Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stelling; Slipkettingen moeten verboden worden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Stelling; Slipkettingen moeten verboden worden

Ongelezen bericht door malinois »

SiberischeHuskyinfo schreef:
Inge schreef:
@Inge een slip doet altijd pijn bij een hond hoe je hem ook gebruikt.
Ja en dus?
Pijn doen is not done??? Nooit?
Pijn doen is not done inderdaad, als je je hond goed kan opvoeden is het niet nodig. Begrijp me niet verkeerd, ik ben vaak zat in de fout gegaan vroeger maar door goede support van anderen die veel ervaring hebben om je hond te corrigeren zonder pijn en kettingen etc ben ik erachter gekomen dat het ook op andere manieren kan.
Jouw manier dus, ik maak nog steeds zelf uit hoe ik MIJN honden train (overigens hebben de mijne de slip alleen om omdat het moet, ik train liever met tt of prikker)... mijn honden zijn VERPLICHT een slipketting te dragen anders mogen ze geen examens/wedstrijden doen... hoe wil je dat gaan doen dan?
Niemand kan dus meer examen IPO doen?????
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

massam schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef: Ik had dat wel begrepen ;) Maar wil je dan een husky loslaten? Weet je wat er dan gebeurd? Dan heb ik ruzie met de boer hier omdat onze Django al zijn kippen opjaagt en vermoord en loop ik de kans dat hij een paar uur later pas weer terugkomt. Het enige wat kan is het trekken afleren aan de halsband en juist dat gaat in 99% van de gevallen niet lukken.

zoals ik al zei. je hebt zelf een trainingsprobleem met je hond en projecteerd dat op raseigenschappen
Zoals ik zei heb ik geen probleem want mij interesseert het niet dat hij trekt aangezien ik een musketon heb, nogmaals leer lezen voor de 180ste keer.
Een musketon. Wat je nu weer bedoelt? Als in met een musketon geen rugletsel?
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky
Contacteer:

Ongelezen bericht door SiberischeHuskyinfo »

malinois schreef:
Inge schreef:
Pijn doen is not done inderdaad, als je je hond goed kan opvoeden is het niet nodig. Begrijp me niet verkeerd, ik ben vaak zat in de fout gegaan vroeger maar door goede support van anderen die veel ervaring hebben om je hond te corrigeren zonder pijn en kettingen etc ben ik erachter gekomen dat het ook op andere manieren kan.
Jouw manier dus, ik maak nog steeds zelf uit hoe ik MIJN honden train (overigens hebben de mijne de slip alleen om omdat het moet, ik train liever met tt of prikker)... mijn honden zijn VERPLICHT een slipketting te dragen anders mogen ze geen examens/wedstrijden doen... hoe wil je dat gaan doen dan?
Niemand kan dus meer examen IPO doen?????
Word hier altijd zo naar van, die mensen die zon ketting gebruiken zijn zelf half agressief kijk hoe je reageert. Laat ik het zo zeggen als ik je zie met je honden met een slipketting om doe ik ze persoonlijk af :) Vind het ook raar dat een examen dat verplicht stelt :S
Informatieve website over de Siberische Husky http://www.siberischehusky.info Volg ons ook op Twitter http://www.twitter.com/SiberischeHusky
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

kun je aub eens leren quoten :U:
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:kun je aub eens leren quoten :U:
Hoezo zijn bericht staat er toch in? PS je plaatje doet het niet ;)
Informatieve website over de Siberische Husky http://www.siberischehusky.info Volg ons ook op Twitter http://www.twitter.com/SiberischeHusky
bennie
Zeer actief
Border Collie

bouvierpoedel schreef:En waarom zou je een Hus niet kunnen afleren aan de riem te trekken.?? :denken:
Wat een bull zeg.
Als je hem kunt leren voor de slee om te stoppen en weer op te trekken op comando ,dan kun je hem ook leren om niet te trekken aan de riem.
Zoals jij het brengt zou een herder ook iedereen bijten.
En een jachthond al het wild om zeep helpen .
En een wind hond zou niet gewoon kunnen lopen omdat hij alleen kan rennen.
Ik zou zeggen kom eens langs en probeer het hem maar af te leren 100 euro als het je lukt ;)
Deal. http://www.alerthondentraining.nl/index ... &Itemid=60" onclick="window.open(this.href);return false;
maart
Zeer actief

maart schreef:kun je aub eens leren quoten :U:
Hoezo zijn bericht staat er toch in? PS je plaatje doet het niet ;)
haar bericht.

en ja, alleen komt het nu over alsof jij het beweert en dan zou ik je redeneringen kunnen volgen.

en ja, mijn plaatjse doet het al een paar maanden niet, staat niet meer online namelijk :wink:
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:
bouvierpoedel schreef:En waarom zou je een Hus niet kunnen afleren aan de riem te trekken.?? :denken:
Wat een bull zeg.
Als je hem kunt leren voor de slee om te stoppen en weer op te trekken op comando ,dan kun je hem ook leren om niet te trekken aan de riem.
Zoals jij het brengt zou een herder ook iedereen bijten.
En een jachthond al het wild om zeep helpen .
En een wind hond zou niet gewoon kunnen lopen omdat hij alleen kan rennen.
Ik zou zeggen kom eens langs en probeer het hem maar af te leren 100 euro als het je lukt ;)
Deal. http://www.alerthondentraining.nl/index ... &Itemid=60" onclick="window.open(this.href);return false;
Stuur maar pm en we spreken een datumpje af
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef: Niets om de nek is natuurlijk ook een optie, zoals in de KNPV
Je moet ze bijv. na het afmelden van manwerk AANLIJNEN... dat wordt lastig zonder ketting :wink:
En ja ik was er vorig jaar eentje vergeten mee te nemen tijdens een wedstrijd, nou werd dat met heel veel moeite en zeer eenmalig geaccepteerd en kreeg ik een lijntje uit het publiek toegeworpen :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Mickie schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef:Elk ras word wetenschappelijk onderzocht
Oh? Door wie dan? En waar zijn de resultaten te zien?
SiberischeHuskyinfo schreef:anders zouden wij dit allemaal nu niet weten
Dat is natuurlijk een bewijs van niks :roll:

Bewijs van niks? Hoe denk je dat wij alles nu weten dan over alle rassen? Is natuurlijk lariekoek om te zeggen dat dat bewijs van niets is. Hoe komen al die docu makers anders aan alle info.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

SiberischeHuskyinfo schreef:@Inge ik zei een musketonLIJN he ;) Hieronder bijvoorbeeld;

Afbeelding
Nee, dat zei je niet :pffff:

Je bedoelt dus gewoon een lijn met een stuk elastiek ertussen :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
bennie
Zeer actief
Border Collie

bennie schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef:[..]

Stuur maar pm en we spreken een datumpje af
Op het siteadres staan mail en telefoongegevens van Yvet, weet zeker dat jij daar veel aan gaat hebben. Veel plezier.
Laatst gewijzigd door bennie op 30 aug 2010 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef:@Inge ik zei een musketonLIJN he ;) Hieronder bijvoorbeeld;

Afbeelding
Nee, dat zei je niet :pffff:

Je bedoelt dus gewoon een lijn met een stuk elastiek ertussen :roll:
Dat zei ik enkele paginas terug wel als ik mij niet vergis en dit heet een musketonlijn en geen lijn met stuk elastiek ;)
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Martijn schreef:
Zoek stok! schreef: Ik heb een andere ervaring in de zin dat Izzie net zo in drift komt bij agility als bij de schapen.
Iedereen die wel eens een kwartiertje naar agility heeft staan kijken roept geen mailligheden over dat daar minder drift bij komt kijken.

Meer dan de helft van de honden schreeuwt het uit en maken meer fouten vanwege te veel dan te weinig drift.

Dat de bazen wat minder zwaar op de hand zijn maakt de hond niet minder driftig, hoor.

Het verschil is dat er bij behendigheid vaak getrained wordt op rust en concentratie en bij de andere sporten vaak op dwang.
Toch vind ik dat andere drift (teminsten dat gillen waar martijn het nu over heeft :wink: van izzie heb ik het niet gezien dus geloof ik je wel) Maar Jola had makkelijk zo'n giller kunnen worden maar dat is ze niet, gewoon weg omdat ik niet van gillen hou. Dan stop ik en we gaan pas door als mevrouw stil is. Bij de schapen is dat een heel ander verhaal daar krijg ik dr al niet stil langs de kant dus mag ze niet kijken. Overigens bij de schapen gilt ze helemaal niet (ken ook maar weinig honden die dat doen) dan zijn ze te geconcentreerd om hun doel te berijken. (en als dat schapie bijten is zul je daar toch echt wat mee moeten) En gewoon totaal niet meer berijkbaar heb ik haar alleen bij de schapen gezien. Niet dat het niet anders kan zijn hoor, maar ik zie wel een verschil in heel fanatiek en vol drift lopen blaffen of gillen of andere driften waar je veel moeilijker tussen komt. Daarbij is het natuurlijk bij agility makkelijker om zoiets te doorbreken de toestellen lopen niet en zijn geen levende wezens. Dus die kunnen ze niets doen en ze zijn er makkelijker weg te krijgen dan bij een hoopje rennende schapen.

Overigens zou ik mijn honden bij schapendrijven wel hard aan pakken als ik dat nodig acht en heb ik die neiging dus echt niet tijdens agility en gehoorzaamheid :19: Ik vind dat een heel ander spelletje en dus ook andere "regels".
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:
bennie schreef: Op het siteadres staan mail en telefoongegevens van Yvet, weet zeker dat jij daar veel aan gaat hebben. Veel plezier.
LOL Jij wist het beter heb niets met iemand anders te maken ik zei tegen jou als je het beter weet kom maar langs krijg je 100 piek als het slaagt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Word hier altijd zo naar van, die mensen die zon ketting gebruiken zijn zelf half agressief kijk hoe je reageert. Laat ik het zo zeggen als ik je zie met je honden met een slipketting om doe ik ze persoonlijk af :) Vind het ook raar dat een examen dat verplicht stelt :S
Wat een zooitje maak je uit je quotes :roll:
Dat komt door de toon van jouw eigen berichten alleen op pag. 1 al...
Ik krijg altijd de kriebels van mensen die maar even voor anderen gaan bedenken wat goed is en wat niet goed... Mijn hulpmiddelen werken uitstekend en ik ben niet agressief volgens mij, maar dat wordt ik wel als jij maar 1 vingertje naar mijn honden zou uitsteken. A. zouden ze dat zelf niet accepteren dus heb je een herder in je arm hangen, B. zal ik dat voor zijn maar dat zal niet op zachte wijze gaan... afblijven en met je eigen zaken bemoeien! Mijn hond loopt op straat met een TT en dat is zowel MIJN hond als MIJN TT. Daaraan komen is vragen om hele grote problemen in ieder geval.

Nee dat is niet raar, dat is heel logisch als je de redenen weet...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Syberischehuskyinfo, wil je even beter quoten anders quote je maar niet... dit wordt vreselijk onleesbaar op deze manier.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

LOL Jij wist het beter heb niets met iemand anders te maken ik zei tegen jou als je het beter weet kom maar langs krijg je 100 piek als het slaagt.
Oh sorry, ik dacht dat je het beste met je honden voor had en het probleem graag op wilt lossen voor 100 euro en biedt je een no-cure-no-pay oplossing van iemand die erg goed weet waar ze me bezig is. Zelf ben ik wel enigszins handig met honden, maar zeker niet zo goed met mensen als Yvet.

PS je zei het overigens niet tegen mij
Laatst gewijzigd door bennie op 30 aug 2010 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Lollol laat ik het zo zeggen dat voordat je herder uberhaupt in mijn buurt is er al 2 huskys van zijn nek zitten te eten :engel: Als je zo reageert dat kan ik ook hoor en lijkt me niet de manier om hier te communiceren.

De toon ligt eraan hoe je het leest denk ik mijn punt is in ieder geval duidelijk binnen gekomen bij je en dat is fijn :)
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

MARC_S schreef:Ik begrijp even niet waarom een herder op de schutting bij IPO ineens meer in drift zou zijn dan een herder bij een schutting in behendigheid? En waarom zou een herder in IPO meer drift hebben bij het nemen van een sprong dan een hond in behendigheid? Want in feite wordt er nu gesteld dat de enige reden dat er in africhting gecorrigeerd wordt zou zijn dat honden hoger in de driften komen. Dan vraag ik mij af waarom er ook gecorrigeerd wordt in appel? (=GG) En in hindernissen? (=behendigheid) En bij volgen? (=GG) En bij apport? (=jachttraining & GG). Want ik zou niet weten waarom mijn hond minder in drift zou raken van een schutting dan de gemiddelde herder die IPO doet? Zelfde schutting, zelfde principe, alleen ik schreeuw niet als een idioot en ik doe mijn hond geen slipketting om. Dus hoe zit dat? Laat ik het zo zeggen, als je het mij vraagt domweg klinkklare onzin om dat te beweren.

Gillen in parcours is overigens een uitlaatklep van driften en enthousiasme. Als een hond het gillen uitgecorrigeerd krijgt dan ben je hem stuk aan het maken. :roll: Ik zeg dat omdat mijn hond ten eerste dan veel te hoog in haar driften zit om te gaan corrigeren en omdat mijn hond al gillend prachtig haar oefeningetjes doet. Dus wat heb je te corrigeren? Dat het een dier is en dat er geluid uit komt? Jeetje, snij dan meteen de stembanden door. Oh nee, dan kan hij geen luid meer..... :F:
Nee ik bedoel niet de schutting. Daarom schreef ik ook niet voor gebruik om iets te perfectioneren. Tuurlijk is daar helemaal geen verschil in een schutting nemen bij behendigheid of bij IPO. Maar bij behendigheid heb je niet een of andere gekke vreemde drijgende man door het veld rennen en daar zit hem denk ik ook wel het verschil. Dus misschien dat je bij sommige honden eerder een fisieke correctie nodig hebt als er wel een gekke dreigende man voor hun rent dan als ze gewoon een schutting nemen op een agiliy parcours.
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:

Oh sorry, ik dacht dat je het beste met je honden voor had en het probleem graag op wilt lossen voor 100 euro en biedt je een no-cure-no-pay oplossing van iemand die erg goed weet waar ze me bezig is. Zelf ben ik wel enigszins handig met honden, maar zeker niet zo goed met mensen als Yvet.
Nogmaals ik heb geen problemen, ik haalde alleen wat aan wat niet van toepassing was op mijn honden dat heb ik nu al 5 keer herhaald, maar mocht je mij zo graag willen helpen dan kom je zelf toch langs? Ik bijt niet hoor kijk wel uit :engel:
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

De reden dat die quotes soms klote gaan is omdat je er max 3 kan doen soms haal ik het verkeerde deel van de quotes weg :D
bennie
Zeer actief
Border Collie

bennie schreef:

Nogmaals ik heb geen problemen, ik haalde alleen wat aan wat niet van toepassing was op mijn honden dat heb ik nu al 5 keer herhaald, maar mocht je mij zo graag willen helpen dan kom je zelf toch langs? Ik bijt niet hoor kijk wel uit :engel:
Ik geloof dat je me weer niet begrijpt. Ik moet er niet aan denken om een poging te doen jou iets te leren, zo goed ben ik niet met mensen.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

SiberischeHuskyinfo schreef:Lollol laat ik het zo zeggen dat voordat je herder uberhaupt in mijn buurt is er al 2 huskys van zijn nek zitten te eten :engel:
Jeetje, Husky's zijn nog agressief ook :eek: Ze trekken altijd én eten nekken....
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef:Lollol laat ik het zo zeggen dat voordat je herder uberhaupt in mijn buurt is er al 2 huskys van zijn nek zitten te eten :engel:
Jeetje, Husky's zijn nog agressief ook :eek: Ze trekken altijd én eten nekken....
Neuh herdereigenaren stoefelen altijd dat ze bijten etc geloof me dat ze nieteens in de buurt komen van een husky schij toch uit zeg wat een onzin.
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Nanna schreef:
MARC_S schreef: ik zou niet weten waarom mijn hond minder in drift zou raken van een schutting dan de gemiddelde herder die IPO doet? Zelfde schutting, zelfde principe, alleen ik schreeuw niet als een idioot en ik doe mijn hond geen slipketting om. Dus hoe zit dat? Laat ik het zo zeggen, als je het mij vraagt domweg klinkklare onzin om dat te beweren.
Misschien raken de IPO-bazen wel hoger in de drift dan de behendigheidsbazen ;-)
geslachtsdrift? :wink:
Jan
Afbeelding
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:
bennie schreef: Ik geloof dat je me weer niet begrijpt. Ik moet er niet aan denken om een poging te doen jou iets te leren, zo goed ben ik niet met mensen.
Je gelooft weer niet.... dat herhaal je steeds als je nu eens zegt wat je bedoelt zou handig zijn. Jij denkt steeds dat ik problemen heb met mijn honden wat dus niet zo is. Ik haalde alleen de husky als trekker aan, dus anderen hebben daar problemen mee en als je die wil helpen moet je even naar een ander forum zie google.
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Mickie schreef:
Mickie schreef: Is dat je bewijs dat er wetenschappelijk onderzoek is verricht? Dát is lariekoek. Docu-onderzoek is niet hetzelfde als wetenschappelijk onderzoek :neenee:
ALLE wetenschappelijke onderzoeken zijn goed gedocumenteerd en over het algemeen zijn daar online abstracten van te vinden. Als jij zegt dat er wetenschappelijk onderzoek is verricht naar alle rassen, dan kom je maar fijn met een paar linken om dat te staven. Tot die tijd zijn het alleen tiksels uit jouw vingers en daar hecht ik nul komma nul waarde aan. Je komt op mij absoluut niet over als een kenner of deskundige.
Docu was een voorbeeld jammer dat je alleen dat leest. Elk hondenras is onderzocht dat weet iedereen wel denk ik, of daar artikelen van te vinden zijn? Ik zou het niet weten, vraag het eens aan shkn.nl ofzo. Ik weet wel dat hondenrassen al sinds mensenheugenis worden onderzocht dus dat kan al 100 jaar geleden zijn gebeurt ofzo ik heb geen idee.
maart
Zeer actief

Inge schreef:
Neuh herdereigenaren stoefelen altijd dat ze bijten etc geloof me dat ze nieteens in de buurt komen van een husky schij toch uit zeg wat een onzin.
mss kun je stoppen met veralgemenen. Mijn honden bijten niet namelijk.
en nee, ze komen niet in de buurt van een husky, ook niet van een ander ras (hoewel de reu donderdag wel zat te spelen met een boxer teefje, maar dat kwam doordat het een teefje was, niet omdat het een boxer was. hij zou nl ook prima met een husky teefje kunnen, vermoedelijk niet met die van jou, jij kunt ze duidelijk geen meester.)

en opmerkingen dat je gaat lachen met bijtende honden, laat ook maar achterwege. Ironisch genoeg is net deze herderbaas haar hond verloren nadat een andere hond die doodgebeten heeft (ow, ter info: mijn hond was een amerikaanse stafford, de aanvallende hond een bouvier. Geen wetenschappelijk bewijsmateriaal dus helaas)
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

@Maart het was een reactie op diegene zijn post die meteen begint over bijten etc en dat zie ik vaker ja zelfs mijn buurman praat altijd zo over zijn honden vreselijk
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”