Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond meer dood dan levend terug van Hotel/Pension.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Hond meer dood dan levend terug van Hotel/Pension.

Ongelezen bericht door Mojuan »

Laat je de kvv staan?
Of haal je het na een paar minuten weg?
Want als je het laat staan heb je ook kans dat je hond het niet gaat eten, omdat hij weet dat het er toch wel blijft staan.
Als je het na een kwartiertje weghaalt bijvoorbeeld, en dan in de avond weer terug zet en weer na een kwartier weghaalt, en zo de volgende dag weer.
Dan heb je meer kans dat hij op een bepaald moment toch gaat eten, want ja, anders is het straks weer weg en kan hij heel de dag niets meer pakken.
En dat heeft een hond heel snel door hoor!

Ik denk dat het ook wel verstandig is om kvv niet continu te laten staan op kamertemperatuur.
Het is en blijft natuurlijk wel rauw vlees, dus ik zou het in de koelkast zetten als hij niet wil eten.
Gewoon later op de dag nog eens proberen.

Ik ben eigenlijk vrij nuchter in dit soort dingen.
Mijn honden eten gewoon wat 'de pot schaft'.
Niet lekker? Jammer dan, dan eet je maar niet, maar je krijgt niets anders.
Ik geef het dan zelfs rustig express aan mijn andere hond, zodat de 'ik wil niet eten hond' , toe kan kijken hoe zijn hapje verdwijnt.
Dan laat ik hem een dag vasten, en geef hem de dag erna weer precies dezelfde vleessoort.
Dan eet hij ineens wel!
En laat het nou zo zijn dat hij het dan ook nog lekker blijkt te vinden ook.
Gewoon een kwestie van wennen.

Hij wilde nml eerst totaal geen vis eten, en ook absoluut geen lever.
Nu staat hij te springen als ik het voor hem in zijn bak doe, hij vindt het echt heerlijk nu hij het heeft leren eten.
Soms denkt een hond dat iets niet lekker is, maar als hij het dan uiteindelijk toch eet en daarna een heerlijk vol buikje heeft, dan blijkt hij het eigenlijk toch wel te lusten.
Als het hongergevoel maar weg is :mrgreen:

Het enige dat Romeo niet wil eten is wild, maar dat komt niet omdat hij het niet lust, maar omdat zijn maag het niet verdraagt.
Hij krijgt een extreme misselijkheidsaanval als hij wild eet, maar uitkotsen doet hij niet.
Hij loopt dan dagen achter elkaar gras te eten, en is continu aan het hoesten, zijn buik voelt dan ook hard aan, en hij kwijlt aan één stuk door.
Ik heb dit uitgetest door hertenvlees te 'vermommen' en er iets doorheen te roeren dat hij ontzettend lekker vindt.
Even laten staan om de geur erin te laten trekken, en hij at het heerlijk op.
En toen begon de ellende.... vermommen doe ik dus niet meer.

Ergens kan ik trouwens wel begrijpen dat je graag wilt dat je hond eet, en dus maar toegeeft.
Vroeger was ik ook zo hoor, ik dacht dat het heel belangrijk was dat mijn hond elke dag eten binnen kreeg.
En vermenselijkte het ook, het was een gevoel.
Langzaam is mijn denkwijze, en daarbij ook het gevoel veranderd.
En nu denk ik alleen maar: ik ben de baas, en ik heb de langste adem.

Julia kan trouwens heel slecht tegen granen, ze wordt er echt ziek van.
We hebben dus ook de eerste jaren altijd een zieke hond gehad.
Toen ik er achter kwam dat de granen de boosdoener wel eens konden zijn, ben ik rauw gaan proberen.
Ik weet trouwens zeker dat als mijn hond niet ziek was geweest, dat ik het niet geprobeerd had.
Dan was ik net zo eigenwijs geweest als jij, en had ik nog steeds elke dag blikvoer door haar brokken gemengd omdat ze anders niet wilde eten (want dat was zo bij haar).
Achteraf denk ik dat ze niet wilde eten, omdat ze er ziek van werd, maar dat wist ik toen niet.
:zweep:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

@Paulala.
Ik laat het gewoon staan zoals haar eigen voer normaal ook staat.

Zij begint meestal in de middag/avond te eten dus tja, voor zij echt begint te eten stond het er al, dus of ze eet er vanavond alsnog van, dat ik zie dat ze er van gegeten heeft, of alles staat er morgen nog.

Ik had nog niet aan die kamertemp gedacht, dat is natuurlijk wel ook iets waar ik rekening mee moet houden dat het niet de hele dag blijven staat, terwijl zij wel gewend is dat er de hele dag voer tot haar beschikking staat, nou ja, kijk wel ff wat dat betreft hoe en wat.

Ik ben net als jij in heel veel dingen ontzettend nuchter, maarre waar het eten aangaat, of wat jij zegt, eten wat de pot schaft pfff nee hoor wat dat betreft ben ik zo inconsequent als maar zijn kan :wink:

Deed het met de kinderen ook wel eens hoor, niet eten? Hup naar boven en naar bed soms zelfs al om 18.00 uur, om toch vervolgens om 20.00 uur wat anders te maken (broodje – cup a soup – tosti oid zodat ze toch nog ff wat naar binnen hadden omdat ik niet wilde dat ze zonder eten moesten gaan slapen)

Zo heb ik dat met de hond ook.

Misschien is het een kwestie van wennen, maar misschien ook niet, weet nu dus ook niet hoelang ik het volhoud dat ik zeg, ik probeer het en klaar.

En precies wat jij zegt, jij hebt een lange adem gekregen en bent gaan denken jij bent de baas, maar dat heb ik dus niet :boos: Ik heb een heeeeeeeeeel lange adem (dat mag ook hier in dit topic wel blijken :wink: ) maar met dit soort dingen pfff heb ik een longinhoud van niks nada noppes :smile: :zweep:

Voor jullie is het wat dat betreft maar goed geweest dat de hond dan ziek is geworden :wink: .

Ik ben gruwelijk eigenwijs, maar toch niet zo eigenwijs dat ik dingen niet af en toe toch weer probeer (zoals nu) we shall see :D
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Bij Jamey moet je het juist wel laten staan, ,die gaat in haar eigen tijd (meestal juist midden in de nacht) dan eens een hapje proeven en 's ochtends is dan ineens het bakje leeg. En dat is dus overgegaan naar in een keer op zodra ik het neerzet. Niet het meest frisse om te doen met vers vlees, maar dat werkte wel en daarmee doorbreek ik het niet-eten sneller dan met de kwartier-neerzetten-methode.

Jamey bleek haar brok overigens inderdaad ook slecht te eten doordat ze er last van had (darmen). Als ik haar nu te lang alleen maar brok geef, krijgt ze ook duidelijk klachten, maar ze heeft de eerste anderhalf jaar, bijna 2 jaar van haar leven alleen maar brok gehad en dat ging dus enorm moeilijk... Dagen niet eten, enz, ook met vertrouwd voer. Dat is vrij vlot overgegaan toen ik over was naar vers (na de wen periode, waar ze me hier op het forum ook doorheen hebben moeten slepen, want ik wilde na 2 dagen alweer opgeven), nu kan ik gerust een aantal dagen brok geven, als ik maar wel zorg dat er geregeld een vers maaltijd tussendoor gaat. Dus niet te lang achter elkaar brok blijven voeren...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Dat over die kamertemperatuur... Ik dacht dat honden rustig een beetje ranzig wordend vlees nog aten of is dat een fabeltje? Niet dat iedereen het nu maar buiten de koelkast moet laten staan, hoor :N:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Jacksel schreef:Bij Jamey moet je het juist wel laten staan, ,die gaat in haar eigen tijd (meestal juist midden in de nacht) dan eens een hapje proeven en 's ochtends is dan ineens het bakje leeg. En dat is dus overgegaan naar in een keer op zodra ik het neerzet. Niet het meest frisse om te doen met vers vlees, maar dat werkte wel en daarmee doorbreek ik het niet-eten sneller dan met de kwartier-neerzetten-methode.

Jamey bleek haar brok overigens inderdaad ook slecht te eten doordat ze er last van had (darmen). Als ik haar nu te lang alleen maar brok geef, krijgt ze ook duidelijk klachten, maar ze heeft de eerste anderhalf jaar, bijna 2 jaar van haar leven alleen maar brok gehad en dat ging dus enorm moeilijk... Dagen niet eten, enz, ook met vertrouwd voer. Dat is vrij vlot overgegaan toen ik over was naar vers (na de wen periode, waar ze me hier op het forum ook doorheen hebben moeten slepen, want ik wilde na 2 dagen alweer opgeven), nu kan ik gerust een aantal dagen brok geven, als ik maar wel zorg dat er geregeld een vers maaltijd tussendoor gaat. Dus niet te lang achter elkaar brok blijven voeren...

voor ik zo naar boven ga, gooi ik er van beide nog 1 in, en dan zie ik wel of er vanacht van gegeten heeft. zij eet dus ook inderdaad net als die van jou pas laat, en waarschijnlijk ook snachts maar dat weet ik dus niet zeker omdat wij dan al boven tv liggen te kijken :wink:

misschien gaat het hier lukken, en dan denk ik dat ik het ook zo ga doen. Paar dagen brokken en vers tussendoor tenzij het natuurlijk zo goed bevalt dat kvv en ze mijn vingers eraf rukt :smile:

:slaap: :zweep: :smile:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:Dat over die kamertemperatuur... Ik dacht dat honden rustig een beetje ranzig wordend vlees nog aten of is dat een fabeltje? Niet dat iedereen het nu maar buiten de koelkast moet laten staan, hoor :N:

:boos: :boos: :boos: wat motten jullie nou? :boos: :boos:

heb 2 stukken eruit gehaald om te laten ontdooien omdat het niet te lang op kamertemperatuur zou mogen staan :zweep:
Frenk
Zeer actief

smoekie schreef:
Frenk schreef:Dat over die kamertemperatuur... Ik dacht dat honden rustig een beetje ranzig wordend vlees nog aten of is dat een fabeltje? Niet dat iedereen het nu maar buiten de koelkast moet laten staan, hoor :N:
:boos: :boos: :boos: wat motten jullie nou? :boos: :boos:

heb 2 stukken eruit gehaald om te laten ontdooien omdat het niet te lang op kamertemperatuur zou mogen staan :zweep:
Nee, ik vraag het maar, omdat Frenk ooit probeerde een kippenpoot in de border te begraven :mrgreen: Dat zou dan toch ook niet fris blijven, zeg maar.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ja hoor, vlees dat je vandaag ontdooit, mag best een tijdje ongekoeld staan. Maar ik zou het voor je persoonlijke hygiene niet te lang laten staan. Je hond vindt het half rot wel erg lekker wellicht, en dat kan absoluut geen kwaad. Maar mensen moeten wel voorzichtig omgaan met ongekoeld rauw vlees.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
smoekie
Zeer actief

Frenk schreef:Nee, ik vraag het maar, omdat Frenk ooit probeerde een kippenpoot in de border te begraven :mrgreen: Dat zou dan toch ook niet fris blijven, zeg maar.

Ok duidelijk :wink:
Roelfien schreef:Ja hoor, vlees dat je vandaag ontdooit, mag best een tijdje ongekoeld staan. Maar ik zou het voor je persoonlijke hygiene niet te lang laten staan. Je hond vindt het half rot wel erg lekker wellicht, en dat kan absoluut geen kwaad. Maar mensen moeten wel voorzichtig omgaan met ongekoeld rauw vlees.
Hm, dus als ik het goed begrijp wordt het voor de hond lekkerder naarmate het langer staat :smile:

Mooi, gooi ik die andere 2 terug in de koelkast, zet ik die morgen pas neer voor morgenavond :smile:
Ik zit er verder toch niet met mijn handen aan, pak een ouwe vork erbij en door de wc ermee
Frenk
Zeer actief

Roelfien schreef:Ja hoor, vlees dat je vandaag ontdooit, mag best een tijdje ongekoeld staan. Maar ik zou het voor je persoonlijke hygiene niet te lang laten staan. Je hond vindt het half rot wel erg lekker wellicht, en dat kan absoluut geen kwaad. Maar mensen moeten wel voorzichtig omgaan met ongekoeld rauw vlees.
Ik ga er sowieso niet met m'n handen aan zitten hoor :N: :mrgreen:, maar het klopte dus dat honden zonder grote problemen ranzig wordend vlees kunnen eten. :wink:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

vuile pens die begaven is in de tuin is het lekkerste wat er is na een paar dagen :mann:

er is van smuldier ook gluten vrije worsten

http://www.diervoeding.com/index.php?load=9" onclick="window.open(this.href);return false;
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Frenk schreef:maar het klopte dus dat honden zonder grote problemen ranzig wordend vlees kunnen eten. :wink:
Yep. Mits het niet verhit is geweest heb ik altijd begrepen.
Dus, een groen uitgeslagen stuk rauw vlees is prima, maar een groen uitgeslagen stuk gekookt of gebakken vlees niet. Ook geen bedorven gesneden geven denk ik.

Wij zitten overigens elke dag in het verse vlees en aan dooie beesten. Goed voor de weerstand :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Frenk schreef:maar het klopte dus dat honden zonder grote problemen ranzig wordend vlees kunnen eten. :wink:

Ja hoor,daar kunnen ze best tegen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Daar doelde ik eigenlijk ook op.
Dat het voor jezelf niet gezond is, plus dat er vliegen op af kunnen komen.
:zweep:
smoekie
Zeer actief

Nou dat van gisteren stond er nog net zo als dat ik het haar gisteren heb voorgezet, nog geen hap van gegeten niks, en watje als ik ben heb ik het zojuist weggehaald, maar nu wil ik eigenlijk weten of iemand bekend is met het merk "butcher" ?

Heb daar gisteren ook een blik van meegenomen, schijnt verder geen toevoegingen te hebben e.d. en in tegenstelling tot datgene van gisteren, gooide ze toen ik het haar net voorzette wel direct haar nek aan beide kanten in :cheer:

ik juich nog niet te vroeg, maar dat doet ze normaal gesproken alleen maar met eten wat ze lust, of eet (gaat eten) :D

nou ja, kijken wat ze er mee gaat doen vandaag. :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”