Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buurhond als logee

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Re: Buurhond als logee

Ongelezen bericht door Marion. »

Steffen schreef: 22 aug 2024 21:23ik ben i.d.d. anders en wat raar, maar dat maakt dat ik ook een bepaalde expertise heb en in de top van black social engineers sta in Nederland.
En hoe heet dat in het Nederlands? Dat je in de top van de zwarte, sociale ontwikkelaars in Nederland staat?
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

Afbeelding
Steffen
Actief
Mijn ras(sen): Pitbull achtige
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Steffen »

Steffen
Actief

Morgen toch nog even naar de dierenarts voor de chip uit te lezen.

Dit is een fake chat bericht van wat kon zijn…

Opmerking moderator

videoclip verwijderd topic wordt onoverzichtelijk en whatsappbericht verwijderd ivm niet toegestaan op het forum
Steffen
Actief

Blue opletten (kijk mijn aan) opdracht: Lindesfarn!

https://wiki.sha2017.org/w/Village:212
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Steffen schreef: 22 aug 2024 18:24 @Beheerder/mod, slotje op dit onderwerp.
Waarom?
Afbeelding
Steffen
Actief

Steffen schreef: 22 aug 2024 22:49 Blue opletten (kijk mijn aan) opdracht: Lindesfarn!

Signal blast :violin:
https://wiki.sha2017.org/w/Village:212
&amp
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik hoop in elk geval alles goed komt en al hebben mensen vragen, niemand kan je verplichten te antwoorden, maar een rede voor een slotje zie ik ook niet wand vragen staat nog altijd vrij toch
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Steffen schreef: 22 aug 2024 17:51 Ik pak hem zijn hond niet af, en wat ik voel, wens, kan en wil doet er niet toe! Het is niet mijn hond!

Fuck. :boos:
Nee, maar als hij al sinds gisteren terug is in Nederland, dan neem ik aan dat hij de hond direct op komt halen als hij zo graag voor de hond wil zorgen. Heb 1x mijn hond in pension/asiel moeten doen en telde de dagen af dat ik hem weer op kon halen, want ik vond het 10x niets.
Snap ook wel dat je die hond teruggeeft als hij hem komt halen, maar feitelijk heb jij al weken kost en inwoning gegeven + training.

Je weet ook niet hoe Blue gaat reageren hé. Honden kunnen ongeacht wat dolblij zijn om de oude baas weer te zien, wat vaak logisch is als ze een fijne band hebben/hadden. Met 1 hond ging ik vrij rap op visite naar de baas en in het huis waar hij was opgegroeid en getraind voor 4 jaar, maar de hond verloor me geen seconde uit het oog, en stond rap bij de voordeur toen ik aanstalten maakte om weer weg te gaan. Toen baas bij mij in huis kwam gromde de hond zelfs en liet zijn tanden zien, m.a.w. " Jij hebt niets meer over mij te zeggen en ik woon nu hier" .
De tweede had een gouden leven op boerderij gehad voor ze bij mij kwam, de wip en de wap had ze daar en een grote roedel honden. Ik was veel strenger, en woonde kleiner etc... toch toen de bazin met de roedel langs kwam was ze blij, maar ook zij gaf heel duidelijk aan niet de wens te hebben om mee terug de auto in te springen met haar bazin en moederhond mee.

Ik hoop natuurlijk omdat je Blue terug wilt geven, dat je bovenstaande gaat merken, want voor mijn gevoel is die hond nu echt wel aan jou gehecht al. En gezien die woede uitbarsting van de andere baas en als die vriendin van de baas ook weer terug komt in beeld, die dus angst voor de hond heeft en voor mijn gevoel blij dat ze van hem af was, denk ik dat het absoluut niet ok gaat met Blue in die setting.

Dit is misschien wel een lering voor je. Uit goedheid een hond tijdelijk opvangen, maar wel wat te betrokken geworden bij mensen die je eigenlijk liever wat op afstand had moeten of kunnen houden.
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Ongelezen bericht door lilalila »

Eigenlijk moet je als die baas zijn hond terug wil, even een rekensommetje maken. Jij hebt de hond onderdak en intensieve zorg geboden. Het aantal dagen keer 15 euro lijkt me een redelijke vergoeding.
Wil de baas de hond dan nog wel terug, of mag je hem dan houden?

Ik hoop op een goede plek voor de hond.
Laatst gewijzigd door lilalila op 24 aug 2024 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Steffen
Actief

Jongens, ik heb het gehad en trek dit verhaal niet meer en word roppig in gedachten en recalcitrant. Hond is nu al twee dagen totaal onrustig en verscheurt alles, poept en plaste in huis, slaapt niet meer door en jankt bij de voordeur.

Buurman stuurde berichte dat hij de vlucht heeft gemist en probeer al een paar dagen contact te leggen wat niet lukt. Contact met vriendin en die zegt ook geen contact te hebben. Heb aangegeven dat dit niet meer weken kan duren en krijg reactie dat de hond dan maar verkocht moet worden (wellicht als grapje).

Waar mijn grootste probleem nu zit en waar het vast loopt, is dat ik door slaapgebrek en stress steeds meer epileptische aanvallen begin te krijgen. Ik raak totaal uitgeput en al mijn planning wat ik heb, gaat niet door.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat betekent volgens mij dat deze hond ook voor jou niet geschikt is.
Ik hoop dat die baas snel terug is en als ze moeilijk blijven doen is er maar één optie.
Breng de hond naar het asiel.
Het is niet de bedoeling dat je er zelf ziek van wordt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Steffen
Actief

Een groot probleem is dat ik de hond niet uiterst doortrain alsof hij van mij is, stom gezegd kan ik de hond maken zoals ik hem wil, vannacht heeft hij alleen in de gang geslapen wat goed ging op het ontlasten na.

In bed slapen kan ook prima en we hebben al een draai gevonden dat we beide goed kunnen slapen, dit met de gedachte dat hij eventueel mee zou gaan op vakantie. Helaas blijft het wel een heel groot probleem dat hij tig landen niet in mag en ik dan mijn eigen dromen opgeef voor een hond die ik niet bewust heb gekozen. Ik wil wel een hond, ik wil ook dit soort hond, maar niet nu.

De hond zelf is immens sterk aan mij gehecht inmiddels, hij waakt ook over mij en waarschuwt als ik in een aura zit (voorteken van epilepsie). Hij springt boven op mijn gezicht en begint heftig te likken, blijkbaar kan hij dus mijn aanvallen voelen aankomen wat ik wel heel prettig vind en wat mij een heel veilig gevoel geeft. Punt is alleen dat ik normaal gesproken amper last heb van mijn epilepsie omdat ik goed rekening hou met mijn slaap en voeding, maar nu gaat het mis doordat er geen planning meer is en veel onduidelijkheid.

Dit verhaal is geheel niet zoals ik het voor mij zag, en domweg een poosje voor de hond zorgen en trainen zodat hij beter terugkomt, loopt nu wel heel raar. Ik voel mij helemaal niet in een prettige situatie nu en het gaat mij echt aan het hoofd. Ik trek dit nu heel slecht en weet gewoon niet meer wat de bedoeling is.

Ik wou ook niet te veel ingaan op de berichten van anderen, niet te veel voor de hond doen om vervreemding te voorkomen, niet de grootste lol gaan maken met hem met de gedachte waar hij straks weer is. Hij traint ook veel te makkelijk en had ook niet verwacht dat het zo makkelijk en goed zou gaan.

Ik blijf erbij dat de hond eerst terug moet, en daarna zie ik wel weer en heb dan tijd om een paar dingen af te maken wat nu niet kan. Verder wil ik geen fout woord spreken over mijn buurmeisje, ze is maar 21 jaar oud en verwacht niets van haar, zij wil dit ook allemaal niet en bescherm haar daar ook in. Ik ben wel heel realistisch dat ze een vriend heeft die tegen de muren aanslaat en door het glas van de voordeur, je hebt bij mij dan al heel snel weinig respect. Ik wil hier wel de kanttekening bij maken dat hij ook onder immense spanning leeft en zware migraineaanvallen heeft, ik heb hem dan ook aangeboden om samen met mij te trainen zodat hij meer ontspanning krijgt. Het is dus niet een raar agressief doorgedraaid persoon die gevaarlijk is.

PS: Ik ga niet lopen janken over geld en rare voorwaarden stellen! Ik ben mij heel bewust van kosten en risico's. Ik heb de verantwoording genomen voor mijn buurmeisje zodat zij veilig is, ik heb de hond in huis genomen zodat zij zonder angst kan leven van een hond die ze helemaal niet heeft gewild.
Laatst gewijzigd door Steffen op 25 aug 2024 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik begrijp het denk ik wel jij moet echt weten waar je aan toe bent en geen vage onzekerheden dat maakt je onrustig denk ik
of ik moet het verkeerd zien maar ik hoop dat je snel wat duidelijkheid hebt
Afbeelding
Steffen
Actief

Ik kan hier de beste vriend aan hebben wat ik maar wil, maar ik behandel hem als een hond die slechts op logee is. Ik daag hem wat uit, test hem, kijk wat hij kan, maar leer hem voor mijn gevoel net niets (alleen wat een standaard luie eigenaar zou doen). Ik wil ook echt dat de buurman terug is en zelf kan zien hoe de hond nu is en dat hij ook een eerlijke kans heeft om te zien wat een immens fijne hond dit is. Ik blijf ook volledig bereid om samen met hun te trainen, zodat ze een hond krijgen zoals ze voor ogen hadden.

Ik neem hun niets kwalijk, maar de manier waarop het gaat, is niet prettig en dat kan ook met cultuur verschil te maken hebben.
Marion.
Zeer actief

Steffen schreef: 25 aug 2024 16:47 Ik kan hier de beste vriend aan hebben wat ik maar wil, maar ik behandel hem als een hond die slechts op logee is. Ik daag hem wat uit, test hem, kijk wat hij kan, maar leer hem voor mijn gevoel net niets (alleen wat een standaard luie eigenaar zou doen). Ik wil ook echt dat de buurman terug is en zelf kan zien hoe de hond nu is en dat hij ook een eerlijke kans heeft om te zien wat een immens fijne hond dit is. Ik blijf ook volledig bereid om samen met hun te trainen, zodat ze een hond krijgen zoals ze voor ogen hadden.

Ik neem hun niets kwalijk, maar de manier waarop het gaat, is niet prettig en dat kan ook met cultuur verschil te maken hebben.
De manier waarop dit gaat is echt heel erg raar. Waar is die beste man op vakantie dan? Paar dagen geleden was hij weer in het land? Ik zou me voor nu echt alleen maar richten op je eigen leven en vooral je eigen gezondheid.

Afbeelding
Steffen
Actief

Deze berichten komen uit een fake chat, zijn vervormd in taal I.v.m. avg Ik weet niet waar hij is...

Opmerking moderator

Whatsappbericht verwijderd ivm niet toegestaan op het forum
Steffen
Actief

We moeten heel goed begrijpen dat verhalen twee kanten hebben, wat ik denk, voel, weet, of vermoed is slecht maar een heel klein stukje van hun leven. (TOM, Theorie of mind). Ik probeer zo open en makkelijk mogelijk te communiceren om ze alle kansen te geven wat goed voor hen is of wat bij hun past. Hij haalde een hond in huis met een bepaalde gedachte wat totaal niet waar blijkt te zijn, alles wat je hoort te doen voordat je aan een hond begint, is overgeslagen en daar kun je van alles van vinden en zeggen, maar de situatie is nu wat het is.

Deze hond zou voor hem een immense bevrijding zijn en geestelijk voorspoed brengen. Het zou zijn maatje zijn en lekker spelen en etc. Lekker wandelen en je hoofd leegmaken. Geen stress, geen zware migraineaanvallen meer en etc.

Dit is een 100% cliché verhaal en op een hondenforum wil iedereen het beste voor de hond, maar vergeet niet dat we ook met twee mensen te maken hebben die nu letterlijk beginnen te vluchten uit wanhoop! Een buurvrouw die haar huis ontvlucht in angst voor een hond, een buurman die de druk niet aankan en niet meer terug wil naar Nederland.
Laatst gewijzigd door Steffen op 25 aug 2024 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Marion. schreef: 25 aug 2024 16:52
Steffen schreef: 25 aug 2024 16:47 Ik kan hier de beste vriend aan hebben wat ik maar wil, maar ik behandel hem als een hond die slechts op logee is. Ik daag hem wat uit, test hem, kijk wat hij kan, maar leer hem voor mijn gevoel net niets (alleen wat een standaard luie eigenaar zou doen). Ik wil ook echt dat de buurman terug is en zelf kan zien hoe de hond nu is en dat hij ook een eerlijke kans heeft om te zien wat een immens fijne hond dit is. Ik blijf ook volledig bereid om samen met hun te trainen, zodat ze een hond krijgen zoals ze voor ogen hadden.

De manier waarop dit gaat is echt heel erg raar. Waar is die beste man op vakantie dan? Paar dagen geleden was hij weer in het land? Ik zou me voor nu echt alleen maar richten op je eigen leven en vooral je eigen gezondheid.
Ik sluit me hier helemaal bij aan.
Afbeelding
Steffen
Actief

[

Opmerking moderator

Steffen
Actief

Opmerking moderator

Steffen
Actief

Opmerking moderator

Steffen
Actief

Ik hou de sleutel maar even, immers is het zijn huis en huurt hij het officieel. Ik wil geen sleutel afgeven in een situatie wat ik niet begrijp... Ik kan de hond ook niet meer aan iemand meegeven tot hij terug is.

Opmerking moderator

muziekfilmpje verwijderdivmonoverzichtelijk
Laatst gewijzigd door Steffen op 25 aug 2024 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik quote mezelf maar even:
alm@ schreef: 30 jul 2024 14:13 Wil je alsjeblieft geen screenshots van appberichten meer plaatsen. In verband met de privacywetgeving is dat niet toegestaan.
Afbeelding
Steffen
Actief

Ik heb geen enkele wettelijke regel verbroken en ben meer dan jullie bewust van AVG. Dit was mijn werk: Fraude, oplichting en vervalsing overheidsdocumenten.

Niemand van jullie kan de huidige eigenaren achterhalen. Er is letterlijk niets wat kan herleiden tot een persoon en ben goed in mijn werk. Jullie zien geen telefoon nummers, namen of wat dan ook. Nergens is een persoonlijke link te leggen, slechts kan emotie het gevoel geven dat dit heel direct is tussen personen.

Ik verbreek geen enkele wettelijke regel! De buurman heeft duidelijk aangegeven dat ik de sleutel van zijn woning kan bewaren en heb daarin ook geen enkel illegale actie ondernomen, in redelijkheid weet hij dat ik mij geen onbevoegde toegang verleen. In redelijkheid hebben we afspraken gemaakt met overeenkomst van diep vertrouwen.
Marion.
Zeer actief

Het telefoonnummer van de buurvrouw zie ik anders wel hoor :wink:
(en er waren hier op het forum tijden dat dat heel gevaarlijke informatie was)

Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik vind het echt heel naar voor je Steffen hoe je buren je nu behandelen. Op dit moment maken ze van hun probleem jouw probleem, dat deugt natuurlijk niet.
En pas alsjeblieft op met je gezondheid, epileptische insulten zijn niet niks. Wel een 'fijne' bijkomstigheid dat Blue daar goed op lijkt te reageren, had zomaar anders kunnen zijn, dat hij in paniek je was gaan bijten om je weer bij te krijgen.
Maar zo jammer en verdrietig dat het nu uiteindelijk hierop is uitgelopen.
Afbeelding
Steffen
Actief

Ik had het in de eerste week al getest door op de grond te gaan liggen op zijn kleed en niet meer te reageren. Had het wel op film, maar besefte mij later dat geen mens zin heeft om mij in mijn onderbroek te zien. :D Ik ben er niet vanuit gegaan dat het zou gebeuren, maar slaapgebrek en stress lokt het wel uit en dan zij het maar zo.

Ik weet nu gewoon dat de hond nog 10 dagen blijft en doordat ik de sleutel van hun huis heb (vraag niet hoe), voel ik mij niet angstig en weet dat ik de hond gewoon terug kan zetten. Dit is een mooie verzekering om problemen te voorkomen en weet nu dat ik controle heb over de situatie.

Het is goed zo voor mij en weet weer waar ik aan toe ben. Zij wisten verder niets van mijn insulten af, maar zat er gister weer flink in te hangen dat het mis ging en mijn bewustzijn daalt dan ook sterk met onlogische gedachtegangen. Mijn reacties veranderen dan ook naar hun toe wat ik niet slecht bedoel, maar verwacht dat de buurman verder niet moeilijk doet en we een status quo hebben nu.

Ik heb er nu verder vrede mee en no hard feelings. Ik denk dat we allemaal onderling (buren en ik) begrijpen dat dit iets uit de hand is gelopen en we het verder kunnen laten rusten. Ik ga gewoon nog 10 dagen genieten van deze lieve hond.

Verder vind ik dat ik de grotere moet zijn in dit verhaal en ben van mening dat ik met kinderen te maken heb, niet oneerbiedig bedoelt, maar ik heb natuurlijk tig keer meer levens ervaring. Het zijn lieve mensen die zelf onder immense druk staan en het amper vol kunnen houden, laat het dan maar even zo zijn dat het zo moest lopen en neem het ze niet kwalijk.

Aankomende dagen lekker genieten met Blue en drop wel een foto/video zo nu en dan.
Steffen
Actief

Got you’re 6
Afbeelding
Steffen
Actief

Speciale honden worstje en 6 kopjes waarvan drie doorzichtig en drie niet. Opdracht is snuffelen en proberen de worst te vinden. Enthousiasme is 10 uit 10, aandacht vol kunnen houden is 5 uit 10, opdracht begrijpen is sterk onvoldoende. Na 15 minuten is de aandacht volledig weg.

Voor de allereerste keer zo... 5 uit 10. Grootste probleem is niet het worstje durven pakken bij voltooien... gaan we weer, heeft moeite met beloning en is wat bang. Het zoeken lijkt wel redelijk te gaan, soms (eerste keer mag je niets van verwachten)... wordt even flink oefenen de aankomende dagen.

Ik ben ook niet perfect dus maakte zelf ook voldoende fouten en kan het hem niet kwalijk nemen. Voor mij is dit ook nieuw en moet even zoeken hoe je dit beter kunt trainen. Dit is een mooi spelletje voor in huis. Ik geef mijzelf ook een 5 voor de manier waarop ik dit probeerde.
Steffen
Actief

Ik sta nog heel sterk in twijfel of ik hem morgen een volle dag met mij laat meedraaien, ik heb nu nog 9/10 dagen en kan dus de keuze maken om hem het ultieme te geven van wat zou moeten. Ergens loopt mijn planning ook gewoon door van persoonlijke training en nu hij nog langer blijft, ben ik niet van plan om mijzelf nog aan te passen aan hem.

Ik wil nu eigenlijks het ultieme van hem weten en zijn totale maximum.
Gesloten

Terug naar “Algemeen”