Dit bedoel ik inderdaad.lieke schreef:Marc, je mag het dan niet persoonlijk bedoeld hebben, maar die vetgedrukte zin komt anders wel heel persoonlijk over. Ik heb idd. veel geklaagd over Cody, zowel voor als ná zijn castratie (ik had natuurlijk het andere eindje moeten laten verwijderenlaeken schreef:En om het commentaar voor te zijn. Kijk eens om je heen op het forum. Als je ziet wie er intacte honden hebben en wie niet dan zie je eigenlijk ook meteen wie elke dag met de honden los naar het bos gaan, op hondensport zitten, hun honden trainen en dus de mensen die gewoon veel tijd aan de honden besteden. En als je dan ziet wie er klagen over hun reuen dan zijn dat altijd mensen die niks met hun honden lijken te doen, ze aangelijnd wat rond laten stappen in de buurt en die honden maken dan de grootste problemen.). Dus ik voelde me idd. persoonlijk aangesproken. Jouw ongenuanceerde uitspraak, liet daar, wat mij betreft, geen twijfel over bestaan.
Jouw mening is jouw mening, maar dat hele pertinente zonder enig begrip voor de andere kant komt niet erg prettig over.
En dat is mijn mening.
Edit: Gaby was me net voor, zag ik
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Castratie
Moderator: moderatorteam
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Re: Castratie
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ben gewoon niet iemand van het inkleden en afzwakken nog voor je iets goed en wel gezegd hebt.
En ik denk er nog steeds zo over. Uitzonderingen daar gelaten. Maar ik begrijp dat niet iedereen overal maar zin in heeft en achter staat. Ik vind er niks mis mee dat jij Cody hebt laten castreren. Ikzelf doe dat niet maar daar lijkt mij ook niks anders gelden dan wat ik vind. Immers, ik maak de beslissingen over mijn honden. Dus dan hoef ik niks te nuanceren.
En wat een ander doet moet een ander echt zelf weten. Ik kijk mensen nergens op aan. Alleen op een hondenforum in een discussie zeg ik gewoon wat ik vind en hoe ik er over denk. Helaas is dat niet hetzelfde als alle andere leden allemaal denken dus er is altijd wel iets mis aan. Nou ja, zolang mensen er niet kwaad om worden vind ik het niet erg.
En Gaby, mijn mening is ook wat hij is omdat ik hem onderbouw en dus voor mij gewoon geldig maak? Dat is toch logisch? Je hebt toch 1 mening en niet 4 met alles wat er nog tussen zit? Ik licht het toe moet voorbeelden van dierentuindieren. Die maken dat ik nog meer geloof in wat ik denk. Wat is daar mis mee? Jij geloofd wat jij wil en daar ga ik toch ook geen aanstoot aan nemen omdat ik mijn reu niet gecastreerd heb? Dan kun je aan de gang blijven.
En Gaby, mijn mening is ook wat hij is omdat ik hem onderbouw en dus voor mij gewoon geldig maak? Dat is toch logisch? Je hebt toch 1 mening en niet 4 met alles wat er nog tussen zit? Ik licht het toe moet voorbeelden van dierentuindieren. Die maken dat ik nog meer geloof in wat ik denk. Wat is daar mis mee? Jij geloofd wat jij wil en daar ga ik toch ook geen aanstoot aan nemen omdat ik mijn reu niet gecastreerd heb? Dan kun je aan de gang blijven.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Ik vind dat je een mening omschrijft met "Ik vind" en een feit omschrijf je met "Het is" of "Dat zijn" o.i.d. Dat heeft niets met afzwakken te maken, maar met het op een juiste manier formuleren van een mening.laeken schreef:Ik ben gewoon niet iemand van het inkleden en afzwakken nog voor je iets goed en wel gezegd hebt.En ik denk er nog steeds zo over. Uitzonderingen daar gelaten. Maar ik begrijp dat niet iedereen overal maar zin in heeft en achter staat. Ik vind er niks mis mee dat jij Cody hebt laten castreren. Ikzelf doe dat niet maar daar lijkt mij ook niks anders gelden dan wat ik vind. Immers, ik maak de beslissingen over mijn honden. Dus dan hoef ik niks te nuanceren.
En wat een ander doet moet een ander echt zelf weten. Ik kijk mensen nergens op aan. Alleen op een hondenforum in een discussie zeg ik gewoon wat ik vind en hoe ik er over denk. Helaas is dat niet hetzelfde als alle andere leden allemaal denken dus er is altijd wel iets mis aan. Nou ja, zolang mensen er niet kwaad om worden vind ik het niet erg.
OT: Gewoon nieuwsgierigheid, maar waarom is Marc_S Laeken geworden?
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Ben ik niet met je eens. Ik denk niet dat reuen alleen maar 'lastig' gedrag veroorzaken omdat ze zich vervelen. Aan mijn eigen intacte reu merk ik dat als ik hem een paar dagen wat minder geef, hij inderdaad een irritantje wordt, maar ook op dagen dat hij genoeg krijgt kan hij zich irritant gedragen. De sleutel tot 'goed gedrag' lijkt mij niet alleen maar veel met je hond doen.laeken schreef:En om het commentaar voor te zijn. Kijk eens om je heen op het forum. Als je ziet wie er intacte honden hebben en wie niet dan zie je eigenlijk ook meteen wie elke dag met de honden los naar het bos gaan, op hondensport zitten, hun honden trainen en dus de mensen die gewoon veel tijd aan de honden besteden. En als je dan ziet wie er klagen over hun reuen dan zijn dat altijd mensen die niks met hun honden lijken te doen, ze aangelijnd wat rond laten stappen in de buurt en die honden maken dan de grootste problemen. Duh, wat wil je dan?

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Ik klaag niet maar zet gewoon mijn ervaring hier neer,en wij trainen er dan wel niet mee,maar ze krijgen beweging volop ,sommige honden zijn er gevoeliger voor dan andere ,voor die van mij werd het teveel,dat weten we nu,de volgende loopsheid pakken we het anders aan.Hilde schreef:Ben ik niet met je eens. Ik denk niet dat reuen alleen maar 'lastig' gedrag veroorzaken omdat ze zich vervelen. Aan mijn eigen intacte reu merk ik dat als ik hem een paar dagen wat minder geef, hij inderdaad een irritantje wordt, maar ook op dagen dat hij genoeg krijgt kan hij zich irritant gedragen. De sleutel tot 'goed gedrag' lijkt mij niet alleen maar veel met je hond doen.laeken schreef:En om het commentaar voor te zijn. Kijk eens om je heen op het forum. Als je ziet wie er intacte honden hebben en wie niet dan zie je eigenlijk ook meteen wie elke dag met de honden los naar het bos gaan, op hondensport zitten, hun honden trainen en dus de mensen die gewoon veel tijd aan de honden besteden. En als je dan ziet wie er klagen over hun reuen dan zijn dat altijd mensen die niks met hun honden lijken te doen, ze aangelijnd wat rond laten stappen in de buurt en die honden maken dan de grootste problemen. Duh, wat wil je dan?

-
tineke
Wij hebben het een keer op vakantie gehad op Texel.miekmiek schreef:inderdaad Wil. Tom was zo'n hond die totaal over de zeik ging van een loopse teef, en nu voelt het alsof ik afgeschilderd wordt als een slechte baas omdat ik niet urenlang met hem door bossen ging rennen. beetje jammer. Ik maakte overigens wel lange wandelingen met hem (alles beter dan hem zo totaal over de rooie thuis in de bench te moeten zien) maar dan kon ik hem niet loslaten want dan vloog hij weer naar huis. En op een gegeven moment moet je toch weer terug naar huis en ging het liedje gewoon weer verder.
Buren hadden een loopse bouvier bij zich ,nou Beau werd er gek van.
Hij heeft niets aan de vakantie gehad omdat hij ziek van liefdesverdriet voor de deur wilde liggen.
Wandelingen waar hij normaal dol op is deed hij wel mee maar niet zoals anders ,rennend spelend of lol makend.
Op het losloopveld bij het huisje moest ik hem vast houden omdat hij anders linea recta naar de buren toe liep dus daar was ook niets voor hem te beleven.
Het vreemde was dat de andere honden en ook de reuen van mijn vriendin met wie ik was ,er niet zo op reageerde.
Het was enkel Beau die zo heftig op haar reageerde.
Goed dit was voor een vakantie dus te over zien, maar het was echt niet weg te poestsen met een wandeling of afleiding op een andere manier.
Hij had namelijk nergens anders interesse voor dan in haar.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan... maar ik ken ook mannen (om het maar even op de mens te projecterenInge O schreef:daar is mis mee dat ook dat geen feit is maar jouw interpretatie want er zijn net zoveel dieren die in gevangenschap helemaal apathisch worden en zich zelfs niet meer willen voortplanten dus die sexuele obsessie is zeker geen wetmatigheid, verre van.laeken schreef:Ik licht het toe moet voorbeelden van dierentuindieren. Die maken dat ik nog meer geloof in wat ik denk. Wat is daar mis mee?
-
laeken
- Zeer actief
Ja, maar wat heeft dat met oversekste honden te maken? Ik ben overtuigd van deze mening en ik ga er niet over in discussie want ik verander mijn mening toch niet.Inge O schreef:daar is mis mee dat ook dat geen feit is maar jouw interpretatie want er zijn net zoveel dieren die in gevangenschap helemaal apathisch worden en zich zelfs niet meer willen voortplanten dus die sexuele obsessie is zeker geen wetmatigheid, verre van.laeken schreef:Ik licht het toe moet voorbeelden van dierentuindieren. Die maken dat ik nog meer geloof in wat ik denk. Wat is daar mis mee?
Mijn vorige hond was een oversekste JR. Die zat 10 uur per dag alleen. Na 3 dagen bij mij ging hij ineens helemaal niet meer overal op rijden en was het ineens een doodnormale hond. Hij werd herplaatst om die reden. Moet je nagaan.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Marc, hiermee zet je toch een heleboel ervaren hondenmensen (en nee, hier reken ik mezelf niet onder want ik heb maar één reu gehad en verder alleen maar bart-smit-hondjes) weg als een stel ontzettende nitwits?laeken schreef: Dat zit niet in de hond zoals mensen het nu willen laten overkomen. Ik wil wel een keer een reu in huis halen die oversekst is. Mag iemand komen brengen en ik garandeer je dat die na een week niet meer oversekst is.A mijn honden leren hem dat wel af en B ik ga er leuke dingen mee doen en wat opvoeding in steken en dan is de rest ook weg. Wedden? En als ik hem leuk vind mag je hem ook hier laten
![]()
![]()
Mijn vorige hond was een oversekste JR. Die zat 10 uur per dag alleen. Na 3 dagen bij mij ging hij ineens helemaal niet meer overal op rijden en was het ineens een doodnormale hond. Hij werd herplaatst om die reden. Moet je nagaan.
Zoals jij het stelt ligt het helemaal aan de baas en jij stelt jezelf voor als een tweede Cesar Milan 'die het wel even zal oplossen'?
Jij hebt een mening maar presenteert dat als De Heilige Waarheid en ieder ander die een andere ervaring heeft, heeft totaal geen verstand ervan.
Nogmaals, dit vind ik een onprettige manier van discussieren.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Heb je ook al weer gelijk in. Stom dat ik nog de moeite doe om een antwoord te geven op Marc's postingsInge O schreef:dit ís toch ook geen discussiëren meerlieke schreef: Nogmaals, dit vind ik een onprettige manier van discussieren.?

-
laeken
- Zeer actief
Jullie gaan in discussie met mij. Ik geef slechts aan hoe ik het zie. Als ik zeg dat ik 12 kindjes uit Zuid Amerika ga adopteren dan kun je het daar ook eens of oneens mee zijn. Waarom zou ik waar ik heilig in geloof onder stoelen of banken moeten steken omdat een ander er aanstoot aan kan nemen?
Geloof me, die fase ben ik wel voorbij
Ik ben echt de enige niet die dit denkt hoor. En daarnaast blijft alles erg oppervlakkig als elke mening in een roze doosje met een strik gepresenteerd moet worden. Sorry, stelling nemen in een discussie is doodnormaal. Tenminste, dat vind ik. En als dat een probleem is, tja, ik maak het verder niet persoonlijk. Ik zeg gewoon wat ik vind in een discussie die over dit onderwerp gaat. Want laten we wel wezen, anderen beweren hier dat ze niks merken aan hun hond en dat het dus onzin is dat castratie gevolgen heeft. Dat is minstens net zo radicaal en voor mij weer ZEEEEER aanstootgevend en provocerend. Denk daar maar eens goed over na voor je valt over mijn mening. Niet om bijdehand te doen, gewoon om dingen in een perspectief te plaatsen.
En als het persoonlijk moet worden dan haak ik wel weer af. Daar heb ik vanavond even geen zin in. Ik heb echter ook geen zin om een blad voor mijn mond te nemen omdat mijn mening evt aanstootgevend is. Dat vind ik onzin als de titel castratie is en het probleem simpelweg bij de hond zelf wordt gelegd. Ik ben benieuwd wat honden zelf van mijn mening zouden vinden. Dat vind ik veel belangrijker want daar gaat het mij om
Volgens mij zijn de meeste honden het nl roerend met mij eens. Die zouden liever wat meer gestimuleerd worden dan geopereerd. 
Ik ben echt de enige niet die dit denkt hoor. En daarnaast blijft alles erg oppervlakkig als elke mening in een roze doosje met een strik gepresenteerd moet worden. Sorry, stelling nemen in een discussie is doodnormaal. Tenminste, dat vind ik. En als dat een probleem is, tja, ik maak het verder niet persoonlijk. Ik zeg gewoon wat ik vind in een discussie die over dit onderwerp gaat. Want laten we wel wezen, anderen beweren hier dat ze niks merken aan hun hond en dat het dus onzin is dat castratie gevolgen heeft. Dat is minstens net zo radicaal en voor mij weer ZEEEEER aanstootgevend en provocerend. Denk daar maar eens goed over na voor je valt over mijn mening. Niet om bijdehand te doen, gewoon om dingen in een perspectief te plaatsen.
En als het persoonlijk moet worden dan haak ik wel weer af. Daar heb ik vanavond even geen zin in. Ik heb echter ook geen zin om een blad voor mijn mond te nemen omdat mijn mening evt aanstootgevend is. Dat vind ik onzin als de titel castratie is en het probleem simpelweg bij de hond zelf wordt gelegd. Ik ben benieuwd wat honden zelf van mijn mening zouden vinden. Dat vind ik veel belangrijker want daar gaat het mij om
-
laeken
- Zeer actief
Ah, de inhoud is weer op de achtergrond geraakt? Zonde, maargoed.lieke schreef:Heb je ook al weer gelijk in. Stom dat ik nog de moeite doe om een antwoord te geven op Marc's postingsInge O schreef:dit ís toch ook geen discussiëren meerlieke schreef: Nogmaals, dit vind ik een onprettige manier van discussieren.?
.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
tja, ik heb hier een Mandu, die is behoorlijk hyper als er hier iets loops is, ik kan moeilijk met hem de hele dag buiten lopen of trainen, want dan zijn de andere teveel alleen
daarbij, maakt het ook niks uit, want wat ik dan met hem ga doen, vindt hij heerlijk, is hij ook gewoon zichzelf, maar zodra hij weer thuis is... je snapt het wel.
het niet eten? dat is maar een paar dagen, dat is ook niet zo erg, het joelen is wel onder controle, want dat accepteer ik gewoon niet. en hij heeft zijn leeuw
werk perfect
daarbij, maakt het ook niks uit, want wat ik dan met hem ga doen, vindt hij heerlijk, is hij ook gewoon zichzelf, maar zodra hij weer thuis is... je snapt het wel.
het niet eten? dat is maar een paar dagen, dat is ook niet zo erg, het joelen is wel onder controle, want dat accepteer ik gewoon niet. en hij heeft zijn leeuw
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik zie met trainingen etc. geen enkele hond dergelijk gedrag vertonen, ook niet in de autokennels als ze klaar zijn...
Ik vind het te toevallig om dan te zeggen dat je je handjes mag dichtknijpen met zulke honden... sterker nog ik ken persoonlijk geen honden die een dergelijk gedrag vertonen en dit zou ik ook niet toestaan...
gillen, dacht het niet, dat gebeurd normaal al niet dus ook dan niet...
Dit terwijl zo goed als alle honden in de africhting intact zijn... er zijn er zo goed als geen gecastreerd.
Ik vind het te toevallig om dan te zeggen dat je je handjes mag dichtknijpen met zulke honden... sterker nog ik ken persoonlijk geen honden die een dergelijk gedrag vertonen en dit zou ik ook niet toestaan...
Dit terwijl zo goed als alle honden in de africhting intact zijn... er zijn er zo goed als geen gecastreerd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
miekmiek
net wat getypt maar het is weer weg.
Ik denk soms Marc dat mensen meer naar je zouden luisteren als je wat minder stellig zou zijn. Nu wals je soms (vol enthousiasme en vuur, dat moet ik je nageven) over een bepaalde groep mensen heen en ben je daarna verbaasd dat die mensen zich aangesproken voelen en gaan terugschoppen. Als je hier en daar wat zou nuanceren en je mening iets minder als een vaststaand feit zou brengen, dan zou discussiëren met jou makkelijker zijn. maar goed, dat moet je ook maar willen.

Ik denk soms Marc dat mensen meer naar je zouden luisteren als je wat minder stellig zou zijn. Nu wals je soms (vol enthousiasme en vuur, dat moet ik je nageven) over een bepaalde groep mensen heen en ben je daarna verbaasd dat die mensen zich aangesproken voelen en gaan terugschoppen. Als je hier en daar wat zou nuanceren en je mening iets minder als een vaststaand feit zou brengen, dan zou discussiëren met jou makkelijker zijn. maar goed, dat moet je ook maar willen.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik herken het gedrag wel, inclusief complete deuren uit hun voegen trekken en benches slopen. Dan nog vind ik dat geen reden tot castratie. Die 2x per jaar 5 dagen hel overleven ze ook wel.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
als het kan wel ja... ik loop wekelijks met Xena, een DH reu en Xavi een rondje te keuvelen bijvoorbeeld.Nanna schreef:Die worden uit hun autokennel gehaald, er wordt mee getraind en daarna moeten ze dat hok weer inmalinois schreef:Ik zie met trainingen etc. geen enkele hond dergelijk gedrag vertonen, ook niet in de autokennels als ze klaar zijn...
Ik vind het te toevallig om dan te zeggen dat je je handjes mag dichtknijpen met zulke honden... sterker nog ik ken persoonlijk geen honden die een dergelijk gedrag vertonen en dit zou ik ook niet toestaan...![]()
Dit terwijl zo goed als alle honden in de africhting intact zijn... er zijn er zo goed als geen gecastreerd.Ze krijgen ook niet echt de káns om hypersexueel gedrag te vertonen hè
Of mogen ze gewoon contact met elkaar hebben en gezellig snuffelen en loslopen?
loslopen ja dat doen ze allemaal overigens met uitlaten, dus ook snuffelen etc.
dacht je overigens dat ze het niet ruiken in hun autokennel? Die loopse teef wordt toch op hetzelfde stuk uitgelaten als alle andere honden

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
maar dat is dus voor een ieder persoonlijk, ik begrijp prima, dat mensen dat heftige echt niet willenValerie schreef:Ik herken het gedrag wel, inclusief complete deuren uit hun voegen trekken en benches slopen. Dan nog vind ik dat geen reden tot castratie. Die 2x per jaar 5 dagen hel overleven ze ook wel.
-
laeken
- Zeer actief
Ik wist helemaal niet dat jij trainde met je newfoundlander? Wat leuk, wat deed je met hem? Elke dag zwemmen? Reddingshondentraining? Lekker elke dag naar het strand?Nanna schreef:Dat denk ik ook. Ik denk dat het maar matig te maken heeft met training, afmatting of uitdaging. Mijn Pulimannen reageren zéér beheerst op loopse teven en zijn ook helemaal niet overstuur als de buurteef loops issaffie schreef: Zo ken ik ook mensen die heel veel met hun hond doen, zowel lichamelijk als geestelijk, en toch een reu hebben die wél heel heftig op loopse teven reageert.
Ik geloof best dat veel uitdaging een heel eind zal helpen, maar soms heb je denk ik ook gewoon mazzel (of pech).![]()
Mijn Newfoundlander echter ging door het lint. En tóch krijgen (kregen) ze allemaal evenveel beweging.
Ik denk dat als je een intacte reu hebt die zich netjes gedraagt je je handjes mag dichtknijpen.
In de teckelkennel zag ik ook grote verschillen tussen de verschillende reuen en hun sexdrive. En die werden toch écht allemaal hetzelfde behandeld.
Sorry, maar ik vind het dus wederom gewoon onzin. Je Puli's zijn herders, die kunnen hun ei kwijt met je roedel elke dag in het bos. Lekker drijven, rennen en prikkels opdoen. Waar deed jij ook maar iets wat met het ei van die newfoundlander te maken had? Waar jij woont zijn geen meren en rivieren, je deed er geen training mee die het ras recht doet. Dus? Inderdaad, hij lag gewoon te hijgen in de huiskamer in de zomer en dat is niet genoeg voor een hond die gefokt is om hele dagen netten in te halen en lekker in de ijskoude zee te zwemmen.
Fenella traint 2 hele dagen in de week met haar honden. Hele dagen dus. Waar op die dag moeten die reuen uberhaubt tijd vinden om oversekst te raken? Die zijn dan moe en voldaan. En de volgende dag ook. Dat is waar ik het over heb. Dat kun je niet goedmaken met boswandelingen. Jij doet het perfect voor de honden die je hebt. Denk je nu echt dat je er zomaar een hond van Fenella bij kan nemen en dat je dan geen problemen krijgt? Een rasdier kan nu eenmaal zo uitpakken dat hij nodig heeft waar hij voor gefokt is. De ene baas komt weg met veel, de andere met niks. Soms moet je gewoon veel doen om je hond geestelijk gezond te houden. En dan is een boswandeling niks.
Als ik morgen een draadhaar uit werklijnen haal en daarmee elke dag 3 uur ga struinen in het bos kan het nog zo zijn dat die reu gek wordt, gaat jagen en achter loopse teven aan gaat. Domweg omdat hij gefokt is om veel meer dan wat struinen te willen. Ga ermee op trainingen. 2 dagen in de week. Ga er jachtproeven mee doen, mee werken. Wedden dat alle problemen weg zijn? Mensen willen tegenwoordig wel rondlopen met een uiterlijk van een hond maar de hond niet geven wat hij nodig heeft. Welke bordercollie loopt er met schapen? Doet sport? Weet je hoeveel probleemhonden er van dat ras zijn? Hoeveel mechelaars van hand tot hand gaan. Dat is alleen omdat er niet aan hun basisbehoefte wordt voldaan. Dan moeten ze inderdaad gecastreerd worden. Maar met de hond is echt NIKS MIS hoor.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
HEEEEEL vreemd dat jij de ervaringen van andere mensen zo oppakt.laeken schreef:Want laten we wel wezen, anderen beweren hier dat ze niks merken aan hun hond en dat het dus onzin is dat castratie gevolgen heeft. Dat is minstens net zo radicaal en voor mij weer ZEEEEER aanstootgevend en provocerend.
Heeft dat iets te maken met het feit dat je op zo'n manier je eigen veronderstellingen ontkracht ziet en dat het ageren tegen die verfoeilijke castratie je zo wat lastiger wordt gemaakt?
Want laten we wel wezen, jij kunt hier wél met verpletterende stelligheid allerlei aannames neerzetten alszijnde DÉ WAARHEID maar andere mensen kunnen hun persoonlijke ervaringen die niet stroken met hetgeen jij verkondigd maar beter onder stoelen en banken steken want melden zij hun ervaringen dan is dat voor jouw ZEEEEER aanstootgevend en provocerend.
Beetje vreemd allemaal, en bovendien nodigt jouw manier van schrijven wederom niet uit tot deelnemen aan een non-discussie, vandaar dat ik het hier maar weer bij laat.
- Dog Basic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler
- Contacteer:
Ik heb heel lang 2 intacte teven en 2 intacte reuen bij elkaar in huis gehad. Mijn ervaring was, dat wanneer ik de reuen verder weg hield van de teven in de loopse periode, ze veel hyperder waren dan wanneer ik ze dicht bij elkaar liet. Op de hoogtij dagen waren de honden gescheiden door een gaas paneel. Het gewone voer werd in die dagen niet meer gegeten, maar vers vlees ging er gewoon in. Dus ja, dan kregen ze dat.
Beide reuen waren ook gewoon trainen naast loopse teven, daar hadden ze echt geen problemen mee. De jongste reu was ook dekreu, dus die kende het spelletje, maar als ik vroeg om met hem te werken deed hij dat met overgave. Deze reu was zelfs iets gemakkelijker in de situatie de andere
.
Beide reuen waren ook gewoon trainen naast loopse teven, daar hadden ze echt geen problemen mee. De jongste reu was ook dekreu, dus die kende het spelletje, maar als ik vroeg om met hem te werken deed hij dat met overgave. Deze reu was zelfs iets gemakkelijker in de situatie de andere
Wanneer mensen hun intelligentie gebruiken,
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Wil de hond schreef:HEEEEEL vreemd dat jij de ervaringen van andere mensen zo oppakt.laeken schreef:Want laten we wel wezen, anderen beweren hier dat ze niks merken aan hun hond en dat het dus onzin is dat castratie gevolgen heeft. Dat is minstens net zo radicaal en voor mij weer ZEEEEER aanstootgevend en provocerend.
Heeft dat iets te maken met het feit dat je op zo'n manier je eigen veronderstellingen ontkracht ziet en dat het ageren tegen die verfoeilijke castratie je zo wat lastiger wordt gemaakt?![]()
Want laten we wel wezen, jij kunt hier wél met verpletterende stelligheid allerlei aannames neerzetten alszijnde DÉ WAARHEID maar andere mensen kunnen hun persoonlijke ervaringen die niet stroken met hetgeen jij verkondigd maar beter onder stoelen en banken steken want melden zij hun ervaringen dan is dat voor jouw ZEEEEER aanstootgevend en provocerend.
Beetje vreemd allemaal, en bovendien nodigt jouw manier van schrijven wederom niet uit tot deelnemen aan een non-discussie, vandaar dat ik het hier maar weer bij laat.

-
laeken
- Zeer actief
Ik ben daarin gewoon anders. Ik heb jaren in een huis met 12 andere studenten niks anders gedaan dan zo discussieren. De vrienden die ik daar nog steeds van ken doen dat nog steeds. We pakken een glas wijn en gaan tot 06:00 uur door. Heerlijk! Ik vind dit gewoon leuk. Sommige mensen vinden het ook leuk en dan onstaan er toch wat hevigere discussies met wat meer pit en stelling. Ik hou ervan. Ik begrijp prima dat ik daarin irritant over kan komen. Maarja, als ik het nooit doe dan kom ik ook niet aan mijn hoogtepuntjes. Goede lekkere heftige discussies met veel stelling en duidelijke taal. Ik vind het zonde dat dat hier een probleem is. Hoe leuk zou het zijn als er eens een fikse inhoudelijke discussie kon ontstaan zonder dat het om Marc dit of Marc dat zou gaan? Ik wil helemaal niet over mezelf praten en elke discussie met inhoud wordt daar in mijn ogen wel mee doodgeslagen. Ik ben dat hier gewend maar ik pas me niet aan.miekmiek schreef:net wat getypt maar het is weer weg.
Ik denk soms Marc dat mensen meer naar je zouden luisteren als je wat minder stellig zou zijn. Nu wals je soms (vol enthousiasme en vuur, dat moet ik je nageven) over een bepaalde groep mensen heen en ben je daarna verbaasd dat die mensen zich aangesproken voelen en gaan terugschoppen. Als je hier en daar wat zou nuanceren en je mening iets minder als een vaststaand feit zou brengen, dan zou discussiëren met jou makkelijker zijn. maar goed, dat moet je ook maar willen.![]()
Je moet gewoon geen aanstoot nemen aan wat ik zeg en mij zien zoals je weet dat ik ben. Ik ben nu in discussie. Kijk eens naar een echt discussie programma. Daar gaan mensen elkaar echt niet vertellen hoe ze elkaar zien omdat ze de discussie te stellig of te heftig vinden. Dat zou de discussie doodslaan. Dat gebeurd hier veel teveel om echt interessante onderwerpen eens flink door te lopen. Meteen wordt het geklaag en persoonlijk en dan is er geen discussie meer. Zonde als je het mij vraagt. Want wat wordt er nu helemaal besproken hier tegenwoordig? Over honden gaat het zelden en het had zoveel meer inhoud kunnen hebben als er niet zoveel ego's rondliepen die liever de persoon veroordelen dan op de woorden in te gaan. Echt, heel erg zonde. Ik heb liever dat er eens hier en daar een pittige discussie ontstaat. Dat kan tot wederzijdse inzichten leiden. Ik leer niks van opmerkingen over wie ik zou zijn en hoe ik zou zijn. Ik leer van goede argumenten in een pittige discussie met een gemotiveerde discussie partner. Die moet wel wat kunnen hebben. Maargoed, dat hoort erbij.
-
laeken
- Zeer actief
Jij begrijpt er duidelijk niks van en probeert het weer om mij te laten gaan. Echt een dooddoener waar ik dus ook niet op in ga.Wil de hond schreef:HEEEEEL vreemd dat jij de ervaringen van andere mensen zo oppakt.laeken schreef:Want laten we wel wezen, anderen beweren hier dat ze niks merken aan hun hond en dat het dus onzin is dat castratie gevolgen heeft. Dat is minstens net zo radicaal en voor mij weer ZEEEEER aanstootgevend en provocerend.
Heeft dat iets te maken met het feit dat je op zo'n manier je eigen veronderstellingen ontkracht ziet en dat het ageren tegen die verfoeilijke castratie je zo wat lastiger wordt gemaakt?![]()
Ik zet dingen neer als zijnde een stelling. Wat jij daar van maakt boeit me niet maar ga er niet vanuit dat je weet wat ik doe en waarom.
Laatst gewijzigd door laeken op 16 feb 2011 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Valerie
- Zeer actief
Ik ga ook geen hondjes bij de dierenarts ontvoeren om te voorkomen dat ze gecastreerd wordenyamie schreef:maar dat is dus voor een ieder persoonlijk, ik begrijp prima, dat mensen dat heftige echt niet willenValerie schreef:Ik herken het gedrag wel, inclusief complete deuren uit hun voegen trekken en benches slopen. Dan nog vind ik dat geen reden tot castratie. Die 2x per jaar 5 dagen hel overleven ze ook wel.
Een geile loopse teef is niet zielig, een reu die daarop reageert ook niet. Breekt zo lekker de week
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Valerie schreef:Ik ga ook geen hondjes bij de dierenarts ontvoeren om te voorkomen dat ze gecastreerd wordenyamie schreef:maar dat is dus voor een ieder persoonlijk, ik begrijp prima, dat mensen dat heftige echt niet willenValerie schreef:Ik herken het gedrag wel, inclusief complete deuren uit hun voegen trekken en benches slopen. Dan nog vind ik dat geen reden tot castratie. Die 2x per jaar 5 dagen hel overleven ze ook wel.maar ik zie wel vaak dat mensen het "zo zielig voor de hond vinden" terwijl ze er eigenlijk zelf gewoon geen zin in hebben.
Een geile loopse teef is niet zielig, een reu die daarop reageert ook niet. Breekt zo lekker de week
ik vind het verschil tussen een loopse teef en reu wel groot hoor, althans hier, de meiden? die hebben elkaar, ze hopsen de hele dag maar lekker door, de reuen? uh ja, dat mag nou net niet :N:
- Valerie
- Zeer actief
Mijn teven hebben niets om op te hopsen
Jigzy raakt wat gefrustreerd op haar hoogtepunt maar een week later is ze dat alweer vergeten en gaat het gewone leven verder.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is het nou ook net, mensen met meerdere honden in huis, dan werken dingen toch wel anders, mijn reuen reageren trouwens ook nooit op teven buiten, of op loopse luchtjes dan ( dat ze voor de deur gaan liggen ofzo)Valerie schreef:Mijn teven hebben niets om op te hopsenJigzy raakt wat gefrustreerd op haar hoogtepunt maar een week later is ze dat alweer vergeten en gaat het gewone leven verder.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb echt helemaal geen trek in het uitentreuren doorzagen met iemand over zijn zwaar overtrokken stellingen die bovendien blijk geven van een ernstig gebrek aan realiteitsbesef.laeken schreef:Als je inhoudelijk in wil gaan op wat ik zeg dan hoor ik het wel.
Da´s in dit geval net zoiets als dat ik niet met Jehova-getuigen in discussie ga.
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Maar ik vind het nogal een verschil om een goede discussie te voeren 'in het echt met z'n allen op de bank' of op een forum. Hier komen en gaan mensen, mensen haken in als de discussie al een eind op gang is en hebben geen zin om terug te lezen, ze hebben geen zin/tijd om ellenlange lappen tekst te lezen, iemand die heel goed is in spreken kan op schrift mss niet altijd even duidelijk zijn. Jij voert graag discussies met mensen die je al jaren kent, dat is ook behoorlijk anders dan hier discussieren waar mensen tussen zitten die zich gister pas hebben aangemeld. Het verandert jou mening niet maar wel hoe de discussie gevoerd wordt.laeken schreef: Ik ben daarin gewoon anders. Ik heb jaren in een huis met 12 andere studenten niks anders gedaan dan zo discussieren. De vrienden die ik daar nog steeds van ken doen dat nog steeds. We pakken een glas wijn en gaan tot 06:00 uur door. Heerlijk! Ik vind dit gewoon leuk. Sommige mensen vinden het ook leuk en dan onstaan er toch wat hevigere discussies met wat meer pit en stelling. Ik hou ervan.
Ik heb op 3 verschillende fora gezeten waar op alle 3 heftige discussies gevoerd werden en op elk forum verlopen ze hetzelfde. Ik hou ook wel van een discussie maar op het moment dat het hakketakken wordt (meestal door beide partijen) ben ik er wel klaar mee. Soms ook niet maar dan ben ik gewoon recalcitrant die dag