Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vechthonden bijten man dood voor camera

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Vechthonden bijten man dood voor camera

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Tineke schreef:Als je hond(en) echte schade toebrengen dan moet je daar uiteraard maatregelen tegen treffen dat lijkt me logisch.
Overigens is het hebben van een hond (tenzij je een Picasso aan de muur hebt hangen dan komen ze hoe dan ook wel binnen en schakelen de hond uit) in de regel al voldoende om een inbreker op andere gedachten te brengen.

Een politiehond kan trouwens ook behoorlijke schade toebrengen.

http://www.ad.nl/binnenland/gebeten-inb ... ~ab6faec4/
Idd.
En ik denk dat ėėn flinke mechel het al voor elkaar zou kunnen krijgen.
Bij een rottweiler ben ik er zeker van dat als ze flink pissig zijn ze iemand mors dood kunnen bijten.

Het is dus naïef om te denken dat gezellige huishonden in een geval van inbraak allemaal braaf zullen toekijken. Je hoeft geen hond in huis te hebben waarvan je weet dat het gebeurd. Er zijn veel mensen met molossers,herders,rottweilers, grote terriërs en noem maar op gewoon omdat ze de rassen leuk vinden.

Als een hond zich bedreigd voeld moet je weg wezen zo snel mogelijk ;)
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

is gewoon vorm van natuurlijke selectie.
die inbreker was zo dom om in te breken bij zulke honden, nu kan hij zich niet meer voortplanten.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Marco88 schreef:is gewoon vorm van natuurlijke selectie.
die inbreker was zo dom om in te breken bij zulke honden, nu kan hij zich niet meer voortplanten.
Weet jij veel misschien had hij er wel een 10 rondlopen bij verschillende vrouwen. Misschien was het daarom wel een zelfmoord actie . :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Chihuahua-paws
Zeer actief

O en als de politie je staande houd is het gewoon de bedoeling dat je stil gaat staan en doet wat er van je gevraagt wordt. Doe je dat niet dan riskeer je hetgeen wat volgt.

De politie is gewoon bij machten middelen in te zetten, dan moet je niet achteraf gaan piepen dat he zo bent toegetakeld.

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Het filmpje zonder geluid na enkele seconde weggeklikt(vind dat maar niks) en topic niet helemaal afgelezen en weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden.

Persoonlijk denk ik niet dat ik er tussen zou hebben gesprongen(weet eigenlijk wel zeker) maar ik denk wel dat ik geprobeerd zou hebben de honden te laten stoppen. Gewoon uit een soort van automatisme denk ik.

Dat hij nu doodgebeten is, tja, weet je, dat is voor mij wel soort van "risico van het vak" . Mensen kunnen speculeren van hier tot weet ik veel maar weet jij veel of hij niet de bewoners (al dan niet in paniek) zou hebben aangevallen als hij die thuis zou hebben getroffen :19:

Sta eigenlijk meer van de honden te kijken dat zij niet zijn "gestopt" en weer opnieuw zijn begonnen. Maar goed, geen geluid aan dus weet niet wat er geroepen is. Denk overigens dat onze bouvier vroeger ook niks heel gelaten zou hebben als hij iemand in de tuin te pakken zou hebben gekregen :schrik:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

lieke schreef:Nou, ook even 9 pagina's doorgeworsteld... en ik moet zeggen: ik val van mijn stoel van sommige reacties hier. Het oog-om-oog-principe viert hoogtij. Of liever het materiële-bezit-om-oog-principe.
Een inbreker die een tv wil jatten, verbeurt dus daarmede zijn leven. Fijn om te horen dat de prijs van een (crimineel) leven daarmee duidelijk is afgebakend. Ik vind het nogal beangstigend dat er mensen zijn die aan hun tv meer waarde hechten dan aan een mensenleven.
Nou, ben ook wel geschokt... en inderdaad weer dankbaar in Nederland te wonen. Oog om oog tand om tand dus... letterlijk. Ik zelf had me in iedergeval ontzettend schuldig gevoeld als dit mijn honden waren. En nee, geen haar op mijn hoofd die er ook maar over dacht die honden nog in leven te houden. Wat een monsters zeg, met nihil ontzag voor die man. Hoe iemand dat nu een rechtvaardige respons vind is mij een volslagen raadsel.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Anne&Taar schreef:
lieke schreef:Nou, ook even 9 pagina's doorgeworsteld... en ik moet zeggen: ik val van mijn stoel van sommige reacties hier. Het oog-om-oog-principe viert hoogtij. Of liever het materiële-bezit-om-oog-principe.
Een inbreker die een tv wil jatten, verbeurt dus daarmede zijn leven. Fijn om te horen dat de prijs van een (crimineel) leven daarmee duidelijk is afgebakend. Ik vind het nogal beangstigend dat er mensen zijn die aan hun tv meer waarde hechten dan aan een mensenleven.
Nou, ben ook wel geschokt... en inderdaad weer dankbaar in Nederland te wonen. Oog om oog tand om tand dus... letterlijk. Ik zelf had me in iedergeval ontzettend schuldig gevoeld als dit mijn honden waren. En nee, geen haar op mijn hoofd die er ook maar over dacht die honden nog in leven te houden. Wat een monsters zeg, met nihil ontzag voor die man. Hoe iemand dat nu een rechtvaardige respons vind is mij een volslagen raadsel.
Dat snap ik, maar jij woont in Nederland, niet in Kaapstad (Zuid-Afrika).
Die honden kan je niets verwijten, die reageren naar hun aard. Huis en haard verdedigen, zo zijn ze 'opgevoed'. Men kan daar ook zomaar een krokodil of zo tegen komen als erfbewaker. Zeg je dan ook dat je tekort bent geschoten in de opvoeding als die beesten iemand verscheuren?

In Zuid-Afrika is het alles behalve handig om ongevraagd een terrein op te gaan en ja dan krijg ook ik wel het gevoel van 'risico van het vak' als je toch over een muur klimt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Bewaking in Zuid Afrika is gewoon noodzakelijk.
https://youtu.be/YysKdh_c5fY
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

toots schreef:O en als de politie je staande houd is het gewoon de bedoeling dat je stil gaat staan en doet wat er van je gevraagt wordt. Doe je dat niet dan riskeer je hetgeen wat volgt.

De politie is gewoon bij machten middelen in te zetten, dan moet je niet achteraf gaan piepen dat he zo bent toegetakeld.
Zo werkt het niet altijd , ik ken iemand waar een politiehond op losgelaten is die totaal geen kwaad in ze zin had maar verward was. Hij had zich verschanst in een elektriciteitskast en zat daar te wachten tot hij zou worden opgestraald, iets waar hij heilig in geloofde.
Hij heeft nog nooit iemand kwaad gedaan of was gewelddadig geweest maar er werd toch maar mooi een politiehond op losgelaten waar hij nog de littekens van heeft.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Anne&Taar schreef:

Nou volgens mij geeft er niemand aan dat ze het een rechtvaardige respons vinden maar wordt er aangegeven dat dit een risico is wat men moedwillig neemt , zeker in Zuid Afrika naar ik begrijp.
Ik vind het zeker geen rechtvaardige respons maar ik ben wel van mening dat het slachtoffer een eigen aandeel heeft gehad in zijn lot.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief

Tineke schreef:
toots schreef:O en als de politie je staande houd is het gewoon de bedoeling dat je stil gaat staan en doet wat er van je gevraagt wordt. Doe je dat niet dan riskeer je hetgeen wat volgt.

Zo werkt het niet altijd , ik ken iemand waar een politiehond op losgelaten is die totaal geen kwaad in ze zin had maar verward was. Hij had zich verschanst in een elektriciteitskast en zat daar te wachten tot hij zou worden opgestraald, iets waar hij heilig in geloofde.
Hij heeft nog nooit iemand kwaad gedaan of was gewelddadig geweest maar er werd toch maar mooi een politiehond op losgelaten waar hij nog de littekens van heeft.
Ja dat is andere koek.
Pasgeleden hier in het winkelgebied , zit met een kennis wat te lullen word er een man tegen de grond aan gewerkt met grof geweld door 2 overijverige politie agenten. En in de politie auto geflikkert . Man was duidelijk niet helemaal bij zijn hoofd en verward. Was hem al in 3 winkels en de straat tegen gekomen en had niets kwaads of opdringerigs in zich .
Hij begreep het ook niet en stelde vragen en daardoor werd hij nog harder behandeld.
Met een aantal instellingen in de omgeving is het niet vreemd dat er ook meer van die mensen rondlopen en mag er best wel even rekening mee gehouden worden. Vooral als je het al van een afstand ziet dat die man niet helemaal helder maar wel vriendelijk is.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Liesbeth schreef:
Anne&Taar schreef:
Die honden kan je niets verwijten, die reageren naar hun aard. Huis en haard verdedigen, zo zijn ze 'opgevoed'. Men kan daar ook zomaar een krokodil of zo tegen komen als erfbewaker. Zeg je dan ook dat je tekort bent geschoten in de opvoeding als die beesten iemand verscheuren?

In Zuid-Afrika is het alles behalve handig om ongevraagd een terrein op te gaan en ja dan krijg ook ik wel het gevoel van 'risico van het vak' als je toch over een muur klimt.
Dat dit iets is wat je met opvoeding voor elkaar krijgt, ben ik niet met je eens. Deze mentaliteit zit in een hond of niet. Je kan hoogstens hetgeen er in zit stimuleren of afremmen. Dat heeft niets met opvoeding te maken.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Tineke schreef:

Dat is altijd sneu natuurlijk.
Ik geloof alleen wel dat de agenten daar naar eer en geweten hebben gehandeld.
Een agent kan dat gewoon helaas niet ruiken.

Ik ken ook verhalen waarbij agenten geweld hebben gebruikt totaal onnodig waarbij duidelijk was dat zich al over had gegeven. Dit vind ik heel erg.

Ik hou altijd voor mezelf de regel wat er ook is als de politie mij het bevel geeft te stoppen dan die ik dat. Of als ik tevoorschijn moet komen. Ook al heb je niks gedaan dat wordt dan wel meteen duidelijk.

Als jij je gaat verstoppen, rennen springen etc dan klopt er iets niet.
In het geval van wat jij beschrijft vind ik het wel echt sneu voor zo'n jongen, ik hoop dat hij het verder wel goed maakt.

Maar een inbreker of andere crimineel die zich verstopt voor de politie daar kan ik niet mee zitten hoor als een politie hond hem te pakken geeft gehad. Als de politie zegt dat je tevoorschijn moet komen dan is dat meteen de waarschuwing natuurlijk ;)

Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Anne&Taar schreef:
Liesbeth schreef:
Anne&Taar schreef:

Dat dit iets is wat je met opvoeding voor elkaar krijgt, ben ik niet met je eens. Deze mentaliteit zit in een hond of niet. Je kan hoogstens hetgeen er in zit stimuleren of afremmen. Dat heeft niets met opvoeding te maken.
Ik heb opgevoed niet voor niets tussen haakjes gezet. Misschien had ik beter kunnen zeggen dat ze genoten hebben van GEEN opvoeding :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Cairo_
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cairo_ »

Mijn Duitse herder zou een inbreker kwispelend verwelkomen :D :D
Ik word dan wakker van het enthousiaste gestommel :D :D
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Cairo_ schreef:Mijn Duitse herder zou een inbreker kwispelend verwelkomen :D :D
Ik word dan wakker van het enthousiaste gestommel :D :D
hier wijst het gepeupel je ook naar de koelkast
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

De essentie is domweg dat iemand zijn huis beveiligd op een wijze die de dood van een medemens veroorzaakt. Zou je bv ook valkuilen met rechtopstaande pinnen op je terrein mogen maken? Dat als iemand ongevraagd op je terrein loopt hij in de grond zakt en doorboord wordt? Of mag je bv een elektrische draad spannen op eigen terrein met een dodelijk wattage?

Waarom mag je dan wel honden laten lopen die mensen langzaam maar effectief verscheuren? Je weet op voorhand dat er regelmatig ingebroken wordt en dat je in een onveilig land woont en toch laat je dus deze honden loslopen en geef je ze de kans dit te doen? In feite doe je dit dus met voorbedachte rade en echt omdat je het leven van inbrekers niks waard vindt. Wat Tineke zegt, iemands dood veroorzaken omdat je anders je tv kwijt bent of een kledingstuk van je waslijn wordt gestolen....pffff

Voor mij is het al iets anders als je deze honden binnen hebt en een waarschuwende hond buiten. Om binnen te komen moet je willens en wetens een deur forceren met hoorbaar en zichtbaar deze honden erachter. Nu hoef je slechts je gezicht over een omheining te steken en je loopt al het risico dat ze daarin hangen en je over de schutting trekken.....

Ik heb gewoon geen begrip voor het feit dat mensen het leven van een inbreker niks waard vinden en deze daarom best terecht verscheurd wordt in hun ogen. Iedereen die in die tuin komt wordt verscheurd. Ongeacht of je een broek wilde stelen van de waslijn, dronken was en dacht effe via de tuin van de buren bij je achterdeur te komen omdat je geen sleutel hebt, een kind dat de voetbal in je tuin schiet of een verwarde man die psychische hulp nodig heeft. Deze honden verscheuren niet alleen mensen die je kinderen komen vermoorden nl. Een tuinmuur is niet voldoende bescherming tegen de doodstraf door verscheuren....punt.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Als je hier het verblijf van tijgers ,beren of alligators instapt of met giftige/wurg slangen speelt dan ben je ook de lul .
Je kunt niet verantwoordelijk zijn voor iedereen zijn daden. Die aussie gek die zo nodig met alligators en weet ik al niet moest vechten was ook een gevalletje eigen schuld dikke bult.
Loop je ongevraagt een stierenverblijf of de wei in van een boer dan ben je ook de lul en gevalletje eigen schuld dikke bult.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

toevallig keek ik van de week een aflevering van Judge Rinder,en daar was een vrouw met zoontje uit zuid Afrika,waar dus ingebroken was,de herder was met een hamer zijn kop ingeslagen en moeder en zoon hebben moeten vluchten omdat meneer de inbreker ze wilde vermoorden..

de inbrekerschatjes,je zou er een kopje thee voor willen zetten...dan maar een stel krokodillen in je tuin hoor....
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

sentiment doen ze daar niet aan, maar als die herder hem had gegrepen dan was t een kut hond geweest........ nou echt n iet,.... niet daar, ze snijden voor een klein gewin je strot door, en in die chaos is het al mazzel als ze de dader ge pakken krijgen...... niet dat je er nog wat aan hebt als je dood bent
laeken
Zeer actief

Kimmie schreef:toevallig keek ik van de week een aflevering van Judge Rinder,en daar was een vrouw met zoontje uit zuid Afrika,waar dus ingebroken was,de herder was met een hamer zijn kop ingeslagen en moeder en zoon hebben moeten vluchten omdat meneer de inbreker ze wilde vermoorden..

de inbrekerschatjes,je zou er een kopje thee voor willen zetten...dan maar een stel krokodillen in je tuin hoor....
Een moordenaar is niet hetzelfde als een dief. Misschien mogen mannen wel dood omdat je een verhaaltje kent over een man die iemand wilde verkrachten...
Iemand die niks anders doet dan bv verward een tuin in stappen wordt door deze honden net zo hard vermoord.
Als jij geen onderscheid meer kan maken tussen personen en hun intenties net als deze honden dus moet je beter geen uitspraken doen :roll:

Ik heb letterlijk te maken gehad met een inbreker en een verwarde man in huis. De inbreker hebben we betrapt en dat was een doodsbange verslaafde die bijna door de raam sprong van angst. De andere was een vervuilde asielzoeker die toen ik tegen hem aan liep in mijn eigen huis begon over douchen en help me....

Er zit meer tussen hysterische gedachten over moordenaars en inbrekers die je hond de kop in slaan met een hamer. Ik ben blij dat ik geen twee kapot gebeten mensen op mijn conto heb. Beiden waren totaal ongevaarlijk nl.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

S@ndr@ schreef:sentiment doen ze daar niet aan, maar als die herder hem had gegrepen dan was t een kut hond geweest........ nou echt n iet,.... niet daar, ze snijden voor een klein gewin je strot door, en in die chaos is het al mazzel als ze de dader ge pakken krijgen...... niet dat je er nog wat aan hebt als je dood bent
Gelukkig maken de honden dan het onderscheid tussen wie wel en wie niet strotten door zal snijden....
Buurmeisje dat wil komen spelen met zoon des huizes en die denkt de honden te kennen wordt nl net zo hard kapot gebeten :roll:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

De hele hype van dit soort honden is gebaseerd op hysterie en overdreven angsten. Mensen zijn gewoon aan het verharden en doodsbang voor elkaar. Als je nu eens naar reëele cijfers kijkt en dan eens gaat bedenken hoe vaak er ingebroken wordt en hoe weinig mensen daarbij wat aangedaan wordt op het stelen van hun tv na? Ik sliep prima na de twee inbraken en ik ga echt niet mee in dit hysterische gedoe. Hoef dus geen groep pitbulls die mensen verscheurd om rustig te slapen. Tom is waaks genoeg om me wakker te maken. Bas stond te kwispelen naast de inbreker en ook daarna sliep ik prima.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

laeken schreef:De essentie is domweg dat iemand zijn huis beveiligd op een wijze die de dood van een medemens veroorzaakt. Zou je bv ook valkuilen met rechtopstaande pinnen op je terrein mogen maken? Dat als iemand ongevraagd op je terrein loopt hij in de grond zakt en doorboord wordt? Of mag je bv een elektrische draad spannen op eigen terrein met een dodelijk wattage?

Waarom mag je dan wel honden laten lopen die mensen langzaam maar effectief verscheuren? Je weet op voorhand dat er regelmatig ingebroken wordt en dat je in een onveilig land woont en toch laat je dus deze honden loslopen en geef je ze de kans dit te doen? In feite doe je dit dus met voorbedachte rade en echt omdat je het leven van inbrekers niks waard vindt. Wat Tineke zegt, iemands dood veroorzaken omdat je anders je tv kwijt bent of een kledingstuk van je waslijn wordt gestolen....pffff

Voor mij is het al iets anders als je deze honden binnen hebt en een waarschuwende hond buiten. Om binnen te komen moet je willens en wetens een deur forceren met hoorbaar en zichtbaar deze honden erachter. Nu hoef je slechts je gezicht over een omheining te steken en je loopt al het risico dat ze daarin hangen en je over de schutting trekken.....

Ik heb gewoon geen begrip voor het feit dat mensen het leven van een inbreker niks waard vinden en deze daarom best terecht verscheurd wordt in hun ogen. Iedereen die in die tuin komt wordt verscheurd. Ongeacht of je een broek wilde stelen van de waslijn, dronken was en dacht effe via de tuin van de buren bij je achterdeur te komen omdat je geen sleutel hebt, een kind dat de voetbal in je tuin schiet of een verwarde man die psychische hulp nodig heeft. Deze honden verscheuren niet alleen mensen die je kinderen komen vermoorden nl. Een tuinmuur is niet voldoende bescherming tegen de doodstraf door verscheuren....punt.
Dank je! :ok:
Dat is precies wat ik probeerde te zeggen maar jij doet dat veel duidelijker. Het achteloze 'tja, risico van het vak'-uitspraken schokken mij buitengewoon. Alsof een mensenleven niks waard is. En dan wel zeggen dat het in Zuid-Afrika nu eenmaal veel gewelddadiger is. Maar de mensen die dit roepen wonen wél in Nederland waar dergelijke geweldadigheden helemaal niet voorkomen. Dus hoef je ook niet zo'n standpunt in te nemen als Nederlands burger in het saaie burgerlijke Nederland.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

laeken schreef:
S@ndr@ schreef:sentiment doen ze daar niet aan, maar als die herder hem had gegrepen dan was t een kut hond geweest........ nou echt n iet,.... niet daar, ze snijden voor een klein gewin je strot door, en in die chaos is het al mazzel als ze de dader ge pakken krijgen...... niet dat je er nog wat aan hebt als je dood bent
Gelukkig maken de honden dan het onderscheid tussen wie wel en wie niet strotten door zal snijden....
Buurmeisje dat wil komen spelen met zoon des huizes en die denkt de honden te kennen wordt nl net zo hard kapot gebeten :roll:
dat buurmeisje moet eest over een heel hoog hek heen,...... maar daar hebben we t dan niet over voor t gemak...... en ze kan ook gewoon aanbellen ee je weet wel dat wat gewone mensen doen als ze naar binnen willen :idea:
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:De hele hype van dit soort honden is gebaseerd op hysterie en overdreven angsten. Mensen zijn gewoon aan het verharden en doodsbang voor elkaar. Als je nu eens naar reëele cijfers kijkt en dan eens gaat bedenken hoe vaak er ingebroken wordt en hoe weinig mensen daarbij wat aangedaan wordt op het stelen van hun tv na? Ik sliep prima na de twee inbraken en ik ga echt niet mee in dit hysterische gedoe. Hoef dus geen groep pitbulls die mensen verscheurd om rustig te slapen. Tom is waaks genoeg om me wakker te maken. Bas stond te kwispelen naast de inbreker en ook daarna sliep ik prima.
Je schijt zelf ook peulen als je een SPA tegen komt. :19:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

lieke schreef:
laeken schreef:De essentie is domweg dat iemand zijn huis beveiligd op een wijze die de dood van een medemens veroorzaakt. Zou je bv ook valkuilen met rechtopstaande pinnen op je terrein mogen maken? Dat als iemand ongevraagd op je terrein loopt hij in de grond zakt en doorboord wordt? Of mag je bv een elektrische draad spannen op eigen terrein met een dodelijk wattage?

Dank je! :ok:
Dat is precies wat ik probeerde te zeggen maar jij doet dat veel duidelijker. Het achteloze 'tja, risico van het vak'-uitspraken schokken mij buitengewoon. Alsof een mensenleven niks waard is. En dan wel zeggen dat het in Zuid-Afrika nu eenmaal veel gewelddadiger is. Maar de mensen die dit roepen wonen wél in Nederland waar dergelijke geweldadigheden helemaal niet voorkomen. Dus hoef je ook niet zo'n standpunt in te nemen als Nederlands burger in het saaie burgerlijke Nederland.
:E: :E:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
laeken schreef:De hele hype van dit soort honden is gebaseerd op hysterie en overdreven angsten. Mensen zijn gewoon aan het verharden en doodsbang voor elkaar. Als je nu eens naar reëele cijfers kijkt en dan eens gaat bedenken hoe vaak er ingebroken wordt en hoe weinig mensen daarbij wat aangedaan wordt op het stelen van hun tv na? Ik sliep prima na de twee inbraken en ik ga echt niet mee in dit hysterische gedoe. Hoef dus geen groep pitbulls die mensen verscheurd om rustig te slapen. Tom is waaks genoeg om me wakker te maken. Bas stond te kwispelen naast de inbreker en ook daarna sliep ik prima.
Alleen als ik mijn hondjes bij me heb. Is dat gek? Begrijp niet goed wat je punt is in deze?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:
bouvierpoedel schreef:
Alleen als ik mijn hondjes bij me heb. Is dat gek? Begrijp niet goed wat je punt is in deze?
Omdat je het over hysterie en overdreven angsten hebt van mensen voor dit soort honden.
laeken
Zeer actief

Wat ik ook nog wel het vermelden waard vind is dat deze man waarschijnlijk niets vermoedend die muur over ging. Immers, hadden die honden onderaan de muur gestaan dan had hij dit nooit gedaan. Daarnaast kunnen de honden hem er ook overheen getrokken hebben. Dat is wat ze deze honden vaak leren. Wachten tot er wat over de muur komt en dan die persoon de tuin in trekken. Hoe ver wil je gaan in bewaken? Lijkt voor mij meer op willens en wetens zorgen voor vreselijke incidenten.

Zie onderstaande filmpje over hoe dit soort honden soms getraind worden. 1 arm op de muur en je gaat er aan....bezopen als je het mij vraagt. Eva was genoeg bewaking om elke inbraak te verijdelen. En daar zou niemand het leven bij laten...

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”