Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedragstherapie

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wil de hond schreef:
Hij hoeft met wandelen niet strak naast me te lopen, hij mag best wat nukken hebben... maar inderdaad er moet wel mee te lopen zijn maar ik krijg hier echt het gevoel dat hij zo strak in het gareel moet lopen dat ze alleen maar druk is met hekjes, honden, mensen etc.
Ik ga als ik op straat loop echt niet met angst en beven langs elke auto omdat er weleens een kat onder kan liggen etc.
Mijn hond accepteerd geen andere honden bij hem als hij aangelijnd is... dan ga ik toch echt niet in volle stress de straat op omdat hij weleens een loslopende hond tegen kan komen....
Het verschil tussen jou en jouw hond en Maartje met Sho is dat jij heel goed weet waar je mee bezig bent, jij je hond onder kontrole hebt en bovendien jouw hond geen zwaar probleemgeval is, terwijl Maartje nog heel veel moet leren en als klap op de vuurpijl met een zware problemen gevende hond de straat op moet. Net zoveel keren als dat zij hem uit moet laten.

Dan vind ik het niet zo gek dat Maartje konstant bezig is met het proberen bij te sturen van haar hond.

En wat kritiek geven betreft, je kunt op veel manieren je kritiek uiten... :wink:
ik vind het ook goed dat ze er zo mee bezig is... alleen wat er al zoveel gezegd is lijkt mij ook dat ze er af en toe teveel meebezig is....

Ik heb inderdaad geen problemen waardoor ik niet fijn mee op straat loop, maar ik zoek de problemen ook niet op. Ik ga niet in een losloopgebeid lopen met m'n aangelijnde hond terwijl ik weet dat hij dat niet zal accepteren als er een hond dan bij hem komt... Dan laat ik hem gewoon los en is er niets aan de hand. Ik zeg niet dat zij dat wel doet, maar expres lang hekjes lopen waar honden blaffen, langs andere honden... prima als je dat onder begeleiding doet, maar ik zou het zelf niet opzoeken, je komt het toch wel regelmatig tegen. Hetzelfde geldt voor andere honden. Ik weet niet in hoeverre de hond doordraait als ze langs een hek komt met een blaffende hond... maar hier geven ze ook commentaar terug maar als ik dan nee zeg is het ook weer over... en dat is het probleem bij haar waarschijnlijk dat dit bij haar nog niet lukt. Maar ik zou dat niet aanleren door er nog vaker langs te lopen... :denken:
Maar even terugkomend op kritiek.. ja je hebt kritiek en kritiek... ik denk dat je van beiden leert... zowel positieve als negatieve... En ik kan toch niet vinden dat ik haar erg de grond heb ingetrapt hier.... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:Daarbij komt ook nog dat Sho altijd heel graag wil wandelen en dus als een gek door het huis loopt als hij maar IETS ziet wat lijkt op 'ik ga wandelen'. Zoals jas aan doen, schoenen aan doen, sleutels pakken. Nu moeten we dus ook vaker onze jas aan doen en weer uit, sleutels pakken, tasje met beloningen omdoen, maar later gewoon weer terug gaan zitten in de bank.
:denken: hier vliegen ze ook al naar de deur als ik er maar naar toe loop ook al is het om doodgewoon naar de wc te gaan, of naar boven als ik maar richting de voordeur loop denken ze al aan wandelen ook al zijn ze 2 min. daarvoor nog 2 uur in het bos geweest....
Ik vind dat niet echt een probleem... hij vind het toch leuk buiten ondanks zijn mindere kanten tegen andere honden etc? Waarom regel je dan niet een paar keer een auto en ga met hem ergens heen waar je zo goed als zeker bent weinig of geen andere honden tegen te komen... en doe je dat een paar keer... ik zie me toch echt geen 20 x per dag een jas aantrekken :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

malinois schreef:
Wil de hond schreef:
Hij hoeft met wandelen niet strak naast me te lopen, hij mag best wat nukken hebben... maar inderdaad er moet wel mee te lopen zijn maar ik krijg hier echt het gevoel dat hij zo strak in het gareel moet lopen dat ze alleen maar druk is met hekjes, honden, mensen etc.
Ik ga als ik op straat loop echt niet met angst en beven langs elke auto omdat er weleens een kat onder kan liggen etc.
Mijn hond accepteerd geen andere honden bij hem als hij aangelijnd is... dan ga ik toch echt niet in volle stress de straat op omdat hij weleens een loslopende hond tegen kan komen....
Het verschil tussen jou en jouw hond en Maartje met Sho is dat jij heel goed weet waar je mee bezig bent, jij je hond onder kontrole hebt en bovendien jouw hond geen zwaar probleemgeval is, terwijl Maartje nog heel veel moet leren en als klap op de vuurpijl met een zware problemen gevende hond de straat op moet. Net zoveel keren als dat zij hem uit moet laten.

Dan vind ik het niet zo gek dat Maartje konstant bezig is met het proberen bij te sturen van haar hond.

En wat kritiek geven betreft, je kunt op veel manieren je kritiek uiten... :wink:
ik vind het ook goed dat ze er zo mee bezig is... alleen wat er al zoveel gezegd is lijkt mij ook dat ze er af en toe teveel meebezig is....

Ik heb inderdaad geen problemen waardoor ik niet fijn mee op straat loop, maar ik zoek de problemen ook niet op. Ik ga niet in een losloopgebeid lopen met m'n aangelijnde hond terwijl ik weet dat hij dat niet zal accepteren als er een hond dan bij hem komt... Dan laat ik hem gewoon los en is er niets aan de hand. Ik zeg niet dat zij dat wel doet, maar expres lang hekjes lopen waar honden blaffen, langs andere honden... prima als je dat onder begeleiding doet, maar ik zou het zelf niet opzoeken, je komt het toch wel regelmatig tegen. Hetzelfde geldt voor andere honden. Ik weet niet in hoeverre de hond doordraait als ze langs een hek komt met een blaffende hond... maar hier geven ze ook commentaar terug maar als ik dan nee zeg is het ook weer over... en dat is het probleem bij haar waarschijnlijk dat dit bij haar nog niet lukt. Maar ik zou dat niet aanleren door er nog vaker langs te lopen... :denken:
Maar even terugkomend op kritiek.. ja je hebt kritiek en kritiek... ik denk dat je van beiden leert... zowel positieve als negatieve... En ik kan toch niet vinden dat ik haar erg de grond heb ingetrapt hier.... :19:
Nee in de grond trappen heb je zeker niet gedaan, en je hebt gewoon gelijk van kritiek kan je leren.

Ach en we moeten het niet zo zeer zien alleen maar Maartje en Sho.

Maar gewoon een discussie voor ons allemaal.
Iedereen heeft wel een beetje gelijk en ongelijk, maar ik vind het buintengewoon leerzaam.

Ik heb ook theorieen waar ik 100% achter staat om dat ik het zo ziet en nog geen ander alternatief heb gezien.

En dan soms door een opmerking van een van jullie , gaat ik mijn gedachte gang heel anders zien en moet ik toe geven dat ik er behoorlijk naast zat, maar ja ook soms dat ik het heel goed had.

Gr Bertus.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:ik ook niet :mrgreen: .
maar dat is tegenwoordig toch zó verschrikkelijk ín hè, alles wat een hond doet/niet doet wordt tot een probleem herleid, waar vervolgens moet aan gewerkt worden :roll: . en corrigeren mag je ook al niet meer, want dan ben je echt helemaal verkeerd bezig.
kortom, een beetje hond heb je voor de opvoeding/heropvoeding al vlug een dagtaak aan met nadruk op táák dan.
kan je nagaan wat dat dan wel niet wordt als je twee honden hebt, of godbetert...drié...of víjf :N: .
:N: heb er 4 :N: 80 keer jas aan en uittrekken :N: :mrgreen: nee.. ik snap wat je bedoeld dat bedoelde ik dus ook :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

idorh schreef:Nee in de grond trappen heb je zeker niet gedaan, en je hebt gewoon gelijk van kritiek kan je leren.

Ach en we moeten het niet zo zeer zien alleen maar Maartje en Sho.

Maar gewoon een discussie voor ons allemaal.
Iedereen heeft wel een beetje gelijk en ongelijk, maar ik vind het buintengewoon leerzaam.

Ik heb ook theorieen waar ik 100% achter staat om dat ik het zo ziet en nog geen ander alternatief heb gezien.

En dan soms door een opmerking van een van jullie , gaat ik mijn gedachte gang heel anders zien en moet ik toe geven dat ik er behoorlijk naast zat, maar ja ook soms dat ik het heel goed had.

Gr Bertus.
helemaal mee eens :ok: ik lees hier ook weleens iets van.. he.. misschien kan ik dat ook weleens proberen.. maar ook weleens iets van.. nee dat gaat echt niet werken hier!
Elke discussie leer je iets van vind ik...
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ca Cajuina schreef:
Ik vind dat er toch een verschil is tussen een oefening als volgen of zitten aanleren en een hond leren omgaan met verlatingsangst.

Als je hond wil laten volgen en het lukt niet alleen dan ga je naar de hondenschool. Als je hond consequent uitvalt en dit kan je niet oplossen dan ga je naar een gedragsdeskundige. Ik vind er toch een scheidingslijn in zitten.

Maar goed dat is mijn perceptie ervan.
Er zit ook wel verschil in hoor. Bij gehoorzaamheid ben je puur een trucje aan het conditioneren, bij het wegtrainen van bv zoals jij noemt verlatingsangst doe je dat in feite ook,alleen dan complexer. Bij gehoorzaamheid is het trucje het doel, bij gedragstherapie zijn trucjes de middelen om bv motivatie te veranderen van je hond.
Er zit dus absoluut een scheidslijn tussen! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Eline* schreef:
Ca Cajuina schreef:
Ik vind dat er toch een verschil is tussen een oefening als volgen of zitten aanleren en een hond leren omgaan met verlatingsangst.

Als je hond wil laten volgen en het lukt niet alleen dan ga je naar de hondenschool. Als je hond consequent uitvalt en dit kan je niet oplossen dan ga je naar een gedragsdeskundige. Ik vind er toch een scheidingslijn in zitten.

Maar goed dat is mijn perceptie ervan.
Er zit ook wel verschil in hoor. Bij gehoorzaamheid ben je puur een trucje aan het conditioneren, bij het wegtrainen van bv zoals jij noemt verlatingsangst doe je dat in feite ook,alleen dan complexer. Bij gehoorzaamheid is het trucje het doel, bij gedragstherapie zijn trucjes de middelen om bv motivatie te veranderen van je hond.
Er zit dus absoluut een scheidslijn tussen! :wink:
Dat bedoelde ik eigenlijk, alleen jij verwoord (verschrijft) het beter :smile1:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

malinois schreef:
Wil de hond schreef:

Even over die hekjes. Als ik dus niet meer langs die hekjes, honden en katten zou gaan, kan ik niet meer wandelen met Sho. Als ik 's ochtends om 7 uur moet werken heb ik geen tijd om om 6uur ene rondje in het bos te lopen. Vind ik trouwens ook doodeng op dat tijdstip. Ik wil gewoon de straat op en probeer wel zoveel mogelijk dingen te vermijden hoor. Als ik in de verte een hond zie, draai ik al om. Maar soms wil ik gewoon normaal langs een hek kunnen lopen en dat gaat bij 1 hek al goed. Nu de volgende nog.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:Even over die hekjes. Als ik dus niet meer langs die hekjes, honden en katten zou gaan, kan ik niet meer wandelen met Sho. Als ik 's ochtends om 7 uur moet werken heb ik geen tijd om om 6uur ene rondje in het bos te lopen. Vind ik trouwens ook doodeng op dat tijdstip.
is heerlijk rustig in het bos hoor op dat tijdstip :wink:
vind het heerlijk honden lekker los.. geen andere mensen.. heeeeeeeerlijk :mrgreen:
Ik wil gewoon de straat op en probeer wel zoveel mogelijk dingen te vermijden hoor. Als ik in de verte een hond zie, draai ik al om. Maar soms wil ik gewoon normaal langs een hek kunnen lopen en dat gaat bij 1 hek al goed. Nu de volgende nog.
wat is 'gewoon' langs een hek lopen dan bij jou?
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb Maartje met Sho zien lopen en dat is echt niet met een paar aanwijzingen verholpen. Het is een schat van een hond, maar er is serieuze hulp bij nodig die ze nu krijgt. Het is echt niet hij doet het een beetje moeilijk. We zijn 'n uur wezen wandelen en ik neem m'n petje voor d'r af dat ze dit doorzet want een stuk wandelen met Sho kost bergen energie.

Maartje, ga gewoon lekker door zoals je bezig bent, de terugval zal sneller weer weggewerkt zijn als je denkt en dan kun je weer verder.
Gast

Dank je wel Neeltje!!!

Over het lopen voorbij de hekjes.... dat gaat met blaffen, gek doen en trekken...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:Dank je wel Neeltje!!!

Over het lopen voorbij de hekjes.... dat gaat met blaffen, gek doen en trekken...
oke dan begrijp ik het een beetje... maarre... blaffen en trekken doen die van mij ook op dat moment en ik loop meestal met 2 honden tegelijk dus ja dat kost best veel kracht maar als ik 'nee' zeg is het ook over... dat zal bij jou misschien niet het geval zijn... Dus als je dat voor elkaar zou krijgen dat je met bijv. 'nee' na effe een blaf en effe een ruk aan de lijn zou je daar tevreden mee zijn? Of mag hij helemaal niet blaffen of aan de lijn trekken in zo'n geval van jou?
En wat versta je in vredesnaam onder 'gek doen'??? :denken: :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Ik heb Maartje met Sho zien lopen en dat is echt niet met een paar aanwijzingen verholpen. Het is een schat van een hond, maar er is serieuze hulp bij nodig die ze nu krijgt. Het is echt niet hij doet het een beetje moeilijk. We zijn 'n uur wezen wandelen en ik neem m'n petje voor d'r af dat ze dit doorzet want een stuk wandelen met Sho kost bergen energie.
daar ging het verder niet over.. het ging erover (tenminste de laatste pagina's) dat sommige mensen het een beetje overdreven vinden hoe ze met de hond bezig is. En dat je altijd zelf verantwoordelijk bent voor de reactie van een hond als gevolg van aanwijzingen van een therapeut/trainer.
Afbeelding
Gast

malinois schreef:
Maartje-Sho schreef:Dank je wel Neeltje!!!

oke dan begrijp ik het een beetje... maarre... blaffen en trekken doen die van mij ook op dat moment en ik loop meestal met 2 honden tegelijk dus ja dat kost best veel kracht maar als ik 'nee' zeg is het ook over... dat zal bij jou misschien niet het geval zijn... Dus als je dat voor elkaar zou krijgen dat je met bijv. 'nee' na effe een blaf en effe een ruk aan de lijn zou je daar tevreden mee zijn? Of mag hij helemaal niet blaffen of aan de lijn trekken in zo'n geval van jou?
En wat versta je in vredesnaam onder 'gek doen'??? :denken: :wink:
Ja dan zou ik al HEEL BLIJ zijn!!! Maar Sho heeft dat totaal geen aandacht, hij flipt dan gewoon. Hij blaft niet echt, maar maakt van die gekke geluiden, wat SharPei's doen. Hij kan wel blaffen, maar op dat moment is hij zo gestressed dat er een soort van blaffen uit komt. Hij is dan gewoon niet meer te houden, mensen kijken mij aan omdat ze denken dat ik hem pijn doe (door die gekke geluidjes die hij maakt...)
Moeilijk...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:Ja dan zou ik al HEEL BLIJ zijn!!! Maar Sho heeft dat totaal geen aandacht, hij flipt dan gewoon. Hij blaft niet echt, maar maakt van die gekke geluiden, wat SharPei's doen. Hij kan wel blaffen, maar op dat moment is hij zo gestressed dat er een soort van blaffen uit komt. Hij is dan gewoon niet meer te houden, mensen kijken mij aan omdat ze denken dat ik hem pijn doe (door die gekke geluidjes die hij maakt...)
Moeilijk...
oke dan kan ik me er nu iets meer bij voorstellen... :ok: Want dat bedoelde ik met robotjes een hond die strak voor zich uit kijkt en nergens op mag reageren... een hond mag wel iets doen, als hij daarna maar weer onder controle is te brengen... is mijn mening :wink:
Afbeelding
Gast

Sho is het tegenovergestelde van een robot! Ja, een op hol geslagen... :wink:
Hij mag best wat doen, maar hij is gewoon niet te corrigeren.. Morgen krijgen we weer training.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:Sho is het tegenovergestelde van een robot! Ja, een op hol geslagen... :wink:
Hij mag best wat doen, maar hij is gewoon niet te corrigeren.. Morgen krijgen we weer training.
Succes! :wink: En dat honden terugvallen tijdens het trainen is heel normaal hoor. Trekt ook weer bij.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:En dat honden terugvallen tijdens het trainen is heel normaal hoor. Trekt ook weer bij.
inderdaad... en als het ene goed gaat wat zolang verkeerd is gegaan.. dan gaat wel iets anders vaak wel weer wat minder..
Afbeelding
Gast

Nou, vandaag ging het best goed! Sho is heel gestressed op straat, hij piept en tongeld. Daarbij duurde het lang voor we voorbij bepaalde punten waren, het gaat nu eigenlijk zoals in het begin. Moet weer veel stoppen, terug lopen, tegen hem in draaien enz...
Maar het gaat weer wat beter en mijn therapeute verwacht dat het eind volgende week beter gaat.

Ze heeft nog contact gehad met de instructeur, dat het Sho zo'n erge terug val had gehad, en hij was toch wel erg geschrokken. Mijn therapeute heeft hem gevraagd hoe hij de afstandstraining verder aan wil pakken, dus ben benieuwd hoe hij daarop reageert. Bedankt voor jullie reacties, ik hou jullie op de hoogte!!
Gast

Het gaat best goed op straat! Alleen heeft Sho weer iets nieuws.... als er mensen voorbij lopen die naar zijn idee te bedreigend zijn, dus hem aankijken enzo, gromt ie... Ik moet Sho nu iedere keer af leggen als er mensen ons passeren.
Hopelijk wordt dit niet erger, zit er best mee...
Qua aandacht gaat het best goed, gister was hij alleen best gestressed, want we hadden eerst binnen geoefend met de deurbel enzo. De volgende keer gaan we eerst de straat op, daarna binnen oefenen.
Vanavond komt mijn gedragstherapeut met haar kindje op visite bij ons. Ben best bang voor de reactie van Sho, maar Isabella heeft er vertrouwen in. Waarschijnlijk komt zij eerst binnen, dat haar dochtertje en dan haar man.
Dus het is even kijken hoe het gaat, maar ik vertel het jullie morgen!
Gast

Gister zijn mijn gedragstherapeute, haar man en haar kindje van 2 op visite geweest... SHO DEED HET ZO GOED!!!!!!!!!!! Ben zo trots op hem! Dan meisje mocht hem koekjes geven en knuffelde hem en kusjes geven... Onvoorstelbaar, ik was eigenlijk heel erg bang... Maar ik ben zo trots op hem. Ook die man die Sho eigenlijk niet kent en dus eigenlijk een vreemde voor hem is, kon hem aanhalen, kroelen!! Ik ben zo trots op hem! Nu betekent het natuurlijk niet dat Sho nu never iets meer zal doen bij kinderen, dat weet je nooit en we moeten daar toch heel voorzichtig mee zijn, maar de eerste keer ging goed. Hij vond haar helemaal niet vervelend ofzo. Ging op een gegeven moment lekker in zijn mand liggen, was gewoon ontspannen.
Goed he?! Ben echt trots hoor!! :ok: :cheer:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:hoe goed het ook verliep, en hoe blij je daar ook over mag zijn (en dat begrijp ik heel goed), ik blijf het een griezelig experiment vinden :roll: .
ik ook..... :roll:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik ben ook blij dat het goed ging, maar moet eerlijk zeggen dat ik het hele experiment met een kind (!!!) ook wat dom vindt..... Met een kind ga je niks uittesten vind ik.

Moritz is bv erg bang voor kinderen; buiten niet zo'n probleem, want hij loopt los en zal dus kiezen om te vluchten. In huis is ooit een kindje geweest en toen ging hij grommen. Ik test verder niks uit in huis; er komen hier gewoon geen kleine kinderen over de vloer.
Stel je voor dat hij hapt :eek: :jank:

Verder vind ik het natuurlijk hartstikke goed dat jullie zo enorm je best doen met Sho! :ok: Menigeen had het allang best gevonden....... alleen met kinderen iets uitproberen vind ik gewoon echt linke soep.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:Verder vind ik het natuurlijk hartstikke goed dat jullie zo enorm je best doen met Sho! :ok: Menigeen had het allang best gevonden....... alleen met kinderen iets uitproberen vind ik gewoon echt linke soep.
Ik ook. Niet als die gedragssdeskundige erbij is aangezien ik ervan uitga dat die dame weet wat ze doet, maar wel omdat ik denk dat bv Maartje nu de indruk kan krijgen dat het allemaal wel okee gaat met kindjes over de vloer, terwijl ze de kennis en ervaring mist de situatie's goed in te schatten. Leuk dat het goed is gegaan, prima dat het je vertrouwen vergroot in je hond, maar blijf inderdaad gewoon heel terughoudend en voorzichtig met het op je eigen houtje proberen wat kan met je hond. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

het was nu niet echt een vreemd experiment met kinderen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:het was nu niet echt een vreemd experiment met kinderen.
moet je uberhaupt experimenteren met kinderen? en wat zegt dat over de hond buiten en met andere kinderen?
Afbeelding
Gast

Dank je Eline, dat je weer zoveel vertrouwen in me hebt! :boos:
Ik weet ook wel dat het niet gelijk goed gaat met Sho. Dat het nu 1x goed is gegaan, betekent niet dat het goed BLIJFT gaan de volgende keer. Das altijd uitkijken en voorzichtig doen. Maar als je mijn berichtje goed had gelezen had je geweten dat ik zo dacht.

Ik blijf mijn best doen en wij komen er wel met Sho!
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:Dank je Eline, dat je weer zoveel vertrouwen in me hebt! :boos:
Ik weet ook wel dat het niet gelijk goed gaat met Sho. Dat het nu 1x goed is gegaan, betekent niet dat het goed BLIJFT gaan de volgende keer. Das altijd uitkijken en voorzichtig doen. Maar als je mijn berichtje goed had gelezen had je geweten dat ik zo dacht.

EVen een vraagje hoor, maar wat heeft die oefening met dat kindje je nu opgeleverd dan? Wat doe je er nu mee?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Eline* schreef:
Maartje-Sho schreef:Dank je Eline, dat je weer zoveel vertrouwen in me hebt! :boos:

EVen een vraagje hoor, maar wat heeft die oefening met dat kindje je nu opgeleverd dan? Wat doe je er nu mee?
Dat ze weet dat het goed kan gaan, maar ze weet ook heel goed dat je Sho niet zo maar met kinderen moet laten. Je schat hier Maartje toch even helemaal verkeerd in.

Met de pop was het niet goed, want dat was geen kind. Nu komt de gedragstherapeute met d'r eigen kind om te kijken hoe Sho daar op reageert, en dan is het ook niet goed. Hoe wil jij er dan achter komen hoe Sho op kinderen reageert, als je dat totaal niet weet??
rosie
Actief

Ongelezen bericht door rosie »

wij hebben telkens oefeningen moeten doen aan een school, tijdens de speeltijd, dan kon je de reactie van onze arco goed zien als er een kind voorbij kwam gelopen, roepend of met veel armbewegingen,dan vloog arco uit!
later moesten we aan de schoolpoort gaan staan als de klassen gedaan waren, en toen ging het wel goed!
arco kan dus niet tegen veel geschreeuw en uitbundig doen, spelende kinderen is dus niks voor hem, een rustig kind is geen probleem!
met deze oefening was dat vlug ontdekt!!
groetjes rosie
Gesloten

Terug naar “Gedrag en opvoeding”