nee, t blijft toch allemaal 1 groot misterie....goed werkende honden die buiten de wei om bang zijn van hun eigen schaduw....malinois schreef:maar dat maakt toch niet uit... er zijn meer mensen die duitse herder fokkers kennen en er verstand van hebben?jidde schreef:Waarom? Ik denk dat ik de fokker beter ken dan je denktDingo schreef:je maakt mij ook nieuwsgierig. Hoe heet hij inderdaad, dan kan ik ook eens navraag doen over hoe en watjidde schreef: Was er eentje in opleiding, nog jonge hond denk. En ja het was ook een kyno, dus die ken je vast niet
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennelgebruik
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
preciescrutz schreef:nee, t blijft toch allemaal 1 groot misterie....goed werkende honden die buiten de wei om bang zijn van hun eigen schaduw....malinois schreef:maar dat maakt toch niet uit... er zijn meer mensen die duitse herder fokkers kennen en er verstand van hebben?jidde schreef:Waarom? Ik denk dat ik de fokker beter ken dan je denktDingo schreef: je maakt mij ook nieuwsgierig. Hoe heet hij inderdaad, dan kan ik ook eens navraag doen over hoe en watis t goed werken dan ook maar relatief en vooral op eigen terrein, of zijn ze op vreemd terrein wel ook zeker...

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
-
jidde
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
dus geen antwoord op eigen of vreemd terrein en de kennelnaam van deze "op het veld tijgers-buiten het veld schijters" zoals jij ze beschrijft...jidde schreef:Jammer dat als iemand anders eens wat zegt er altijd zo gereageerd wordtIk ben op 6 verschillende clubs meerdere keren wezen kijken maar de dingen die ik zie worden altijd meteen van de tafel geveegd
Ik laat het hier bij, immers ben ik maar een leek he
- Dingo
- Zeer actief
Kijk, dit bedoel ik dus. Uit pure intresse vraag ik de naam van de hond, die volgens jou een topper tijdens het werk is, en een schijterd op straat. Kijken of anderen daar ook zo over denken, en zo ja hoe dit kan. Mensen in de africhting doen niet anders dan namen vragen en bijzonderheden uitwisselen over deze honden. Maar nee, dan gaan alle ankers uit en is het jammer. Jammer van jou Wendy, je komt lekker geloofwaardig over zojidde schreef:Jammer dat als iemand anders eens wat zegt er altijd zo gereageerd wordtIk ben op 6 verschillende clubs meerdere keren wezen kijken maar de dingen die ik zie worden altijd meteen van de tafel geveegd
mensen uit de Duitse herder wereld zullen blij zijn met je domme geklets over honden die zulke rare praat misschien helemaal niet verdienen

-
jidde
waar staat dat het een topper is? Ik ga openbaar geen namen noemen, waarom zou ik? ik weet gewoon zeker dat jullie de fokkers niet kennen, waarom zou ik namen noemen dan. Waarom geloven jullie het gewoon niet? Ik heb het over 3 fokkers, dus zijn meerdere. Maar goed nu stop ik er echt meeDingo schreef:Kijk, dit bedoel ik dus. Uit pure intresse vraag ik de naam van de hond, die volgens jou een topper tijdens het werk is, en een schijterd op straat. Kijken of anderen daar ook zo over denken, en zo ja hoe dit kan. Mensen in de africhting doen niet anders dan namen vragen en bijzonderheden uitwisselen over deze honden. Maar nee, dan gaan alle ankers uit en is het jammer. Jammer van jou Wendy, je komt lekker geloofwaardig over zojidde schreef:Jammer dat als iemand anders eens wat zegt er altijd zo gereageerd wordtIk ben op 6 verschillende clubs meerdere keren wezen kijken maar de dingen die ik zie worden altijd meteen van de tafel geveegd
Er word helemaal niets van tafel geveegd, juist alleen maar om duidelijk gevraagd, en die word door jou van tafel geveegd
[/u]
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
even zwart wit.. een hond die alleen trainingssvelden ziet en verders niet veel andere dingen ziet en kent is toch zeker op een trainingsveld en in het dagelijks leven bij niet bekende dingen onzeker..crutz schreef:dus geen antwoord op eigen of vreemd terrein en de kennelnaam van deze "op het veld tijgers-buiten het veld schijters" zoals jij ze beschrijft...jidde schreef:Jammer dat als iemand anders eens wat zegt er altijd zo gereageerd wordtIk ben op 6 verschillende clubs meerdere keren wezen kijken maar de dingen die ik zie worden altijd meteen van de tafel geveegd
dat ligt dan niet aan een fokker maar aan een eigenaar en hoe men een hond gewend aan dingen..onbekend is eng of maakt onbemind of.. vul maar in.. basis ligt ten alle tijden aan leren kennismaken met van alles en nog wat en daarin sturen .. doe je dat niet ja dan kunnen sommige honden schijterds lijken buiten een trainingsveld en op het veld de zelfverzekerdheid zelve zijn
- Dingo
- Zeer actief
jidde schreef:waar staat dat het een topper is? Ik ga openbaar geen namen noemen, waarom zou ik? ik weet gewoon zeker dat jullie de fokkers niet kennen, waarom zou ik namen noemen dan. Waarom geloven jullie het gewoon niet? Ik heb het over 3 fokkers, dus zijn meerdere. Maar goed nu stop ik er echt meeDingo schreef:Kijk, dit bedoel ik dus. Uit pure intresse vraag ik de naam van de hond, die volgens jou een topper tijdens het werk is, en een schijterd op straat. Kijken of anderen daar ook zo over denken, en zo ja hoe dit kan. Mensen in de africhting doen niet anders dan namen vragen en bijzonderheden uitwisselen over deze honden. Maar nee, dan gaan alle ankers uit en is het jammer. Jammer van jou Wendy, je komt lekker geloofwaardig over zojidde schreef:Jammer dat als iemand anders eens wat zegt er altijd zo gereageerd wordtIk ben op 6 verschillende clubs meerdere keren wezen kijken maar de dingen die ik zie worden altijd meteen van de tafel geveegd
Er word helemaal niets van tafel geveegd, juist alleen maar om duidelijk gevraagd, en die word door jou van tafel geveegd
[/u]
Nou, superhonden dan nog beter eigenlijkjidde schreef: Ze werken super, En eerlijk waar, ik ken meerdere fokkers die dat doen en zelfs de minstkaraktervolle honden lijken super werkhonden op het veld :N: Ze stuiteren je om de oren en willen werken.
Je komt gewoon niet geloofwaardig meer over, dus stop er maar mee, dan maak je het voor jezelf in ieder geval niet erger

- Dingo
- Zeer actief
sommige? een hele kennel volgens insiders:blondie schreef:doe je dat niet ja dan kunnen sommige honden schijterds lijken buiten een trainingsveld en op het veld de zelfverzekerdheid zelve zijncrutz schreef:dus geen antwoord op eigen of vreemd terrein en de kennelnaam van deze "op het veld tijgers-buiten het veld schijters" zoals jij ze beschrijft...jidde schreef:Jammer dat als iemand anders eens wat zegt er altijd zo gereageerd wordtIk ben op 6 verschillende clubs meerdere keren wezen kijken maar de dingen die ik zie worden altijd meteen van de tafel geveegd
jidde schreef: Althans, alle volwassen honden van die kennel die ik ken zijn zo

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nee Wendy... ik vraag je gewoon om een naam van de hond of naam van de fokker of geleider... vervolgens ken ik die toch niet..jidde schreef:Jammer dat als iemand anders eens wat zegt er altijd zo gereageerd wordtIk ben op 6 verschillende clubs meerdere keren wezen kijken maar de dingen die ik zie worden altijd meteen van de tafel geveegd
Als ik een hond niet best vind zeg ik dat rustig, ik noem toch ook de namen van de fokkers en honden die ik prima vind...
Desnoods zeg je ze via pb... ook prima.
Maar hier hebben ze idd. een hekel aan... ik ook...als je a. zegt moet je ook b. zeggen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
het was een fokker die al meer dan 20 jaar foktjidde schreef:waar staat dat het een topper is? Ik ga openbaar geen namen noemen, waarom zou ik? ik weet gewoon zeker dat jullie de fokkers niet kennen, waarom zou ik namen noemen dan. Waarom geloven jullie het gewoon niet? Ik heb het over 3 fokkers, dus zijn meerdere. Maar goed nu stop ik er echt meeDingo schreef:Kijk, dit bedoel ik dus. Uit pure intresse vraag ik de naam van de hond, die volgens jou een topper tijdens het werk is, en een schijterd op straat. Kijken of anderen daar ook zo over denken, en zo ja hoe dit kan. Mensen in de africhting doen niet anders dan namen vragen en bijzonderheden uitwisselen over deze honden. Maar nee, dan gaan alle ankers uit en is het jammer. Jammer van jou Wendy, je komt lekker geloofwaardig over zojidde schreef:Jammer dat als iemand anders eens wat zegt er altijd zo gereageerd wordtIk ben op 6 verschillende clubs meerdere keren wezen kijken maar de dingen die ik zie worden altijd meteen van de tafel geveegd
[/u]

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
estelle
- Dingo
- Zeer actief
Ik ook hoor, en die zijn dan uiteindelijk toch iets anders gaan doen. Het nestbroertje van Dingo vond het KNPV programma simpelweg niet leuk. Hij zit nu op de antillen als drugshond en doet het primaestelle schreef:Ik heb ze ook wel gezien hoor die honden die op het veld heel wat lijken maar zodra er buiten op straat een vrachtwagen langs denderde ze alle kanten opschoten.
Maar dat waren geen toppers van honden.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
en juist daar heb je iets aan.. want daar komt juist alle informatie vandaan die je nodig hebt als je ergens een pup uit wil hebben... van de mensen die deze dingen zien en ervarenDingo schreef:Mensen in de africhting doen niet anders dan namen vragen en bijzonderheden uitwisselen over deze honden.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat kan ook niet, want een hond kan zich niet anders laten zien dan dat hij werkelijk is, dit itt een mens.estelle schreef:Ik heb ze ook wel gezien hoor die honden die op het veld heel wat lijken maar zodra er buiten op straat een vrachtwagen langs denderde ze alle kanten opschoten.
Maar dat waren geen toppers van honden.
Wel kun je een angstbijtertje hebben maar ook die zullen vaak onrustig in de beet zijn. En dus ook geen toppertje worden.

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Over kennelgebruik heb ik eigenlijk geen mening omdat ik het zelf niet gebruik.
Wel denk ik dat het ras wel uit zou maken.
Ik denk wel dat sommige honden het heerlijk zouden vinden als ze buiten konden liggen.
Macho ligt zowat de hele dag buiten met de konijnen.
Hij vindt het heerlijk, en het is helemaal zijn eigen keus.
Af en toe loopt ie de konijnen even achterna, ruimt even wat poep op.
Hij kan ook heerlijk in zijn eentje spelen met de motorband, of gewoon lekker rollebollen.
Hij kijkt naar de vogeltjes, en zit net zo lang onder het schuurdak totdat dat ene stukje brood van het dak valt
De omgeving hier stikt van de katten, die Macho met veel plezier uit de tuin jaagt.
Macho heeft altijd de mogelijkheid om naar binnen te komen en net als Max op de bank te gaan liggen.
Maar hij kiest zelf voor het lekker buiten zijn.
Hij vindt het binnen ook te warm.
Snachts ligt hij in de gang, daar is geen verwarming.
Hij kan wel de huiskamer in, maar dat wil hij ook al niet.
Wel denk ik dat het ras wel uit zou maken.
Ik denk wel dat sommige honden het heerlijk zouden vinden als ze buiten konden liggen.
Macho ligt zowat de hele dag buiten met de konijnen.
Hij vindt het heerlijk, en het is helemaal zijn eigen keus.
Af en toe loopt ie de konijnen even achterna, ruimt even wat poep op.
Hij kan ook heerlijk in zijn eentje spelen met de motorband, of gewoon lekker rollebollen.
Hij kijkt naar de vogeltjes, en zit net zo lang onder het schuurdak totdat dat ene stukje brood van het dak valt
De omgeving hier stikt van de katten, die Macho met veel plezier uit de tuin jaagt.
Macho heeft altijd de mogelijkheid om naar binnen te komen en net als Max op de bank te gaan liggen.
Maar hij kiest zelf voor het lekker buiten zijn.
Hij vindt het binnen ook te warm.
Snachts ligt hij in de gang, daar is geen verwarming.
Hij kan wel de huiskamer in, maar dat wil hij ook al niet.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Huh...zeg je nu dat een goede hond (in de africhting) per definitie niet sociaal is???jidde schreef:Ik leg inderdaad de lat minder hoog als jullie, omdat ik een hond liever sociaal zie dan dat hij super kan werken. Alleen werken zegt weinig over een hond zelf, er zijn zat honden die prachtige punten halen, maar als je die buiten de trainingen om wilt aaien, duiken zij schichtig in elkaar. Tja dan maar liever een stabiele hond die sociaal is dan een prima werkhond, dat is mijn mening
Welke honden halen prima punten (Waarmee....wedstrijd? Examen? Vreemd terrein of niet?) en duiken schichtig in elkaar als je ze wil aaien? Waarom wil je ze trouwens aaien?
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Jij hoort ook bij o.a.Marjoleine schreef:Volgens mij begreep ik prima wat je bedoelde en heb ik daar ook op gereageerd (pagina 1).Jaap* schreef:Ik vind het jammer dat zo slecht wordt begrepen wat ik bedoel.
Het gaat mij om honden die voornamelijk in de kennel worden gehouden c.q., die buiten de uitjes, het eten en de training weinig sociale interactie met hun baas hebben.
En of dat effect kan hebben op de wil (en dus niet de dwang) om met je samen te werken.
Maar misschien is dat ondergesneeuwd doordat er niet zulke kennelmensen op dit forum zitten![]()
Ik denk dat wat jij bedoelt niet zo heel veel (meer) voorkomt en dat wat nu voorkomt wordt versleten voor wat jij bedoelt, maar het niet (meer) is.
Als je dat kan volgen
Je begreep heel goed wat ik bedoel
En ik snap denk ik wel wat jij bedoeld, ik weet alleen niet of ik met je eens ben dat het niet meer (zoveel) voorkomt.
Mensen voelen zich, misschien wel onterecht, aangevallen merk ik.
En niet iedereen heeft hetzelfde idee over hoe communiceren met je hond er uit ziet denk ik
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Addy
- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Dit is niet een werkhond zoals deze in dit topic wordt bedoeld (niet lullig bedoeld overigens, laten we daar duidelijk over zijn)... Ik ken geen kyno die meedraait op wedstrijden/africhting, dus bespaar jullie de moeite navraag te doenjidde schreef:Was er eentje in opleiding, nog jonge hond denk. En ja het was ook een kyno, dus die ken je vast nietmalinois schreef:het gaat er niet om wat ik zie, op welke wedstrijd draaide deze hond en of hoe heet hij? Dan kan ik es gaan opletten.jidde schreef:Tja ik heb er 1 nog 1,5 week geleden gezienmalinois schreef:
zo'n hond kan ook niet presteren... dat bestaat gewoonweg niet...Wilde werken joh, maar buiten training om is het een schijterd. Althans, alle volwassen honden van die kennel die ik ken zijn zo, lijkt mij stug dat pup heel anders zal worden. Maar zoals ik al zeg, iets wat jij niet ziet, hoeft niet zo te zijn dat het meteen niet zo is
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Inge schreef:Huh...zeg je nu dat een goede hond (in de africhting) per definitie niet sociaal is???jidde schreef:Ik leg inderdaad de lat minder hoog als jullie, omdat ik een hond liever sociaal zie dan dat hij super kan werken. Alleen werken zegt weinig over een hond zelf, er zijn zat honden die prachtige punten halen, maar als je die buiten de trainingen om wilt aaien, duiken zij schichtig in elkaar. Tja dan maar liever een stabiele hond die sociaal is dan een prima werkhond, dat is mijn meningOf geldt dat alleen voor de Duitse Herders?
![]()
Welke honden halen prima punten (Waarmee....wedstrijd? Examen? Vreemd terrein of niet?) en duiken schichtig in elkaar als je ze wil aaien? Waarom wil je ze trouwens aaien?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als het een superhond is moet die toch wel bekend zijn lijkt meChiki schreef:Dit is niet een werkhond zoals deze in dit topic wordt bedoeld (niet lullig bedoeld overigens, laten we daar duidelijk over zijn)... Ik ken geen kyno die meedraait op wedstrijden/africhting, dus bespaar jullie de moeite navraag te doenjidde schreef:Was er eentje in opleiding, nog jonge hond denk. En ja het was ook een kyno, dus die ken je vast nietmalinois schreef:het gaat er niet om wat ik zie, op welke wedstrijd draaide deze hond en of hoe heet hij? Dan kan ik es gaan opletten.jidde schreef: Tja ik heb er 1 nog 1,5 week geleden gezienWilde werken joh, maar buiten training om is het een schijterd. Althans, alle volwassen honden van die kennel die ik ken zijn zo, lijkt mij stug dat pup heel anders zal worden. Maar zoals ik al zeg, iets wat jij niet ziet, hoeft niet zo te zijn dat het meteen niet zo is

- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik denk niet dat Gol rent in huis als ik er niet ben nee. Het ging mij er een meer om om een kennel en een bench met elkaar te vergelijken. Volgens mij zijn het beide prikkelarme ruimtes, prikkelarmer dan een woonkamer bijvoorbeeld. In huis kan gol beslissen of ze op de bank gaat liggen, op haar kussen achter de bank of in de slaapkamer, de badkamer als het warm is. In een kennel of bench is het de ene hoek of de andere. Of je moet er een bank etc inzetten, maar dan kan je je hond net zo goed binnen laten denk ik.MARC_S schreef:Ik denk dat er geen verschil zit met in huis eigenlijk. Een kennel van 4x3 is niet veel minder dan een kleine woonkamer. Of rent jouw hond in huis? En waarom moet een hond de hele dag kunnen rennen? Rennen doen ze maar lekker buiten als ze wandelen.Gollum schreef:
Maar hoe groot is groot? Zo groot dat ze er lekker een rondje in kunnen rennen? Volgens mij doen honden in een kennel niet veel meer als liggen, maar dat kan ik verkeerd hebben?
In huis ligt de hond eigenlijk ook maar wat in de rondte zeggen mensen hier letterlijk. Maakt het dan erg veel uit waar ze dat doen? Ik zou persoonlijk wel twee honden in de kennel doen of 2 kennels tegen elkaar aan bouwen anders. Dus echt alleen is het niet.
Ik moet zeggen dat ik een enige hond die ook nog eens van werkende mensen is en die ook nog eens snachts ergens beneden moet slapen een stuk zieliger vind, als we het toch over zielig hebben, dan twee honden die samen buiten in een ren zitten en daar lekker mogen chillen, kluiven en spelen samenIk vind dat hier veel teveel van ikke ikke ikke uitgegaan wordt. Zoals mensen het zelf doen is het goed. Als je nu echt in alle redelijkheid kijkt naar wat iets precies in kan houden vraag ik me toch echt af of iedereen nog zo achter zijn standpunt zou staan. Werken en 1 hond hebben wordt nl als doodnormaal en niks zieligs aan gezien en dan 2 honden in een ruime kennel zetten samen is weer doodzielig en eenzaam nog wel? Apart op zijn minst. Je mag er toch vanuit gaan dat honden elkaars gezelschap waarderen als ze een beetje normaal sociaal zijn dan
Cleo geeft geen zier om onze aanwezigheid en staat niet eens op als we weg gaan. Die vindt Dapper en Eva ook leuk!
Ik vind het ook niet zielig om 2 honden in een kennel te zetten hoor, als ze dat gewend zijn vinden ze dat vast gezellig. Ik ben gewoon wat verbaasd dat het blijkbaar als heel normaal word gezien om je hond in de kennel te hebben als er gewerkt word of weet ik veel wat, maar als je ze dezelfde tijd in een bench stopt word je zowat gelyncht hier.
Dat vond ik wel heel apart en ik vraag me af wat het grote verschil dan is.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
jidde schreef:Tja ik heb er 1 nog 1,5 week geleden gezienmalinois schreef:
zo'n hond kan ook niet presteren... dat bestaat gewoonweg niet...Wilde werken joh, maar buiten training om is het een schijterd. Althans, alle volwassen honden van die kennel die ik ken zijn zo, lijkt mij stug dat pup heel anders zal worden. Maar zoals ik al zeg, iets wat jij niet ziet, hoeft niet zo te zijn dat het meteen niet zo is
Mag ik dan even vragen welke kennel jij bedoelt dan ? Doe maar via pb.
Ik heb hier een schijterd lopen (werklijn) ,nja schijterd. Die hond is zo geworden dankzij de vorige eigenaar.
Jij doet iets niet goed ? Dan krijg je slaag, schoppen. En lekker veel druk op die hond zetten , is heel goed voor dr.
Juist ...
Ben nu 3,5 jaar verder en nu pas apporteert ze. Heeft nog wel s een terugval , gooi ik t blok en gaat ze ernaar toe om vervolgens bij t blok in elkaar te duiken.
Manwerk kan ik wel met haar doen, zij het aangepast.
Dus niet laten bijten in t verstek, en zo min mogelijk corrigeren.
Maw, vooral geen druk erop en zo min mogelijk corrigeren werkt voor haar t beste. Alleen kan je er zo weinig mee in de sport.
Hoe dan ook, werken wil ze wel voor me. Graag zelfs. Alleen wel op haar manier.
Zie ook al aan dr wat ik die training wel of niet kan gaan doen. En zo lummelen we gezellie verder
Doe je deze hond voor een paar uurtjes in de kennel of gewoon los in de tuin kan dat wel. Maar niet voor hele dagen, dat kan ze niet aan.
Mijn andere hond daarentegen is in huis niet te houden, die breekt echt de boel af.
Maar, die komt ook wel in huis voor 2 uurtjes.
Daarbij is t een echte stuiterbal die 24/7 voor je wil werken, of dat nou op t veld is of niet.
En dan is t nog wel een combifok
- Dingo
- Zeer actief
Het verschil tussen bench en kennel is in mijn ogen dat een bench als opvoedmiddel gebruikt word, en een kennel echt de thuis is van een hond, en niks met opvoeden te maken heeft.Gollum schreef:Ik denk niet dat Gol rent in huis als ik er niet ben nee. Het ging mij er een meer om om een kennel en een bench met elkaar te vergelijken. Volgens mij zijn het beide prikkelarme ruimtes, prikkelarmer dan een woonkamer bijvoorbeeld. In huis kan gol beslissen of ze op de bank gaat liggen, op haar kussen achter de bank of in de slaapkamer, de badkamer als het warm is. In een kennel of bench is het de ene hoek of de andere. Of je moet er een bank etc inzetten, maar dan kan je je hond net zo goed binnen laten denk ik.MARC_S schreef:Ik denk dat er geen verschil zit met in huis eigenlijk. Een kennel van 4x3 is niet veel minder dan een kleine woonkamer. Of rent jouw hond in huis? En waarom moet een hond de hele dag kunnen rennen? Rennen doen ze maar lekker buiten als ze wandelen.Gollum schreef:
Maar hoe groot is groot? Zo groot dat ze er lekker een rondje in kunnen rennen? Volgens mij doen honden in een kennel niet veel meer als liggen, maar dat kan ik verkeerd hebben?
In huis ligt de hond eigenlijk ook maar wat in de rondte zeggen mensen hier letterlijk. Maakt het dan erg veel uit waar ze dat doen? Ik zou persoonlijk wel twee honden in de kennel doen of 2 kennels tegen elkaar aan bouwen anders. Dus echt alleen is het niet.
Ik moet zeggen dat ik een enige hond die ook nog eens van werkende mensen is en die ook nog eens snachts ergens beneden moet slapen een stuk zieliger vind, als we het toch over zielig hebben, dan twee honden die samen buiten in een ren zitten en daar lekker mogen chillen, kluiven en spelen samenIk vind dat hier veel teveel van ikke ikke ikke uitgegaan wordt. Zoals mensen het zelf doen is het goed. Als je nu echt in alle redelijkheid kijkt naar wat iets precies in kan houden vraag ik me toch echt af of iedereen nog zo achter zijn standpunt zou staan. Werken en 1 hond hebben wordt nl als doodnormaal en niks zieligs aan gezien en dan 2 honden in een ruime kennel zetten samen is weer doodzielig en eenzaam nog wel? Apart op zijn minst. Je mag er toch vanuit gaan dat honden elkaars gezelschap waarderen als ze een beetje normaal sociaal zijn dan
Cleo geeft geen zier om onze aanwezigheid en staat niet eens op als we weg gaan. Die vindt Dapper en Eva ook leuk!
Ik vind het ook niet zielig om 2 honden in een kennel te zetten hoor, als ze dat gewend zijn vinden ze dat vast gezellig. Ik ben gewoon wat verbaasd dat het blijkbaar als heel normaal word gezien om je hond in de kennel te hebben als er gewerkt word of weet ik veel wat, maar als je ze dezelfde tijd in een bench stopt word je zowat gelyncht hier.
Dat vond ik wel heel apart en ik vraag me af wat het grote verschil dan is.

- Hanneke2
- Zeer actief
Ik wil meegaan in 'het ligt aan het ras', (en het karakter van de hond), want ik kan me voorstellen dat er werkhonden zijn die er niet slechter van worden om een dagelijkse portie rust te krijgen in hun eigen kennel, en ik kan me ook voorstellen dat een roedeltje poolhonden de voorkeur geeft aan gezellig samen in een koele kennel in plaats van in de warme huiskamer.yamie schreef:ik denk dat de conclusie gewoon wel kan zijn: het één is niet persé beter als het ander, het ligt aan je opvatting en deels ook ras wat je hebt.
misschien, om het nietus wellus gebeuren te stoppen, kunnen zowel de pro's/ mensen die er geen kwaad in zien en de mensen die het niet willen en snappen/kennen, gewoon accepteren dat het zo is? van beide kanten dus?
er hoeft niet altijd een gelijk behaald te worden in een discussie, fout met een dier omgaan kan zowel binnenshuis als buitenshuis, laat een ieder in zijn/haar waarde.
Maar 'het ligt aan je opvatting'? Nee. Ik vind dat je in dit geval (of eigenlijk altijd
Mijn broer is op het achterlijke idee gekomen om z'n hond straks als de baby er is in een kennel in de tuin te pleuren. Dat is één van de redenen waarom ik een tikje fel reageerde in dit topic. Want kijkend naar *die* hond z'n kop, is dat alleen maar dieptriest. En dan kan je er voor mij een miljoen theorieën aan hangen waarom het niet zielig is voor een hond om buiten de roedel gezet te worden, maar die gaan er bij mij niet in.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Hanneke2
- Zeer actief
Ten eerste gaan mijn honden over mijn lijk naar een pension.MARC_S schreef:Ik denk dat er een heleboel vermenselijking meespeelt. Ik zou een hond in de kennel de keuze ontnemen waar hij het allerliefste zou zijn. Ja en? Moet een hond altijd maar alles mogen en kunnen doen wat hij wil? Laten we dan ook de riempjes maar afschaffen en eigenlijk luisteren ook maar meteen. Dat is nl zielig want stel dat de hond eens niet wil zitten als het moet? Ik vind dat allemaal wat te ver gaan. De hondjes die op de bank liggen wel naar een pension brengen bv gaat er dan bij mij al helemaal niet meer in. Als de hond alleen gelukkig zou zijn als hij alles zelf mocht bepalen en overal een keuze in moet hebben, bv binnen of buiten etc dan maak je voor mij de hond veel te groot. Ik denk ook dat een hond er regelmatig baat bij heeft als er keuzes voor hem gemaakt worden. Kies ik ervoor om de honden even buiten op te sluiten dan is dat nu eenmaal zo en prima voor de hond omdat hij leert dat hij niet alles altijd maar zelf kan bepalen. Hij bepaalt ook niet zelf wanneer hij uit gaat, wat hij eet en waar hij ligt. Dus waarom is het meteen zielig als hij even niet zelf bepaalt of hij binnen of buiten is? Doodongelukkig ed zijn toch meer vermenselijkte emoties. Al je je kennelhond niet geeft wat hij nodig heeft is hij misschien gestressed. Maar als hij elke dag zijn ding mag doen, een maatje heeft en geestelijk goed gestimuleerd wordt en van een ras is dat dat aan kan is er niets mis mee in mijn ogen. Voorbeelden van honden die altijd alleen in een kennel zitten en geen aandacht krijgen hebben niets met kennels op zich te maken. Binnenhonden zijn toch ook niet per definitie onbegrepen haardkleden waar niks mee gedaan wordt? Waarom is een buitenhond dan meteen een jankend eenzaam wrak? Of een verwaarloosde hond die daarom een TT nodig heeft? Echt onzin wat mij betreft.
Ten tweede, ja, als baas bepaal je bepaalde dingen voor je hond(en). De dagelijkse routine die hier geldt, dat is mijn routine, die heb ik bepaald. De regels die gelden, zijn mijn regels. Maar de honden hebben daar wel invloed op gehad. Voor een ander stel honden zou wellicht een andere routine, en een ander stel regels gelden. Mijn honden mogen keuzes maken en voorkeuren aangeven binnen bepaalde grenzen, en op die manier hebben we het allemaal zo prettig mogelijk.
En ik realiseer me best dat ik en andere 'tegenstanders' extremen als argument gaan gebruiken, maar dat doe jij dus ook. Logisch in een heftige discussie, maar pot en ketel enzo.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
En daar gaat het mij dus om. Mag je zo'n basisrelatie, die zorgt voor gezeggelijkheid waarbij je het zonder correctiemiddelen afkan, verwachten als de hond weinig deel uitmaakt van de dagelijkse gang van zaken?Hanneke2 schreef:Ten tweede, ja, als baas bepaal je bepaalde dingen voor je hond(en). De dagelijkse routine die hier geldt, dat is mijn routine, die heb ik bepaald. De regels die gelden, zijn mijn regels. Maar de honden hebben daar wel invloed op gehad. Voor een ander stel honden zou wellicht een andere routine, en een ander stel regels gelden. Mijn honden mogen keuzes maken en voorkeuren aangeven binnen bepaalde grenzen, en op die manier hebben we het allemaal zo prettig mogelijk.
Ik ben niet a priori uit op een kenneldiscussie.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.