitten de meeste tijd gewoon alleen of samen. Die honden zijn opeens alles kwijt, onbekende plek en geen baas meer in de buurt dan kan je toch wel voorstellen dat deze honden geflipt raken, of het nou Husky's of Staffs zijn.
Je schetst dat ze alleen zitten en iemand pas naar binnen mag gaan nadat ze getest zijn op mens agressie. En dat is dus helemaal niet waar. Destijds toen ik er werkte, waren er 2 waar ik niet de kennel in kon stappen. Die ene is uiteindelijk naar Martin Gaus gegaan en alsnog gaan hemelen. Bij alle andere honden kon ik de kennel instappen, werden op hun beurt geborsteld en ze kwamen elke dag een uurtje buiten op de uitlaatvelden. Ideaal is het zeker niet, maar dat is een pension met kennels eigenlijk ook niet. Er waren vaste uitlaters die met ze op de uitlaatvelden gingen spelen. Er was ook een hele oude husky, die is uiteindelijk ingeslapen met al het personeel en vrijwilligers erbij. Dit om aan te geven dat er degelijk een band was met de honden.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik kan mij dit heel goed voorstellen hoor. Ik zou dat ook echt verschrikkelijk vinden.Tiny schreef:Nu weet ik dus echt hoe het eraan toegaat maar dan nog, mijn hond trekt dit niet, ook niet als ze geaaid, geborsteld of een uurtje mag rennen. Je kunt er een roze lintje aanhangen maar dat maakt het nog steeds niet ideaal. Het idee dat mijn hond wordt ingeslapen met vreemde mensen erbij versterkt mij nog meer in mijn idee om mijn hond zomaar te laten verdwijnen na een incident.duitse herder schreef:Ik merk dat iedereen elkaar altijd na praat als het over opslag houders gaat zonder ook zelf maar 1 stap binnen te hebben gezet.Tiny schreef: Nee nooit gezien maar van horen zeggenMaar wat is het verschil dan tussen jouw en mijn schets? Dat ze samen zitten en wel aandacht krijgen? Dan nog noem ik het hondsonwaardig, en zeker bij een Husky die moet gewoon zijn complete roedel om zich heen hebben, ze zitten de meeste tijd gewoon alleen of samen. Die honden zijn opeens alles kwijt, onbekende plek en geen baas meer in de buurt dan kan je toch wel voorstellen dat deze honden geflipt raken, of het nou Husky's of Staffs zijn.
Het enige wat ik aan wilde geven is dat ik vind dat er makkelijk geroepen wordt dat men de kat dan maar binnen had moeten houden. Het punt is dat de kat op eigen grond zat en ik vind het dus dat als je met je honden gaat lopen je net zo goed verantwoordelijk bent voor de schade die je hond aan brengt en als die schade aangericht wordt op een stukje grond van een ander. Vind ik het gewoon niet kloppen dat er zo iets gezegd wordt. Als je kat van zijn eigen veilige plekje wordt weg geplukt gaat het niet meer op om te roepen dat ze de kat op eigen terrein moeten houden dat is immers gebeurd.
De honden eigenaar weet dat hij of zij twee honden bij zich heeft die gewoon krachtig zijn. En dit hoeft dan zoals ik het zie niet te gebeuren. Dit is een keer gebeurd en die honden eigenaar zal daar ook wel kapot van zijn het is echt geen prettig gezicht om dat te zien alleen al. Het gaat mij hier om de reacties. Over dat de katten eigenaar de kat maar binnen had moeten houden.
Dan is het ook mijn schuld als Toots in het losloop gebied gepakt wordt door een andere hond. Had ik daar maar niet moeten gaan lopen met hem met alle gevaren vandien.
Men hoeft het zeker niet eens te zijn. Maar mijn punt lijkt niet duidelijk. En dat vind ik wel jammer.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Het is gewoon niet altijd zo rooskleurig in een asiel. Ik ken een eigenaar waarvan de hond in beslag was genomen. Na maanden kreeg hij haar sterk vermagerd, onder de wonden en met 1 oog ipv 2 terug.
En je moet het slikken, kunt daar niets tegen doen ondanks ze haar duidelijk gewoon mishandeld en verwaarloost hebben. En dit is maar 1 van de ontiegelijk veel verhalen met soortgelijke strekking. Ik hoop echt van harte dat zoiets mij en mijn honden nooit overkomt.
En je moet het slikken, kunt daar niets tegen doen ondanks ze haar duidelijk gewoon mishandeld en verwaarloost hebben. En dit is maar 1 van de ontiegelijk veel verhalen met soortgelijke strekking. Ik hoop echt van harte dat zoiets mij en mijn honden nooit overkomt.
-
- Zeer actief
De gelegenheid maakt altijd de dief,( dat is gewoon een vaststaand feit) maar om nu de gelegenheid als de oorzaak aan te duiden is mij ook een stap te ver hoor, dat is in mijn ogen ook een beetje afschuiven, ongelukken gebeuren - heel simpel, maar de wijzen naar elkaar is gewoon een stukje onmacht ook denk ik . en je hebt nooit alles 100% in de hand, je kunt alleen maar je best doentoots schreef:
Ik kan mij dit heel goed voorstellen hoor. Ik zou dat ook echt verschrikkelijk vinden.
Het enige wat ik aan wilde geven is dat ik vind dat er makkelijk geroepen wordt dat men de kat dan maar binnen had moeten houden. Het punt is dat de kat op eigen grond zat en ik vind het dus dat als je met je honden gaat lopen je net zo goed verantwoordelijk bent voor de schade die je hond aan brengt en als die schade aangericht wordt op een stukje grond van een ander. Vind ik het gewoon niet kloppen dat er zo iets gezegd wordt. Als je kat van zijn eigen veilige plekje wordt weg geplukt gaat het niet meer op om te roepen dat ze de kat op eigen terrein moeten houden dat is immers gebeurd.
De honden eigenaar weet dat hij of zij twee honden bij zich heeft die gewoon krachtig zijn. En dit hoeft dan zoals ik het zie niet te gebeuren. Dit is een keer gebeurd en die honden eigenaar zal daar ook wel kapot van zijn het is echt geen prettig gezicht om dat te zien alleen al. Het gaat mij hier om de reacties. Over dat de katten eigenaar de kat maar binnen had moeten houden.
Dan is het ook mijn schuld als Toots in het losloop gebied gepakt wordt door een andere hond. Had ik daar maar niet moeten gaan lopen met hem met alle gevaren vandien.
Men hoeft het zeker niet eens te zijn. Maar mijn punt lijkt niet duidelijk. En dat vind ik wel jammer.

-
- Zeer actief
toots schreef:Ik kan mij dit heel goed voorstellen hoor. Ik zou dat ook echt verschrikkelijk vinden.Tiny schreef:Nu weet ik dus echt hoe het eraan toegaat maar dan nog, mijn hond trekt dit niet, ook niet als ze geaaid, geborsteld of een uurtje mag rennen. Je kunt er een roze lintje aanhangen maar dat maakt het nog steeds niet ideaal. Het idee dat mijn hond wordt ingeslapen met vreemde mensen erbij versterkt mij nog meer in mijn idee om mijn hond zomaar te laten verdwijnen na een incident.duitse herder schreef:Ik merk dat iedereen elkaar altijd na praat als het over opslag houders gaat zonder ook zelf maar 1 stap binnen te hebben gezet.Tiny schreef: Nee nooit gezien maar van horen zeggenMaar wat is het verschil dan tussen jouw en mijn schets? Dat ze samen zitten en wel aandacht krijgen? Dan nog noem ik het hondsonwaardig, en zeker bij een Husky die moet gewoon zijn complete roedel om zich heen hebben, ze zitten de meeste tijd gewoon alleen of samen. Die honden zijn opeens alles kwijt, onbekende plek en geen baas meer in de buurt dan kan je toch wel voorstellen dat deze honden geflipt raken, of het nou Husky's of Staffs zijn.
Heb je nou die foto al eens bekeken? Het is namelijk heel goed mogelijk dat het dus geen eigen terrein was. Als jij een bankje of een paar bloembakken op de openbare weg zet wil dat niet zeggen dat het je eigen tuin is.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
Kom toch nog even over een stukje zeikentoots schreef: Het enige wat ik aan wilde geven is dat ik vind dat er makkelijk geroepen wordt dat men de kat dan maar binnen had moeten houden. Het punt is dat de kat op eigen grond zat en ik vind het dus dat als je met je honden gaat lopen je net zo goed verantwoordelijk bent voor de schade die je hond aan brengt en als die schade aangericht wordt op een stukje grond van een ander. Vind ik het gewoon niet kloppen dat er zo iets gezegd wordt. Als je kat van zijn eigen veilige plekje wordt weg geplukt gaat het niet meer op om te roepen dat ze de kat op eigen terrein moeten houden dat is immers gebeurd.

In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
Ik persoonlijk zou in zo onafgesloten "tuintje" mijn kat niet laten slapen of zitten. En mijn honden ook niet.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
Maar de gelegenheid was toch ook de oorzaak? Misschien als er een hek omheen had gestaan hadden die honden er niet bij kunnen komen.S@ndr@ schreef:De gelegenheid maakt altijd de dief,( dat is gewoon een vaststaand feit) maar om nu de gelegenheid als de oorzaak aan te duiden is mij ook een stap te ver hoor, dat is in mijn ogen ook een beetje afschuiven, ongelukken gebeuren - heel simpel, maar de wijzen naar elkaar is gewoon een stukje onmacht ook denk ik . en je hebt nooit alles 100% in de hand, je kunt alleen maar je best doentoots schreef:
Ik kan mij dit heel goed voorstellen hoor. Ik zou dat ook echt verschrikkelijk vinden.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
dan zou de gelegenheid altijd de oorzaak zijn en zo werkt het niet,......... er zijn meerdere partijen, had meneer er met zijn honden niet gelopen dan was de kat er ook nog geweest. ( misschien was meneer in zijn hoofd met andere dingen bezig en had meneer opgelet en zijn honden gelezen wast t ook niet gebeurt- ik zie t meestal aan mijn hond als hij iets spot) dingen komen altijd bij elkaar om fout te lopen. en t is vaak een kwestie van secondesTiny schreef:Maar de gelegenheid was toch ook de oorzaak? Misschien als er een hek omheen had gestaan hadden die honden er niet bij kunnen komen.S@ndr@ schreef:De gelegenheid maakt altijd de dief,( dat is gewoon een vaststaand feit) maar om nu de gelegenheid als de oorzaak aan te duiden is mij ook een stap te ver hoor, dat is in mijn ogen ook een beetje afschuiven, ongelukken gebeuren - heel simpel, maar de wijzen naar elkaar is gewoon een stukje onmacht ook denk ik . en je hebt nooit alles 100% in de hand, je kunt alleen maar je best doentoots schreef:
-
- Zeer actief
Eigenlijk wel jammer, had ik morgen ineens een immens grote voortuin, mochten jullie allemaal komen barbecue-en met de honden erbijgonnie schreef: Als jij een bankje of een paar bloembakken op de openbare weg zet wil dat niet zeggen dat het je eigen tuin is.

In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
Mee eens, als je naar eer en geweten handelt met het risico dat je honden je worden afgenomen dan kijk je wel tien keer uit. Heb ook een keer een ontsnapt hondje terug in een tuin gezet (mensen waren niet thuis of deden niet open). Later die avond gaan vragen hoe het met de hond was (die was in de sloot gesprongen toen hij een uitbrander kreeg van mijn hond omdat hij de andere hond aanviel). Een dag later waren het mijn honden die haar hond hadden aangevallen en dat beest was er vreselijk aan toe. Die vorige avond toen ik daar aan de deur stond dacht ze nog dat haar hond hun vijver was ingevallen maar dat de hond niets hadmalinois schreef:Dit dus...

En zo kunnen veel mensen heel veel dingen verdraaien, als dat ten koste gaat van je hond, bekijk het dan verder maar.
Mensen maken tegenwoordig voor een poep en een scheet een melding. Ik vrees dat in onze gemeente je ook op eieren moet gaan lopen nu die wetgeving is veranderd en er snel ingegrepen kan worden bij mensen met "hinderlijke dieren". Wat voor de een hinderlijk is om de politie voor in te schakelen is voor een ander gedrag waar rekening mee moet worden gehouden. En persoonlijk, als een kat een hond aanvalt, wat nogal eens gebeurd, of een kleine hond valt een grote aan die terug reageert en net een verkeerde snauw geeft, of een poot zo neerzet dat de kleinere letsel heeft dan ben je feitelijk alweer de lul.
Ik vind het allemaal erg bekrompen worden in Nederland. Maar goed, relativerend, ook dat heeft te maken met een x-aantal dierenbezitters die het niet zo nauw nemen met de regels van het toelaatbare.
-
- Zeer actief
Heavy schreef:gonnie schreef:Ik persoonlijk zou in zo onafgesloten "tuintje" mijn kat niet laten slapen of zitten. En mijn honden ook niet.
Ik zou er ook geen kind op een bankje neer zetten
Maar bij een kat wordt vaak gedacht : die red zich wel .
En nu blijkt dat dat niet zo is is het de schuld van een hondeneigenaar.
Nee, zou er mijn kind/kleinkinderen al helemaal niet laten zitten.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
Eensch, dat aangifte doen en dan die actie erna- in beslagname ( wat een draak) maar goed, bijna iedereen roept altijd om zwaardere straffen, dan krijg je ook met dit soort dingen draconisch ingrijpen

-
- Zeer actief
Nee niet altijd maar in dit geval bedoel ik. Ik weet ook waar Kier op reageert, ik ga niet dicht lang een nest met eendjes. Maar ligt er in bosjes een nest ben ik bang dat zij sneller dan ik ben. In dit geval vind ik dus gelegenheid (mijn eigen reactie) de oorzaak.S@ndr@ schreef:dan zou de gelegenheid altijd de oorzaak zijn en zo werkt het niet,......... er zijn meerdere partijen, had meneer er met zijn honden niet gelopen dan was de kat er ook nog geweest. ( misschien was meneer in zijn hoofd met andere dingen bezig en had meneer opgelet en zijn honden gelezen wast t ook niet gebeurt- ik zie t meestal aan mijn hond als hij iets spot) dingen komen altijd bij elkaar om fout te lopen. en t is vaak een kwestie van secondesTiny schreef:Maar de gelegenheid was toch ook de oorzaak? Misschien als er een hek omheen had gestaan hadden die honden er niet bij kunnen komen.S@ndr@ schreef:De gelegenheid maakt altijd de dief,( dat is gewoon een vaststaand feit) maar om nu de gelegenheid als de oorzaak aan te duiden is mij ook een stap te ver hoor, dat is in mijn ogen ook een beetje afschuiven, ongelukken gebeuren - heel simpel, maar de wijzen naar elkaar is gewoon een stukje onmacht ook denk ik . en je hebt nooit alles 100% in de hand, je kunt alleen maar je best doentoots schreef:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
tja, ik vind gelegenheid 1 van de factoren, en idd shit happens, ik weet er alles van