Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Liam is niet meer hier.....
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nou, aan de ene kant kon ik me haar reactie voorstellen hoor. :N:tekkel schreef:
Met alle respect, maar dat lijkt me een beetje voorbarig. Zo'n schuine kop hebben heel veel honden die het VS hebben gehad, en die hebben daarna een prima leven inclusief scheve kop. Ik kom al jaren een bordercollie tegen met zo'n scheef koppie, die hond loopt vele kilometers per dag en is verder prima in orde
(heel nuchter bekeken dan als ik van een afstandje kijk)
Liam liep echt met zijn koppie dwars op zijn lijf bij haar naar binnen.
Dat is niet de hele tijd zo maar wel vrij regelmatig en dus ook net op het moment dat we daar naar binnen liepen ook. Toch spannend voor Liam en dan staat dat koppie ( en dat gaat dan vanaf zijn nek) er zowat haaks op.
Gezien de VS moet dit minder worden maar dit komt ws niet alleen van de VS. Het zal misschien wel de oorzaak geweest zijn (denk ik) maar die val van de trap zal hem ook niet goed gedaan hebben.
Maar goed...zien we geen verbetering gaan we verder zoeken. We komen er heus, beetje scheef koppie of niet !
We hebben hem vanavond weer gemasseerd en als je een tijdje bezig bent kan je voorzichtig het koppie recht krijgen. Laat je het los dan staat het weer naar links hoor maar goed, hopelijk komt het wat losser allemaal.
Het pilletje werkt goed. Hij is heel helder maar lijkt wat losser , alsof de boog wat minder strak staat. Angstgedrag niet meer gezien.
Hopelijk blijft dat ook weg als we straks met die pillen stoppen.Maar dat is voor later.
Wat de fysio zei was dat als we met 4 behandelingen 'geen ' resultaat hadden we verder moesten zoeken wat er aan de hand is.Hanneke2 schreef:Fijn dat de fysiotherapie en de medicatie de boel verbeteren! Ik zou daar voorlopig lekker mee doorgaan, en wellicht wat pijnmedicatie bijgeven. Hoe ontspannener hij is, des te sneller het hele herstel gaat, lijkt mij.
Maar vooralsnog ga ik er vanuit dat dit toch helpt.
Morgen moet ik bellen en ws vrijdag er weer naar toe.
- Youp
- Zeer actief
De JR van onze overburen is 16 en loopt al 3 jaar met een schuin koppie. Hij is verder nog helemaal zichzelf, incl zijn nukkentekkel schreef:Met alle respect, maar dat lijkt me een beetje voorbarig. Zo'n schuine kop hebben heel veel honden die het VS hebben gehad, en die hebben daarna een prima leven inclusief scheve kop. Ik kom al jaren een bordercollie tegen met zo'n scheef koppie, die hond loopt vele kilometers per dag en is verder prima in ordeMJ schreef:Wel zei ze gelijk in het begin dat zijn hoofdje snel anders moest gaan staan anders vond zij het geen leven voor Liam.![]()
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Jee,. Marie-Josee ik lees dit nu pas. Wat een zorgen weer om jullie ventje. Sterkte en ik ga voor een snel herstel duimen!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- MJ
- Zeer actief
Nou , de medicatie doet z'n werk..we hebben echt qua gedrag weer de Liam terug die met een pretbekkie lopen kan en gek kan doen.jacq1970 schreef:Hopelijk gaan de medicijnen idd zijn werk doen.... als je dan idd met de fysio zijn speiren ook weer wat losser krijg en hij zijn koppie weer wat rechter kan zetten is dat voor hem een stuk fijner!
De Liam van de afgelopen maanden.
Onvoorstelbaar wat 2 kwartjes van een pil per dag doen !
Bij de fysio heel bedeesd en rustig en eenmaal thuis scheert ie met z'n scheve koppie gelijk over de bank . :N:
Nu ligt ie te pitten.
Ik durf nog niet te minderen of te stoppen eigenlijk omdat ik bang ben dat ie terugschiet in gedrag qua angst en ook de fysio adviseerde hem er toch even op te laten staan .
vanvond weer geweest en hoewel het erg strak en verkrampt was kreeg ze het wel sneller wat losser . Heb oefeningetjes meegekregen .
Ik ben zó blij om Liam weer vrolijk te zien...ik heb hem echt even geknepen van de week.
Ik heb vandaag ook de puur nervositeit binnengekregen maar zoals gezegd blijf ik toch nog even een paar dagen op 2 x daags een kwart pilletje . Dan maar afbouwen en met de puur nervositeit verder gaan.
- MJ
- Zeer actief
Geen idee...misschien het ongemak en daarom terugvallen in gedrag ?Inge O schreef:heel goed nieuws. het blijft natuurlijk de vraag wat hem zo plots in de angstmodus heeft gezet, maar als hij verder pretbekjes blijft trekken maakt dat ook niet meer uit
.
Mijn hoop is dat hij niet terug schiet als ik afbouw maar goed dat zien we over een paar dagen wel weer.
Maar voor nu is het angstige weg en voelt hij zich goed en dat kan alleen het herstel maar ten goede komen toch ?
- MJ
- Zeer actief
Ja...toch wel. In het begin zeer zeker. Hans hoefde maar per ongeluk iets te doen zoals in de handen klappen en Liam zat in de tuin en kwam de eerste uren niet meer binnen.Inge O schreef:
maar zo is hij voordien toch nooit geweest?
Als nu de duiven van de buurman lopen te klapperen zit Liam binnen. Vind ie doodeng. Stemverheffing , noem het maar.
Toen we hem een maand of 4-5 hadden heeft ie een hele heftige reactie gehad toen ik met de honden aan het kanaal liep op iets wat ik nog niet weet wat het was ( ik had niets gehoord of gezien.
Het is een heel gevoelig hondje . Als je per ongeluk een beetje druk op hem zet dan zie je een heel gedrukt hondje waar niets meer uit komt, hij blokkeert dan geheel.
Thuis is ie nu wel lekker vrij en vrolijk geworden en wandelen vindt ie prachtig....en het is geweldig om hem zo blij en vrolijk te zien en toch maar het vertrouwen heeft gegeven.
Aan de andere kant sjouwt ie zo de fietskar in de eerste keer en vindt het prachtig. Of voor het eerst op een pontje ,wat maxi doodeng vindt, doet Liam gewoon even.
Ik had de reacties nog niet gelezen in het topic ( was op werk die dagen ja, het ongemak, daar kan ik me zeker iets bij voorstellen, daarom dat ik ook een pijnstiller zou overwogen hebben.
Blijft raar..want die gil , zomaar in zijn mandje kan ik nog steeds niet verklaren.
- MJ
- Zeer actief
Stom dat ik dat nu pas weer voor me haal , die paniekaanval toen , zijn gedrag van de laatste dagen en niet het benul hebben dat dit ook wel zo'n ' paniekaanval' kon zijn.Inge O schreef:
nee, als hij zo paniekerig kan reageren dan is angst idd eerder voor de hand liggend.
Ik zat veel te veel met mijn hoofd bij dat VS..bij zijn koppie en het zicht wat voor hem toch belemmerd wordt met dat scheve koppie dat ik daar die schrik aan weet.
Het zal er wel mee te maken hebben gehad maar de angst /paniek heeft zich verder ontwikkelt natuurlijk. Stom van mij.
het is ook een hele tijd terug dat Liam zo heftig reageerde, wat ik al schreef, hij was toen een maand of 4-5 bij ons. De laatste tijd was hij zo blij en vrolijk dat je dat beeld eigenlijk voorhoudt en die kleine angstjes zoas de duiven sloeg ik voor het gemak maar helemaal even over.
Dat gebeurt me dus geen 2e keer weer.
Ja , goed hè ! ik ben zo blij hem weer zo te zien !assiejaja schreef:Fijn om te lezen MJ!
Wat jij zo herkende klopte dus helemaal , blijkt dus.
-
chrico
- Zeer actief
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
Hartstikke fijn om te lezen
Is er een bepaalde tijd dat je Xanax mag geven, of is daar nog niet over gesproken?
Als het min of meer "onbeperkt " is zou ik gewoon nog een tijdje doorgaan.
Geen maanden natuurlijk, maar een aantal weken kan geen kwaad.
En al helemaal niet in die dosering.
Knuffel voor je ventje!
Is er een bepaalde tijd dat je Xanax mag geven, of is daar nog niet over gesproken?
Als het min of meer "onbeperkt " is zou ik gewoon nog een tijdje doorgaan.
Geen maanden natuurlijk, maar een aantal weken kan geen kwaad.
En al helemaal niet in die dosering.
Knuffel voor je ventje!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
Ik had 6 pilletjes meegekregen van DA en moest even bekijken en spelen welke dosering hielp. Nou ja..2 x daags een kwart pilletje werkt dus ik kan 12 dagen vooruit...nu nog een dag of 8 ofzo. Vandaar uit wil ik er dan een paar vragen om af te bouwen naar één keeer daags een kwart pil en voor daarna heb ik dan die puur nervositeit achter de hand,
We hebben net gewandeld en wat een feestje ....wat doet ie het super!
Nu langs het andere kanaal en Liam heeft de hele route ( ongeveer 3 kwartier) losgelopen. Op een stukje na , waar we tussen weilanden liepen dan vond ik toch een beetje te eng om daar zonder lijn te gaan
, daar de 10 meter lijn eraan geklikt en wel losbungelend achter hem aan zodat ik wel in kon grijpen
, en weer langs het kanaal zonder lijn.
Hij rent
, is blij
, rent ook vooruit maar komt superbraaf als ik roep. ( nog wel.
...ik hou hem als een havik in de gaten )
Alles gaat af en toe nog met gestuntel , zoals als een gek in zijn mand graven en dan dus omkiepen omdat hij zijn evenwicht niet houdt
, of tijdens wandelen te snel willen gaan en niet opletten maar hij doet het onwijs !
Allerknapste spaans droppie !
Iedereen ontzettend bedankt voor het meedenken , de tips en het meeleven..ik heb er zó veel aan gehad !
We hebben net gewandeld en wat een feestje ....wat doet ie het super!
Nu langs het andere kanaal en Liam heeft de hele route ( ongeveer 3 kwartier) losgelopen. Op een stukje na , waar we tussen weilanden liepen dan vond ik toch een beetje te eng om daar zonder lijn te gaan
Hij rent
Alles gaat af en toe nog met gestuntel , zoals als een gek in zijn mand graven en dan dus omkiepen omdat hij zijn evenwicht niet houdt
Allerknapste spaans droppie !
Iedereen ontzettend bedankt voor het meedenken , de tips en het meeleven..ik heb er zó veel aan gehad !
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Hè wat fijn om te lezen
Is z'n koppie nog scheef of verdwijnt dat ook?
Ik zou hem zoals anderen ook zal zeggen nog lekker een tijd aan die pil houden. Zo'n lage dosering kan vast geen kwaad, en hij doet het er kennelijk geweldig op
Misschien kan hij nu voor altijd los, wie weet!
Ik zou hem zoals anderen ook zal zeggen nog lekker een tijd aan die pil houden. Zo'n lage dosering kan vast geen kwaad, en hij doet het er kennelijk geweldig op
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- MJ
- Zeer actief
Koppie staat nog wel scheef....het ene moment erger als het andere moment, een recht koppie zien we nog niet en je wilt niet weten hoevaak ik aangesproken wordt over Liam of gefluister hoor van : wat heeft die hond !tekkel schreef:Hè wat fijn om te lezen![]()
Ik zou hem zoals anderen ook zal zeggen nog lekker een tijd aan die pil houden. Zo'n lage dosering kan vast geen kwaad, en hij doet het er kennelijk geweldig op![]()
Of ie nu voor altijd los zou kunnen ? Ik heb geen idee...ik zei al tegen Hans dat ik niet overmoedig moet worden met Liam los doen en als het binnenkort mis gaat ik het zelf veroorzaakt heb en mezelf dan ws helemaal verrot scheld
haha...zoals de dansmarietjes gaan
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
Volgens mij komt er een overheen...of is die ander nog niet afgelopen of zo. ( dat laatste kán toch niet ?!)
Vanmiddag lag Liam in de mand en opeens zie ik hem met zijn hoofd schudden en zijn ogen vlogen weer van links naar rechts.
Ben bij hem gaan zitten en toen was het over.De rest van de middag niets meer...gewoon goed te pas.
Ik dacht al bij mezelf dat ik het me verbeeld had. Maar nu net weer.
Voor een minuut of 2-3 schudden met zijn koppie en weer oogjes van links naar rechts. Nu is het weer rustig en ligt hij te soezen , bijna te slapen. . Probeerde het te filmen maar da's niet gelukt.
Ik kan niks hè ? Ik kan niets doen om het te voorkomen ?
Vanmiddag lag Liam in de mand en opeens zie ik hem met zijn hoofd schudden en zijn ogen vlogen weer van links naar rechts.
Ben bij hem gaan zitten en toen was het over.De rest van de middag niets meer...gewoon goed te pas.
Ik dacht al bij mezelf dat ik het me verbeeld had. Maar nu net weer.
Voor een minuut of 2-3 schudden met zijn koppie en weer oogjes van links naar rechts. Nu is het weer rustig en ligt hij te soezen , bijna te slapen. . Probeerde het te filmen maar da's niet gelukt.
Ik kan niks hè ? Ik kan niets doen om het te voorkomen ?
- MJ
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
Tiny
- Zeer actief
Potverdikke en net nu Hans weer weg is
Ik heb er jammer genoeg geen verstand van maar misschien is het inderdaad van vermoeidheid.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- MJ
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik denk dat er niets is dat jij kan doen om het tegen te houden.
Laten we maar hopen dat het van vermoeidheid was.
Een kleine terugslag lijkt me op zich ook niet heel bijzonder (maar ik ben geen arts
).
Laat Liam genieten van de momenten dat hij het naar zijn zin heeft zou ik zeggen.
Het wordt vast wel nog beter
Laten we maar hopen dat het van vermoeidheid was.
Een kleine terugslag lijkt me op zich ook niet heel bijzonder (maar ik ben geen arts
Laat Liam genieten van de momenten dat hij het naar zijn zin heeft zou ik zeggen.
Het wordt vast wel nog beter