De fokker heeft bij mij ontkent dat de teef HD-c heeft, zij beweert dat de teef HD-a heeft, evenals de reu...jaspervdbeek schreef:Nu de discussie is gaan liggen wil ik nog wel graag even laten weten wat we nu gaan doen...
We hebben na lang wikken en wegen besloten om toch te gaan kijken. Volgende week maandag hebben we een afspraak bij de fokker... We hebben de fokker inmiddels gevraagd hoe het zit met de heupen van de teef, die heeft inderdaad HD-C, dat gaven ze ook meteen eerlijk toe. De reu heeft overigens HD-A.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ons hondje is geboren!!
Moderator: moderatorteam
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Je neemt een pup van een fokker die keer op keer met een hond fokt waar je niet mee behoort te fokken. En daar ga je ook nog eens flink voor dokken. Daarmee ondersteun je dit soort praktijken dus.jaspervdbeek schreef: We weten dat het risico dat onze pup HD krijgt groter is dan normaal, maar we willen zo graag een hondje uit deze combinatie dat we dit risico dus gaan nemen.
Maar goed, als jij er maar een leuk hondje aan hebt he. Dat is de insteek.
Veel plezier ermee.

Linda, Izzie en Bram
-
nance
- Erelid
Je neemt dus bewust een pup die veel pijn krijgt. Je bevestigd de fokker dat hij vooral door moet gaan met fokken met deze honden en dat de honden over anderhalf jaar int asiel zitten zal hem een worst zijn. Wat heb je aan begeleiding van deze fokker? Als t niet gaat om welke reden dan ook, neemt hij de hond dan terug?jaspervdbeek schreef:Nu de discussie is gaan liggen wil ik nog wel graag even laten weten wat we nu gaan doen...
We hebben na lang wikken en wegen besloten om toch te gaan kijken. Volgende week maandag hebben we een afspraak bij de fokker... We hebben de fokker inmiddels gevraagd hoe het zit met de heupen van de teef, die heeft inderdaad HD-C, dat gaven ze ook meteen eerlijk toe. De reu heeft overigens HD-A.
We hebben inmiddels heel veel informatie gezocht over HD en de gevolgen daarvan, hebben met mensen met ervaring op dat gebied gesproken en ik wil binnenkort ook nog even bij de DA langs gaan voor wat meer informatie... We weten dat het risico dat onze pup HD krijgt groter is dan normaal, maar we willen zo graag een hondje uit deze combinatie dat we dit risico dus gaan nemen. We zullen alles doen wat in onze mogelijkheden ligt om te voorkomen dat onze hond HD krijgt... dus we zullen extra voorzichtig moeten zijn qua belasting van de pup, absoluut niet laten traplopen, teveel onverwachte bewegingen zoveel mogelijk voorkomen en wanneer de pup daar oud genoeg voor is de heupen trainen door naast de fiets te lopen en veel zwemmen. Dat laatste zal het probleem niet zijn want we wonen op 50 meter van de Maas![]()
Maar goed, we weten dus wat het risico is, maar we weten ook dat wij daar alles aan willen doen om dat risico zo klein mogelijk te houden!! Beter dat zo'n hondje bij mensen terecht komt die er bewust mee bezig zijn en er alles aan doen dan dat hij bij mensen terecht komt die er niks van weten en er dus ook geen rekening mee kunnen houden!!
Verder wil ik nog wel even kwijt dat ik de discussie over het bewust kruisen van rassen zwaar overdreven vindt... ik snap dat mensen vinden dat er teveel gefokt wordt etc. maar ik snap niet waarom een kruising fokken minder goed is dan het fokken van rashonden. Het gaat er voor ons om wat er voor hond uitkomt, waarom zou je twee rassen niet mogen kruisen als daar hartstikke leuke hondjes uitkomen?? Ik snap dat niet helemaal... Zeker niet als je kijkt hoe bepaalde rassen helemaal doorgefokt worden, kan toch ook niet goed zijn?? Maar dan gebeurt dat om een ras beter te maken ofzo... naja t zal wel aan mij liggen maar ik vind dit dus kul...
Ik wil wel iedereen bedanken voor de informatie en ik hoop dat jullie onze keus wel een beetje kunnen snappen... Wij gaan ons in ieder geval goed voorbereiden op de komst van ons hondje!! Maandag gaan we dus kijken, we houden jullie op de hoogte!!!
Jasper
Je gaat er rekening mee houden dat je hond HD kan hebben, dus niet te wild spelen met leeftijdsgenoten. Niet te ver lopen, niet spelen, niet op en af de bank, bed, noem maar op. Traplopen is makkelijk te voorkomen, niet laten spelen met soortgenoten ook hoor, maar je krijgt er niet de meest sociale hond door( nu bedenk ik me als je hem wel laat spelen en er springt er 1 op zn zere heupen wordt hij ook niet sociaal). Als de hond een jaar is, heb je een gefrustreerde hond die andere honden kompleet niet leuk meer vindt! Maar geen enkel probleem jij gaat ervoor, knap hoor!
Ik zou t niet kunnen en naar een echte fokker gaan en daar een hond zoeken uit de combinatie die ik voor ogen heb. Dan heb ik een hond met t karakter wat ik wil en het uiterlijk en met grote waarschijnlijkheid een gezonde hond! O ik bedenk me net dat ik al zo n hond heb, maar daar wel een jaar voor op de wachtlijst moest, is dat dan misschien de reden om toch voor dit hondje te gaan?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zou haar vragen even de officiele uitslag te scannen en te mailen, ben benieuwd wat ze daarop zegtSennaruby schreef:De fokker heeft bij mij ontkent dat de teef HD-c heeft, zij beweert dat de teef HD-a heeft, evenals de reu...jaspervdbeek schreef:Nu de discussie is gaan liggen wil ik nog wel graag even laten weten wat we nu gaan doen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Ik heb ook een jaar op mijn eerste kooikertje gewacht, maar op het moment is de wachtlijst kort, net als bij de Stabij, eerst ook een jaar wachten nu is die ook nauwelijks aanwezig, althans voor een reu. De Toller, daar ben je wel langer op aan het wachten + is vrij duur. Daarom vind ik het ook zo gek dat TS gaat voor een pup met een Stabijuiterlijk en nauwelijks goedkoper dan een goedgefokte Stabij.nance schreef: O ik bedenk me net dat ik al zo n hond heb, maar daar wel een jaar voor op de wachtlijst moest, is dat dan misschien de reden om toch voor dit hondje te gaan?
Ik begrijp dat niet. Ik ga toch geen Toller/Kooiker met het uiterlijk van een Kooiker kopen van een HD C moeder als ik een goedfokte raskooikertje kan krijgen voor een paar tientjes meer? Hoe meer ik erover nadenk hoe maller ik het vind. Ik kan me er enkel iets bij voorstellen als de pups er precies zo uitzagen als Tollers. dan heb je de helft minder kosten en geen wachtlijst. Niet dat ik het dan zou doen, maar kan ik me voorstellen dat je daartoe besluit. Een nepstabij voor 450 euro, sorry, dat mensen daarin trappen. En die "fokker" bestelt alvast een nieuwe dakkapel, hoeft ze haar hypotheek niet voor te verhogen.
Anne
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier komt er nooit een gekochte pup uit een ouder met HD-c in huis. Als ik al een hond met HD neem is dat een hond die in uiterste nood zit.
Ik heb nu een hond met artrose gehad en ken een hond van dichtbij met HD-d en dat gaat gepaard met enorme pijnen. De hond die nu HD-d heeft gaat echt niet heel oud worden want hij heeft nu met zijn 4 jaar al pijnstilling nodig. Er kan niets meer mee gedaan worden en opereren is te laat. Hij is ook veel te groot om te revalideren.
Dood en doodzielig om een hond met HD bewuster dan geheel onbewust op de wereld te zetten.
Ik heb nu een hond met artrose gehad en ken een hond van dichtbij met HD-d en dat gaat gepaard met enorme pijnen. De hond die nu HD-d heeft gaat echt niet heel oud worden want hij heeft nu met zijn 4 jaar al pijnstilling nodig. Er kan niets meer mee gedaan worden en opereren is te laat. Hij is ook veel te groot om te revalideren.
Dood en doodzielig om een hond met HD bewuster dan geheel onbewust op de wereld te zetten.
-
piep
precies, ik heb dat nu 1x meegemaakt, ze is nu 3 en het gaat na de operatie nog steeds goed. maar wat heeft dat dier een pijn gehad toen ze nog geen jaar oud was.MARC_S schreef:Hier komt er nooit een gekochte pup uit een ouder met HD-c in huis. Als ik al een hond met HD neem is dat een hond die in uiterste nood zit.
ik zou mezelf niet in de spiegel aan kunnen kijken als ik bewust een hond met veel kans op HD zou kopen.
dan heb ik nog niet over de kosten totaal 2000 euro.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Wat ik niet goed begrijp, Jasper, is dat je een pup bij iemand wilt kopen die bewezen heeft een broodfokker te zijn.
Goed, ze zal geen schuren met tientallen honden hebben, maar dat is ook niet echt de definitie van een broodfokker.
Deze "fokker" buit haar hond(en) en de pups uit voor geldelijk gewin. Broodfokker, dus
.
Goed, ze zal geen schuren met tientallen honden hebben, maar dat is ook niet echt de definitie van een broodfokker.
Deze "fokker" buit haar hond(en) en de pups uit voor geldelijk gewin. Broodfokker, dus
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik moet hel eerlijk zeggen dat ik het niet zo goed begrijp.jaspervdbeek schreef:ik heb inderdaad al het een en ander gelezen over het toedienen van vitamine C en andere stoffen ter preventie van HD en wil daar ook zeker wat mee gaan doen... ook röntgen wanneer hij volgroeid is staat al in de planning. Voor het hoe en wat van zowel voeding als foto's wil ik nog contact opnemen met de DA!!Martijn schreef: Ik wil je wel ten zeerste aanraden om de hond te laten rontgenen als hij uitgegroeid is. Mocht het toch fout zitten dan kun je nog een heleboel redden als je op tijd op de hoogte bent.
Daarnaast raad ik je aan om je eens te verdiepen in het geven van Vitamine C met het oog op de heupgewrichten en glucosamine in combinatie met chondroïtine. Over beide preventieve therapiën wordt erg hoog opgegeven door mensen die daar mee bezig zijn. Er zijn volgens geen bijwerkingen.
En nu je gekozen hebt moet je je weer richten op de positieve kanten van het nemen van een pup!
ik heb me heel erg veel zorgen gemaakt de afgelopen tijd (jullie worden bedankthaha) en had bijna de zin in mijn hondje verloren!! nu we de knoop hebben doorgehakt kijk ik er weer veel positiever tegenaan en gaan we er het beste van maken en gewoon genieten zoals dat hoort bij de aanschaf van een pup!!
Een hondje met stamboom toller of stabij is te duur maar je gaat wel een hond nemen waarvan je al weet dat je veel kosten gaat maken ivm check-up etc en dan weet je eigenlijk nog niet of de pup wat mankeert maar asl dat wel zo is dan ....hoop ik dat je inmiddels een hele flinke spaarpot heb.
Plus een hond met HD heeft heel veel pijn, ook al is het nog nuet heel erg...kan je komen met al je poedertjes en pilletjes en noem maar op.... maar zo een hond moet je niet eens willen hebben.
Jacqueline
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
helaas kan je er niet op testen, maar je kan wel zo veel mogelijk gegevens bijhouden ouders voorouders, alle nakomelingen, tot nu toe hebben we al goed in kaart kunnen brengen in welke lijnen het het meeste voorkomt. helaas zijn er fokkers die niets met deze info doen en daardoor steekt epi ook weer meer de kop op.MoniqueDM schreef:Hoe controleren ze dit, Karen?amiwoods schreef:zo willen we ook dat er gefokt wordt met honden die vrij zijn van, HD, Cataract en Pra, dat ze vrij zijn van epilepsie en leverchirose. daar moet je dan een afweging gaan maken.( honden met Epi en lever halen doorgaans de 4 jaar niet eens)
- *Linda*
- Zeer actief
Ik heb geen enkel begrip voor jullie keuze. Echt niet. Ik heb geprobeerd om het te kunnen begrijpen maar het lukt gewoon niet. Een gezonde kruizing uit een pretnest is al niet aan te raden, laat staan deze. Niet dat kruizingen in mijn ogen minder zijn (heb er zelf ook een) maar wél het feit dat het vaak ondoordacht (dat blijkt nu maar weer) aangeschafte pups zijn en de "fokkers" vaak niets anders voor ogen hebben dan euro's. Ik vind het heel jammer dat je, ondanks 10 pagina's hondenforum, toch besluit bij te dragen aan het fenomeen broodfok. Als je dan zo graag een kruizing wil, haal er dan een uit het asiel. Die zitten er namelijk bomvol mee.
- dorien83
- Actief
ik heb dit topic met erg veel interesse gelezen en heb er ook veel van geleerd.
echt interessant ondanks dat het meer over de kruizing zelf gaat dat waar het topic mee gestart is.
ik denk niet dat ik de zelfde keuze had gemaakt hd wens je geen hond toe.
ik zelf heb nu een redelijk ziek hondje ( al gaat het weer beter) ik weet dat ik voor mijn tweede hond heel heel erg opzoek ga naar een pup waar de kans klein is dat die iets mankeert. dit is natuurlijk niet altijd uit te sluiten maar het proberen lijkt mij de moeite waard.
ik heb te horen gekregen dat mijn hondje ook hd heeft. ik vond haar heupen op de foto er mooi uitzien maar ja ik weet er ook maar weinig van. nou werd mij wel verteld dat je met een hond met deze vorm van hd wel mag fokken zelfs als het een volledige rashond was geweest.
bij mijn hond zaggen de kommen en de bol er mooi uit alleen bleek de kom niet diep genoeg. het zat wel allemaal stevig genoeg dus of ze er echt last van gaat krijgen is nog maar de vraag.
deze arts vond dat ik zelfs wel behendigheid met haar kon doen.
maar ja ze heeft wel een patella luxatie gehad waar ze aan geopereerd is en dat is natuurlijk ook niet allemaal bevoordelijk.
als je mijn hondje ziet denk je goh wat een mooie kruizing en dat is ze ook zeker. ik begin steeds meer te denken aan een toller x border colllie.
de fokker moet dit ook gedacht hebben en fokt er flink op los ik ben er al twee tegen gekomen en alle twee precies het zelfde uiterlijk zag bijna het verschil niet met mijn hond. maar alle twee verschillende leeftijden met misschien maar een paar maanden er tussen. 1 van de hond was nog erg jong en had nog nergens last van de andere had contstant last van griep en wie weet wat nog mee.
de honden kwamen uit dezelfde dieren winkel als mijn hondje en ze kosten rond de €300 euro.
dus ondanks dat de kruizing erg leuk is pakt het toch niet zo goed uit. uiterlijk is super maar de kwalen die ze heeft verschrikkelijk en dat is erg moeilijk om mee om te gaan.
dus ik denk zeker 100 keer na waar mijn tweede hond vandaan gaat komen en hoe het dus allemaal zit.
echt interessant ondanks dat het meer over de kruizing zelf gaat dat waar het topic mee gestart is.
ik denk niet dat ik de zelfde keuze had gemaakt hd wens je geen hond toe.
ik zelf heb nu een redelijk ziek hondje ( al gaat het weer beter) ik weet dat ik voor mijn tweede hond heel heel erg opzoek ga naar een pup waar de kans klein is dat die iets mankeert. dit is natuurlijk niet altijd uit te sluiten maar het proberen lijkt mij de moeite waard.
ik heb te horen gekregen dat mijn hondje ook hd heeft. ik vond haar heupen op de foto er mooi uitzien maar ja ik weet er ook maar weinig van. nou werd mij wel verteld dat je met een hond met deze vorm van hd wel mag fokken zelfs als het een volledige rashond was geweest.
bij mijn hond zaggen de kommen en de bol er mooi uit alleen bleek de kom niet diep genoeg. het zat wel allemaal stevig genoeg dus of ze er echt last van gaat krijgen is nog maar de vraag.
deze arts vond dat ik zelfs wel behendigheid met haar kon doen.
maar ja ze heeft wel een patella luxatie gehad waar ze aan geopereerd is en dat is natuurlijk ook niet allemaal bevoordelijk.
als je mijn hondje ziet denk je goh wat een mooie kruizing en dat is ze ook zeker. ik begin steeds meer te denken aan een toller x border colllie.
de fokker moet dit ook gedacht hebben en fokt er flink op los ik ben er al twee tegen gekomen en alle twee precies het zelfde uiterlijk zag bijna het verschil niet met mijn hond. maar alle twee verschillende leeftijden met misschien maar een paar maanden er tussen. 1 van de hond was nog erg jong en had nog nergens last van de andere had contstant last van griep en wie weet wat nog mee.
de honden kwamen uit dezelfde dieren winkel als mijn hondje en ze kosten rond de €300 euro.
dus ondanks dat de kruizing erg leuk is pakt het toch niet zo goed uit. uiterlijk is super maar de kwalen die ze heeft verschrikkelijk en dat is erg moeilijk om mee om te gaan.
dus ik denk zeker 100 keer na waar mijn tweede hond vandaan gaat komen en hoe het dus allemaal zit.
-
jaspervdbeek
- Vaste gebruiker
Nou, we zijn gisteren op puppybezoek geweest bij de BROODfokker uit Megen!! En ik moet eerlijk zeggen dat ik grote twijfels begin te krijgen over het soort mensen dat op DIT forum aanwezig is...
Wij zijn dus gisteren daar geweest en ik kan jullie verzekeren dat het er daar PICO BELLO in orde uitziet!! De fokkers hebben echt UREN over de honden en al hun ervaringen gepraat, het is dat we thuis een oppashond hadden zitten anders was het echt nachtwerk geworden!! Ik heb nog nooit iemand zo vol passie horen praten over haar dieren, echt ongelofelijk wat er over zo iemand geschreven wordt hier. En dat terwijl waarschijnlijk NIEMAND van jullie ooit bij hun thuis is geweest!! En dat vind ik zeer zeer kwalijk...
Er worden hier dingen geroepen die gewoon absoluut niet waar zijn, zoals dat het teefje Amy HD-C zou hebben met botafwijking 2 en Norbergwaarde 20... nonsens, ik heb de papieren gezien en ze heeft inderdaad HD-C maar een botafwijking 0 en Nornbergwaarde 37!! Hoe zij destijds een C heeft gekregen is een raadsel, ook volgens de DA die haar toen gecontroleerd heeft en al 25 jaar HD onderzoeken deed. De reu was een HD-A, botafwijking 0 en ik dacht Nornberwaagrde 28.
De pups worden volledig gesocialiseerd, aan alles wordt gedacht. Ze hebben gemiddeld 1 á 2 nestjes per jaar. Met het geld wat ze daarmee verdienen kunnen ze hun 8 volwassen honden, plus nog een flink aantal logés, en ik geloof 20 Shetlanders onderhouden... Is dat broodfok??? Kom op zeg. Ik mag dan een absolute leek zijn op gebied van honden, ondanks dat ik al heel veel gelezen heb, maar dat terzijde, maar als dit broodfokkers zijn dan vreet ik een beer. Ze bepalen voor een groot deel zelf welke pup naar welke eigenaar gaat. Dat doen ze door op karakters te selecteren en te kijken welk karakter het best bij de toekomstige baasjes past. Zie ik een broodfokker niet zo snel doen hè, veel te veel moeite... vinden jullie ook niet? Mocht het hondje ondanks alle goede zorg toch wat ernstigs krijgen in zijn eerste jaar, nemen ze hem zonder pardon terug en krijgt de koper de helft van het aanschaf bedrag terug...
Goed, ik denk dat ik inmiddels meer dan genoeg argumenten gegeven heb om de naam van deze fokker ietwat te kunnen zuiveren, want het lijkt me dat in jullie wereldje echt teveel hypocriete en achterbakse mensen rondlopen om ooit van zo'n naam af te komen. Jullie kunnen duidelijk beter met honden omgaan dan met mensen... Overigens bedoel ik hier lang niet iedereen mee hier, voordat ik de volgende rel ontketen, maar ik moest dit echt f kwijt... Ik kan namelijk heel slecht tegen onrecht, en dat is wat deze mensen wordt aangedaan, beetje jammer...
Wij gaan de komende 4 weken in ieder geval vol goede moed en plezier ons voorbereiden op de komst van onze pup. Ik zal zeker nog wel een keer hier op het forum terugkeren, want wanneer het over honden gaat zit hier zoveel kennis, nogmaals wanneer het over mensen gaat net f wat minder... Ik hou het hierbij, hoop dat ik niemand tegen het hoofd stoot maar denk gewoon f na voordat je wat roept en baseer je mening op FEITEN en niet op gelul...
Wij zijn dus gisteren daar geweest en ik kan jullie verzekeren dat het er daar PICO BELLO in orde uitziet!! De fokkers hebben echt UREN over de honden en al hun ervaringen gepraat, het is dat we thuis een oppashond hadden zitten anders was het echt nachtwerk geworden!! Ik heb nog nooit iemand zo vol passie horen praten over haar dieren, echt ongelofelijk wat er over zo iemand geschreven wordt hier. En dat terwijl waarschijnlijk NIEMAND van jullie ooit bij hun thuis is geweest!! En dat vind ik zeer zeer kwalijk...
Er worden hier dingen geroepen die gewoon absoluut niet waar zijn, zoals dat het teefje Amy HD-C zou hebben met botafwijking 2 en Norbergwaarde 20... nonsens, ik heb de papieren gezien en ze heeft inderdaad HD-C maar een botafwijking 0 en Nornbergwaarde 37!! Hoe zij destijds een C heeft gekregen is een raadsel, ook volgens de DA die haar toen gecontroleerd heeft en al 25 jaar HD onderzoeken deed. De reu was een HD-A, botafwijking 0 en ik dacht Nornberwaagrde 28.
De pups worden volledig gesocialiseerd, aan alles wordt gedacht. Ze hebben gemiddeld 1 á 2 nestjes per jaar. Met het geld wat ze daarmee verdienen kunnen ze hun 8 volwassen honden, plus nog een flink aantal logés, en ik geloof 20 Shetlanders onderhouden... Is dat broodfok??? Kom op zeg. Ik mag dan een absolute leek zijn op gebied van honden, ondanks dat ik al heel veel gelezen heb, maar dat terzijde, maar als dit broodfokkers zijn dan vreet ik een beer. Ze bepalen voor een groot deel zelf welke pup naar welke eigenaar gaat. Dat doen ze door op karakters te selecteren en te kijken welk karakter het best bij de toekomstige baasjes past. Zie ik een broodfokker niet zo snel doen hè, veel te veel moeite... vinden jullie ook niet? Mocht het hondje ondanks alle goede zorg toch wat ernstigs krijgen in zijn eerste jaar, nemen ze hem zonder pardon terug en krijgt de koper de helft van het aanschaf bedrag terug...
Goed, ik denk dat ik inmiddels meer dan genoeg argumenten gegeven heb om de naam van deze fokker ietwat te kunnen zuiveren, want het lijkt me dat in jullie wereldje echt teveel hypocriete en achterbakse mensen rondlopen om ooit van zo'n naam af te komen. Jullie kunnen duidelijk beter met honden omgaan dan met mensen... Overigens bedoel ik hier lang niet iedereen mee hier, voordat ik de volgende rel ontketen, maar ik moest dit echt f kwijt... Ik kan namelijk heel slecht tegen onrecht, en dat is wat deze mensen wordt aangedaan, beetje jammer...
Wij gaan de komende 4 weken in ieder geval vol goede moed en plezier ons voorbereiden op de komst van onze pup. Ik zal zeker nog wel een keer hier op het forum terugkeren, want wanneer het over honden gaat zit hier zoveel kennis, nogmaals wanneer het over mensen gaat net f wat minder... Ik hou het hierbij, hoop dat ik niemand tegen het hoofd stoot maar denk gewoon f na voordat je wat roept en baseer je mening op FEITEN en niet op gelul...
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik snap dat dit heel aardige mensen kunnen zijn en dat je het gemeen vindt dat wij er lullig over doen. Niks mis mee, menselijk.
MAAR als hun hond HD-c heeft en ze snappen het niet maken ze toch een nieuwe afspraak? Maakt het ze niet uit dat de hond HDc heeft?
Verder hoef je geen honden van 2 rassen op mekaar te zetten om een mooi nest te krijgen voor wat geld. Als je wat geld wil verdienen om je 8 honden te laten leven dan zet je een rashond op een hond van hetzelfde ras en dan hebben ze allebei HDa
De pups hebben dan een stamboom en de kopers krijgen een hondje met achtergrond voor hun geld en minder kans op een HD-lijder.
Dan nog even over het terugnemen en het geld terug. Dat is natuurlijk de meest bizarre garantie die je kan krijgen. Je geeft je hond met HD van 8 maanden niet terug. Wettelijk gezien moet dat heel anders gaan. Jij hebt recht op een goed product en als er iets mee aan de hand is moet de fokker in combinatie met jou tot een passende oplossing komen. De moeder heeft HDc dus als je pup dat heeft sta je wettelijk heel sterk.
Nu je een contract gaat tekenen met daarin een belachelijke overeenkomst verlies je al je rechten. De hond wordt de dupe aangezien ook de fokker geen 2000 euro gaat neertellen voor een heupoperatie gezien ze dat geld niet schijnen te hebben. Jij je liefde van je leven kwijt, hond zelf helemaal de dupe.
Wat dacht je van delen van de DA kosten als je je nog schappelijk wil opstellen? Nu geef jij je hond natuurlijk niet terug indien ziek en dus vervallen daarmee al je rechten. Geef je hem wel terug heb je 225 euro. Jippie!
Kan je dat zelf niet bedenken ofzo? Wat heb je in hemelsnaam aan 225 euro als je hond een operatie van minimaal 2000 euro nodig heeft?
Ik zou mijn honden nooit afgeven voor 225 euro, ook niet als ze ziek zijn. Jij gaat daar nu voor tekenen en om die overeenkomst te verbreken (je zou de hond misschien wel willen houden omdat je er gek op bent bv
) sta je verder al je wettelijke rechten af dmv een onvoordelig contractje 
MAAR als hun hond HD-c heeft en ze snappen het niet maken ze toch een nieuwe afspraak? Maakt het ze niet uit dat de hond HDc heeft?
Verder hoef je geen honden van 2 rassen op mekaar te zetten om een mooi nest te krijgen voor wat geld. Als je wat geld wil verdienen om je 8 honden te laten leven dan zet je een rashond op een hond van hetzelfde ras en dan hebben ze allebei HDa
Dan nog even over het terugnemen en het geld terug. Dat is natuurlijk de meest bizarre garantie die je kan krijgen. Je geeft je hond met HD van 8 maanden niet terug. Wettelijk gezien moet dat heel anders gaan. Jij hebt recht op een goed product en als er iets mee aan de hand is moet de fokker in combinatie met jou tot een passende oplossing komen. De moeder heeft HDc dus als je pup dat heeft sta je wettelijk heel sterk.
Nu je een contract gaat tekenen met daarin een belachelijke overeenkomst verlies je al je rechten. De hond wordt de dupe aangezien ook de fokker geen 2000 euro gaat neertellen voor een heupoperatie gezien ze dat geld niet schijnen te hebben. Jij je liefde van je leven kwijt, hond zelf helemaal de dupe.
Wat dacht je van delen van de DA kosten als je je nog schappelijk wil opstellen? Nu geef jij je hond natuurlijk niet terug indien ziek en dus vervallen daarmee al je rechten. Geef je hem wel terug heb je 225 euro. Jippie!
Ik zou mijn honden nooit afgeven voor 225 euro, ook niet als ze ziek zijn. Jij gaat daar nu voor tekenen en om die overeenkomst te verbreken (je zou de hond misschien wel willen houden omdat je er gek op bent bv
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik ga geen oordeel geven over de fokker. Ik ken ze niet.jaspervdbeek schreef:
Maar een norbergwaarde van 37, botafwijking 0 en dan een C???
Dat snap ik niet.
Zeker omdat je zegt dat de reu een lagere norbergwaarde heeft, ook botafwijking 0 en wel een A
Bij mijn weten is juist de botafwijking van doorslaggevende waarde bij de HD-beoordeling. Bij een botafwijking van 1 heb je bv. al nooit meer een A, ook al heeft de hond een norbergwaarde van 40.
Als die uitslag die jij gezien hebt echt klopt (dus norbergwaarde 37 en botafwijking 0) dan snap ik niet dat ze geen bezwaar hebben aangetekend en een second opinion hebben gevraagd.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
piep
dat is dus een broodfokregel, door broodfokkers verzonnen. en ja die zitten er ook bij de stamboomfokkers heb ik zelf ondervonden.jaspervdbeek schreef: Mocht het hondje ondanks alle goede zorg toch wat ernstigs krijgen in zijn eerste jaar, nemen ze hem zonder pardon terug en krijgt de koper de helft van het aanschaf bedrag terug...
..
een goede fokker zal, zoals marc al schreef, jou tegemoet komen in de kosten als er problemen zijn. die wil zijn ras goed houden, zijn naam niet te grabbel gooien ten koste van wat geld.
waarom fokken hun niet gewoon met ras op ras?
dat ongelukje van drie jaar geleden o.k is gebeurt. maar nu zijn het geen ongelukjes meer, maar bewuste manier om aan inkomsten te komen, en dat is nu broodfok. geld verdienen aan dieren om ervan te kunnen leven.
en ja ook dat komt voor bij stamboomfokkers. dus dat zijn dan ook broodfokkers.
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik heb dat mailtje ook gekregen en ik reageer daar op en op Jasper's bericht hier op het forum, aangezien*verwijderd door moderator*hier ook komt. (ik heb hun zelf niet gemaild, dus ze heeft mijn adres via het forum)
Ik heb hun broodfokkers genoemd en ik neem dat niet terug.
Over het algemeen is het beeld van een broodfokker iemand die tig teven in een schuur heeft. Met die teven onverantwoord vaak fokt, daar nauwelijks naar omkijkt (zeker sociaal gezien), niks of weinig geeft om de achtergrond van de ouderdieren, de pups niet socialiseerd, etc, etc.
Als er iets verwerpelijk is is het dat wel, daar kan je niet omheen.
Volgens Jasper en *verwijderd door moderator* is zij geen broodfokker omdat *verwijderd door moderator* niet aan die "voorwaarden" voldoet.
Waarom ik ook *verwijderd door moderator* een broodfokker vind, ligt juist in het feit dat zij bewust fokt met een teef die afgekeurd is voor de fok door de rasvereniging. Zij heeft, naar eigen zeggen, behoorlijk wat tijd en geld in deze teef gestopt, om er verantwoord (volgens de RV, neem ik aan) mee te gaan fokken, maar had de pech dat zij HD-C blijkt te hebben.
Als ze dan, willens en wetens, met al die wetenschap en kennis, toch met deze teef is gaan fokken, komt dat op mij over als proberen de kosten er uit te halen.
Je bent dan, in mijn ogen, aan het fokken om het geld.
En ja, ik vind € 450 erg veel geld voor een pup uit deze moeder en combo.
PS (aanvulling):
Sennaruby had de tekst van een mailtje, dat ze gekregen had van de fokker, hier neergezet en daar reageerde ik oa op.
Ik heb hun broodfokkers genoemd en ik neem dat niet terug.
Over het algemeen is het beeld van een broodfokker iemand die tig teven in een schuur heeft. Met die teven onverantwoord vaak fokt, daar nauwelijks naar omkijkt (zeker sociaal gezien), niks of weinig geeft om de achtergrond van de ouderdieren, de pups niet socialiseerd, etc, etc.
Als er iets verwerpelijk is is het dat wel, daar kan je niet omheen.
Volgens Jasper en *verwijderd door moderator* is zij geen broodfokker omdat *verwijderd door moderator* niet aan die "voorwaarden" voldoet.
Waarom ik ook *verwijderd door moderator* een broodfokker vind, ligt juist in het feit dat zij bewust fokt met een teef die afgekeurd is voor de fok door de rasvereniging. Zij heeft, naar eigen zeggen, behoorlijk wat tijd en geld in deze teef gestopt, om er verantwoord (volgens de RV, neem ik aan) mee te gaan fokken, maar had de pech dat zij HD-C blijkt te hebben.
Als ze dan, willens en wetens, met al die wetenschap en kennis, toch met deze teef is gaan fokken, komt dat op mij over als proberen de kosten er uit te halen.
Je bent dan, in mijn ogen, aan het fokken om het geld.
En ja, ik vind € 450 erg veel geld voor een pup uit deze moeder en combo.
PS (aanvulling):
Sennaruby had de tekst van een mailtje, dat ze gekregen had van de fokker, hier neergezet en daar reageerde ik oa op.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 17 mei 2007 17:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
-
jaspervdbeek
- Vaste gebruiker
-
Marion.
Waarom? Dit gaat over een bewust gefokte kruising, met ook nog een teef met slechte heupen. En daar 450 euro voor vragen. Dat is geen zorgvuldig fokken om het ras te verbeteren ofzo, dat is vermeerderen. En er zijn genoeg van dat soort hondjes op de wereld die nog een warm huis zoeken.jaspervdbeek schreef:gooi hier maar slotje op, want gaat toch nergens meer over!!
Dit gaat wel dégelijk ergens over
- Jeannettebo
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Waarom? Omdat het je niet aanstaat wat er geschreven wordt? Die argumenten waar je mee komt zijn nou net al die argumenten waar pupkopers mee komen om te zeggen dat ze geen broodfokhondje hebben gekocht. Fokkers kunnen heel mooi praten, daar heb jij in ieder geval een staaltje van gezien nu. Het zal een best gesocialiseerd hondje zijn, dat wil ik wel geloven, dat moeder en pups er netjes uitzien ook, maar met de rest kun je je billen afvegen.jaspervdbeek schreef:gooi hier maar slotje op, want gaat toch nergens meer over!!
Anne
-
piep
hoe je ook fokt met stamboom of zonder, op een prima manier via allerlei regels, gezonde ouders etc, het blijft honden op de wereld zetten dus vermeerderen.
maar als je dat doet om er van te leven, dan is dat broodfok, je koopt er je brood van. of je nu kruisingen of rashonden fokt, het doel moet niet zijn er geld aan te verdienen. dat is een hele foute insteek.
zo simpel is dat.
je kunt uiteraard zeggen we doen er dingen mee voor de dieren, maar dat is verkapte kostwinning, want als je dus die nestjes niet had, kon je niet rondkomen, dus broodfok.
en schuren vol met hondjes is nog erger dan broodfok, dat is asofok.
en helaas gaat broodfok nog steeds ergens over. n.l geld verdienen over de rug van honden.
die 450 euro heb ik het maar niet over, want daar blijft weinig van over omdat daar nog belasting van af gaat toch?
of hoeven ze in brabant geen belasting te betalen?
maar als je dat doet om er van te leven, dan is dat broodfok, je koopt er je brood van. of je nu kruisingen of rashonden fokt, het doel moet niet zijn er geld aan te verdienen. dat is een hele foute insteek.
zo simpel is dat.
je kunt uiteraard zeggen we doen er dingen mee voor de dieren, maar dat is verkapte kostwinning, want als je dus die nestjes niet had, kon je niet rondkomen, dus broodfok.
en schuren vol met hondjes is nog erger dan broodfok, dat is asofok.
en helaas gaat broodfok nog steeds ergens over. n.l geld verdienen over de rug van honden.
die 450 euro heb ik het maar niet over, want daar blijft weinig van over omdat daar nog belasting van af gaat toch?
of hoeven ze in brabant geen belasting te betalen?
-
Melanie 74
Waarom, omdat niemand jou snapt?jaspervdbeek schreef:gooi hier maar slotje op, want gaat toch nergens meer over!!
Willens en wetens een hond kopen die niet zurgvuldig is gefokt?
Snap ik ook niet
Een hond die van die rare uitslagen heeft van de heupen (zowel pa als ma) zou ik geen hond van willen hebben.
Weet je wat het in houdt leven met een hond met hd?
Ik kan je vertellen het is vreselijk lastig, vervelend en vooral pijnlijk.
Mijn oudste hond heeft het, we moeten een bepaals nivo houden met lopen. Zodra het nat en vochtiger en kouder wordt heeft ze pijn. Ze kan /wil niet spelen met andere honden. Leuke wandelingen kun je vergeten want ze mag niet te lang lopen enz. enz.
-
Ari@ne
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
En zo zorgt het woord broodfokker weer voor een hoop onbegrip. Bij een broodfokker stellen mensen zich vieze schuren en honderden honden voor. En dus geen net gezin met een aantal hondjes in de huiskamer.
Ik snap gewoon niet dat je willens en wetens een risico neemt met de gezondheid van je toekomstige pup. Je kunt zo een leuke Stabij pup met gezonde ouders krijgen. Waarom een extra risico nemen? Dat gaat er bij mij gewoon niet in.
Ik snap gewoon niet dat je willens en wetens een risico neemt met de gezondheid van je toekomstige pup. Je kunt zo een leuke Stabij pup met gezonde ouders krijgen. Waarom een extra risico nemen? Dat gaat er bij mij gewoon niet in.

Linda, Izzie en Bram
-
Marion.
Of je betaalt er je hobby van, je honden en shetlanders. Net zo fout. Je doet het voor het geld.piep schreef:hoe je ook fokt met stamboom of zonder, op een prima manier via allerlei regels, gezonde ouders etc, het blijft honden op de wereld zetten dus vermeerderen.
maar als je dat doet om er van te leven, dan is dat broodfok, je koopt er je brood van.
Ik heb honden. En ja, dat is mijn hobby. En ja, dat kost geld. Dat weet ik voor ik aan die hobby begin. En geloof me, ik ga liever zelf een tijd op de water en brood, dan dat ik hondenleventjes op de wereld ga plempen om zodoende mijn honden fatsoenlijke verzorging te kunnen geven.