Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zijn herders eng?
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
En....ben je blij dat ze mijn herders enger vindt dan de jouwemalinois schreef:ehm... neePepie schreef:En dan mag het.?.......malinois schreef:ssssssssst.....Pepie schreef:Zeg hoofdletters staan voor schreeuwen...............
maar meerdere mensen en ik hebben deze vraag al diverse malen gesteld maar nog steeds geen antwoord op gekregen... da's toch wel een erg belangrijk punt vind ik
.........
maar heb wel antwoord
![]()

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Pdb, heb je er wel eens bij stilgestaan dat juist die enge afgerichte honden heel goed moeten kunnen luisteren en dat je juist van afgerichte honden weinig gevaar te duchten hebt?
In elk geval veel minder dan van de 'gezellige' huishonden die bij mensen terecht gekomen zijn die geen idee hebben wat ze voor een soort hond hebben uitgekozen en uiteindelijk een soort van ongeleid projectiel aan de lijn (of juist niet) hebben?
Vind je het niet oneerlijk van jezelf om een hele rasgroep te veroordelen, vanwege opgeblazen verhalen in de krant en een familie-ervaring van 35 jaar geleden?
Is dat niet hetzelfde als zeggen ' alle stabijs hebben HD', omdat Bauke dat heeft?
In elk geval veel minder dan van de 'gezellige' huishonden die bij mensen terecht gekomen zijn die geen idee hebben wat ze voor een soort hond hebben uitgekozen en uiteindelijk een soort van ongeleid projectiel aan de lijn (of juist niet) hebben?
Vind je het niet oneerlijk van jezelf om een hele rasgroep te veroordelen, vanwege opgeblazen verhalen in de krant en een familie-ervaring van 35 jaar geleden?
Is dat niet hetzelfde als zeggen ' alle stabijs hebben HD', omdat Bauke dat heeft?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
jidde
-
jidde
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
de mijne vind ze even engalm@ schreef:En....ben je blij dat ze mijn herders enger vindt dan de jouwemalinois schreef:ehm... neePepie schreef:En dan mag het.?.......malinois schreef: ssssssssst.....maar meerdere mensen en ik hebben deze vraag al diverse malen gesteld maar nog steeds geen antwoord op gekregen... da's toch wel een erg belangrijk punt vind ik
.........
maar heb wel antwoord
![]()
Pak-de-bal schreef:
ik heb het over Duitse Herders en Mechlese met die zwarte koppen en zwarte snuiten.
die vind ik de meeste enge

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja maar jij heb geen herderInge schreef:Mijn kleine herdertje speelt heel graag, óók met kleine hondjes![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
doggy
Ik heb geen verstand van erfelijkheid, maar ik wil hier toch iets op zeggen.jidde schreef:Alle stabij's die ik ken hebben zware HD, volgens mij bestaan ze niet zonder HDrenee-uk schreef: Is dat niet hetzelfde als zeggen ' alle stabijs hebben HD', omdat Bauke dat heeft?
Ik ben het er niet mee eens.
Rassen die er gevoelig voor zijn hebben er vrijwel allemaal aanleg voor.
Het hangt er ook vanaf hoe je met je pup omgaat.
En van het feit of je een goede combinatie uit kiest of niet.
Ook hangt het er vanaf waar je je pup weg haalt.
En hoe je ermee fokt is ook een belangrijk punt.
- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
- Aantal honden: 2
Wat een lulkoek, dat is nu juist wat ik NIET wil veranderen!!! Duitse herders zijn werkhonden van oorsprong en van werkhonden een lieve gezellige huishond maken is vloeken in de kerkPak-de-bal schreef:ik denk dat je er wèl wat aan kan veranderen door:Chiki schreef:Hier 3 enge herders en ut boeit me totaal niet als anderen ze wel of niet eng vinden. Wel handig soms, ze worden met rust gelaten. Wel vind ik het jammer dat het ras een "slechte" naam heeft opgebouwd. Veel van dit type honden hebben duidelijke en strakke leiding nodig, dat is waar het in veel gevallen ontbreekt en vervolgens krijg je inderdaad van die etterbuilen. Jammer, maar zolang mensen ondoordacht honden blijven aanschaffen zonder zich in een ras te verdiepen omdat ze nu eenmaal denken dat een herder gehoorzaam wordt geboren, zal er niks veranderen.
het imago te veranderen !! ...
...van geen politie-bewakingss-hond meer , maar naar een leuke gezelige huishond
( en dat ook bewijzen )
Want omdat dat imago nog steeds bestaat, kopen ook die mensen om die reden zo'n hond![]()
en gaan daaarmee aan de slag om verkeerde redenen
.
Dat wil niet zeggen dat dit ras geen leuke huishond kan zijn, tuurlijk wel maaaarrrr: bij een baas die weet wat hij in huis haalt en weet wat zijn verantwoordelijkheden zijn!!!!
Als mensen een leuke gezellige huishond willen zouden ze, als ze de consequenties niet willen aanvaarden, voor een ander ras moeten kiezen!!
Er wordt al genoeg gekloot cq verkloot aan het ras duitse herder omdat men dit type honden zo graag als huis en tuin keuken hond wil houden, en dat is nu juist de vinger de op de zere plek....
Laatst gewijzigd door Chiki op 04 mei 2008 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Geweldig....... dit heet nuanceren en ik had de hoop dat PdB dat misschien ook eens zou gaan doen, juist door zo'n ongefundeerde kreet hier neer te zettendoggy schreef:Ik heb geen verstand van erfelijkheid, maar ik wil hier toch iets op zeggen.jidde schreef:Alle stabij's die ik ken hebben zware HD, volgens mij bestaan ze niet zonder HDrenee-uk schreef: Is dat niet hetzelfde als zeggen ' alle stabijs hebben HD', omdat Bauke dat heeft?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
juistChiki schreef:Wat een lulkoek, dat is nu juist wat ik NIET wil veranderen!!! Duitse herders zijn werkhonden van oorsprong en van werkhonden een lieve gezellige huishond maken is vloeken in de kerk. Overigens hier honden uit pure werklijnen die prima luisteren en totaal geen problemen veroorzaken, maar ja, ze worden ook ingezet waar ze voor bedoeld zijn: bewaken en verdedigen....
![]()
Dat wil niet zeggen dat dit ras geen leuke huishond kan zijn, tuurlijk wel maaaarrrr: bij een baas die weet wat hij in huis haalt en weet wat zijn verantwoordelijkheden zijn!!!!
Als mensen een leuke gezellige huishond willen zouden ze, als ze de consequenties niet willen aanvaarden, voor een ander ras moeten kiezen!!
Er wordt al genoeg gekloot cq verkloot aan het ras duitse herder omdat men dit type honden zo graag als huis en tuin keuken hond wil houden, en dat is nu juist de vinger de op de zere plek....

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
-
jidde
Jij snapt mijn bedoelingrenee-uk schreef:Geweldig....... dit heet nuanceren en ik had de hoop dat PdB dat misschien ook eens zou gaan doen, juist door zo'n ongefundeerde kreet hier neer te zettendoggy schreef:Ik heb geen verstand van erfelijkheid, maar ik wil hier toch iets op zeggen.jidde schreef:Alle stabij's die ik ken hebben zware HD, volgens mij bestaan ze niet zonder HDrenee-uk schreef: Is dat niet hetzelfde als zeggen ' alle stabijs hebben HD', omdat Bauke dat heeft?
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
Even OT tussen door, Sam doet dat poten op andere honden leggen dus heel vaak..Jaap* schreef:Dat uitdagen vinden de meeste honden niet leuk, dat is juist de clouPak-de-bal schreef:....die voorpoten steeds maar weer òp de rug willen leggen van Bauke![]()
en daar héeft hij zo'n hekel aan, want zo wil hij nou eenmaal niet spelen
dus was het snel afgelopenMaar het leidt meestal tot een leuk spel als de honden een beetje aan elkaar gewaagd zijn. Als hij niet speelt en niet van zich afsnauwt in zo'n geval zou het misschien ook kunnen zijn dat Bauke pijn heeft?
Ik vind dat zwaar irritant want op andere honden komt dat dominant over, die vinden Sam dan ook irritant waardoor ze dus in conflict kunnen komen..
Van mij mag hij dat dus niet en ik zeg nee en leid hem af.. Gaat hij door dan til ik hem evntueel zelfs op en neem hem mee..
Maar ik begrijp nu dat hier soms wel spel uit voort kan komen..
Moet ik hem dan zijn gang laten gaan? Of juist niet?
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
Van de week nog in het losloop bos probeerde hij het bij een stabij (toch niet bouke mag ik hopendoggy schreef:Ik zou het ze zelf uit laten zoeken, als hij daar mee door zou gaan.
Of afleiden, idd.
Na 2x nee van mij en een snauw van de stabij heb ik hem opgetilt en mee genomen..
Hij doet het eigenlijk bij bijna elke reu die we tegen komen, maar ze het misschien maar zelf uit laten zoeken, weet alleen niet of andere honden eigenaren daarop zitten te wachten en wil dat conflict ook voorkomen..
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Shit....discriminatiemalinois schreef:ja maar jij heb geen herderInge schreef:Mijn kleine herdertje speelt heel graag, óók met kleine hondjes![]()
dat zijn hier alleen mechels en duitsers heb ik net begrepen
Mijn Belg laat ik niet los met kleine hondjes dus daar kan ik geen foto's van plaatsen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
doggy
Ik zou ze het zelf uit laten zoeken en mocht ik het niet vertrouwen, dan zie ik dat van te voren al en ga ik of de andere kant op, of ik leid hem af, of ik lijn hem aan.Innuendo schreef:Van de week nog in het losloop bos probeerde hij het bij een stabij (toch niet bouke mag ik hopendoggy schreef:Ik zou het ze zelf uit laten zoeken, als hij daar mee door zou gaan.
Of afleiden, idd.)
Na 2x nee van mij en een snauw van de stabij heb ik hem opgetilt en mee genomen..
Hij doet het eigenlijk bij bijna elke reu die we tegen komen, maar ze het misschien maar zelf uit laten zoeken, weet alleen niet of andere honden eigenaren daarop zitten te wachten en wil dat conflict ook voorkomen..
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Wat je zelf wiltInnuendo schreef:Moet ik hem dan zijn gang laten gaan? Of juist niet?
Als hij het bij élke hond zou doen zou ik er wel een punt van maken, felix doet het alleen bij opdringerige/eigenwijze honden die hij inschat als stom genoeg om er in te trappen. Hopend op een achtervolging
Als ik de indruk krijg dat het vervelend wordt moet hij stoppen, maar meestal heeft hij dat zelf dan ook al wel in de gaten.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik zal even een filmpje plaatsen in de fotohoek van die van mij met een 5 maanden oud HusseltjeInge schreef:Shit....discriminatiemalinois schreef:ja maar jij heb geen herderInge schreef:Mijn kleine herdertje speelt heel graag, óók met kleine hondjes![]()
dat zijn hier alleen mechels en duitsers heb ik net begrepen
![]()
![]()
Mijn Belg laat ik niet los met kleine hondjes dus daar kan ik geen foto's van plaatsen.Wel overleeft Snoepie het tot nu toe altijd, telt dat ook?

-
pepim
- Zeer actief
-
blondie
- Zeer actief
ik ben op pagina drie geloof ik.. met lezen...Pak-de-bal schreef:het zijn:.. de grote rechte oren en de hele dominante uitstraling, zo van:Mireillevdw schreef:
Wat is hier nou eng aan, als ik vragen mag???
"hier ben ik , en ik ga jouw hondje eens lekker bang maken :N: "
maar ik snap best dat , als je aan de andere kant van de lijn zit, dat je dàt niet ziet,
wat de tegenligger wèl van zo'n grote herder ziet
meen je dit?
er zit hier gewoon een herder die gemoedelijk rondkijkt..kijk naar de ogen die stralen niets van agressie of willen domineren uit.. die neemt op en kijkt genietend wat er om haar heen gebeurd...
- asani
- Zeer actief
Jezus mina...de Stabijwereld heeft ook tientallen jaren nodig om mijn vooroordeel weg te nemen op deze manier. Kwestie van goede eigenaren zoeken door de fokkers, maar daar zijn ze wel een beetje laat mee. let op ...Pak-de-bal schreef:ten eerste:malinois schreef:
waarom staan die lijnen zo strak?![]()
als ze spelen moet je toch meer ruimte geven?
ik vind dit meer spelen van: pak hem!![]()
ten tweede:
ik heb het over Duitse Herders en Mechlese met die zwarte koppen en zwarte snuiten.
die vind ik de meeste enge en de DH , die hebben altrijd voor wat moeilijkheden gezorgd
-
pepim
- Zeer actief
Ja een prachtige hond, schitterende foto!blondie schreef:ik ben op pagina drie geloof ik.. met lezen...Pak-de-bal schreef:het zijn:.. de grote rechte oren en de hele dominante uitstraling, zo van:Mireillevdw schreef:
Wat is hier nou eng aan, als ik vragen mag???
"hier ben ik , en ik ga jouw hondje eens lekker bang maken :N: "
maar ik snap best dat , als je aan de andere kant van de lijn zit, dat je dàt niet ziet,
wat de tegenligger wèl van zo'n grote herder ziet
meen je dit?
er zit hier gewoon een herder die gemoedelijk rondkijkt..kijk naar de ogen die stralen niets van agressie of willen domineren uit.. die neemt op en kijkt genietend wat er om haar heen gebeurd...
-
Pak-de-bal
-
Pak-de-bal
maar dàt doen ze dus wel, omdat een herder zo goed luistert ( denken ze )Chiki schreef:Dat wil niet zeggen dat dit ras geen leuke huishond kan zijn, tuurlijk wel maaaarrrr: bij een baas die weet wat hij in huis haalt en weet wat zijn verantwoordelijkheden zijn!!!!
dat is ook een imago wat ze hebben: het goed luisteren
maar dat komt ook door die "poliltie-trainingen", dat ziet er allemaal heel goed uit
maar dat kan je in feite met elk ras wel bereiken, als je ze zó gaat trainen.
maar goed, mensen kicken daar op en nemen dan om die reden een herder
daarom denk ik dat àls je dat imago kan veranderen, dan heb je die mensen al uitgesloten
om een herder daarvoor te nemen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom zie je dan niet allemaal verschillende rassen, niet eens alle herderrassen maar voornamelijk de mechelaar, duitser, hollander en kruisingen hiervan?Pak-de-bal schreef:maar dat kan je in feite met elk ras wel bereiken, als je ze zó gaat trainen.![]()