Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sjefke is begonnen, ** link naar foto's pagina 10 **
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Vannacht heb ik weer een rotnacht gehad helaas. Dit keer was Nozem degene die me slaapgebrek opleverde. Ze is al sinds de bevalling zich aankondigde van slag en snapt er weinig van. Vannacht heeft zich dat waarschijnlijk geuit met flinke diarree en vanochtend heeft ze gal gespuwd. Ze had ook niet veel gegeten de afgelopen dagen en door alle commotie is de slaap er bij haar ook flink ingeschoten. Dus ik ben vannacht flink bezig geweest met het opruimen van Nozem haar ongelukjes.marian* schreef:Hoe is het nu met mams en kind?
Sjefke lijkt zich iets te gaan ontspannen nu, hijgt wat minder maar als ze de kans krijgt gooit ze wel de werpkist overhoop. Dus de warme kruiken worden ontdaan van hun handdoeken, en het kleedje wordt opgefrommeld. Na haar vorige bevalling heeft ze ook zo'n periode gehad. Die was toen met een paar dagen over, dus ik hoop dat het nu ook zo is.
Odin weegt nu 401 gram, heeft er in 2 dagen 41 gram bijgekregen maar dat vind ik nog niet echt veel. Bij mijn vorige nest ging de gewichtstoename sneller.
Dus het gaat hier nog niet helemaal naar wens, maar dat zal vast wel beter gaan met een paar dagen. Vanmiddag heeft Eric vrijgenomen en hij lost mij dan af, zodat ik even op mijn werk de hoogst noodzakelijke dingen kan doen en mijn paard ook wat aandacht kan geven. Ik heb gelukkig een superfijne baas, zodat ik mijn uren zo kan indelen als ik zelf wil, dus in het weekend werken en/of 's avonds is geen probleem. Ook heb ik nog zat vrije uren om eventueel op te nemen als het nodig is.
-
estelle
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik ga zometeen naar de Hema om die zakken te halen. Bedankt voor de tip! (ik wist niet dat je die zo kant en klaar kon kopen!)estelle schreef:waarom doe je niet zo'n zak om die kruiken? wat ze bij baby's ook doen? kun je gewoon bij de Hema kopen en knoop je dicht, dan heb je het gevaar niet dat die kruiken bloot komen te liggen.
succes nog verder!
- *tweety*
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik ben net bij de Hema geweest, maar daar hadden ze alleen maar de smalle kruikenzakken voor zo'n flesvormige kruik.estelle schreef:goh, zeg ik ook nog eens wat nuttigs in de fokkenhoek hahaha.
Ik heb nog 2 van die ouderwetse van kunststof, platte modellen.
Dus ik kruip zo achter de naaimachine (voor het eerst geloof ik!) en dan ga ik zelf wat in elkaar flansen van een paar oude handdoeken.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
Jose
- Zeer actief
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Een mens kan ook niet een paar dagen wegblijven hier
Jeetje wat een consternatie, en wat ontzettend jammer aan de ene kant.
Maar wel fijn dat er in elk geval één pup is die het goed doet, zoals het er nu naar uitziet: gefeliciteerd met Odin
Zo te zien is één pup meer werk dan zes
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je al zicht op pleegpups?
Jeetje wat een consternatie, en wat ontzettend jammer aan de ene kant.
Maar wel fijn dat er in elk geval één pup is die het goed doet, zoals het er nu naar uitziet: gefeliciteerd met Odin
Zo te zien is één pup meer werk dan zes
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je al zicht op pleegpups?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Die flessekruiken (met flanellen zak) waren volgens mijn kraamhulp (oei, lang geleden hoor) aanzienlijk veiliger dan die kunststofdingen. (En een hond krijgt echt die dop niet van een flessekruik in een zak, maar bijt wel met gemak een gat in die kunststof)LongFields schreef:Ik ben net bij de Hema geweest, maar daar hadden ze alleen maar de smalle kruikenzakken voor zo'n flesvormige kruik.estelle schreef:goh, zeg ik ook nog eens wat nuttigs in de fokkenhoek hahaha.
Dus ik kruip zo achter de naaimachine (voor het eerst geloof ik!) en dan ga ik zelf wat in elkaar flansen van een paar oude handdoeken.
Je hebt nog geen pleegpups gevonden? Zou je anders niet wat asielen en poeze-opvangen kunnen afbellen voor moederloze kittens? Het is wel een beetje de tijd dat ze hele nesten over de schutting van het asiel gooien, dus wie weet. Ik heb zo'n gevoel dat als Sjefke wat meer kroost accepteert, dat ze dan ook wat rustiger zal worden?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
een pup die een kruik nodig heeft, bijt niet ergens in of heeft nog geen eens tandjesHanneke2 schreef:Die flessekruiken (met flanellen zak) waren volgens mijn kraamhulp (oei, lang geleden hoor) aanzienlijk veiliger dan die kunststofdingen. (En een hond krijgt echt die dop niet van een flessekruik in een zak, maar bijt wel met gemak een gat in die kunststof)LongFields schreef:Ik ben net bij de Hema geweest, maar daar hadden ze alleen maar de smalle kruikenzakken voor zo'n flesvormige kruik.estelle schreef:goh, zeg ik ook nog eens wat nuttigs in de fokkenhoek hahaha.
Je hebt nog geen pleegpups gevonden? Zou je anders niet wat asielen en poeze-opvangen kunnen afbellen voor moederloze kittens? Het is wel een beetje de tijd dat ze hele nesten over de schutting van het asiel gooien, dus wie weet. Ik heb zo'n gevoel dat als Sjefke wat meer kroost accepteert, dat ze dan ook wat rustiger zal worden?
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wat pleegpups of -kittens betreft heb ik een aantal "fuiken" openstaan. Alleen tob ik met Nozem momenteel (bloederige diarree en gal/slijm spugen) en durf ik het zo lang dat niet over is niet aan om vreemde pups of kittens aan eventuele infectie bloot te stellen.
Sjefke en Odin hebben een goede nacht gehad (Nozem niet maar daarover zo in Medisch meer) en Odin weegt nu 439 gram (gisteravond nog 412).
Sjefke en Odin hebben een goede nacht gehad (Nozem niet maar daarover zo in Medisch meer) en Odin weegt nu 439 gram (gisteravond nog 412).
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou meis, sterkte en ik ben blij te lezen dat zo langzaamaan de rust wat wederkeert! Wat is Sjefke toch een mooi moedertje als je haar zo met Odin ziet. 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
-
fishermanfriend
hoi ik heb eerst effe een paar bladzijde moeten lezen maar heb geen goed woord over van bepaalde dierenartsen.
Mijn dierenarts staat altijd voor ons klaar zelfs tijdens vakanties wel binnen nederland weliswaar maar ook tijdens bevallingen is hij 24 uur per dag bereikbaar ,das wat je noemt een dierenarts met het hart op de juiste plaats.
Zo dat wilde ik effe kwijt ,dat mag ook wel eens gezecht worden .
Verder wens ik jou heel veel sterkte toe.
groetjesvan michael en mijn rotti
Mijn dierenarts staat altijd voor ons klaar zelfs tijdens vakanties wel binnen nederland weliswaar maar ook tijdens bevallingen is hij 24 uur per dag bereikbaar ,das wat je noemt een dierenarts met het hart op de juiste plaats.
Zo dat wilde ik effe kwijt ,dat mag ook wel eens gezecht worden .
Verder wens ik jou heel veel sterkte toe.
groetjesvan michael en mijn rotti
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo