Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kadavers en ingewanden, moet dat op de foto?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Marion. schreef:
Cleo schreef:Hmm...wellicht iets voor het voorjaar. Kunnen ze in de 'tuin' eten. Lees: achterplaatsje :mrgreen:
Gisterenavond heeft Miep op bed aan een aardig botje gekluifd (schapen-knie ofzo). Veel merg erin. Ze deed het op Pieter's helft, en ik lag er lekker naast te genieten van de geluiden.
Maar toen Pieter boven kwam (en het bot inmiddels leeggeschraapt was), was het "jakkieeeeeeee!" Helemaal vet dus aan zijn voeteneind haha, maar alle stukjes waren op hoor :wink:

Niet zeuren. Of nu je bed verschonen, of leg er maar een handdoek op. Vanochtend zag ik een handdoek uit bed steken. En vanavond hebben we de bedden maar verschoond :smile: :smile: :smile:
Dat gaat zelfs mij te ver :mrgreen:
Botten,koppen,makrelen en alles wat niet in de voerbak kan eten ze maar lekker buiten of in de mand.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nanna schreef:Maar nee, ik heb nooit in bed gegeten,als ik wakker ben wil ik eruit, met de honden aan de wandel. Die moeten ook nodig piesen.
Ik kan nooit mijn bed uitkomen, ik vind het zoooooooo lekker in bed. Maar ik heb nog hoop. Mijn vader zegt altijd "dat komt wel als je ouder wordt". En ik ben nog geen 40 he :19:
De honden kunnen het overigens ook altijd erg goed ophouden. Die vinden het alleen maar gezellig als we nog wat in bed trutten, en pas om half 12 gaan lopen :wink:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Maxiem schreef:
pepie schreef:Nou kunnen jullie lullen wat je wil, maar ik laat mijn honden echt niet op bed eten. :neenee: :neenee:
Max eet ook echt niet op bed hoor! Wat ze ook eet, dat doet ze maar lekeer in haar eigen mandje :pffff: Die dan ook regelmatig onder het bloed zat, omdat lever zo lastig was en dus de hele mand door glibberde :mrgreen:
Shibby mag van mij gerust z'n bot op bed opeten.

Als er iets vies wordt, was ik het wel. Daar hebben we de waschmachine voor en uiteraard de douche voor mij :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Benthor schreef:
Maxiem schreef:?
Af en toe snap ik jou echt niet. Mensen vinden het leuk hun hond te zien genieten en willen dat delen. Waarom niet?
Gut, het is niet als kritiek bedoeld, maar als opzetje voor een discussie..... don't shoot the messenger :19:
waarom zou er een discussie moeten ontstaan dat mensen ervan genieten dat hun hond geniet :denken:
Van hond die brokken eet valt weinig te maken, hap slik weg en iedere dag opnieuw :19:
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Mijn honden genieten wel degelijk van hun brokken hoor :ok:
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

Al met al een aardige discussie. In het topic vroeg ik om "verlicht" te worden. Verlicht mij betekent: bevrijd mij van vooroordelen. Of dat gelukt is? Ik weet het niet. Een aantal mensen begreep niet eens waar deze discussie over ging. Ze vielen mij direkt aan alsof ik niet tegen foto's van barfende honden zou kunnen. Zelfs na herhalen dat ik niet wakker lig van dit soort foto's.

Een grote groep bevestigde helaas mijn vooroordeel. Zij plaatsen de foto's uit stoerdoenerij en verondersteld gewin van status.

Mij ging het om de motieven om foto's te plaatsen van het barfen. gelukkig hebben ook een aantal mensen duidelijk gemaakt waarom ze de foto's maken en plaatsen. Ik kan mij best goed vinden in hun uitleg. Iedereen bedankt voor de deelname aan deze discussie. :ok:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Benthor schreef:Een grote groep bevestigde helaas mijn vooroordeel. Zij plaatsen de foto's uit stoerdoenerij en verondersteld gewin van status.
En wie mogen dat dan wel zijn volgens jou?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Ik vind het gewoon mooi om te zien hoe een carnivoor eet, ik kijk ook graag natuurfilms. Das toch gewoon prachtig om te zien...Ik geniet daar echt van.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja dat mensen niet zo graag zulke foto's zien:
http://i139.photobucket.com/albums/q319 ... lijk/9.jpg

Dat snap ik best, maar het is altijd nog je eigen keuze om te kijken of niet
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ik ben erg blij dat mijn leverancier keurige zakjes van een pondje gemalen pens levert.... :engel:

Ik vind het dus wel fijn als -voor mij- gruwelijke beelden worden aangekondigd in de titel... :mrgreen:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Benthor schreef:Al met al een aardige discussie. In het topic vroeg ik om "verlicht" te worden. Verlicht mij betekent: bevrijd mij van vooroordelen. Of dat gelukt is? Ik weet het niet. Een aantal mensen begreep niet eens waar deze discussie over ging. Ze vielen mij direkt aan alsof ik niet tegen foto's van barfende honden zou kunnen. Zelfs na herhalen dat ik niet wakker lig van dit soort foto's.

Een grote groep bevestigde helaas mijn vooroordeel. Zij plaatsen de foto's uit stoerdoenerij en verondersteld gewin van status.

Mij ging het om de motieven om foto's te plaatsen van het barfen. gelukkig hebben ook een aantal mensen duidelijk gemaakt waarom ze de foto's maken en plaatsen. Ik kan mij best goed vinden in hun uitleg. Iedereen bedankt voor de deelname aan deze discussie. :ok:
Het belangrijkste motief voor mij blijft het vastleggen van de genietmomenten van mijn honden om mensen over de drempel heen te trekken. Door het laten zien van mijn foto's heb ik anderen weten te overtuigen dat er meer is dan brok alleen. En dat doet me goed, eerlijk gezegd. :ok:
Addy

Annelies schreef:
alma2 schreef:
Teckelgek schreef:
Nanna schreef: Nee, die kun je gewoon samen met de ribbel-annex smaakjescondooms om laten roepen :wink:
"Anjáá, hebben wij nog van die pisluiers voor oude wijven op voorraad?"
dat vinden ze heerlijk, hebben ze gisteren nog gehad alleen gaan ze daarna zo boeren, dat is wat minder :mrgreen:

Ik ben geen oud wijf en condooms heb ik niet nodig :pffff:
Al smaken ze nog zo lekker of hebben ze nog zulke geweldige ribbeltjes :neenee:

Welke kant gaat dit topic nu weer uit :N:
Je vermeldt zelf dat je in je broek plast :pffff: Er wordt goed bedoeld geadviseerd hoe je met dergelijke ongemakjes om kunt gaan :mrgreen:
Ik vind dit alles ranziger dan een geitenkop...met of zonder oogjes... :mrgreen:
ien
Erelid
Contacteer:

Re: Kadavers en ingewanden, moet dat op de foto?

Ongelezen bericht door ien »

Benthor schreef:UPDATE: Het lijkt erop dat mensen denken dat ik mij stoor aan de foto's. Dat is niet zo. Ik heb een opzetje gegeven voor een discussie: waarom foto's van kadavers en ingewanden etende honden (en niet bv brokken etende honden).
Toon mij foto van een brokkenetende hond met een zelfde uitstraling die een rauwvoerende hond heeft.

zoals al eerder geschreven is..het gaat om hoe je honden reageren op wat ze te eten krijgen, soms verbaasd,soms echt wild, soms twijfelend,soms obeserverend

die combinatie leg je gewoon vast.
Het is kijken naar je hond, en dat is mij nog nooit gelukt met een bak brokken om een spannend etende hond daar een foto van vast te leggen.

dus..ik wacht af..laat maar zien.
Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

ien schreef:
Benthor schreef:UPDATE: Het lijkt erop dat mensen denken dat ik mij stoor aan de foto's. Dat is niet zo. Ik heb een opzetje gegeven voor een discussie: waarom foto's van kadavers en ingewanden etende honden (en niet bv brokken etende honden).
Toon mij foto van een brokkenetende hond met een zelfde uitstraling die een rauwvoerende hond heeft.

zoals al eerder geschreven is..het gaat om hoe je honden reageren op wat ze te eten krijgen, soms verbaasd,soms echt wild, soms twijfelend,soms obeserverend

Het is kijken naar je hond, en dat is mij nog nooit gelukt met een bak brokken om een spannend etende hond daar een foto van vast te leggen.

Ik kan je een foto van een hond tonen met een totaal wilde oerdrift in d'r ogen als ze...

... PIZZA (vegetarisch) krijgt :wink:
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Anna Penta schreef:
ien schreef:

Ik kan je een foto van een hond tonen met een totaal wilde oerdrift in d'r ogen als ze...

Nou, kom maar op. Ik vind het geweldig een hond na te zien denken : Hoe moet ik dit aanpakken. En Max vond het echt geweldig, ze pakte een voor een elk botje en bracht ze naar mand, om ze daar te kraken. Dat doet ze alleen met fantastische leuke of fantastisch lekkere dingen.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Als je je hond echt wilt laten: "Barf'en" .. dan koop je gewoon een levend schaap, en laat je het die twee gezellig uitzoeken, dan krijg je ook gelijk de mooie aanvals technieken e.d. te zien, van hoe zo'n schaap omzeep geholpen wordt! :ok:

Puur natuur dus ...
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

ien schreef: zoals al eerder geschreven is..het gaat om hoe je honden reageren op wat ze te eten krijgen, soms verbaasd,soms echt wild, soms twijfelend,soms observerend...
Op deze foto kun je inderdaad zien dat Noa haar eten observeert, hoewel ik vind dat ze toch ook een wat twijfelende blik in haar ogen heeft... :mrgreen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Annelies op 25 feb 2007 19:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Felix schreef:Als je je hond echt wilt laten: "Barf'en" .. dan koop je gewoon een levend schaap, en laat je het die twee gezellig uitzoeken, dan krijg je ook gelijk de mooie aanvals technieken e.d. te zien, van hoe zo'n schaap omzeep geholpen wordt! :ok:

Puur natuur dus ...
Slaat echt nergens op :19:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Ester&Lara schreef:
Felix schreef:Als je je hond echt wilt laten: "Barf'en" .. dan koop je gewoon een levend schaap, en laat je het die twee gezellig uitzoeken, dan krijg je ook gelijk de mooie aanvals technieken e.d. te zien, van hoe zo'n schaap omzeep geholpen wordt! :ok:

Puur natuur dus ...
Puur natuur noemen ze dat! :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Felix schreef:
Ester&Lara schreef:

Puur natuur dus ...
Puur natuur noemen ze dat! :ok:
en jij Felix, ben je vegetarier, of slacht je zelf :roll:
ien
Erelid
Contacteer:

Puur natuur dus ...
puur natuur?? :denken:
een schaap kopen en dan de honden het beest laten slachten :smile:

ja, heeeeeeel natuurlijk :roll:

is pas natuurlijk als je de beurs met geld aan je honden geeft en naar de slager laat gaan :mrgreen:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Benthor schreef: UPDATE: Het lijkt erop dat mensen denken dat ik mij stoor aan de foto's. Dat is niet zo. Ik heb een opzetje gegeven voor een discussie: waarom foto's van kadavers en ingewanden etende honden (en niet bv brokken etende honden).
misschien omdat er van brokkenetende honden niet zo'n interessante foto te maken is?? gedrag,uitdrukking kop, houding,spanning ect
ik ben ze nml nog niet tegen gekomen :19:
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Annelies schreef:
ien schreef: zoals al eerder geschreven is..het gaat om hoe je honden reageren op wat ze te eten krijgen, soms verbaasd,soms echt wild, soms twijfelend,soms observerend...
Op deze foto kun je inderdaad zien dat Noa haar eten observeert, hoewel ik vind dat ze toch ook een wat twijfelende blik in haar ogen heeft... :mrgreen:

Afbeelding
Dat komt denk ik door de saus hoor :smile:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Het lijkt wel ee gourmet schotel ofzo :denken:
Addy

Anna Penta schreef:
ien schreef:

die pizza valt onder vijf procent tafelrestjes die barfers krijgen :smile: :smile: :smile:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

nee ik geef nrv en absoluut geen pizza aan mn honden :pffff: :smile:
ien
Erelid
Contacteer:

SuperTyson schreef:nee ik geef nrv en absoluut geen pizza aan mn honden :pffff: :smile:
ik geef barf en de pizza valt onder het shm van mijn honden :pffff: :smile:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

ien schreef:
Benthor schreef: UPDATE: Het lijkt erop dat mensen denken dat ik mij stoor aan de foto's. Dat is niet zo. Ik heb een opzetje gegeven voor een discussie: waarom foto's van kadavers en ingewanden etende honden (en niet bv brokken etende honden).
misschien omdat er van brokkenetende honden niet zo'n interessante foto te maken is?? gedrag,uitdrukking kop, houding,spanning ect
ik ben ze nml nog niet tegen gekomen :19:
Dat komt omdat de brokken al op zijn voordat je het fototoestel te pakken heb :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Brokken zijn gewoon gezonder, en worden aanbevolen door deze website, dus dat zit wel snor! :ok:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Felix schreef:Brokken zijn gewoon gezonder, en worden aanbevolen door deze website, dus dat zit wel snor! :ok:
waar is het bewijs? de studies ed? of zuig je het gewoon maar even uit je duim?

ik vind het zo zonde dat er steeds een soort strijden en discussies ontstaan tussen brokvoerders en "barfers"
voer wat je wilt voeren, laat elkaar in hun waarde en kijk niet naar fotos die je niet wilt zien :19: is dat nou zo moeilijk?
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik vindt het ook prachtig om te zien hoe mijn honden een stuk rauw vlees naar binnen werken :ok: Toen ze nog op brokken stonden aten ze heel slecht, en nu zijn ze aan het piepen als het vlees op het aanrecht ligt te ontdooien, net zolang tot ze het op hebben :mrgreen:
De foto's hieronder zijn van de eerste keer dat ze NRV kregen, ik durfde toen nog niet zo goed het vlees los te laten bij mijn hond, omdat meneer ontzettend aan het schrokken was :mrgreen:
Nu eet hij het goed op, wel nog gulzig, maar hij kauwt alles prima. Mijn kruizing Jack Russell, kauwde vanaf het begin goed op het vlees (ook de kleinere stukken) dus hem kon ik in het begin wel met een gerust hart laten eten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”