Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grote problemen met m'n Mechelaar

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

LongFields schreef:Ik zag dat Bob op het bulletinboard van de NVBH-website staat. Geplaatst op 18 april jl. http://www.nvbh.nl/berichten/berichten.htm Blijkt hij toch ineens een stamboom te hebben, onze Bob! :neenee: Anders werd de advertentie zeker niet geplaatst daar... :denken:

Misschien wel zo netjes om daar de webmaster te vragen om het bericht te verwijderen. Of laat het aanpassen en geef de link erbij van het asiel waar hij nu zit... :denken:

Ik begrijp er geen bal van waarom je eerst moeite doet om de hond te herplaatsen op zo'n site, om hem vervolgens korte tijd later toch maar in een asiel te dumpen.
Om over je verhaal over een nieuwe pup maar helemaal te zwijgen, daar kan ik helemaal pissig om worden... :devil:
staat er nog steeds :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Birt schreef:nu wil ik me nog even excuseren voor het feit dat ik hier misschien zelf onbeleefd overkom.
ik meende het goed en blijkbaar zijn er hier mensen die anderen graag kwetsen. ik hoop dat ze hun hond zo niet opvoeden.

ik wou er even een paar persoonlijk antwoord geven aangezien hun uitleg hier erg kwetsend is en ze misschien niet echt sociaal vaardig zijn. mss moeten ze maar eens naar een asiel toe want daar dump je zo'n individuen toch hè? :roll:
sorry maar je was ook erg snel met het naar het asiel doen, ik was nog bezig om rond te vragen naar mensen, maar zoiets gaat niet binnen een dag :19: een paar dagen later lees ik dat ie in het asiel zit.
nu is het dumpen, het is hier wel door velen aangeraden en dan is heet het goede tip
Ik geloof juist dat het door zo goed als iedereen is afgeraden. Een asiel is niks voor een mechelaar, voor geeneen hond maar zeker niet voor een mechelaar!
Wat er ook gebeurd mijn honden gaan NOOIT naar het asiel... ik zou ze net zo lang hier houden tot ik een goed en passend tehuis voor ze gevonden had. Ook al is dat niet bevordelijk voor de sfeer thuis etc. dat moet dan maar, vind dat je dat aan je hond verplicht bent, jij hebt uiteindelijk voor hem gekozen, hij niet voor jou.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Martijn schreef:
visaton schreef: Als je honden en kinderen met elkaar gaat vergelijken,of zelfs als gelijken ziet, ook dan ben je verkeerd bezig
Als het over het wezen zelf hebt ben ik het met je eens maar het dumpen is toch echt hetzelfde gedrag hoor. Je hebt verantwoordelijkheid en laat het vervolgens vallen.
het gaat hier over verantwoordelijkheid hebben over het welzijn van een levend wezen. ik kan er een beetje pislink van worden als er geroepen wordt 'het is MAAR een hond'.

het is een levend wezen dat jij onder je hoede genomen hebt en dan heb je daar naar eer en geweten voor te zorgen.
het is geen tafeltje van de ikea. het is geen diepvriespizza van de albert heyn.

tuurlijk is het opvoeden en begeleiden van een kind tientallen malen ingewikkelder. mij is hier op het forum verteld dat het zelfs een doel op zich is, hetgeen discutabel is, maar dat terzijde.

het verantwoordelijkheidsgevoel komt echter uit hetzelfde potje.
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door visaton »

linlin schreef:
Martijn schreef:
visaton schreef: Als je honden en kinderen met elkaar gaat vergelijken,of zelfs als gelijken ziet, ook dan ben je verkeerd bezig
Als het over het wezen zelf hebt ben ik het met je eens maar het dumpen is toch echt hetzelfde gedrag hoor. Je hebt verantwoordelijkheid en laat het vervolgens vallen.
het gaat hier over verantwoordelijkheid hebben over het welzijn van een levend wezen. ik kan er een beetje pislink van worden als er geroepen wordt 'het is MAAR een hond'.

het is een levend wezen dat jij onder je hoede genomen hebt en dan heb je daar naar eer en geweten voor te zorgen.
het is geen tafeltje van de ikea. het is geen diepvriespizza van de albert heyn.

tuurlijk is het opvoeden en begeleiden van een kind tientallen malen ingewikkelder. mij is hier op het forum verteld dat het zelfs een doel op zich is, hetgeen discutabel is, maar dat terzijde.

het verantwoordelijkheidsgevoel komt echter uit hetzelfde potje.
Je hoort mij dat niet zeggen, het is maar een hond.Wel dat je verantwoording ten opzichten van een kind vele malen groter is dan voor een hond…

Maar misschien heb je wel gelijk hoor, en moeten we dat wel doen de vergelijking hond/kind..maar dan andersom. Een agressieve hond maakt nog al snel kans op een spuitje…D’r loopt ook nog al wat moeilijke bijna onbehandelbare jeugd rond…Laten we die ook maar afspuiten..Opgeruimd staat netjes.

Ook een “vergelijkingâ€
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
kristien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kristien »

Ik vind toch ook dat Birt hier nu wel heel erg alle lading str**nt over zich krijgt terwijl hij degene toch is uit dat gezin die nog geprobeerd heeft om een oplossing te vinden. Volgens mij wou ie helemaal niet dat Bob in het asiel terechtkwam maar was het een kwestie van overmacht vanwege de familieleden.

Enfin, ik vind het zelf ook wel shockerend dat er nu een pupje gaat moeten komen na Bob, maar ik zou toch liever hebben dat Birt hier nog wat op het forum bleef (en daar ziet het nu niet naar uit) om raad te vragen welke/of een pup/nieuwe hond wel zo geschikt is in hun situatie.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

linlin schreef: tuurlijk is het opvoeden en begeleiden van een kind tientallen malen ingewikkelder. mij is hier op het forum verteld dat het zelfs een doel op zich is, hetgeen discutabel is, maar dat terzijde.
Het is veel gemakkelijker om een mensenkind op te voeden als je zelf een mens bent, alleen wel veel langduriger :wink:

Anne
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

kristien schreef:Ik vind toch ook dat Birt hier nu wel heel erg alle lading str**nt over zich krijgt terwijl hij degene toch is uit dat gezin die nog geprobeerd heeft om een oplossing te vinden. Volgens mij wou ie helemaal niet dat Bob in het asiel terechtkwam maar was het een kwestie van overmacht vanwege de familieleden.

Daar ben ik het mee eens. Als je nog thuis woont dan heb je niet altijd het laatste woord in dit soort situaties.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

malinois schreef:
LongFields schreef:Ik zag dat Bob op het bulletinboard van de NVBH-website staat. Geplaatst op 18 april jl. http://www.nvbh.nl/berichten/berichten.htm Blijkt hij toch ineens een stamboom te hebben, onze Bob! :neenee: Anders werd de advertentie zeker niet geplaatst daar... :denken:

Misschien wel zo netjes om daar de webmaster te vragen om het bericht te verwijderen. Of laat het aanpassen en geef de link erbij van het asiel waar hij nu zit... :denken:

Ik begrijp er geen bal van waarom je eerst moeite doet om de hond te herplaatsen op zo'n site, om hem vervolgens korte tijd later toch maar in een asiel te dumpen.
Om over je verhaal over een nieuwe pup maar helemaal te zwijgen, daar kan ik helemaal pissig om worden... :devil:
staat er nog steeds :roll:
Ik plaatste mijn bericht wat jij hierboven quote ook pas vanochtend hoor.
Weet dus niet zo goed waarom je jouw opmerking maakte...
Birt
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Birt »

er komt helemaal niet meteen een pup. maar er komt er wel na verloop van tijd een.
we zoeken nu helemaal niet naar een pup maar naar info over rassen ed. zals hier al gezegd was. we maken dezelfde fout (een voor ons onbekend ras in huis halen) geen 2 keer.

en er is best wat gedaan met de tips die ik hier gekregen heb hoor. trekspelletjes, zoekspelletjes, lange wandelingen langs de Zennedijk.
dat deden we vrij frequent hoor.
en ik heb ook iedereen bedankt voor de goede tips.

dat bericht op die site staat er omdat (ondanks het feit dat de stamboom door hen niet erkend bleek te zijn) ze wel vonden dat Bob kansen verdient. en het staat er nog steeds omdat ik ook nog steeds naar een baas voor hem zoek (zoals ik hier al meerdere keren herhaald heb).

uit het oog is zeker niet uit het hart.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Ik plaatste mijn bericht wat jij hierboven quote ook pas vanochtend hoor.
had niet naar de datum gekeken, maar dan nog, als het niet juist is qua gegevens vind ik dat je het a la minute weg moet halen... maar dat is mijn mening.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Birt schreef:dat bericht op die site staat er omdat (ondanks het feit dat de stamboom door hen niet erkend bleek te zijn) ze wel vonden dat Bob kansen verdient. en het staat er nog steeds omdat ik ook nog steeds naar een baas voor hem zoek (zoals ik hier al meerdere keren herhaald heb).
weten ze dat de stamboom niet erkend is?
snap dan niet waarom ze dat erop laten staan :19:
Afbeelding
Mantitaur
Actief

Ongelezen bericht door Mantitaur »

Een hond die een slecht leven achter de rug gehad heeft en bij iemand terecht komt die eigenlijk nieuw is met honden, kan ik me voorstellen dat het erg moeilijk voor degene is.

Dat probleem had ik met mijn huskypup.

Overdag sliep hij, 's nachts huilen, na een week was ik gebroken, tevens heb ik er meteen vanaf gezien voorlopig maar geen husky's te nemen, misschien later nog eens als ik meer tijd door kan brengen met ze (zeer arbeidsintensieve honden he).
Hij heeft een goed gezin gekregen die hem met veel liefde opnamen, ook door hun andere husky.

Zo ben ik een paar maanden gaan zoeken naar een ander ras dat wat beter bij me pastte en kwam zo uit bij een schotse collie. Dit ook doordat mijn ouders toen twee shelties hadden (aangezien dat ze bijna hetzelfde qua karakter zijn).

Zij was ook verwaarloosd geweest, wat ik naderhand toen we haar opgehaald hadden pas bleek, ze zat onder de klitten, onder de vlooien, ze had veel oormijt in beide oren, ze wist niet eens wat ze met de vrijheid aanmoest toen ze voor het eerst los mocht lopen bij ons en ze had voedselnijd.

Je merkt het heel af en toe nog bij bepaalde dingen die er gebeuren dat ze slecht behandeld is geweest.

Maar goed, een hond die slecht behandeld is vroeger is ook een groot deel van het vertrouwen in de mens kwijt. De ene keer komt het goed de andere keer niet.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

malinois schreef:
Birt schreef:dat bericht op die site staat er omdat (ondanks het feit dat de stamboom door hen niet erkend bleek te zijn) ze wel vonden dat Bob kansen verdient. en het staat er nog steeds omdat ik ook nog steeds naar een baas voor hem zoek (zoals ik hier al meerdere keren herhaald heb).
Wat kan jou dat nou allemaal schelen joh?

Wees blij dat Bob daar mag staan, zodat zijn kansen op een baas vergroot worden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
malinois schreef:
Wat kan jou dat nou allemaal schelen joh?

Wees blij dat Bob daar mag staan, zodat zijn kansen op een baas vergroot worden.
ben blij dat hij daar staat, alles beter dan het asiel, maar als iemand een hond met stamboom zoekt en dat staat daar, klopt het dus niet. Niet netjes dus, ik is toch niet zo moeilijk even aan te passen lijkt me.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

malinois schreef:
LongFields schreef:Ik plaatste mijn bericht wat jij hierboven quote ook pas vanochtend hoor.
had niet naar de datum gekeken, maar dan nog, als het niet juist is qua gegevens vind ik dat je het a la minute weg moet halen... maar dat is mijn mening.
We zijn het gewoon eens dus hoor, ik gaf in mijn stukje toch aan dat het verstandig zou zijn als hij het zou laten veranderen of weghalen...
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:ben blij dat hij daar staat, alles beter dan het asiel, maar als iemand een hond met stamboom zoekt en dat staat daar, klopt het dus niet. Niet netjes dus, ik is toch niet zo moeilijk even aan te passen lijkt me.
Hij staat dáár én hij zit in het asiel. Dubbel kans dus, op iemand die hem wil.

Hij heeft ook een stamboom hoor, dat is diverse malen gezegd door Birt, alleen, deze is niet precies het papiertje wat zijn stamboom tot een hele goede stamboom zou maken, geschikt voor alle doeleinden. Wat klopt er dus niet?

Denk je niet dat Birt dat aan een eventuele geïnteresseerde netjes uit zal leggen, en dat dit aan iemand die het echt ziet zitten met Bob ook helemaal niks uit zou moeten maken?

Maar ja, jij moet wát te miereneuken hebben natuurlijk.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
malinois schreef:
We zijn het gewoon eens dus hoor, ik gaf in mijn stukje toch aan dat het verstandig zou zijn als hij het zou laten veranderen of weghalen...
oke dan zijn we er toch uit :mrgreen: :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
malinois schreef:ben blij dat hij daar staat, alles beter dan het asiel, maar als iemand een hond met stamboom zoekt en dat staat daar, klopt het dus niet. Niet netjes dus, ik is toch niet zo moeilijk even aan te passen lijkt me.
Hij staat dáár én hij zit in het asiel. Dubbel kans dus, op iemand die hem wil.

Hij heeft ook een stamboom hoor, dat is diverse malen gezegd door Birt, alleen, deze is niet precies het papiertje wat zijn stamboom tot een hele goede stamboom zou maken, geschikt voor alle doeleinden. Wat klopt er dus niet?

Denk je niet dat Birt dat aan een eventuele geïnteresseerde netjes uit zal leggen, en dat dit aan iemand die het echt ziet zitten met Bob ook helemaal niks uit zou moeten maken?

Maar ja, jij moet wát te miereneuken hebben natuurlijk.
daar gaan we weer.. met jou is blijkbaar geen fatsoenlijke discussie te voeren, een hond heeft een erkende stamboom of niet. Dat heeft deze dus niet wat ik begreep, maar er staat dat hij een stamboom heeft. Dat hoort gewoon niet, simpel zat. Zet er dan neer, geen officiele stamboom, maakt ook geen klap uit, maar je moet wel de juiste gegevens erbij zetten. :roll:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wil de hond schreef:Maar ja, jij moet wát te miereneuken hebben natuurlijk.
Wil, wat ben jij een wraakzuchtig iemand. Zou het leven niet heel veel makkelijker worden als je het nu, voor het nu neemt?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Wil de hond schreef:Maar ja, jij moet wát te miereneuken hebben natuurlijk.
Wil, wat ben jij een wraakzuchtig iemand. Zou het leven niet heel veel makkelijker worden als je het nu, voor het nu neemt?
Goh Marion,

Heb jij het licht gezien, je komt de laatste tijd zo zonnig, vreedzaam en ronduit aangenaam en aardig over?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:een hond heeft een erkende stamboom of niet. Dat heeft deze dus niet wat ik begreep, maar er staat dat hij een stamboom heeft. Dat hoort gewoon niet, simpel zat. Zet er dan neer, geen officiele stamboom, maakt ook geen klap uit, maar je moet wel de juiste gegevens erbij zetten. :roll:
Een hond heeft een officiële stamboom, óf een niet-officiële stamboom.

Dat maakt geen klap uit.

Dus maakt het ook geen klap uit of dat er allemaal tot in details bij staat en uitgelegd wordt. Is mijn mening, maar niet de jouwe blijkbaar.

Volgens mij zijn andere zaken betreffende Bob véél belangrijker om te vermelden.

Volgens jouw is een detail over een stamboom blijkbaar zo belangrijk dat je daar hoogstwaarschijnlijk eindeloos over door kunt blijven zeurpraten.

Volgens mij begon je er überhaupt over omdat je lekker goedkoop mee wilt dobberen op het stroompje kritiek dat Birt op zich af heeft gekregen sinds is gebleken dat Bob geen dag langer bij hem thuis gehandhaafd kon worden.

Maar goed, wat sta ik hier eigenlijk te doen, tegen een gewapend betonblok aan te zeiken? :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Dus maakt het ook geen klap uit of dat er allemaal tot in details bij staat en uitgelegd wordt. Is mijn mening, maar niet de jouwe blijkbaar.

Volgens mij zijn andere zaken betreffende Bob véél belangrijker om te vermelden.

Volgens jouw is een detail over een stamboom blijkbaar zo belangrijk dat je daar hoogstwaarschijnlijk eindeloos over door kunt blijven zeurpraten.

Volgens mij begon je er überhaupt over omdat je lekker goedkoop mee wilt dobberen op het stroompje kritiek dat Birt op zich af heeft gekregen sinds is gebleken dat Bob geen dag langer bij hem thuis gehandhaafd kon worden.

Maar goed, wat sta ik hier eigenlijk te doen, tegen een gewapend betonblok aan te zeiken? :denken:
oh, goed, heb jij meer mensen in je kennissenkring die zo'n hond een plek zouden kunnen bieden? Waarom heb je hem niet genomen dan? Ik ben nog steeds aan het zoeken, maar het is wel lullig dat je aanbied wat voor de hond te zoeken en dat ie nog geen week later al in het asiel zit.
Neemt niet weg dat ik nog steeds rondvraag :wink:
Maar dat wil jij toch vast niet geloven
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

had er waarschijnlijk wel een plekje voor geweten,
MAAR
dan had ie niet in het asiel moeten zitten, want dan zou er mee getraind worden en wordt hij nadat ie afgericht is verkocht (en dan mag niet van een asiel)

denk dat er zo meer mensen over struikelen qua plaatsing van de hond
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:had er waarschijnlijk wel een plekje voor geweten,
MAAR
dan had ie niet in het asiel moeten zitten, want dan zou er mee getraind worden en wordt hij nadat ie afgericht is verkocht (en dan mag niet van een asiel)

denk dat er zo meer mensen over struikelen qua plaatsing van de hond
precies! Het is nu alleen maar lastiger geworden om hem te herplaatsen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”