Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
1001 manieren en inzichten over opvoeden volgens het forum.
Moderator: moderatorteam
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
- Aantal honden: 1
Re: Hoe krijg ik haar stil??
Malinois volgens mij hoor jij kezelf in het dagelijks leven erg graag praten? Je klinkt als een dominee zowat. Maar okay, iedereen heect gelijk gehad. Ik heb al jullie odeeen toegepast en mijn eigen ideeen overboord gegooit en Gila is er hele andere hond van geworden. Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie geweldige input en voor het redden van Gila en mij. Zonder jullie had ik het niet gered. Allemaal bedankt vopr jullie wijsheid en hondenkennis.
Zo dan?
Nu is,dit topicje klaar voor mij persoonlijk want zoals het er nu uitziet ziet het er goed uit.
Groeten van het dictatortje. Misschien verander ik mijn nick wel?
Zo dan?
Nu is,dit topicje klaar voor mij persoonlijk want zoals het er nu uitziet ziet het er goed uit.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: 1001 manieren en inzichten over opvoeden volgens het for
Je nick hoeft niet, je gedrag tegen je hond wel...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Volgens mij is 1001 overdreven, ik lees er hier globaal 2 
En de groeten van de mannen 

-
Neeltje
Het zal allemaal wel. Yentle ligt al lekker in mijn fauteuil te slapen, morgenochtend waarschijnlijk in de mand...... of op de bank...... of op de grond...... dat mag ze allemaal zelf weten....
-
Lillith
- Zeer actief
OMG ze liggen hier allebei op een andere bank zomaar vanzelvus met de pootjes in de lucht.....dat is blijvenNeeltje schreef:Het zal allemaal wel. Yentle ligt al lekker in mijn fauteuil te slapen, morgenochtend waarschijnlijk in de mand...... of op de bank...... of op de grond...... dat mag ze allemaal zelf weten....
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

-
Lillith
- Zeer actief
Gon schreef:Wat een verwende hondjes
, Famke slaapt straks, in haar mandje....(wel bij mij in de slaapkamer
)
Dat is weer 6 uur blijven de stumpers....
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Over opdringen van je mening gesproken....
Wie zei ook al weer tegen iemand die de oudere hond naast de auto liet liggen (en die daar ook braaf bleef liggen dus) "Als ik dat weer zie pak ik de hond op en breng hem naar het asiel"
Voor de leunstoelpsycholoog is dit forum zo bij tijd en wijle smullen.
Echt smullen
Wie zei ook al weer tegen iemand die de oudere hond naast de auto liet liggen (en die daar ook braaf bleef liggen dus) "Als ik dat weer zie pak ik de hond op en breng hem naar het asiel"
Voor de leunstoelpsycholoog is dit forum zo bij tijd en wijle smullen.
Echt smullen
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Acree, ik ga me niet inhoudelijk met de discussie bemoeien (dat laat ik liever over aan de mensen met veel meer opvoed ervaring dan ik
). Maar ik vind het goed dat, ondanks je duidelijke principes, je toch door dit topic een andere manier bent gaan proberen dan het 'lijn en mand' verhaal. Blij te lezen ook dat het Gila in de bench het prettiger vind en dat je zelf inziet dat je te snel voor haar bent gegaan. Volgens mij heb je best goeie dingen uit dit topic weten te halen, en nee er wordt heus niet van je verwacht dat je binnen een paar dagen 180 graden omdraaid en al jou eigen manieren overboord kwakt, maar ik lees zeker dat je bereid bent andere opties te proberen al zeg je het niet zo letterlijk
Kijk en luister naar je hond dan gaan jullie elkaar beter begrijpen, jij bent nieuw voor de hond en de hond is nieuw voor jou dus voor beide is het om schakelen en vind daar een goede middenweg in. De eerste stappen zijn toch gemaakt? Succes, en lees zo af en toe nog eens wat na van alle adviezen die je hebt gekregen, wellicht zorgt dat op een ander tijdstip weer voor nieuwe inzichten 

-
Muk
Naar boven afgerond is dat. Lijkt mij vrij duidelijk.Reny schreef:Volgens mij is 1001 overdreven, ik lees er hier globaal 2
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Ik ben zuinig (Noord-Hollands heMuk schreef:Naar boven afgerond is dat. Lijkt mij vrij duidelijk.Reny schreef:Volgens mij is 1001 overdreven, ik lees er hier globaal 2
En de groeten van de mannen 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nee hoor maar ik kan niet goed tegen mensen die totaal niet weten wat ze in hun klauwen hebben en zich niet willen aanpassen aan hun hond.... ikke ikke ikke... van mij part doe je zo tegen je vrouw maar niet tegen je hond... ik ben blij dat je mijn vent niet bent want dan was WO III uitgebroken gok ik maar zo. Ik had dat nooit toegestaan dat je zo idioot tegen een hond deed.ArCee schreef:Malinois volgens mij hoor jij kezelf in het dagelijks leven erg graag praten? Je klinkt als een dominee zowat. Maar okay, iedereen heect gelijk gehad. Ik heb al jullie odeeen toegepast en mijn eigen ideeen overboord gegooit en Gila is er hele andere hond van geworden. Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie geweldige input en voor het redden van Gila en mij. Zonder jullie had ik het niet gered. Allemaal bedankt vopr jullie wijsheid en hondenkennis.
Zo dan?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hanneke2
- Zeer actief
Bizar dat je daar alsmaar geen antwoord op krijgt.Cleva schreef:Wat een gezeur.
Je krijgt één hond niet rustig en je raakt al in crisis omdat je misschien wel es een keer wat anders zou moeten kunnen dan heersen en dreigen.
Je antwoord niet maar ik blijf het gewoon vragen. Waar ben je bang voor?
Wat denk je dat er gebeurt als je er niet zo boven op zit?
HALLOOOO, ARCEEEE? Waar ben je bang voor? Dat ze over je heen wandelt? Dat ze je bijt? Dat ze opeens op alle fronten niet meer luistert?
En dat je dat dan niet kan oplossen? Is het gewoon faalangst ofzo?
Ik moet bekennen dat ik zo langzamerhand wel schijtziek wordt van dat gesol met Gila. Voorzover ik weet is er niks mis met die hond, behalve dat ze zielig piept omdat ze in een belachelijk keurslijf geperst mot. 8 uur bewegingloos in de mand is de lat, en als die lat wat te hoog ligt is dat alleen maar de schuld van die hond en niet van die baas die gewoon geen notie heeft van hoe je lekker dikke vrienden kan worden met je hond en vanzelf respect krijgt vanuit een goeie basis van veiligheid en vertrouwen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Hanneke2
- Zeer actief
dubbel. kutnieuwepcsorry
Laatst gewijzigd door Hanneke2 op 30 okt 2011 02:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hanneke2
- Zeer actief
dubbel. 
Laatst gewijzigd door Hanneke2 op 30 okt 2011 02:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
Ja, wrijf het effe in. De hele boel bleef hangen en ik dacht eigenlijk dat het bericht helemaal niet gepost was. Sorry.thom schreef:Hanneke, nu weten we het wel...na 3x..
- Hanneke2
- Zeer actief
Haha, ik zie het effe voor me, zo'n nieuwe scharrel die alleen maar suggereert om mijn hond zo te behandelen. Liggen toch zomaar je vuile onderbroeken en je Ipad en je Phone en je sleutels en de rest van je zooi vanuit het raam gegooid op straat en daar is de deur doei.malinois schreef:nee hoor maar ik kan niet goed tegen mensen die totaal niet weten wat ze in hun klauwen hebben en zich niet willen aanpassen aan hun hond.... ikke ikke ikke... van mij part doe je zo tegen je vrouw maar niet tegen je hond... ik ben blij dat je mijn vent niet bent want dan was WO III uitgebroken gok ik maar zo. Ik had dat nooit toegestaan dat je zo idioot tegen een hond deed.ArCee schreef:Malinois volgens mij hoor jij kezelf in het dagelijks leven erg graag praten? Je klinkt als een dominee zowat. Maar okay, iedereen heect gelijk gehad. Ik heb al jullie odeeen toegepast en mijn eigen ideeen overboord gegooit en Gila is er hele andere hond van geworden. Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie geweldige input en voor het redden van Gila en mij. Zonder jullie had ik het niet gered. Allemaal bedankt vopr jullie wijsheid en hondenkennis.
Zo dan?
- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Ik bedenk mij iets
.
Ik heb nog niet zolang geleden, toen ik Rakker nog had, mij laten vertellen ( door een hondentrainer) dat er als er problemen zijn met de hond, het aan het baasje ligt en niet aan de hond....Ik ben er toen ook achter gekomen waarom ik Rakker, een heel dominante hond niet aan kon....
Ik had duidelijk niet de uitstraling van een leider.....Ik loop niet altijd goed rechtop ( borstbeen vooruit
), was heel onzeker geworden door de moeilijke start met hem....( hij luisterde gewoonweg niet naar mij, wilde nog al een keer happen, en op de hondenschool wisten ze niet wat ze er mee aan moesten, waardoor ik wat aan modderde, en onzeker werd) Hij kon absoluut niet alleen zijn, waardoor buren begonnen te klagen. en ik van ellende een antiblafband kocht, wat ik eigenlijk niet wilde......
Later werd het allemaal wel beter, maar ik had mijn onzekerheid doorgegeven aan hem, en hij begon in het wilde weg te happen naar mensen en sommige honden.....Een buurvrouw is echt gebeten.
Later had hij een andere ( 83 jarige) buurvrouw aangevallen, die doodsbenauwd dacht dat hij haar zou bijten, ze negeerde het waakbordje, en ging achterom....( heel dom, maar goed.....
'
Ik ben dus fier rechtop gaan lopen, en daardoor een zekere uitsraling tonen....Nou ja, zover ik daar bij na dacht....
Maar ja, na nog een paar keer incidenten te hebben meegemaakt, heb ik besloten dat hij een andere baas moest hebben....Hij is herplaatst.....
Maar ik heb hier veel van geleerd.....Ik heb geleerd dat ik conseqent, maar wel ontspannen met een hond om moet gaan, en geduld moet hebben.....Jankt de hond s´nachts, neem mee naar boven, naar je slaapkamer......Rakker heeft wekenlang gejankt, omdat hij s´nacht alleen was, maar kreeg van niemend de tip dat je hem ook in de slaapkamer kan zetten om dat daarna rustig weer af te bouwen.......
een hond zou hartstikke verwend worden op die manier.....
Wist ik veel......
Ik wilde dit even kwijt......
Ik heb nog niet zolang geleden, toen ik Rakker nog had, mij laten vertellen ( door een hondentrainer) dat er als er problemen zijn met de hond, het aan het baasje ligt en niet aan de hond....Ik ben er toen ook achter gekomen waarom ik Rakker, een heel dominante hond niet aan kon....
Ik had duidelijk niet de uitstraling van een leider.....Ik loop niet altijd goed rechtop ( borstbeen vooruit
Later werd het allemaal wel beter, maar ik had mijn onzekerheid doorgegeven aan hem, en hij begon in het wilde weg te happen naar mensen en sommige honden.....Een buurvrouw is echt gebeten.
Later had hij een andere ( 83 jarige) buurvrouw aangevallen, die doodsbenauwd dacht dat hij haar zou bijten, ze negeerde het waakbordje, en ging achterom....( heel dom, maar goed.....
Ik ben dus fier rechtop gaan lopen, en daardoor een zekere uitsraling tonen....Nou ja, zover ik daar bij na dacht....
Maar ik heb hier veel van geleerd.....Ik heb geleerd dat ik conseqent, maar wel ontspannen met een hond om moet gaan, en geduld moet hebben.....Jankt de hond s´nachts, neem mee naar boven, naar je slaapkamer......Rakker heeft wekenlang gejankt, omdat hij s´nacht alleen was, maar kreeg van niemend de tip dat je hem ook in de slaapkamer kan zetten om dat daarna rustig weer af te bouwen.......
Ik wilde dit even kwijt......
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Voor de lezers die wat later inschakelden;
De oorspronkelijke topictitel was: Hoe krijg is haar stil .... ???
Daar is de 1e 10 pagina's op gereageerd.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Wilma schreef:Voor de lezers die wat later inschakelden;
Nee
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Las ik het goed: Gila is 10 maand?
Ik las dat Gila wel in de bench wil
dat is al een positief iets.
Maar een hond van 10 maand die in zijn mand moet liggen zolang de baas dat wil? nee dat snap ik niet.
WIj zijn ook niet van alles kan en mag, wij hadden veel regels: slapen en liggen doe je in de mand.....niet op de bank....niet in de keuken.....niet in de slaapkamer....niet bij ons komen zeuren om aandacht, want zo werd gezegd dan worden ze dominant.
Nou van al die regels geldt alleen nog: niet op de bank, de rest van de regels liggen gelukkig in de prullebak.
Als ik in bad lig gaat Nilsson vaak in de badkamer liggen, gezellig zichzelf soppen en wassen en als ik geluk heb en een teen buitenboord steek wordt die ook ff goed afgesopt
Ik denk dat je niet moet vergeten dat Gila nog jong is EN pas bij jullie, geef Gila de tijd om erop te vertrouwen dat je terug komt, dat het huis een veilige en leuke plek is waar jullie op een ontspannen manier kunnen genieten van elkaar.
Ik las dat Gila wel in de bench wil
Maar een hond van 10 maand die in zijn mand moet liggen zolang de baas dat wil? nee dat snap ik niet.
WIj zijn ook niet van alles kan en mag, wij hadden veel regels: slapen en liggen doe je in de mand.....niet op de bank....niet in de keuken.....niet in de slaapkamer....niet bij ons komen zeuren om aandacht, want zo werd gezegd dan worden ze dominant.
Nou van al die regels geldt alleen nog: niet op de bank, de rest van de regels liggen gelukkig in de prullebak.
Als ik in bad lig gaat Nilsson vaak in de badkamer liggen, gezellig zichzelf soppen en wassen en als ik geluk heb en een teen buitenboord steek wordt die ook ff goed afgesopt
Ik denk dat je niet moet vergeten dat Gila nog jong is EN pas bij jullie, geef Gila de tijd om erop te vertrouwen dat je terug komt, dat het huis een veilige en leuke plek is waar jullie op een ontspannen manier kunnen genieten van elkaar.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Pffff Nou ben weer helemaal op de hoogte gelukkig.
Mensekinders soms heb ik het idee dat er door sommigen helemaal langs mekaar heen gelezen wordt maar goed dat zal dan wel aan mij liggen.
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat ik niet genoeg overwicht had (overGEwicht wel maar daar gaat het hier niet over
)
De mijne luistert gewoon perfect, als ik zeg kom je wel of kom je niet, nou dan komt ie wel of komt ie niet prima toch
.
De laatste tijd moet ik hem met hand en armbewegingen duidelijk maken wat ik van hem wil omdat ie inmiddels behoorlijk doof en slechtziend is geworden maar met zachte duwtjes met de voet kom je ook al een heel eind .
Wat ik daar mee wil zeggen is dat ik nooit krampachtig ben met de hond (ben ik ook niet het type voor)
Als hij maar gehoorzaam is wanneer het ook echt moet (met duidelijkheid van mijn kant natuurlijk) dan is het toch goed?!
Mensekinders soms heb ik het idee dat er door sommigen helemaal langs mekaar heen gelezen wordt maar goed dat zal dan wel aan mij liggen.
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat ik niet genoeg overwicht had (overGEwicht wel maar daar gaat het hier niet over
De mijne luistert gewoon perfect, als ik zeg kom je wel of kom je niet, nou dan komt ie wel of komt ie niet prima toch
De laatste tijd moet ik hem met hand en armbewegingen duidelijk maken wat ik van hem wil omdat ie inmiddels behoorlijk doof en slechtziend is geworden maar met zachte duwtjes met de voet kom je ook al een heel eind .
Wat ik daar mee wil zeggen is dat ik nooit krampachtig ben met de hond (ben ik ook niet het type voor)
Als hij maar gehoorzaam is wanneer het ook echt moet (met duidelijkheid van mijn kant natuurlijk) dan is het toch goed?!
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
In april is een nestzusje van mijn Meagan bij ons komen wonen. Een heel gemakkelijk, zeer goed luisterend teefje.
Maar eentje die veel piepte/heeft gepiept.
Onzekerheid? Willen werken? Nieuwe omgeving? Nieuwe regels? Nieuwe baasjes? Geen idee, want ik kan niet in haar kopje kijken.
Maar ze draait heerlijk mee in ons huishouden en ze past zich super aan.
Ze mag bij ons hetzelfde als de andere 2 honden.
Er zijn 2 banken waar ze op mogen, 2 manden, 2 kussens, een bench die altijd open staat. Kies maar uit waar je wilt liggen. Maar meestal liggen ze ergens bij mij in de buurt, waar ze maar willen, zolang ze maar niet in een looppad liggen.
En sinds kort gaat Judy uit zichzelf op 1 bank liggen, heel voorzichtig. Mag dat wel, baas? Nou, prima, als jij daar wilt liggen.
Geduld en vertrouwen naar de hond, ik dwing niets af en het werpt zijn vruchten af. Het piepen is bijna weg.
Maar eentje die veel piepte/heeft gepiept.
Onzekerheid? Willen werken? Nieuwe omgeving? Nieuwe regels? Nieuwe baasjes? Geen idee, want ik kan niet in haar kopje kijken.
Maar ze draait heerlijk mee in ons huishouden en ze past zich super aan.
Ze mag bij ons hetzelfde als de andere 2 honden.
Er zijn 2 banken waar ze op mogen, 2 manden, 2 kussens, een bench die altijd open staat. Kies maar uit waar je wilt liggen. Maar meestal liggen ze ergens bij mij in de buurt, waar ze maar willen, zolang ze maar niet in een looppad liggen.
En sinds kort gaat Judy uit zichzelf op 1 bank liggen, heel voorzichtig. Mag dat wel, baas? Nou, prima, als jij daar wilt liggen.
Geduld en vertrouwen naar de hond, ik dwing niets af en het werpt zijn vruchten af. Het piepen is bijna weg.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
De hond mag niet op de bank 
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ik kan het me wel voorstellen hoor, dat de hond niet op de bank mag, en niet boven mag komen. die regels hadden wij ook, toen Buster opgroeide.
Buster luisterde daar ook braaf naar. maar toen er een leren bank kwam, en ik het eigenlijk wel heel gezellig vond, hond op de bank, ben ik dus het bankhangen gaan aanleren. Buster vond het eerst wel gek, dat het mocht. maar wende er aan
maar ik ken ook mensen, waarvan ik dacht dat het wel hondenmensen waren. maar kreeg ik van de dochter te horen, dat de hond, na de ochtendwandeling, tot 16;00 in de bench moest, tot de volgende wandeling. sindsdien ben ik met heel andere ogen naar ``hondenmensen``gaan kijken. De Hond mag op komen draven, als de baas er wat mee wilt. en daarna willen ze er vooral geen ``last``van hebben. en moet de hond de rest van de dag maar op 1 plek blijven. dat bedoel ik met een hond ``breken`` i.p.v ``maken``. de gehoorzaamheid wordt op deze manier afgedwongen.
En maar trots, als ze dan een uurtje wandelen, en laten zien hoe goed de hond luistert. pikverlenging noem ik zoiets wel. de hond klein houden, en de hond mag blij zijn als hij naar buiten mag, maar er moet wel geluistert worden, anders meteen maar weer in de bench met hem
ik zeg Absoluut niet dat @Arcee zo iemand is. ik ken alleen mensen die zo met de hond omgaan. en de post van @Arcee, doet me daaraan denken. Maar dat hoeft natuurlijk niks te zeggen !!
Buster luisterde daar ook braaf naar. maar toen er een leren bank kwam, en ik het eigenlijk wel heel gezellig vond, hond op de bank, ben ik dus het bankhangen gaan aanleren. Buster vond het eerst wel gek, dat het mocht. maar wende er aan
maar ik ken ook mensen, waarvan ik dacht dat het wel hondenmensen waren. maar kreeg ik van de dochter te horen, dat de hond, na de ochtendwandeling, tot 16;00 in de bench moest, tot de volgende wandeling. sindsdien ben ik met heel andere ogen naar ``hondenmensen``gaan kijken. De Hond mag op komen draven, als de baas er wat mee wilt. en daarna willen ze er vooral geen ``last``van hebben. en moet de hond de rest van de dag maar op 1 plek blijven. dat bedoel ik met een hond ``breken`` i.p.v ``maken``. de gehoorzaamheid wordt op deze manier afgedwongen.
En maar trots, als ze dan een uurtje wandelen, en laten zien hoe goed de hond luistert. pikverlenging noem ik zoiets wel. de hond klein houden, en de hond mag blij zijn als hij naar buiten mag, maar er moet wel geluistert worden, anders meteen maar weer in de bench met hem
ik zeg Absoluut niet dat @Arcee zo iemand is. ik ken alleen mensen die zo met de hond omgaan. en de post van @Arcee, doet me daaraan denken. Maar dat hoeft natuurlijk niks te zeggen !!
- Xtine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik ben trots op mijn honden en zie mijn honden graag.
Ik ben ook nog trots op mijn honden wanneer ze nu net dat doen dat eigenlijk niet zou mogen,
en ook dan zie ik ze nog graag.
Ik geniet van mijn honden.
ArCee is zo druk bezig met de schepping van de perfecte hond dat hij vergeet te genieten en enkel trots kan zijn wanneer zijn schepping perfect dat doet waarvoor hij ze gecreëerd heeft.
Sorry,
zo voel ik het aan en dit moest er even af.
Ik ben ook nog trots op mijn honden wanneer ze nu net dat doen dat eigenlijk niet zou mogen,
en ook dan zie ik ze nog graag.
Ik geniet van mijn honden.
ArCee is zo druk bezig met de schepping van de perfecte hond dat hij vergeet te genieten en enkel trots kan zijn wanneer zijn schepping perfect dat doet waarvoor hij ze gecreëerd heeft.
Sorry,
zo voel ik het aan en dit moest er even af.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Nou ik heb het hele topic niet gelezen. Of naja misschien de eerste pagina's maar dat was het wel.
Enige wat ik wil zeggen is: De ene hond is de andere niet. Ik lees, als ik wat lees; het heeft altijd gewerkt blablba. Met kaiyou pas ik ook hele andere opvoedings-technieken toe dan ik met Minyo deed. Waarom? hij reageert er gewoon niet op mijn oude technieken, tsja dan moet je wat anders verzinnen.
Enige wat ik wil zeggen is: De ene hond is de andere niet. Ik lees, als ik wat lees; het heeft altijd gewerkt blablba. Met kaiyou pas ik ook hele andere opvoedings-technieken toe dan ik met Minyo deed. Waarom? hij reageert er gewoon niet op mijn oude technieken, tsja dan moet je wat anders verzinnen.

-
lets have fun
Floor moet ik ook heel anders aanpakken dan mijn vorige honden. Die is zo zacht en gevoelig. Dat ken ik niet van bv mijn bulldog reu van vroeger.
Voor mij is het zo vanzelfsprekend dan je dan je omgang met je hond aanpast dat ik er verbaasd over ben dan het bij Arcee op zoveel tegenstand stuit. Het intrigeert mij ook enorm wat daar achter zit.
Voor mij is het zo vanzelfsprekend dan je dan je omgang met je hond aanpast dat ik er verbaasd over ben dan het bij Arcee op zoveel tegenstand stuit. Het intrigeert mij ook enorm wat daar achter zit.
-
tineke
Als de posts van Arcee lees dan twijfel ik niet aan de liefde voor zijn dieren.
Daarom vind ik het zo rigide vasthouden aan regels die toch op zijn minste achterhaald zijn te noemen jammer.
Het zou zoveel leuker en ontspannener kunnen ,en dat bevordert de band baas/hond enorm.
Wil niet zeggen dat je alle regels overboord moet zetten en je hond op de bank moet laten(er zijn tenslotte zat mensen die dat om diverse reden niet willen,dat maakt je echt geen slechte baas ) nog dat de hond direct alles op alles zal zetten om jouw macht over te nemen.
Welnee je kunt er juist een leukere samenwerking door verkrijgen ,ook met de wat pittiger rassen want dat zijn tenslotte ook maar gewoon honden
Daarom vind ik het zo rigide vasthouden aan regels die toch op zijn minste achterhaald zijn te noemen jammer.
Het zou zoveel leuker en ontspannener kunnen ,en dat bevordert de band baas/hond enorm.
Wil niet zeggen dat je alle regels overboord moet zetten en je hond op de bank moet laten(er zijn tenslotte zat mensen die dat om diverse reden niet willen,dat maakt je echt geen slechte baas ) nog dat de hond direct alles op alles zal zetten om jouw macht over te nemen.
Welnee je kunt er juist een leukere samenwerking door verkrijgen ,ook met de wat pittiger rassen want dat zijn tenslotte ook maar gewoon honden