Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wolvengedrag
Moderator: moderatorteam
- Joswolf
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
- Contacteer:
Re: wolvengedrag
Het gaat ze natuurlijk wel aan het hart maar je moet maar net plaats hebben en je kunt niet alle apen zo maar bij elkaar laten. Vergeet niet dat het veel geld kost om een goed verblijf te bouwen. En dat geld groeit ze niet op de rug.
Jos
Jos
- iones
- Zeer actief
Dat is iets om stapelgek van te worden. Want dan sta je dus machteloos.Joswolf schreef:Het gaat ze natuurlijk wel aan het hart maar je moet maar net plaats hebben en je kunt niet alle apen zo maar bij elkaar laten. Vergeet niet dat het veel geld kost om een goed verblijf te bouwen. En dat geld groeit ze niet op de rug.
Jos
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Jos,ken je De Apenhof?
Wie weet kunnen zij iets betekenen voor de chimps?
http://members.upc.nl/j.sintnicolaas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Of De Apenheul in Apeldoorn?
Is maar een idee
Wie weet kunnen zij iets betekenen voor de chimps?
http://members.upc.nl/j.sintnicolaas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Of De Apenheul in Apeldoorn?
Is maar een idee

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Tamaskan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): wolfhonden
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Jeetje Jos
Op de AVLS nieuwjaars receptie hadden we het er nog over maar alles gaat nu wel in een heel snel tempo zeg. Ongelooflijk dat die mensen zo ongevoelig ervoor zijn. Top van je dat je er zoveel energie in steekt en hoop echt voor alle dieren dat ze een top plekje nog kunnen krjgen.
Weet dat ik een beetje uit de buurt van je zit maar als ik ook maar een klein beetje ergens mee kan helpen moet je het maar ff melden.
Miran
Op de AVLS nieuwjaars receptie hadden we het er nog over maar alles gaat nu wel in een heel snel tempo zeg. Ongelooflijk dat die mensen zo ongevoelig ervoor zijn. Top van je dat je er zoveel energie in steekt en hoop echt voor alle dieren dat ze een top plekje nog kunnen krjgen.
Weet dat ik een beetje uit de buurt van je zit maar als ik ook maar een klein beetje ergens mee kan helpen moet je het maar ff melden.
Miran
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
wat een schandalig verhaal
Je zou toch denken dat dit soort dingen niet mag gebeuren.
Jos heb je zelf geen plek voor de oude wolven?
Jos heb je zelf geen plek voor de oude wolven?
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- Joswolf
- Zeer actief
- Contacteer:
Tot mijn spijt heb ik geen plaats. Mijn verblijf in de dierentuin willen ze al weg hebben. Ik ben wel bezig met een loctie maar weet nog niet of ik de bouwvergunning krijg. Maar dan nog is het niet mogelijk want dan heb ik nog geen extra verblijf wat over is. Ik ben ook geen organisatie en doe het alleen. We hebben al bijna 20 kg vlees per dag nodig. Vandaag wordt er nog een teef gecastreerd en de Dingo teef moet binnenkort ook nog. Ook dat gaat niet voor niets. Maar om de topic maar weer iets op te vrolijken maar een ander beeld, wolf vs krok
Jos
Jos
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Weet dat we geen grote vrienden zijn, maar kan mss wel wat voor enkele beesten (wel vergunning vrij, dus bv geen apen) betekenen, heb je mss (over de mail, zie mijn site) een lijst met alles wat nog een plek zoekt?
- Joswolf
- Zeer actief
- Contacteer:
Het herplaatsen van de dieren in nood wordt aan gewerkt. Maar doordat de NVSWH of wel enkele leden mv Piel.... al eerder uit boycot organisaties belde om te proberen te voorkomen dat ik dieren zou opnemen. Liever dieren laten creperen en een persoonlijke vete uitvechten.
Voor de insiders, een Saarloos vereniging is niet blij dat er een tweede vereniging is aangesloten bij de RvB. En ja ik ben mede oprichter foei toch. Maar vandaar dat info moet wachten.
Maar ondertussen gaat de film verder, vervolg-dances with wolves, maar jaloerse vriendin komt tussenbeide

Jos
Voor de insiders, een Saarloos vereniging is niet blij dat er een tweede vereniging is aangesloten bij de RvB. En ja ik ben mede oprichter foei toch. Maar vandaar dat info moet wachten.
Maar ondertussen gaat de film verder, vervolg-dances with wolves, maar jaloerse vriendin komt tussenbeide

Jos
- iones
- Zeer actief
Gave foto! Heb ik net mijn vriend laten zien en hem verteld dat ik nu heel veel over wolven te weten kom. 
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Tamaskan
- Zeer actief
- Contacteer:
heb je mailtje gestuurdJoswolf schreef:Het herplaatsen van de dieren in nood wordt aan gewerkt. Maar doordat de NVSWH of wel enkele leden mv Piel.... al eerder uit boycot organisaties belde om te proberen te voorkomen dat ik dieren zou opnemen. Liever dieren laten creperen en een persoonlijke vete uitvechten.
Jos
-
Sandor
kheb eens een vraagje:
Wat is uw job en bezigheid en wat is de bedoeling van het houden van die wolven?
Wat is uw job en bezigheid en wat is de bedoeling van het houden van die wolven?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Sandor schreef:kheb eens een vraagje:
http://www.wolves-unlimited.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tamaskan
- Zeer actief
- Contacteer:
beter is: http://www.wolf-auffang.de/start.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- iones
- Zeer actief
Effe jouw mening hierover: http://www.hondenforum.nl/plaza/cafe-de ... 82331.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik denk dat het niet zo verstandig is om juist nu uitvallen op dit forum naar een Saarloos vereniging te doen. En dan de opmerking over 2e vereniging, je zit daar in het bestuur. Je maakt het voor je zelf en de 2e ras vereniging alleen maar moeilijker. Weet je er zijn weetjes. Wees verstandig hou het alleen bij wolven, en haal er verder niets bij. Internet wereld is heel klein.Joswolf schreef:Het herplaatsen van de dieren in nood wordt aan gewerkt. Maar doordat de NVSWH of wel enkele leden mv Piel.... al eerder uit boycot organisaties belde om te proberen te voorkomen dat ik dieren zou opnemen. Liever dieren laten creperen en een persoonlijke vete uitvechten.
Bertus.
- Joswolf
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou niet weten waarom het moeilijker wordt. Er zijn weetjes, je bedoeld leugens op weetjes en vuilspuierij. Van mij mag de wereld dat weten hoor. Weetjes geeft er trouwens toe mijn privee mails te hebben kunnen lezen door spionage! Als je dat al nodig hebt ben je wel erg ziek.
En nu komt Bertus mij vertellen waarvoor ik moet oppassen? Ik maak helemaal geen opmerking over 2e rv. Jij bent de degene die het oprakeld. Hoe is het met jou dubbele agenda?
Jos
En nu komt Bertus mij vertellen waarvoor ik moet oppassen? Ik maak helemaal geen opmerking over 2e rv. Jij bent de degene die het oprakeld. Hoe is het met jou dubbele agenda?
Jos
- Joswolf
- Zeer actief
- Contacteer:
@iones, wil je de mening hier of op dat andere discussieforum?
Jos
Jos
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hou het nou toch is bij je wolfjes, en laat verder iedereen er buiten. Jij schrijf zelf hier boven dat je hebt helpen oprichten van de 2e RV. En je schrijf zelf hier boven dat een Saarloos vereniging niet blij is met de 2e RV. En je schrijft zelf als bestuurslid van de 2e RV over leden van de NVSWH met halve achternaam er bij.
Met wat er nu allemaal gebeurd door oa terugtrekken door de RvB van opgeven nest (stambomen) die wel op de stamboom cd staan, kan begrijpen dat de 1e RV niet blij is op deze manier, en samenwerking steeds moeilijker wordt.
Bertus
Met wat er nu allemaal gebeurd door oa terugtrekken door de RvB van opgeven nest (stambomen) die wel op de stamboom cd staan, kan begrijpen dat de 1e RV niet blij is op deze manier, en samenwerking steeds moeilijker wordt.
Bertus
- Joswolf
- Zeer actief
- Contacteer:
Hou toch op man een nest van al weer twee jaar geleden wat haal je nu voor oude koeien uit de gracht. De samenwerking die heeft daar niets mee te maken want die samenwerking tussen die partijen komt er door de haat gevoelens toch noooit. En je schrijft bij de wolven houden maar je lokt zelf nu uit dat het ergens anders over gaat. Dat vind jij misschien wel interessant maar de gemiddelde lezer hier niet. Dus ik vind het wel weer genoeg hierover.
Jos
Jos
- iones
- Zeer actief
Doe maar op dat andere forum want anders raakt iedereen in de war. Dan gaan we "of topic".Joswolf schreef:@iones, wil je de mening hier of op dat andere discussieforum?
Jos
- Joswolf
- Zeer actief
- Contacteer:
Is toch niet zo offtopic daar het wel om wolven gaat. Er is idd een aanval geweest en een ander voorval was 5 jaar geleden waar waarschijnlijk een beer iemand gedood heeft en er later ook wolven van hebben gegeten. Was wel in the middle of nowhere.
Ik zal de andere topic eens bekijken. Maar wolven gaan mensen uit de weg maar blijven roofdieren die prooidieren uitzoeken die zwak of ziek zijn. Ieder mens zou wolven die naderen (wat al uitzonderlijk is) weg kunnen jagen. Maar als je ziek gewond of zwak bent en er lopen hongerige wolven rond is bij uitzondering dit wel mogelijk. Maar er gebeuren vaker doden en gewonden door paarden of wildzwijnen. Nog vaker door de mens zelf.
Jos
Ik zal de andere topic eens bekijken. Maar wolven gaan mensen uit de weg maar blijven roofdieren die prooidieren uitzoeken die zwak of ziek zijn. Ieder mens zou wolven die naderen (wat al uitzonderlijk is) weg kunnen jagen. Maar als je ziek gewond of zwak bent en er lopen hongerige wolven rond is bij uitzondering dit wel mogelijk. Maar er gebeuren vaker doden en gewonden door paarden of wildzwijnen. Nog vaker door de mens zelf.
Jos
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
zo, heb net dit hele topic gelezen.
heel mooie wolvenfoto`s Jos !
ik hoop dat je een goed verblijf kan vinden !
heel mooie wolvenfoto`s Jos !
ik hoop dat je een goed verblijf kan vinden !
- iones
- Zeer actief
Wolven worden harder veroordeeld door de mens dan andere dieren.
Zoek je het dichterbij, dus in de mensenmaatschappij zelf, zie je dat ook honden harder veroordeeld worden door mensen dan andere dieren of mensen. Maar goed, dat is mijn mening, het is wat ik zelf signaleer.
De mens is een vals wezen waar ik persoonlijk geen hoge pet van op heb.
Net op Animal planet "living with wolves" gezien. Mooie documentaire. Wolven zijn zo machtig mooie beesten! En omdat ze in hun gedraging (ook onderling) zo sterk op honden lijken (eigenlijk zijn het honden, maar dan zelfstandig en mentaal volwassen), raken ze me meer dan de meeste andere dieren.
Zoek je het dichterbij, dus in de mensenmaatschappij zelf, zie je dat ook honden harder veroordeeld worden door mensen dan andere dieren of mensen. Maar goed, dat is mijn mening, het is wat ik zelf signaleer.
De mens is een vals wezen waar ik persoonlijk geen hoge pet van op heb.
Net op Animal planet "living with wolves" gezien. Mooie documentaire. Wolven zijn zo machtig mooie beesten! En omdat ze in hun gedraging (ook onderling) zo sterk op honden lijken (eigenlijk zijn het honden, maar dan zelfstandig en mentaal volwassen), raken ze me meer dan de meeste andere dieren.
-
Sandor
Indeed, mentaal lijkt een hond op een puppy-wolf.(eigenlijk zijn het honden, maar dan zelfstandig en mentaal volwassen)
en niet te vergeten, ...door honden!er gebeuren vaker doden en gewonden door paarden of wildzwijnen.
- Joswolf
- Zeer actief
- Contacteer:
Was beetje druk maar ga nu weg en morgenvroeg worden de tijgers uit de tuin gehaald. Ze komen dan morgen in Pantera aan.
Maar de chimps en oude wolven is nog een probleem. Hopelijk komt daar ook nog een oplossing.
Jos
Maar de chimps en oude wolven is nog een probleem. Hopelijk komt daar ook nog een oplossing.
Jos
- Joswolf
- Zeer actief
- Contacteer:
Hallo allen, eindelijk terug. Alle dieren zijn weg op de chimps na maar die gaan eindelijk toch naar A.A.P. aankomende maandag.
De tijgers waren niet blij maar het verliep prima. Alhoewel, na wat auto problemen en moeilijk op weg komen toch nog redelijk of niet veel te laat in Nederland bij Pantera aangekomen. Ik geloof dat het zaterdag bij hart van Nederland komt.

Jos
De tijgers waren niet blij maar het verliep prima. Alhoewel, na wat auto problemen en moeilijk op weg komen toch nog redelijk of niet veel te laat in Nederland bij Pantera aangekomen. Ik geloof dat het zaterdag bij hart van Nederland komt.

Jos
-
mwillow
Wat een leven voor die beesten.
Gelukkig ook een oplossing voor die chimps.
Gelukkig ook een oplossing voor die chimps.
- Tamaskan
- Zeer actief
- Contacteer:
gelukkig is er voor alle dieren een oplossing. Helemaal top voor je inzet Jos 
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
super
goed gedaan
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- Joswolf
- Zeer actief
- Contacteer:
Ook lof voor Pantera, die als enige volledig belangenloos direct ja zei voor opname. Want er heb zich wat afgespeeld voor eindelijk zover kwam dat alles weg kon. Jammergenoeg was de eigenaar ook aanwezig waardoor de dieren extra in stress waren. Zo'n i.... die tekeer ging en continu maar voor de pers vertelde hoe gevaarlijk dat het is. De chimp Frits had er een spel van gemaakt vooral de camera mensen aan te vallen en met veel geweld en bravoer en werpend met zand te laten schrikken. Die durvden er niet meer voorbij te lopen maar van de zeilijn werd hij hierdoor wel een filmster voor enkele momenten dan.
Jos
Jos