Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

politie schiet agressieve hond dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: politie schiet agressieve hond dood

Ongelezen bericht door renee-uk »

Tineke schreef:
laeken schreef:Daarin schieten de maatregelen in Nederland echt tekort. De eigenaar van deze hond krijgt waarschijnlijk alleen wat te horen omdat hij zelf in protest zal gaan over het doodschieten van zijn hond. Het gebruik van een vuurwapen zal vele malen meer aandacht krijgen dan het feit dat zijn hond een onschuldige voorbijganger de hond afhandig heeft gemaakt en een heleboel mensen en heel erge set beelden in hun kop heeft gepland. Jammer dat de focus in Nederland altijd verkeerd ligt. De blindegeleidehond die doodgebeten werd door de pitbulls...geloof dat die man gewoon weer zo'n roedel heeft als ik het goed begrepen heb. Is krap een jaar geleden....

Blijkbaar maakt het allemaal geen reet uit in Nederland.
En daar gaat het imo mis ,pak dat nu eens zo gruwelijk aan dat het echt gevoeld wordt en voer dat ook uit.
Hele hoge boetes , kun je die niet betalen haal de computer en Iphones maar weg en voor mijn part ook de tv.
En korten op het salaris of uitkering tot waar mogelijk is , dan rook je dat shaggie maar niet :mrgreen:
Dan valt wellicht enkel de ubertok met wietplantage er buiten ,want die kan het betalen maar ik denk dat je dan heel wat meer bereikt dan met andere methodes.
Laat mensen maar verantwoording op alle vlakken voor hun dieren nemen.
Dan hoef je niet bang te zijn voor de overstap naar andere rassen en die eigenaar met die border die alles bijt wat los en vast zit en de eigenaar met het labje welke laatst een hond doodbeet kun je ook direct aanpakken iets wat me wel zo prettig en eerlijk lijkt.
Ik snap werkelijk niet dat het zo moeilijk moet zijn om echt met maatregelen te komen die hout snijden en waardoor mensen zich weer veiliger op straat gaan voelen en er minder gefokt gaat worden met risicohonden, iets wat me voor sommige rassen zelf ook wel prettig lijkt.
hear hear!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tineke schreef:
laeken schreef:Daarin schieten de maatregelen in Nederland echt tekort. De eigenaar van deze hond krijgt waarschijnlijk alleen wat te horen omdat hij zelf in protest zal gaan over het doodschieten van zijn hond. Het gebruik van een vuurwapen zal vele malen meer aandacht krijgen dan het feit dat zijn hond een onschuldige voorbijganger de hond afhandig heeft gemaakt en een heleboel mensen en heel erge set beelden in hun kop heeft gepland. Jammer dat de focus in Nederland altijd verkeerd ligt. De blindegeleidehond die doodgebeten werd door de pitbulls...geloof dat die man gewoon weer zo'n roedel heeft als ik het goed begrepen heb. Is krap een jaar geleden....

Blijkbaar maakt het allemaal geen reet uit in Nederland.
En daar gaat het imo mis ,pak dat nu eens zo gruwelijk aan dat het echt gevoeld wordt en voer dat ook uit.
Hele hoge boetes , kun je die niet betalen haal de computer en Iphones maar weg en voor mijn part ook de tv.
En korten op het salaris of uitkering tot waar mogelijk is , dan rook je dat shaggie maar niet :mrgreen:
Dan valt wellicht enkel de ubertok met wietplantage er buiten ,want die kan het betalen maar ik denk dat je dan heel wat meer bereikt dan met andere methodes.
Laat mensen maar verantwoording op alle vlakken voor hun dieren nemen.
Dan hoef je niet bang te zijn voor de overstap naar andere rassen en die eigenaar met die border die alles bijt wat los en vast zit en de eigenaar met het labje welke laatst een hond doodbeet kun je ook direct aanpakken iets wat me wel zo prettig en eerlijk lijkt.
Ik snap werkelijk niet dat het zo moeilijk moet zijn om echt met maatregelen te komen die hout snijden en waardoor mensen zich weer veiliger op straat gaan voelen en er minder gefokt gaat worden met risicohonden, iets wat me voor sommige rassen zelf ook wel prettig lijkt.
Precies..... lik op stuk - eigenaar aanpakken - ongeacht ras, maar wel aanpakken die hap :ok:
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

renee-uk schreef: ik hou gewoon niet zo van dat gegeneraliseer, maar ook dat is vast en zeker wel bekend bij de oudgedienden ;)

en over onder alle omstandigheden die riem vasthouden....
dat zit er zo ingebakken dat je samen met je nieuwe -niet hondagressieve- hondje en je fototoestel in de beek belandt :mrgreen:
En voor mensen die het toch lastig vinden is een heupband waar je de lijn aan vastmaakt een geweldige oplossing. Wordt ook veel gebruikt om (bange) buitenlandse hondjes dubbel te zekeren. En heel handig als je bijvoorbeeld even je handen vrij wil hebben om te fotograferen. ;)
Ik gebruik 'm ook, op dagen dat ik fysiek niet lekker ben. Op die dagen luistert Jura ook standaard minder goed, dus dan blijft ze ook echt vast aan mij voor de zekerheid en laat ik haar zeker niet los lopen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef: ik hou gewoon niet zo van dat gegeneraliseer, maar ook dat is vast en zeker wel bekend bij de oudgedienden ;)

en over onder alle omstandigheden die riem vasthouden....
dat zit er zo ingebakken dat je samen met je nieuwe -niet hondagressieve- hondje en je fototoestel in de beek belandt :mrgreen:

:U: Het is kennelijk allemaal snel vergeten als dat zo uitkomt. Angela, Marielle, Quasar van mit en lars. Ben vreselijk slecht in namen, maar mensen genoeg in ieder geval, met niet pitbull achtige honden van dat type.
Gelukkig passen verreweg de meesten zich aan op wat ze aan de lijn hebben en zo niet, dan lees je dat hier ook vaak genoeg terug van uiteenlopende rassen.
De DD het op gonnie en haar honden gemunt had...

:LOL: niet je nieuwe camera hoop ik?
Hier ook hoor, geen hond te bekennen. Vriend gooide een frisbee iets te hard, charlie maakte snelheid aan de flex en dat ding werd opgepakt door de wind. Had haar gewoon los moeten laten, maar dat zit zo diep dat ik kennelijk liever in de kreukels lig :roll:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik vergeet niet zo snel ;) maar kijk waar ik last van heb. Dat zijn staf/pitjes en aanverwanten. Niet van dh, niet van doggen (waar er hier ook een hondagressief exemplaar van loopt maar waar niemand last van heeft), niet van borders maar wel klapkaken dus. En ik ben niet de enige hier heel veel mensen die hier wonen en er komen er alleen maar meer bij. In bijna 14 jaar heb ik nog nooit Xena over mn schouders hoeven te gooien om dr leven te beschermen maar nu dus wel.
Overigens wetende dat Xavis en ook wijlen Xitos vriendin een stafteefje is. Doe helaas ook niet meer los kan inmiddels bij andere honden ivm incident. (Geen doden maar dat wil ze dus ook ten alle tijden voorkomen) dus eigenaresse neemt haar verantwoording en doet haar niet meer los bij andere honden.
Laatst gewijzigd door malinois op 20 jul 2015 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief

dagmar88 schreef: :LOL: niet je nieuwe camera hoop ik?
nee gelukkig niet :schrik:
het gebeurde toen ik rietje nog niet zo lang had, die besloot opeens de beek in te gaan en ik zat op mijn hurken foto's van haar te maken en gleed gezellig door de modder zo de beek in; camera naar de filistijnen natuurlijk.
toen was ik best kwaad (om die camera, niet zozeer om dat natte pak), nu kan ik er hartelijk om lachen :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef:Ik vergeet niet zo snel ;) maar kijk waar ik last van heb. Dat zijn staf/pitjes en aanverwanten. Niet van dh, niet van doggen (waar er hier ook een hondagressief exemplaar van loopt maar waar niemand last van heeft), niet van borders maar wel klapkaken dus. En ik ben niet de enige hier heel veel mensen die hier wonen en er komen er alleen maar meer bij. In bijna 14 jaar heb ik nog nooit Xena over mn schouders hoeven te gooien om dr leven te beschermen maar nu dus wel.
Je zegt net nog dat het die allemaal niet om het killen gaat. Dan is dat wel zo en gaat er er opeens om dat jij daar toevallig geen last van hebt.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

dagmar88 schreef:
Rami schreef: Oh, ze zijn er inderdaad vast wel. En ik vind het ook echt heel vervelend dat goeden (honden en bazen) onder de kwaden (honden en bazen) lijden. Kan alleen voor mezelf spreken en de incidenten die er waren, waren toch echt de pitbull- kruisingen en aanverwanten. En ik zie die agressie, dat aanvallen dus niet aankomen. Zo stoïcijns, uit het niks. Het verrast de baasjes ook vaak, te zien aan de reacties (de hond niet kunnen houden, cq de riem loslaten... :ugh: ).
:wink: Zoals ik al zei, ik ken er meerdere.

Dat is het heel zelden. Er zit net zo'n opbouw in als bij andere honden, alleen subtieler en sneller.
Ik kan Charlie gecontroleerd uit haar plaat laten gaan alleen door spanning over te brengen en je het op een paar minuten duidelijk maken, met foto's is het helaas niet te doen.
Geen van mijn honden mag normaal gesproken iets met staffords, omdat ik de bazen niet vertrouw. :19: Een riem laat je niet los, al vreet je stoeptegel.
De jongens mogen met heel onderdanige teefjes spelen als ze daar zin in hebben, verder loop ik om of stuur ze weg.
:schrik: Gisteren nog met Charlie en een dubbel zo grote net iets te gespannen staff kruising reu. Heb er een korf omheen geslingerd en me uit de voeten gemaakt.

Zie je het trouwens ook niet aan je eigen honden? Die van mij zien de bui al van ver hangen, veel eerder dan ik. Ik vertrouw altijd blind op hun oordeel, en zij op mama's rokken :F:
Jawel, bij mijn eigen honden zie ik het heel goed. En ik anticipeer er ook op. Sil is geen doetje met teven, Steek is een keffer en Sam wordt door dingen die herrie maken getriggerd. Dus als ik met alle drie loop ben ik strak gefixeerd op signalen van de honden (en wat er gebeurt in de omgeving) om het allemaal voor te zijn, aan de kant te gaan of te ontlopen. Dat klinkt ingewikkelder dan het is hoor. :mrgreen: Het is een tweede natuur geworden.
Ik blijf drie honden ook wel veel vinden als je in de stad woont en regelmatig aangelijnd op straat bent. Maar goed, het is zo gelopen en we dealen er ook gewoon mee.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
malinois schreef:Ik vergeet niet zo snel ;) maar kijk waar ik last van heb. Dat zijn staf/pitjes en aanverwanten. Niet van dh, niet van doggen (waar er hier ook een hondagressief exemplaar van loopt maar waar niemand last van heeft), niet van borders maar wel klapkaken dus. En ik ben niet de enige hier heel veel mensen die hier wonen en er komen er alleen maar meer bij. In bijna 14 jaar heb ik nog nooit Xena over mn schouders hoeven te gooien om dr leven te beschermen maar nu dus wel.
Je zegt net nog dat het die allemaal niet om het killen gaat. Dan is dat wel zo en gaat er er opeens om dat jij daar toevallig geen last van hebt.
Dat zijn uitzonderingen... dat blijkt wel. Hoeveel zijn dat er tov klapkaken?
Ja t gaat idd over waar mensen last van hebben en dat zijn klapkaken in de meeste gevallen. Dat merk ik niet alleen maar ook anderen hier in de omgeving. En dan woon ik niet eens in een stad maar in een gat.
Maar goed ik zal dat wel verkeerd zien zelfs al zegt t asiel op de lokale radio dat ze met hun handen in t haar zitten met alle stafjes/pitjes en combis hiermee. Vanwege bijtincidenten totaal onherplaatsbaar... zelfs die pleit zsm voor regels voor dergelijke "type honden".
Ze hebben dus geen woord gerept over andere rastypes...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

malinois schreef:
dagmar88 schreef:
Dat zijn uitzonderingen... dat blijkt wel. Hoeveel zijn dat er tov klapkaken?
Ja t gaat idd over waar mensen last van hebben en dat zijn klapkaken in de meeste gevallen. Dat merk ik niet alleen maar ook anderen hier in de omgeving. En dan woon ik niet eens in een stad maar in een gat.
Maar goed ik zal dat wel verkeerd zien zelfs al zegt t asiel op de lokale radio dat ze met hun handen in t haar zitten met alle stafjes/pitjes en combis hiermee. Vanwege bijtincidenten totaal onherplaatsbaar... zelfs die pleit zsm voor regels voor dergelijke "type honden".
Ze hebben dus geen woord gerept over andere rastypes...
Nou ja, laat maar. Er worden allerhande voorbeelden aangedragen van andere honden van andere rassen die ook niet zo vriendelijk zijn. Of hondagressief, if you will.
Zo direct wordt nog die ene rabiate boomer aangedragen. Die doet het óók. :19:

Ik heb geen last van de herders, labradors, retrievers, goldens, chihuahua's of boomers in mijn buurt. Ik heb wél last van alle klapkaaksoorten die er rondstruinen. Al dan niet voorzien van een lakse baas (want ja, er lopen er ook gewoon zonder baas rond).
Net ging ik boodschappen doen. Gewoon in de wijk. Op een stuk van 100 meter zag ik DRIE van die gevallen lopen. Twee los, de derde aan een riempje van niks bungelend en met twee jongens mét de obligate capuchon en sjekkie bungelend op de lip.
En blijf maar volhouden dat er zat andere rassen zijn die niet kosher zijn en dat de klapkaken onschuldige onbegrepen lammetjes zijn. :hmmm:
Wat in ieder geval blij dat ik mijn meisjes niet bij me had.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Via een noodwetje per direct klapkaken en kruisingen ervan verbieden. Een handels/ en importverbod instellen. Kan binnen 24 uur geregeld worden. Natuurlijk wel met een overgangsregeling. En die mag niet soepel zijn. Verplichte castratie, verplicht gemuilkorfd en aangelijnd, maximaal 1,5 meter lijn. Een verplichte verzekering afsluiten voor gevaarlijke honden. Een extreem hoge hondenbelasting. En uiteraard een bewijs van goed gedrag. Verder zoals Laeken al aangaf, een goedgekeurde omheining.
Binnen zes maanden dien je aan alle verplichtingen te voldoen. Zo niet, dan volgt onmiddellijke inbeslagname om ze naar de eeuwige jachtvelden te helpen. Bij tegen stribbelende eigenaren een forse geldboete en ter plekke de hond neer schieten. Indien nodig mogen er meer agressieve rassen onder deze regeling vallen. De maatschappij is nou eenmaal niet gebaat en niet gediend van dit soort honden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Wolfsblut schreef:Via een noodwetje per direct klapkaken en kruisingen ervan verbieden. Een handels/ en importverbod instellen. Kan binnen 24 uur geregeld worden. Natuurlijk wel met een overgangsregeling. En die mag niet soepel zijn. Verplichte castratie, verplicht gemuilkorfd en aangelijnd, maximaal 1,5 meter lijn. Een verplichte verzekering afsluiten voor gevaarlijke honden. Een extreem hoge hondenbelasting. En uiteraard een bewijs van goed gedrag. Verder zoals Laeken al aangaf, een goedgekeurde omheining.
Binnen zes maanden dien je aan alle verplichtingen te voldoen. Zo niet, dan volgt onmiddellijke inbeslagname om ze naar de eeuwige jachtvelden te helpen. Bij tegen stribbelende eigenaren een forse geldboete en ter plekke de hond neer schieten. Indien nodig mogen er meer agressieve rassen onder deze regeling vallen. De maatschappij is nou eenmaal niet gebaat en niet gediend van dit soort honden.
:E:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Wolfsblut schreef:Via een noodwetje per direct klapkaken en kruisingen ervan verbieden. Een handels/ en importverbod instellen. Kan binnen 24 uur geregeld worden. Natuurlijk wel met een overgangsregeling. En die mag niet soepel zijn. Verplichte castratie, verplicht gemuilkorfd en aangelijnd, maximaal 1,5 meter lijn. Een verplichte verzekering afsluiten voor gevaarlijke honden. Een extreem hoge hondenbelasting. En uiteraard een bewijs van goed gedrag. Verder zoals Laeken al aangaf, een goedgekeurde omheining.
Kan ik me helemaal in vinden, ik loop tegenwoordig met zweet in mijn bilnaad de honden uit te laten. OP elke straathoek kom ik KKK tegen :ugh:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

lieke schreef: Nou ja, laat maar. Er worden allerhande voorbeelden aangedragen van andere honden van andere rassen die ook niet zo vriendelijk zijn. Of hondagressief, if you will.

Ik heb geen last van de herders, labradors, retrievers, goldens, chihuahua's of boomers in mijn buurt. Ik heb wél last van alle klapkaaksoorten die er rondstruinen.
Ja jij niet maar andere wellicht dus wel ,hier zie je geen klapkaak in de buurt dus daar heb ik geen last van tenzij ik op zondagmiddag met mooi weer naar het hondenbos ga wat ik niet doe.

Maar kijk deze mensen willen wel graag dat deze hond gestopt gaat worden en als die ook in een klapkaakvrije omgeving wonen zal dat ze verder dus worst wezen omdat ze daar geen last van hebben.

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... ilit=flits

Ik snap werkelijk niet wat het probleem is als er gezegd wordt dat alle agressieve honden moeten worden aangepakt , niet enkel een ras of soort maar alle soorten.
Dat lijkt me toch het meest effectieve , want mensen die in een klapkaakvrije omgeving wonen maar last hebben van de bijtgrage border willen ook graag veilig buiten lopen :denken:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ondat bij een bijtgrage border je nog wat hebt in te brengen en de kans groot is je hond er levend vandaan te krijgen UITZONDERINGEN DAARGELATEN en bij een klapkaak is de kans groot dat je hond dood is en miniscuul klein je hond er levend vandaan te krijgen. UITZONDERINGEN DAARGELATEN.
Maar goed ik vind t wel best... van mij mag t iig en zelfs van de mensen die ik ken met klapkaken... (duitse regels dus) die zijn t nl zelf ook spuugzat.
Laatst gewijzigd door malinois op 20 jul 2015 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik verbaas me er altijd over dat in dit soort topics er altijd andere rassen bijgehaald moeten worden.
Natuurlijk heb je in andere rassen ook exemplaren die agressief zijn en elke hond kan een andere hond, zeker een kleiner exemplaar killen, dat ontkent volgens mij helemaal niemand!

Maar zoals malinois ook al aangeeft, gevechten tussen de meeste andere rassen gaan door de bank genomen niet voor de kill en je kan die honden nog uit elkaar halen!

Het feit dat een staff/pitt of welke kruising daarvan dan ook ineens besluit dat andere honden dood moeten en daar ook daadwerkelijk voor gaan en je ze niet los krijgt, dat maakt het zo erg! En het feit dat er steeds meer bijkomen maakt het er niet beter op :ugh:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

malinois schreef:Ondat bij een bijtgrage border je nog wat hebt in te brengen en de kans groot is je hond er levend vandaan te krijgen UITZONDERINGEN DAARGELATEN en bij een klapkaak is de kans groot dat je hond dood is en miniscuul klein je hond er levend vandaan te krijgen. UITZONDERINGEN DAARGELATEN.
Dit dus, ik ben nog wel fysiek in staat om een border weg te ''trappen'', maar een KKK kan ik echt niet meer aan hoor.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Tineke schreef:
lieke schreef: Nou ja, laat maar. Er worden allerhande voorbeelden aangedragen van andere honden van andere rassen die ook niet zo vriendelijk zijn. Of hondagressief, if you will.

Ik heb geen last van de herders, labradors, retrievers, goldens, chihuahua's of boomers in mijn buurt. Ik heb wél last van alle klapkaaksoorten die er rondstruinen.
Ja jij niet maar andere wellicht dus wel ,hier zie je geen klapkaak in de buurt dus daar heb ik geen last van tenzij ik op zondagmiddag met mooi weer naar het hondenbos ga wat ik niet doe.

Maar kijk deze mensen willen wel graag dat deze hond gestopt gaat worden en als die ook in een klapkaakvrije omgeving wonen zal dat ze verder dus worst wezen omdat ze daar geen last van hebben.

Ik snap werkelijk niet wat het probleem is als er gezegd wordt dat alle agressieve honden moeten worden aangepakt , niet enkel een ras of soort maar alle soorten.
Dat lijkt me toch het meest effectieve , want mensen die in een klapkaakvrije omgeving wonen maar last hebben van de bijtgrage border willen ook graag veilig buiten lopen :denken:

Ik heb ook geen probleem met de aanpak van alle eigenaren van overlast veroorzakende honden. Ik heb wel een probleem met het wachten op ongelukken voor er wordt ingegrepen. Want mijn suffe Lyndie kan daar nl. het slachtoffer van zijn omdat ze niet snel genoeg kan wegkomen, in tegenstelling tot Abby en Maggie.
En de doorsnee pitbull en aanverwante rassen zijn er op uit om soortgenoten naar de barrebiesjes te bijten en zijn veelal in handen van onnozelaars en/of mafketels. Van andere rassen zoals een border of herder kan je niet zeggen dat die erop gefokt zijn om andere honden aan veters te scheuren.
Daarom zie ik liever aan de voorkant maatregelen in plaats van het straffen van 'incidenten' waarbij andere huisdieren het loodje hebben gelegd.

Dat er sowieso ná incidenten zwaar wordt ingezet op straffen/boetes is natuurlijk geen punt van discussie.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Tineke schreef:

Over die border had ik net een stukje geschreven, volgens de politie is het een hele lieve hond en hoeft hij geen muilkorf om, de vrouw van de gebeten hond moet wel blafbanden om haar 2 blaffende hondjes doen! Waar zijn we dan mee bezig, dit soort "oplossingen" zijn toch om te huilen?

Ik ben het met je eens dat elke hond die dit soort schade maakt een muilkorf om moet en verplicht aan de lijn, maar dat gebeurt dus ook al niet, ik heb geen idee wat we voor nodig is om de politiek eens wakker te schudden :(
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
renee-uk
Zeer actief

Lunatic schreef:Ik verbaas me er altijd over dat in dit soort topics er altijd andere rassen bijgehaald moeten worden.
Natuurlijk heb je in andere rassen ook exemplaren die agressief zijn en elke hond kan een andere hond, zeker een kleiner exemplaar killen, dat ontkent volgens mij helemaal niemand!

Maar zoals malinois ook al aangeeft, gevechten tussen de meeste andere rassen gaan door de bank genomen niet voor de kill en je kan die honden nog uit elkaar halen!

Het feit dat een staff/pitt of welke kruising daarvan dan ook ineens besluit dat andere honden dood moeten en daar ook daadwerkelijk voor gaan en je ze niet los krijgt, dat maakt het zo erg! En het feit dat er steeds meer bijkomen maakt het er niet beter op :ugh:
nou dat is niet zo vreemd als er gesteld wordt dat andere rassen niet hetzelfde (kunnen) doen.
soms zijn mensen hier echt roomser dan de paus hoor
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Lizzie. schreef:
malinois schreef:Ondat bij een bijtgrage border je nog wat hebt in te brengen en de kans groot is je hond er levend vandaan te krijgen UITZONDERINGEN DAARGELATEN en bij een klapkaak is de kans groot dat je hond dood is en miniscuul klein je hond er levend vandaan te krijgen. UITZONDERINGEN DAARGELATEN.
Dit dus, ik ben nog wel fysiek in staat om een border weg te ''trappen'', maar een KKK kan ik echt niet meer aan hoor.
:U: Ik heb last van een molosser puber van 20 kilo meer dan ik, die net begint uit te vinden hoe groot en stoer hij is. Gok dd x cane corso.
Heb hem nu al een aantal keer met heel veel bluf en bombarie bij Niko weg kunnen sturen en ben zelf met m'n gebrekkige lichaam de duinen in moeten duiken :piew: maar dat blijft natuurlijk niet goed gaan. Baas niet in de buurt. Maakt ook niet uit, want luisteren doet hij niet.
En eerder van een grote border collie kruising.
Echt niet dat ik die bij mij of mijn hond vandaan kreeg :schrik:

Fijn dat een ander daar geen last van heeft, net zoals het fijn is dat ik nauwelijks verkeerde stafford bazen tegenkom.
Niko of een willekeurige andere reu is er niet minder dood om wanneer (geen als) het uit de hand loopt :19:
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 20 jul 2015 16:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

renee-uk schreef:
Lunatic schreef:Ik verbaas me er altijd over dat in dit soort topics er altijd andere rassen bijgehaald moeten worden.

nou dat is niet zo vreemd als er gesteld wordt dat andere rasen niet hetzelfde (kunnen) doen.
Niet kunnen is natuurlijk onzin, Doran zou ook een hond dood kunnen bijten, dat hij daar geen kans voor krijgt is een tweede!

Maar de intensie van andere rassen is anders, als bij een staff/pitt de knop omgaat, om welke onverklaarbare reden dan ook, dan moet elke andere hond dood! Zelfs honden die niks doen en niet op ze reageren omdat ze ze helemaal nieteens gezien heeft :gvd:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

klinkt interessant.

dit geldt dan ook voor mijn hoogbejaarde Sam die nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan en lekker op het bankje van zijn oude dag geniet? dan laat ik hem namelijk voortaan in de achtertuin uit want ik weiger hem zijn hele leven al mee te nemen naar duitsland gezien die regels daar dus ga daar hier ook niet in mee.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Maar goed ik vind t wel best... van mij mag t iig en zelfs van de mensen die ik ken met klapkaken... (duitse regels dus) die zijn t nl zelf ook spuugzat.
Ja maar eigenlijk wil ik ook niet dat mijn hond aan barrels wordt gebeten zonder dat daar iets aan gedaan kan worden en dat is nu dus wel het geval. Ik zie graag maatregelen zonder des aanziens van hond of baas.
En als die maatregelen worden ingesteld en men weet dat er actie op volgt lijkt me dat die klapkaakeigenaar net zo goed moeite gaat doen om incidenten te voorkomen als mensen met een ander soort hond.
Win /win situatie lijkt mij :denken:
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

M@scha schreef:
klinkt interessant.

dit geldt dan ook voor mijn hoogbejaarde Sam die nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan en lekker op het bankje van zijn oude dag geniet? dan laat ik hem namelijk voortaan in de achtertuin uit want ik weiger hem zijn hele leven al mee te nemen naar duitsland gezien die regels daar dus ga daar hier ook niet in mee.
Ja Sam ook, omdat je tegenstribbelt mag hij een kogel :mann: goed he, en alle anderen ook,.... zo goed geregeld..
ik vind dat de maatschappij niet gediend is met mensen die dit soort dingen er ongenuanceerd en ondemocratisch erdoor willen rammen :wink:
renee-uk
Zeer actief

Lunatic schreef:
renee-uk schreef:

nou dat is niet zo vreemd als er gesteld wordt dat andere rasen niet hetzelfde (kunnen) doen.
Niet kunnen is natuurlijk onzin, Doran zou ook een hond dood kunnen bijten, dat hij daar geen kans voor krijgt is een tweede!

Maar de intensie van andere rassen is anders, als bij een staff/pitt de knop omgaat, om welke onverklaarbare reden dan ook, dan moet elke andere hond dood! Zelfs honden die niks doen en niet op ze reageren omdat ze ze helemaal nieteens gezien heeft :gvd:
dat werd zo gesteld en daar zijn die andere rassen voor uit de mottenballen gehaald.
als je wijst moet je dat wel de goede kant heendoen ;)
lieke schreef:Dat zie ik een valse herder, valse duitse dog of wat voor valse andere hond niet doen. Die lopen niet op straat, al scannend om zich heen om alle soortgenoten naar de eeuwige jachtvelden te jagen.
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

M@scha schreef:
klinkt interessant.

Heel strak plan, mensen de mogelijkheid ontnemen hun hond op een normale manier te handelen en te zorgen dat er in hun behoeften wordt voorzien.
Krijg je hanniballetjes aan een touwtje, die de eerste de beste kans nemen :ok:
renee-uk
Zeer actief

Tineke schreef:
Ja maar eigenlijk wil ik ook niet dat mijn hond aan barrels wordt gebeten zonder dat daar iets aan gedaan kan worden en dat is nu dus wel het geval. Ik zie graag maatregelen zonder des aanziens van hond of baas.
En als die maatregelen worden ingesteld en men weet dat er actie op volgt lijkt me dat die klapkaakeigenaar net zo goed moeite gaat doen om incidenten te voorkomen als mensen met een ander soort hond.
Win /win situatie lijkt mij :denken:
lijkt mij ook, dan heb je gewoon alle honden en eigenaren die problemen veroorzaken.
ik begrijp werkelijk niet wat daar tegen is :U:
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:

nou dat is niet zo vreemd als er gesteld wordt dat andere rassen niet hetzelfde (kunnen) doen.
Nee dat zullen ze van nature idd niet snel doen. Daar hoef ik niet roomser voor te zijn. Als je alle uitzonderingen gaat verzinnen hoef je geen enkele discussie meer te voeren natuurlijk. De herder is nooit gefokt om een andere hond te killen evenals de border. Dan wordt er voor t gemak verondersteld dat bij een verbod mensen herders gaan nemen... leuk maar die zijn dus nooit gefokt op knokken laat staan op doden. Dus dat zijn appels en peren. Elke hond kan moorden een jr kan ook een chi vermoorden.. alleen is de kans en risico daarop een stuk kleiner dan een klapkaak.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

lieke schreef:
Tineke schreef:

Ik heb ook geen probleem met de aanpak van alle eigenaren van overlast veroorzakende honden. Ik heb wel een probleem met het wachten op ongelukken voor er wordt ingegrepen. Want mijn suffe Lyndie kan daar nl. het slachtoffer van zijn omdat ze niet snel genoeg kan wegkomen, in tegenstelling tot Abby en Maggie.
En de doorsnee pitbull en aanverwante rassen zijn er op uit om soortgenoten naar de barrebiesjes te bijten en zijn veelal in handen van onnozelaars en/of mafketels. Van andere rassen zoals een border of herder kan je niet zeggen dat die erop gefokt zijn om andere honden aan veters te scheuren.
Daarom zie ik liever aan de voorkant maatregelen in plaats van het straffen van 'incidenten' waarbij andere huisdieren het loodje hebben gelegd.

Dat er sowieso ná incidenten zwaar wordt ingezet op straffen/boetes is natuurlijk geen punt van discussie.
Nou als mensen weten dat er echt actie op wordt ondernomen als hun hond wat doet dan is dat toch net zo bekend bij die klapkaakeigenaar als bij de eigenaars van welke hond dan ook die bijt.
Mij lijkt dat enkel maar voordelen opleverend voor iedereen.
Nu komen mensen nog te makkelijk weg na een incident laat ze weten dat zoiets niet meer kan ,ongeacht wat voor hond ,en je bent klaar.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”