vond de kat vast niet leuk !
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kat in de tuin en dan?
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
Rob*
- Zeer actief
Trek dan wel de stekker eruit!Mama Sanneke schreef:Het is wel vervelend als je meedanst in je tuinstoelen.Angel-eyes schreef:Maar wat als dat jongetje in je tuin of woonkamer komt met zijn ghettoblastertje en effe keihard gaat staan hakkuh ofzo?tineke schreef:Overlast word toch door heel veel dingen veroorzaakt er zullen zeker mensen zijn die vinden dat jij dat met je honden doet al houd je je aan alle regels die er zijn.maxcola schreef:
Het gaat mij meer om de houding van meerdere katteneigenaren die het blijkbaar doodnormaal vinden dat hun lieve beessies overlast veroorzaken bij anderen.Wat die overlast dan is maakt niet uit.Het is overlast.
Dat is denk ik niet weg te denken in een maatschappij waar je zo dicht op elkaar zit.
Ieder mens heeft wel iets waar een ander zich aan ergert.
Mijn buurjongetje draait weleens keiharde muziek ,totaal mijn smaak niet,maar dat hoort toch gewoon bij de kleine ergenissen van het leven .
Als staat heel de dag de muziek loeihard bij de buren, stoort me niet, zolang het maar niet in mijn woonkamer of tuin is.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Bij de buren, drie huizen verder ??Angel-eyes schreef:Trek dan wel de stekker eruit!Mama Sanneke schreef:Het is wel vervelend als je meedanst in je tuinstoelen.Angel-eyes schreef:Maar wat als dat jongetje in je tuin of woonkamer komt met zijn ghettoblastertje en effe keihard gaat staan hakkuh ofzo?tineke schreef: Overlast word toch door heel veel dingen veroorzaakt er zullen zeker mensen zijn die vinden dat jij dat met je honden doet al houd je je aan alle regels die er zijn.
Dat is denk ik niet weg te denken in een maatschappij waar je zo dicht op elkaar zit.
Mijn buurjongetje draait weleens keiharde muziek ,totaal mijn smaak niet,maar dat hoort toch gewoon bij de kleine ergenissen van het leven .
Als staat heel de dag de muziek loeihard bij de buren, stoort me niet, zolang het maar niet in mijn woonkamer of tuin is.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Rob*
- Zeer actief
Mama Sanneke schreef:Bij de buren, drie huizen verder ??Angel-eyes schreef:Trek dan wel de stekker eruit!Mama Sanneke schreef:Het is wel vervelend als je meedanst in je tuinstoelen.Angel-eyes schreef: Maar wat als dat jongetje in je tuin of woonkamer komt met zijn ghettoblastertje en effe keihard gaat staan hakkuh ofzo?
- Moos
- Zeer actief
Ik snap eigenlijk niet waarom er hier zo'n enorm probleem van gemaakt wordt. Het is een beetje geven en nemen in deze maatschappij. En ja honden mogen veel minder dan katten, maar dan hoeven we toch niet meteen ook katten alle vrijheid af te nemen, alleen maar omdat we pissig zijn dat onze honden die niet hebben? Nee, da's lekker sociaal.
Ik heb zelf twee katten die niet buiten komen omdat ik aan de drukste weg in Schoorl woon. Als ik ergens in een woonwijk zou wonen zou ik ze wel buiten laten; nu weegt het het feit dat ze wel erg makkelijk overgereden kunnen worden voor mij even zwaarder dan hun vrijheid.
En ik denk dat de meeste katteneigenaren ook prima weten welke risico's ze nemen als ze hun kat los buiten laten ronddartelen. Bij mijn ouders komen de katten wel altijd buiten, en zijn er twee onder een auto gekomen. Dan worden wij ook niet kwaad op die automobilist; we hebben het risico genomen om onze kat buiten te laten, en wisten dat dit tot de mogelijkheden behoorde.
En als de kat van mijn ouders door een hond gegrepen zou worden behoort dat ook tot datzelfde risico.
Neemt echter niet weg dat je als weldenkend, dierliefhebbend mens best even een pietsie moeite kan doen om te zorgen dat andermans dieren niks overkomt. Als ik hier langs de drukke weg een hond zie lopen, zonder baas, kijk ik ook of hij een penning heeft, en bel ik de baas op. Dan denk ik ook niet 'laat dat beest maar lekker onder een auto komen, had die baas maar beter op moeten letten'
En als ik een vreemde kat hier bijna het ijs op zie lopen, jaag ik die ook weer de kant op, om precies dezelfde reden.
En bovendien; ja, het zou als asociaal opgevat kunnen worden om je kat zomaar buiten te laten lopen; maar sinds wanneer is dat een excuus om allemaal lekker asociaal terug te doen?
Dan wordt het een hele gezellige wereld zo.....
Ik heb zelf twee katten die niet buiten komen omdat ik aan de drukste weg in Schoorl woon. Als ik ergens in een woonwijk zou wonen zou ik ze wel buiten laten; nu weegt het het feit dat ze wel erg makkelijk overgereden kunnen worden voor mij even zwaarder dan hun vrijheid.
En ik denk dat de meeste katteneigenaren ook prima weten welke risico's ze nemen als ze hun kat los buiten laten ronddartelen. Bij mijn ouders komen de katten wel altijd buiten, en zijn er twee onder een auto gekomen. Dan worden wij ook niet kwaad op die automobilist; we hebben het risico genomen om onze kat buiten te laten, en wisten dat dit tot de mogelijkheden behoorde.
En als de kat van mijn ouders door een hond gegrepen zou worden behoort dat ook tot datzelfde risico.
Neemt echter niet weg dat je als weldenkend, dierliefhebbend mens best even een pietsie moeite kan doen om te zorgen dat andermans dieren niks overkomt. Als ik hier langs de drukke weg een hond zie lopen, zonder baas, kijk ik ook of hij een penning heeft, en bel ik de baas op. Dan denk ik ook niet 'laat dat beest maar lekker onder een auto komen, had die baas maar beter op moeten letten'
En als ik een vreemde kat hier bijna het ijs op zie lopen, jaag ik die ook weer de kant op, om precies dezelfde reden.
En bovendien; ja, het zou als asociaal opgevat kunnen worden om je kat zomaar buiten te laten lopen; maar sinds wanneer is dat een excuus om allemaal lekker asociaal terug te doen?
Dan wordt het een hele gezellige wereld zo.....

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Quote : k snap eigenlijk niet waarom er hier zo'n enorm probleem van gemaakt wordt.
Ik ook niet hoor, het is niet leuk dat katten in je tuin komen ...
maar er zijn zoveel dingen die niet leuk zijn.
Ik erger me al genoeg aan andere dingen, laat kat maar kat zijn.
Ik ook niet hoor, het is niet leuk dat katten in je tuin komen ...
maar er zijn zoveel dingen die niet leuk zijn.
Ik erger me al genoeg aan andere dingen, laat kat maar kat zijn.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
tineke schreef:
Als je een kat die regelmatig jou tuin bezoekt,bevuild kan je dit toch met de eigenaar bespreken en dat uitleggen en zeggen dat je dat vervelend vind.
Heel veel katten laten zich niet oppakken/aanhalen door wildvreemden,zodat identificatie vaak lastig is.
Verder zijn er ook heel veel niet voorzien van een naambordje,dus de eigenaar is vaak lastig te achterhalen voor de niet-kattenbezitter.Verder hebben een aantal katteneigenaren de houding die hier ook aangenomen wordt,nl "tja,da's de natuur he?Gooi er maar een emmer water overheen als ie weer eens komt."
Maar ik ben niet van plan om constant met een emmer water in de aanslag te gaan staan;zonde van al dat kostbare water.
En nog steeds geen antwoord op mijn vraag waar dit topic mee gestart is.
Laatst gewijzigd door marian* op 29 jan 2005 13:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Zoie
- Zeer actief
Dat probeer ik nu ook al de hele tijd te zeggen, natuurlijk maakt de aard en de mate van overlast wel uit.tineke schreef:Overlast word toch door heel veel dingen veroorzaakt er zullen zeker mensen zijn die vinden dat jij dat met je honden doet al houd je je aan alle regels die er zijn.maxcola schreef:
Het gaat mij meer om de houding van meerdere katteneigenaren die het blijkbaar doodnormaal vinden dat hun lieve beessies overlast veroorzaken bij anderen.Wat die overlast dan is maakt niet uit.Het is overlast.

- Niekie
- Zeer actief
Ja, en dat een kat voor jou geen overlast betekent wil nog niet zeggen dat dat voor een ander ook geldt. Wie ben jij om te kunnen beoordelen hoe erg die overlast is?Zoie schreef:
Dat probeer ik nu ook al de hele tijd te zeggen, natuurlijk maakt de aard en de mate van overlast wel uit.
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Het verschil is misschien dat ik op die overlast aangesproken kan worden en er ook daadwerkelijk iets aan doe.Zoie schreef:Dat probeer ik nu ook al de hele tijd te zeggen, natuurlijk maakt de aard en de mate van overlast wel uit.tineke schreef:Overlast word toch door heel veel dingen veroorzaakt er zullen zeker mensen zijn die vinden dat jij dat met je honden doet al houd je je aan alle regels die er zijn.maxcola schreef:
Voor katteneigenaren geldt dat blijkbaar niet,want het overal rondstruinen van hun huisdier is zijn natuur zoals ze zeggen.
Net alsof het de natuur van honden is dat ze buiten aangelijnd lopen,vast zitten in een tuin waar ze niet uit kunnen,niet mogen blaffen enzo

- Niekie
- Zeer actief
maxcola schreef: Het verschil is misschien dat ik op die overlast aangesproken kan worden en er ook daadwerkelijk iets aan doe.
Voor katteneigenaren geldt dat blijkbaar niet,want het overal rondstruinen van hun huisdier is zijn natuur zoals ze zeggen.
Net alsof het de natuur van honden is dat ze buiten aangelijnd lopen,vast zitten in een tuin waar ze niet uit kunnen,niet mogen blaffen enzo
Groetjes Anique

-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Maar het is gewoon zo. Een kat is gewoon een heel ander dier. Honden kun je gewoonweg niet los laten lopen in de wijken zonder baas. Dat zou een zooitje worden. Met katten kan dat wel.Niekie schreef:Nee, dat mag mijn hond niet. Maar waarom mag mijn hond niet in andermans tuinen vertoeven en jullie katten wel???Suzanne schreef: Ze mogen dus gewoon als ongeleide projectielen de tuin instuiven omdat er wellicht een kat onder de struiken kan zitten.
Lieve kattenliefhebbers, leg mij dat verschil nou eens uit! Wat maakt het voor een hondenliefhebber asociaal zijn hond door andermans tuinen te laten banjeren en waarom moet het voor katten "de natuur" en de normaalste zaak van de wereld zijn?
En kom nu niet aan met "een kat is een heel ander dier", want dat slaat nergens aan.
- Zoie
- Zeer actief
Ik zeg niet dat ik dat in mijn eentje uitmaak. Ik zeg wel dat iedereen een bepaalde mate van overlast van anderen heeft te tolereren. En dat is dus iets anders dan dat je zegt: veel of weinig overlast, overlast is overlast en dat pik ik niet, punt uit.Niekie schreef:Ja, en dat een kat voor jou geen overlast betekent wil nog niet zeggen dat dat voor een ander ook geldt. Wie ben jij om te kunnen beoordelen hoe erg die overlast is?Zoie schreef:
Dat probeer ik nu ook al de hele tijd te zeggen, natuurlijk maakt de aard en de mate van overlast wel uit.
Ik vond katten in de tuin ook niet leuk toen ik Zoë nog had. Maar ik ben niet zover gegaan om de buren te vragen hun katten binnen te houden. Niet alleen omdat ik het zelf ook gedaan heb, maar vooral omdat ik de katten hun vrijheid gun.

- Moos
- Zeer actief
Misschien zie ik het iets te makkelijk hoor, maar als je zo vreselijk veel overlast hebt van andermans katten, dan doet het toch al een hoop als je een keer of drie zo'n kat onwijs aan het schrikken maakt? Dan wil hij echt jouw tuin niet meer in.
Ik heb hier een buurkat die het leuk vindt om door het glas van de voordeur naar mijn eigen katten te loeren; dat mag nog wel, maar als hij er ook nog eens bij tegen de deur aan gaat meppen en blazen klopt ik een paar keer op de deur, en hij is de rest van de dag foetsie hoor. En da's toch niet zo heel veel moeite?
Maar goed, ik heb zelf over het algemeen geen last van andermans katten; en ken eerlijk gezegd ook niemand die nachten wakker ligt van de overlast van de buurkat
Sterker nog, ik ken meer mensen die het wel gezellig vinden, buurkatten. Hebben ze zelf ook een beetje een kat, maar niet alle lasten die erbij horen.
Ik heb hier een buurkat die het leuk vindt om door het glas van de voordeur naar mijn eigen katten te loeren; dat mag nog wel, maar als hij er ook nog eens bij tegen de deur aan gaat meppen en blazen klopt ik een paar keer op de deur, en hij is de rest van de dag foetsie hoor. En da's toch niet zo heel veel moeite?
Maar goed, ik heb zelf over het algemeen geen last van andermans katten; en ken eerlijk gezegd ook niemand die nachten wakker ligt van de overlast van de buurkat
Sterker nog, ik ken meer mensen die het wel gezellig vinden, buurkatten. Hebben ze zelf ook een beetje een kat, maar niet alle lasten die erbij horen.

- Moos
- Zeer actief
Dank uMartijn schreef:Nee hoor. Als jij bewust nalaat om te zorgen dat je hond geen katten sloopt is het jouw sculd als dat gebeurt. In welke sutuatie dan ook.Niekie schreef: Er wordt alleen net gedaan of de schuld als er iets gebeurt ligt bij de eigenaar van de hond. Dat is de omgekeerde wereld.
Als het de chihuahua van de buren is roept er ook niemand "Ach ja...mijn probleem niet."

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Voor Belgie :
art. 1385 BW
Volgens dit artikel is de eigenaar van een dier aansprakelijk voor de schade die het dier veroorzaakt ook als het dier verdwaald of ontsnapt is.
Als bewaarder van een schadeverwekkend dier kunt U zich niet vrijpleiten
door te bewijzen dat uzelf geen enkele last heeft of dat het dier op dat ogenblik ontsnapt of verdwaald was.
DE enige mogelijkheid is om te bewijzen dat er een vreemde oorzaak is.
(Derde bv.)
U kunt in principe weinig tegen een kat doen.
Een kat is zuiver gezien een wild dier alhoewel hij als huisdier word gehouden.
U kunt de kat ook wegjagen, MAAR u mag het dier in geen geval kwaad doen.
Uw buurman hoeft zelfs zijn kat niet binnen te houden.
Misschien in Nederland ook te vinden : Wet in de tuin ??
art. 1385 BW
Volgens dit artikel is de eigenaar van een dier aansprakelijk voor de schade die het dier veroorzaakt ook als het dier verdwaald of ontsnapt is.
door te bewijzen dat uzelf geen enkele last heeft of dat het dier op dat ogenblik ontsnapt of verdwaald was.
(Derde bv.)

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Niekie
- Zeer actief
Wat nou bewust nalaten? Als mijn hond in mijn tuin per ongeluk een kat te pakken krijgt is dat dus niet mijn schuld.Martijn schreef:
Nee hoor. Als jij bewust nalaat om te zorgen dat je hond geen katten sloopt is het jouw sculd als dat gebeurt. In welke sutuatie dan ook.
Als ik bewust mijn hond achter een kat aan stuur vind ik het een ander verhaal en ben je natuurlijk gewoon echt fout bezig, maar als het om een ongeluk gaat kan ik er niks aan doen en is het het risico dat je loopt als je je katten buiten laat lopen.
Groetjes Anique

- Zoie
- Zeer actief
We zijn nooit door buren aangesproken op het los laten lopen van onze katten. Een groot aantal heeft hier ook geen recht op, omdat ze zelf katten laten los lopen of hebben laten los lopen.maxcola schreef:Het verschil is misschien dat ik op die overlast aangesproken kan worden en er ook daadwerkelijk iets aan doe.Zoie schreef:Dat probeer ik nu ook al de hele tijd te zeggen, natuurlijk maakt de aard en de mate van overlast wel uit.tineke schreef:Overlast word toch door heel veel dingen veroorzaakt er zullen zeker mensen zijn die vinden dat jij dat met je honden doet al houd je je aan alle regels die er zijn.maxcola schreef:
Zou iemand het wel doen, hypothetisch dus, want ik heb geen kat meer, dan zou ik willen weten wat het probleem precies is en wat ik er aan zou kunnen doen of wat de klager zelf zou kunnen doen met mijn hulp.
Het is nu eenmaal een beetje moeilijk mijn eigen tuin zo af te schermen dat ze er niet buiten kunnen.

- Zoie
- Zeer actief
En als je er als redelijke mensen samen niet uit kunt komen, dan is er de wet en in laatste instantie de rechter om uit te maken wie er gelijk heeft.Mama Sanneke schreef:Voor Belgie :
art. 1385 BW
(Derde bv.)
Dus als de wet zou zeggen dat mijn katten buiten mogen lopen, moet je wel echt een goede reden hebben om van mij te eisen dat ik mijn kat binnen moet houden.

-
tineke
Nou het is onmogelijk om iedereen het naar de zin te maken dus zelfs als mensen jou erop aanspreken kun je ze niet altijd tegemoet komen.maxcola schreef:Het verschil is misschien dat ik op die overlast aangesproken kan worden en er ook daadwerkelijk iets aan doe.Zoie schreef:Dat probeer ik nu ook al de hele tijd te zeggen, natuurlijk maakt de aard en de mate van overlast wel uit.tineke schreef:Overlast word toch door heel veel dingen veroorzaakt er zullen zeker mensen zijn die vinden dat jij dat met je honden doet al houd je je aan alle regels die er zijn.maxcola schreef:
Er zijn zat mensen die een hekel aan honden hebben punt
Maakt niet uit hoe goed jij je aan de regels houd en of ze er nu wel of geen last van hebben daar doe je je honden toch ook niet voor weg alleen omdat hun ze liever niet hebben in onze maatschappij.
Mijn katten lopen inderdaad buiten ja,doen wel alles op hun eigen bak,en ja ik heb in mijn voortuin weleens kinderen om naar de konijntjes te kijken heb ik ook liever niet de honden blaffen dan weleesn maar ja dat is nu eenmaal een van de kleine ongemakken die je hebt in een druk land.
Heb je al zoveel nare ervaringen gehad met katten dan dat je er zo genoeg van hebt.?
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Met katten word het óok een zooitjetbeast schreef:Maar het is gewoon zo. Een kat is gewoon een heel ander dier. Honden kun je gewoonweg niet los laten lopen in de wijken zonder baas. Dat zou een zooitje worden. Met katten kan dat wel.Niekie schreef:Nee, dat mag mijn hond niet. Maar waarom mag mijn hond niet in andermans tuinen vertoeven en jullie katten wel???Suzanne schreef: Ze mogen dus gewoon als ongeleide projectielen de tuin instuiven omdat er wellicht een kat onder de struiken kan zitten.
Lieve kattenliefhebbers, leg mij dat verschil nou eens uit! Wat maakt het voor een hondenliefhebber asociaal zijn hond door andermans tuinen te laten banjeren en waarom moet het voor katten "de natuur" en de normaalste zaak van de wereld zijn?
En kom nu niet aan met "een kat is een heel ander dier", want dat slaat nergens aan.

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Senta
- Zeer actief
- Dingo
- Zeer actief
Jij kiest voor een huisdiertineke schreef:Nou het is onmogelijk om iedereen het naar de zin te maken dus zelfs als mensen jou erop aanspreken kun je ze niet altijd tegemoet komen.maxcola schreef:Het verschil is misschien dat ik op die overlast aangesproken kan worden en er ook daadwerkelijk iets aan doe.Zoie schreef:Dat probeer ik nu ook al de hele tijd te zeggen, natuurlijk maakt de aard en de mate van overlast wel uit.tineke schreef: Overlast word toch door heel veel dingen veroorzaakt er zullen zeker mensen zijn die vinden dat jij dat met je honden doet al houd je je aan alle regels die er zijn.
Er zijn zat mensen die een hekel aan honden hebben punt
Maakt niet uit hoe goed jij je aan de regels houd en of ze er nu wel of geen last van hebben daar doe je je honden toch ook niet voor weg alleen omdat hun ze liever niet hebben in onze maatschappij.
Mijn katten lopen inderdaad buiten ja,doen wel alles op hun eigen bak,en ja ik heb in mijn voortuin weleens kinderen om naar de konijntjes te kijken heb ik ook liever niet de honden blaffen dan weleesn maar ja dat is nu eenmaal een van de kleine ongemakken die je hebt in een druk land.
Heb je al zoveel nare ervaringen gehad met katten dan dat je er zo genoeg van hebt.?

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ja,gedurende 18 jaar.En nog maar eens:ik heb geen hekel aan katten maar wél aan de houding van de eigenaren.tineke schreef:Nou het is onmogelijk om iedereen het naar de zin te maken dus zelfs als mensen jou erop aanspreken kun je ze niet altijd tegemoet komen.Jawel,dat kan wel:ik kan zorgen dat ze niet overmatig blaffen als mensen daar last van zeggen te hebben,ik kan zorgen dat mensen geen last hebben van de ontlasting(die ze overigens nooit op een plek deponeren waar mensen er last van hebben omdat ik ze dat geleerd heb enz enz)Er zijn zat mensen die een hekel aan honden hebben puntmaxcola schreef:Het verschil is misschien dat ik op die overlast aangesproken kan worden en er ook daadwerkelijk iets aan doe.Zoie schreef:Dat probeer ik nu ook al de hele tijd te zeggen, natuurlijk maakt de aard en de mate van overlast wel uit.tineke schreef: Overlast word toch door heel veel dingen veroorzaakt er zullen zeker mensen zijn die vinden dat jij dat met je honden doet al houd je je aan alle regels die er zijn.
Maakt niet uit hoe goed jij je aan de regels houd en of ze er nu wel of geen last van hebben daar doe je je honden toch ook niet voor weg alleen omdat hun ze liever niet hebben in onze maatschappij.[b]Wie zegt er hier dat mensen hun katten weg moeten doen?Niemand toch?Hier wordt alleen gezegd dat mensen geen overlast willen hebben van andermans huisdier.Punt.[/b]Mijn katten lopen inderdaad buiten ja,doen wel alles op hun eigen bak,en ja ik heb in mijn voortuin weleens kinderen om naar de konijntjes te kijken heb ik ook liever niet de honden blaffen dan weleesn maar ja dat is nu eenmaal een van de kleine ongemakken die je hebt in een druk land.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Vindt je dit nu echt? Ik merk helemaal niets van de katten om mijn huis. Niet om alles als niks af te doen maar ik merk serieus 99,9999% van de tijd niet eens dat er een kat loopt, laat staan dat hij er een zooitje van gemaakt heeft. 1 onverzorgde voortuin in de straat geeft in mijn ogen meer rommel dan 10 katten die daar ergens rondlopen waarvan ik dus persoonlijk echt niks merkDingo schreef:Met katten word het óok een zooitje
Bij mijn moeder vroeger hadden we zelf tot wel 8 katten, ik merkte echt niks aan de tuin, het huis etc. Hier hoor ik mensen die hun hele beddengoed moesten wassen want er was een kat op gaan lopen. Nou bij mij sliepen ze op bed en het was gewoon schoon, de tuin was prachtig en mijn voliere zat bomvol zelfgefokte vogels, we hadden een vijver met vissen, hond, cavia's, loslopende kippen, loslopende konijnen etc. Dat kon allemaal prima en bij een ander maken ze er dan een zooitje van. Het zal wel aan onze katten gelegen hebben, goed gekomen zonder dat we er wat voor hoefde te doen
We hebben er zelfs 3 nestjes van gehad
- Zoie
- Zeer actief
Maar wat ik bij jou een beetje mis is enig begrip voor de behoeften van de kat. Ik kan m'n kat niet uitlaten, dus wat moet ik dan ? De hele dag binnen houden omdat jij er last van hebt.maxcola schreef: Ja,gedurende 18 jaar.En nog maar eens:ik heb geen hekel aan katten maar wél aan de houding van de eigenaren.
Nou zo eenvoudig is dat niet, want er zijn gewoon meerdere belangen in het spel.

-
Brigitte
- Zeer actief
Pffieuw ik heb niet heel de discussie gelezen hoor maar ik schrik er toch ook wel een beetje van sommige reactie's.
Ik heb honden EN ik heb katten. Mijn katten komen niet buiten en als ze dat wel komen dan is dat alleen op eigen terrein. Niemand heeft er dus last van en ik ga dus ook geen belasting of dergelijke rare dingen voor mijn katten betalen
Daarbij heb ik een grote tuin en 5 zwerfkatten die 'wonen' in de winkel van mijn vader welke aansluit op mijn tuin. Deze katten zijn 7 jaar geleden voort gekomen uit een poes die achter gelaten was door de eigenaren toen ze terug naar hun land van oorsprong gingen. Had die kat ook niet om gevraagd. Affijn kittens werden geboren in de winkel en toen ze oud genoeg waren hebben we ze gevangen en laten 'helpen' daarna hebben we ze laten terug zetten en inmiddels wonen ze al zo'n 7 jaar bij ons.
Ja, ik heb dus honden en katten en honden die buiten achter katten aan gaan en de katten die in de tuin wonen mogen ze dus echt niet. Als ik de honden naar buiten laat klap ik een paar keer de deurkruk op en neer en ze vliegen weg de winkel in. In de zomer heb ik ook dag en nacht de deur open en de katten weten ook dat ze niet in de tuin hoeven te komen en de andere katten hier in de buurt weten dat ook. Ik heb dus een stukje gaas neergezet naar het kattenluikje waar ze door naar binnen gaan zodat ze daar achterlangs kunnen en de honden ze niet kunnen pakken mochten ze een keer elkaar tegen komen.
Ik denk dat veel mensen niet beseffen dat er ook zo vreselijk veel zwerfkatten zijn, dieren die achter gelaten zijn of wat dan ook. En ik vind dat heel erg. Die vragen daar ook niet om, vragen er ook niet om om dood gebeten te worden en helaas kunnen ze niet lezen anders had ik wel een bordje neer gezet
[img][img]http://www.smiliegenerator.de/s26/smilies-32663.png[/img][/img]
Ik ga ook mijn honden niet binnen houden maar ik houd ook wel rekening met de katten.
leven en laten leven toch, kan je overal wel drukover gaan maken.
Ik heb honden EN ik heb katten. Mijn katten komen niet buiten en als ze dat wel komen dan is dat alleen op eigen terrein. Niemand heeft er dus last van en ik ga dus ook geen belasting of dergelijke rare dingen voor mijn katten betalen
Daarbij heb ik een grote tuin en 5 zwerfkatten die 'wonen' in de winkel van mijn vader welke aansluit op mijn tuin. Deze katten zijn 7 jaar geleden voort gekomen uit een poes die achter gelaten was door de eigenaren toen ze terug naar hun land van oorsprong gingen. Had die kat ook niet om gevraagd. Affijn kittens werden geboren in de winkel en toen ze oud genoeg waren hebben we ze gevangen en laten 'helpen' daarna hebben we ze laten terug zetten en inmiddels wonen ze al zo'n 7 jaar bij ons.
Ja, ik heb dus honden en katten en honden die buiten achter katten aan gaan en de katten die in de tuin wonen mogen ze dus echt niet. Als ik de honden naar buiten laat klap ik een paar keer de deurkruk op en neer en ze vliegen weg de winkel in. In de zomer heb ik ook dag en nacht de deur open en de katten weten ook dat ze niet in de tuin hoeven te komen en de andere katten hier in de buurt weten dat ook. Ik heb dus een stukje gaas neergezet naar het kattenluikje waar ze door naar binnen gaan zodat ze daar achterlangs kunnen en de honden ze niet kunnen pakken mochten ze een keer elkaar tegen komen.
Ik denk dat veel mensen niet beseffen dat er ook zo vreselijk veel zwerfkatten zijn, dieren die achter gelaten zijn of wat dan ook. En ik vind dat heel erg. Die vragen daar ook niet om, vragen er ook niet om om dood gebeten te worden en helaas kunnen ze niet lezen anders had ik wel een bordje neer gezet
[img][img]http://www.smiliegenerator.de/s26/smilies-32663.png[/img][/img]
Ik ga ook mijn honden niet binnen houden maar ik houd ook wel rekening met de katten.
leven en laten leven toch, kan je overal wel drukover gaan maken.
- Dingo
- Zeer actief
Ja Marc, helaas wel. Vorig jaar kon ik elke dag eerst een kwartier de tuin schoon maken, omdat katten van buren mijn tuin ondergescheten hadden. Omdat het lekker warm was, waren de drollen bij het open doen van de tuindeuren al te ruikenMARC_S schreef:Vindt je dit nu echt? Ik merk helemaal niets van de katten om mijn huis. Niet om alles als niks af te doen maar ik merk serieus 99,9999% van de tijd niet eens dat er een kat loopt, laat staan dat hij er een zooitje van gemaakt heeft. 1 onverzorgde voortuin in de straat geeft in mijn ogen meer rommel dan 10 katten die daar ergens rondlopen waarvan ik dus persoonlijk echt niks merkDingo schreef:Met katten word het óok een zooitje![]()
Bij mijn moeder vroeger hadden we zelf tot wel 8 katten, ik merkte echt niks aan de tuin, het huis etc. Hier hoor ik mensen die hun hele beddengoed moesten wassen want er was een kat op gaan lopen. Nou bij mij sliepen ze op bed en het was gewoon schoon, de tuin was prachtig en mijn voliere zat bomvol zelfgefokte vogels, we hadden een vijver met vissen, hond, cavia's, loslopende kippen, loslopende konijnen etc. Dat kon allemaal prima en bij een ander maken ze er dan een zooitje van. Het zal wel aan onze katten gelegen hebben, goed gekomen zonder dat we er wat voor hoefde te doen![]()
We hebben er zelfs 3 nestjes van gehad![]()
en ik lieg niet als ik zeg dat we alle kittens alleen bij mensen hebben geplaatst die ze lekker los lieten lopen omdat een kat anders geen volwaardig bestaan heeft maar dat even ter zijde aangezien ik daarover niet in discussie ga hier met allemaal opgefokte mensen. Loopt het dadelijk weer uit de hand als iemand het niet trekt
Na met de buren gepraat te hebben kwamen we tot de conclusie dat er niet mee te praten viel. Ze waren wel verbolgen over het feit dat ze Dingo een keer achter hun kat aan zagen gaan. Jammer dan, mijn hond ligt in mijn tuin, en ik zorg dat er niemand last van heeft.
Als je een huisdier aanschaft, heb jij hier zorg voor te dragen, en dus te zorgen dat jou huisdier geen overlast veroorzaakt. Mijn hond loopt ook liever te struinen door de tuintjes waar we langs komen, maar dat laat ik toch ook nie toe?

- Dingo
- Zeer actief
Nee, JIJ schaft een huisdier aan, niet de buren of iemand in de straat erachter. Dus jij bent verantwoordelijk voor de behoeftes van je kat. Je kunt je kat wel degelijk uitlaten hoor, doet mijn overbuurman ook elke dag eventjesZoie schreef:Maar wat ik bij jou een beetje mis is enig begrip voor de behoeften van de kat. Ik kan m'n kat niet uitlaten, dus wat moet ik dan ? De hele dag binnen houden omdat jij er last van hebt.maxcola schreef: Ja,gedurende 18 jaar.En nog maar eens:ik heb geen hekel aan katten maar wél aan de houding van de eigenaren.
Nou zo eenvoudig is dat niet, want er zijn gewoon meerdere belangen in het spel.

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ik heb een onverzorgde voortuin MarcMARC_S schreef:Vindt je dit nu echt? Ik merk helemaal niets van de katten om mijn huis. Niet om alles als niks af te doen maar ik merk serieus 99,9999% van de tijd niet eens dat er een kat loopt, laat staan dat hij er een zooitje van gemaakt heeft. 1 onverzorgde voortuin in de straat geeft in mijn ogen meer rommel dan 10 katten die daar ergens rondlopen waarvan ik dus persoonlijk echt niks merkDingo schreef:Met katten word het óok een zooitje![]()
Bij mijn moeder vroeger hadden we zelf tot wel 8 katten, ik merkte echt niks aan de tuin, het huis etc. Hier hoor ik mensen die hun hele beddengoed moesten wassen want er was een kat op gaan lopen. Nou bij mij sliepen ze op bed en het was gewoon schoon, de tuin was prachtig en mijn voliere zat bomvol zelfgefokte vogels, we hadden een vijver met vissen, hond, cavia's, loslopende kippen, loslopende konijnen etc. Dat kon allemaal prima en bij een ander maken ze er dan een zooitje van. Het zal wel aan onze katten gelegen hebben, goed gekomen zonder dat we er wat voor hoefde te doen![]()
We hebben er zelfs 3 nestjes van gehad![]()
en ik lieg niet als ik zeg dat we alle kittens alleen bij mensen hebben geplaatst die ze lekker los lieten lopen omdat een kat anders geen volwaardig bestaan heeft maar dat even ter zijde aangezien ik daarover niet in discussie ga hier met allemaal opgefokte mensen. Loopt het dadelijk weer uit de hand als iemand het niet trekt
Dankzij katten, ik had een leuk gazonnetje en dat is helemaal vol gescheten en gepist door katten, ik kon niet eens meer voor mn huis zitten in de zomer vanwege de stank en het ruimt ook niet echt lekker op tussen het gras vandaan.
Dus gras omgespit en niet teveel meer aan gedaan, vooral geen grond omwoelen want dan zitten ze er zo weer , nu is het over met geschijt.
Wat betreft mn achtertuin ik heb halverwege een hek, omdat ik niet wil dat mn honden helemaal naar achteren kunnen dus mocht er een kat zich vergissen kunnen ze altijd nog weg.
Een keer heeft Manager de kat van de buren gepakt, die was nog jong en verloor zn evenwicht ik was gelukkig thuis en het is goed afgelopen.
Nu heb ik achter niet veel last van katten, maar de buuv heeft kippen die los mogen en deze vergiste zich liep ook zomaar in mn tuin, ik was thuis dus dat is ook goed afgelopen.

Groetjes Els