Ik denk dat het er alles mee te maken heeft dat het vaak ook dieronvriendelijk is, prikbanden, tt´s, honden in kennels, nee dat is niet bepaald wat je wilt zien voor een hond die gered is van de dood en al een ellendig leven achter de rug heeft!_Tiny_ schreef:Ik weet het niet. Ik denk dat het heel snel zielig wordt gevonden.Marion. schreef:Waarom niet? Is dat fout???_Tiny_ schreef:Geloof dat een stichting niet eens een hond wil pkaatsen bij mensen die ermee willen werken.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De Duurzame Hond
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
Re: De Duurzame Hond
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Ach zolang fokkers lopen te orakelen dat ze aan rasverbetering doen en zelf uitmaken welke pup je krijgt hoeft het voor mij niet zo nodig. Ik maak graag zelf uit waar ik mijn centjes aan besteed. Als je het over rasverbetering hebt zeg je tevens dat je ras niet voldoet !!!_Tiny_ schreef:Omdat ze teleurgesteld zijn in de rashond? Als ik om mij heen kijk in het losloopbos zijn de mensen met een stichtinghond niet mensen die daarvoor een rashond hadden. Wel zie ik veel idealisme. Je doet iets goeds voor een hond. Wat alleen maar mooi is, natuurlijk. En ik zie een grote groep die voor het eerst een hond heeft, op marktplaats keek en toen op een stichtinghond uitkwam. Anders hadden ze misschien wel een broodfokhond gekozen?
maar goed, die zwerfhonden zullen toch ook een keer 'op' zijn? En waar lopen we dan mee? Ik denk met de bewust gefokte kruisingen.
Stel je niet aan zeg! Op de NIMROD zijn jachtlijnen meer vertegenwoordigt dan prikbanden.Cindy52 schreef:Ik denk dat het er alles mee te maken heeft dat het vaak ook dieronvriendelijk is, prikbanden, tt´s, honden in kennels, nee dat is niet bepaald wat je wilt zien voor een hond die gered is van de dood en al een ellendig leven achter de rug heeft!_Tiny_ schreef:Ik weet het niet. Ik denk dat het heel snel zielig wordt gevonden.Marion. schreef:Waarom niet? Is dat fout???_Tiny_ schreef:Geloof dat een stichting niet eens een hond wil pkaatsen bij mensen die ermee willen werken.
- Nikkielvis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie - Aantal honden: 2
Dat is ook zeker zo. Ik ben ze overigens nog niet tegen gekomen.Sulluna schreef:Nu zijn er heus wel mensen die doorslaan, dat geloof ik graag, maar die heb je net zo goed in de rashonden toch? Dat is toch niks nieuws?Nikkielvis schreef:Dat vind ik wel erg overdreven.
Die van mij heten gewoon Marco en Jantje![]()
Ik heb eigenlijk niet zoveel mensen die vragen naar hun verleden. Vragen alleen wat voor een ras het is.
Wat dacht je van Thunder, die xxxxl Bully die vooral overal xxxxl heeft staan op facebook. Die als een soort pikverlenger naast zijn baas loopt.
Of de tea cup wawa die als een pronkstuk in een gucci tas gepropt wordt?
Of de poedel die prijzen op show heeft gekregen en dat dat bij het hondveld maar weer eens 3 keer verteld moet worden.
Of de border collie die ontelbaar trucjes weet en dat dat altijd even moet worden laten zien.
En zo heb je heus ook weer mensen die hun asielhond rescue noemen en het redden ophemelen.
Lekker belangrijk, overdreven mensen heb je overal

Wel mensen met een rashond die mij vragen waarom ik voor een hondje uit het buitenland heb gekozen.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
inderdaad, ik loop met en rashonden en kruisingen en dan krijg je vragen of alle 6 de honden van jezelf zijn of dat je een uitlaatdienst bent. "zo jij bent aso met 6 honden" is de ergste die ik te horen hebt gekregen._Tiny_ schreef:Vragen krijg je sowieso. Bemoeizuchtige opmerkingen ook. Ik ook met mijn rashonden.
ellen
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Duurzaamheid. Tsja.
Ik krijg gewoon nog steeds regelmatig te horen, prachtige herder, jammer alleen dat ze allemaal op een bepaald moment zo door die achterhand zakken en raar gaan lopen.
Wat dat betreft, wat is nu eigenlijk duurzaam? Rashonden met gebreken aanschaffen of gaan voor wat men zegt dat mixjes langer meegaan en gezonder zijn, al dan niet uit het buitenland?
Mijn eigen vriend heeft dat stigma ook een beetje hoor, Jol is een mix, zo gezond als wat etc.. hij vergeet even dat we drie jaar geleden bij haar ook een beoorlijke bult hebben laten verwijderen en dat dat in dit geval een goedaardige tumor bleek.
Het blijft mij om het even. Ik heb twee honden gehad waarvan een bijna alles had wat mis kon zijn in het ras. Gouden hond aan gehad en elf geworden. De ander kerngezond, goed gestel maar kreeg ineens acuut hartfalen.
En ik moet zeggen dat ik moest slikken toen ik naar een pup op zoek ging van toch weer het ras wat ik graag wilde. En van mijn ras neem ik gewoon liever niet een hond van de boerderij.
Als ik gericht op zoek ga naar een bepaald ras, ook in de toekomst dan ga ik toch liever naar fokkers die heel bewust met hun ras bezig is.
Ik sluit ook niet uit dat ik ineens een hond zie in het asiel, of ook een hond in het buitenland waar ik op ben gevallen. Want ik vind ook sommige mixen erg leuk.
Moet wel toegeven dat ik zo om me heen veel buitenlandse honden zie. En daar vind ik niets mis mee. Zat gisteren wel op de website van een asiel hier in de omgeving te kijken en dan kijk ik met "
zit die er nog steeds, en oh, die ook nog.." om ook te lezen dat dat asiel ook honden uit het buitenland heeft gehaald om ze een goede kans te geven.
Ik kan dat dus niet rijmen in combinatie met "eigen" honden in het asiel die ze ook niet weten te herplaatsen.
Ik krijg gewoon nog steeds regelmatig te horen, prachtige herder, jammer alleen dat ze allemaal op een bepaald moment zo door die achterhand zakken en raar gaan lopen.
Wat dat betreft, wat is nu eigenlijk duurzaam? Rashonden met gebreken aanschaffen of gaan voor wat men zegt dat mixjes langer meegaan en gezonder zijn, al dan niet uit het buitenland?

Mijn eigen vriend heeft dat stigma ook een beetje hoor, Jol is een mix, zo gezond als wat etc.. hij vergeet even dat we drie jaar geleden bij haar ook een beoorlijke bult hebben laten verwijderen en dat dat in dit geval een goedaardige tumor bleek.
Het blijft mij om het even. Ik heb twee honden gehad waarvan een bijna alles had wat mis kon zijn in het ras. Gouden hond aan gehad en elf geworden. De ander kerngezond, goed gestel maar kreeg ineens acuut hartfalen.
En ik moet zeggen dat ik moest slikken toen ik naar een pup op zoek ging van toch weer het ras wat ik graag wilde. En van mijn ras neem ik gewoon liever niet een hond van de boerderij.
Als ik gericht op zoek ga naar een bepaald ras, ook in de toekomst dan ga ik toch liever naar fokkers die heel bewust met hun ras bezig is.
Ik sluit ook niet uit dat ik ineens een hond zie in het asiel, of ook een hond in het buitenland waar ik op ben gevallen. Want ik vind ook sommige mixen erg leuk.
Moet wel toegeven dat ik zo om me heen veel buitenlandse honden zie. En daar vind ik niets mis mee. Zat gisteren wel op de website van een asiel hier in de omgeving te kijken en dan kijk ik met "

Ik kan dat dus niet rijmen in combinatie met "eigen" honden in het asiel die ze ook niet weten te herplaatsen.
- dagmar88
- Zeer actief
blondie schreef: Ik kan dat dus niet rijmen in combinatie met "eigen" honden in het asiel die ze ook niet weten te herplaatsen.
Dat is toch knoop in je zakdoek simpel?
Daar is niemand voor en voor andere honden wel.
Dan had ik met Tibbe ook moeten zeggen, nou jongens, zorg eerst maar eens dat je dat bijtende zenuwwrak herplaatst voor je weer sociale honden naar nederland haalt.
Kun je wachten tot je een ons weegt en de mensen die dat soort honden niet willen/aankunnen zoeken elders wel een gematigder exemplaar.
Die langzittende stafford pubers, mechelaars en molossers moeten ook eten.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
dagmar88 schreef:blondie schreef: Ik kan dat dus niet rijmen in combinatie met "eigen" honden in het asiel die ze ook niet weten te herplaatsen.
Dan had ik met Tibbe ook moeten zeggen, nou jongens, zorg eerst maar eens dat je dat bijtende zenuwwrak herplaatst voor je weer sociale honden naar nederland haalt.
Kun je wachten tot je een ons weegt en de mensen die dat soort honden niet willen/aankunnen zoeken elders wel een gematigder exemplaar.
Die langzittende stafford pubers, mechelaars en molossers moeten ook eten.

Ik hoef het gros van de honden die (als langzitter) in het asiel zitten ook niet.
En jij gaat toch ook liever een leuke raspup halen, Blondie, in plaats van die (kruising) duitse herder in het asiel?
Heel soms zie ik een collie in het asiel zitten, meestal een reu en dan sein ik even wat mensen in dan is-ie in de kortste keren herplaatst. Maar meestal zie ik alleen maar honden in het asiel zitten die ik zelfs met geld toe nog niet wil.

- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef: Komkom Lieke. Laat toch je meevoelende hartje toch een spreken![]()

En pjotr met zo'n bescheten "oh sorrie mevrouw" hoofd.
Nou ja, ik ben dol op staffords, maar ook ik zou er bij het gros niet over peinzen ze uit het asiel te halen.
Een jonge pup of een oudere hond, tussen de 5 maanden en twee, twee en een half ammenooitniet.
Je hebt er geen band mee en je weet niet wat er mee is gebeurd.
-
- Zeer actief
dagmar88 schreef:blondie schreef: Ik kan dat dus niet rijmen in combinatie met "eigen" honden in het asiel die ze ook niet weten te herplaatsen.
Die langzittende stafford pubers, mechelaars en molossers moeten ook eten.[/quote]
Zo had ik het nog niet bekeken, dat een asiel wel herplaatsbare honden uit het buitenland haalt om de kosten voor de lang zittende te kunnen drukken.
Bekeek het inderdaad wat zwart wit, juist omdat er al zoveel mogelijkheden zijn om via stichtingen honden uit het buitenland te adopteren vond ik het raar dat een asiel die al veel honden uit eigen land binnen krijgt ook nog honden uit het buitenland adopteren.
En ook waar @Lieke dat bij de omschrijvingen van bepaalde honden in een asiel ik ook afweeg als ik voor de keus zou staan om er voor te gaan of niet.
Sorry, beetje rare Quote..
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
O hemel, daar zou ik toch regelrechte nachtmerries van krijgen.Nanna schreef:Komkom Lieke. Laat toch je meevoelende hartje toch een sprekenlieke schreef:meestal zie ik alleen maar honden in het asiel zitten die ik zelfs met geld toe nog niet wil.

Nou, zo'n meevoelend hart heb ik dus niet want ik zou never nooit zo'n engerd in mijn huis willen hebben.
Maar on topic: ik zit er over te denken om over een jaartje of zo weer een hond erbij te nemen. Drie vind ik toch een heel mooi getal en iedere keer als ik de honden uit laat, mis ik er één.
Ik ben dus nu al een beetje aan het kijken. Ik heb geen haast en er moet gewoon weer één op mijn pad komen waar ik verliefd op word en ik kijk dus zo nu en dan op allerhande sites.
Ook bij Nederlandse asiels en herplaatssites (ik discrimineer niet

En ik wil geen pubers en geen reuen. Ik heb geen zin noch de kennis en ervaring om de ellende van een ander in huis te halen.
Tja, dan valt dus 99,9% van de honden gewoon af die ik zie.
En ik geloof best wel dat, zoals wel eens wordt beweerd, een deel van de leuke, makkelijke honden niet eens op de sites wordt geplaatst omdat ze al direct gereserveerd zijn, maar hoe moet ik als buitenstaander dan te weten komen dat er een leuke, makkelijke hond beschikbaar is?
Dus, ik ben aangewezen op mijn eigen netwerk binnen de colliewereld en/of weer een leuke buitenlander, die wel precies past bij wat ik wil.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Bij rasverenigingen kan je vaak aangeven dat je een herplaatser wilt nemen als er een wordt gemeld.lieke schreef:Maar on topic: ik zit er over te denken om over een jaartje of zo weer een hond erbij te nemen. Drie vind ik toch een heel mooi getal en iedere keer als ik de honden uit laat, mis ik er één.
Ik ben dus nu al een beetje aan het kijken. Ik heb geen haast en er moet gewoon weer één op mijn pad komen waar ik verliefd op word en ik kijk dus zo nu en dan op allerhande sites.
Ook bij Nederlandse asiels en herplaatssites (ik discrimineer niet) en iedere keer zie ik weer dezelfde soort honden die ik dus absoluut niet wil. Ik wil geen molossers, mechelaars, terriërs, staffs of swiffers. Of kruisingen daarvan.
En ik wil geen pubers en geen reuen. Ik heb geen zin noch de kennis en ervaring om de ellende van een ander in huis te halen.
Tja, dan valt dus 99,9% van de honden gewoon af die ik zie.
En ik geloof best wel dat, zoals wel eens wordt beweerd, een deel van de leuke, makkelijke honden niet eens op de sites wordt geplaatst omdat ze al direct gereserveerd zijn, maar hoe moet ik als buitenstaander dan te weten komen dat er een leuke, makkelijke hond beschikbaar is?
Dus, ik ben aangewezen op mijn eigen netwerk binnen de colliewereld en/of weer een leuke buitenlander, die wel precies past bij wat ik wil.
(Als de rasvereniging tenminste herplaatsingen doet)
Kan dat bij asiels eigenlijk ook?
Dat zou je eens kunnen nagaan.
Laatst gewijzigd door ranetje op 26 apr 2016 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Soms zitten er hele leuke hondjes in het asiel, van de week kwam ik een mw tegen met een allerschattigst poedeltje uit het asiel. Een ontzettend lief en grappig ding. Met een hoofdje waar je van smelt.
Maar ik denk dat dat soort hondjes de site niet eens halen. Dan zijn ze al weg. Dus als je op zoek bent naar een nederlandse asielhond dan zou ik regelmatig gewoon gaan kijken en niet op de site af gaan. Hoewel ik ook wel hoor dat je niet echt kunt langskomen om te kijken in een asiel, als je niet voor een bepaalde specifieke hond komt.
Maar ik denk dat dat soort hondjes de site niet eens halen. Dan zijn ze al weg. Dus als je op zoek bent naar een nederlandse asielhond dan zou ik regelmatig gewoon gaan kijken en niet op de site af gaan. Hoewel ik ook wel hoor dat je niet echt kunt langskomen om te kijken in een asiel, als je niet voor een bepaalde specifieke hond komt.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, leuk.alinelaila schreef:Bellen. Je wensen aangeven en vragen of ze zoiets hebben.lieke schreef: En ik geloof best wel dat, zoals wel eens wordt beweerd, een deel van de leuke, makkelijke honden niet eens op de sites wordt geplaatst omdat ze al direct gereserveerd zijn, maar hoe moet ik als buitenstaander dan te weten komen dat er een leuke, makkelijke hond beschikbaar is?
Gebeurd op het asiel waar ik vrijwilliger ben best vaak. En dan wil het dus wel gebeuren dat een hond niet eens op de asielsite komt, maar geplaatst wordt bij iemand die al eens z'n wensen en gegevens heeft achtergelaten.
Maar ik heb toch echt geen zin om tig asiels in den lande af te bellen en mijn gegevens plus wensenlijstje achter te laten in de vrome hoop dat er tussen nu en 10 jaar eens een herplaatser binnenkomt die hieraan voldoet.
Zeker niet als je dat afzet tegen de vele (buitenlandse) stichtingen die op internet te vinden zijn en waar je met je muis in de ene hand en een kop koffie in de andere hand gezellig een avondje kan gaan 'shoppen' en wordt doodgegooid met precies die honden die ik leuk vind.
Even oneerbiedig gezegd, maar het komt hier wel op neer.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Kruimel53 schreef:Anders zo'n leuke en gezellige IJslander

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben ik net van de pluizen af, wil je me ze weer aanpraten....Kruimel53 schreef:lieke schreef:Te klein.Kruimel53 schreef:Anders zo'n leuke en gezellige IJslander![]()
Veel schoothond in handzame verpakking. Mét pluis.

- Zamunda
- Zeer actief
Ja of ze moeten zonder stembanden geleverd worden, dan valt het te overwegenKruimel53 schreef:Nou jaZamunda schreef:Kruimel53 schreef:Anders zo'n leuke en gezellige IJslander![]()
![]()
![]()
![]()

- dagmar88
- Zeer actief
Lachen toch, kan juffrouw ijs mooi de collies dirigeren.Zamunda schreef: Ja of ze moeten zonder stembanden geleverd worden, dan valt het te overwegen.
- Zamunda
- Zeer actief
Oja zeker lachen, maar wel bij een ander. Ik heb hier al zo'n dirigent rondlopendagmar88 schreef:Lachen toch, kan juffrouw ijs mooi de collies dirigeren.Zamunda schreef: Ja of ze moeten zonder stembanden geleverd worden, dan valt het te overwegen.

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
dagmar88 schreef:Lachen toch, kan juffrouw ijs mooi de collies dirigeren.Zamunda schreef: Ja of ze moeten zonder stembanden geleverd worden, dan valt het te overwegen.

Maar de eerlijkheid gebied me toe te geven dat ik vanmorgen bij Kruimel op bezoek was en de heren IJs niet heb gehoord. Wel heb ik ze elke 2 minuten van me af moeten plukken omdat ze ernstige pogingen deden om via mijn benen omhoog te klimmen ('t leken bekant wel aapjes

Maar blaffen deden ze niet.

-
- Vaste gebruiker
Zo lang hoeft het niet te duren hoor bij een asiel. Ik heb 4 maanden asiels in de regio in de gaten gehouden en uiteindelijk de geschikte hond voor mij gevonden.
Slechts 5 asiels in deze regio trouwens..
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, dat zei ik ook al: molossers, staffjes, terriërs en herders (duitsers of mechelaars). Of kruisingen daarvan.Kells schreef:Ja, maar uit jouw berichten begrijp ik dat je een jack hussel hebt en daar zijn er veel van.boemel schreef:Zo lang hoeft het niet te duren hoor bij een asiel. Ik heb 4 maanden asiels in de regio in de gaten gehouden en uiteindelijk de geschikte hond voor mij gevonden.
Die hoef ik dus niet. Ik heb collies. Evt. kruisingen daarvan. Maar geen van bovengenoemde rassen. Vooral niet omdat de meesten daarvan ook nog eens reuen zijn in de leeftijd van 1 tot anderhalf jaar.
Lekker, eerst verpest door hun eerste eigenaar en vervolgens onhandelbaar het asiel ingedonderd.
Heb ik net zo lief géén hond.
Neem ik wel een kat erbij of zo.

Is dat niet erg kort door de bocht? Wat dan de honden die in het asiel komen omdat de eigenaar is overleden of naar een tehuis moet waar de hond niet meekan? Die zitten er ook.lieke schreef:Tja, dat zei ik ook al: molossers, staffjes, terriërs en herders (duitsers of mechelaars). Of kruisingen daarvan.Kells schreef:Ja, maar uit jouw berichten begrijp ik dat je een jack hussel hebt en daar zijn er veel van.boemel schreef:Zo lang hoeft het niet te duren hoor bij een asiel. Ik heb 4 maanden asiels in de regio in de gaten gehouden en uiteindelijk de geschikte hond voor mij gevonden.
Die hoef ik dus niet. Ik heb collies. Evt. kruisingen daarvan. Maar geen van bovengenoemde rassen. Vooral niet omdat de meesten daarvan ook nog eens reuen zijn in de leeftijd van 1 tot anderhalf jaar.
Lekker, eerst verpest door hun eerste eigenaar en vervolgens onhandelbaar het asiel ingedonderd.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Neeltje schreef:Is dat niet erg kort door de bocht? Wat dan de honden die in het asiel komen omdat de eigenaar is overleden of naar een tehuis moet waar de hond niet meekan? Die zitten er ook.lieke schreef:Tja, dat zei ik ook al: molossers, staffjes, terriërs en herders (duitsers of mechelaars). Of kruisingen daarvan.Kells schreef:Ja, maar uit jouw berichten begrijp ik dat je een jack hussel hebt en daar zijn er veel van.boemel schreef:Zo lang hoeft het niet te duren hoor bij een asiel. Ik heb 4 maanden asiels in de regio in de gaten gehouden en uiteindelijk de geschikte hond voor mij gevonden.
Vast wel.
Maar zoals ik al eerder aangaf: ik kijk regelmatig op diverse sites. Ook en die van dierenasiels. En ik zie tot nu toe geen honden die ik wil hebben.

-
- Actief
Het valt me op dat er steeds meer jonge honden in het asiel zitten. Er zaten heel lang hier 2 honden van <1 jaar in het Zwolse asiel. Dan ga ik meer vragen stellen bij een hond van een jaar of 4.
Groetjes,
Cil
Cil
En wat voor soort honden waren dat?CillyNL schreef:Het valt me op dat er steeds meer jonge honden in het asiel zitten. Er zaten heel lang hier 2 honden van <1 jaar in het Zwolse asiel. Dan ga ik meer vragen stellen bij een hond van een jaar of 4.
- xTessa
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik hou ook wel het asiel hier in de gaten, maar dat zijn geen honden die ik wil hebben. Er komt dus óf een golden pup erbij later of misschien een hond van een stichting. Niet per se met het idee dat ik de honden van de stichting wil redden, maar meer dat als ik er eentje adopteer, ik wel een hond wil die ik echt wil. En de staffords en terriërs die hier in het asiel zitten hoef ik niet. Heel soms komen er nog kleine hondjes op te staan, die zijn ook zo vergeven, maar een formaatje dat evengroot is als een kat vind ik te klein. Heb daar ook wel een vooroordeel over. Alle kleine hondjes hier in de omgeving zijn echt pokkebeesten die een grote waffel opzetten zodra ze Beau zien. Die zit mij dan alleen maar aan te staren wat ze nou van hem willen omdat hij het niet snapt.
- dagmar88
- Zeer actief
Voor pjotr heb ik een aantal keer op een asielhond gereageerd.
Heb/had geen bijzondere eisen, middenmaat sociale jonge reu.
Aanbod hield niet over en alles was al weg voor je met je ogen kon knipperen.
Marktplaats idem.
Heb/had geen bijzondere eisen, middenmaat sociale jonge reu.
Aanbod hield niet over en alles was al weg voor je met je ogen kon knipperen.
Marktplaats idem.
-
- Vaste gebruiker
klopt, Kells.
Er komen best andere honden zoals Jack Russels in de asiels. Het is echter wel zaak om dan snel te handelen want de meer populaire honden zijn zo weg. Een paar keer ging het aan mijn neus voorbij omdat ik niet handelde maar erover nadacht wat te doen. Dergelijke honden heb ik slechts enkele dagen op de site zien staan.
Ik weet niet of het overal mogelijk is maar vaak kun je de hond waar je belangstelling in hebt reserveren. Dit heb ik dan ook driemaal gedaan met respectievelijk een beagle, een spaniel die ik beiden niet durfde te nemen en als laatste het rustige hondje wat nu een nieuw thuis heeft.
Er komen best andere honden zoals Jack Russels in de asiels. Het is echter wel zaak om dan snel te handelen want de meer populaire honden zijn zo weg. Een paar keer ging het aan mijn neus voorbij omdat ik niet handelde maar erover nadacht wat te doen. Dergelijke honden heb ik slechts enkele dagen op de site zien staan.
Ik weet niet of het overal mogelijk is maar vaak kun je de hond waar je belangstelling in hebt reserveren. Dit heb ik dan ook driemaal gedaan met respectievelijk een beagle, een spaniel die ik beiden niet durfde te nemen en als laatste het rustige hondje wat nu een nieuw thuis heeft.