Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar haal jij je proteïne vandaan?

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

63673J

Re: Waar haal jij je proteïne vandaan?

Ongelezen bericht door 63673J »

Floortje schreef:En als er nog mensen zijn die tussen het tekenen van petities en het delen van facebookberichten door nog wat tijd en energie over hebben, kijk dan hier eens:

https://www.varkensinnood.nl/varkensboeren

Koop rechtstreeks bij de boer, dan word je niet door dit verschrikkelijke systeem gedwongen om mishandelde dieren in de supermarkt te kopen.
Dat doen wij ook, voor mijn man, die af en toe vlees eet. Maar daarmee is de narigheid voor de dieren in de intensieve veehouderij niet opgelost.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Rataplan schreef:
jvanringen schreef:Ik eet plantaardig, al jaren. Maar eigenlijk vind ik dat niet relevant. Wat boeren bashen betreft, daar heb ik geen behoefte aan. Soms maken dingen me wel boos, zoals die mestfraude die maar doorgaat en doorgaat, en dat er flink gesjoemeld wordt met biologische producten. Geef je daar je goeie geld aan uit en word je gewoon bedonderd. Daar word ik dus kwaad van.
Ja dit dus ook, maar ook dat al die regelingen perverse prikkels hebben. Boeren dus blijkbaar heel lang door kunnen gaan met de wet overtreden voor er daadwerkelijk iets gedaan gaat worden. Ze komen er met een kleine tik op de vingers mee weg. Denk jij dat je er mee weg komt 1200 honden te laten stikken en de volgende dag gewoon weer verder kan gaan met honden houden?
Precies, het hele systeem zit vol met perverse prikkels. En dat is met meer dingen zo. Met het vliegtuig naar Boedapest kost €60, met de trein €400. Is toch niet te volgen? En alles wordt bij de consument neergelegd, die moet dan maar geen vlees en zuivel meer eten, maar niet meer vliegen, enzovoort.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Miezemuis schreef:Op zich vind ik best dat de gemiddelde Nederlander mag weten hoe het er aan toe gaat in stallen ( als dat behoefte aan is) maar de manier waarop dit nu gebeurt vind ik diep en diep triest. Het probleem is dat mi de gemiddelde mens just dwars en boos wordt van dit soort mafketels en ipv zich verdiepen in diervriendelijke manieren van dieren houden, vooral niet geassocieerd wil worden met deze lui. Het streeft dus zijn doel voorbij.

Mijn dochter is ooit met een kinderfeest naar een varkensboerderij geweest en weigert sindsdien varkensvlees te eten ( wat prima is).
Maar zijn er nu dan dingen naar buiten gebracht die men vooraf niet wist? Volgens mij is alle info over hoe het er aan toe gaat in stallen gewoon te vinden. En als je het in het echt wilt zien, kan dat ook. Er zijn meer en meer zichtstallen waar je zonder afspraak kan gaan kijken. En als je naar een boer gaat en uitlegt dat je graag wilt weten waar je vlees vandaan komt en zijn kant van het verhaal wil horen, denk ik dat je bij veel boeren ook best eens mee naar binnen mag.
Rataplan schreef:
jvanringen schreef:Ik eet plantaardig, al jaren. Maar eigenlijk vind ik dat niet relevant. Wat boeren bashen betreft, daar heb ik geen behoefte aan. Soms maken dingen me wel boos, zoals die mestfraude die maar doorgaat en doorgaat, en dat er flink gesjoemeld wordt met biologische producten. Geef je daar je goeie geld aan uit en word je gewoon bedonderd. Daar word ik dus kwaad van.
Ja dit dus ook, maar ook dat al die regelingen perverse prikkels hebben. Boeren dus blijkbaar heel lang door kunnen gaan met de wet overtreden voor er daadwerkelijk iets gedaan gaat worden. Ze komen er met een kleine tik op de vingers mee weg. Denk jij dat je er mee weg komt 1200 honden te laten stikken en de volgende dag gewoon weer verder kan gaan met honden houden?
Want die 1200 varkens heeft hij met opzet laten stikken? :denken:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

veertje schreef:Want die 1200 varkens heeft hij met opzet laten stikken? :denken:
Dat is niet bewezen, het is nog in onderzoek. Wel is het zo dat hij "vergeten" is het te melden. Ze worden zonder toezicht gehouden.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

veertje schreef:
Miezemuis schreef:Op zich vind ik best dat de gemiddelde Nederlander mag weten hoe het er aan toe gaat in stallen ( als dat behoefte aan is) maar de manier waarop dit nu gebeurt vind ik diep en diep triest. Het probleem is dat mi de gemiddelde mens just dwars en boos wordt van dit soort mafketels en ipv zich verdiepen in diervriendelijke manieren van dieren houden, vooral niet geassocieerd wil worden met deze lui. Het streeft dus zijn doel voorbij.

Mijn dochter is ooit met een kinderfeest naar een varkensboerderij geweest en weigert sindsdien varkensvlees te eten ( wat prima is).
Maar zijn er nu dan dingen naar buiten gebracht die men vooraf niet wist? Volgens mij is alle info over hoe het er aan toe gaat in stallen gewoon te vinden. En als je het in het echt wilt zien, kan dat ook. Er zijn meer en meer zichtstallen waar je zonder afspraak kan gaan kijken. En als je naar een boer gaat en uitlegt dat je graag wilt weten waar je vlees vandaan komt en zijn kant van het verhaal wil horen, denk ik dat je bij veel boeren ook best eens mee naar binnen mag.
Rataplan schreef:
Want die 1200 varkens heeft hij met opzet laten stikken? :denken:
Ik zeg ook niet dat dat niet zo is. Info is zeker te vinden als je zoekt.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Rataplan schreef:
veertje schreef:Want die 1200 varkens heeft hij met opzet laten stikken? :denken:
Dat is niet bewezen, het is nog in onderzoek. Wel is het zo dat hij "vergeten" is het te melden. Ze worden zonder toezicht gehouden.
Er is geen meldingsplicht, dan hoef je ook niets te vergeten.
Ze worden geautomatiseerd gehouden. Ik snap dat een boer op zijn beveiligingssysteem rekent.
Ik denk niet dat er ergens een nachtwaker de hele nacht op een schermpje zit te kijken.
Dat onderzoek zou eind 2018 afgerond zijn. Laat lekker lang op zich wachten en in de tussentijd is die boer aangeschoten wild.
Rataplan
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Rataplan schreef:
Er is geen meldingsplicht, dan hoef je ook niets te vergeten.
Ze worden geautomatiseerd gehouden. Ik snap dat een boer op zijn beveiligingssysteem rekent.
Ik denk niet dat er ergens een nachtwaker de hele nacht op een schermpje zit te kijken.
Dat onderzoek zou eind 2018 afgerond zijn. Laat lekker lang op zich wachten en in de tussentijd is die boer aangeschoten wild.
Jawel, dit had bij de burgmeester wel gemeld moeten worden. Het gaat om een grote hoeveelheid dieren in zijn gemeente. Dit heeft hij blijkbaar al eerder verzuimd en is ook daarvoor door de NVWA op de vingers getikt.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
veertje
Zeer actief

Rataplan schreef:

Er wordt geen enkel varken zonder toezicht gehouden. Er staat niet 24 uur per dag iemand naast nee, maar een boer loopt meerdere keren per dag zijn rondes door het bedrijf. Daar helpt techniek een handje aan mee, maar met techniek kan helaas ook wel eens iets misgaan.
Rataplan
Zeer actief

veertje schreef:
Rataplan schreef:

Er wordt geen enkel varken zonder toezicht gehouden. Er staat niet 24 uur per dag iemand naast nee, maar een boer loopt meerdere keren per dag zijn rondes door het bedrijf. Daar helpt techniek een handje aan mee, maar met techniek kan helaas ook wel eens iets misgaan.
Er is een Pools sprekende toezichthouder volgens de buurman. Er is een vergunning voor bijna 3000 varkens, er woont niemand op het terrein. Dat is niet dat de techniek "een handje mee" werkt, dat is gewoon een fabriek. Het idyllische beeld van een boer, die dag in dag uit bij het krieken van de dag zijn varkens voert, ze bij naam kent en een traan wegpinkt als ze naar de slacht gaan, is daar toch ver van vandaan. Niet erg als we zo dieren willen houden maar duidelijkheid voor de consument lijkt mij toch een voorwaarde, anders valt er niets te kiezen.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Je hoeft ook geen boer te worden natuurlijk. Het argument dat de boer niks aan de omstandigheden kan doen 'want de markt' vind ik toch wat krom.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Rataplan schreef:
veertje schreef:
Rataplan schreef:

Er is een Pools sprekende toezichthouder volgens de buurman. Er is een vergunning voor bijna 3000 varkens, er woont niemand op het terrein. Dat is niet dat de techniek "een handje mee" werkt, dat is gewoon een fabriek. Het idyllische beeld van een boer, die dag in dag uit bij het krieken van de dag zijn varkens voert, ze bij naam kent en een traan wegpinkt als ze naar de slacht gaan, is daar toch ver van vandaan. Niet erg als we zo dieren willen houden maar duidelijkheid voor de consument lijkt mij toch een voorwaarde, anders valt er niets te kiezen.
Helemaal mee eens :ok:
Maar dat kan toch?
Floortje
Zeer actief

Cleva schreef:
Alfilillo schreef: Het argument dat de boer niks aan de omstandigheden kan doen 'want de markt' vind ik toch wat krom.

Het is niet alleen krom. Het is een verdorven hoerenmentaliteit.

Als je denkt dat alles wat je bij wet toegestaan is in combinatie met wat geld verdient daarom ook maar oke is dan ben je gewoon van god los en dat zijn veel boeren ook.
Niet alleen boeren trouwens, hoor maar daar hebben we het nu wel over.

Je bent gewoon zelf verantwoordelijk voor wat je doet en als je er voor kiest om alles te doen wat een extra stuiver oplevert, stelselmatig ten koste van het welzijn van je dieren dan is dat een mentaliteit waar mensen iets van kunnen en mogen vinden.
Ook als ze zelf niet meteen voor biologisch vrijheidsvlees gaan.
Ja echt?

Als ik een hip jurkje bij de H&M haal dan weet ik heus wel dat die door een Bengaals kindje in elkaar geflanst is. Moet ik dan gaan vingerwijzen en klagen dat ik een slachtoffer bent van het systeem? Of is het dan toch handiger om in de spiegel te kijken en toe te geven dat ik een slappe zak ben?
veertje
Zeer actief

Rataplan schreef:
veertje schreef:
Rataplan schreef:

Wat is er precies niet duidelijk dan? Zoals gezegd, het is allemaal geen groot geheim wat er zich in een stal afspeelt. Ik denk dat er bij producenten van veel levensmiddelen grotere geheimen zijn dan bij boeren.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

nyckle schreef:
Rataplan schreef:
nyckle schreef:
Rataplan schreef:Hier ook nog wat achtergrond over de boer in kwestie:
https://www.ad.nl/binnenland/hoe-kon-di ... ~ae33ae7e/
https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... t-hard-aan
https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/327 ... -afgevoerd

Hij houdt heel graag de poort dicht ook voor de toezichthouders :wink:
Leg dat eens uit?
een varkenshouder uit
Oostburg: Van Sleuwen
Haaren: Wim Vugts
Wim verhuurt zijn pand :wink:
Dus als ik een pand verhuur ben ik ook verantwoordelijk voor de dood van dieren die er worden gehouden? De woningstichting zal dan wel een speciale clausule hebben.

als jij een pand verhuurt en er zit een wiet kwekerij in dan ben je ook verantwoordelijk...dus wat mij betreft is de eigenaar van het pand medeverantwoordelijk ;-)
:pop:
veertje
Zeer actief

Alfilillo schreef:Je hoeft ook geen boer te worden natuurlijk. Het argument dat de boer niks aan de omstandigheden kan doen 'want de markt' vind ik toch wat krom.

Hoeft ook niet, het is niet voor niks dat een groot deel van de boeren stopt of dat er geen bedrijfsopvolgers meer zijn. Maar het is ook zo dat boer zijn niet een beroep is zoals politieagent of automonteur. Het is vaak een bedrijf dat al verschillende generaties in de familie is en waar je mee opgegroeid bent. Het vergt een bepaalde levensstijl, je woont op je werk en het gaat allemaal 24/7 door. Zoiets zet je niet even aan de kant om dan maar een ander beroep te kiezen.

En in zekere mate kan een boer wel iets aan de omstandigheden doen, maar men onderschat vaak hoeveel geld erbij komt kijken. Ten eerste moet er geld zijn om te kunnen investeren en de laatste jaren is er niet echt geld verdiend met varkens houden, dus dat geld is er meestal niet. Dan zou je bij een bank kunnen lenen, maar zonder gedegen plan om dat geld ook terug te verdienen, krijg je geen lening. En dat terugverdienen wordt lastig, omdat veel verbeteringen zich niet doorvertalen in de prijs die voor een varken gegeven wordt.

Ik ben de laatste die zal zeggen dat boeren alles perfect volgens de regeltjes doen en netjes werken. Nee, er gaat heus wel wat mis en er moeten dingen anders en beter. En ik kan me ook wel eens ergeren aan boeren die trots verkondigen over hoe goed ze het voor elkaar hebben, terwijl de foto's laten zien dat ze het maatschappelijke dilemma niet begrepen hebben. Maar ik weet ook in wat voor ingewikkelde situatie het hele systeem zit. De hele keten moet met de neus dezelfde kant op en dat is nu niet het geval. En zolang daar niks aan verandert zal iedereen schoppen tegen degene in de schakel waar de meeste emotie bij komt kijken en is die de sjaak.
Rataplan
Zeer actief

veertje schreef:Wat is er precies niet duidelijk dan? Zoals gezegd, het is allemaal geen groot geheim wat er zich in een stal afspeelt. Ik denk dat er bij producenten van veel levensmiddelen grotere geheimen zijn dan bij boeren.
Ja en bij Narcos ook maar daar gaat dit topic niet over :mrgreen: Ik denk wel dat het bij veel consumenten niet duidelijk is, ik ben dan wel geen consument van vlees maar ik wist bijvoorbeeld niet dat 80 tot 90 % van de varkensbedrijven bijna geheel op automatisch worden bediend. En telkens bij undercoverbeelden van slachterijen en bij varkensboeren reageert de consument toch geschokt. Ik vond het zelf ook schokkend om te zien hoe de dieren die iets mankeren, lees: ze gaan geld kosten in plaats van opleveren, met zo'n onverschilligheid aan de kant worden gedonderd. Ook dus het laatste incident waar ze dit ook op film hebben.
Ook de toename van het aantal biggen per worp, dat dit zo enorm is toegenomen en ook hoe snel ze moeten groeien, alles is gericht op een gigantische productie.
Ik vind het ook schokkend dat je dus gewoon in land A kan worden veroordeeld en nooit meer varkens mag houden en in land B gewoon weer een vergunning kan aanvragen. Nou ja goed misschien heb ik me er niet zo in verdiept en is dit bij de vleeskopers wel duidelijk.
De schandalen, de onverschilligheid, de perverse subsidies, ook het slachtoffergedrag en de eurotekens in de ogen, het staat mij zo tegen dat ik al heel lang veganist ben :wink:
Maar zie je het echt zo, is die wereld echt zo transparant dat er morgen in alle slachterijen en boerenbedrijven grote ramen komen zodat de consument elke dag mee mag kijken en dat wij dus niets zien wat er niet al bekend is?
veertje
Zeer actief

Rataplan schreef:
veertje schreef:Wat is er precies niet duidelijk dan? Zoals gezegd, het is allemaal geen groot geheim wat er zich in een stal afspeelt. Ik denk dat er bij producenten van veel levensmiddelen grotere geheimen zijn dan bij boeren.
Ja en bij Narcos ook maar daar gaat dit topic niet over :mrgreen: Ik denk wel dat het bij veel consumenten niet duidelijk is, ik ben dan wel geen consument van vlees maar ik wist bijvoorbeeld niet dat 80 tot 90 % van de varkensbedrijven bijna geheel op automatisch worden bediend. En telkens bij undercoverbeelden van slachterijen en bij varkensboeren reageert de consument toch geschokt. Ik vond het zelf ook schokkend om te zien hoe de dieren die iets mankeren, lees: ze gaan geld kosten in plaats van opleveren, met zo'n onverschilligheid aan de kant worden gedonderd. Ook dus het laatste incident waar ze dit ook op film hebben.
Ook de toename van het aantal biggen per worp, dat dit zo enorm is toegenomen en ook hoe snel ze moeten groeien, alles is gericht op een gigantische productie.
Ik vind het ook schokkend dat je dus gewoon in land A kan worden veroordeeld en nooit meer varkens mag houden en in land B gewoon weer een vergunning kan aanvragen. Nou ja goed misschien heb ik me er niet zo in verdiept en is dit bij de vleeskopers wel duidelijk.
De schandalen, de onverschilligheid, de perverse subsidies, ook het slachtoffergedrag en de eurotekens in de ogen, het staat mij zo tegen dat ik al heel lang veganist ben :wink:
Maar zie je het echt zo, is die wereld echt zo transparant dat er morgen in alle slachterijen en boerenbedrijven grote ramen komen zodat de consument elke dag mee mag kijken en dat wij dus niets zien wat er niet al bekend is?
Die slachterij is er al. In Nederland (helaas) nog niet, maar in Denemarken wel. Ik heb de link wel eens gedeeld geloof ik. Het hele proces is op hun website te vinden met beelden (Klik). Daar hebben ze het kantoor zo gebouwd, dat bezoekers van begin tot eind het hele slachtproces kunnen volgen van achter het glas. Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik het bezocht, hadden ze een wachtlijst voor de bezoekers van 4 maanden.

En er zijn boerenbedrijven met zichtruimtes waar je zo langs kan gaan zonder afspraak. Het zal vast niet zo snel bij alle boerenbedrijven gebeuren, maar dat heeft niet zozeer te maken met het geheim willen houden van wat er zich afspeelt achter de deur. Sommige boeren willen niet zomaar bezoekers op het erf, vanwege ziekte-insleep of vanwege privacy redenen (ze wonen er immers zelf ook). En acties als deze inval helpen daar niet aan mee, er heerst toch een angst dat het hen ook overkomt. Foto's zonder context maken is heel makkelijk. En ook bij een zichtstal kan je dingen laten zien die emotie oproepen. Dat is voor veel boeren toch een lastig punt.

Ik werk bij een bedrijf dat varkensvoer maakt. Ook wij hebben hier regelmatig groepen over de vloer die komen kijken hoe dat er aan toe gaat.

Voor wat betreft die automatisering, dat is ook iets wat de laatste jaren wel toeneemt. Maar ook sterk afhankelijk van het soort bedrijf. Bij een bedrijf met alleen vleesvarkens kan er inderdaad redelijk veel automatisch. Het moet ook automatisch, want het is echt geen doen meer om dat niet te doen. Of je moet heel veel handjes en vooral ogen hebben om te helpen. Maar het is echt niet zo dat er niemand meer komt kijken in de stal. De techniek helpt alleen. Denk hierbij aan het sturen van het klimaat met behulp van sensoren, het voeren van de varkens, automatisch wegen etc. De techniek kan snel registreren wanneer er afwijkingen van de norm zijn, zodat een boer kan schakelen hierop. Bij het houden van zeugen en biggen komt nog veel handwerk aan te pas. Daar wordt ook wel wat automatisch gedaan, maar sommige dingen kunnen niet automatisch.

En ja, uiteindelijk blijft het een bedrijf waarbij zorgen dat er meer geld binnenkomt dan uitgaat belangrijk is. Dat is zo en maakt het er niet makkelijker op. Over geld verdienen kan je nog niet eens echt spreken, want het was de laatste jaren vooral een kwestie van zo min mogelijk verlies draaien.
Ik vind dat ook een moeilijke in discussies als deze, want je moet zakelijke argumenten en euro's zetten tegenover emotie en dat is heel moeilijk discussiëren. Ik zou hier graag een zo compleet mogelijk beeld schetsen, maar dat valt niet mee, er spelen zo ontzettend veel factoren een rol. Dus vraag vooral en ik zal m'n best doen het te beantwoorden :wink:
Floortje
Zeer actief

Cleva schreef:
Floortje schreef:
Als ik een hip jurkje bij de H&M haal dan weet ik heus wel dat die door een Bengaals kindje in elkaar geflanst is. Moet ik dan gaan vingerwijzen en klagen dat ik een slachtoffer bent van het systeem? Of is het dan toch handiger om in de spiegel te kijken en toe te geven dat ik een slappe zak ben?
Wat jij allemaal met jezelf in de spiegel bespreekt vind ik niet relevant aan de verantwoordelijkheid die de eigenaar van dat naaiatelier heeft.
Het is toch niet het een of het ander?
Nee. Juist allebei. Dus kritiek op een ander en eigen verantwoordelijkheid.
Gewelddadige acties uitvoeren of goedkeuren en daarna zelf wel gewoon een fout product kopen noem ik hypocriet.
Friesenfransman

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Floortje schreef:En als er nog mensen zijn die tussen het tekenen van petities en het delen van facebookberichten door nog wat tijd en energie over hebben, kijk dan hier eens:

https://www.varkensinnood.nl/varkensboeren

Koop rechtstreeks bij de boer, dan word je niet door dit verschrikkelijke systeem gedwongen om mishandelde dieren in de supermarkt te kopen.
De Veldvarkens staan er ongetwijfeld niet bij omdat ze volgens mij niet echt varkensboer zijn. Maar ook daar kun je soms rechtstreeks vlees kopen.

Geen varkens maar wel Waterbuffels, ik ben er nog nooit geweest jammergenoeg maar hun facebookberichten vind ik uitermate transparant. Naast het lief wordt er ook meer dan genoeg leed gedeeld.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Esther Ouwehand wilde er in de Kamer en voor camera geen afstand van nemen. Ewald Engelen, de vriend van Thieme en zelf op de lijst voor de PvdD noemde op Twitter de bezetters ‘helden’.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

under the red sky schreef:Esther Ouwehand wilde er in de Kamer en voor camera geen afstand van nemen. Ewald Engelen, de vriend van Thieme en zelf op de lijst voor de PvdD noemde op Twitter de bezetters ‘helden’.
DAt kan nog wat worden in een debat.
nyckle
Zeer actief

Maar thieme is ook van de 7e dag adventisten en die zal altijd proberen God een handje te helpen. De leeuw en het schaap zullen en moeten naast elkaar moeten herkauwen.

Verdomd, ik denk toch dat die lieden niet links, maar ultra rechts in de kamer moeten zitten.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

nyckle schreef:Maar thieme is ook van de 7e dag adventisten en die zal altijd proberen God een handje te helpen. De leeuw en het schaap zullen en moeten naast elkaar moeten herkauwen.

Verdomd, ik denk toch dat die lieden niet links, maar ultra rechts in de kamer moeten zitten.
Nee hoor, is dezelfde sprookjeswereld als de linkse kerk en de religie van de eetstoornis.
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Begin maar een manege of een camping als de varkens je niet genoeg interesseren om er dagelijks een uurtje extra mee bezig te zijn.
Misschien moet je de reacties van Veertje nog even teruglezen. Zo simpel is het dus niet.
En voor deze extremisten is het ook helemaal geen zaak van een uurtje extra, of een uitloop buiten of extra leefruimte. Zij zijn fundamenteel tegen elke vorm van dierhouderij.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Geen idee of dit werkt maar op Twitter staat een heldere uitleg over de varkenshouderij:
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

En Kooi plaatste een brief van Jan ten Cate. Zet je maar schrap als dergelijke figuren het voor het zeggen krijgen. Ook het houden van huisdieren zien zij als 'onderdrukking'.
In de eerste plaats krijgen zij het niet voor het zeggen en in de tweede plaats wil dat nog niet zeggen dat alles wat hij beweert in de brief flauwekul is, noch ontkracht het op welke manier dan ook het leed dat te zien is op de foto van de megastal.

Bovenstaande link met de zogenaamde 'heldere uitleg over de varkenshouderij', doet dat ook niet.
'a picture paints a thousand words'. ( excusez les mots Anglais).
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

@ Cleva,

Goed verhaal.
Mij zou je niet horen zeuren als je op die manier aan je vlees kwam. Dat ik het niet hoef, betekent niet dat een ander het dan ook zo moet doen.
nyckle
Zeer actief

kooi schreef:@ Cleva,

Goed verhaal.
Mij zou je niet horen zeuren als je op die manier aan je vlees kwam. Dat ik het niet hoef, betekent niet dat een ander het dan ook zo moet doen.
Je zeurt anders genoeg over jagers. Zo niet dan zijn het wel negers. :-)
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

kooi schreef:@ Cleva,

Goed verhaal.
Maar jij bent toch nog niet zo lang vegetariër of wel? Of vergis ik me met iemand anders? :wink:
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

kooi schreef:
En Kooi plaatste een brief van Jan ten Cate. Zet je maar schrap als dergelijke figuren het voor het zeggen krijgen. Ook het houden van huisdieren zien zij als 'onderdrukking'.
In de eerste plaats krijgen zij het niet voor het zeggen en in de tweede plaats wil dat nog niet zeggen dat alles wat hij beweert in de brief flauwekul is, noch ontkracht het op welke manier dan ook het leed dat te zien is op de foto van de megastal.

Bovenstaande link met de zogenaamde 'heldere uitleg over de varkenshouderij', doet dat ook niet.
'a picture paints a thousand words'. ( excusez les mots Anglais).
Het is nog maar de vraag waar die foto's überhaupt zijn gemaakt. Na acties in Canada en Spanje werden namelijk exact dezelfde foto's gedeeld.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”